|
2020-03-10 03:54:00, kedd
|
|
|
|
|
|
1. rész:
Az oktatás és nevelés tartalmi megújítására lenne szükség.
A "hagyományos"-nak tartott didaktika ,,szűk értelmezése" szerint a tanulás hosszú időn át a passzív és reproduktív tanulói magatartást erősítette, mert az általános pszichológia is a tanulást a "bevéséssel" azonosította.
Az utóbbi időben kialakult a tanulás ,,tágabb értelmezése", vagyis: "A tanulás a pszichikum módosulása külső tényezők hatására. Tehát nem csupán ismeretelsajátítás és a figyelem, az emlékezet működtetése, hanem magában foglalja valamennyi értelmi képesség és az egész személyiség fejlődését, fejlesztését. Ez az iskola alapfeladata." (Nemzeti alaptanterv bevezetője. 1995.)
A tanulás fogalmának ,,tág értelmezése" lehetővé tenné a tanítás és a nevelés - GYAKORLATI szempont - másrészt a didaktika és a neveléselmélet - TEORETIKUS szempont - KETTŐSSÉGÉNEK FELOLDÁSÁT.
(Piaget: "a cselekvés és a gondolkodás összefüggése"="interiorizáció" folyamata..." Megjelent magyarul: 1970-ben. Skinner A tanítás technológiája c. könyvében írja, hogy "háromféleképpen tanulhatunk: cselekvés útján, tapasztalás által és próba-szerencse alapon". Megjelent: 1973-ban.) Az "interiorizáció" didaktikai alkalmazásaként számos újszerű tanulási forma látott napvilágot. Pl: A felnőttképzésben a tanulási aktivitás fenntartásának legfőbb garanciája a cselekvéssel összefonódó értelmi tevékenység.)
Míg a "szakma" vitatkozik a "gyakorlati"- és a "teoretikus" szempontok érvényesítésén, addig elsikkad az a legfontosabb szempont, - amely társadalmi megmaradásunk és minden fejlődésnek az alapja lehet és ez nem más, mint az a tény, - hogy "ember nem alkothat nagyobbat, mint embert"!
Azok, akik szülői minőségükben "csak" az élet lángját adják tovább, már sokat tettek és tehetnek jövőnkért, mindannyiunk jövőjéért. Ezért, a társadalom felelőssége, hogy a leendő anyák, apák olyan gazdasági helyzetbe kerüljenek, (az otthonteremtési elképzeléseik szorgalmas és kitartó munkával megvalósítható legyen), hogy a születendő gyermek ne "ölje meg", egzisztenciálisan ne hozza szüleit halmozottan hátrányos helyzetbe!
Mindenki számára egyértelműsíteni kellene, hogy a gyermeknevelés a teremtésbe való beavatkozás, és mint ilyen: nagyon nagy felelősségű, sokrétű, személyiségformáló tevékenység. Valójában a NEVELŐ és NEVELT között létrejövő és oda-vissza működő kapcsolat, ALKOTÓI FOLYAMATOT feltételez. Ezzel a folyamatos "VAJÚDÁSSAL" SZÜLETIK MEG egy EMBER SZEMÉLYISÉGE.
Ennek a nehéz, gyötrelmesen nehéz pedagógiai tevékenységnek - amit "csak" anyai- apai minőségükben élnek meg az emberek - kellene végre a méltó, emberhez méltó rangját visszaadni, vagy újra alkotni!
A Szentírás szerint is ,,Isten a maga képmására teremtette az embert".
Ezzel szemben az ATEIZMUS kultuszának továbbéléseként lehet értelmezni azokat a LIBERÁLISNAK nevezett véleményeket, amelyek szerint az ,,emberi gonoszság általános, közönségesen elterjedt". Ráadásul, ennek MEGVÁLTOZTATHATATLANSÁGÁT igyekszik hangsúlyozni, mert ezzel - közvetett módon - ISTEN is és az EVANGELIZÁLT KERESZTÉNY VILÁG is LEJÁRATHATÓ.
*
(Folytatása következik a 2. részben.)
*
Bóna Mária Ilona
*
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: felnőttképzésben, egyértelműsíteni, otthonteremtési, alkalmazásaként, továbbéléseként, háromféleképpen, neveléselmélet, interiorizáció, gyermeknevelés, fenntartásának, érvényesítésén, megvalósítható, tevékenységnek, elképzeléseik, kettősségének, megmaradásunk, technológiája, gyötrelmesen, hangsúlyozni, legfontosabb, cselekvéssel, személyisége, minőségükben, összefüggése, liberálisnak, mindannyiunk, azonosította, fejlesztését, közönségesen, véleményeket, alapfeladata, evangelizált, megújítására, pszichológia, lejáratható, értelmezése, tanulás hosszú, általános pszichológia, utóbbi időben, tanulás „, pszichikum módosulása, emlékezet működtetése, egész személyiség, iskola alapfeladata, tanulás fogalmának, gondolkodás összefüggése, tanítás technológiája, tanulási aktivitás, cselekvéssel összefonódó, alapja lehet, élet lángját, társadalom felelőssége, KETTŐSSÉGÉNEK FELOLDÁSÁT, Skinner, ALKOTÓI FOLYAMATOT, SZÜLETIK MEG, EMBER SZEMÉLYISÉGE, EVANGELIZÁLT KERESZTÉNY VILÁG, Bóna Mária Ilona,
|
|
|
|
tanulás hosszú, általános pszichológia, utóbbi időben, tanulás „, pszichikum módosulása, emlékezet működtetése, egész személyiség, iskola alapfeladata, tanulás fogalmának, gondolkodás összefüggése, tanítás technológiája, tanulási aktivitás, cselekvéssel összefonódó, alapja lehet, élet lángját, társadalom felelőssége, leendő anyák, otthonteremtési elképzeléseik, születendő gyermek, teremtésbe való, folyamatos ”, maga képmására, felnőttképzésben, egyértelműsíteni, otthonteremtési, alkalmazásaként, továbbéléseként, háromféleképpen, neveléselmélet, interiorizáció, gyermeknevelés, fenntartásának, érvényesítésén, megvalósítható, tevékenységnek, elképzeléseik, kettősségének, megmaradásunk, technológiája, gyötrelmesen, hangsúlyozni, legfontosabb, cselekvéssel, személyisége, minőségükben, összefüggése, liberálisnak, mindannyiunk, azonosította, fejlesztését, közönségesen, véleményeket, alapfeladata, evangelizált, megújítására, pszichológia, lejáratható, értelmezése, felelőssége, tevékenység, magatartást, reproduktív, személyiség, alaptanterv, fejlődésnek, tanulhatunk, tapasztalás, összefonódó, hagyományos, működtetése, kultuszának, gondolkodás, felelősségű, beavatkozás, halmozottan, teremtette, teremtésbe, pszichikum, folytatása, módosulása, pedagógiai, bevezetője, fogalmának, folyamatos, társadalmi, következik, feloldását, születendő, teoretikus, értelmezni, didaktikai, bevéséssel, vajúdással, gyakorlati, társadalom, kerüljenek, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
7719 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 33
- e Hét: 1743
- e Hónap: 10347
- e Év: 46288
|
|
|