Regisztráció  Belépés
martimarti.blog.xfree.hu
Egész életedben egy dolog lesz, ami kitart melletted . Az árnyékod! Márti Márti
1901.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
Tanulni, tanulni, tanulni!!!
  2013-08-14 20:39:21, szerda
 
  "A főiskola első napján a professzorunk bemutatta magát, majd megkért minket, hogy mutatkozzunk be valakinek, akit eddig nem ismertünk. Felálltam, körülnéztem, amikor valaki enyhén megérintette a vállam. Hátrafordultam, és egy ráncos, öreg hölgy nézett rám mosolyogva, beragyogva ezzel az egész osztályt.

Így szólt: - Szia jóképű. A nevem Rose. 87 éves vagyok. Megölelhetlek?

Nevettem, és lelkesen válaszoltam:
- Még szép, hogy meg!

Erre ő barátságosan megszorongatott.

- Miért van ön a főiskolán, már ilyen fiatal, ártatlan korban?- kérdeztem.
Viccesen azt válaszolta:
- Azért vagyok itt, hogy találjak egy gazdag férjet, megházasodjak, és gyerekeket csináljak.

- De most komolyan- mondtam. Kíváncsi voltam, mi motiválta őt, hogy egy ekkora kihívást vállaljon ennyi idősen.

- Mindig arról álmodtam, hogy befejezem a főiskolát és végre eljött az ideje!- mondta.

Az órák után elsétáltunk a társalgóba, és megosztottunk egy csokiturmixot. Gyorsan összebarátkoztunk. A következő három hónapban, minden nap együtt mentünk haza és rengeteget beszélgettünk.

Mindig azt képzeltem, hogy egy időutazáson veszek részt, amikor az életbölcseleteiről mesélt. Az év során Rose az egyetem egyik szimbólumává vált, és bárkivel, akivel találkozott, gyorsan összebarátkozott.
Szeretett kiöltözni, és szórakoztatta, hogy a többiek felfigyeltek rá. A szemeszter végén elhívtuk Rose-t a foci bankettre. Sosem felejtem el, amit akkor tanított nekünk. Felkonferálták és a színpadra lépett.

Ahogy elkezdett beszélni, leejtette a három kártyáját a földre. Egy kicsit zavarban volt és a mikrofonra támaszkodva azt mondta:

- Elnézést, egy kicsit ideges vagyok. Feladtam a sört a böjt miatt és ez a whisky kicsinál! Sosem fogom rendbe szedni ezeket a lapokat, szóval hadd mondjam el fejből amit tudok!

Ahogy nevettünk, megköszörülte a torkát és így folytatta:
- Nem azért hagyjuk abba a játékot, mert öregszünk. Azért öregszünk meg, mert abbahagyjuk a játékot. A fiatalságnak, boldogságnak és sikernek összesen négy titka van. Nevess sokat és minden nap találj humort az életedben! Kell, hogy legyen egy álmod! Ha elveszted az álmaid, meghaltál. Annyi olyan embert ismerünk, akik úgy járnak-kelnek a földön, hogy halottak és még csak nem is tudnak róla! Hatalmas különbség van aközött, hogy felnősz és aközött, hogy megöregszel. Ha 19 éves vagy, és egész évben csak fekszel az ágyban, anélkül, hogy valami hasznosat csinálnál, akkor is húsz éves leszel. Jelenleg 87 éves vagyok, és ha egész évben az ágyban fekszem, én is 88 leszek. Mindenki megöregedhet. Nem kell hozzá tehetség vagy képesség. Ahhoz, hogy felnőj, mindig meg kell találni a lehetőséget a változásban. Ne sajnálj semmit! A felnőttek általában nem sajnálnak semmit, amit megtettek, inkább azt, amit nem tettek meg. Csak azok félnek a haláltól, akik azt sajnálják, hogy nem is éltek.

A beszédét azzal zárta, hogy bátran elénekelte ,, A rózsa" című dalt.

Mindannyiunkat megkért, hogy tanuljuk meg a szövegét és éljük át a mindennapjainkban.

Év végén Rose befejezte a főiskolát, amit már olyan régen elkezdett. Egy héttel a diplomaosztó után meghalt. Békésen, álmában. Több mint kétezer főiskolás tanuló érkezett a temetésére, hogy tisztelegjen a csodálatos hölgynek, aki példát mutatott, hogy sose késő azzá válni, aki lenni akartál.

Ezek a szavak terjesztik Rose emlékét.
EMLÉKEZZ!!! MEGÖREGEDNI KÖTELEZŐ, FELNŐNI VISZONT VÁLASZTÁS KÉRDÉSE!
Abból élünk, amit kapunk, úgy élünk, ahogy tudunk. "



 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Hogyan kell jól írni?
  2013-01-23 13:52:08, szerda
 
  Jó tanácsokra bukkantam az interneten: eligazítanak, hogyan kell jól írni. Némi változtatással ezennel közzéteszem őket, azt hiszem, sokaknak kapóra jönnek majd, kivált azoknak, akik írótanfolyamra járnak.

1. Kerüld az alliterációt: csacska csali az csak.
2. Kerüld a frázisokat: a frázis üres szócséplés.
3. Ne használj jeleket rövidítéseket stb.
4. Ne felejtsd (soha), hogy a zárójel (még ha nélkülözhetetlennek véled is) megszakítja a mondat fonalát.
5. Vigyázz, nehogy... túlzásba vidd a hármaspontokat.
6. Használj minél kevesebb macskakörmöt: nem ,,sikkes" dolog.
7. Sohase általánosíts.
8. Az idegen szavak nem segítik a bon ton-t.
9. Bánj fukarul az idézetekkel. Jól mondta Emerson: ,,Gyűlölöm az idézeteket. Csak azt mondd, amit magadtól tudsz."
10. A hasonlat olyan, akár a frázis.
11. Kerüld a redundanciát; ne ismételd el kétszer ugyanazt; ismételni felesleges. (Redundancián azt értjük, hogy valaki ok nélkül magyaráz olyasmit, amit az olvasó egyszer már felfogott.)
12. Seggfej, aki csúnya szavakat használ.
13. Fejezd ki magad mindig többé-kevésbé pontosan.
14. Ne alkoss egyszavas mondatot. Kerüld.
15. A túl merész metafora kerülendő: toll a kígyó pikkelyén.
16. Oda, tedd a vesszőt ahova, kell.
17. Tudd, mikor használj pontosvesszőt és mikor kettőspontot: ez persze nem könnyű.
18. Kerüld a képzavart akkor is, ha ,,hét nyelven beszél": a rossz hasonlat kisiklik, mint a vöcsök.
19. Minek annyi szónoki kérdés?
20. Légy tömör, igyekezz hosszú - vagy a kevéssé figyelmes olvasót óhatatlanul zavarba ejtő közbeékelések által megszakított - mondatok helyett a lehető legkisebb számú szóval kifejezni, amit gondolsz, nehogy magad is hozzájárulj az információs környezetszennyezéshez, mely (különösen ha a mondandó fölösleges vagy legalábbis nélkülözhető pontosításokkal van megspékelve) minden kétséget kizáróan ennek a média sújtotta kornak az egyik tragédiája.
21. Ne lelkendezz! Takarékoskodj a felkiáltójelekkel!
22. Írd helyesen az idegen neveket, mint például azt, hogy Beaudelaire, Roosewelt, Niecse és így tovább.
23. Mindenekelőtt élj a captatio benevolentiae eszközével, hogy megnyerd magadnak az olvasót (bár lehet, hogy ezt sem érted, amilyen hülye vagy).
24. Gondossan ügyej a hejesírásra.
25. Mondanom sem kell, milyen bosszantó kifejezőeszköz a preteríció.
26. Ne ismételgesd magad. Legalábbis fölöslegesen ne.
27. Sose használj fejedelmi többest. Bizonyosak vagyunk benne, hogy nem kelt jó hatást.
28. Ne keverd össze az okot az okozattal: félrevezetne, tehát rosszul tennéd.
29. Ne alkoss olyan mondatot, amelyben a konklúzió nem következik logikusan a premisszákból: ha mindenki ezt csinálná, akkor a premisszák következnének a konklúziókból.
30. Ne hódolj az archaizmusoknak, a hapax legomenon-nak és más szokatlan lexémáknak, melyek, bármennyire úgy érzed is, hogy grammatológiai différance nyilatkozik meg bennük, és dekonstrukcióra csábítanak, mindenképp - kivált, ha netán még fenn is akadnának az aggályos szövegmegközelítés rostáján - meghaladják a szöveg címzettjének kognitív kompetenciáit.
31. Ne fecsegj, de kevesebbet se mondj annál, amennyit.
32. A mondat akkor kerek, ha...


 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Számtantrükk
  2013-01-15 11:37:20, kedd
 
  Azért a matematikusok is tudnak valamit!!!!
A következő számtantrükk elvégzése után garantált, hogy tátva marad az
ember szája, mert meglepő eredménnyel zárul a dolog.

Íme:

1. kell egy kalkulátor (a normális többségnek ez a műveletsorozat
fejben elvégezhetetlen)
2. pötyögtesd be a telefonszámod első 3számjegyét (06/20, 30.... nélkül!)
3. szorozd meg 80-nal
4. adj hozzá 1-et
5. most szorozd meg 250-nel
6. add hozzá a telefonszámod utolsó 4számjegyét
7. add hozzá a telefonszámod utolsó 4számjegyét még egyszer
8. az eredményből vonjál le 250-et
9. oszd el 2-vel


Nézd meg, mi az eredmény!


Hát, ez nem semmi!


 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
A tanító tanítása
  2013-01-14 10:49:09, hétfő
 
  Sok évvel ezelőtt Éva néni ötödikes osztálya előtt állt, és azt a hazugságot mondta a gyerekeknek, hogy mindegyiket egyformán szereti. De ez lehetetlen volt, mert az első sorban Horváth Peti olyan rendetlen és figyelmetlen kisfiú volt, hogy Éva néni valójában élvezettel írt a feladataira vastag piros ceruzával nagy X jeleket, és a lap tetejére pedig legrosszabb érdemjegyet.

Egy napon Éva néni a gyerekek régi bizonyítványait nézte át, és megdöbbent Peti előző tanítóinak bejegyzésein. ,,Peti tehetséges gyerek, gyakran jókedvűen kacag. Munkáját pontosan végzi és jó modorú. Öröm a közelében lenni" - írta első osztályos tanítója.

Másodikban így szólt a jellemzés: ,,Peti kitűnő tanuló, osztálytársai nagyon szeretik, de aggódik, mert édesanyja halálos beteg. Az élet Peti számára valódi küzdelem lehet."

Harmadik osztályos bizonyítványában ez állt: ,,Édesanyja halála nagy megrázkódtatás számára. Igyekszik mindent megtenni, de édesapja nem nagyon törődik vele."

Negyedik osztályos tanítója ezt írta: ,,Peti visszahúzódó és nem sok érdeklődést mutat az iskola iránt. Nem sok barátja van, és néha alszik az osztályban." Ezeket olvasva Éva néni ráébredt a problémára és elszégyellte magát.

Még rosszabbul érezte magát, amikor a Karácsonyi ünnepségen tanítványai fényes papírba csomagolt, gyönyörű szalaggal átkötött ajándékait bontogatta, és köztük meglátta Peti ajándékát, a fűszeresnél kapható vastag barna papírba bugyolálva. Éva néni a gyerekek előtt bontotta ki az ajándékokat, és gondosan nyitotta ki Peti csomagját. Néhány gyerek nevetni kezdett, amikor meglátta a kövekkel kirakott karkötőt, amiből néhány kő hiányzott, és mellette egy negyedüvegnyi parfümöt. De a gyerekek nevetése abbamaradt, amikor hallották, ahogy Éva néni felkiált: ,,Milyen szép karkötő!", és látták, hogy felveszi a karkötőt és csuklójára cseppent a parfümből.

Horváth Peti egy kicsit tovább maradt az iskolában, hogy megszólíthassa: ,,Éva néni, ma olyan volt az illata, mint valamikor édesanyámé." Éva néni sokáig sírt, amikor a gyerekek elmentek. Attól a naptól kezdve nem olvasást, írást és matematikát tanított. Elkezdte a gyerekeket tanítani.

Éva néni különös figyelmet szentelt Petinek. Ahogy dolgozott vele, Peti elméje mintha életre kelt volna. Minél több bátorítást kapott, annál gyorsabban reagált. Év végére Peti az osztály élére került, és már azért volt hazugság, hogy minden gyerekeket egyformán szeret, mert Peti lett a legkedvesebb diákja.

Négy évvel később egy üzenetet talált Petitől, amit az ajtaja alatt csúsztatott be. Az állt benne, hogy ő volt élete legjobb tanítója. Azt írta, hogy befejezte a középiskolát, az osztályában harmadik volt az élen.

Négy évvel később egy újabb üzenet érkezett, amiben azt mondta el, hogy bár voltak nehéz időszakok, kitartott tanulmányai mellett, és hamarosan egyetemi diplomát szerez, legmagasabb kitüntetéssel.

Még négy év telt el, és újra levél érkezett Petitől. Ebben elmondta, hogy miután megszerezte diplomáját, elhatározta, hogy tovább tanul. Hozzátette, hogy még mindig Éva néni a legjobb és legkedvesebb tanára, aki valaha is volt. Ez alatt a levél alatt az aláírás hosszabb volt: Dr. Horváth Péter.

A történetnek nincs vége itt. Azon a tavaszon újabb levél érkezett.

Peti elmondta, hogy találkozott egy lánnyal, és nősülni készül, és kérdezte, hogy Éva néni elfoglalná-e a vőlegény édesanyja számára fenntartott helyet.

Természetesen Éva néni elfogadta a meghívást.

A régi karkötőt vette fel, amiről kövek hiányoztak, és azt a parfümöt cseppentette magára, amire Peti úgy emlékezett, hogy utolsó együtt töltött Karácsonykor viselte az édesanyja.

Megölelték egymást, és Dr. Horváth Péter Éva néni fülébe súgta, ,,Köszönöm, Éva néni, hogy hitt bennem. Hálásan köszönöm, amiért segített nekem, hogy fontosnak érezzem magam, megmutatta nekem, hogy számítok, és az életem érték."

Éva néni könnyekkel a szemében visszasúgta, ,,Peti, tévedsz. Te voltál az, aki megmutattad nekem, hogy számítok, és az életem érték. Amikor találkoztam veled megtanultam, hogy hogyan érdemes tanítani.

(Elizabeth Silance Ballard)


 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Egri csillagok - olvasónapló :)
  2013-01-10 14:05:08, csütörtök
 
  1. Hol terem a magyar vitéz

Bornemissza Gergőt és Cecey Évát elrabolja Jumurdzsák, török dervis. Gergő az éjszaka folyamán megszökik Vicuskával. Dobó István a rablóvezér, Móré nyomán van. A kisfiú beszámolója alapján megtámadják a törököket, s kiszabadítják a magyar foglyokat. Gábor pap megkegyelmez Jumurdzsáknak, csak a talizmánját veszi el. Dobó Gáspárra bízza a kisfiút, hogy vigye el Török Bálinthoz, Szigetvárba. Örömmel fogadja a várkapitány, s két fiával együtt neveli.

2. Oda Buda!

János király meghal,a törökök csellel beveszik Budát.
Gergő és Gábor pap merényletet terveznek a szultán ellen, de egy janicsáragát vélnek a szultánnak a díszes öltözete miatt, s őt robbantja fel Gábor pap. Elfogják a papot. Gergő látszatra a magyarrá lett török, Tulipán fogja, s Hajván, egy hatalmas török felfigyel Gergőre. Megmutat neki egy köteg papirost, melyeken a magyar végvárak alaprajzai láthatóak. Félrevezeti a törököt, az egri vár alaprajzát elteszi. Budán találkozik Cecey Évával, aki örök hűséget esküdik neki. Török Bálint gyanakszik a törökre, s előérzete nem csapja be, a törökök elfoglalják Budát, s őt Kanstantinápolyba hurcolják, a Héttoronyba vetik.

3. A rab oroszlán!

Török Bálint Konstantinápolyban raboskodik. Mekcsey és Bornemissza Gergely a király seregébe készülnek, amikor Ceceyékkel találkoznak. Megtudja Gergő, hogy Vicuskát Fürjes Ádámhoz akarják feleségül adni. Siet Gyalura, hogy megbizonyosodjon a lány érzéseiről. Végül úgy döntenek, hogy megszöknek. Kockázatos kalandra vállalkoznak öten: Bornemissza Gergely, Török János, Cecey Éva, Mekcsey és Matyi nevű kocsisa, Konstantinápolyba igyekeznek, hogy kiszabadítsák Török Bálintot. Olasz zenészként sikerül bejutniuk a Héttoronyba, de nem sikerül kiszabadítani a hős Török Bálintot. A cigány Sárközi segít nekik elmenekülni.

4. Eger veszedelme!

Már csaknem az egész országot elfoglalták a törökök. Évát Sopronban az álruhás Jumurdzsák keresi fel, gyűrűt akar venni. Vicusa elszólja magát, hogy a férjénél van. A félszemű dervis elrabolja Jancsikát, 6 éves kisfiukat. Egerben a törökök támadásra készülődnek. Sokan elmenekülnek, de a város lakói, élükön a bíróval a városban keresnek menedéket. Dobó örül Bornemissza Gergelynek és barátjának Mekcseynek. A védők esküt tesznek, hogy a várat a végsőkig fogják védelmezni. A zsákmány közt egy török gyerekre akadnak. Jumurdzsák a talizmánjáért cserébe Bornemissza kisfiát ajánlja, de Gergő nem hisz a töröknek, mert úgy tudja, hogy fia feleségével Sopronban van.

5. Holdfogyatkozás

Éva megtalálja Eger várának térképét és a gyűrűt, majd Miklós diákkal Egerbe megy.Megpróbálnak bejutni egy alagúton keresztül, de törökök bukkannak rájuk. Miklós diák úgy tud megszabadulni tőlük, hogy önfeláldozó módon felrobbantja a lőszertárakat. Hegedűs föl akarja adni a várat, de Sárközi leleplezi az árulót, akit kivégeznek. Bornemissza elhiszi, hogy fia Jumurdzsáknál van, mivel egyik alkalommal a török bedobja Jancsika kardját. Dobó felajánlja Jumurdzsáknak Jancsikáért a talizmánt, de a kisfiú már megszökött a töröktől. Bornemissza Gergő robbanószereket készít. Éva bejut a várba de, Dobó arra kéri, hogy tartsa titokban a kilétét férje előtt. Elérkezik az utolsó nagy csata. A várvédők felkészültek a legrosszabbra. Ádáz küzdelem folyik a magyarok és a törökök között, nem csak az egri férfiak harcolnak, hanem az egri nők is kiveszik részüket a küzdelemből. A törökök végül feladják, elvonulnak a vár alól. Eger felszabadul. Egy török asszony visszahozza Bornemissza Jancsikát, Éva pedig a török gyereket adja vissza anyjának. Egész Európa ünnepli a hős várvédőket.



 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Diákok tízparancsolata
  2010-11-11 21:26:17, csütörtök
 
  1. Ne kívánd tanárod halálát,segíts neki,hogy ő tegye azt.
2. Ha osztálytársad véletlenül tanulni kezd,ez nem ok arra,hogy te is hasonlóan cselekedj!
3. Amit ma megtehetsz,ne halaszd holnapra,inkább hagyd meg holnaputánra,mert akkor már hátha nem lesz rá szükség...
4. Az a feladat,amely nem oldódik meg magától 30 perc alatt az nem érdemli meg,hogy foglalkozzanak vele!
5. Az iskola nem kocsma,hogy egész nap ott tartózkodj,de nem is isten háza,hogy vasárnap is oda menj! ...
6. A tanulás nemesít,de a társadalmunkban nincs szükség a nemesekre...
7. Aki nem tanul az nem hibázhat!A hibátlan tanuló megérdemli a kitüntetést...
8. Mindenkinek kell,hogy legyen valami hobbija,de nem feltétlen szükséges,hogy az a tanulás legyen.
9. A tanulás élteti az embert,de a pihenés sem ölt még meg senkit. ..
10. A lustaság fél egészség,de te legyél teljesen egészséges! Mi nem félünk a tanulástól,mert tudjuk hogy miként tartsuk magunkat távol tőle.



 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Emelkedést várva
  2010-10-30 06:36:25, szombat
 
  Nagyjából harmadával kevesebb hallgató jutott be idén a felsőoktatásba, mint egy évvel ezelőtt. Nehezebb volt bekerülni, mert feljebb tették a mércét. Ettől a szakemberek az oktatás színvonalának emelkedését remélik.

Ez egyáltalán nem tragédia. A felsőoktatás ne legyen búvóhely, menedék, a jó képességűek közül is csak a legjobbak kerüljenek be. Ettől azonban az oktatás színvonala automatikusan még nem fog emelkedni. Mert az oktatás kétoldalú dolog. Ha elvárjuk, hogy a diákok közül a legrátermettebbek, legjobb képességűek, legnagyobb teherbírásúak kerüljenek be, akkor intézményi szinten is szűrni kellene, hogy a megnövekedett várakozásnak, a tudásvágynak megfelelni képes oktatói gárda vigyázza és vezesse a diákokat.

Ehhez pedig olyan oktatók szükségeltetnek, akik nem elégszenek meg pusztán az órák leadásával, hanem odarakják azt a pluszt is, amivel "meg tudják fogni" a diákokat a tanulásnak. Ha erre is felkészült a felsőoktatás, akkor nem lesz itt nagy baj.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Á, bé, cé, dé
  2010-10-30 01:12:47, szombat
 
  Számomra megdöbbentő (bár nem újkeletű hírről van szó), hogy hazánkban még mindig élnek olyan emberek, akik se írni, se olvasni nem tudnak, és olyanok is vannak (ráadásul nem is kevesen), akik bár a szavakat, a mondatokat kiböngészik valahogyan, de hogy miről szól a szöveg, azt már nem értik. És itt szöveg alatt nem valamely pénzintézeti, biztosító társaság vagy bírósági határozat sorait értem, mert azok értelmezése szerintem a diplomás emberek számára is sokszor gondot okoz, hanem arra, amikor egy egyszerű történet, mindennapi esemény megértése is a megoldhatatlan feladatok sorába tartozik.

Ha nem lenne több évtizede kötelező és ingyenes a közoktatás, nem is csodálkoznék rajta, de így azért elgondolkodtatóak a számok: becslések szerint a magyar emberek egynegyede (tehát az is lehet, hogy többen vannak) funkcionálisan analfabéta. Mi az oka annak, hogy ennyi évtized alatt nem tudna senki megoldani, hogy akinek iskolába kell járnia, az iskolába járjon, és hogy akinek tanulnia kell, az tanuljon? Vajon mi hiányzott? A szakértelem, az akarat, a pénz, a bátorság? Vagy mindegyik? Kár volt bármelyikkel is spórolni, hiszen most a majdnem analfabéta tömegeket nehéz lesz újra az iskolapadba ültetni.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Nem vagyunk ott
  2010-10-28 11:14:58, csütörtök
 
  A legtöbb magyar fiatal csak álmodozhat arról, hogy a világ legjobb egyetemeire bekerüljön és ott tanulhasson. Így aztán sokan nem is álmodoznak róla, megelégszenek a hazai felsőoktatással. Magyar egyetem ugyanis nem jutott be a világ egyetemeit rangsoroló, legfrissebb lista első 200 helyére.

Hazánkban is gyakran készülnek oktatási intézményekről különböző rangsorok, és azok elemezgetésekor gyakran tapasztaljuk, hogy nem szabad túlértékelni a mostanihoz hasonló összehasonlításokat. Mert mitől produkál egy intézmény kiváló eredményt? Legtöbbször attól, hogy oda sokan jelentkeznek, tehát van lehetőség arra, hogy a legjobbakat vegyék föl. Ezeket a legjobbakat aztán könnyű motiválni és a legrangosabb versenyekre eljuttatni, kutatásokba belevonni, diplomaszerzés után pedig valószínűleg a legjobb munkahelyek várják őket.

Ha viszont azt mérnénk, hogy a fiatalok milyen tudással mennek be az egyetemre, és ahhoz képest milyen tudással jönnek ki, lehet, hogy merőben más eredményt kapnánk. Mert egy kisfaluból érkező szegény család gyermekét ugyanolyan dicsőség eljuttatni a diplomáig, mint mondjuk az egyetemi végzett szülők gyermekét a világhírig.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Akik kimaradnak
  2010-10-28 09:34:32, csütörtök
 
  Gondolom, nem lep meg annak a kutatásnak az eredménye, mely az derítette ki, hogy a hátrányos helyzetű családok gyermekei, közülük is a roma tanulók, nagy számban hagyják ott a közoktatást még azelőtt, hogy valamilyen szakmát szereznének.

Ami pedig ebből következik, hogy az utóbbi években mélyült a szakadék a társadalom különböző rétegei között, hisz ahhoz, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű megszabadulhasson jelzőitől, minimum egy szakmával kellene rendelkeznie, lehetőleg olyannal, amivel aztán pénzt keres, hogy ki tudjon törni a mélyszegénységből, hétköznapi nyelven csak azt mondhatnánk: a nyomorból.

A pedagógusok szerint a szakmaszerzés nélküli iskolaelhagyásnak az elmúlt évek oktatáspolitikája is az oka volt: például a túl hosszú képzési idő ( 5 év alatt már az egyetemet is el lehet végezni, mondta az egyik igazgató ), és hogy az intézményeknek semmilyen eszköze nem volt a diákok iskolában tartásához. Ez utóbbit talán megoldja a családi pótlék juttatásának szigorítása, előbbit a szakképzés lerövidítése.

Kíváncsi vagyok egy hasonló felmérésre, úgy 5-6 év múlva....
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 16 
2014.08 2014. Szeptember 2014.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 1194 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 240
  • e Hét: 2811
  • e Hónap: 1898
  • e Év: 128181
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Online Póker, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2010 TVN.HU Kft.