Regisztráció  Belépés
alia.blog.xfree.hu
Nincs mottó alia

Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Tanóra másképp
  2008-04-18 10:44:36, péntek
 
  HOGYAN LEHETNE MÁSKÉPP EGY ÁTLAGOS TANÓRA?

Nézzünk bele egy átlagos tanóra menetébe. A szünet után némileg felfrissülten, de még az előző óra vagy órák hatása után kezdi a munkát pedagógus és az osztály. Viszonylag rendben mennek a dolgok. Néhány tanuló reméli, nem derül ki a tananyaggal kapcsolatos nem tudása, vagy az ennek hatására el nem készült házi feladata, és ami legfontosabb; reméli nem fog felelni.

Miután túlesik ezeken a megpróbáltatásokon, kissé nyugodtabban kezdi hallgatni az új tananyagot. Kezdetben egész leköti a figyelmét, de ahogy a tananyag igyekezne a korábban el nem sajátított részekre épülni, tanulónk kezdi nem érteni a dolgokat. Már nem köti le annyira figyelmét, elkezd hát mással foglalkozni, másra figyelni. A tanár fegyelmez. Megpróbál hát mégis figyelni a számára egyre zavarosabb tananyagra, de most már zavarodott. Az osztály más tanulói is így járnak, növekszik a fegyelmezetlenség. Tanulónk elveszíti még azt a kis kezdeti érdeklődését is, a már ellenségeskedve fegyelmező pedagógusról pedig ismét csak megállapítja ellenszenvét. Az idő kibírhatatlanul lassan telik mindkét fél részére. Mivel a tanár már sem kiabálással, sem dühvel nem tudja odafigyelésre és megértésre bírni tanulóját, elküldi hát vizsgálatra. Hátha valami tanulási rendellenessége van, dyslexiás, esetleg hiperaktív a gyerek; aki csak a meg nem értés és a kihagyott lépcsőfokok szokásos reakcióitól és zűrzavarától szenved. A vizsgálatot végző személy megélni akar, így hát megállapít valami cimkét a gyerekre, aki kap valamilyen tompító hatású gyógyszert a szintén megélni akaró gyártótól és forgalmazótól. Aztán tompább fejjel majd még kevésbé érti a tananyagot.

Aki érti az óra anyagát és előzményeit, azt most már zavarja a körülötte levő növekvő zaj és zűrzavar.

Délután házifeladat készítésnél teljesen reménytelen alapokról indul. Egy zavaros, kellemetlen tanóra után kellene neki állni a tanulásnak, valami olyannak amit eleve nem is ért teljesen. Aki kitartó, valahogy keresztül verekedik rajta részben vagy egészben, vagy a családi pénztárca további ürítésével korrepetálásra megy.

Hogy lehetne ez másképp?

A szünet után némileg felfrissülten, az előző óra vagy órák kellemetlen hatásai nélkül kezdi a munkát pedagógus és az osztály. A tanár röviden gondoskodik arról, hogy megszerezze tanulói figyelmét. Néhány tanuló reméli, nem derül ki a tananyaggal kapcsolatos nem tudása, vagy az ennek hatására el nem készült házi feladata, és ami legfontosabb; reméli nem fog felelni. A pedagógus ezért célzatosan megkérdezi és megkeresi a tanulók főbb meg nem értéseit, amik az előbbieket okozzák. Megkérdezi például kinek volt problémája a házifeladat elkészítése során, ténylegesen körbejár és belenéz egy-egy könyvbe, füzetbe, keresi és elhárítja a meg nem értéseket. Aki nagyon össze van zavarodva, és sok időt venne el a helyrehozatala, azzal megállapodik egy időpontban amikor kihámozza őt.

A tanulók miután jobban értik a tananyagot, és látják, hogy számíthatnak a tanári segítségre, nagyobb nyugalommal és bizalommal vágnak bele a felelésbe. Nem annyira elviselhetetlen az izgalom. Az új tananyag az osztály legnagyobb részének korábban megértett részekre épül, ezért érdeklődve kísérik figyelemmel. A pedagógus járatos a rendetlenkedések, oda nem figyelésnek valódi okában, amint csak kicsit is előfordul ilyen, máris kezeli ezek valódi okait. Nincs szükség ellenséges fegyelmezésekre, nem veszíti el a tanulók bizalmát, figyelmét. A tanulók tudják, hogy segítségre és nem leértékelésre számíthatnak ha nem értenek valamit, így hát meg merik kérdezni ha nem értenek valamit. Az óra gyorsan és jól telik. Mivel nincsenek kellemetlenségek, zűrzavarok, nem viszik azt tovább a szünet utáni következő órákra. A tanuláshoz szükséges energiaszint fenntartásához a tanulók megfelelően, vitamindúsan táplálkoznak. A megvásárolt vitaminok ugyanúgy biztosítják a gyártók és forgalmazók bevételét.

Némelyeknek lehet, hogy nem ez a kedvenc tananyaga, vagy tantárgya, de mivel érti és nem utáltatták meg vele el fogja készíteni a háziját és valamilyen szinten készülni fog az órára. Persze kevesebbet kell vele foglalkoznia, mert alapvetően már az órán megértette.

Ezt eredményezheti, ha egy pedagógus járatos abban, hogy melyik tanulási akadály milyen reakciókat okoz; és nem csak kezeli azokat, de elővigyázatosan bele sem viszi az akadályokba tanulóit.

És ez tovább fokozható azzal, ha a tanulók is járatosak a Tanulás Technológiájában, és amint észreveszik magukon, hogy valamelyik akadály felüti a fejét, egyből utánajárnak.

Mit igényel ez? Valaki figyelmesen áttanulmányozza honlapunkat (www.tanulastanitas.shp.hu) és máris szerez annyi ismeretet, hogy elindulhasson vele egy nyugodtabb, eredményesebb tanulás, oktatás felé. Vagy egy kisebb tanulmánnyal, némi türelemmel és odafigyeléssel pedig mind tanulóként, mind pedagógusként elérheti a fentieket. Ez nem kerül évekbe, vagy nagyon hosszú hónapokba. Nem szükséges bonyolult és drága felszerelés.

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Alkalmazott oktatástan
  2008-03-24 23:00:49, hétfő
 
  Alkalmazott Oktatástan: Tanulás tanítás világszerte

,,,,Az eredmények példa nélkül állóak. Az oktatás minősége egyre jobbá válik országunkban. sok helyről számoltak be arról, hogy a rossz tanulók jó tanulók lettek, a lassú tanulók most gyorsan tanulnak. De ami a leginkább fontos és döntő az az, hogy gyerekeink megtapasztalhatják a tanulás igaz örömét." - Gambia Oktatási minisztériumának titkára ahol az iskolák 98 %-ban lett bevezetve a Tanulási Technológia.

Az Alkalmazott Oktatástan 1972-ben jött létre, néhány kaliforniai oktató együttműködése révén. Nagy sikerrel kezdték el bevezetni L. Ron Hubbard oktatással kapcsolatos írásainak elgondolásait és módszereit. A módszert sokféleképpen lehet átültetni a gyakorlatba tanítás során, amit meg is tettek: a közösségnek szolgáltatott írástudatlanság elleni programok, korrepetálási programok, állami és magániskolákban szolgáltatott képzés, munkahelyi írás-olvasási készség fejlesztő programok, angol mint idegennyelv-oktatás, továbbá a tanárképzés terén. Hazánkban 1997-től működik.

Világszerte ma már több mint 750 iskola, korrepetálási központ és közösségnek szolgáltatott írástudatlanság elleni program működik az Alkalmazott Oktatástan égisze alatt, folyamatos sikereket és eredményeket elérve bármilyen környezetben. Több mint kétmillió tanuló és 65 ezer tanár képződött ki a módszerre, mellyel 65 országban 23 milliónál is több tanuló találkozott már.

Állami és magániskolákban szolgáltatott képzés

A tanulók jobb teljesítményének kulcsa a tanulási technológia bevezetése az iskolákba. A módszert sikerrel vezették be sokféle iskolába, mind a magán, mind az állami szektorban, sok országban. Amikor a tanárok alkalmazzák a tanulási technológiát az osztályteremben, illetve a tanulás tanítás során azt is megismertetik a tanulókkal, hogyan kezeljék tanulmányaikat, mit tegyenek ha akadályba ütköznek, mindig ugyanaz történik: eredményeket kapnak.

Az egyik középiskolában az osztály létszámának 61%-a átlagosan 44%-al javította tanulmányi eredményét, miután a tanulási technológiát bevezették. Egy angliai általános iskolában két általános iskolás tanulócsoporton végeztek olvasási tesztet. Az egyik csoport az Alkalmazott Oktatástan módszerei és anyagi alapján összeállított nagyon rövid olvasási programon vehetett részt (8-10 óra 12 napon át). A másik csoport a hagyományos módon tanult tovább. Előtte és utána ugyanazt a standard oktatási tesztet végeztették el velük. Az Alkalmazott Oktatástan alapú tanfolyamon átlagosan 1,29 évnek megfelelő haladást értek el az olvasási készségben a tanulók, míg a hagyományos módon tanuló csoportnál nem észleltek jelentős változást.

,,Sokat segített a tanulásban ez a tanfolyam. Igaz volt ami nehezen ment, de a végére minden a helyére került. S élvezem, hogy már gond nélkül tudok tanulni. Ez jó érzés." írta le sikerét egy hatodikos tanuló az egyik Borsod megyei általános iskolai osztályban tartott Hogyan tanuld meg tanfolyam végén.

Tanárképzés

A pedagógusok valószínűleg bárki másnál jobban szembesülnek a tanulás akadályaival munkájuk végzése során. Az iskolavezetés, a kormány, a szülők és a diákok egyaránt próbára teszik a tanárok morálját és önbizalmát anélkül, hogy hatékony eredményességgel alkalmazható megoldásokat kínálnának számukra.

Az Alkalmazott Oktatástan felismeri a kihívásokat amivel a tanárok szembenéznek, és mi tudunk segíteni nekik. Tanárok számára nyújtott képzési programjaink kifejezetten arra irányulnak, hogy a tanulási technológia használatával képesek legyenek megtanítani valakit tanulni, képesek legyenek kezelni, sőt megelőzni a tanulási akadályokat, dyslexiát és egyéb rendellenességeket. Valamint a tanulási akadályok kezelésével és megelőzésével jobb együttműködést és odafigyelést alakítva ki a tanulók között.

,,A tanfolyam előtt azt gondoltam, hogy ezeket a dolgokat én már tudom és alkalmazom. Ezt most is így érzem, azzal a különbséggel, hogy most már tudatosan is FOGOM alkalmazni. Nagy segítséget jelentett számomra gyermekeim és mások segítése folyamán. Most értettem meg a gyerekek eddigi reakcióit, melyek fölött eddig elsiklottam. Segítségemre lesz tanítói és szülői pályám során is." Sz.G. Veronika, tanító

A közösségnek szolgáltatott írástudatlanság elleni programok

A közösségnek nyújtott írástudatlanság elleni programokat önkéntesek és szülők vezetik, melyek létfontosságú oktatási szolgáltatásokat biztosítanak - a tantermekben lemaradt diákok korrepetálásától, a tanulás tanítás megadásán át az iskolarendszerből kibukott gyerekek újrabeillesztéséig. Személyes segítséget tudnak nyújtani ahhoz, hogy a tanulók a saját ütemükben haladhassanak, és tökéletesen megérthessék az anyagot.

Ráadásul, mivel az ilyen programokat gyakran önkéntesek vezetik, rendkívül olcsóak, vagy akár ingyenesek. Bár elsődlegesen iskoláskorú gyermekekkel foglalkoznak, akár 4-től 85 éves korig is fogadnak tanulókat. Az elmúlt három évtizedben az Alkalmazott Oktatástan képzési és támogató szolgáltatásokat nyújtott közösségi alapú programok számára, amelyek több ezer diáknak segítettek sikeressé válni. A programok, mint a H.E.L.P. (Hollywoodi Oktatási és Írástudatlanság elleni Projekt vagy a kereszteshadjárat a Világ Írástudóságáért, több mint nyolc ország több mint 50 közösségét ölelik fel.

,,Könnyű volt. Gyorsan megértetted. Megsegített a demózás. (bemutatás) Ez azért volt jó mert tudom használni később. Meg a szavakat érteni fogom. Kár hogy nem így tanultunk mindig." (Cs E, IQ változás:89 → 107) két hetes budapesti Belsővárosi Felzárkóztató Program

Az angol mint idegen nyelv oktatási programok

Már az anyanyelvünk elsajátítása is nagy kihívásnak tűnhet, hát még ha egy idegen nyelvet kel megtanulni, főleg ha nincsenek meg az eszközeink, hogy az új információk áradatában eligazodjunk. A tanulási technológiával a tanulók sikerrel tanulnak meg idegen nyelveket, és nem árasztja el őket a rengeteg félreértett információ. Ezzel a módszerrel a diákok megfelelő szinten tanulhatnak, és lépésről-lépésre érthetik meg az új információkat.

,,Egy új élet, lehetőség kezdete. Hiszen egy ember annál több, minél több nyelvet beszél. Sikernek tartom, hogy kevés időráfordítással és energiával egyszerűen és könnyedén lehet nyelvet tanulni, melyhez két füzet is elegendő. Tudatformáló is. Ez alatt azt értem, hogy már nem a kényszer, hanem a tanulás öröme hoz el egy-egy órára melyek során a szavak visszamondása sem probléma, nem úgy mint az iskolai dolgozatnál. Egyszerű, könnyedén elsajátítottam a heti anyagot, még akkor is, ha csak 1,5 órám volt rá. Természetesen több gyakorlással talán előrébb lennék, de már azt is csodának tartom, hogy olyan szinten vagyok mint 4 év francia tanulás után franciából!" K. Sándor, mérnök

Munkaerő-fejlesztési Programok

Ha a dolgozók nem tudják pontosan megérteni munkájukat, az nem egyszerűen csak rossz jegyet von maga után. Egyes munkavállalók számára lehetetlenné válik a szakmabeli előmenetel. A vállalati szférában a különféle képzések során tanult anyagok alkalmazásának aránya kevesebb mint 10%. A szakértelem, ha mérik egyáltalán 40-70% között mozog.

A tanulási technológiát alkalmazó képzési programok a résztvevőket szakértővé tették, a dolgozókat pedig kompetensebbé a munkájukban, és ez megmutatkozott hatékonyságuk és termelékenységük javulásában is. Egy drága és fejlett biztonsági berendezéseket gyártó vállalat évi 50 készülék gyártásától évi 500 készülék gyártásáig jutott el. Sőt, bár az esetek 80%ában hibákat kellett javítani a tanulási technológia bevezetése előtt, a program bevezetése után szinte nullára esett vissza a javítások szükségessége.
www.tanulastanitas.shp.hu

 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Tankönyv olcsón
  2008-03-20 10:40:10, csütörtök
 
  Végy használt tankönyvet olcsóbban más diáktól, add el sajátod!

Ezekben a hetekben kezdődik a tavaszi félév a felsőoktatásban. Ennek apropóján szeretnénk felhívni a figyelmet egy feleslegessé vált tankönyvek közvetítésére létrehozott, díjmentes szolgáltatásra.

Az oldalra bárki feltöltheti azon könyveinek paramétereit, amelyektől szívesen megválna. Az így létrejött adatbázisban az épp könyvet venni szándékozók egyszerűen kikereshetik azt a könyvet, amit így olcsóbban vehetnek meg. A diakoldal.hu e szolgáltatása is teljesen ingyenes, semmiféle közvetítői jutalékkal nem bonyolítja azt a folyamatot, aminek köszönhetően a diákok egymás között egyszerűen, gyorsan hatékonyan adhatják, vehetik a használt tankönyveket.

A weboldalon eddig már több mint 12.700 tankönyvet hirdettek meg, amelyek közül eddig több mint 3.000 kelt el. Jelenleg így 9.700 tankönyv között válogathatunk - de a kínálat egyre bővül.

Ha tehát eladnád feleslegessé vált tankönyveidet, vagy olcsóbban szeretnél használt tankönyveket vásárolni, látogass el a diakoldal.hu-ra. Ha ismersz olyanokat akik számára még hasznos lehet e szolgáltatás, küldd el nekik is a cikket!

www.tudatosvasarlo.hu
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2018.07 2018. Augusztus 2018.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 268 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 11
  • e Hét: 55
  • e Hónap: 227
  • e Év: 8166
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.