Belépés
lovaszmarika.blog.xfree.hu
Vágyógyj arra, amit a holnap hoz, és örülj annak, ami ma van. Wass Albert "A jó embereknek szép haláluk van" Wass Albert Lovász Lászlóné Marika
1936.09.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Az ISZB gyógyítása
  2019-10-07 17:45:35, hétfő
 
   
  10 tipp az étkezéshez és az életmódváltáshoz, hogy megelőzzük az infarktust
A különböző szívbetegségek még mindig az emberiség elsőszámú gyilkosai. A rendszeres mozgás, gyümölcs- és zöldségfogyasztás, valamint a telített zsírok csökkentése segít karban tartani szívünket. Megmutatjuk, mi az a 10 változtatás az életmódunkban, ami segíthet minket a szívbetegségek megelőzésében.

Pisztáciával az infarktus megelőzéséért
1. Chips helyett nassoljunk pisztáciát!
Az Amerikai Táplálkozási Intézet folyóiratában megjelent kutatás kimutatta, hogy egy 4 hetes pisztáciát tartalmazó diéta, olyan jótékony zsírokat tartalmaz, melyek hízás nélkül csökkentik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.

Míg a pisztácia gazdag rostokban, vitaminokban és káliumban, 24 szem körülbelül mindössze 85 kalória. Tehát nyugodtan lehet fogyasztani, beépíteni a napi étrendbe, főleg érdemes a magas kalóriatartalmú rágcsálnivalókat erre cserélni, így elkerülve az elhízást is.

2. Fehér kenyér helyett használjunk teljeskiőrlésű kenyeret!
Egy teljeskiőrlésű ételekben gazdag étrend egyértelműen csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. A Wake Forest Orvosi Egyetem kutatása alapján a stroke és a szívbetegség is megelőzhető ily módon. Naponta 2,5 adag teljeskiőrlésű étel fogyasztása 21 százalékkal csökkenti a kockázatot, ahhoz képest, aki csak 0,2 adag teljeskiőrlésű ételt fogyaszt. Érdemes tehát olyan élelmiszereket venni, melyek címkéjén a “100%-ban teljeskiőrlésű" szöveg szerepel.

3. Pároljuk a zöldséget ahelyett, hogy olajban sütnénk!
Mossuk meg a zöldségeket, és helyezzük őket egy edénybe forrásban lévő víz fölé. Fedjük le, és attól függően, hogy milyen zöldséget készítünk, pár percen belül el is készül olaj hozzáadása nélkül. Azon kívül, hogy az olajban sütés káros hatásait kikerüljük, még a zöldségek előnyeit is élvezhetjük. A zöldségekben és más ételekben rejlő rostok segítik csökkenteni a vérnyomást, és a szívbetegségek kialakulásának esélyét.

4. Sima tej helyett használjunk sovány tejet!
Nem kell hirtelen, drasztikus változtatáshoz folyamodni. Érdemes fokozatosan csökkenteni a zsírtartalom százalékát, így észrevétlenül állhatunk át a sovány tej fogyasztására. Egy pohár teljes tejben közel 5 gramm telített zsír van, míg ugyanennyi sovány tejben 0,125 gramm található.

Vaj helyett használjunk margarint szívünk védelme érdekében
5. Vaj helyett használjunk margarint!
Ha szeretnénk csökkenteni a bevitt kalóriák és telített zsírok számát, akkor a vaj margarinra való cseréje egy igazán jó kezdet lehet. Egy evőkanál vajban 100 kalória és 7 gramm telített zsír van, mely értékek a margarinban jóval alacsonyabbak.

6. Só helyett használjunk fokhagymát!
A só fogyasztás visszafogása 25 százalékkal csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát. Ezen kívül a Brit Orvostudományi lap kutatása szerint, az alacsonyabb só bevitel az említett betegségek következtében történő halálesetek számát is csökkenti 20 százalékkal. Ha fokhagymát használunk só helyett, akkor nem csak az alacsonyabb vérnyomás jótékony hatásait élvezhetjük, hanem a fokhagyma előnyeit is, melyek között említhető a rák elleni harcban való segítség és a szívbetegségek elleni védelem kialakítása azáltal, hogy csökkenti a “rossz" koleszterint a szervezetben.

7. Egy romantikus regény helyett olvassunk egy útmutatót szívünk egészségéhez!
Számos különböző könyv született már, melyek szívbarát tanácsokkal foglalkoznak. Érdemes egy-egy ilyet elolvasni, hogy tisztában legyünk statisztikákkal, megelőzési módszerekkel vagy akár már létező betegségek kezelésével.

8. Steak helyett fogyasszunk lazacot!
A telített zsírokban és kalóriákban gazdag vaskos steak helyett, próbáljuk ki a lazacot, mely nagyon gazdag omega-3 zsírsavakban. Az omega-3 zsírsavak legfontosabb tulajdonsága, hogy jelentősen csökkentik a szívritmuszavar vagy koszorúér betegség miatt bekövetkezett hirtelen halál kockázatát.

Az omega-3 zsírsavakban gazdag lazacot szívünkre is jótékony hatással van
9. Email helyett, kézbesítsük üzeneteinket mi magunk!
Ahelyett, hogy SMS-t vagy e-mailt küldenél a kollégádnak vagy szomszédodnak, próbáld ki, hogy elmész hozzájuk. Bizony! Akár ez a kis mozgás is jó hatással lehet szíved egészségére azáltal, hogy csökkenti a vérnyomást. Bár az ajánlott mennyiség napi 30 perc mérsékelt mozgás, heti 5 napban, még ez a pár perc séta is többet ér, mint a semmi.

10. Sütőolaj helyett használjunk olívaolajat!
A telített zsírok elkerülése kulcsfontosságú lehet a szív egészségének megőrzését illetően. cseréljük le az olajat olívaolajra, amiben “jó" zsírok találhatóak. Szakértők szerint napi két evőkanál olívaolaj csökkentheti a szívbetegségek kockázatát. Azonban a mértékletesség betartása ezesetben is elengedhetetlen, ugyanis egy evőkanál olívaolaj 120 kalóriát tartalmaz.

+1 tipp: Szedjünk gyógyszert szívünk egészségének megelőzéséért!
Az életmódváltás mellett, gyógyszerek rendszeres szedésével is megelőzhetőek a szív- és érrendszeri problémák. Az Aspirin Protect 100mg acetilszalicilsavat tartalmazó gyógyszer. Napi 1 tabletta beszedése megakadályozza a vérlemezkék kóros összetapadását, s ezáltal az ereket szűkítő vagy elzáró vérrögök képződését, így csökkentve az infarktus előfordulásának kockázatát.

 
 
0 komment , kategória:  Család  
Címkék: életmódváltáshoz, rágcsálnivalókat, kulcsfontosságú, kalóriatartalmú, statisztikákkal, szívritmuszavar, előfordulásának, elengedhetetlen, változtatáshoz, kialakulásának, szívbetegségek, orvostudományi, megbetegedések, megakadályozza, teljeskiőrlésű, mértékletesség, élelmiszereket, összetapadását, megelőzéséért, alacsonyabbak, megelőzésében, életmódunkban, fogyasztására, folyóiratában, szomszédodnak, megelőzhetőek, észrevétlenül, életmódváltás, bekövetkezett, következtében, csökkentheti, zöldségekben, táplálkozási, egészségének, zsírtartalom, módszerekkel, különböző szívbetegségek, emberiség elsőszámú, rendszeres mozgás, telített zsírok, szívbetegségek megelőzésében, infarktus megelőzéséért, szívbetegségek kialakulásának, pisztácia gazdag, napi étrendbe, magas kalóriatartalmú, teljeskiőrlésű ételekben, zöldséget ahelyett, edénybe forrásban, olajban sütés, zöldségek előnyeit, zsírtartalom százalékát, Amerikai Táplálkozási Intézet, Wake Forest Orvosi Egyetem, Brit Orvostudományi, Aspirin Protect,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
még több kérdés
Blog Címkék
25. évközi hét szombat 09.26  Facebookon kaptam  Ősszel, amikor egy lámpás fény...  Facebookon kaptam  A válság  Kellemes vasárnapot!  Szép napos őszi vasárnapot kív...  Cicám  Bokros gomba (Maitake gomba) v...  Sárgabarackmag, B17 vitamin  Szép estét, jó éjt!  Szerenád  Jézus befogadása  Verebek  Gyurgyalagok  Évközi 26. vasárnap Szentírás ...  Menta - Macskamenta - Nimfává ...  Esti dal  Pósa Lajos - Idézetek  Kajak - kenu V.B./világ kupa ...  Palackorrú delfinek  Hogyha te megmenekültél  A gyulladásos bélbetegségekről  Lenin Amerikában - Amerika Eur...  Orrszarvúk  Harmónia......  A szeretet  Vasárnapi szentmise Déváról 09...  Facebookon kaptam  Kellemes meglepetés  Az embernek szüksége van arra,...  Az új ember és az új világ  24. évközi hét szombat Csíksom...  Bognár György négygólos győzel...  Ne vedd hiába!  A gépész nem járatja gépét,  Menta - Macskamenta - Nimfává ...  Évközi 26. vasárnap 09.27 - Sz...  Isteni gyógyítás  Facebookon kaptam Annuska bará...  Hosszúszárnyú bálna  Heltai Jenő: Ősz  Mezei nyuszik  Karantén......  A bizalom törékeny kincs  Királygém  Gyurgyalagok  Őszi levél  Facebookon kaptam  Esti Csaba testvérrel szentmis...  Ősszel, amikor egy lámpás fény...  Kellemes meglepetés  Gulipán  Királypingvinek  Érzelmek és tények  Azért szeretsz engem, mert Ist...  Őszi levél  Vasárnapi szentmise Déváról 09...  A bizalom törékeny kincs  A könyv  Bízzunk a gyógynövények erejéb...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  A hála  Nyuszi és őzike  Őszi levél  Azért szeretsz engem, mert Ist...  Facebookon kaptam  Szèp estét kedves látogat...  Kajak - kenu V.B./világ kupa ...  A Biblia  Szèp estét kedves látogat...  A visszhang Apa és fia sétálna...  Kellemes meglepetés  Történelem tanösvény Hóvári Já...  Png virág  Évközi 26. vasárnap Szentírás ...  Gyurgyalagok  Szent Charbel mellszobra a Nag...  Bibliaolvasás  Orrszarvúk  Kardszárnyú delfin  Kellemes délutánt kívánok  Menta - Macskamenta - Nimfává ...  Minden évben megrendezésre ker...  A Biblia  A gyömbér előnyei betegség ese...  Hogyha te megmenekültél  Menta - Macskamenta - Nimfává ...  A Biblia  Az aranyborjú  Várnai Zseni: FÁRADT A SZÍVEM  Dsida Jenő: AZ ÉN DALOM  Illyés Gyula: MILYEN HAMAR...  Nemzetek miséje a Szent István...  Szeresd az embereket!  Ma van a Google 22. születésna...  Az érzelem  Bognár György négygólos győzel...  Szép napos őszi vasárnapot kív... 
Bejegyzés Címkék
különböző szívbetegségek, emberiség elsőszámú, rendszeres mozgás, telített zsírok, szívbetegségek megelőzésében, infarktus megelőzéséért, szívbetegségek kialakulásának, pisztácia gazdag, napi étrendbe, magas kalóriatartalmú, teljeskiőrlésű ételekben, zöldséget ahelyett, edénybe forrásban, olajban sütés, zöldségek előnyeit, zsírtartalom százalékát, pohár teljes, bevitt kalóriák, evőkanál vajban, margarinban jóval, említett betegségek, alacsonyabb vérnyomás, fokhagyma előnyeit, szívbetegségek elleni, romantikus regény, útmutatót szívünk, telített zsírokban, omega-3 zsírsavak, szívritmuszavar vagy, omega-3 zsírsavakban, kollégádnak vagy, ajánlott mennyiség, szív egészségének, olajat olívaolajra, szívbetegségek kockázatát, mértékletesség betartása, evőkanál olívaolaj, életmódváltás mellett, vérlemezkék kóros, ereket szűkítő, infarktus előfordulásának, életmódváltáshoz, rágcsálnivalókat, kulcsfontosságú, kalóriatartalmú, statisztikákkal, szívritmuszavar, előfordulásának, elengedhetetlen, változtatáshoz, kialakulásának, szívbetegségek, orvostudományi, megbetegedések, megakadályozza, teljeskiőrlésű, mértékletesség, élelmiszereket, összetapadását, megelőzéséért, alacsonyabbak, megelőzésében, életmódunkban, fogyasztására, folyóiratában, szomszédodnak, megelőzhetőek, észrevétlenül, életmódváltás, bekövetkezett, következtében, csökkentheti, zöldségekben, táplálkozási, egészségének, zsírtartalom, módszerekkel, foglalkoznak, egészségéhez, pisztáciával, zsírsavakban, legfontosabb, üzeneteinket, tulajdonsága, koleszterint, szervezetben, , ,
2020.08 2020. Szeptember 2020.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 242 db bejegyzés
Összes: 70103 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 45
  • e Hét: 1119
  • e Hónap: 49758
  • e Év: 525417
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2020 TVN.HU Kft.