Belépés
dupalymaria.blog.xfree.hu
Szeresd embertársaidat mint Ön magad. Dupály Mária
1949.04.07
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
Magyar Jánosné Ilonka üzenete.
  2011-07-23 22:48:17, szombat
 
 


-A fáradtságom oka !

Eleinte a kevés alvásra és a sok stresszre fogtam, de most végre megtaláltam az igazi okát! Azért vagyok fáradt, mert túl sokat dolgozom! Tudniillik 10 millió lakosa van Magyarországnak. Ebből 3,5 millió nyugdíjas, ami azt jelenti, hogy a maradék 6,5 milliónak kell elvégezni MINDENT! Hétszázezren tanulnak, ami azt jelenti, hogy a maradék 5,8 millióra marad az összes munka, de 800 ezren a kormánynak dolgoznak, így marad 5 millió. Félmillió embert alkalmaz a katonaság. Lenne még 4,5 millió aktív. 600 ezren még iskolakötelezett kor alatt vannak. Ha számba vesszük az összes munkaerőt, aki a parlamentben, polgármesteri hivatalokban, állami támogatású intézményekben dolgozik, megkapjuk ugyebár azt a maradék 1,5 milliót, akire a tényleges munka elvégzése hárul. Egy adott pillanatban 300 000 ember fekszik kórházban, van táppénzen, hozzájuk jön a félmillió munkanélküli, s már is láthatjuk: pontosan hétszázezer ember osztozik a terheken. Ja... és most olvastuk a legújabb statisztikát: jelenleg 699.998 ember van börtönben, ami azt jelenti, hogy mindössze két emberre maradt minden munka: Rám és Rád. Cseszd meg!!! Te meg pont internetezel!

Köszönöm ez nagyon jó!!!!!





 
 
3 komment , kategória:  Munka  
A számítógépes munka hátrányai
  2010-05-17 11:05:47, hétfő
 
  A számítógépes munka hátrányai

2010.05.14., 11:17..Feladó: Címzett: E-mail cím: Személyes üzenet:
.
A számítógép előtt ülni és dolgozni nem a legfelemelőbb szervezetünk számára. Pedig sokan arra vagyunk ítélve, hogy akár napi nyolc-tíz órát töltsünk el a monitor előtt. Ilyenkor nem elhanyagolható a testünket érő terhelések figyelembe vétele.


Leginkább a szemünket veszi igénybe a számítógép folyamatos bámulása, a monitor állandó böngészése. Mikor pedig belefeledkezünk a munkánkba, testünk egyszer csak jelzi, valami nem jó. A helytelen testtartás könnyedén elterelheti a munkáról a figyelmet. A fejfájás és a sajgó hát ellenszerét kell felfedeznünk, és kellemes irodai környezetet létrehoznunk saját magunk részére.

Szemünk védelme érdekében számos dolgot megtehetünk. Mára már nem is a monitorok sugárzása ellen kell leginkább védekezni. A szem sokkalta könnyebben kiszárad, ha monitorról olvasunk, mert ilyenkor kevesebbet pislogunk. Olvasás közben percenként csupán tizet pislogunk, és ha ezt monitorról tesszük, akkor még kevesebbet. Huszonkét pislogás az ideális percenként, tehát figyelnünk kell arra, hogy tudatosan pislogjunk munka közben. Emellett a szemnek kell a pihenés, ezért félóránként tornáztassuk meg őket. Néhány lassú szembehunyás és lassú kinyitás segít a szemmozgató izmok megtornáztatásában. Fókuszáljunk egy közelebbi, majd egy távolabbi tárgyra és pár percen keresztül folytassuk mindezt. Ez átmozgatja majd a szemünk izmait.










Ha a monitor elrendezése nem megfelelő, azaz a képernyő felső szegélye nem szemmagasságban van, akkor a szemünket tágabbra kell nyitni, hogy jól lássuk az egész felületet. A szaruhártya-kiszáradást a tágra nyitott szemek jobban elősegítik. Ez égő érzést, fejfájást is okozhat. A monitor mérete befolyásolja, hogy milyen távolságra kell és érdemes ülni tőle. Minimum a fél métert meg kell tartani, de a nagyobb felületű monitorok akár nagyobb távolságot is igényelhetnek. A fénynek oldalról kell érnie , és a monitor fényének kell a legerősebbnek lennie, mert a túlzott megvilágítás könnyen kifárasztja a szemet.

Ha szemproblémákkal küszködünk, még több mindenre oda kell figyelnünk. A megfelelő lencse kiválasztásakor érdemes nem csak a hallottakra alapozni, kikérni a szemész, illetve az optikus véleményét. Ha pedig megvan a megfelelő szemüveg, akkor elengedhetetlen a folyamatos viselése is. Nélküle a szemet csak megerőltetve tudjuk használni, és a sok hunyorgás a későbbiekben akár a szemhéjak remegéséhez is vezethet. Kontaktlencse használatakor még jobban figyelni kell, hogy a szem ne száradjon ki. Ha kell, akkor használjunk műkönnyet, vagy erre a célra kifejlesztett szemcseppet.








A szem után nem elhanyagolható testünk többi része sem, hiszen jó néhány mozgásszervi elváltozást okozhat a rossz testtartás. A helyes testtartás eléréséhez elengedhetetlen a jó minőségű irodai bútor, főként a szék és az asztal. A jó asztal állítható, így az egyéni igényeinket egyszerűen kielégítheti. A legjobb, ha a billentyűzetnek külön kihúzhatós polc van kialakítva, így az alacsonyabban helyezkedik el, mint a monitor, ezért a használata is sokkal kényelmesebb. A legmegfelelőbb kéztartás, ha felkarunk és alkarunk derékszöget zár be, és csuklónkat sem kell behajlítanunk.

A szék talán még fontosabb, mint az íróasztal. A kényelmes szék magassága és háttámlája is állítható. Ideális magasságának keresésekor a lényeg, hogy a comb és a lábszár derékszöget zárjon be, illetve a talp teljes egészében érintse a talajt. A szék háttámlája akkor a legoptimálisabb, ha a lapocka alatt végződik. Próbáljunk egyenesen ülni, és nekidőlni a szék háttámlájának, ha már rendelkezésünkre áll. Így a gerincünkre nehezedő terhelés jóval kisebb lesz.








Az említett tanácsok segíthetnek, hogy ne elcsigázva és fájó végtagokkal kelljen hazamenni, illetve több hónapos vagy éves ülőmunka mellett is meg tudjuk tartani egészségest testtartásunkat. Mindemellett nem szabad megfeledkezni a folyamatos testmozgásról, pótolni azokat a mozgásokat, amelyeket a munkavégzés közben nem tudunk elvégezni. Akár munkahelyen az ebédszünetben is tanácsos pár nyújtó, illetve ellazító gyakorlat végzése, vagy felállni, sétálni egy keveset, mikor már érezzünk, hogy testünknek szüksége van rá.




 
 
0 komment , kategória:  Munka  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2018.10 2018. November 2018.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 5851 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 128
  • e Hét: 961
  • e Hónap: 3571
  • e Év: 104678
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.