Regisztráció  Belépés
bulac57.blog.xfree.hu
A tegnap történelem, a mai nap ajándék, a holnap pedig meglepetés! Bús László
1957.05.14
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A nyújtás helyes módja
  2007-02-14 00:40:04, szerda
 
   
  Addig nyújtózkodj... és főleg úgy, ahogy kell!

Ugyan, már mondják sokan, az erősítés, az valami. Ahhoz kell a tudomány, de a nyújtáshoz? Nyújtani elvileg mindenki tud. De az elmélet nem mindig fedi a valóságot. Nem nehéz, nem fájdalmas, még csak nem is időigényes. Éppen ezért kellene minden edzés előtt egy kicsit nyújtózni: futás előtt vagy séta előtt bemelegítésképpen, vagy csak úgy, az ebédszünetben.

A nyújtás az edzés azon része, melyet az emberek szívesen elhagynak. Sietnek, és ezzel meg lehet rövidíteni a napi tréninget. Ráadásul nem éget sok kalóriát, meg sem izzaszt rendesen, plusz folyton arra emlékeztet minket, hogy már nem vagyunk olyan hajlékonyak, mint gyerekkorunkban. Ugyanakkor az a régi nézet sem igaz, hogy az edzés előtti nyújtás segít elkerülni a sérüléseket.

Van összefüggés a hajlékonyság/rugalmasság és a nyújtás között, de nyújtani elvileg csak akkor szabad(na), ha az izmok már bemelegedtek. Az edzés előtti stretching átmenetileg csökkenti az izomerőt, a teljesítményt és növelheti a sérülések veszélyét, így a bemelegítés inkább tartalmazott könnyű gimnasztikát és fokozódó terhelésű gyakorlatokat.

Tehát a nyújtás nem megfelelő bemelegítésnek, nem helyettesítheti azt, levezetésnek viszont tökéletes, mondhatnánk kötelező: akár öt-tíz perccel azután is, hogy befejezte az edzését. A rándulásoktól, húzódásoktól való félelem tehát nem ok arra, hogy kihúzza magát a nyújtás alól. Ráadásul néhány sportnál, mint amilyen a gimnasztika, a torna, a búvárkodás és a gyorsfutás, alapvető követelmény a ruganyosság.

Mit tudunk a nyújtás testformáló hatásairól?

Legyen mondjuk a formás test a cél. Ön is jól tudja, hogy az erősítés rövidíti az izmokat. Ennek ellenpontozására tehát használhatja a nyújtást. Az izmok nyújtása hatékonyabbá teszi az izmok növekedését, elsősorban azért, mert az izomrostokat körülölelő izomrost-hártya nyújtás hiányában sokkal lassabban fejlődik, mint az izomrostok, így gátat szab a testformálásnak.

Az otthoni nyújtás akkor optimális, ha közben csak enyhe nyomást érez, nem fájdalmat, nem túlfeszítést. Ebben az állapotban tartson ki két másodpercig, és végezzen tíz ismétlést, bármilyen gyakorlatról is legyen szó. Figyelje meg, hogy túlzott erőltetés nélkül is lassan, de biztosan hajlékonyabbá válik.

FELSŐ COMB

Feküdjön hanyatt: a lábai legyenek egymással párhuzamosak, de a bal lábát enyhén behajlítva helyezze a padlóra, mégpedig kényelmesen. (Ne emelkedjen meg gyakorlat közben, és ne is nehezedjen rá súly.) A jobb lábát gumiszalaggal ,,kötözze meg", és kinyújtva fektesse a padlóra. Használhat ugrókötelet, szalagot, nagy törülközőt, csak elég legyen a hossza. Egyelőre anélkül, hogy igénybe venné, feszítse meg a quadricepszét, és emelje meg a jobb lábát (képzelje azt, hogy a csípőjénél fel van függesztve). Ahogy emeli a lábát, növelje a szalag nyomását: amikor eléri a csúcspontot, vagyis azt a helyzetet, aminél tovább nem tudja emelni a lábát, a gumikötél segítségével húzza még egy kicsit gyengéden közelebb magához. Ismételje az egész gyakorlatot a bal lábával is.

DERÉK ÉS CSĺPŐ

Álljon vállszélességű kisterpeszállásba, egyenes háttal, térdeit nagyon enyhén rogyasztva. Helyezze a jobb kezét a tarkójára (még jobb, ha a ,,feje mögé" teszi), a bal kezét pedig hagyja a teste mellett lehetőleg azzal párhuzamosan lógni. Hajlítsa a törzsét balra, deréktől felfelé. A lógó keze ekkor a föld felé mozdul, szinte nyújtózik. Ismételje meg a gyakorlatot jobb irányba is. A törzsét a csípőjével-popsijával összekötő izmok is folyamatosan mozogjanak: egyrészt formás lesz tőle a csípője, másrészt ezek segítenek az egyenes tartásban. Tehát: egy síkban dőljön oldalra, véletlenül se rézsútosan előre vagy hátra. Ha nehézségei támadnak, álljon egy nagyobb falfelülethez, és amellett mozogjon.

VÁLL ÉS MELL

Álljon ismét vállszélességű kisterpeszállásba, az állát tartsa kissé felfelé. A karjait lógassa a teste mellett párhuzamosan, figyeljen arra, hogy a vállai kellően lazák legyenek. Egyenesen tartva karjait (még véletlenül sem hajlott könyökkel) vállból emelje őket hátul felfelé, egymással továbbra is párhuzamosan tartva: mintha egy nagy strandlabdát emelne a háta mögé.

HÁT

Üljön egyenes háttal a földre: térdeit behajlítva, lábait enyhén kissé terpeszben, sarokkal a földön megtámasztva. Kezeit helyezze néhány tenyérnyivel a térde alá. Állát emelje fel, majd feszítse meg törzshajlító izmait ahhoz, hogy előre döntse a testét. Ne hajoljon! Dőljön annyira, amennyire csak tud, anélkül, hogy a hátát meghajlítaná, vagy a kezével kellene húznia magát. Ekkor, ha elérte ezt a pontot, egy picit feszíthet még a helyzeten: továbbra is egyenes háttal húzza magát kicsit előrébb.
 
 
0 komment , kategória:  Egészségünk  
Címkék: ellenpontozására, helyettesítheti, testformálásnak, gyerekkorunkban, bemelegítésnek, vállszélességű, falfelülethez, hajlékonyabbá, gumiszalaggal, quadricepszét, rándulásoktól, ebédszünetben, gyakorlatokat, teljesítményt, hajlékonyság, bemelegedtek, segítségével, használhatja, párhuzamosan, gimnasztikát, strandlabdát, törzshajlító, tartalmazott, hatékonyabbá, megtámasztva, meghajlítaná, gyakorlatról, tenyérnyivel, húzódásoktól, izomrostokat, folyamatosan, levezetésnek, túlfeszítést, párhuzamosak, hajlékonyak, átmenetileg, kicsit nyújtózni, edzés azon, emberek szívesen, napi tréninget, edzés előtti, nyújtás között, sérülések veszélyét, bemelegítés inkább, nyújtás alól, nyújtás testformáló, formás test, erősítés rövidíti, izmok nyújtása, izmok növekedését, izomrostokat körülölelő, otthoni nyújtás, FELSŐ COMB, DERÉK ÉS CSĺPŐ, VÁLL ÉS MELL,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Pudingos gyümölcsleves
Vörösboros pirított sertésmáj
Sajtgolyók
Olasz almás pite
Currys, kókuszos csirkemell
Csokis-diós kocka
Virslis falatkák
Gesztenyés-vaníliapudingos habszeletke
Csokis diós krémes álom
Rizses csoki
még több recept
Véleményezd!
02.06. 09:31 Amerikai elismerést kapott Semjén Zsolt
02.06. 09:31 Hangáék remekeltek az Euroligában
02.06. 07:04 Jótékonysági gálát rendez a Békéscsabai Jókai Színház
02.06. 07:04 Halálos áldozatai is vannak a tajvani földrengésnek
02.06. 07:03 MNB: kevés a panasz a személyi és autóhitelek forintosítása kapcsán
02.06. 07:03 Tájékoztatót tett közzé a NAV az Uber-sofőröknek
02.05. 23:13 Felminősítette Írországot a Fitch Ratings
02.05. 23:03 Futsal Eb - Azerbajdzsán sikere
02.05. 23:03 Hanga Ádám csapata legyőzte a Real Madridot
02.05. 22:03 Osztrák jégkorongliga - Ismét kikapott a Fehérvár
Tudjátok ?
Mennyit lehet keresni Amerikában felszolgálóként?
Miért van két alapdíj a Főgáz gázszámláján?
Kinek tartozik felelőséggel egy bíró?
Szerinted mentesitve lehet valaki a személyi felelőségválalás alól ?
Mi a véleményed a BISZKU ügyről ?
még több kérdés
Blog Címkék
Vers  Ismerős dal  Kisoroszlán  H. H. Holmes amerikai sorozatg...  Adalék a szerelem-kórhoz  Szép estét  Ilyen még nem volt: Lázár durv...  Ludi Delfino  Napi cukiság  Markó Béla Farsang  Adalék a szerelem-kórhoz  2 Péter 1, 5-7  Név és szülinapra  David Bowie festményei.  Koalamaci  Karnevál  Jékely Zoltán: Csillagnézés  Velence - karneváli álarcok, ...  Kisgalamb ott messze... (régi ...  Havazik  Szép gondolatok...  Minden visszafelé sült el, ami...  Hiába utasította el a rendőrsé...  Ludi Delfino  Szerelem és líra - CCXLIV.  Jékely Zoltán: Nap-bódulat  Vers  Farsang  2 Péter 1, 5-7  Máris bajban vannak Vargáék? -...  Név és szülinap  Szülői szív....  JÉKELY ZOLTÁN: TÜCSÖk  Jékely Zoltán-Strófák régi ősz...  Név és szülinapra  Szerelem és líra - CCXLIV.  Szülői szív....  Jékely Zoltán - Kántál a koldu...  Márai: Füves könyv 63  Szökevény szavak...  JÉKELY ZOLTÁN: TAVASZ VAN GYER...  Farsang farka közeleg :-)  Szép színes sál  Ha önmagamat fejlesztem  Márai: Füves könyv 68  Nyugodalmas jó éjszakát!  Ludi Delfino  Ha önmagamat fejlesztem  Vers  Görény  Név és szülinap  Szivárvány  Cuki kardhalbébi.  Görény  Markó Béla Farsang  Vers  Gyalog szerettem volna jönni  Név és szülinapra  H. H. Holmes amerikai sorozatg...  Ludi Delfino  A jéghegy illúziója  Név és szülinap  David Bowie festményei.  Név és szülinap  Jékely Zoltán :Zrínyi földjén  Hajnali részegség  Farsang  Jó reggelt!  Vers  Madárka  Markó Béla Farsang  Bagoly  Név és szülinapra  Seherezade 41. rész  Név és szülinap  VISSZASZERZETT BECSÜLEt  Vers  Ludi Delfino  Velence - karneváli jelmezek  Név és szülinap  Jékely Zoltán: A tél küszöbén  Tallóztam.  Név és szülinap  Jékely Zoltán - Kántál a koldu...  Vers  Jékely Zoltán: A tél küszöbén  Elszállnak az évek  Vers  Jó reggelt! - ZSOLTÁROK KÖNYVE...  Név és szülinap  Velence - karneváli álarcok, ...  Név és szülinap  Vers  Ha önmagamat fejlesztem  Az én miatyánkom  Multiplex szklerozis....  És a tegnapot nem találtuk meg  Vona: én tűzön-vízen keresztü...  Jékely Zoltán: A tél küszöbén  Márai: Füves könyv 66 
Bejegyzés Címkék
kicsit nyújtózni, edzés azon, emberek szívesen, napi tréninget, edzés előtti, nyújtás között, sérülések veszélyét, bemelegítés inkább, nyújtás alól, nyújtás testformáló, formás test, erősítés rövidíti, izmok nyújtása, izmok növekedését, izomrostokat körülölelő, otthoni nyújtás, állapotban tartson, lábai legyenek, jobb lábát, szalag nyomását, gumikötél segítségével, kicsit gyengéden, egész gyakorlatot, jobb kezét, teste mellett, törzsét balra, lógó keze, föld felé, gyakorlatot jobb, egyenes tartásban, síkban dőljön, nagyobb falfelülethez, állát tartsa, karjait lógassa, vállai kellően, nagy strandlabdát, háta mögé, földön megtámasztva, hátát meghajlítaná, kezével kellene, picit feszíthet, ellenpontozására, helyettesítheti, testformálásnak, gyerekkorunkban, bemelegítésnek, vállszélességű, falfelülethez, hajlékonyabbá, gumiszalaggal, quadricepszét, rándulásoktól, ebédszünetben, gyakorlatokat, teljesítményt, hajlékonyság, bemelegedtek, segítségével, használhatja, párhuzamosan, gimnasztikát, strandlabdát, törzshajlító, tartalmazott, hatékonyabbá, megtámasztva, meghajlítaná, gyakorlatról, tenyérnyivel, húzódásoktól, izomrostokat, folyamatosan, levezetésnek, túlfeszítést, párhuzamosak, hajlékonyak, átmenetileg, bemelegítés, kényelmesen, sérüléseket, gyakorlatot, összefüggés, ugrókötelet, nyújtózkodj, növekedését, rugalmasság, mondhatnánk, testformáló, követelmény, csúcspontot, másodpercig, ruganyosság, gimnasztika, törülközőt, behajlítva, véletlenül, használhat, , ,
2016.01 2016. Február 2016.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 7056 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1081
  • e Hét: 14610
  • e Hónap: 11633
  • e Év: 96977
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Online Póker, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2010 TVN.HU Kft.