Regisztráció  Belépés
bulac57.blog.xfree.hu
A tegnap történelem, a mai nap ajándék, a holnap pedig meglepetés! Bús László
1957.05.14
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A nyújtás helyes módja
  2007-02-14 00:40:04, szerda
 
  Addig nyújtózkodj... és főleg úgy, ahogy kell!

Ugyan, már mondják sokan, az erősítés, az valami. Ahhoz kell a tudomány, de a nyújtáshoz? Nyújtani elvileg mindenki tud. De az elmélet nem mindig fedi a valóságot. Nem nehéz, nem fájdalmas, még csak nem is időigényes. Éppen ezért kellene minden edzés előtt egy kicsit nyújtózni: futás előtt vagy séta előtt bemelegítésképpen, vagy csak úgy, az ebédszünetben.

A nyújtás az edzés azon része, melyet az emberek szívesen elhagynak. Sietnek, és ezzel meg lehet rövidíteni a napi tréninget. Ráadásul nem éget sok kalóriát, meg sem izzaszt rendesen, plusz folyton arra emlékeztet minket, hogy már nem vagyunk olyan hajlékonyak, mint gyerekkorunkban. Ugyanakkor az a régi nézet sem igaz, hogy az edzés előtti nyújtás segít elkerülni a sérüléseket.

Van összefüggés a hajlékonyság/rugalmasság és a nyújtás között, de nyújtani elvileg csak akkor szabad(na), ha az izmok már bemelegedtek. Az edzés előtti stretching átmenetileg csökkenti az izomerőt, a teljesítményt és növelheti a sérülések veszélyét, így a bemelegítés inkább tartalmazott könnyű gimnasztikát és fokozódó terhelésű gyakorlatokat.

Tehát a nyújtás nem megfelelő bemelegítésnek, nem helyettesítheti azt, levezetésnek viszont tökéletes, mondhatnánk kötelező: akár öt-tíz perccel azután is, hogy befejezte az edzését. A rándulásoktól, húzódásoktól való félelem tehát nem ok arra, hogy kihúzza magát a nyújtás alól. Ráadásul néhány sportnál, mint amilyen a gimnasztika, a torna, a búvárkodás és a gyorsfutás, alapvető követelmény a ruganyosság.

Mit tudunk a nyújtás testformáló hatásairól?

Legyen mondjuk a formás test a cél. Ön is jól tudja, hogy az erősítés rövidíti az izmokat. Ennek ellenpontozására tehát használhatja a nyújtást. Az izmok nyújtása hatékonyabbá teszi az izmok növekedését, elsősorban azért, mert az izomrostokat körülölelő izomrost-hártya nyújtás hiányában sokkal lassabban fejlődik, mint az izomrostok, így gátat szab a testformálásnak.

Az otthoni nyújtás akkor optimális, ha közben csak enyhe nyomást érez, nem fájdalmat, nem túlfeszítést. Ebben az állapotban tartson ki két másodpercig, és végezzen tíz ismétlést, bármilyen gyakorlatról is legyen szó. Figyelje meg, hogy túlzott erőltetés nélkül is lassan, de biztosan hajlékonyabbá válik.

FELSŐ COMB

Feküdjön hanyatt: a lábai legyenek egymással párhuzamosak, de a bal lábát enyhén behajlítva helyezze a padlóra, mégpedig kényelmesen. (Ne emelkedjen meg gyakorlat közben, és ne is nehezedjen rá súly.) A jobb lábát gumiszalaggal ,,kötözze meg", és kinyújtva fektesse a padlóra. Használhat ugrókötelet, szalagot, nagy törülközőt, csak elég legyen a hossza. Egyelőre anélkül, hogy igénybe venné, feszítse meg a quadricepszét, és emelje meg a jobb lábát (képzelje azt, hogy a csípőjénél fel van függesztve). Ahogy emeli a lábát, növelje a szalag nyomását: amikor eléri a csúcspontot, vagyis azt a helyzetet, aminél tovább nem tudja emelni a lábát, a gumikötél segítségével húzza még egy kicsit gyengéden közelebb magához. Ismételje az egész gyakorlatot a bal lábával is.

DERÉK ÉS CSĺPŐ

Álljon vállszélességű kisterpeszállásba, egyenes háttal, térdeit nagyon enyhén rogyasztva. Helyezze a jobb kezét a tarkójára (még jobb, ha a ,,feje mögé" teszi), a bal kezét pedig hagyja a teste mellett lehetőleg azzal párhuzamosan lógni. Hajlítsa a törzsét balra, deréktől felfelé. A lógó keze ekkor a föld felé mozdul, szinte nyújtózik. Ismételje meg a gyakorlatot jobb irányba is. A törzsét a csípőjével-popsijával összekötő izmok is folyamatosan mozogjanak: egyrészt formás lesz tőle a csípője, másrészt ezek segítenek az egyenes tartásban. Tehát: egy síkban dőljön oldalra, véletlenül se rézsútosan előre vagy hátra. Ha nehézségei támadnak, álljon egy nagyobb falfelülethez, és amellett mozogjon.

VÁLL ÉS MELL

Álljon ismét vállszélességű kisterpeszállásba, az állát tartsa kissé felfelé. A karjait lógassa a teste mellett párhuzamosan, figyeljen arra, hogy a vállai kellően lazák legyenek. Egyenesen tartva karjait (még véletlenül sem hajlott könyökkel) vállból emelje őket hátul felfelé, egymással továbbra is párhuzamosan tartva: mintha egy nagy strandlabdát emelne a háta mögé.

HÁT

Üljön egyenes háttal a földre: térdeit behajlítva, lábait enyhén kissé terpeszben, sarokkal a földön megtámasztva. Kezeit helyezze néhány tenyérnyivel a térde alá. Állát emelje fel, majd feszítse meg törzshajlító izmait ahhoz, hogy előre döntse a testét. Ne hajoljon! Dőljön annyira, amennyire csak tud, anélkül, hogy a hátát meghajlítaná, vagy a kezével kellene húznia magát. Ekkor, ha elérte ezt a pontot, egy picit feszíthet még a helyzeten: továbbra is egyenes háttal húzza magát kicsit előrébb.
 
 
0 komment , kategória:  Egészségünk  
Címkék: ellenpontozására, helyettesítheti, testformálásnak, gyerekkorunkban, bemelegítésnek, vállszélességű, falfelülethez, hajlékonyabbá, gumiszalaggal, quadricepszét, rándulásoktól, ebédszünetben, gyakorlatokat, teljesítményt, hajlékonyság, bemelegedtek, segítségével, használhatja, párhuzamosan, gimnasztikát, strandlabdát, törzshajlító, tartalmazott, hatékonyabbá, megtámasztva, meghajlítaná, gyakorlatról, tenyérnyivel, húzódásoktól, izomrostokat, folyamatosan, levezetésnek, túlfeszítést, párhuzamosak, hajlékonyak, átmenetileg, kicsit nyújtózni, edzés azon, emberek szívesen, napi tréninget, edzés előtti, nyújtás között, sérülések veszélyét, bemelegítés inkább, nyújtás alól, nyújtás testformáló, formás test, erősítés rövidíti, izmok nyújtása, izmok növekedését, izomrostokat körülölelő, otthoni nyújtás, FELSŐ COMB, DERÉK ÉS CSĺPŐ, VÁLL ÉS MELL,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Töltött csiperkegomba
Hófehérke szelet
Rumos-csokis szelet
Turós sütemény
Sült császáros gomba felfújt
Répatorta
Krémtúrós-barackos pite citrommázzal
Dani szelet
Hógolyók csokoládé sapkával
Almás krémes vaníliás krémmel
még több recept
Véleményezd!
04.27. 10:52 Ötven külföldinek állíttatott ki hamis okmányokat egy férfi
04.27. 10:51 Elfogták Brazíliában Kisbandit
04.27. 10:21 Nőtt a Mapei árbevétele az első negyedévben
04.27. 10:12 Devizapiac - Szűk sávban mozog a forint
04.27. 10:11 Akadozott az OTP web-fizetési rendszere
04.27. 10:04 Sztárelőadók közreműködésével szólaltat meg világsikerű filmzenéket Mága Zo...
04.27. 09:31 Férfi tenisz-világranglista - Fucsovics a 151. helyen
04.27. 09:31 Nyolcadszor bajnok az Aquaprofit-Nagykanizsa sakkcsapata
04.27. 09:21 Vádat emeltek a kisteleki sajtgyárban történt munkahelyi baleset miatt
04.27. 09:21 Tőzsde - Erősödtek nyitáskor a nyugat-európai piacok
Tudjátok ?
Kormánypárti konzultáció?
Miért támasztja ki vizes palackokkal?
Hogy tudom magam törölni a tvn.hu-ról?
Bevetted már a mai adagot?
Ez megengedhető ma szerény kis országunkban?
még több kérdés
Blog Címkék
Kozma Anna Lídia  Otthoni szúnyogírtás  Tavaszi kép  Áprily Lajos: Marasztalnálak, ...  Quaestor-ügy: teljes káosz a k...  Légy a támaszom  A tavasznak mesés leírása  XI. Nemzeti Majális a Hajógyár...  Szép estét, jó éjszakát !........  Újabb figyelmeztetés - Erre sz...  A valóságról.....  Tavaszi kép  Jó éjt kívánok kedves LÁTOGATÓ...  Életnagyságú Mercedes Benz rep...  Szép francia kép  Ha rám gondolsz...Dáma Lovag E...  Szerelmes táska  Márványsajtsaláta retekkel  Drága barátnőm szép üzenete!  Videó  Sárga nárciszok  Az áprilisi délutánon  Kozma Anna Lídia  Quaestor-ügy: teljes káosz a k...  Már megint hazudott az MTI az ...  Áldj meg engem!  Tanácstalanok a választók, az...  Szittya Világtalálkozó 2015  Az utóbbi időben felkapták  Drága barátnőm Évike szép üz...  Ludi Delfino  Gustav Flaubel: idézet  Ludi Delfino  Reményik Sándor: Csillag a víz...  Pocaklakó  Star Wars karaktereknek öltözt...  Ötven év felett vagyok  David L. Weatherford: Te adtál...  Szent Patrik imája  Gratinírozott zöldségek (húsme...  Otthoni szúnyogírtás  Buddha  Videó  Nagyanyáink szerelmi tanácsai  Napfényes szép napot  Citruskörkép  Videó  Drága barátnőm szép üzenete!  Fasírt másképp ! recept  Mandarin  Szép francia kép  Falu Tamás: Aki jó volt hozzád  Bon weekend  A tavasznak mesés leírása  Ludi Delfino  Ludi Delfino  Szép hölgy gif  Az áprilisi délutánon  Pocaklakó  Ludi Delfino  A gyarmatoktól a Charlie Hebdo...  Ludi Delfino  Váratlan számlákkal fenyeget ...  Kövér szerint Orbán az egyedül...  Videó  Váratlan számlákkal fenyeget ...  Ludi Delfino  Ludi Delfino  Húsleves csigatésztával  Nézz le rám Istenem  Sajat szerkesztesu GIF-kepek.....  Sás liliom  Videó  A hét parasztbácsis vicce!  A kurtafarkú kenguru.  Czakóné Ágika  Rózsa  Burgonyás-kolbászos omlett  Ludi Delfino  Gördeszkázás az afgán lányok s...  Margitszigeti szökőkút - saját...  2015. április 26. Húsvét 4. va...  Isten hív, hogy gyere be !  Videó  Drága barátnőm Ágika szép üze...  lazííítok  tulllikkkk  Drága barátnőm Zsóka szép üz...  A tavasznak mesés leírása  Napfényes szép napot  Ludi Delfino  Márványsajtsaláta retekkel  Temetők...  Viktor Czudar  Annuska kedves barátnőmből kap...  Legyen napfényes hétvégéd  Ludi Delfino  Tallóztam  Drága barátnőm Évike szép üz...  Videó 
Bejegyzés Címkék
kicsit nyújtózni, edzés azon, emberek szívesen, napi tréninget, edzés előtti, nyújtás között, sérülések veszélyét, bemelegítés inkább, nyújtás alól, nyújtás testformáló, formás test, erősítés rövidíti, izmok nyújtása, izmok növekedését, izomrostokat körülölelő, otthoni nyújtás, állapotban tartson, lábai legyenek, jobb lábát, szalag nyomását, gumikötél segítségével, kicsit gyengéden, egész gyakorlatot, jobb kezét, teste mellett, törzsét balra, lógó keze, föld felé, gyakorlatot jobb, egyenes tartásban, síkban dőljön, nagyobb falfelülethez, állát tartsa, karjait lógassa, vállai kellően, nagy strandlabdát, háta mögé, földön megtámasztva, hátát meghajlítaná, kezével kellene, picit feszíthet, ellenpontozására, helyettesítheti, testformálásnak, gyerekkorunkban, bemelegítésnek, vállszélességű, falfelülethez, hajlékonyabbá, gumiszalaggal, quadricepszét, rándulásoktól, ebédszünetben, gyakorlatokat, teljesítményt, hajlékonyság, bemelegedtek, segítségével, használhatja, párhuzamosan, gimnasztikát, strandlabdát, törzshajlító, tartalmazott, hatékonyabbá, megtámasztva, meghajlítaná, gyakorlatról, tenyérnyivel, húzódásoktól, izomrostokat, folyamatosan, levezetésnek, túlfeszítést, párhuzamosak, hajlékonyak, átmenetileg, bemelegítés, kényelmesen, sérüléseket, gyakorlatot, összefüggés, ugrókötelet, nyújtózkodj, növekedését, rugalmasság, mondhatnánk, testformáló, követelmény, csúcspontot, másodpercig, ruganyosság, gimnasztika, törülközőt, behajlítva, véletlenül, használhat, , ,
2015.03 2015. április 2015.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7056 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1366
  • e Hét: 4487
  • e Hónap: 86300
  • e Év: 302017
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Online Póker, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2010 TVN.HU Kft.