Regisztráció  Belépés
bulac57.blog.xfree.hu
A tegnap történelem, a mai nap ajándék, a holnap pedig meglepetés! Bús László
1957.05.14
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A nyújtás helyes módja
  2007-02-14 00:40:04, szerda
 
   
  Addig nyújtózkodj... és főleg úgy, ahogy kell!

Ugyan, már mondják sokan, az erősítés, az valami. Ahhoz kell a tudomány, de a nyújtáshoz? Nyújtani elvileg mindenki tud. De az elmélet nem mindig fedi a valóságot. Nem nehéz, nem fájdalmas, még csak nem is időigényes. Éppen ezért kellene minden edzés előtt egy kicsit nyújtózni: futás előtt vagy séta előtt bemelegítésképpen, vagy csak úgy, az ebédszünetben.

A nyújtás az edzés azon része, melyet az emberek szívesen elhagynak. Sietnek, és ezzel meg lehet rövidíteni a napi tréninget. Ráadásul nem éget sok kalóriát, meg sem izzaszt rendesen, plusz folyton arra emlékeztet minket, hogy már nem vagyunk olyan hajlékonyak, mint gyerekkorunkban. Ugyanakkor az a régi nézet sem igaz, hogy az edzés előtti nyújtás segít elkerülni a sérüléseket.

Van összefüggés a hajlékonyság/rugalmasság és a nyújtás között, de nyújtani elvileg csak akkor szabad(na), ha az izmok már bemelegedtek. Az edzés előtti stretching átmenetileg csökkenti az izomerőt, a teljesítményt és növelheti a sérülések veszélyét, így a bemelegítés inkább tartalmazott könnyű gimnasztikát és fokozódó terhelésű gyakorlatokat.

Tehát a nyújtás nem megfelelő bemelegítésnek, nem helyettesítheti azt, levezetésnek viszont tökéletes, mondhatnánk kötelező: akár öt-tíz perccel azután is, hogy befejezte az edzését. A rándulásoktól, húzódásoktól való félelem tehát nem ok arra, hogy kihúzza magát a nyújtás alól. Ráadásul néhány sportnál, mint amilyen a gimnasztika, a torna, a búvárkodás és a gyorsfutás, alapvető követelmény a ruganyosság.

Mit tudunk a nyújtás testformáló hatásairól?

Legyen mondjuk a formás test a cél. Ön is jól tudja, hogy az erősítés rövidíti az izmokat. Ennek ellenpontozására tehát használhatja a nyújtást. Az izmok nyújtása hatékonyabbá teszi az izmok növekedését, elsősorban azért, mert az izomrostokat körülölelő izomrost-hártya nyújtás hiányában sokkal lassabban fejlődik, mint az izomrostok, így gátat szab a testformálásnak.

Az otthoni nyújtás akkor optimális, ha közben csak enyhe nyomást érez, nem fájdalmat, nem túlfeszítést. Ebben az állapotban tartson ki két másodpercig, és végezzen tíz ismétlést, bármilyen gyakorlatról is legyen szó. Figyelje meg, hogy túlzott erőltetés nélkül is lassan, de biztosan hajlékonyabbá válik.

FELSŐ COMB

Feküdjön hanyatt: a lábai legyenek egymással párhuzamosak, de a bal lábát enyhén behajlítva helyezze a padlóra, mégpedig kényelmesen. (Ne emelkedjen meg gyakorlat közben, és ne is nehezedjen rá súly.) A jobb lábát gumiszalaggal ,,kötözze meg", és kinyújtva fektesse a padlóra. Használhat ugrókötelet, szalagot, nagy törülközőt, csak elég legyen a hossza. Egyelőre anélkül, hogy igénybe venné, feszítse meg a quadricepszét, és emelje meg a jobb lábát (képzelje azt, hogy a csípőjénél fel van függesztve). Ahogy emeli a lábát, növelje a szalag nyomását: amikor eléri a csúcspontot, vagyis azt a helyzetet, aminél tovább nem tudja emelni a lábát, a gumikötél segítségével húzza még egy kicsit gyengéden közelebb magához. Ismételje az egész gyakorlatot a bal lábával is.

DERÉK ÉS CSĺPŐ

Álljon vállszélességű kisterpeszállásba, egyenes háttal, térdeit nagyon enyhén rogyasztva. Helyezze a jobb kezét a tarkójára (még jobb, ha a ,,feje mögé" teszi), a bal kezét pedig hagyja a teste mellett lehetőleg azzal párhuzamosan lógni. Hajlítsa a törzsét balra, deréktől felfelé. A lógó keze ekkor a föld felé mozdul, szinte nyújtózik. Ismételje meg a gyakorlatot jobb irányba is. A törzsét a csípőjével-popsijával összekötő izmok is folyamatosan mozogjanak: egyrészt formás lesz tőle a csípője, másrészt ezek segítenek az egyenes tartásban. Tehát: egy síkban dőljön oldalra, véletlenül se rézsútosan előre vagy hátra. Ha nehézségei támadnak, álljon egy nagyobb falfelülethez, és amellett mozogjon.

VÁLL ÉS MELL

Álljon ismét vállszélességű kisterpeszállásba, az állát tartsa kissé felfelé. A karjait lógassa a teste mellett párhuzamosan, figyeljen arra, hogy a vállai kellően lazák legyenek. Egyenesen tartva karjait (még véletlenül sem hajlott könyökkel) vállból emelje őket hátul felfelé, egymással továbbra is párhuzamosan tartva: mintha egy nagy strandlabdát emelne a háta mögé.

HÁT

Üljön egyenes háttal a földre: térdeit behajlítva, lábait enyhén kissé terpeszben, sarokkal a földön megtámasztva. Kezeit helyezze néhány tenyérnyivel a térde alá. Állát emelje fel, majd feszítse meg törzshajlító izmait ahhoz, hogy előre döntse a testét. Ne hajoljon! Dőljön annyira, amennyire csak tud, anélkül, hogy a hátát meghajlítaná, vagy a kezével kellene húznia magát. Ekkor, ha elérte ezt a pontot, egy picit feszíthet még a helyzeten: továbbra is egyenes háttal húzza magát kicsit előrébb.
 
 
0 komment , kategória:  Egészségünk  
Címkék: ellenpontozására, helyettesítheti, testformálásnak, gyerekkorunkban, bemelegítésnek, vállszélességű, falfelülethez, hajlékonyabbá, gumiszalaggal, quadricepszét, rándulásoktól, ebédszünetben, gyakorlatokat, teljesítményt, hajlékonyság, bemelegedtek, segítségével, használhatja, párhuzamosan, gimnasztikát, strandlabdát, törzshajlító, tartalmazott, hatékonyabbá, megtámasztva, meghajlítaná, gyakorlatról, tenyérnyivel, húzódásoktól, izomrostokat, folyamatosan, levezetésnek, túlfeszítést, párhuzamosak, hajlékonyak, átmenetileg, kicsit nyújtózni, edzés azon, emberek szívesen, napi tréninget, edzés előtti, nyújtás között, sérülések veszélyét, bemelegítés inkább, nyújtás alól, nyújtás testformáló, formás test, erősítés rövidíti, izmok nyújtása, izmok növekedését, izomrostokat körülölelő, otthoni nyújtás, FELSŐ COMB, DERÉK ÉS CSĺPŐ, VÁLL ÉS MELL,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Céklafőzelék almával-burgonyával
Kinder Tejszelet
Hideg őszibarack krémleves
Húsgombóc Leves
Wokban pirított zöldségek spagettivel
Paradicsomsaláta
Kaszinótojás
Hagymás tojássaláta
Svéd uborkasaláta hagymakarikákkal
Magos pogácsa
még több recept
Véleményezd!
12.03. 23:03 Egymásba rohant két kisteherautó Kissomlyónál
12.03. 23:03 Baleset a tököli repülőtér közelében, teljes útzár
12.03. 22:13 Női vízilabda Euroliga - Szoros csatában győzött és továbbjutott a Dunaújvá...
12.03. 21:03 Illegális bevándorlás - Bakondi: fel kell készülni egy nagyobb migrációs ny...
12.03. 20:33 Férfi kézilabda BL - Hazai győzelmével élre ugrott a Szeged
12.03. 20:22 Női kosárlabda NB I - Húsz ponttal nyert a Szekszárd
12.03. 20:13 Labdarúgó NB I - Eredmények és tabella
12.03. 20:13 Labdarúgó NB I - Debrecenben nyert a Videoton
12.03. 20:13 Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei
12.03. 20:13 Labdarúgó NB I - Góllövőlista
Tudjátok ?
Ti is szeretitek az állatos csatornákat?
Lehet, hogy bejovok neki? Mit kene gondolnom/csinálnom?
Miért jó, provokálni Romániát?
A multnacionalista baloldal és a nemzetieskedő Jobbik?
Lányok, ti elmondjatok a fiúnak, hogy vele történt meg az 1. Csókotok? Fiúk,Vélemény?
még több kérdés
Blog Címkék
Ditkétől!  Az Úr napjának eljövetele  Szécsi Margit: Sanzon  Szép giff képek  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Bertók László: Életed árán  Fekete István: Akác  Kata......SZERETETTEL ...........  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Jó éjszakát !  Szép napot!  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Nem lesz elég a béremelés, ha ...  Donnáról kaptam  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  ResurrectionBay  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Szép jó reggelt  Kata......SZERETETTEL ...........  Hofer: Van der Bellen egy sza...  Donnáról kaptam  Négyféle módja annak, ahogy Is...  Érdemes mindenkinek elolvasni!  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Mozgó giff képek  Kata......SZERETETTEL ...........  Jó reggelt!! Kellemes ébredést...  Vers  Kemény munka, megalázó bérért ...  Szép jó reggelt  Donnáról kaptam  Sélley Attila: Odafenn  Miért ilyen passzívak a magyar...  Kosztolányi Dezső  Szép téli képek!  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  ResurrectionBay  Igazi ajándék az...  Kata......SZERETETTEL ...........  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  A Twiteren  A kiráj beszéggye  Mozgó giff képek  napi cic  Vörösmarty Mihály: Szabad föld  Zsefy Zsanett  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Tanító útján egyik alkalommal ...  Szép napot mindenkinek!  Mikulás!  Köszönöm Istenem áldásod, Kösz...  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  A felébredt emberek 25 gyakori...  Utassy József: Pohárköszöntő  Szeretetem jeléül  napi cic  Nadányi Zoltán: A legszebb dal...  Mikulás!  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Vadvirág: Szeretek élni...  Gyógyolajok készítése otthon  Négyféle módja annak, ahogy Is...  Donnáról kaptam  Szép Tájképek!  Mai harmónia kártyám  Böjte Csaba útravalója  Köszönöm Istenem áldásod, Kösz...  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Kata......SZERETETTEL ...........  Vicces képek!  "Hogy megállhassatok..."  Kemény munka, megalázó bérért ...  Sélley Attila: Odafenn  Donnáról kaptam  Donnáról kaptam  Tóth Árpád  Donnáról kaptam  Trump vethet véget a magyar ol...  Ditkétől!  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Erőleves  Jó lenne, ha nálunk is így len...  Szép jó reggelt  Szép jó reggelt  ZSIGAI KLÁRA,,Ha emberközpontú...  A felébredt emberek 25 gyakori...  Donnáról kaptam  x  Szép napot mindenkinek!  Mai harmónia kártyám  Némethné Médi  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Szép estét !  Kata......SZERETETTEL ...........  Donnáról kaptam  Donnáról kaptam 
Bejegyzés Címkék
kicsit nyújtózni, edzés azon, emberek szívesen, napi tréninget, edzés előtti, nyújtás között, sérülések veszélyét, bemelegítés inkább, nyújtás alól, nyújtás testformáló, formás test, erősítés rövidíti, izmok nyújtása, izmok növekedését, izomrostokat körülölelő, otthoni nyújtás, állapotban tartson, lábai legyenek, jobb lábát, szalag nyomását, gumikötél segítségével, kicsit gyengéden, egész gyakorlatot, jobb kezét, teste mellett, törzsét balra, lógó keze, föld felé, gyakorlatot jobb, egyenes tartásban, síkban dőljön, nagyobb falfelülethez, állát tartsa, karjait lógassa, vállai kellően, nagy strandlabdát, háta mögé, földön megtámasztva, hátát meghajlítaná, kezével kellene, picit feszíthet, ellenpontozására, helyettesítheti, testformálásnak, gyerekkorunkban, bemelegítésnek, vállszélességű, falfelülethez, hajlékonyabbá, gumiszalaggal, quadricepszét, rándulásoktól, ebédszünetben, gyakorlatokat, teljesítményt, hajlékonyság, bemelegedtek, segítségével, használhatja, párhuzamosan, gimnasztikát, strandlabdát, törzshajlító, tartalmazott, hatékonyabbá, megtámasztva, meghajlítaná, gyakorlatról, tenyérnyivel, húzódásoktól, izomrostokat, folyamatosan, levezetésnek, túlfeszítést, párhuzamosak, hajlékonyak, átmenetileg, bemelegítés, kényelmesen, sérüléseket, gyakorlatot, összefüggés, ugrókötelet, nyújtózkodj, növekedését, rugalmasság, mondhatnánk, testformáló, követelmény, csúcspontot, másodpercig, ruganyosság, gimnasztika, törülközőt, behajlítva, véletlenül, használhat, , ,
2016.11 2016. December 2017.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7056 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 258
  • e Hét: 258
  • e Hónap: 5817
  • e Év: 749829
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.