Belépés
jupiter21.blog.xfree.hu
" Elég, ha megértjük, hogy mindannyian valamilyen célból vagyunk itt, és elég, ha elkötelezzük magunkat ennek a célnak. " Paulo Coelho "Né... Keller Istvánné
1946.04.10
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Mudrák
  2013-10-07 06:31:23, hétfő
 
  Link...



Link...

Link

Link

Mágia mudra, a vonzás mudrája : Link

gyógyító kéztartások I. rész ...Link

gyógyító kéztartások 2. rész ...Link

gyógyító kéztartások 3. rész ...Link

gyógyító kéztartások 4. rész...Link

Mudrák

Gheranda:

1. Huszonöt Mudrá van, amivel a Jógik Sziddhiket érnek el. Ezek a következők:

Mahá-Mudrá, Nabhó-Mudrá, Uddíjána, Dzsálandhara, Múlabandha, Mahá-Bandha, Mahá-Védha, Khecsarí.

Viparítakaraní, Jóni, Vadzsrolí, Sakticsálaní, Tádágí, Mándukí, Sámbhaví, Pancsadháranák.

Ásviní, Pásiní, Kákí, Mátanginí és Bhudzsanginí.

Mahesvara, hitvesének címezve, a Mudrák értékét a következő szavakkal dicsőítette; ,,Ó Devi! Megmagyaráztam neked a Mudrákat, ezek mesteri tudása vezet el a beavatottsághoz.

Gondosan el kell ezt titkolni és nem szabad válogatás nélkül bárkinek felfedni. Boldogságot ad a Jógiknak és még a Marutok (a levegő istenei) által is nehezen elérhetők."

A Mudrá szó jelent pecsétet, de jelent misztériumot és titkot is. Ez a természetes, belső kiterjesztése az előző szintnek az Ászanának. A Mudrá nagymértékben függ a légzés (Prána) és az elme szabályozásának mesteri tudásától. A Mudrá az Ászana belső oldala. A belső kontroll az emberi test teljes rendszerétől való tökéletes felszabaduláshoz vezet. A különböző Mudrák gyakorlása elvezet a bölcsesség erőteljes Istennőjének (Kundaliní) végső felébredéséhez, amely félig rejtett módon lakozik a Jógi finom anatómiájának legmélyebb zugain belül.

A Mudrák adják többek között az úgynevezett nyolc Sziddhit, ezek:

Animan, az erő, hogy magadra ölts egy parányi, végtelenül kicsi alakot.

Mahiman, a képesség, hogy magadra ölts egy tulajdonképpen a mindenségre kiterjedő alakot.

Gariman, a nehézzé válás ereje:

Laghiman, az erő a rendkívül könnyűvé váláshoz,

Prápti, az erő, hogy elérjük a legtávolabbi tárgyakat,

Prákámja, erő ahhoz, hogy megszerezzük amire vágyunk,

Isatva, az erő, hogy bármit akarat szerint átalakítsunk, és Vasitva az erő, hogy uraljunk és irányítsunk bármit.

Ezek a nagy erők (Mahá-sziddhik) jelzik egy bizonyos szintjét annak, amit a jógi elért, vagy teljesített, ami ezt a megnyilvánult világot illeti. Ha a Jógi nem óvatos, ezek erőteljes csábításokká válhatnak a Jóga ösvénye mentén. Ha megfelelően megértette és elsajátította, akkor a Mudrák képviselik az összes Jógatudomány találkozási pontját, és viselik a megszabadulás pecsétjét.

A Mudrák egy nagy egész részét képezik - egy rendkívül összetett Mudrá-rendszert - és belül összeillenek egymással, hogy úgy mondjam, a legharmonikusabb módon. Éppen ezért, képtelenség, hogy különválasztva kezeljük és gyakoroljuk őket. Mindegyik titkos, mert különösen finom belső folyamatokra vonatkoznak. A legbiztosabban jelzik az igen finom belső tudományágakat és tapasztalatokat és egyáltalán semmi közük nincs az oly gyakran javasolt technikákhoz, mint a nyelv lenyelése, összpontosítás az orr hegyére, a lélegzet visszatartása, szexuálisáram visszafordítása, és oly sok más hamis Hatha-jóga gyakorlat, amely a Szent Tudományt szégyenbe hozta, amely, valóban már majdnem elpusztította.

1. MAHÁ-MUDRÁ (Nagy pecsét)

Nyomd óvatosan bal sarkadat a végbélnyíláshoz, nyújtsd ki a jobb lábadat és fogd meg a lábujjaidat mindkét kezeddel.

Szorítsd össze torkodat és rögzítsd tekintetedet a két szemöldök közötti központban. A Bölcs ezt Mahá-Mudrának hívja.

A Mahá-Mudrá gyakorlása gyógyítja a tüdő gümőkórt, székrekedést, lépnagyobbodást, emésztési zavart és a lázt, tulajdonképpen minden betegséget.

Ez a Mudrá, ha megfelelően végzik nemcsak a különböző fajtájú fizikai előnyökkel jár, de egyensúlyba hozza az Idá-Pingalá rendszert is. (Lásd Pránájáma ötödik leckéje). Nemcsak a bal, de a jobb oldalon is gyakorolni kell. Mint az összes Mudrát ezt is ezoterikus módon kell megérteni. A Mudrá csak akkor válik igazán hatásossá, amikor a finom oldalát is megérintettük, vagyis tökéletesen elsajátítottuk.

I I i

I i I

2. NaBHÓ-MuDRÁ (Mennyei pecsét)

9. Bárhol is találja magát a Jógi, bármit is csináljon, tartsa mindig felfelé fordítva nyelvét és tartsa mindig vissza a lélegzetét. Ez a Nabhó-Mudrá a Jógik minden betegségének elpusztítója.

A nyelv helyes helyzete, (tövével és nem a hegyével van szemben a szájpadlással), biztosítja, a rekeszizom segítségével a légzési mechanizmus automatikus és tökéletes kontrollját, ami az egyetlen természetes módja egy folyamatos teljes légzés biztosításának. Ha a rekeszizom feletti kontroll már biztosított, a légzés fölötti uralom, idővel könnyű dologgá válik, relatíve szólva. Még finomabb megközelítésben ez a Mudrá a legmagasabb szintre való törekvés attitűdjét jelképezi, a lángot (nyelv) mely felnyúlik a mennyei boltozat felé. Továbbá képviseli a Mudrák királyának, a Khecsarí-Mudrának egy belső bizalmas részletét, az igazi Szamádhi előfutárát.

3. Uddíjána-Bandha (Felfelé szálló kontroll)

Húzd be a hasad a köldök felett és alatt egyaránt, a hát irányába. Egy ilyen gyakorlattal a Nagy Madár arra kényszerül, hogy fölfelé szálljon. Ez az Uddíjána-Bandha, az oroszlán, amely megöli a halál elefántját.

Minden Bandha közül az Uddíjána a legjobb. A Muktit (Felszabadulást) természetszerűen eléri, aki ezt a gyakorlatot követi.

A Nagy Madár kifejezés a Prána vagy Kundaliní-Sakti felfelé emelkedésére utal a gerincagy központi csövében tartózkodó finom Szusumna mechanizmus mentén.

4. DZSÁLANDHARA-BANDHA (Nektár-ellátás kontroll)

Húzd össze a torkod és nyugtasd álladat a melleden. Ezzel a Dzsálandhara-Bandhával a tizenhat Adhárát lepecsételted. (Lezártad.) Ez a nagy Mudrá megsemmisíti a halált.

A Dzsálandhara-Bandha sikeres gyakorlása Sziddhiket adományoz a Jógiknak. Az, ki hat hónapon keresztül gyakorolja ezt, Sziddhává (Beavatott) válik kétségkívül.

Az Ádhárák (alap, alátámasztó bázis) terminus, bizonyos életcentrumokra utal, melynek természetrajzát a fizikai anatómia a következő fogalmakban adja meg: A lábujjak, a bokák, a térdek, a combok, a perineum, (gát), a nemiszervek, a köldök, a szív, a nyak, a torok, a nyelv, az orr, a szemöldökök középpontja, a homlok, a fej és a Brahmarandha, vagy a koponyában lévő Szusumná-Nádi felső nyílása. Mondani sem kell, ahhoz hogy e Mudrá hasznait learassuk, több kell, mint csak összeszorítani a torkot és az állat a mellkason tartani. Ez pedig az életcentrum teljes, tökéletes uralása, mely centrumot középső csakrának (Visuddha) is nevezik. Ez az amit ez alatt értünk és nem más.

5. MÚLA-BaNDHA (Gyökér-kontroli)

Aztán, nyomd a bal láb sarkát a Perineumhoz (Gát) és húzd össze a végbelet óvatosan nyomva a köldököt a hátgerinc felé.

A jobb sarkadat óvatosan helyezd a nemiszerv tövéhez. A pusztulás e megsemmisítőjét nevezzük Múla-Bandhának.

Aki arra törekszik, hogy átkeljen a Szamszára (Halál és Újraszületés) óceánján, gyakorolja ezt a Mudrát egy félreeső helyen, titokban.

Ilyen gyakorlattal a Prána fölötti uralmat igazán megszerzi. Így gyakorolja ezt, csendesen, szorgalmasan, gondosan.

Ez a különleges Bandha csakúgy mint minden Mudrá, mély spirituális értelemmel bír, ezért olvashatjuk: ,,AZ" (Brahman) mely minden létezés gyökere és amelyen az elme megfékezése alapszik a megfékező gyökérnek (Múla-Bandha) neveztetik, melyet mindig végezni kell, mert igen jó a Rádzsa jógik számára."

6. MAHÁ-BANDHA (Nagy kontroll)

Zárd a végbélnyílást bal lábad sarkával és nyomd azt a sarkat óvatosan a jobb lábfejeddel.

Mozgasd gyengéden a sarkadat (serkentve a végbél izmait) és lassan húzd össze a gát izmait, mialatt a DzsálandharaBandhával visszatartod a lélegzeted. Ezt Mahá-Bandhának hívjuk.

20. A Mahá-Bandha a legnagyobb Bandha, megsemmisíti a romlást és a halált. E Bandha erejével az ember minden vágyát valóra váltja.

Ez a Mudrá egyszerűen a két előző kombinációja, egy előrelépés a komplex Mudrá-rendszer mesteri elsajátításához. Kétségkívül nagyon fontos, ezért is Mahá-Bandha, vagy a Nagy kontroll a neve.

7. MAHÁ-VÉDHA (Nagy ébredés)

Ahogy a nők szépsége, bája és fiatalsága semmi a férfiak,nélkül, úgy a Múla-Bandha is az a Mahá-Védha nélkül.

Felvéve a Mahá-Bandha testtartást, tartsd vissza lélegzeted az Uddána-Kumbhakával. Ezt Mahá-Védhának hívják, és ez a Jógik számára a siker adományozója.

Az a Jógi, ki naponta gyakorolja a Mahá-Bandhát és a MúlaBandhát a Mahá-Védhával együtt, a legjobb a Jóga gyakorlói között.

Az ilyen Jógi számára nem létezik haláltól vagy öregkortól való félelem. Ezt a Védhát gondosan tartsák titokban a Jógik legjobbjai.

A lélegzés mesteri uralása Uddána-Kumbhakával (UddijánaBandha) elemi követelmény a nagy ébredéshez. Az elv az, hogy a Pránát (Életelem) bevezessük a Szusumná-Nádi alsó nyílásába. Az instrukciót ,,tartsd vissza a lélegzetet" nem kell túl szó szerint venni. Az igazi Kumbhaka tiszta magyarázatáért fordulj a következő leckéhez.

8. KhECSARÍ-MuDRÁ (A mennyei felszállás pecsétje)

Vágd át a nyelv alatti ínszalagocskát és mozgasd folyamatosan a nyelvet, dörzsöld be friss vajjal és húzd ki egy vascsipeszpárral.

Ilyen kitartó gyakorlással a nyelv meghosszabbodik és amikor eléri a szemöldökök közötti térséget, a Khecsarí megvalósított.

Fordítsd hátra és felfelé a nyelvet, hogy érintse a szájpadlást. Amikor eléri az orrlyukak koponyaüregbe nyíló lyukait és a tekintet a szemöldökök közötti térségre szegezett, a Khecsarí célt ér.

A ,,Khe" szó a ,,Kha"-ból származtatott, képzett szó. Itt menynyet, égboltot, levegőt, Ákását jelent, és a ,,Csarí", a kóborol, vándorol, lézeng stb. szavakat érzékelteti. Néha az ez által elnyert Sziddhit túlságosan szó szerint értelmezik és a legtöbb magyarázó kijelenti, hogy ez engedi a Jóginak, hogy az égen keresztül repüljön, mint afféle illetékes Peter Pan, hogy egy ,,levegőlakóvá" váljon, pedig a Khecsarí valójában a finom, belső űr (Kundaliní tüzével való) meghódítását jelenti, amelynek külsődleges alakmása a koponyaüreg, (az Ádzsnyá és a Szahaszrára között). A Hatha-jóga Pradípiká szavaival: ,,Amikor a Prána, amely a bal és jobb oldali Nádikban van, keresztül átáramlik a középsőn (Szusumna), abban az állapotban a Khecsarí-Mudrá tökéletessé válik."

A Khecsarí-Mudrá lehetővé teszi a teljesen életre keltett és megújult öntudat számára, hogy szilárdan, az Ádzsnyá-Csakrára, az üresség mesterére összpontosított maradjon, az Ákása tökéletes megismerésére való törekvés közben. A Szaraszvatiról, erről a finom és összetett elemről, az örökről és a mulandóról, a Védák anyjáról és a Jógik megihletőjéről mondták a Védánta irodalom Hindu klaszszikusában a Jógavászisthában:

"Az Ákása három fajtájából, nevezetesen a Csidákása (Spirituális Ákása) a Csittákása (Mentális ákása) és a Bhutákása (Elemi Ákása), a Csittákása az a közbenső állapot amelyben az elme van, amikor egyik tárgyról a másikra repül, a tárgyak elemi Akásájában. Amikora Sankalpák tömegei bennünk elpusztulnak, akkora Csit fénye, - amely nyugodt és makulátlan és mint univerzum nyilvánítja meg (ön)magát -fog ragyogni bennünk. Ha az ember meggyőződik a látható dolgok nem valóságos voltáról, akkor ama Dzsnyánán keresztül azonnal eléri a Csidákását. Lehetséges tenéked, hogy kegyelmem által elnyerd ama Csidákását."

Az, ki elsajátította a Khecsarí-Mudrát hamar meggyőződik a látható mindenség nem valóságos voltáról. Az ilyen tudás (Dzsnyána) megnyitja a kapukat a spirituális birodalmak felé (Csidákása). De hogyan érti meg és hogyan tolmácsolja a legtöbb kommentátor ezt a fenséges Khecsarí-Mudrát? Teljesen szó szerint, a nyelv lenyelésének megtanulásával, amíg az végül eléri a belső üreget, a szemöldökök közötti területet!

A hamis Hatha-Jógik esetei, akik ,,mesterei a Khecsarínak" időről időre hagyták magukat élve eltemetni, csak hogy híressé váljanak, jól dokumentált teljesítményükkel. Haridása híres esete jut az ember eszébe, mint a rendkívüli megpróbáltatás mutatványa. Egyszer sikeült neki 40 napot eltemetve a föld alatt lennie, (élelem, víz vagy levegő nélkül) és annyi idő után életben és jó állapotban került elő. Ugyanakkor, évekkel később, megismételve valami hasonló mutatványt, valami elromolhatott, mert nem élte túl a kísérletet. Az feltevés kérdése, hogy teste vajon ,,Deva-szerűvé" (Ragyogóvá) vált-e valaha, vagy hogy vajon végül az Ákása tökéletes mesterévé vált-e? Nagyon bizonyosnak tűnik, hogy találkozott a halállal.

Az ilyen gyakorlat megelőzi az ájulást, éhséget, szomjúságot és fáradtságot. Sem betegség, sem öregkor, sem halál nem jön el. A test ragyogóvá válik (Deva-szerűvé).

A testet nem égetheti meg tűz, sem levegő nem száríthatja ki, sem víz nem áztathatja el, sem kígyó nem marhatja meg.

Gyönyörűvé válik; a Szamádhi könnyedén megvalósított és a nyelv a koponyaüreg mélyedéseivel fennálló kapcsolattal különféle nedveket, (nektárt) nyer.

A különféle nedvek napi termelésével az ember új és áldott érzeteket tapasztal meg. Először egy sós íz érződik, majd lúgos, aztán keserű és azután csípősen fanyar.

Utána, az ember vaj ízét érzi, aztán olvasztott vajét, aztán tejét, utána aludttejét, majd savóét, aztán mézét, aztán szőlőléét és végül a nektár íze érződik.

Bár az tökéletesen igaz, hogy az érzékszervekre történő összpontosítás (ebben az esetben az ízlés szervére, a nyelvre) valóban produkál bizonyos természeti tapasztalatokat, melyeket a 3l-es és 32-es szakaszokban leírtunk. Az igazán ezoterikus értelmezés valami sokkal fenségesebb és finomabb dolog irányába mutat, a különféle ízekre való utalás a finomság és édesség növekvő sorrendjében, számos meghatározott szintet jelez az Áldott Szamádhíban - a Jóga legmagasabb kiterjedéseit - míg végül a tökéletessé vált Jógi magát a mennyei nedűt ízleli. Ezért mondja a szöveg, hogy a ,,Szamádhi könnyedén megvalósított" egy ilyen kitartó gyakorlással.

9. VIPARÍTAKARANÍ-MUDRÁ (Megfordítás pecsét)

A Nap a köldök tövében lakozik; a Hold a szájpadlás tövében. Ahogy a Nap felemészti a nektárt, az ember ki van téve a halálnak.

Hozd felfelé a Napot, a Holdat pedig lefelé. Ez a Viparítakaraní, (megfordító pecsét) titokban tartott minden Tantrában.

Helyezd a fejedet a földre, körülötte összekulcsolt kezekkel, emeld fel lábaidat és maradj így mozdulatlanul. Ezt hívják ,,megfordítás kontrollnak".

Gyakorold ezt a Mudrát, állandóan és elpusztítod az öregkort és halált. Minden világban beavatottá válsz és nem fogsz elpusztulni még a Pralajaban (pusztulás világa) sem.

Ez a Mudrá Sirsászanaként (Fejenállás) is ismert. Mondtuk, hogy minden Tantra titokban tartja, mert a folyamat különlegesen finom és titokzatos. Ez a belső mágneses polaritás megfordítására utal. A ,,Hold" szó alatt a tobozmirigy - agyalapi mirigy rendszer értendő, ahol a ,,nektár" állandóan termelődik. A ,,Nap" szó napfonat területére vonatkozik, a köldök tövére, vagyis a hasi agyra (Manipúra-Csakra).

Elmondtuk, hogy a ,,Nap" mindig felemészti a ,,nektárt", amely a ,,Hold"-ból származik. Ez a Mudrá a belső polaritás megfordításának segítségével aktiválja a Szusumná-rendszert, ami által a szunnyadó Kígyó-istennőként is ismert Kundaliní-Saktí (lásd Sakticsálaní 49. szakasz), most teljesen felébred és utat tör az öntudatnak és üdvösségnek, amint felfelé emelkedik, a titokzatos Szusumna folyosó mentén, mélyen beágyazottan Méru Rúdjában, társa Parama-Siva keresésében, lakodalmi terme, az Ezerszirmú Lótusz (Szahaszrára) felé. Egy ilyen fennkölt egyesülés, (hogy az élet spirituális gondolkodású legyen) terméke egy ragyogó elpusztíthatatlan test. Innen az állítás, hogy ,,nem pusztulsz el még a Pralajaban sem". E folyamat, vagy átalakulás pompás természetét valamelyest még kifejezőbbé teszi a Jóni-Mudrá leírása a következőkben.

10. Jóni-Mudrá (Anyaméh-pecsét)

37. Sziddhászanában ülve, a bölcs füleit zárja be hüvelykujjaival, szemeit mutatóujjaival, orrlyukait középső ujjaival és a száját gyűrűs és kisujjaival.

Lélegezze be a Prána-Vájut Kákí-Mudrával és egyesítse azt az Apána-Vájuval, a hat csakrán meditálva, azok sorrendjében és a Húm Hamsza Mantrát ismételgetve.

Miután felébresztette az alvó Kígyó-Istennőt, Kundalinít, vezesse ő a Saktit és a Dzsívat a ragyogó lótuszhoz.

Eggyé olvadva Saktival törekedjen a legmagasabb egyesülésre Sivával és a Végső Üdvösséggel.

Elmélkedjék Siva és Sakti ezen világban való egyesülésén és feltöltvén önmagát Spirituális Üdvösséggel, ébredjen tudatára: ,,Én vagyok Brahman" (A Legfelsőbb).

Ez a Jóni-Mudrá a legnagyobb titok, nehéz elérni még a Déváknak is. Aki tökéletességet nyer ebben a gyakorlatban, a Szamádhiban megalapozottá válik.

Aki kitartóan gyakorolja ezt a Mudrát sohasem szennyezi be magát egy Bráhmana megölésével, egy magzat megölésével, szeszesital ivásával, vagy nem szennyezi be a Tanító (Guru) ágyát.

Minden halálos és bocsánatos bűnt teljesen megsemmisít a Jóni-Mudrá gyakorlata. Ezért hát gyakorold ezt, ha a megszabadulásra törekszel.

E Jóni-Mudrá leírása tömören ábrázolja, amit időnként különböző módon Laja-Jógának, Csakra-Bhedanak, Kundaliní-Jógának hívnak és tisztán utal a Csakrák pompás meghódítására. Egy ilyen ,,Unio Mystica" segítségével a test értékes közeggé válik a Kozmikus Tűz kifejezésére, amely megtisztítja és felszabadítja a Jógi öntudatát egy fényességes megdicsőülésben. Aki ilyen szent egyesülés szülötte, az örök időkre karma nélkülivé válik; igazán újra születik; új teremtmény ő. Ezért a látszólag eltúlzott és ellentmondó (a képtelen talán jobb szó rá) állítások a 43-as és 44-es szakaszban.

ll. Vadzsrolí-Mudrá (Gyémántkeménységű pecsét)

Helyezd mindkét tenyered a földre, emeld fel lábaidat, fejed legyen a levegőben. Ez felébreszti Saktit és meghosszabbítja az életet. A bölcs Vadzsrolínak hívja ezt.

Ez a gyakorlat a legjobb az összes gyakorlat közül. Megszabadulást ad a Jóginak. Az ilyen kedvező gyakorlattal a Jógik Sziddhíkhez jutnak.

A Bindu-Sziddhi (a mag visszatartása) könnyedén elérhető e gyakorlat folytán. Amikor egy ilyen Sziddhit elér az ember, mi lehet még ebben a világban, amit ő ne tudna elérni?

Bár elmerült a különböző élvezetekben, ha ezt a Mudrát gyakorolja az összes Sziddhi eljő hozzá.

Ez a már korábban leírt Viparítakaraní egy variációjának (talán előkészületének) tűnhet. Fő tárgya szintén a Sakti fölébresztése szendergéséből. A Bindu-Sziddhi fogalmát rejtett módon kell értelmezni és nem úgy, ahogy sok esetben, szexuális fogalmakban.

SAKTICSÁLANÍ (A Sakti felébresztése)

A nagy Kundaliní Istennő, az Önvaló (Atma-Sakti) energiája a Múládhárában szendereg, egy három és félszer feltekeredett kígyó alakjában.

Addig, míg ő alszik a testben, a Dzsíva (Lélek) csak egyszerű állat, és a Bölcsesség nem ébred fel benne, gyakoroljon bár az ember tízmillió Jógát.

A szöveg teljesen világossá teszi, hogy bármely igazi spirituális ébredés előtt, először a Nagy Kundaliní Istennő felébredésének kell megtörténnie.

A keresztényi hagyomány utal egy ilyen ébredésre, mint ,,A Szentlélek leereszkedésére". És bár az ébredés természete különböző alakokat ölthet, a megszabadító spirituális energiának mindig jelen kell lennie a Jóga ösvénye mentén. A Kundaliní a Hindu hagyomány szerint öt különböző módon mozoghat:

Mint egy hangya, alig észrevehetően kúszva,

Mint egy béka, váratlanul ugorva,

Mint egy kígyó, sziszegve, tekergőző mozgást követve,

Mint egy madár egyenes, vagy egyenetlen mozgást követve,

(E) Mint egy majom, hol az egyik, hol a másik ágat megragadva. Mindez a Kundaliní-Sakti kiválasztott ösvényétől függ.

51. Ahogy egy kulccsal egy ajtó kinyitható, ugyanígy a Kundaliní, Hatha Jóga általi felébresztésével kinyílik Brahman ajtaja.

A ,,Kundaliní felébresztése a Hatha-jógával" kifejezés a Ha (Pozitív, Nap, Apána, Egyéni Lélek) és a Tha (Negatív, Hold, Prána, Siva) intelligens egybeolvasztására, vagy Ha (Síva) és Tha (Sakti) egyesítésére vonatkozik, a misztikus egyesülés különböző szintjeinek megmutatására. Nem kellene úgy érteni - mint, ez gyakori eset -, hogy Hatha (erőteljes) jóga, azaz értve azalatt a ,,a nyelv lenyelése", ,,a lélegzet visszatartása", ,,a nemi áramlat megfordítása" és oly sok más félrevezető gyakorlatot, mert ahogy bölcsen jelzik a JógaVászisthában: ,,Nem vált-e ki a Hatha-jóga szörnyű fájdalmat?" Ez azért van, mert a ,,Hatha" szó (önálló szóként leírva) ,,erőt, erőszakot, önfejűséget, fújást, ütést, erőltetett összpontosítást stb." jelent, ahogy ez a szép Jóga mindenféle babonás gyakorlatokká korcsosult a Hatha-jóga igaz természetétől teljesen hamis módon.

A ,,Brahman ajtaja" kifejezés itt a Múládhárara, a legalsóbb Csakrára utal.

Ágyékkötőt viselve, gyakorolja ő a Sakticsálanít egy rejtett helyen.

Az ágyékkötő legyen egy rőf, (91 cm) hosszú és négy ujj, (7,5 cm) széles, fehér, lágy és finom szövetből. Ezt össze kell kötni a Kati-Szútrával (az ágyék körül viselt zsinór).

Kend be a tested hamuval és Sziddhásanában ülve, szívd be a Prána-Vájut mindkét orrlyukon, erőteljesen egyesítve azt az Apánával.

Szorítsd össze lassan a végbélnyílást Asviní-Mudrával, míg a Váju erőteljesen belép a Szusumnába és megnyilvánul jelenléte.

A lélegzet (Váju) visszatartásával Kumbhaka közben ilyen módon a megfulladást érző Kundaliní kígyó felébred és felfelé száll a Brahmarandhrához.

Sakticsálaní nélkül, a Jóni-Mudrá terméketlen marad. Először a Sakticsálanít kell gyakorolni. Azután a Jóni-Mudrát.

A ,,levegő visszatartása" és a ,,Prána erőteljes egyesítése, az Apánával kifejezéseket nem szabad szó szerint venni. Igazi jelentése csak az egész tanulmány megértése után derül ki. Arra a tényre való

utalás, hogy a Sakticsálanínak mindig meg kell előznie a JóniMudrát (Laja-jóga) két kézenfekvő kérdést vet fel:

(1) Ha úgy van, a szerző miért nem helyezte ezt a szakaszt a megfelelő helyére, követve a temészetes és logikus sorrendet? A Mudrák szövegének még egy felületes vizsgálata is fel kell, hogy tárja mostanra, hogy a szerző ezeket a Jóga tanításokat látszólag teljesen találomra válogatta ki bemutatásra (minden egészen gondatlanul ,,egymásra dobáltnak" látszik). Igaz ez erre az egész Hatha-jóga tanulmányra, ahogyan ezt később kifejtjük.

(2) Ez a kétségtelen (nyilvánvaló) zűrzavar véletlen, vagy szándékos? Lehetetlenség bármilyen határozott választ adni e kérdések bármelyikére. Ugyanakkor indokolt lehet az a feltételezés, hogy az író szándéka a Szent Tudomány védelme lehetett a világi és alkalmatlan szemek elől. Így cselekedvén, valójában több ártalmasat tehetett, mint jót.

Az, hogy van egy meghatározott sorrend, egyfajta Ariadné fonala, mely biztosan vezet be és ki a Hatha-jóga labirintusából, magától értetődővé kell hogy váljon az olvasó számára, amivel a Szent Tudomány megértése szilárdan növekszik, különösen, ha az olvasó szintén lelkes és bölcs gyakorlója a Hatha-jógának.

58. Ó Csandakápáli! Ily módon magyaráztam néked a Sakticsálanít. Tartsd gondosan elrejtve, és gyakorold naponta.

59. Ez a titkos Mudrá legyőzi az öregkort és halált. Azért minden Jógi, ki tökéletességre vágyik, gyakorolja ezt.

60. A Jógi, aki állhatatosan gyakorolja ezt, felfogóképességén belüli beavatottságot birtokol; eléri a Vigraha-Sziddhit, (bármely választott forma felvételének képessége) és minden betegsége eltűnik.

13. TÁDÁGÍ-MUDRÁ (Folyadéktartály-pecsét)

61. Formáld hasadat, hogy olyan homorú legyen, mint egy tartály. Ez a Tádágí-Mudrá, az öregkor és a halál elpusztítója.


14. MÁNDUKÍ-MUDRÁ (Béka pecsét)

Zárd össze szádat és mozgasd a nyelv tövét a szájpadlás irányába és ízleld fokozatosan a nektárt. Ezt Mándukí-Mudráként ismerik.

Aki kitartóan gyakorolja a Mándukí-Mudrát nem ismeri a ráncokat, sem az öregkort, örökké fiatal marad; haja meg nem deresedik soha.

Ez egyfajta bevezető a Khecsarí-Mudrához és - mint az összes Mudrát - rejtett módon kell értelmezni. Ezt mondva nem szabad letagadni e gyakorlat külső (nem ezoterikus) gyakorlásából kétségtelenül adódó bizonyos fizikai hasznokat sem.

15. SÁMBHAVÍ-MUDRÁ (Sambhu pecsétje)

64. Rögzítsd a tekintetet a szemöldökök között és pillantsd meg az Önmagától Létezőt. Ez a Sámbhaví, mely titokban tartott minden Tantrában.

Néha az emberek nem tesznek jelentős különbséget e Mudrá és a Trátaka (lásd Első Lecke 54.) között. ,,Rögzítsd a tekintetet a szemöldökök között és ,,pillantsd meg az Önmagától-Létezőt". Milyen egyszerű technika! Hogyan lehet ezt valaha is titokban tartani? Meg van írva, hogy ,,Aki ismeri a Sámbhavít az Brahman". Elérhető ilyen eredmény egy egyszerű technikával? Mi is igazán ez az olyan nagyrabecsült Sámbhaví-Mudrá? Aki a Sámbhaví mestere az olyannak látszik, mint aki az ürességbe néz, - pislogás nélkül, mialatt nem lát semmit. A tekintet rögzítettnek tűnik, a levegőben függ, üres, mialatt a tudat megpillantja az Önmagától-Létezőt.

A szemek félig nyitva, kifelé irányítva, a tudatosság szilárdan megalapozott, ,,egyidejűleg" a Szívben és a Fejben (Elmében) a ,,Csittaváhá-Nádín" keresztül, ezért a Sámbhaví szó. Külső jegyei alapján megpróbálni megragadni a Sámbhavít, próbálkozás arra, hogy az óceánt egy üres palackba töltsük. Ezért mondják, hogy minden Tantrában titokban tartják.

65. A Védák, a Sásztrák, és a Puránák olyanok, mint a közönséges nők, de ezt a Sámbhavít úgy kell védelmezni, mintha egy tiszteletre méltó szűz volna.

Aki ismeri ezt a Sámbhavít, olyan, mint Ádinátha (a Világ Ura); ő Nárájana, ő Brahmá, a Teremtő.

,,Valóban, valóban és megint csak valóban", - mondta Mahesvara, ,,ő, aki ismeri a Sámbhavít, az Brahman. Senki más.

16. Az Öt Dháraná-Mudrá (Koncentráció pecsétek)

A Sámbhaví-Mudrá megmagyaráztatok; hallj most az Öt Dháranáról. Ezek segítségével mit nem valósíthatsz meg e világban?

Eme emberi alkattal meglátogathatod, majd újra felkeresheted a Szvargalókát; az ember mozoghat a levegőn át oly gyorsan, mint a gondolat.

Az Önmagától Létezőn a Purusán, az Upanisadok ujjlenyomatán, az emberi Szívben örökké jelenlévőn szilárdan megalapozott tudattal az ember képessé vált arra, hogy biztosan haladjon az Öt Tattva (Elemek, a Természet finom erői) tökéletes uralásában. Ezek úgy ismertek, mint Prithiví (Föld), Ambhas vagy Ap (Víz), Agni vagy Tedzsasz (Tűz), Váju (Levegő) és Ákása (Éter). A tökéletes uralás az Öt Meditáció segítségével érhető el. A Síva-szútra szavaival:

,,A tudat Nádikból vagy csatornákból való visszavonásával amely mentén az életerők áramlanak egy hordozóanyagban megvalósítást nyer a Bhúták (elemek) feletti uralom, és a képesség, hogy elszigeteljük és elkülönítsük egyiket a másiktól. "

17. PrITHIVÍ-DhÁRANÁ-MuDRÁ (Föld pecsét)

A Prithiví-Tattva sárga, a betűje (Bidzsa) a Lam, mint titkos jelképe, vagy magja; alakja négyoldalú és Brahmá az elnöklő istensége. Kumbhaka segítségével rögzítsd a Pránát és a Csittát öt ghatiká (két óra) időtartamára. Ezzel a koncentrációval (Adho-Dháraná) elérhető a Föld elem tökéletes ismerete. Ez szilárdságot hoz létre.

Aki kitartóan gyakorolja ezt a Dháranát a Halál bajnokává válik. Beavatottként járja a földet.

A siker ebben az összpontosításban uralmat adományoz a Múládhára-Csakra fölött, amely a Föld-Tattvát irányítja. Következményként pedig az olyan Sziddhik megszerzését, mint a Telekinézis és Levitáció.

18. Ámbhaszí-Dháraná-Mudrá (Víz pecsét)

A gyönyörű Víz-tattva fehér, mint a hold, mint egy kagyló vagy a Kunda virág, kör alakú, mint a hold és betűje (Bidzsa) Vam, mint annak ambróziamagja. Itt Visnu elnököl. Kumbhakát végezve, rögzítsd ott a Pránát és a Csittát öt ghatikáig. (2,5 óra). Ez az Ambhaszí-Dháraná, minden betegség és bánat elpusztítója.

Az Ámbhaszí igen nagy Mudrá és aki tökéletesen ismeri, az szakavatott Jógi. Soha nem találkozik ő a halállal, még a rémületes, legmélyebb vízben sem.

Ezt a nagy Mudrát gondosan el kell titkolni. Aki felfedi, az minden esélyét elveszti a sikerre -valóban az igazat mondom.

Minden betegség és bánat közvetlenül az ember kreatív energiájának hibás irányításának tulajdonítható. Ezért az utalás a ,,minden betegség és bánat elpusztítójára". Ennek az összpontosításnak a sikeres végzése a Szvádhisthána-Csakra fölötti uralmat adományozza, amely a Víz-tattvát, vagyis az érzelmi szférát szabályozza. Vízenjárás és más értékes Sziddhik könnyen elérhetők általa.

19. ÁgNEJÍ-DhÁRANÁ-MuDRÁ (Tűz pecsét)

75. A Tűz-tattva a köldökben helyezkedik el; vörösen lángol, mint az Indra-Gópa rovar, háromszög formájú; betűje (Bidzsa) magjaként Ram; Rúdra, a siker adományozója elnökli. A Pránát a Csittával együtt rögzíteni kell öt ghatiká idejére. Ez a Tűz-Dháraná elűzi a szörnyű halálfélelmet.

76. Legyen bár gyakorlója lángoló tűzbe dobva ez a Mudrá halálfélelem nélkül életben tartja.

E koncentrációban való siker a Manipúra-Csakra fölötti uralmat adományozza, amely a Tűz-tattvát szabályozza. A tűzönjárás és más Sziddhik könnyen elérhetők általa. Az effajta Sziddhi élénk leírása

található meg Dániel próféta könyvében III. 21-25., ahol olvashatjuk ,,...ímé négy férfiút látok szabadon járni a tűz közepében, és semmi sérelem sincs bennök, és a negyediknek ábrázata olyan, mint valami Istenek-fiáé."

20. VÁJAVÍ-DhÁRANÁ-MUDRÁ (Levegő pecsét)

A Levegő-tattva fekete, mint a gyógyír a szemekre. Telítve van Szattva minőséggel. Betűje (Bidzsa) magjaként Jam és Ísvara az elnöklő istensége. A Pránát a Csittával együtt rögzíteni kell ebben a Tattvában öt ghatiká idejére. Ez a Vájavídháraná képessé teszi a gyakorlót arra, hogy a levegőn át közlekedjen.

Ez a nagy Mudrá legyőzi az öregkort és halált. E Mudrá gyakorlójának nem kell félnie semmilyen fajta légi balesetből eredő haláltól. Ez elérhetővé teszi az utazást a levegőn át.

Ezt a Mudrát nem szabad tanítani az arra méltatlannak vagy annak, ki nem áhítatos. Úgy cselekedve elvész a siker minden esélye. Ó Csanda! Valóban ez az igazság.

Ebben a koncentrálásban elért siker az Anáhata-Csakra feletti uralmat adományozza, amely a Levegő-tattvát szabályozza. A Levegőn (Kha) keresztüli utazást nem levitációként, telekinézisként stb. kell itt érteni, hanem a dematerializálás (testetlenné válás) és rematerializálás (újra testesülés) komplex folyamataként. Ezért az utalás az ,,Ísvara iránti odaadásra", - aki elnöklő istensége és ezen megnyilatkozási rendszernek az irányítója - mint egy az élethez szükséges előfeltételre.

21. Akásí-Dháraná (Éter pecsét)

80. Az Éter-tattva színe a legtisztább tengervíz színe. Ennek csíra (Bidzsa) betűje a Ham; ennek elnöklője Szadásíva. Rögzítsd ott a Pránát a Csittával együtt öt ghatiká idejére. Ez az Éterdháraná kinyitja a megszabadulás (Móksa) kapuit.

81. Ki ezt a Dháranát ismeri, igazi Jógi az. Sem öregkor, sem halál nem érinti őt; és nem pusztul el a Pralaja folyamán.

A siker ebben a koncentrációban, a Visuddha-Csakra fölötti uralmat adományozza, amely az Éter-tattvát szabályozza. Előbbutóbb ez az egész világi folyamat, ez az univerzum véget ér.

A Jógi, aki maradandóan megalapozott az Éterben ,,kinyitotta a Felszabadulás kapuit"; ő már karma nélkülivé vált, mert ahogy a ,,Fény az Ösvényen", a teozófiai irodalom ama kevésbé jelentős klasszikusa leírta:

,,Aki meg akar szabadulni tettei következményeitől (karma) az a megoldást az égben, majd a mennyben keresse. "

A Jógi most már szabaddá vált az öt elem megfelelő kombinációja által, hogy uralja a fenomén világot. Innen az utalás ,,Nem pusztul el Pralaja közben". Mindazonáltal, hogy az elemeknek ez az uralása nem a végső célja a Jógának azt tökéletesen világossá teszi a következő részlet a Siva-Szútrából;

,,Ezekben az alacsonyabb Sziddhikben, vagy képességekben még létezik az érzékcsalódás (Móha) általi bizonytalanság, amit a ragaszkodás okoz, amely meggátolja a szabadságot, vagy megszabadulást a megnyilvánulás világából. "

22. ASVINÍ-MUDRÁ (A lovas pecsétje)

Húzd össze és tágítsd ki a végbélnyílást ismétlődően. Ez az Asviní-Mudrá a (Kundaliní) Sakti felébresztője.

Ez az Asviní, nagy Mudrá. Kiküszöböli a végbél minden betegségét; erőt és vitalitást ad és megakadályozza a korai halált.

Ez a Mudrá abból a szempontból különbözik a Dzsala- és SuskaVasztitól (I.46-49), hogy mind a koncentráció, mind a Prána vitálisan jelen van és beleszőtt a folyamatba. A regeneráló közeg a ,,Misztikus Tűz" (Kundaliní-Sakti) és nem a víz.

23. PÁSINÍ-MUDRÁ (A madárfogó pecsétje)

Mindkét lábad vesd át a nyakadon a hát irányába és tartsd erősen együtt, mintha hurok tartaná. Ez a Pásiní-Mudrá, amely a Saktit felébreszti.

Ez a nagy Mudrá erőt és sikert adományoz. Szorgalmasan kell annak gyakorolnia, aki tökéletességre törekszik.

Ez a Mudrá egy bizonyos ,,Halászana" (az eke) testtartáshoz hasonlít; a fő különbség abban áll, hogy mind a Pránát, mind a Csittát létfontossággal magában foglalja. Kundaliníre időnként ,,Nagy Madár"-ként hivatkoznak, ezért az utalás a madárfogóra. Ez kitűnő előkészítést képez a Kundaliní-Sakti felébresztése.

24. KÁKÍ-MUDRÁ (A Varjú pecsétje)

A varjú csőrének alakját felvevő szájjal idd a levegőt nagyon lassan. Ez a Kákí-Mudrá, mely legyőz minden betegséget.

Ezt a nagy Mudrát az összes Tantrában titokban tartják. Ezzel az ember, mint egy varjú, megszabadul az összes betegségétől.

Ez a Mudrá hasonló a Vátaszára-Dhautihoz minden betegség elpusztítójához. Mi hát a titka? A titok e Mudrá ezoterikus értelmezésében áll. Nem a levegő megivására utal, hanem a Prána felszívódására, összegyűjtésére és szétosztására az egész szervezet minden részébe. Valódi természeténél fogva titokban kell tartani.

25. MÁTANGINÍ-MUDRÁ (Elefánt pecsét)

Nyakig érő vízben állva orrlyukainkon át vezessük be a vizet, majd szánkon keresztül távolítsuk el.

Utána, a szájon keresztül vezessük be a vizet, és az orrlyukakon keresztül távolítsuk el. Ezt ismételten meg kell tenni. Ezt Elefánt-Mudrának hívják, ez az öregkor és halál elpusztítója.

Ezt a Mudrát figyelmesen, egy elhagyatott helyen tanúk mellőzésével kell gyakorolni. Így cselekedve az ember erőssé válik, mint egy elefánt.

Bárhol legyen is, a Jógi élvezi így a szakadatlan kényelmet és gyönyört. Azért ezt a Mudrát nagy szorgalommal kell gyakorolni.

Megjelenésében nagyon sok hasonlóságot mutat a Vjut- és a SítKramához, a víz segítségével történő megtisztító gyakorlatokhoz, melyeket az Első Leckében (I. 58-60) írtunk le. Van ugyanakkor egy még titkosabb jelentése, melyet a buzgó és értelmes gyakorlónak fel kell fedeznie.

26. BHUDZSANGINÍ-MUDRÁ (Kígyó pecsét)

Szájadat egy kissé előre kitolva idd a levegőt a garattal. Ez a Kígyó-Mudrá, az öregkor és halál megsemmisítője.

Ez a Mudrá gyorsan gyógyítja az összes hasi betegséget, különösen az emésztési zavart, gyomorrontást, stb.

Ez a Mudrá szintén emlékeztet a Vátaszára-Dhautira, minden betegség elpusztítójára. Megosztja titkait elődjével a Kákí-Mudrával, s együtt egy haladó és finom megtisztító gyakorlat csoportját képezik. A fizikális előnyökre történt utalások nyilvánvalóan ürügyként szolgálnak.

A MUDRÁK HASZNAIRÓL

Ó Csanda! Eképpen elmagyaráztam néked a Mudrák leckéjét. Magasan értékelt kincsként őrzi őket minden beavatott. Ezek megsemmisítik az öregkort és a halált.

Nem szabad válogatás nélkül felfedni ezeket: sem arra méltatlan személynek, sem olyannak, kiből hiányzik az igaz áhítat. Gondosan titokban kell tartani. Nehéz elnyerni ezt még a Déváknak is.

Ezeket a Mudrákat csak egy őszinte, becsületes és békés gondolkodású személynek szabad feltárni, aki hűséges Gurujához és jó családból származik. Ezek a Mudrák boldogságot és szabadságot adományoznak.

Ezek a Mudrák elpusztítják a betegségek minden fajtáját és növelik a gyomortüzét annak, aki szorgalmasan gyakorolja őket.

Őhozzá a halál sosem jön el, sem öregkor, sem hasonló; nem kell félnie tűztől, víztől vagy levegőtől.

Köhögés, asztma, lépnagyobbodás, lepra és húszféle nyálka megbetegedés a legbiztosabban elpusztítható e Mudrák gyakorlásával.

Ó Csanda! Mit is mondhatnék még neked? Röviden, a közvetlen siker garantálásában semmi e világon nem hasonlítható a Mudrákhoz.

A Mudrá-rendszer, ha jól megértették, magába kívánja foglalni a Jóga teljes tartományát. Remekül feldolgozza a Mantra-, Hatha-, Laja-, Kundaliní-, Krija-, Náda-, Bhakti-, és Rádzsa-jógákat. Semmi sem maradt ki. A tiszta számára - akinek van szeme a látásra és van füle a hallásra - ez egy tökéletes egészet képvisel, ahol ennek különböző részei (Mudrák) a finom tapasztalatok gördülékeny sorrendjét alkotják állandóan haladva a ,,durvától" a ,,finomabb" felé. Ezek a Mudrák szemmel láthatóan gondatlan zűrzavarban vannak összedobálva a tapasztalás különböző sorrendjének jelképeiként, ahol egy dolog mindig valami mást jelent. Ők együtt egy kozmikus viszony (egy hatalmas Szimbólum) szerves rendszerét képezik, ahol az összes különféle elem tökéletes összhangban illeszkedik, hogy a Jóga igazi szándékának és céljának kifejezését szolgálja.




 
 
0 komment , kategória:  Képek - Kezek, mudrák  
Címkék: felébresztésével, jógavászisthában, brahmarandhrához, visszatartásával, felszabaduláshoz, természetszerűen, legharmonikusabb, rematerializálás, dematerializálás, vascsipeszpárral, következményként, megmagyaráztatok, klaszszikusában, elsajátításához, folyadéktartály, elpusztítójához, természetrajzát, életcentrumokra, leereszkedésére, koncentrálásban, összpontosított, hordozóanyagban, koncentrációban, tapasztalatokat, sziddhászanában, sakticsálanínak, beavatottsághoz, visszafordítása, összpontosítást, összegyűjtésére, megsemmisítőjét, koncentrációval, visszavonásával, megközelítésben, lépnagyobbodást, megszabadulásra, vonzás mudrája, következő szavakkal, levegő istenei, előző szintnek, elme szabályozásának, belső kontroll, emberi test, különböző Mudrák, bölcsesség erőteljes, úgynevezett nyolc, mindenségre kiterjedő, nehézzé válás, rendkívül könnyűvé, legtávolabbi tárgyakat, nagy erők, bizonyos szintjét, Huszonöt Mudrá, Jógik Sziddhiket, Szent Tudományt, Lásd Pránájáma, Nagy Madár, Minden Bandha, Peter Pan, Hatha-jóga Pradípiká, Spirituális Ákása, Elemi Ákása, Amikora Sankalpák, Áldott Szamádhíban, Mudrá Sirsászanaként, Méru Rúdjában, Ezerszirmú Lótusz, Prána-Vájut Kákí-Mudrával, Hamsza Mantrát, Végső Üdvösséggel, Elmélkedjék Siva, Spirituális Üdvösséggel, Unio Mystica, Kozmikus Tűz, Jógik Sziddhíkhez, Kundaliní Istennő, Nagy Kundaliní Istennő, Hatha Jóga, Egyéni Lélek, Szent Tudomány, Önmagától Létezőt, Első Lecke, Világ Ura, Önmagától Létezőn, Misztikus Tűz, Első Leckében, MUDRÁK HASZNAIRÓL,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Szép estét  James Allen  Sík Sándor - Ha jő a perc  Sík Sándor - Ha jő a perc  Facebookon kaptam  Walter Chrysler mondta  Különleges  Facebookon kaptam  Robert Merle tollából  Anyák napjára  Facebookon kaptam  "Ez egy csoda"  Facebookon kaptam  Egyszerű  Jó éjszakát  Ady Endre - Mindegy átka  A Magyar Költészet napja alkal...  Önmagunkból tépünk ki a gyors ...  Baranyi Ferenc - N i n c s  Szép estét  Ma van a magyar költészet napj...  Napsütéses vidám hétvégét kivá...  Nevelőszülőkhöz adták,  Szabó T. Anna - Pitypang  Müller Péter tollából  Eduardo Sacheri gondolata  Müller Péter tollából  Facebookon kaptam  Szabó T. Anna - Pitypang  Már Gárdonyi Géza is méltatta  Annyira tisztelem a szabadságo...  Szép álmokat!  Tavaszi este  Facebookon kaptam  Tanácsok egy pszichológustól  Az ember  József Attila - Kopogtatás nél...  A sorsod  Gebhardt Nóra versei II.  Baranyi Ferenc - N i n c s  Magyar költészet napja  40 felett  Esterházy Péter: Harmonia c...  képre írva  Mit ünnepelnek a görögök márci...  A gyulladáscsökkentő és csonte...  Facebookon kaptam  képre írva  Sok ember olyan, mint a kaméle...  A Magyar Költészet napja alkal...  Szívek  Tavaszi este  Tavaszi este  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimn...  Facebookon kaptam  ajándék, mellyel meglepem  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Mindent de mindent visszakap  Jean de La Fontaine 1621 júliu...  Facebookon kaptam  Gebhardt Nóra versei II.  Facebookon kaptam  Jan Twardowski - Siessünk  Egy gondolat  Szép estét  Facebookon kaptam  képre írva  Baranyi Ferenc - N i n c s  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Vidámság  Jan Twardowski - Siessünk  Facebookon kaptam Krisztinától  Pitypang szökőkút  Ady Endre - Mindegy átka  Az ember  Vannak emberek  Martin Buber, A haszidim meséi  Facebookon kaptam  Somlyó Zoltán - Orgonával  Müller Péter tollából  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Hegedüs Géza: Magyar költészet  Ady Endre - Mindegy átka  Horváth Szilvia tollából  Sorsunk miatt...  Sok ember olyan, mint a kaméle...  képre írva  Már Gárdonyi Géza is méltatta  Robin Wight pitypang szobra  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  A gyulladáscsökkentő és csonte...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
vonzás mudrája, következő szavakkal, levegő istenei, előző szintnek, elme szabályozásának, belső kontroll, emberi test, különböző Mudrák, bölcsesség erőteljes, úgynevezett nyolc, mindenségre kiterjedő, nehézzé válás, rendkívül könnyűvé, legtávolabbi tárgyakat, nagy erők, bizonyos szintjét, jógi elért, megnyilvánult világot, összes Jógatudomány, megszabadulás pecsétjét, nagy egész, rendkívül összetett, legharmonikusabb módon, legbiztosabban jelzik, igen finom, nyelv lenyelése, lélegzet visszatartása, jobb lábadat, lábujjaidat mindkét, tüdő gümőkórt, különböző fajtájú, jobb oldalon, összes Mudrát, finom oldalát, nyelv helyes, rekeszizom segítségével, légzési mechanizmus, egyetlen természetes, folyamatos teljes, rekeszizom feletti, légzés fölötti, legmagasabb szintre, mennyei boltozat, belső bizalmas, igazi Szamádhi, köldök felett, ilyen gyakorlattal, halál elefántját, gyakorlatot követi, gerincagy központi, tizenhat Adhárát, nagy Mudrá, fizikai anatómia, következő fogalmakban, szemöldökök középpontja, koponyában lévő, mellkason tartani, életcentrum teljes, végbelet óvatosan, hátgerinc felé, jobb sarkadat, nemiszerv tövéhez, félreeső helyen, különleges Bandha, elme megfékezése, megfékező gyökérnek, sarkat óvatosan, jobb lábfejeddel, végbél izmait, legnagyobb Bandha, ember minden, komplex Mudrá-rendszer, siker adományozója, ilyen Jógi, lélegzés mesteri, nagy ébredéshez, instrukciót &#8222, igazi Kumbhaka, következő leckéhez, mennyei felszállás, nyelv alatti, nyelv meghosszabbodik, szemöldökök közötti, orrlyukak koponyaüregbe, legtöbb magyarázó, égen keresztül, teljesen életre, üresség mesterére, másikra repül, tárgyak elemi, ember meggyőződik, látható dolgok, látható mindenség, ilyen tudás, spirituális birodalmak, legtöbb kommentátor, fenséges Khecsarí-Mudrát, nyelv lenyelésének, végül eléri, belső üreget, hamis Hatha-Jógik, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 26968 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 158
  • e Hét: 2546
  • e Hónap: 6952
  • e Év: 62885
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.