Regisztráció  Belépés
lambert.blog.xfree.hu
Most tanultam meg, hogy nem arra kérem Istent, hogy teljesítse azt, amit én elterveztem, hanem hogy segítsen megérteni, mi az értelme annak, amit ő tesz velem. ... Ballán Mária
1957.12.09
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Friedrich Klára: Táltos vagy sámán ?
  2017-04-21 22:39:31, péntek
 
   
  A lenti írás 1999-ben készült és 2000-ben nyomtatásban is megjelent a Ház a hídon c. füzetemben. Sajnos a helyzet az utóbbi 18 évben sem változott, a magyar köztudatban és a ,,tudományos" szakirodalomban még mindig zűrzavar van és a zűrzavart igyekeznek is fenntartani a témát illetően. Oly annyira, hogy még Székelyföldön is, ahol aztán tényleg semmiféle hagyománya nem lelhető fel a sámánizmusnak, a Magyar Örökség(!) elnevezésű táborban néhány éve mongol sámánnő által bemutatott sámánszertartást erőltettek a székelyekre, hátha így utólag be lehet építeni a magyarság tudatába. A mongol sámánhit semmiféle előrelépést nem jelent a finnugor sámánhittel szemben, mindkettőnek célja a magyarság ősi hitvilágának meghamisítása.

A csángók színes, érdekes, ősi néprajzába sem illik a sámánhit, de a tények sosem zavarták az éppen időszerű politika kiszolgálóit. Pl. a Honismeret 1988-as 5. számában (a Hazafias Népfront folyóirata) egy Faluhelyi Andor nevű illető hangsúlyozza: "A gyűjtésben szereplő hiedelem mondák és történetek betekintést nyújtanak az ősi sámán hitünknek a Bákó vidéki magyarság passzív tudatában élő emlékeibe...Tény viszont, hogy a Bákó vidéki magyarság népünk egykori sámán-hitének számos emlékét megőrizte egészében a közelmúltig."(49.)

Ez bizony tévedés vagy félrevezetés. Sámánokkal a magyar falvakban nem találkozhattunk és a falusiak nem is ismerték ezt a szót. Nem csak én mondom ezt saját tapasztalataim alapján, hanem például Laki Károly, aki néprajzi gyűjtő útjain erre a kérdésre is kitért. Ő sem találkozott olyan idős emberrel, aki a sámán szót valamikor is hallotta volna.
Tessenek megkérni a magyarok sámánhitét erőltetőket, hogy mutassák meg a sámán szót a régi magyar nyelvi szótárakban: Ballagi, Czuczor-Fogarasi, Szinnyei, stb. Bizony sámán nincs bennük, táltos pedig van.

A magyarság sámánvallásának egyik erőltetője volt Róheim Géza, aki Sigmund Freud tanainak hatása alá kerülve, ezeket az eszméket nem tudta a helyükön kezelni és félreértelmezte a jelenségeket. Ráadásul a félreértelmezett jelenségek leírására helytelen kifejezéseket használt. Ez a kettős káosz a magyarokra a sámánvallás szégyenbélyegét sütögetők fő forrása. Természetesen Róheim-et nem mindenki olvasta a sámánológusok közül, nekik egyszerű indítékuk a régi magyarság szellemi szintjének, hitvilágának lealacsonyítása.

Diószegi Vilmos A pogány magyarok hitvilága c. könyvének elején még ezt írja: "Az e korban (19. század) uralkodó magyar sámánhit elmélete azonban nem tudományos összehasonlító kutatások eredményén, hanem elméleti szillogizmuson alapult: a finnugorok és a törökök sámánhitűek, a magyarok a finnugor, illetve török népeknek rokonai, következésképpen a régi magyarok vallása nem lehetett más, mint a sámánhit." Sajnálatos, hogy könyvének végén, talán politikai nyomásra, mégis így összegez: "Mindezek alapján úgy látjuk, hogy a mai magyar népi kultúrának van egy olyan ősi rétege, amely a sámánhitből ered: ez volt a pogány magyarság hitvilága."(1983)


Az 1999-es írásom:

A táltos lelki, testi gyógyító, radiesztéta, botanikus, diplomata, jogtudós, művész
és nem utolsó sorban a magyar történelem tudója. Táltosai csak a szkítáknak,
hunoknak, avaroknak, magyaroknak voltak és vannak.
Éppen ezért felháborító, sértő az az izzadtságszagú szolgálatkészség, ahogyan
néhány szerző igyekszik összemaszatolni ősvallásunkat a sámánizmussal.
Sem a magyaroknak, sem a germán-kelta népeknek sámánjaik nem voltak. Álljanak itt bizonyságul a táltosok és a sámánok közötti leglényegesebb különbségek:

1. A táltos isteni ajándékként fogadja el küldetését, megtiszteltetés számára,
örömmel végzi.
- a sámán menekül a feladat elől, néha a szülők eldugják hetedik gyermeküket, máshová költöznek, csapásként fogják fel a sámánképességeket.

2. A táltos ép, egészséges, erős lelkű és testű ember, szuggesztív, méltóságteljes,
tiszteletet, bizalmat ébresztő, hangja zengő, ruházata régen fehér volt, ma a kornak megfelelő, de mindenképpen tiszta, rendezett.
- a sámán beteges, gyenge idegrendszerű, neurotikus, testileg eltérő, megjelenése ijesztő, bizarr, furcsa, mozgása, ruházata rendezetlen, hangja magas, rikácsoló, gyakran részeg, vagy révült.

3. A táltos képességeit csak jó, nemes ügy szolgálatában használja, tetteinek
indítéka nagyon gyakran a hazaszeretet.
- a sámán kapható rontásra, szerelmi praktikákra, pénzzel, javakkal, zsarolással befolyásolható.

4. A táltos ritkán használ eszközöket, legfeljebb gyógyfüveket, vagy nyugtató
hatású húros hangszert (nem dobot!). Napjainkban megfelelő hatású
zenéket.
- a sámánról csüngenek az amulettek, varázseszközök garmadáját hordja magával,amelyeket jó pénzért árul. Dobjaival iszonyú zajt csap. A sámándob alsó világának totemállatai - a csúszómászók - nincsenek a magyar népművészetben. A sámándob felső világának életfája bolygónk minden népénél megtalálható, tehát semmiféle szibériai rokonságra nem bizonyíték.

5. A táltosnak volt lova, a szárnyas, táltos paripa.
- a sámánoknak lovuk nem volt, legfeljebb dobjukat nevezik képletesen annak.

6. A táltos az Istennel való kapcsolatot a magányban, a csendben, a természetben való elmélyülésben keresi és találja meg, ehhez semmiféle révületkeltőt nem használ.
- a sámán rettenetes zajjal, dobolással, ordítozással, esztelen ugrándozással részegen, vagy révülten próbál a szellemvilággal kapcsolatot teremteni. De vajon milyen magasabbrendű lény az, akit fetrengéssel, üvöltözéssel lehet megidézni? Az első sumer istenek, Apszú és Tiámat éppen zajongásuk miatt akarták eltörölni az embereket a Föld színéről, de Marduk, az akkád-sémita főisten a rendbontók segítségére sietett.

7. A magyar táltoshitre jellemző a bikaküzdelem. Ez a mitikus elem lehet a Bika csillagképpel kapcsolatos, de őrizheti a Gilgames eposz töredékét
is, ahol Gilgames - akit egyes szerzők Nimróddal azonosítanak - egy féltékeny
istennő által küldött bikát győz le.
- a sámánszertartásokon nincs bikával való küzdelem.

8. A leglényegesebb különbség, ami a táltosokat a sámánok fölé emeli, a
táltosok hazaszeretete, magyar nemzettudata, a magyar őstörténet igazságainak
ismerete, az ősök tisztelete, a szkíta-hun-avar-magyar nemesség és hagyomány továbbvitele, ősi írásunk, a rovásírás használata.
- a sámánvallás ellenben Szibériától Tibeten át Ausztráliáig hasonló jellegzetességeket mutat és semmiféle egyedi, nemzeti sajátossággal nem rendelkezik. Azt mondhatjuk, hogy a sámánizmus nemzetközi, internacionalista, ellenben a táltoshit nemzeti vallás.
Alexandra David Neel írja, hogy Tibetben a lámaizmus magasabb rendű a sámánizmusnál és a lámák a sámánokat BÖH-nek ,,utálatosnak" nevezik.

Gyakran hangoztatott ürügy a táltos-sámán fogalom összemosására, hogy
a táltos szót nem lehet idegen nyelvre fordítani. Ez nem igaz, mert a latinban
a magyar gyógyítókra a ,,magus" szót használták. (Lásd Czuczor-Fogarasi: TÁTOS-TÁLTOS címszó). Fehér Mátyás Jenő domonkos rendi szerzetesnek 1968-ban, Buenos Airesben megjelent a Középkori magyar inkvizíció c. könyve, amely a XIII. századtól a XV. századig tartalmaz inkvizíciós-hitvédelmi peres jegyzőkönyveket. Az üldözött táltosokat, gyógyítókat ezekben a latin szövegekben mágusnak nevezik.

Kiegészítés 2017-ben: Az 1968-ban megjelent könyvben, majd a Gede Testvérek által megjelentetett 1999-es kiadásban is a sámán szó szerepel. Ennek magyarázatára Bakay Kornélt, az 1999-es kiadás Előszó íróját idézem:

"Először is a sámánizmus nem vallás, másodszor egyre több adattal igazolható, hogy őseink egyistenhívők voltak, noha a gyógyító táltosok valóban léteztek, még pedig hosszú évszázadokon keresztül, de ez nem azonos a sámánizmussal, harmadszor maga a szerző korrigálta önmagát még 1968-ban (!), kijelentvén, a latin szövegek mágus szavát hibásan fordította sámánnak!"

Innen Fehér Mátyás Jenőt idézi Bakay Kornél:

"A mágus szó nyelvünkben ma is használatos és nem annyira idegen, mint a szibériai peremnépeknél oly nagy szerepet játszó sámán kifejezés, amelyet sokszor túlzottan kidomborítanak és általánosítanak. Ezek alapján tehát a könyvben szereplő sámán kifejezés helyére az eredeti mágus szót kell visszahelyezni."

Véleményem szerint azonban a mágus szó latinból való átvétele sem szerencsés, mert túl sok olyan tartalmat hordoz, amely inkább a varázslókra illik. A magyar szent ember pap és gyógyító, nem varázsló. A magyar lélek leginkább a táltos szót fogadja el, a sámán és a mágus idegen tőle.

A táltosok üldözésével és kiirtásával elvesztek olyan ősi gyógyszerek,
amelyeket ma a legkorszerűbb laboratóriumokban sem sikerül újból előállítani.
Így például a veszett állat gyógyítására, vagy a veszett állat által megmart
ember megmentésére, a betegség bizonyos szakaszán túl nincs lehetőség.
Fehér Mátyás Jenő, a fentebb említett írásában az inkvizíciós jegyzőkönyvekből
idézi egy veszettségben szenvedő ember meggyógyítását. Széchenyi
Istvánnak pedig Naplója tanúsága szerint a kutyáját kúrálták ki ebből
a rettenetes kórságból. A hatásos gyógyító eljárások legtöbbje tehát végleg
elveszett.

Az igen erőszakos és minden alapot nélkülöző táltos-sámán azonosításnak a kommunizmus idején egyértelmű oka volt, hogy a Szovjetunióhoz való csatoláshoz igyekezett leszármazási, néprajzi bizonyítékot adni. A nagy igyekezet eredménye szerencsére az lett, hogy e művek hazaszerető olvasója számára nyilvánvalóvá vált, hogy a sámán olyan a táltos mellett, mint a krampusz a Mikulás mellett.

Még ma is élnek közöttünk táltosok. Az ősi szentélyek romjain keresztény templomok épültek és e templomok papjai között voltak, vannak olyanok is, akik harcos, nemes bátorsággal őrzik a magyarságot. Lehet-e tagadni Mindszenty József, Márton Áron, Kiss Szaléz, Zakar András táltosságát, akiket szadista, kommunista pribékek börtönöztek be, rugdostak, ütlegeltek. Vagy a híveit testével védelmező Apor Vilmosét, akit vérszomjas szovjet megszálló lőtt
agyon. Vannak olyan keresztény magyar papok, akik tovább viszik a táltos
szellemiséget.

És vannak olyan természetgyógyászaink, akik nem csak a testet, hanem
azokat a lelkeket is gyógyítják, akiket gyökértelenné, beteggé tett sok ezer
éves ősi kultúránk elrablása, a finnugor eredet, a török-mongol eredet, a sámán vallás és s a "művelt" Európát kirabló "kalandozások" szégyenbélyege.

"Népünk között van a legtöbb látó" Magyar Adorján Az Ősműveltség (Magyar Adorján baráti Kör, 1995)

"Meg kell vonnunk a határt a sámán extatikus őrjöngése és hörgése, a varázsló és boszorkány fetrengése, valamint a démoni erőktől mentes valóban Isteni érintések között."
Dümmerth Dezső: Az Árpádok és a magyar szent kultusz kialakulása (Junior, 1997)

"A magasabb világgal való érintkezés első feltétele a csend."
Hamvas Béla: Extázis (Mérték füzetek, szerk. Dúl Antal)

"El kell utasítanunk azt a feltételezést, hogy a magyar ősvallás sámánhit lett volna... Táltosaink inkább gyógyfüves gyógyítók, mint dobszóval, mérgekkel önmagukat kábulatba ringató gyenge idegzetű emberek."
László Gyula: Árpád népe (Helikon)



Kiegészítés 2017-ben: Miután a sámánhitet nem sikerült azóta sem a még egészséges magyar köztudatba beépíteni, jelenleg azzal próbálkoznak, hogy a táltos tulajdonságokat és magát a táltos szót terjesszék ki a török-mongol-kazár-kazah és az olyan Isten tudja honnan hirtelen előrántott népecskékre, mint a "topa-tabgacs", stb, stb. Tehát megismétlem: Táltosai csak a szkítáknak, hunoknak, avaroknak, magyaroknak voltak és vannak.

Olvasnivaló:


Eliade, Mircea: A samanizmus (Osiris Kiadó, 2005)

Fehér Mátyás Jenő: Középkori magyar inkvizíció (Transsylvania-1968, Gede Testvérek-1999)

Harangozó Imre: Transzcendens trambulin (Újkígyós, 2010)

Vitebsky, Piers: A sámán (Helikon Kiadó, 1996)





Rajz: Szkíta gyógyító egy Kul-Obai vázáról (részlet)


Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Friedrich Klára,Szakács Gábor  
Címkék: következésképpen, jegyzőkönyvekből, félreértelmezett, szolgálatkészség, sámánszertartást, összemaszatolni, jegyzőkönyveket, szellemvilággal, találkozhattunk, tulajdonságokat, szakirodalomban, megtiszteltetés, félreértelmezte, sámánvallásának, szégyenbélyegét, általánosítanak, lealacsonyítása, visszahelyezni, varázseszközök, népművészetben, szovjetunióhoz, kidomborítanak, meggyógyítását, leglényegesebb, méltóságteljes, befolyásolható, megjelentetett, összehasonlító, tapasztalataim, szégyenbélyege, izzadtságszagú, szillogizmuson, ősvallásunkat, csillagképpel, sámánizmussal, azonosításnak, lenti írás, magyar köztudatban, zűrzavart igyekeznek, témát illetően, magyarság tudatába, mongol sámánhit, finnugor sámánhittel, csángók színes, tények sosem, éppen időszerű, gyűjtésben szereplő, magyar falvakban, sámán szót, magyarok sámánhitét, régi magyar, magyarság sámánvallásának, Friedrich Klára, Magyar Örökség, Hazafias Népfront, Faluhelyi Andor, Laki Károly, Róheim Géza, Sigmund Freud, Természetesen Róheim-et, Diószegi Vilmos, Szibériától Tibeten, Alexandra David Neel, Lásd Czuczor-Fogarasi, Fehér Mátyás Jenő, Buenos Airesben, Gede Testvérek, Bakay Kornélt, Innen Fehér Mátyás Jenőt, Bakay Kornél, Mindszenty József, Márton Áron, Kiss Szaléz, Zakar András, Apor Vilmosét, Magyar Adorján Az Ősműveltség, Magyar Adorján, Dümmerth Dezső, Hamvas Béla, László Gyula, Osiris Kiadó, Gede Testvérek-1999, Harangozó Imre, Helikon Kiadó,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Hússal töltött tészta
SAJTSZÓSZOS TÉSZTA
GOFRI
Isteni Csörögefánk
Céklafőzelék almával-burgonyával
Kinder Tejszelet
Hideg őszibarack krémleves
Húsgombóc Leves
Wokban pirított zöldségek spagettivel
Paradicsomsaláta
még több recept
Véleményezd!
07.23. 23:24 Vizes vb - Az orosz csapat lesz a magyar férfi vízilabdázók negyeddöntős el...
07.23. 22:44 EYOF - Látványos nyitóünnepséggel megkezdődtek a játékok
07.23. 22:34 Világjátékok - A vitorlázó műrepülő Tóth Ferenc szerezte a negyedik magyar ...
07.23. 21:44 Hatodik helyen zárt a magyar női rögbiválogatott
07.23. 21:43 Vizes vb - A görög férfi vízilabda-válogatott bejutott a nyolc közé
07.23. 21:23 Illegális bevándorlás - Bakondi: a líbiai útvonal lezárása egyre fontosabb ...
07.23. 21:23 Vihar - Károkat okozott a vihar Hajdú-Biharban
07.23. 21:03 Vizes vb - Az éremtáblázat 33 szám után
07.23. 20:53 Trump változatlanul nem fogadja el a hírszerzés megállapításait Oroszország...
07.23. 20:23 Német-török viszály - Szakértő: régóta éleződnek a feszültségek a két orszá...
Tudjátok ?
Helyes-e... 10.: Helyes-e az alábbi megállapítás...?
Helyes-e... 9.: Helyes-e az alábbi megállapítás...?
Helyes-e... 8.: Helyes-e az alábbi megállapítás...?
Helyes-e... 7.: Helyes-e az alábbi megállapítás...?
Helyes-e... 6.: Helyes-e az alábbi megállapítás...?
még több kérdés
Blog Címkék
Ribizlis máktorta cukor nélkül  Sokan mondják, hogy a szeretet...  Lenmag  Két karodban...  Ébredés  Urantia - A Cselekvő Isten  Keleti Arfhur: A kámzsás festő...  Harangszó  2017. július 21., pénteki Napi...  Választás......  Vári Csaba: (még)  Nyári kép  Sokan mondják, hogy a szeretet...  Saját szerk.  Érints meg  Az élő akt-installációk mester...  Kellemes hétvégét !  Kérdés s felelet  Ezt szerette az egri remete : ...  Png rózsa  Szép estét......  Nyári kép  Márai Sándor: Veszteség  Látogatóim  Kahlil Gibran a szeretetől  Az igaz szeretet  Köd szürkül..  Tájak és ízek - Barangolás ...  Nefelejcs  Babits Mihály – [Mert sz...  Szeretettel !  Képzeld el, hogy az élet...  Vári Csaba: (még)  Márai Sándor: Veszteség  Nekem nem szabad  Dorosné Évától fb-on kaptam! K...  Sokan mondják, hogy a szeretet...  Választás......  Álomangyal  Keleti Arfhur: A kámzsás festő...  Velencébe  Jó reggelt !  "Kívánok Neked mindent, ami c...  Szeret - nem szeret  Látogatóim  Png nő  Bőröndök  Páll Rózsa: Versek.  Szép jó éjszakát !  Szép gondolatok...  Ébredés  Garay János  Juhász Gyula: Emlék  A gyenge soha nem képes...  Kárpáti Aurél: Manonnak.  A legfontosabb dolgokat...  Csodálatos kép !  Babits Mihály – Olyan-ol...  kocsmában1934  A mese meghalt  Szép napot !  Ludi Delfino  Ahíres Kék Lyuk Egyiptomban  Kutyus szívvel  Az oroszlán és az egér  Nő égi háboru elött  Marcsitól ...  Avokádós paradicsomleves mentá...  A holdfény  Kárpáti Aurél: Manonnak.  Ani barátnőm hètvègi...  Png virág  benlali@tvn.hu/Nem_tudhatod...  Az halálról való emlékeztetés  jó pihit  Tallóztam  Ezt szerette az egri remete : ...  Választás......  Png nő  Teret adni a bánatnak  Meg kell találnunk a bűnöst  Sokan mondják, hogy a szeretet...  Az oroszlán és az egér  Perverzriasztó lángszóró  Jó reggelt kedves látogatóim!  Szép napot !  Köszönöm !  A mese meghalt  A gömb  Öngyilkos lett a Linkin Park é...  Dorosné Évától fb-on kaptam! K...  Csillagjegyem......  Babits Mihály – Reggel v...  Sors  Kellemes hétvégét !  Ricottával töltött spenótos ra...  benlali@tvn.hu/A_barátságról  Egyház  Okosság  Ludi Delfino 
Bejegyzés Címkék
lenti írás, magyar köztudatban, zűrzavart igyekeznek, témát illetően, magyarság tudatába, mongol sámánhit, finnugor sámánhittel, csángók színes, tények sosem, éppen időszerű, gyűjtésben szereplő, magyar falvakban, sámán szót, magyarok sámánhitét, régi magyar, magyarság sámánvallásának, helyükön kezelni, félreértelmezett jelenségek, kettős káosz, sámánvallás szégyenbélyegét, sámánológusok közül, régi magyarság, pogány magyarok, törökök sámánhitűek, régi magyarok, sámánhitből ered, pogány magyarság, 1999-es írásom, táltos lelki, magyar történelem, germán-kelta népeknek, sámánok közötti, táltos isteni, sámán menekül, feladat elől, szülők eldugják, kornak megfelelő, sámán beteges, táltos képességeit, sámán kapható, táltos ritkán, sámánról csüngenek, sámándob alsó, csúszómászók &#8211, magyar népművészetben, sámándob felső, táltosnak volt, sámánoknak lovuk, természetben való, sámán rettenetes, szellemvilággal kapcsolatot, első sumer, akkád-sémita főisten, rendbontók segítségére, magyar táltoshitre, mitikus elem, leglényegesebb különbség, sámánok fölé, magyar őstörténet, ősök tisztelete, rovásírás használata, sámánvallás ellenben, sámánizmus nemzetközi, táltoshit nemzeti, lámaizmus magasabb, sámánokat BÖH-nek, táltos-sámán fogalom, táltos szót, magyar gyógyítókra, üldözött táltosokat, latin szövegekben, 1968-ban megjelent, 1999-es kiadás, gyógyító táltosok, szerző korrigálta, latin szövegek, szibériai peremnépeknél, könyvben szereplő, eredeti mágus, varázslókra illik, magyar szent, magyar lélek, mágus idegen, táltosok üldözésével, legkorszerűbb laboratóriumokban, veszett állat, betegség bizonyos, fentebb említett, inkvizíciós jegyzőkönyvekből, veszettségben szenvedő, kutyáját kúrálták, rettenetes kórságból, hatásos gyógyító, igen erőszakos, kommunizmus idején, nagy igyekezet, sámán olyan, táltos mellett, híveit testével, finnugor eredet, török-mongol eredet, , ,
2017.06 2017. Július 2017.08
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 77 db bejegyzés
e év: 924 db bejegyzés
Összes: 22372 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2161
  • e Hét: 9391
  • e Hónap: 166515
  • e Év: 1203140
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.