Regisztráció  Belépés
bulac57.blog.xfree.hu
A tegnap történelem, a mai nap ajándék, a holnap pedig meglepetés! Bús László
1957.05.14
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A nyújtás helyes módja
  2007-02-14 00:40:04, szerda
 
  Addig nyújtózkodj... és főleg úgy, ahogy kell!

Ugyan, már mondják sokan, az erősítés, az valami. Ahhoz kell a tudomány, de a nyújtáshoz? Nyújtani elvileg mindenki tud. De az elmélet nem mindig fedi a valóságot. Nem nehéz, nem fájdalmas, még csak nem is időigényes. Éppen ezért kellene minden edzés előtt egy kicsit nyújtózni: futás előtt vagy séta előtt bemelegítésképpen, vagy csak úgy, az ebédszünetben.

A nyújtás az edzés azon része, melyet az emberek szívesen elhagynak. Sietnek, és ezzel meg lehet rövidíteni a napi tréninget. Ráadásul nem éget sok kalóriát, meg sem izzaszt rendesen, plusz folyton arra emlékeztet minket, hogy már nem vagyunk olyan hajlékonyak, mint gyerekkorunkban. Ugyanakkor az a régi nézet sem igaz, hogy az edzés előtti nyújtás segít elkerülni a sérüléseket.

Van összefüggés a hajlékonyság/rugalmasság és a nyújtás között, de nyújtani elvileg csak akkor szabad(na), ha az izmok már bemelegedtek. Az edzés előtti stretching átmenetileg csökkenti az izomerőt, a teljesítményt és növelheti a sérülések veszélyét, így a bemelegítés inkább tartalmazott könnyű gimnasztikát és fokozódó terhelésű gyakorlatokat.

Tehát a nyújtás nem megfelelő bemelegítésnek, nem helyettesítheti azt, levezetésnek viszont tökéletes, mondhatnánk kötelező: akár öt-tíz perccel azután is, hogy befejezte az edzését. A rándulásoktól, húzódásoktól való félelem tehát nem ok arra, hogy kihúzza magát a nyújtás alól. Ráadásul néhány sportnál, mint amilyen a gimnasztika, a torna, a búvárkodás és a gyorsfutás, alapvető követelmény a ruganyosság.

Mit tudunk a nyújtás testformáló hatásairól?

Legyen mondjuk a formás test a cél. Ön is jól tudja, hogy az erősítés rövidíti az izmokat. Ennek ellenpontozására tehát használhatja a nyújtást. Az izmok nyújtása hatékonyabbá teszi az izmok növekedését, elsősorban azért, mert az izomrostokat körülölelő izomrost-hártya nyújtás hiányában sokkal lassabban fejlődik, mint az izomrostok, így gátat szab a testformálásnak.

Az otthoni nyújtás akkor optimális, ha közben csak enyhe nyomást érez, nem fájdalmat, nem túlfeszítést. Ebben az állapotban tartson ki két másodpercig, és végezzen tíz ismétlést, bármilyen gyakorlatról is legyen szó. Figyelje meg, hogy túlzott erőltetés nélkül is lassan, de biztosan hajlékonyabbá válik.

FELSŐ COMB

Feküdjön hanyatt: a lábai legyenek egymással párhuzamosak, de a bal lábát enyhén behajlítva helyezze a padlóra, mégpedig kényelmesen. (Ne emelkedjen meg gyakorlat közben, és ne is nehezedjen rá súly.) A jobb lábát gumiszalaggal ,,kötözze meg", és kinyújtva fektesse a padlóra. Használhat ugrókötelet, szalagot, nagy törülközőt, csak elég legyen a hossza. Egyelőre anélkül, hogy igénybe venné, feszítse meg a quadricepszét, és emelje meg a jobb lábát (képzelje azt, hogy a csípőjénél fel van függesztve). Ahogy emeli a lábát, növelje a szalag nyomását: amikor eléri a csúcspontot, vagyis azt a helyzetet, aminél tovább nem tudja emelni a lábát, a gumikötél segítségével húzza még egy kicsit gyengéden közelebb magához. Ismételje az egész gyakorlatot a bal lábával is.

DERÉK ÉS CSĺPŐ

Álljon vállszélességű kisterpeszállásba, egyenes háttal, térdeit nagyon enyhén rogyasztva. Helyezze a jobb kezét a tarkójára (még jobb, ha a ,,feje mögé" teszi), a bal kezét pedig hagyja a teste mellett lehetőleg azzal párhuzamosan lógni. Hajlítsa a törzsét balra, deréktől felfelé. A lógó keze ekkor a föld felé mozdul, szinte nyújtózik. Ismételje meg a gyakorlatot jobb irányba is. A törzsét a csípőjével-popsijával összekötő izmok is folyamatosan mozogjanak: egyrészt formás lesz tőle a csípője, másrészt ezek segítenek az egyenes tartásban. Tehát: egy síkban dőljön oldalra, véletlenül se rézsútosan előre vagy hátra. Ha nehézségei támadnak, álljon egy nagyobb falfelülethez, és amellett mozogjon.

VÁLL ÉS MELL

Álljon ismét vállszélességű kisterpeszállásba, az állát tartsa kissé felfelé. A karjait lógassa a teste mellett párhuzamosan, figyeljen arra, hogy a vállai kellően lazák legyenek. Egyenesen tartva karjait (még véletlenül sem hajlott könyökkel) vállból emelje őket hátul felfelé, egymással továbbra is párhuzamosan tartva: mintha egy nagy strandlabdát emelne a háta mögé.

HÁT

Üljön egyenes háttal a földre: térdeit behajlítva, lábait enyhén kissé terpeszben, sarokkal a földön megtámasztva. Kezeit helyezze néhány tenyérnyivel a térde alá. Állát emelje fel, majd feszítse meg törzshajlító izmait ahhoz, hogy előre döntse a testét. Ne hajoljon! Dőljön annyira, amennyire csak tud, anélkül, hogy a hátát meghajlítaná, vagy a kezével kellene húznia magát. Ekkor, ha elérte ezt a pontot, egy picit feszíthet még a helyzeten: továbbra is egyenes háttal húzza magát kicsit előrébb.
 
 
0 komment , kategória:  Egészségünk  
Címkék: ellenpontozására, helyettesítheti, testformálásnak, gyerekkorunkban, bemelegítésnek, vállszélességű, falfelülethez, hajlékonyabbá, gumiszalaggal, quadricepszét, rándulásoktól, ebédszünetben, gyakorlatokat, teljesítményt, hajlékonyság, bemelegedtek, segítségével, használhatja, párhuzamosan, gimnasztikát, strandlabdát, törzshajlító, tartalmazott, hatékonyabbá, megtámasztva, meghajlítaná, gyakorlatról, tenyérnyivel, húzódásoktól, izomrostokat, folyamatosan, levezetésnek, túlfeszítést, párhuzamosak, hajlékonyak, átmenetileg, kicsit nyújtózni, edzés azon, emberek szívesen, napi tréninget, edzés előtti, nyújtás között, sérülések veszélyét, bemelegítés inkább, nyújtás alól, nyújtás testformáló, formás test, erősítés rövidíti, izmok nyújtása, izmok növekedését, izomrostokat körülölelő, otthoni nyújtás, FELSŐ COMB, DERÉK ÉS CSĺPŐ, VÁLL ÉS MELL,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Zöldbabos sültcsirke
zsemle (paleo)
Buci paleo
Palacsinta citromos-túrós
Paleocsinta
Sütés nélküli 15 perces túrótorta eperrel
Paleo tészta
Málnás túrótórta
Csirkemell felvágott
Aszpikos tojás
még több recept
Véleményezd!
07.04. 22:23 Ismét kikapott a braziloktól a magyar strandlabdarúgó-válogatott Siófokon
07.04. 22:14 Áder: a klímaváltozás negatív hatásai hamarabb érződnek a Kárpát-medencében
07.04. 22:13 Feltehetően kábítószer-túladagolás miatt halt meg szombaton egy zagyvaszánt...
07.04. 22:13 Wimbledon - Babos vegyes párosban is továbbjutott
07.04. 22:03 Tunéziai merénylet - KKM: az üdülőzónákban a rendkívüli állapot közvetlen h...
07.04. 21:43 Karneváli hangulat és hatalmas tömeg volt a meleg büszkeség madridi menetén
07.04. 20:53 A Bratislava Monarchs a magyarországi amerikaifutball-liga bajnoka
07.04. 20:22 Görög adósság - Több mint 19 ezer szavazóládát szállítottak ki az országban
07.04. 20:22 Maratoni kajak-kenu Eb - Két magyar arany szombaton
07.04. 20:12 Öttusa-vb - Bronzérmes a női csapat
Tudjátok ?
Vajon Önök miből finanszíroznák az egészségügyben dolgozók béremelését?
Tudjátok e, hogy Magyarországon milyen a nyugati életszínvonal?
Már nemcsak az elmúlt nyolc év a hibás?
Miért van az Agip vagy Eni kutyának 6 lába?
Mi a különbség a sima országút jelölés és a E -vel kezdő útak között?
még több kérdés
Blog Címkék
Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Juhász Gyula - Alvás előtt  A hála az élet nagy szorzója  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Piros rózsa - a barátoknak  Délutánra egy kis hűsítő  Pozsonyi csata emlékére  Jó éjt  Programok hétvégére  nibolya képe  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Annuska Barátnöm küldeményei  Kellemes hétvégét  Madár cicával  Szép dolog a barátság...  Mázlista  A cíksomlyói legenda  Pozsonyi csata  Várom jöttödet...  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Csinos szőke nő  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  nibolya képe  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Vidám pénteket  Elmondanám...  Pezsgő  Nő pillangóval  ...Kata......SZERETETTEL ........  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Ötvös József: Oh lennék felhő  8 lépés,hogy felismerd,ha mell...  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Színes rózsa pillangóval  kellemes hétvégét kívánjak  ...Kata......SZERETETTEL ........  Vidám pénteket  Annuska Barátnöm küldeményei  Hölgy madárral  Pozsonyi csata emlékére  S. szerkesztés  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Pezsgő  x  Tallóztam...Radnóti Miklós: Ké...  Kék szemű  A kiválasztottság  Kannibál sziget  Mázlista  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Kert kismadárral és lepkékkel  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Gyászoló nő  A lélek imája...  Elismerés és hizelgés  A félelem iránytűje  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Mázlista  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Mielőtt elitélsz  Fény, fény  Madár cicával  nibolya képe  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Frissítő  Paradicsomok  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  nibolya képe  E,kati drágaBarátnöm gyönyörű ...  Liliom  Kellemes hétvégét  Mesés hétvégét  Kellemes hétvégét, következő h...  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Lufik  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Fáradt a szívem  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Viccek mára  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Frissítő  Mesés hétvégét  Rózsacsokor - csendélet  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Szép gondolatok...  Változnak az évszakok - kis kö...  Mielőtt elitélsz  Fogom a kezed...  Sült lila hagyma virág  Kilenced SZENT ANTALHOZ ~ III....  Sexy nő  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Poéták  Sajat szerkesztesu PNG-kepek.....  Kannibál sziget  A nagy melegben egy kis fürdőz... 
Bejegyzés Címkék
kicsit nyújtózni, edzés azon, emberek szívesen, napi tréninget, edzés előtti, nyújtás között, sérülések veszélyét, bemelegítés inkább, nyújtás alól, nyújtás testformáló, formás test, erősítés rövidíti, izmok nyújtása, izmok növekedését, izomrostokat körülölelő, otthoni nyújtás, állapotban tartson, lábai legyenek, jobb lábát, szalag nyomását, gumikötél segítségével, kicsit gyengéden, egész gyakorlatot, jobb kezét, teste mellett, törzsét balra, lógó keze, föld felé, gyakorlatot jobb, egyenes tartásban, síkban dőljön, nagyobb falfelülethez, állát tartsa, karjait lógassa, vállai kellően, nagy strandlabdát, háta mögé, földön megtámasztva, hátát meghajlítaná, kezével kellene, picit feszíthet, ellenpontozására, helyettesítheti, testformálásnak, gyerekkorunkban, bemelegítésnek, vállszélességű, falfelülethez, hajlékonyabbá, gumiszalaggal, quadricepszét, rándulásoktól, ebédszünetben, gyakorlatokat, teljesítményt, hajlékonyság, bemelegedtek, segítségével, használhatja, párhuzamosan, gimnasztikát, strandlabdát, törzshajlító, tartalmazott, hatékonyabbá, megtámasztva, meghajlítaná, gyakorlatról, tenyérnyivel, húzódásoktól, izomrostokat, folyamatosan, levezetésnek, túlfeszítést, párhuzamosak, hajlékonyak, átmenetileg, bemelegítés, kényelmesen, sérüléseket, gyakorlatot, összefüggés, ugrókötelet, nyújtózkodj, növekedését, rugalmasság, mondhatnánk, testformáló, követelmény, csúcspontot, másodpercig, ruganyosság, gimnasztika, törülközőt, behajlítva, véletlenül, használhat, , ,
2015.06 2015. Július 2015.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7056 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 200
  • e Hét: 200
  • e Hónap: 5595
  • e Év: 436522
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Online Póker, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2010 TVN.HU Kft.