Belépés
klarika47.blog.xfree.hu
Ha érted a saját lényedet, érted mindenki lényét. Kiss Tiborné
1947.10.29
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Egészséges élet
  2020-07-30 09:12:35, csütörtök
 
   
  Íme az egészséges élet titkai:

1. Testmozgás

Bizonyították, hogy azok, akik naponta legalább fél óra testmozgást végeznek, kevesebbszer betegednek meg, mint azok, akik nem végeznek testmozgást, vagy napi fél óránál kevesebbet mozognak. A testmozgás segíti az immunrendszer megfelelő működését, és rengeteg jótékony egészségügyi hatása van. Ha nincsen ideje vagy pénze edzőterembe járásra, akkor próbálja ki a napi fél óra gyaloglást, futást, kocogást, vagy kerékpározást.

Csupán néhány dolgot kell észben tartania szervezete egyensúlya érdekében, amely ezt egészséggel fogja meghálálni.

A jobb egészség érdekében az aerobic mozgásformák a leghatékonyabbak, hiszen gyorsítja a szívritmust, amely által több tápanyagban gazdag vér áramlik át a szervezetén. Emellett segíti a gyulladásos megbetegedéseket és ezáltal gyengébb immunrendszert okozó molekulák számának csökkentését.

Tanulmányok igazolják, hogy a rendszeres testmozgás csökkenti az olyan megbetegedések kialakulásának kockázatát, mint a rák, a szívproblémák, a 2-es típusú cukorbetegség, a stroke, az elbutulás, és a depresszió. A testmozgás emellett az öregedést is lassítja.

2. Friss gyümölcsök és zöldségek

Az egészséges étrend egyik legfontosabb alapja a sokféle természetes, nyers zöldség és gyümölcs fogyasztása. Az élénk színű gyümölcsök és zöldségek remek vitamin és ásványi anyag források, emellett antioxidánsokat is tartalmaznak, amelyek segítik az immunrendszer megfelelő működését, ezáltal az ellenálló képességet és a megfelelő fittséget is.

Próbáljon meg minél több ételt feldolgozásmentes állapotban fogyasztani, illetve igyekezzen organikus és bio ételeket vásárolni, amelyeket önhöz közel, az évszaknak megfelelő időpontban termesztettek.

Néhány gyümölcs és zöldség, amelyet természetes állapotában fogyaszthat a káposzta, az alma, a sárga és a piros paprika, a papaya, a spenót, és a paradicsom, csak hogy néhányat említsünk.

3. Pozitív hozzáállás

Az egészséges élet titka a pozitív hozzáállás életéhez, körülményeihez, és a különféle helyzetekhez, amelyekkel szembe kell néznie élete során. A pozitív hozzáállás segít abban, hogy boldogabb, lelkesebb, és nyugodtabb legyen.

A Carnegie Mellon egyetemen végzett kutatások szerint a pozitív életszemléletűek kevésbé könnyen betegednek meg, és ellenállóbbak a felső légúti megbetegedésekkel szemben. Ezzel szemben a negatív életszemléletűek és felfogásúak több stressztől szenvednek és feszültebbek.

A túl sok feszültség és stressz sokféle életveszélyes állapotot okozhat, mint a magas vérnyomás, a cukorbetegség, vagy a szívproblémák.

4. Megfelelő higiénia

A Járványügyi- és megelőzési központ (Centers for Disease Control and Prevention) állítása szerint a megfelelő kézmosás az egyik legegyszerűbb módja a betegség megelőzésének.

Igyekezzen meleg vízzel és szappannal, legalább 20 másodpercen át kezetmosni. Ez az egyszerű szokás csökkenti a komoly megfázások és az influenza kialakulásának esélyeit.

Naponta zuhanyozzon és megfelelően tisztítsa meg minden testrészét. Rendszeresen ellenőrizze körmeit és távolítsa el a szennyeződéseket. Emellett pedig tartsa otthonát és környezetét tisztán és kórokozómentesen.

5. Aktív szociális élet

Kutatások bizonyítják, hogy az aktív szociális életet élők immunrendszere erősebb, és kisebb eséllyel szenvednek fertőző betegségektől. A Harvard egyetem 2008-as kutatása alapján a pozitív szociális kapcsolatok védelmet nyújthatnak a memóriavesztés és egyéb kognitív problémák ellen.

Emellett azok, akiknek kevés barátjuk van, nagyobb eséllyel szenvednek szívproblémáktól, depressziótól, vagy szorongástól. Tehát egészsége érdekében mindenképpen szakítson időt szeretteire és barátaira. Ha barátai távol laknak öntől, a telefon vagy chat is megfelelő.

6. Kiegyensúlyozott pH-szint

A szervezete akkor működik megfelelően, ha se nem túl savas se nem túl lúgos, hanem épp félúton van, kiegyensúlyozott pH-szinten.

Ha a pH-szintje a megfelelő alá esik, szervezete elsavasodik, amely kimerültséget, gyors légzést, és gyomorproblémákat okoz. Ez főképp olyankor fordul elő, ha sok húst és cukrot fogyaszt, a lúgosító hatású zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával ellensúlyozhatja a felborult egyensúlyt.

Fogyasszon sok sötétzöld levelű zöldséget, zöldbabot, spárgát, sárgarépát, kókuszt és avokádót. Emellett igyekezzen kerülni a feldolgozott ételek fogyasztását.

7. Stressz

A boldog emberek könnyebben kezelik a stresszt és ritkábban betegednek meg. A Duke egyetemen végzett kutatások kimutatták, hogy a stressz károsítja az immunrendszert és a szívet is.

Egyéb tanulmányok sugallják, hogy a túl sok stressz növeli a bakteriális fertőzések kialakulásának esélyeit, mint például a tuberkulózis. Emiatt már kisgyermekkortól elengedhetetlen a helyes relaxációs technikák elsajátítása és a stressz leghatékonyabb kezelésének gyakorlata.

Bármikor stresszesnek vagy feszültnek érzi magát, gyalogoljon gyors tempóban fél órát. Ez segíti abban, hogy megnyugodjon. A zöldségekben és gyümölcsökben gazdag étrend és a napi 7-8 óra alvás szintén nagy segítség. Emellett pedig a nevetés segíti az endorfinok felszabadulását, amelyek természetes módon szüntetik meg a stresszes állapotot.

8. Megfelelő pihenés és alvás

A megfelelő pihenés és alvás csodákat tehet szervezetéért. Ha naponta legalább nyolc óra nyugodt alvást biztosít szervezetének, teste azt harmonikus egyensúllyal és a lehető legjobb teljesítőképességgel fogja meghálálni. A megfelelő alvás és pihenés az első lépés az egészséges élet felé. Ezzel szemben az alvásmegvonás degeneratív hatással lehet szellemi és fizikai egészségére is.

A napi 6-8 óra pihentető alvás biztosítja a nap folyamán a jobb stressztűrőképességet, a jobb memóriát, a megfelelő vérnyomást és koleszterinszintet, emellett csökkenti a gyulladásokat, megelőzi a depressziót, és segíti az egészséges testsúly fenntartását, csak hogy néhányat említsünk. Nem utolsó sorban javítja az immunrendszer működését, így sikeresebben védekezik a betegségeket okozó vírusok és baktériumok ellen.

9. Hidratálás

Mivel az emberi szervezet 60%-a víz, igaz az, hogy a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása nagymértékben csökkenti a rendszeres betegségek kialakulását.

Megfelelő hidratálással szervezete képes a sejtfunkciók fenntartására, amely kulcsfontosságú a tápanyagok szervezeten belüli szállításakor. Emellett segíti a felhalmozódott mégeranyagok eltávolítását a szervezetből a póruokon és a véráramon keresztül.

A legegyszerűbb módja a szervezet megfelelő hidratáltságának a napi elegendő víz fogyasztása. Igyekezzen 10-12 pohár vizet meginni a nap folyamán.

Emellett egyen elegendő, magas víztartalmú gyümölcsöt és zöldséget. A szakemberek azt javasolják, hogy alkoholfogyasztását csökkentse, hiszen az alkohol nem csak dehidratációt okozhat, de az immunrendszert is gyengíti.

10. Kiegyensúlyozott étrend

A megfelelően megtervezett étrend csökkenti a gyakori megbetegedés kialakulásának kockázatát. Az ételek olyan tápanyagokat és hozzávalókat biztosítanak, amelyek erősen és egészségesen tartják szervezetét. Fogyasszon magas tápanyagtartalmú ételeket, mint például az A-vitamin, C-vitamin, fehérje, szénhidrátok, vas, esszenciális zsírsavak, és a többi. Egyen évszaknak megfelelő friss gyümölcsöket és zöldségeket, és kerülje a feldolgozott ételeket.

Kutatások azt is javasolják, hogy a hagymafélék, a fokhagyma, a gyömbér, és a méz antimikrobiális és vírusölő hatású, amely szintén megakadályozhatja a betegségek kialakulását.

Emellett napi kalóriabevitelének csökkentése is segítheti egészsége megőrzését és az öregedéssel járó betegségek, mint a keringési zavarok, a cukorbetegség, vagy akár az Alzheimer kór kialakulását is.

A fenti tippek követésével hatalmas változást érzékelhet és rengeteget tehet szervezete egészségéért. Nagyon könnyedén beépíthetőek életvitelébe az egészségesebb és betegségmentes élet érdekében.





 
 
0 komment , kategória:  Egészség 2.  
Címkék: tápanyagtartalmú, kórokozómentesen, ellensúlyozhatja, megbetegedéseket, szívproblémáktól, életszemléletűek, szennyeződéseket, kiegyensúlyozott, leghatékonyabbak, kisgyermekkortól, hidratáltságának, kulcsfontosságú, elengedhetetlen, felszabadulását, antimikrobiális, antioxidánsokat, immunrendszert, kialakulásának, körülményeihez, betegségmentes, felhalmozódott, leghatékonyabb, memóriavesztés, fogyasztásával, immunrendszere, megbetegedések, alvásmegvonás, termesztettek, cukorbetegség, életveszélyes, legegyszerűbb, megelőzésének, szívproblémák, depressziótól, kerékpározást, szervezetének, egészséges élet, testmozgás segíti, immunrendszer megfelelő, jobb egészség, aerobic mozgásformák, gyulladásos megbetegedéseket, rendszeres testmozgás, olyan megbetegedések, 2-es típusú, testmozgás emellett, egészséges étrend, sokféle természetes, élénk színű, ellenálló képességet, megfelelő fittséget, évszaknak megfelelő, Carnegie Mellon, Disease Control,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
még több kérdés
Blog Címkék
Ady Endre  Facebookon kaptam  KALENDÁRIUM - ÁPRILIS 11. A MA...  Parányai vagyunk  A fagyöngy és a vérnyomás  Facebookon kaptam  Ünnepeljük a magyar költészete...  Imádság  Miközben kétségbeesetten hajsz...  Hallgatás  Adjon Isten áldott - szép esté...  Imádság  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  Változás és megújulás  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Ametiszt kristály  Imádság  Hála  Költészet, az élet örök művész...  Hála  Szép estét kedves látogatóimna...  Radnóti Miklós költő  Költészet, az élet örök művész...  Boldog születésnapot a ma ünne...  E földön sok baj vesz körül  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Sexy nő  Facebookon kaptam  Kellemes délutánt kívánok  Szép estét kedves látogatóimna...  Imádság  Facebookon kaptam  Parányai vagyunk  Facebookon kaptam  A KÖLTÉSZET NAPJÁRA! Hegedüs G...  Márai Sándor naplója  József Attila  A csalán gyógyhatásairól  Tóth Árpád költő  Ametiszt kristály  Jó éjszakát!  Márai Sándor naplója  Hála  Mai harmónia kártyám  Zsoltárok  Zöld zafír  Rajzos nő  Ozmium  Diólevél és a magasvérnyomás  Facebookon kaptam Annuska bar...  Facebookon kaptam  Én nem tudom,  A legjobb barát.....  A haj, a bőr és a köröm erősít...  Ametiszt kristály  A magyar költészet napja Koncz...  Madarak világa.....  A magyar költészet napja Koncz...  Hallgatás  Facebookon kaptam  Kellemes délutánt kívánok  Kellemes délutánt kívánok  6296 az új fertőzött, elhunyt...  Facebookon kaptam  Április 11 A magyar költészet...  Ozmium  Fehér fluorit  Szép napot és hetet kívánok  Zöld zafír  Márai Sándor naplója  Facebookon kaptam  Hallgatás  Facebookon kaptam  Hallgatás  Zsoltárok  8053 az új fertőzött, elhunyt ...  KALENDÁRIUM - ÁPRILIS 11. A MA...  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Aranyosi Ervin: Forog-e tovább...  Hála  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Megvédhetnek a bőrráktól, de a...  Én nem tudom,  Zöld zafír  Facebookon kaptam  Kellemes délutánt kívánok  Hála  Ady Endre  Dóró Sándor: Van úgy "Van úgy,...  Png rózsa csokor  Jó reggelt kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Olimpiai bajnokunkat gyászolja...  Facebookon kaptam  József Attila - Mama  Hála 
Bejegyzés Címkék
egészséges élet, testmozgás segíti, immunrendszer megfelelő, jobb egészség, aerobic mozgásformák, gyulladásos megbetegedéseket, rendszeres testmozgás, olyan megbetegedések, 2-es típusú, testmozgás emellett, egészséges étrend, sokféle természetes, élénk színű, ellenálló képességet, megfelelő fittséget, évszaknak megfelelő, piros paprika, pozitív hozzáállás, különféle helyzetekhez, pozitív életszemléletűek, felső légúti, negatív életszemléletűek, magas vérnyomás, megfelelő kézmosás, egyik legegyszerűbb, betegség megelőzésének, egyszerű szokás, komoly megfázások, influenza kialakulásának, aktív szociális, pozitív szociális, telefon vagy, szervezete akkor, lúgosító hatású, felborult egyensúlyt, feldolgozott ételek, boldog emberek, stressz károsítja, bakteriális fertőzések, helyes relaxációs, stressz leghatékonyabb, nevetés segíti, endorfinok felszabadulását, stresszes állapotot, megfelelő pihenés, lehető legjobb, megfelelő alvás, első lépés, alvásmegvonás degeneratív, jobb memóriát, megfelelő vérnyomást, egészséges testsúly, immunrendszer működését, betegségeket okozó, emberi szervezet, megfelelő mennyiségű, rendszeres betegségek, sejtfunkciók fenntartására, tápanyagok szervezeten, felhalmozódott mégeranyagok, véráramon keresztül, legegyszerűbb módja, szervezet megfelelő, napi elegendő, megfelelően megtervezett, gyakori megbetegedés, ételek olyan, feldolgozott ételeket, betegségek kialakulását, öregedéssel járó, keringési zavarok, fenti tippek, tápanyagtartalmú, kórokozómentesen, ellensúlyozhatja, megbetegedéseket, szívproblémáktól, életszemléletűek, szennyeződéseket, kiegyensúlyozott, leghatékonyabbak, kisgyermekkortól, hidratáltságának, kulcsfontosságú, elengedhetetlen, felszabadulását, antimikrobiális, antioxidánsokat, immunrendszert, kialakulásának, körülményeihez, betegségmentes, felhalmozódott, leghatékonyabb, memóriavesztés, , ,
2021.03 2021. április 2021.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 2 db bejegyzés
e hónap: 27 db bejegyzés
e év: 362 db bejegyzés
Összes: 30444 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 257
  • e Hét: 1063
  • e Hónap: 15706
  • e Év: 151976
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.