Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/8 oldal   Bejegyzések száma: 71 
Jézusról szép videó klip
  2020-10-28 14:04:59, szerda
 
  Facebook oldali videó Link  
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Kőbe vésett emlék Jézusról
  2020-10-28 10:10:35, szerda
 
  ...... ........... .......

 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Becsei Miklós: Ismerve szeretni egymást
  2020-10-26 22:29:00, hétfő
 
  Akkor Jézus ezt mondta tanítványainak: Ha valaki énutánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel a keresztjét, és kövessen engem! Mert aki meg akarja menteni az életét, elveszti azt, aki pedig elveszti az életét énértem, megtalálja azt. Mert mit használ az embernek, ha az egész világot megnyeri, lelkében pedig kárt vall? Vagy mit adhat az ember váltságdíjul a lelkéért?." Mt 16, 24-26
,,Mert Krisztus szeretete szorongat minket, mivel azt tartjuk, hogy ha egy meghalt mindenkiért, akkor mindenki meghalt; és azért halt meg mindenkiért, hogy akik élnek, többé ne önmaguknak éljenek, hanem annak, aki értük meghalt és feltámadt." 2 Kor 5, 14-15
Amikor egy kicsit úgy előre elgondolkodtam azon, hogy mi is lehet egy közös imahétnek a jelentősége, akkor igyekeztem elengedni azokat a naiv, gyermeki elképzeléseket, hogy ezen a héten közelebb kerülünk egymáshoz, és ezen a héten azokat keressük, ami összeköt, és nem azt ami elválaszt; nos hát ezeket mind elengedtem, mert arra gondoltam, hogy egész évben egyszer közelebb kerülni, és aztán újra egy évre eltávolodni nagyjából ugyanannyit ér, mint a facebookon ismerősnek lenni, és az utcán meg nem köszönni. A virtuális térben barátkozni, és a valóságban idegennek maradni.
Helyette valami értékesebb lehetőség ragyogott fel számomra: elmondani, hogy kik vagyunk mi reformátusok, és aztán magunkban eldönteni, hogy van-e, és egyáltalán lehet-e közös kapcsolódási pont. Kell, hogy legyen. Megismerni egymást, az mindig a szeretet mozzanata. Megváltoztatni akarni egymást az szeretetlenséget jelent. A magunk képére formálni egymást, az is szeretetlenséget jelent. Megismerni egymást, és ismerve is szeretni, ez a szeretetnek a legmagasabb foka, amit a Bibliában agapénak, vagyis isteni szeretetnek neveznek. Ismerve szeretni. Ha nem ismerlek, akkor nem is tudlak igazán szeretni. Ha akarjuk igazán szeretni, akkor ismerjük meg egymást.
Az egyik ilyen közös kapcsolódási pont a kereszt. Összeköt minket a Krisztus keresztje, és rendkívüli módon hálás vagyok a Szentlélek Istennek ezért a mai napra, az imahét második alkalmára rendelt két igeszakaszért, hogy nem kellett válogatni, hanem az ige egyszerűen kiválasztott minket, hogy így szeretne szólni hozzánk.
Mindkét ma esti ige valamiképpen a keresztről szól. Ott halt meg Krisztus értünk - írja Pál a korinthusi gyülekezetnek, és vegye fel mindenki a maga keresztjét - mondja Jézus az ő tanítványainak a felolvasott evangéliumi szakaszban. Mi reformátusok a kereszt tekintetében nagyon visszafogottak vagyunk. És ennek nincsen semmilyen református dogmatikai megalapozása, vagy ha volna is, akkor annak semmi keresnivalója nem volna ennek a hétnek, és ennek az estének a keretein belül. A visszafogottságunknak - és ezt még református testvéreink is gyakran elfelejtik, a katolikus testvérek pedig talán nem is tudják, hogy - érzelmi oka van. Érzelmi okból nem használjuk a keresztet, mert amikor a 17. században 40 magyar protestáns (evangélikus és református) lelkészt a hitükért gályarabságra hurcoltak, akkor kényszerítették őket a keresztvetésre és a kereszt megcsókolására. És ezek a református és evangélikus lelkészek a hitükkel ellentétben, és a lelkiismeretükkel ellentétben megtették ezt, mert abban a pillanatban hazagondoltak otthoni szeretteikre, és szerették volna épségben meglátni, és magukhoz ölelni gyermekeiket. És ott, és akkor a lelkük ellenére tettek, csak hogy az életüket a családjuk számára megőrizzék. Ezért mi reformátusok évszázadok óta a közös emlékezetben egybekötve hordozzuk az erőszak élményét és a keresztvetést, és a kereszt megcsókolását. És biztosan nem haragszanak rám a katolikus testvérek, hogy én ezt most elmondtam, és talán ettől a perctől jobban megértik, hogy a református ember miért nem vet keresztet, és miért nem csókolja meg azt. Ha megismertek minket, és így is szerettek, akkor az az igazi, krisztusi szeretet. Szeretem a keresztet, és ha egyszer úgy döntenék, hogy a templomunkban kiteszek a falra egy egyet, akkor egészen a püspökig, vagy a Zsinatunk elnökéig mehetnének a presbitereim, hogy levétessék onnan, de nincs az a dogmatikai rendelkezés, vagy tiltó rendelet, ami alapján azt mondhatná a püspök, hogy szabálytalanságot követtem el. De a fájó közös emlékezet miatt nem teszem, és ne várja, és nem is várhatja senki a református embertől - legyen az gyermek, vagy aggastyán - hogy a keresztet vesse, vagy megcsókolja. Igazából néhány napja csodálkoztam rá újra, hogy mi reformátusok is használjuk a keresztet, méghozzá egyházunk hivatalos címerében, ahol a zászlós bárány, az Isten báránya zászlóján is ott szerepel a kereszt, illetve a zászlórúd is keresztet formáz. A két világháború között a református egyház így határozta meg önmagát: ,,Mi a kereszt egyháza, a kereszt népe vagyunk, de ezt a keresztet belsőleg kívánjuk hordozni, azért, hogy isteni erejét megőrizzük és ereje által magunk is megőriztessünk."
Az pedig mindannyiunknak hasznára válik, ha újra és újra átgondoljuk, hogy a kereszt egyetemes szimbólum, és nem a keresztyének találták ki, bár Jézus töltötte meg a legteljesebb tartalommal. A kereszt a tudomány koordináta rendszere. Találkozási pont. Minden szára az egy biztos pontból a végtelenbe fut, és a végtelen távolság egy fókuszban koncentrálódik.
És akkor még arról is szeretnék szólni, hogy az egyetemes kereszt-jelkép az miért is üres, és azon miért nincsen ott Jézus. Erre kétféle magyarázat van. Az egyik, hogy Jézus feltámadt, tehát nem maradt ott a kereszten. Valamikor a hatalmas római birodalomnak az volt az üzenete a kereszten hagyott holttestekkel, hogy: vigyázzatok!!! Vigyázzatok, mert ilyen sorsra jut minden lázadó!!! A mi Urunk nem maradt ott a kereszten.
És a másik magyarázat az, hogy ez most már a mi keresztünk és nem Krisztusé. Ezért mondhatja Jézus a Máté evangéliumában, hogy vegye fel mindenki a maga keresztjét. A kereszt mindig is az ember keresztje volt. Ha nagypénteken Jézus felvette volna isteni természetét, akkor nem megy a keresztre, mert egy légió angyalt hív segítségül Róma és a zsidók ellen. Jézus azonban vállalta az emberi mivoltát, és vállalta a keresztet. Ez még inkább azt támasztja alá, hogy a kereszt az az ember útja és az ember sorsa.

Mit is jelent felvenni a keresztet? Ugyanazt, amiről Pál is beszél, hogy többé nem magunknak élni. Erről a tanítványi életformáról szeretnék még szólni, ami a felekezeti hovatartozástól teljesen független. Önmegtagadás, kereszthordozás, lemondás, a szenvedés vállalása - az emberi természetünktől teljesen idegen dolgok. Lehet, hogy egy kicsit megnyugtató is, hogy Jézus ott függ a kereszten, mert szinte elfoglalja a helyünket. De Őt az Atya felemelte onnan a dicsőségbe, hogy az élő Krisztus segítsen nekünk élni a sorsunkat, és vállalni a keresztünket. Amikor az ember arra gondol, hogy valamiről le kell mondani, akkor azonnal az jut az eszébe, hogy az milyen nehéz. Egyszer gyerekek szórakoztak azzal, hogy ki bírja kinyújtott karral tovább tartani az üres gyufásdobozt. - az üres gyufásdobozt? Ugyan, hát az nagyon egyszerű! De rövid idő múlva megremegett a kéz, és egyre nehezebb lett, de nem a gyufásdoboz, hanem a kar. Az ember nehezen hordozza el önmagát, pedig erre volna szükség. Vállalni magunkat, az emberi természetünk gyengeségeit elhordozni - ez a nehéz. Ezerszer könnyebben feszítünk keresztre másokat, mint saját magunkat. Ezerszer könnyebben mondunk ítéletet másokra, mint magunkra.
Felvenni a keresztet azt is jelenti: áldozatot hozni. Nem, vagy csak nagyon nehezen hozunk áldozatot azért, mert féltjük az életet. Nekem mi marad? Ha odaadom, akkor nekem mi marad? Ha lemondok róla, akkor nekem mi marad? És minden életféltésünk közben fájdalmasan tapasztaljuk, hogy nem tudjuk megtartani az életet. Sem a fiatalságot, sem pedig az éveket nem tudjuk megtartani. Minden kicsúszik a kezünk közül. Azt mondja Jézus, hogy aki meg akarja tartani az életet, az elveszti. És kérdezhetnénk hangos felkiáltással, hogy aki nem akarja megtartani, az nem veszíti el? Nem úgy van, hogy lassan mindannyiunktól elszáll az élet, akár meg akarjuk tartani, akár nem? Akár ragaszkodunk hozzá, akár nem? Az Úr arra tanít minket, hogy Őrá kellene nézni, miközben elengedünk valamit. Arra kellene nézni, hogy Ő miképpen engedte el az életet. Amikor elvették volna Krisztustól az életet, akkor Ő ezt nem várta meg, hanem egy lépéssel gyilkosai előtt járt, és odaadta az életet: Atyám! A Te kezedbe teszem le az én lelkemet! Hátha sokan vagyunk ma este ebben a templomban, akik szeretnénk ezt az imát az utolsó szívdobbanásunk előtt elmondani. Utána már úgysem lehet, de előtte meg nem kötelező. Csak lehet. Azzal, hogy Jézus elmondta ezt az imát, a kereszten nem áldozat lett, hanem Ő hozott egy nagy áldozatot. Nem vele tették, hanem Ő tette! És Jézustól lehet megtanulni, hogy csak egyetlen titka van annak, hogy az életet ne vegye el tőlünk a múlandóság, a kincseinket ne rabolják el. Ez a titok pedig az, hogy amit odaadunk azt nem vehetik el. Felvenni a keresztet azt jelenti,. hogy odaadni magamat, és mindent, ami az enyém az Istennek és a másik embernek. Mert lehet, hogy a végén, az eredmény ugyanaz, hogy nem marad semmink, de belül az érzés, az nem lesz ugyanaz. Mert áldozatnak lenni, és valamit odaadni, az nem ugyanaz. És ráadásul nekünk keresztyéneknek van egy felbecsülhetetlen kincsünk, hogy ha valamit oda kell adni, akkor azt tehetjük hálából, mert Jézus már előbb szeretett minket. Jézus már akkor meghalt értünk, amikor még bűnösök voltunk. Elengedni, odaadni, letenni valamit nem félelemből, nem kényszerből, hanem Jézusért. Ez a keresztyén ember kiváltsága, hogy van egy ember, az Emberfia, aki előttünk járt és példát adott, hogy mi is akképpen cselekedjünk. Ámen.

Forrás: Mátészalka református egyház
 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Mike Sámuel: Csak Krisztusban
  2020-10-25 13:11:11, vasárnap
 
  Videó Link

Csak Krisztusban, kaptam reményt Új örömet, új életcélt.
Őrá mindig, számíthatok, Bármilyen nagy próbát kapok.
Szerelme lángja, égig ér, Békéje mélyebb, tengernél.
Hű pártfogóm, Õ mindenem, Nagy szeretettel véd engem.

A Krisztusban, ki gyermek lett, Isten a földön meg jelent.
Úgy jött ide, mint ajándék, Menteni jött, de Őt verték.
Míg értünk halt a kereszten, Kiengesztelte az Istent.

A bűnöm mind, Ő rajta volt, Így nekem életet adott.
Míg teste sírban nyugodott, Gondolták a Fény halott.
De harmadnap, feljött a Nap, Krisztus a sírból feltámadt.

Most már Övé, a győzelem, Megszabadult, az életem.
Én az övé, Ő az enyém, Áldozatának érdemén.
Nincs több bűnvád, rémes halál, Krisztus bennem él most már.

És bölcsőmtől, a síromig, Ővele eldőlt sorsom is.
Sem nem pokol, sem emberek, Kezéből már, ki nem vehet.
Míg visszatér, vagy menybe hív, Nagy diadalban részesít.
 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Jézus műhelyében 19. rész
  2020-10-23 08:32:44, péntek
 
  Videó Link
Veszprémi Érsekség TV
 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Minden hónap elsőpéntek - Jézus Szent szívének tisztelete
  2020-10-16 15:17:25, péntek
 
  Dicsőség blog oldal Link

Nagyobb kép Link

...... ........... ..............

 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Latin kereszt
  2020-10-08 08:58:52, csütörtök
 
  Wikipedia oldalon Link  
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Jézus élete, tanításai és a kereszténység
  2020-10-06 10:08:22, kedd
 
  Történelem 5. Link  
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
A fájdalmas Szűzanya 09.15
  2020-09-15 08:47:10, kedd
 
  - C.Horváth István Sándor gondolata
A tegnapi ünnepen, a Szent Kereszt felmagasztalása napján figyelmünket Krisztus keresztjére, megváltásunk forrására és üdvösségünk eszközére irányítottuk.
Ma pedig a fájdalmas Szűzanyára gondolunk, a keresztre feszített Jézus édesanyjára, aki a Golgota hegyén végignézte fia szenvedését és halálát. Nem beletörődésből fakadó tehetetlen szemlélés volt ez Mária részéről, hiszen lelke mélyéig átérezte mindazt a gyötrelmet, fájdalmat, amit Jézus érzett. Mária egyesült a kereszten szenvedő fiával. Így teljesedett be az a jövendölés, amelyet Jézus templomi bemutatása alkalmával Simeon mondott neki: ,,a te lelkedet is tőr járja át." Erről a jövendölésről olvasunk a mai evangéliumban.
A Jézus születéséhez kapcsolódó evangéliumi részek után, amelyek a Megváltó által hozott szabadulásról és békéről szólnak, fordulatot jelent Simeon jövendölésében a szenvedés és a fájdalom említése mind a gyermekre, mind édesanyjára vonatkozóan.
Valószínűleg Mária nem fogta fel ebben az órában Simeon szavainak jelentését és jelentőségét, de egészen biztos, hogy a kereszt mellett állva eszébe jutott, amit egykor az idős ember mondott neki a jeruzsálemi templomban.
Együtt érzek-e a kereszten szenvedő Krisztussal? Együttérzés van-e bennem Mária iránt? Együttérzés ébred-e bennem embertársam iránt, akiben Krisztus szenved?

Hanganyag Link
*
- Igenaptár oldalon Link

- Útravaló Link

- Magyar kurír oldalon Link
Az Egyház mindig szeretettel és tisztelettel szemlélte a Szűzanya szenvedését - köztük a legnagyobbat: a keresztfa alatt érzett fájdalmát.
...... .............


* Első magyar nyelvű versünk: Ómagyar Mária-siralom
"Nem tudtam, mi a siralom.
Most siralommal zokogok,
bútól aszok, epedek.

Zsidók világosságomtól,
megfosztanak én fiamtól,
az én édes örömemtől.

Ó, én édes Uram,
egyetlenegy fiam,
síró anyát tekintsed,
bújából őt kivonjad!

Szemem könnytől árad,
szívem bútól fárad.
Te véred hullása
szívem alélása.

Világnak világa,
virágnak virága,
keservesen kínzanak,
vas szegekkel átvernek!

Jaj nekem, én fiam!
édes vagy, mint a méz,
de szépséged meggyalázzák,
véred hull, mint a víz.

Siralmam, fohászkodásom
belőlem kifakad,
én szívemnek belső búja,
mely soha nem enyhül.

Végy magadhoz engem, halál,
egyetlenem éljen.
Maradjon meg az én Uram,
világ tőle féljen!

Ó, az igaz Simeonnak
bizony érvényes volt a szava.
Én érzem e bú tőrét,
melyet egykor jövendölt.

Tetőled válnom kell,
de nem ily szörnyű valósággal,
mikor így kínoznak,
én fiam, halálosan!

Zsidó, mit tesz törvénytelenül?
Fiam miért hal bűntelenül?
Megfogván, rángatván,
öklözvén, kötözvén megölöd!

Kegyelmezzetek fiamnak,
nem kell kegyelem magamnak!
Avagy halál kínjával,
anyát édes fiával
vele együtt öljétek!"
(Leuveni kódex, 1300 körül; Mészöly Gedeon értelmezése szerint)
...... ............


A Magyar katolikus lexikon vonatkozó részét Link

* Stabat Mater
Szeptember 14. a Szent Kereszt felmagasztalásának ünnepe, a következő napon, szeptember 15-én pedig Szűz Máriát mint a kereszt alatt álló Fájdalmas Anyát köszöntjük. A 13. században élt Jacopone da Todi ferencesnek tulajdonított Stabat Matert olvassuk ma, Babits Mihály fordításában.
Kép: A mester, aki megfestette a Szűz életét: Krisztus a kereszten, Máriával, Jánossal és Mária Magdolnával (1465-70)
...... ...........


"Állt az anya keservében
sírva a kereszt tövében,
melyen függött szent Fia,
kinek megtört s jajjal-tellett
lelkét kemény kardnak kellett
kínzón általjárnia.

Óh mily búsan, sujtva állt ott
amaz asszonyok-közt-áldott,
ki Téged szült, Egyszülött!
Mily nagy gyásza volt sírása
mikor látta szent Fiát a
szívtépő kinok között!

Van-e oly szem, mely nem sírna
Krisztus anyjával s e kínra
hidegen pillantana?
aki könnyek nélkül nézze,
hogy merül a szenvedésbe
fia mellett az anya?

Látta Jézust, hogy fajtája
vétkéért mit vett magára
és korbáccsal vereték.
S látta édes fiát végül
haldokolni vigasz nélkül,
míg kiadta életét.

Kútja égi szeretetnek,
engedd érzenem sebednek
mérgét: hadd sírjak veled!
Engedd, hogy a szívem égjen
Krisztus isten szerelmében,
s ő szeressen engemet!

Óh szentséges anya, tedd meg,
a Keresztrefeszítettnek
nyomd szívembe sebeit!
Oszd meg, kérem, kínját vélem,
kinek érdem nélkül értem
tetszett annyit tűrni itt!

Jámborul hadd sírjak véled
és szenvedjek mígcsak élek
Avval, ki keresztre szállt!
Álljak a kereszt tövében!
Szívem szíved keservében
társad lenni úgy sovárg!

Szűzek szűze! légy szívedben
hozzám jó és nem kegyetlen!
Oszd meg vélem könnyedet!
Add hogy sírván Krisztus sírján
sebeit szívembe írnám
s bánatodban részt vegyek!

Fiad sebe sebesítsen!
Szent keresztje részegítsen
és vérének itala,
hogy pokol tüzén ne égjek!
S az ítélet napján, kérlek,
te légy védőm, Szűzanya!

Ha majd el kell mennem innen,
engedj győzelemre mennem
anyád által, Krisztusom!
És ha testem meghal, adjad
hogy lelkem dicsőn fogadja
a pálmás paradicsom!
(Forrás: Nyugat, 1931. 20. szám)

Az eredeti latin szöveget itt olvasható Link

*
- Máriáról, a fájdalmas vagy hétfájdalmú anyáról a katolikus egyház külön nappal emlékezik meg évenként kétszer: a fekete vasárnap utáni pénteken és szeptember 15-én.
Amikor Szűz Mária bemutatja Jézust a templomban, akkor az agg Simeon pap jövendöl Máriának: "A te lelkedet is tőr járja át". Ez a prófétai mondat akkor teljesül be igazán amikor a római katona a már keresztre feszített és meghalt Jézust lándzsával átdöfi. A katolikus egyház úgy tartja, ekkor válik Szűz Mária szenvedése eggyé Jézuséval. Az élő anya ugyanis jelen volt, ott állt fia keresztfája alatt, és szemtanúja volt Jézus szenvedéstörténetének, amely azt jelenti, hogy Krisztus testével szenvedett, de lélekben nem tört meg, az anyja viszont lelkében szenvedett de testével nem tört meg. Így anya és fia, Szűz Mária és Jézus szíve összeforrt ebben a pillanatban, és ennek jogán is helyezik a katolikusok Szűz Máriát a csüggedés közbenjárójává.
......



...... ..........


Szeptember 15. a Hétfájdalmú Szűzanya (Fájdalmas Szűzanya) emléknapja a katolikus egyházban. Máriát Pius pápa 1927-ben nyilvánította Szlovákia patrónusának.
A szlovákiai Sasvár (©aątín) az ország legjelentősebb Mária-kegyhelye. A fából faragott, közel egy méter magas kegyszobor, dombormű a 16. századból való. A legenda szerint gróf Czobor Imre nádori helytartó felesége, Bakics Angéla (végvári kapitány, Bakics Pál leánya) 1564-ben állíttatta fogadalomból a Fájdalmas Szűz tiszteletére.
...... .........


A Hétfájdalmú Szűzanya ünnepe munkaszüneti nap Szlovákiában.

*
- Fájdalmas Anya somogyi búcsú járóhelye Link

*
- Szűz Mária szenvedésének emléknapja_A Fájdalma Szűz kössön össze minket egyre szorosabban Legszentebb Fiával, hogy így egyre inkább behatolhassunk a kereszt titkába, és vele együtt szinte megrészegüljünk Jézus szenvedéseitől Pio atya

- Csíksomlyó esti szentmise videó  
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
Szent Kereszt felmagasztalása - Főünnep 09.14
  2020-09-13 23:32:16, vasárnap
 
  ...... ........... .............


- Igenaptár oldalon
OLVASMÁNY a Számok könyvéből
Akik a Felfüggesztettre néznek, meggyógyulnak.
Az Egyiptomból való kivonulás idején a választott nép elhagyta a Hór hegyét, és Edom földjét megkerülve a Vörös-tenger felé haladt.
A nép azonban belefáradt a vándorlásba, és zúgolódni kezdett Isten és Mózes ellen:
,,Miért hoztál ki minket Egyiptomból, azért, hogy meghaljunk itt a pusztában? Nincsen kenyér, nincsen ivóvíz, és unjuk már e semmit érő manna-étket is!"
Az Úr ekkor mérges kígyókat küldött a népre, s ezek megmarták őket, úgyhogy Izrael fiai közül sokan meghaltak.
Erre Mózes elé járultak, és így kérlelték őt: ,,Vétkeztünk, lázadoztunk Isten ellen és teellened. Imádkozzál, hogy a kígyókat vegye el tőlünk az Úr!"
Mózes tehát közbenjárt a népért, és az Úr így válaszolt: ,,Csináltass egy rézkígyót, és tűzd ki jelül egy fára. Akit marás ért és rátekint, az életben marad."
Csináltatott is Mózes egy rézkígyót, és kitűzte jelül egy fára. Akit megmartak a kígyók, de föltekintett a rézkígyóra, az életben maradt.
Ez az Isten igéje. Szám 21,4b-9

SZENTLECKE Szent Pál apostolnak a filippiekhez írt leveléből
Megalázta magát, ezért az Isten felmagasztalta őt.
Testvéreim!
Krisztus Jézus, mint Isten, az Istennel való egyenlőséget nem tartotta olyan dolognak, amelyhez feltétlenül ragaszkodnia kell, hanem szolgai alakot öltött, kiüresítette önmagát, és hasonló lett az emberekhez. Megalázta önmagát, és engedelmes lett a halálig, mégpedig a kereszthalálig.
Ezért Isten felmagasztalta őt, és olyan nevet adott neki, amely fölötte van minden névnek, hogy Jézus nevére hajoljon meg minden térd a mennyben, a földön, és az alvilágban, és minden nyelv hirdesse az Atyaisten dicsőségére, hogy Jézus Krisztus az Úr.
Ez az Isten igéje. Fil 2,6-11

EVANGÉLIUM Szent János könyvéből
Az Emberfiát felmagasztalják a kereszten.
Abban az időben Jézus ezt mondta Nikodémusnak: Senki sem ment föl a mennybe, csak az, aki a mennyből alászállott: az Emberfia, aki a mennyben van.
Ahogy Mózes fölemelte a kígyót a pusztában, úgy fogják fölemelni az Emberfiát is, hogy aki hisz benne, el ne vesszen, hanem örökké éljen.
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta oda, hogy aki benne hisz, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Isten nem azért küldte Fiát a világba, hogy elítélje a világot, hanem hogy általa üdvözüljön a világ.
Ezek az evangélium igéi. Jn 3,13-17

- magyar kurír oldalon
Szeptember 14-én, a Szent Kereszt felmagasztalásának ünnepén két történelmi eseményre, Krisztus keresztjének megtalálására, valamint visszaszerzésére emlékezik az Egyház.
A Szent Kereszt felmagasztalásának ünnepe 335. szeptember 13-ára nyúlik vissza, amikor Jeruzsálemben felszentelték a bazilikát, amelyet Nagy Konstantin császár emeltetett Krisztus sírja fölé. A Szent Keresztet Nagy Konstantin császár édesanyja, Szent Ilona találta meg Jeruzsálemben. A Keresztet szeptember 14-én ünnepélyesen felmutatták az összegyűlt népnek. Innen az elnevezés: Szent Kereszt felmagasztalása.
Az ereklyét, amelyet később elraboltak a perzsák, Hérakleiosz császár 630 körül szerezte vissza és vitte őrzési helyére - a legenda szerint mezítláb, szegényes ruhában, a saját vállán.
Az egyház minden évben megüli a Kereszt felemelésének és felmagasztalásának ünnepét. Felemeli a Keresztet, hogy rátekintsünk, és tudatossá legyen, mit vállalt értünk Jézus, és milyen úton kell haladnia minden kereszténynek.
A kereszt ószövetségi előképe a Mózes által póznára tűzött rézkígyó: aki hittel és bűnbánattal tekintett a kígyóra, megmenekült a marásától. E rézkígyót Jézus is említi Nikodémusnak mint kereszthalála előképét.
A kereszt hitünk központi jelképe és tartalma. Általa nyertük el megváltásunkat, a kereszt útján mutatta meg Isten irántunk való végtelen szeretetét. Titkát Krisztus feltámadása tárja fel. Jézus Krisztus megfeszítése előtt a kereszt a legnagyobb tehetetlenség és szégyen jele volt; ám feltámadásával a remény, a győzelem és a szeretet jelévé vált. A kereszt az ókori és kora középkori keresztény hitvilágban és művészetben győzelmi jel, az üdvösség fája, amelyen Krisztus királlyá dicsőül.

- Vers a szent keresztről
...... ........... ........... ..............


"Királyi zászló jár elöl,
Keresztfa titka tündököl.
Melyen az élet halni szállt,
S megtörte holta a halált.

Kegyetlen lándzsa verte át
Gonosz vasával oldalát.
S mely szennyet, vétket eltörölt,
Belőle víz és vér ömölt.

Az ősi jóslat itt betelt,
Mit a hű Dávid énekelt.
,,Az Úr, halljátok, nemzetek:
Kereszten trónol köztetek."

Rajtad tündöklik, drága fa,
Királyi vérnek bíbora.
Ó választott jeles faág,
Ki szent testét karoltad át!

Világ bűnének zálogát,
Ó boldog ág, te hordozád.
Az ellenség gonosz fejét
Megváltónk rajra zúzta szét.

Ó kereszt, áldunk, szent remény,
A szenvedés ez ünnepén.
Kérünk, kegyelmet adj nekünk,
Add vétkünkért vezeklenünk"

*
- Pesti Ferencesek weboldala
Mit jelent számunkra a kereszt? Tudjuk-e: hogyan /miért kell vállalnunk keresztjeinket?
Nagy Konstantin császár Krisztus sírja fölé bazilikát építtetett, amelyet 335. szept. 13-án (?14-én?) szenteltek fel. Másnap felmutatták a népnek a Szent Kereszt ereklyét. Ez volt az első ,,felmagasztalása" a Szent Keresztnek, amely korábban a gyalázat és a megbélyegzés, a megkínzás és a halálos ítélet kegyetlen eszköze volt. Számunkra viszont Krisztus keresztje Isten szeretetének, a bűn és a halál fölötti győzelemnek a jele.
A kereszt arra is emlékeztet, hogy mi sem élhetjük le életünket kereszt, vagyis áldozatok nélkül. Mi is a kereszt vállalásával bizonyítjuk szeretetünket Isten és egymás iránt, és ez a feltétele annak, hogy Krisztushoz tartozzunk. De (NB!) csak akkor leszünk képesek saját keresztünket minden nap fölvenni, és különösen nehéz helyzeteinkben, küzdelmeinkben szeretettel hordozni, ha sokszor és hittel nézünk fel Krisztus keresztjére, és belőle merítünk erőt

- Budaörs weboldalon
A Szent Keresztet Szent Ilona találta meg a 4. században: a legendás történet szerint Nagy Konstantin császár édesanyja kiásatta a kereszteket a Kálvária földjéből.
335. szeptember 13-án ünnepélyesen felszentelték Jeruzsálemben a Szent Sír-bazilikát. Másnap mutatták fel először a népnek a megtalált keresztereklyét - felmagasztalták a világ előtt gyalázatot, de a keresztények számára a megváltást jelentő keresztet. Az ünnepet előbb Konstantinápolyban, majd a 7. századtól már a nyugati egyházban is megünnepelték.
,,Az emberi ész képtelen kimeríteni a szeretet kereszten megjelenő misztériumát; a kereszt ellenben meg tudja adni az észnek a végső választ, amit keres" - írta Szent II. János Pál pápa Fides et ratio kezdetű enciklikájában
....



Magyar kurír oldalon
A Szent Keresztet Szent Ilona találta meg a 4. században: a legendás történet szerint Nagy Konstantin császár édesanyja kiásatta a kereszteket a Kálvária földjéből. Mindhárom kereszt és az INRI-tábla is előkerült, amelyet Pilátus az Úr keresztjére tűzetett. Nem lehetett azonban megállapítani, hogy a három kereszt közül melyik volt Krisztusé, ezért Makárius jeruzsálemi püspök mindhármat hozzáérintette egy halálos beteg asszonyhoz, aki az egyiktől meggyógyult. Így azonosították, melyik Krisztus keresztfája.
335. szeptember 13-án ünnepélyesen felszentelték Jeruzsálemben a Szent Sír-bazilikát. Másnap mutatták fel először a népnek a megtalált keresztereklyét - felmagasztalták a világ előtt gyalázatot, de a keresztények számára a megváltást jelentő keresztet. Az ünnepet előbb Konstantinápolyban, majd a 7. századtól már a nyugati egyházban is megünnepelték.
614-ben a perzsák elrabolták az ereklyét. 628-ban Hérakleiosz császár szerezte vissza, és ünnepélyesen, mezítláb, viseltes ruhában vitte vissza Konstantinápolyba az Aranykapun át.
A keresztfa eredetének egyik legendaváltozata szerint a tudás fájáról hozott és a haldokló Ádám nyelve alá tett három almamagból háromágú fa nőtt: egyik ága cédrus, a másik ciprus, a harmadik olajág volt. Ebből ácsolták a keresztfát, a halál fájából az élet fáját.
,,Az emberi ész képtelen kimeríteni a szeretet kereszten megjelenő misztériumát; a kereszt ellenben meg tudja adni az észnek a végső választ, amit keres" - írta Szent II. János Pál pápa Fides et ratio kezdetű enciklikájában.
Istenünk, te azt akartad, hogy egyszülött Fiad a kereszten váltsa meg az emberiséget. Add, hogy mi, akik megismertük szeretetének titkát itt a földön, elnyerjük az üdvösséget a mennyben. A mi Urunk, Jézus Krisztus, a te Fiad által, aki veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben, Isten mindörökkön örökké. Ámen.

*
- C. Horváth István Sándor elmélkedése
Ma, a Szent Kereszt felmagasztalásának ünnepén lélekben elzarándoklounk Jeruzsálembe, a Golgota hegyére és feltekintünk Krisztus keresztjére. A keresztből fakad számunkra a megváltás. A kereszt a kegyelem forrása. A keresztből gyógyító és lelket formáló erő árad. A kereszt utat mutat számunkra a földi életből a menny felé. A kereszt titokzatos módon magában foglalja a jövőt, a reményt, a feltámadást. A kereszt Isten szeretetének jele és bizonyítéka. A kereszt nem elutasítandó, hanem felveendő és hordozandó eszköz, amely egyesít minket a szenvedő Krisztussal.
Mi volt az értelme Krisztus kereszthalálának? Ha Jézus csupán ember lett volna, halála hasonlított volna azoknak a bűnözőknek a halálához, akiket keresztre feszítéssel végeztek ki abban az időben. De hitünk szerint Jézus nem csak valóságos ember, hanem valóságos Isten is, ezért halála a megváltást jelenti nekünk. A kereszten Isten Fia halt meg, ő áldozta fel az életét. Isten üdvözítő tervét és annak megvalósulását így foglalja össze az evangélium: ,,Isten azért küldte el Fiát a világba, hogy általa üdvözüljön a világ." Krisztus keresztjében ismerhetjük fel az üdvösség egyedüli eszközét. A keresztet szemlélve megérthetjük, hogy számunkra is csak a szenvedésen és a halálon át vezet út az örökkévalóságba.

Imádság
Urunk, Jézus Krisztus! Kereszthalálod mutatja, hogy mit jelent az élet teljes odaadása, az élet szeretetből való feláldozása. A szeretet mértéke csak a teljesség lehet. Ami ennél kevesebb, az önzés. Ha kevesebbet akarunk adni Istennek, akkor önzőek vagyunk és nem ismerjük a mindent odaadó szeretetet. Amikor a szeretetet gyakoroljuk az sosem önmagunk vagy emberségünk feladása, hanem éppen emberségünk legmélyebb megélése, kifejezése. Segíts, hogy értelmünkkel Isten megismerésére törekedjünk, szívünk minden érzését felé irányítsuk és lelkünk minden idegszálával rá figyeljünk. Add, hogy a szeretet valóban belülről, szívünk és lelkünk mélyéről fakadjon!

Hanganyag Link

*
- Dr. Szederkényi Károly atya videó flink]https://youtu.be/Sss0souH9Do" target="_blank" >rel="nofollow"Link
...... ........... .....



- Útravaló
Miért a kereszten történik a megváltás? Annyiféle módját választhatta volna Isten, hogy az emberiséget kiszabadítsa ebből a fogságból, amit az áteredő bűn következményének ismerünk. Miért éppen a szenvedést választotta? A dogmatikusok csóválnák a fejüket a kérdésen, hiszen ezt már annyiszor megtárgyalták a két évezred teológiája mentén, minek újra előhozni? Nincs kielégítőbb válasz rá ma sem, itt sem, mint az, hogy szeretetből. El akart menni a végső bizonyítékig. Szeretetének nyilvánvalóan a legvégső bizonyítéka a szenvedés és a fájdalom. ,,Az olyan szenvedés, amelynek magja nem csillapíthatatlan fizikai vagy azzal rokon fájdalom, közönséges romantika" (Simone Weil).
Magyar Kurír

*
- Csíksomlyó Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Száz kérdés Jézus Krisztusról   
     1/8 oldal   Bejegyzések száma: 71 
2020.10 2020. Október 2020.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 417 db bejegyzés
e év: 5157 db bejegyzés
Összes: 45650 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 0
  • e Hét: 46559
  • e Hónap: 235987
  • e Év: 1794411
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2020 TVN.HU Kft.