|
2019-11-25 16:48:03, hétfő
|
|
|
|
|
|
Az én 1956-om, avagy a túlélő áldozatok igazsága
15. VÉTLEN SZEMTANÚKÉNT A TÁRSADALOM PEREMÉN
http://furaila.xfree.hu/248314
1956-ban szemtanúja voltam az akkori miniszterelnök: HEGEDÜS ANDRÁS és rokonai hazaárulásának. Korábban már itt is írtam róla.
https://www.facebook.com/mariailona.bona/posts/2273253299377320
A volt MINISZTERELNÖK, HEGEDÜS ANDRÁS testvére: HEGEDÜS ETELKA - nagybátyám feleségeként - a HÁTTÉRBEN BÁRMIT MEGTEHETETT azért, hogy az ÉLET MINDEN TERÜLETÉN ELLEHETETLENÍTSEN. Csakis, a saját leleményességemnek, KITARTÁSOMNAK - nem utolsó sorban az ISTENI GONDVISELÉSNEK - volt köszönhető, hogy mégis SIKERES ÉRETTSÉGI VIZSGÁT tehettem 1973 helyett, 1974-ben.
http://xfree.hu/kep_show.tvn?kid=593197&aid=268641
Mint írtam már az előző részekben, ,,anya" barátnője és komaasszonya volt HEGEDÜS ETELKÁNAK már az 1940-es évektől. Ehhez a kapcsolathoz hozzájött még a Bóna család ,,barátjának" álcázott KOVÁCS LÁSZLÓ, III/III-as titkosszolga... Róla is írtam az előző részekben.
https://www.facebook.com/mariailona.bona/posts/2601285186574128
Az ELLEHETETLENÍTÉSEM lényege az volt, hogy úgy érezzem: minden rosszról én tehetek, mert olyan ,,csúnya, gonosz, buta és lusta" vagyok!!! Mindezt sokáig el is hittem magamról és folyamatosan bizonyítani akartam, azonban MÉG az ÉRDEMEIMET is ELLENEMRE fordították, fordítják. Mint, pl. a továbbtanulási ,,mániámat". Ez bizony 1990 után is gondot okozott.
Nekem meggyőződésem volt, hogy NEM LEHET RENDSZERT VÁLTOZTATNI a HOGYAN TUDÁSA NÉLKÜL! Ezért, 49 évesen felvételiztem a JPTE Bölcsész Karán, a levelezők számára indított MŰVELŐDÉSSZERVEZŐ szakra. Tettem ezt a legönzetlenebb szándékkal, hogy megszerezhessem a diplomát, mint ,,jogosítványt" ahhoz, hogy a NÉPMŰVELÉS feladatai közelébe engedjenek, legalább az un. RENDSZERVÁLTOZTATÁSBAN!
Az 1990-es években voltak kezdeményezések, melyek később elhaltak és mára már - nem véletlenül - a feledés homályába vesztek.
ILYEN KEZDEMÉNYEZÉS volt 1997-ben, amikor a Janus Pannonius Tudományegyetem Felnőttképzési Tanszéke és a Német Népfőiskolai Szövetség Budapesti Projektirodája - német minta alapján - országos kutatási projektet indított Magyarország felnőttoktatási térképének és a nagyvárosok továbbképzési atlaszának elkészítésére.
Ebben , mint végzős főiskolai hallgató, ösztöndíjasként én is részt vettem.
http://s9.images.www.tvn.hu/2013/01/14/23/08/www.tvn.hu_
5778170337a61d315079ea9e3fbd7230.jpg
Az alábbiakban részleteket közlök a kutatási - szakdolgozati -munkámból::
http://furaila.xfree.hu/248314
,,"A "FELNŐTTKÉPZÉSI ATLASZ" elkészítésének projektjét nagyszerű munkának tartom, hogy mégis nagy gondot okozott a kutatás során az a tény, hogy Budapest XXIII. kerületében még csírái sincsenek a felnőttképzésnek, valószínű Soroksár egyedi helyzetéből adódott. Így csak zárójelben jegyzem meg, hogy a kérdőívek kérdései között kellett volna olyannak lennie, hogy: "Van-e felnőttképzéssel foglalkozó intézmény?" Ha van, akkor az összes kérdésfelvetés indokolt, de ha nincs, akkor "Miért nincs?" kérdéssel is alkalmat kellett volna adni a válaszadásra.,,,,
* ...
,,"... Nem felelőtlenség a rendszerváltoztatás nyolcadik évében elvárni az emberektől, hogy még mindig minden eszköz (tudás, termelőeszköz, induló tőke, valódi kárpótlás) nélkül meg tudjon felelni az új viszonyoknak, követelményeknek?"
****
,,4./ Ki kellene sürgősen találni a 40 éven felüliek, a most 50-es éveikben járók számára is valamilyen intézményes, tömeges képzést, mert - az új nyugdíjtörvény alapján: 62 éves nyugdíjkorhatárig kötelezik őket a társadalmi munkamegosztásban való részvételre, miközben képzettebb, 20 év körüli gyermekeik un. "holtvágányon" várnak arra, hogy a helyükbe lépjenek. Ez a réteg a rendszerváltozás potenciális vesztese, jelképes likvidituma, mert őket minden eszköz (tudás, termelőeszköz, induló tőke, valódi kárpótlás) nélkül érte a rendszerváltozás. Lsd: 4.2-es fejezet, 42. oldal!
5./ Az "analfabétizmus" újratermelődése ebben a kerületben is reális veszélyt jelent. Ugyanis, az ország különböző vidékeiről, de leginkább Pest megyéből bevándorló munkanélküli réteg itt igyekszik (évtizedek óta) letelepedve álláshoz, továbbtanulási lehetőséghez jutni, - hiába. Ennek orvoslására is szükség lenne a felnőttképzésre, mint a közoktatás részére! Ezt követően lesz létjogosultsága Az Európai Bizottság Fehér Könyvében megfogalmazottaknak:
- " Segíteni kíván ugyanakkor minden olyan nemzeti vagy helyi kezdeményezést amely azt tűzi ki célul, hogy azon fiatalok számára, akik a klasszikus iskolarendszerben már előzetesen kudarcot vallottak, felkínáljon egy, az új információs technológiákra támaszkodó oktatáshoz folyamodó "második" lehetőséget is." (Édith Cresson - Pádraig Flynn: Az Európai Bizottság Fehér könyve Tanítani és tanulni - A kognitív társadalom felé. 1996.)""
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2192107924158525&set=a.57438879259712 1&type=3&theater
,,Az sem véletlen, hogy a 2004-es EU-s csatlakozásunkat követően is lekerült napirendről a magyarországi FELNŐTTEK INGYENES TOVÁBBKÉPZÉSE!
Mára már felelősséggel kijelenthető, hogy: mindkét oldalas hatalom átgázolt a Horthy-korszak vékony rétegű középosztályán, és erőszakkal proletarizált utódaikon!"
TANULSÁG:
,,A jövőben olyan felnőttképzési- és művelődési intézményekre lesz szükség, ahol az EGYÉN - úgy is, mint magánember és úgy is, mint társadalmi lény - megismerheti saját, egyéni értékeit, ami alapja lehet minden további elsajátításnak, és amellyel megvalósítható lehet az élethosszig tartó, folyamatos tanulás- és művelődés igényével megtervezett életprogram."
*
"MAGYARORSZÁG FELNŐTTKÉPZÉSI ATLASZA" programból kitettek, mert nem találtam Bp.. XXIII. kerületében, Soroksáron semmiféle felnőttképzést. Ezért Soroksár kulturális és (alap)oktatási helyzetéről írtam. A DIPLOMAVÉDÉSHEZ nem kaptam meg az "abszolutóriumot", mondván:
"VÁLASSZ EGY SENKIT ÉS SEMMILYEN ÉRDEKET NEM SÉRTŐ MŰVÉSZETI ALKOTÁST TÉMÁUL! AKKOR NEKED IS LEHET DIPLOMÁD!"
*
Bp. 1997 - 1998
*
Bóna Mária Ilona
*
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: követelményeknek, felnőttképzésnek, felnőttképzéssel, csatlakozásunkat, rendszerváltozás, megszerezhessem, ösztöndíjasként, abszolutóriumot, létjogosultsága, felnőttoktatási, kezdeményezések, felnőttképzésre, tudományegyetem, újratermelődése, diplomavédéshez, gondviselésnek, kezdeményezést, felnőttképzési, nyugdíjtörvény, technológiákra, projektirodája, felnőttképzést, középosztályán, miniszterelnök, továbbtanulási, elkészítésének, elsajátításnak, megvalósítható, kérdésfelvetés, hazaárulásának, legönzetlenebb, analfabétizmus, szakdolgozati, termelőeszköz, továbbképzési, kitartásomnak, túlélő áldozatok, akkori miniszterelnök, volt MINISZTERELNÖK, előző részekben, 1940-es évektől, kapcsolathoz hozzájött, továbbtanulási „, levelezők számára, legönzetlenebb szándékkal, 1990-es években, feledés homályába, nagyvárosok továbbképzési, alábbiakban részleteket, kutatási –, kutatás során, kérdőívek kérdései, VÉTLEN SZEMTANÚKÉNT TÁRSADALOM PEREMÉN, HEGEDÜS ANDRÁS, HEGEDÜS ETELKA, HÁTTÉRBEN BÁRMIT MEGTEHETETT, ÉLET MINDEN TERÜLETÉN ELLEHETETLENÍTSEN, ISTENI GONDVISELÉSNEK, SIKERES ÉRETTSÉGI VIZSGÁT, HEGEDÜS ETELKÁNAK, KOVÁCS LÁSZLÓ, LEHET RENDSZERT VÁLTOZTATNI, HOGYAN TUDÁSA NÉLKÜL, JPTE Bölcsész Karán, ILYEN KEZDEMÉNYEZÉS, Janus Pannonius Tudományegyetem Felnőttképzési Tanszéke, Német Népfőiskolai Szövetség Budapesti Projektirodája, FELNŐTTKÉPZÉSI ATLASZ, Budapest XXIII, Európai Bizottság Fehér Könyvében, Édith Cresson, Pádraig Flynn, Európai Bizottság Fehér, FELNŐTTEK INGYENES TOVÁBBKÉPZÉSE, MAGYARORSZÁG FELNŐTTKÉPZÉSI ATLASZA, Ezért Soroksár, VÁLASSZ EGY SENKIT ÉS SEMMILYEN ÉRDEKET NEM SÉRTŐ MŰVÉSZETI ALKOTÁST TÉMÁUL, AKKOR NEKED IS LEHET DIPLOMÁD, Bóna Mária Ilona,
|
|
|
|
túlélő áldozatok, akkori miniszterelnök, volt MINISZTERELNÖK, előző részekben, 1940-es évektől, kapcsolathoz hozzájött, továbbtanulási „, levelezők számára, legönzetlenebb szándékkal, 1990-es években, feledés homályába, nagyvárosok továbbképzési, alábbiakban részleteket, kutatási –, kutatás során, kérdőívek kérdései, összes kérdésfelvetés, most 50-es, társadalmi munkamegosztásban, helyükbe lépjenek, rendszerváltozás potenciális, ország különböző, közoktatás részére, klasszikus iskolarendszerben, kognitív társadalom, 2004-es EU-s, magyarországi FELNŐTTEK, jövőben olyan, élethosszig tartó, követelményeknek, felnőttképzésnek, felnőttképzéssel, csatlakozásunkat, rendszerváltozás, megszerezhessem, ösztöndíjasként, abszolutóriumot, létjogosultsága, felnőttoktatási, kezdeményezések, felnőttképzésre, tudományegyetem, újratermelődése, diplomavédéshez, gondviselésnek, kezdeményezést, felnőttképzési, nyugdíjtörvény, technológiákra, projektirodája, felnőttképzést, középosztályán, miniszterelnök, továbbtanulási, elkészítésének, elsajátításnak, megvalósítható, kérdésfelvetés, hazaárulásának, legönzetlenebb, analfabétizmus, szakdolgozati, termelőeszköz, továbbképzési, kitartásomnak, elkészítésére, kezdeményezés, továbbképzése, felvételiztem, felelősséggel, proletarizált, intézményekre, magyarországi, felelőtlenség, meggyőződésem, holtvágányon, jogosítványt, kijelenthető, lehetőséghez, komaasszonya, kapcsolathoz, feleségeként, megismerheti, válaszadásra, szemtanúként, folyamatosan, magyarország, viszonyoknak, munkanélküli, megtervezett, népfőiskolai, titkosszolga, kerületében, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
7719 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 516
- e Hét: 793
- e Hónap: 9397
- e Év: 45338
|
|
|