Belépés
maroka.blog.xfree.hu
"Legyen béke és szeretet szívedben Boldogságod sose érjen véget" Antal Mária
1951.01.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/25 oldal   Bejegyzések száma: 243 
1. évközi hét csütörtök 01.14
  2021-01-16 09:40:47, szombat
 
  Videó Link  
 
0 komment , kategória:  Csiksomlyo szentmisék  
Székely János püspök tartott előadást a Jelenések könyve .
  2021-01-16 09:37:30, szombat
 
  Az Emmánuel Közösség Rázós kérdések című programsorozatának január 14-én Székely János szombathelyi megyéspüspök volt a vendége. A főpásztor a végidőkről és az idők jeleiről beszélt, elsősorban a Jelenések könyve alapján. A járvány miatt az eseményre az online térben került sor..
Az Emmánuel Közösség nevében Péri Márton köszöntötte a nagyszámú érdeklődőt, majd Varjas Adrienn vezetésével néhány dicsőítő dal eléneklésével hangolódhattak rá a résztvevők az előadásra.
,,Szent Pál apostol mondja, ne engedd, hogy legyőzzön a rossz, inkább te győzd le a rosszat jóval. Igaz ez a járvány napjaira is. Ne engedjük, hogy csak üres időszak legyen, ne csak a végét várjuk, hanem engedjük, hogy az Úristen ezáltal is alakítson és neveljen" - kezdte előadását Székely János püspök.
Gyakran hallunk a Szentírásban és az Egyház tanításában is az idők jeleiről.
Jézus arra ösztönzi a tanítványokat, hogy ismerjék fel ,,az idők közepét", azt az időszakot, amikor az örök Isten belép a világba.
A II. vatikáni zsinat szerint ,,az idők jelei" azt jelenti, hogy minden korban vizsgáljuk meg, merre vezet a Szentlélek, mi a mi küldetésünk. A tanítványok ezt kérdezik Jézustól: ,,Mondd el nekünk, mikor történnek ezek, és mi lesz a jele annak, amikor mindez teljesedni készül?" (Mk 13,4). A mai emberre is ez a magatartás a jellemző, tudni szeretné, hogy mikor jön el a vég, és mik lesznek a jelei. Jézus nem arra hív, hogy számoljuk a napokat, hanem arra, hogy ismerjük fel őt.
III. Ince pápa (1198-1216) a hagyomány szerint látott egy álmot, melyben egy titokzatos alak megtámasztja az omladozó lateráni bazilikát. Később rádöbbent, hogy ez az ember az eléje járuló Szent Ferenc. Ince pápa felismerte az idők jeleit, és igent mondott a ferences közösségre. Szent II. János Pál is olvasta az idők jeleit, és arra hívott, hogy ne féljünk; ezt üzente az egész világnak, de leginkább a közép-kelet-európai országok népeinek.
Székely János püspök ezután a Jelenések könyvének értelmezésére tért rá. Elmondta, műfaja apokaliptika, mely a történelem távlatait mutatja be az olvasónak. Az apokaliptikus művek általában üldözések idején születtek. Ez egyfajta ,,korabeli szamizdat", mely jelképekben beszél arról, amit nyíltan nem lehetett hirdetni. A Jelenések könyve Domitianus császár idején (81-96) íródhatott, amikor a keresztényeket üldözték. A látnok Pátmosz szigetén él, ír arról, hogy Pergamonban áll a sátán trónja, itt működött ugyanis Asia provincia bírósága, ahol sok keresztényt ítéltek halálra. A könyv az üldözött keresztény közösségnek szól.
A Jelenések könyvének jól felismerhető szerkezete van. A prológust követő első részben olvasunk a hét levélről, a hét pecsétről és a hét harsonáról, majd a másodikban ismét a hetes szám dominál: a látomások közé ékelődik a hét csésze szimbóluma. Az első négy pecsét feltörésénél találkozunk a négy lovassal, ami egy háború fázisaira utal. Az első négy harsona az egyiptomi csapások mellett a Jeremiás könyvéből ismert tengerbe hulló ürömről ír. A vizek vérré válása a vértanúk vérére utal, a négy élőlény pedig a világ alapelemeit szimbolizálja. A látomásokban megjelenő képek bibliai gyökerűek, így például a tekercs lenyeléséről, vagy a Góg és Magóg elleni harcról Ezékielnél olvashatunk.
,,A száznegyvennégyezer az üdvözültek teljességért jelenti, nem pedig azt, hogy csak ennyi ember fog üdvözülni" - folytatta Székely János püspök. Az ,,egy idő, két idő és fél idő" a teljességet jelentő hét fele, mely a bibliai szimbolikában a végidők előtti megpróbáltatásokra utal. A vadállat száma, a 666 három hatosból áll, mely - mivel csak majdnem hét - a tökéletlenséget jelzi. A héber betűk számértékeit figyelembe véve jelentheti Néró császárt is.
A Jelenések könyvében konkrét utalásokat találunk korabeli történelmi eseményekre. A hét domb Rómára utal, a parázna asszony a Római Birodalom, a városoknak ugyanis az ókorban egy nőalak volt a szimbóluma. A ,,senki se vásárolhasson vagy adhasson el, ha nem viseli a vadállat bélyegét: a nevét, vagy a nevének számát" (Jel 13,17) a korabeli, istenkáromló feliratú pénzek használatát jelenti. A bűnös várost elpusztító hadsereg a pártusok, ezeknek a katonáknak volt kék és sárga a ruházatuk.
A Jelenések könyvének alapüzenete, hogy ,,a történelem ura nem a vadállat, hanem a gyönge Bárány, akit megöltek, de mégis él".
A pecsétek feltörésével a történelem elindul a végső beteljesedés felé, mert a történelem Ura nem a Római Birodalom, hanem Jézus Krisztus, akinek a fején nem korona, hanem töviskoszorú van, és akinek trónszéke a kereszt.
A két tanú (Jel 11,1-14) a keresztény vértanúkra hívja fel a figyelmet, akiknek a jelentősége olyan, mint Mózesé vagy Illésé. Az üvegtenger és Mózes éneke a Vörös-tengeren való átvonulást idézi fel. A történelem végpontja nem a bűnös Babilon, hanem a mennyei Jeruzsálem. A világ Isten tenyerén van, mert ő az alfa és az ómega.
A Jelenések könyve nem egy időszalag, melyen be kellene azonosítanunk a történelem különféle szereplőit" - magyarázta a püspök.
A Jelenések könyve egy hatalmas látomás, egy freskó, mely a történelmet irányító igazi erőre mutat rá. Nem az a dolgunk, hogy ég felé emelt tekintettel, megbabonázva várjuk az idők végét, hanem hogy tanúságot tegyünk az élő Krisztusról.
Szent István király sem az évezredvég jelire figyelt, hanem kereszténnyé tette országát. Szent Ferenc, Kalkuttai Szent Teréz vagy Szent II. János Pál pápa sem a végidőre koncentrált, hanem megújította az Egyházat.
Ezek összefüggésében vajon mit mondhatunk korunkról? Mire hívja a Szentlélek ma az Egyházat? Egy amerikai gondolkodó szerint a negatív értelemben vett globalizmusnak öt halálos ellensége van, melyeket mindenáron el akar pusztítani. Első az Isten és a vallás, hiszen a legerősebben a Teremtőhöz kötődünk. A második a család, vagyis azok a szálak, amik a szüleinkhez, a házastársunkhoz és a gyermekeinkhez kötnek minket, a szingli ugyanis a legideálisabb fogyasztó, ő a manipulálható legjobban. A harmadik a nemzeti identitás, azaz mindaz, ami a nyelvhez, a kultúrához és az őseinkhez köt bennünket. A negyedik a fizikai föld, az ötödik pedig a közösségek. Felismerni az idők jeleit ma azt jelenti, hogy újrakötjük ezeket a szálakat.
Sok mai ember nemcsak Istentől, de az objektív valóságtól is elszakadt. A modern kultúrát ,,selfie kultúrának" is nevezhetjük, melyben mindenki önmagát fényképezi, önmagára figyel, nem pedig a teremtett világra. Sokan szenvednek egyfajta belső ürességtől, depressziótól. Korunkat a környezet pusztítása, a vagyonkoncentráció jellemzi. A fejlett világ még tud védekezni a káros hatások ellen, de a föld elmaradottabb részén, a szegényebb emberek erre képtelenek. A jövedelem növekmény egyre inkább a társadalom egy szűk részéhez áramlik. Magyarország egyik legnagyobb problémája pedig a demográfiai kihívás, hiszen az ország lakossága egyre csökken.
A koronavírus elleni oltással kapcsolatban Székely János megjegyezte, hogy az oltóanyagok nagy részénél a tesztelés folyamán abortuszban elpusztított magzatok sejtjeit használták. A Hittani Kongregáció nyilatkozott, elutasítva az abortusz minden formáját, és felszólította az orvostudományt: etikailag elfogadható formában kutassa a gyógyítás lehetőségeit. Ugyanakkor hozzátették, hogyha súlyos helyzetben nincs más lehetőség, akkor elfogadható ez az oltóanyag is. Szomorú, hogy a mai orvostudomány számára egyedül a hatékonyság számít, senkit nem érdekel, hogy az emberiség egy része számára az abortusz nem elfogadható.
A mai világ legfőbb problémája nem a koronavírus" - állapította meg Székely János püspök. A világon évente körülbelül 42 millió abortuszt hajtanak végre és 9 millió ember hal éhen. A Föld lakosságának 17 százaléka nem jut tiszta ivóvízhez.
Kérdésre válaszolva a Jelenések könyvében említett ezer éves országgal kapcsolatban a püspök rámutatott, hogy ez a kép az Ószövetséghez kötődik. A dávidi, csodálatosnak tartott uralom korát összekötötték a földön túli beteljesüléssel - így követi majd az ezer éves messiási uralmat a teremtés beteljesülése. A Jelenések könyvét akkor fogadta el az Egyház kánoninak, amikor - például Szent Ágoston révén - megállapítást nyert, hogy azt szimbolikusan kell érteni. Így az ezer év arra utal, hogy Isten országa a szeretet tettei által már itt épül közöttünk. Korunkban a világ számos pontján üldözik a keresztényeket, e mellett egyfajta szellemi harcnak is részesei vagyunk. Ezért kell felöltenünk a ,,hit pajzsát", ,,az üdvösség sisakját" és a ,,Lélek kardját, vagyis az Isten igéjét" (Ef 6,16-17).
,,Az Úristen arra hív, hogy olvassuk az idők jeleit. Krisztus az ajtóban áll, és kopogtat" - fejezte be előadását Székely János szombathelyi megyéspüspök.


Baranyai Béla/Magyar Kurír 2021.01.15.
 
 
0 komment , kategória:  Dr. Székely János püspök  
13. havi nyugdíj több lépcsőben történő visszaépítése.
  2021-01-16 09:25:41, szombat
 
  Amit a baloldal elvett az emberektől, azt a kormány fokozatosan visszaadja. Ennek a folyamatnak az egyik lépése a 13. havi nyugdíj több lépcsőben történő visszaépítése.
Február hónapban adják először a nyugdíjösszeg egy hétre eső részét.
 
 
0 komment , kategória:  Család  
1. évközi hét szombat 01.16
  2021-01-16 09:21:16, szombat
 
  SZENTLECKE a Zsidókhoz írt levélből
Járuljunk bizalommal a kegyelmet adó Istenhez!
Testvéreim!
Az Isten szava eleven, átható, és minden kétélű kardnál élesebb, behatol a lélek és a szellem, az íz és a velő gyökeréig, megítéli a szív gondolatait és érzéseit. Semmilyen teremtett dolog nem marad előtte rejtve. Minden fel van fedve és nyitva van az előtt, akinek számadással tartozunk.
Mivel olyan kiváló főpapunk van, aki áthatolt az egeken: Jézus, az Isten Fia, azért legyünk állhatatosak a hitvallásban. A mi főpapunk ugyanis nem olyan, hogy ne tudna együtt érezni gyöngeségeinkkel, hanem olyan, aki hozzánk hasonlóan mindenben kísértést szenvedett, a bűntől azonban mentes maradt. Járuljunk tehát bizalommal a kegyelem trónjához, hogy irgalmat találjunk és kegyelmet kapjunk, amikor segítségre szorulunk.
Ez az Isten igéje. Zsid 4,12-16

EVANGÉLIUM Szent Márk könyvéből
Jézus azért jött a földre, hogy a bűnösöket bűnbánatra hívja.
Miután Jézus meggyógyított egy bénát, kiment a Tibériás-tó partjára. Nagy sokaság tódult hozzá, ő pedig tanította őket.
Amint Jézus elhaladt a vám mellett, észrevette, hogy ott ül Lévi, aki Alfeus fia volt. Odaszólt neki: ,,Kövess engem!" Lévi (akit Máténak is hívtak) felállt, és követte.
Később Jézus elment vendégségbe Lévi házába. Ott Jézussal és tanítványaival együtt sok vámos és nyilvános bűnös is asztalhoz telepedett, mert sokan oda is elkísérték. Amikor a farizeusok közül való írástudók látták, hogy Jézus együtt eszik a nyilvános bűnösökkel és a vámosokkal, ezzel a kérdéssel fordultak a tanítványokhoz: ,,Miért eszik és iszik a ti Mesteretek együtt a vámosokkal és a nyilvános bűnösökkel?"
Ennek hallatára Jézus ezt válaszolta nekik: ,,Nem az egészségeseknek van szükségük orvosra, hanem a betegeknek. Én nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem a bűnösöket."
Ezek az evangélium igéi. Mk 2,13-17
...... ..............



Elmélkedés
Jézus korábbi csodái azt igazolták, hogy nemcsak a testi betegségeket képes megszüntetni isteni erejével, hanem a bűnök eltörléséhez, megbocsátásához is hatalma van. A test és a lélek gyógyítása nem kötődik egymáshoz minden esetben. A mai evangéliumban szereplő Lévi esetében nincs szó betegségről. Ő egy egészséges ember, akit azonban a foglalkozása miatt mindenki megvet és bűnösnek tart. A vámosok általában zsidó származásúak voltak, akik az idegen, elnyomó római hatalmat szolgálták ki azzal, hogy beszedték a vámot és az adókat. Mivel önmagában a rómaiak elnyomása sem tetszett a zsidóknak, akik érthető módon független államot szerettek volna, ezért a rómaiaknak való adófizetés sem volt kedvükre. Ezt tovább nehezítette az adószedők kapzsisága, akik a maguk hasznának növelése érdekében igyekeztek minél több pénzt beszedni.
Egy ilyen embert hív meg követésére Jézus. A meghívásnak Lévi rögtön engedelmeskedik, miként ehhez hasonlóval az első tanítványok esetében már találkoztunk. Az ő élete is megváltozik, otthagyja a vámasztalt, korábbi bűnös életének jelképét. A történet folytatásaként a következő jelenetben már az ő házában van Jézus, aki tanúságot tesz arról, hogy küldetése a bűnösökhöz szól.
Meghallom-e Jézus hívását és megbocsátó szavát? Készen állok-e arra, hogy kövessem az Urat és a tanítványa legyek?
C. Horváth István Sándor

Imádság
Uram, te újra meg újra hangsúlyozod, hogy minden lehetséges annak, aki hisz. Ha megvizsgáljuk, melyik a legnagyobb, a neked leginkább tetsző erény, azt látjuk, hogy a hit. Igen, ennek ereje által készülünk fel arra, hogy belépjünk a Szentek Szentjébe. Hit nélkül, ó, dicsőség Ura, nem tettél volna értünk csodákat. Mielőtt csodát műveltél volna, azt akartad, hogy jóságoddal egyesítsük hitünket.

Hanganyag Link
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Útravaló – 2021. január 16
  2021-01-16 09:17:09, szombat
 
  Érdekes az ember! Elmegy egy lakomára, ahova meghívnak boldog-boldogtalant, és nem azt a kérdést teszi föl, hogy mit keresek én itt, ezek között, hanem kifogásolja, hogy ez meg az miért van ott. Miközben olyan ember meghívásának tesz eleget, akinek élete fordulóponthoz érkezett. Persze mondhatjuk azt, nem biztos, hogy a kifogást tevők tudták, hogy milyen alkalomból rendezett fogadáson vannak - ha így lenne, akkor pedig még inkább kifogásolható a magatartásuk. Ha nem ismerték olyan közelről a meghívó házigazdát, hogy tudták volna róla, ami előzőleg közte és Jézus között történt - és mégis elfogadták a meghívását, akkor most magukat húzzák meg, ne a szájukat húzgálják.

Magyar Kurír
 
 
0 komment , kategória:  Útravaló_Adoremus  
340 millió keresztényt üldöznek a világon
  2021-01-15 18:21:02, péntek
 
  Drámai kép rajzolódik ki az Open Doors keresztény emberi jogi szervezet tavalyi évet áttekintő jelentéséből, melyet január 13-án mutattak be az olasz képviselőházban.
Közzétették az Open Doors 2020-as jelentését Link
 
 
0 komment , kategória:  vallás  
Rémhír: Vakcina mellékhatások
  2021-01-15 18:11:15, péntek
 
  Sokakat érdekli a vakcinálás során fellépő mellékhatások kérdésköre. Ennek nézünk ma utána. Sajnos az Egyesült Államokban történt egy tragikus eset, mely összefüggésben állhat az oltással. Erről is lesz szó.

Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Katasztrófa  
Lektor és akolitus avatás a szombathelyi Székesegyházban
  2021-01-15 18:09:41, péntek
 
  Élő közvetítést adunk a szombathelyi Székesegyházból 2021. január 16-án 10 órától az Lektor avatásról.
Videó Link
 
 
0 komment , kategória:  Dr. Székely János püspök  
Jézus kortársainak a kicsinyessége 01.15
  2021-01-15 17:51:30, péntek
 
  Kép forrása: Böjte Csaba facebook oldala
Szívben a szeretet a kép címe
...... .......



*
- 2021. január 15
Olvasom a mai evangéliumot, és mellbe vág Jézus kortársainak a kicsinyessége! Sajnos ez a szűklátókörűség a mai embert is lépten - nyomon kísérti! Pedig ha felnézünk az égre és szóba állunk a tudósainkkal, rádöbbenhetünk, hogy a mi Teremtőnk nem aprózza el a dolgokat!
Galaxisunk, melyben a naprendszerünk és maga a szülőföldünk is van, amit mi Tejútrendszernek nevezünk, kb. 200-400 milliárd csillagból áll. De ez a csillagváros nem egy magányos sziget a világürben, hanem egy Lokális Galaxiscsoporthoz tartozik, mely a Virgo-szuperhalmaz része, mely maga is egy nagyobb szuperklaszterhez tartozik, melyet a tudósok Laniakea névre kereszteltek. Igen, a tudósok legújabb tanulmányai alapján a Virgo-szuperhalmaz csupán a Laniakea szuperklaszter egyik részterülete, és ebben a nagy "faluban" körülbelül 100.000 miénkhez hasonló galaxis található! A tudósok szerint biztos, hogy összetartozunk, mert hihetetlen sebességgel, egységesen mozognak ezek a galaxisok a végtelen világűrben! Amúgy, ha a csatolt anyagot elolvasod, láthatod, hogy a mi kedves "grundunk" körül még számtalan hasonló szuperklaszter található!
A bezártság érzése, a kicsinyesség remélem nem csak belőlem, hanem mindenkiből elszáll, ha még azt is megtudjuk, hogy a mi "házunk tájának" az átmérője mintegy 520 millió fényév!
Mit is mondhatnék? A mennyei Atyánk jól feltarisznyált bennünket, jut itt mindenkinek mindenből bőven, csak meg kell keresni! Biztos, hogy nem kell senkinek a szűkmarkúság miatt idegeskedni, mert világunkban van hely bőven mindenkinek! Merjünk álmodni, nagyban gondolkodni, szellemi, anyagi adottságainkat felhasználva felnőni, méltók lenni mennyei Atyánkhoz!

- Szeretettel hívlak, várlak, gyertek imádkozzunk együtt, Csaba t.
 
 
0 komment , kategória:  Böjte Csaba atya miséi  
Remete Szent Pál 01.15 - Pálos rend megalapítója
  2021-01-15 17:06:08, péntek
 
  - Magyar kurír oldalon Link
...... ...........



- Igenaptár oldalon Link

- Jeles napok oldal Link

- Katolikus oldal Link

- Pálos weboldalon Link
Pálosok sátoraljaújhelyi Szent Egyed kolostorában őrizték Remete Szent Pál ujjereklyéjét...
...... ........... ........... ........... ..........



- Adoráns oldalon Link
*
- Forrás: Facebook Mária Teréz Vas oldala
Az egyetlen Magyar alapítású rend a Pálosok fővédőszentje Remete Szent Pál ünnepe lesz január 15 -én . Kicsit hosszú de érdemes elolvasni.
Remete Szent Pál élete
Január 15.
*Egyiptom, 228. +Egyiptom, 341. v. 343.
Aki Budapesten a kéttornyú Egyetemi templom homlokzatát megfigyeli, két szent életnagyságot meghaladó szobrát látja: az egyik Remete Szent Pált, a másik Remete Szent Antalt ábrázolja. Nem véletlenül, hiszen a templom is, és a hozzáépült ház is a Remete Szent Pálról pálosoknak nevezett, ősrégi, magyar alapítású szerzetesrend tulajdona volt. Alapítónak Pált nem mondhatjuk, legfeljebb csak közvetve, annyiban, amennyiben ő volt a szerzetességnek mint a világtól elvonuló életformának első kezdeményezője.
Hazája, Egyiptom is a római birodalom tartománya volt, s így a Decius császár által megindított keresztényüldözés őt is érintette. Láthatta, hallhatta a vértanúk hősi helytállását, tanúja lehetett nem egy keresztény hittagadásának. Az utóbbit megvetette, az előbbire nem érezte magát elég erősnek, ezért a harmadik utat választotta: elrejtőzött, majd a sivatagba menekült, hátrahagyva minden vagyonát. Ott egy hegy tövében kies barlangra talált: benne tiszta forrás csörgedezett, a barlang felső nyílásán besütött a nap, a bejáratánál pedig nagy pálmafa adott árnyékot és gyümölcsöt. Olyan hely volt ez, ahol -- nagy önfegyelmezéssel -- meg lehetett élni... Szentünk ide húzódott, s bár időközben az üldözések alábbhagytak, majd 313-ban Nagy Konstantin császár türelmi rendelete nyomán teljesen megszűntek, életéből hat évtizedet mégis itt töltött, imába és munkába merülten.
Élete vége felé egy másik egyiptomi remete, Szent Antal látogatta meg őt. Kettejük találkozása az egyházművészet kedvelt témája.
Remete Szent Pál életét a vallásos képzelet korán kiszínezte. Ennek egyik eleme a képein látható holló. Arra utal, hogy mindennapi táplálékát az a fél cipó jelentette, amit Isten rendelésére egy holló hozott neki a csőrében... Oroszlánnal együtt is ábrázolják, mert a legenda szerint két oroszlán kapart számára a sivatag homokjában sírhelyet. Később a kosárfonók tartották őt védőszentjüknek. Az egyiptomi remeték ugyanis -- különösen később, amikor már közösségeket alkottak -- kosárfonásból, ill. kosaraik eladásából tartották fenn magukat.
Halála évét 341-re rögzítették. Holtteste előbb Konstantinápolyba került: onnan a velenceiek vitték magukkal városukba 1240-ben. Nagy Lajos királyunk idején a budaszentlőrinci pálos tartományi és anyaházba hozták. A török uralom idején nyoma veszett.
________________________________________
A szent életét így írja le Szent Jeromos, aki maga is tapasztalatból ismerte a pusztai remeték életét:
Decius (259--261) és Valerianus (253--260) császárok idejében igen nagy üldözés támadt az egész világon a keresztények ellen, de főképpen Thébában, Egyiptom tartományában, a Nílus folyó vizeinél. A császárok szolgái vagy inkább ördögei minden igyekezetükkel keresték a keresztényeket, hogy igen kegyetlen gyötrelmekkel mind testi, mind lelki életüktől megfosszák őket, megtagadtatva velük az igaz hitet.
Pál tizenöt esztendős volt, mikor sógora -- hogy jószágát, amelyet atyja hagyott rá, megszerezze -- el akarta őt árulni a kegyetlen üldözőknek, nem tekintve felesége könnyeire. Ezért Pál elhatározta, hogy mindenét elhagyja, s a pusztába megy lakni a vadak közé, gondolva, hogy azok kegyesebbek lesznek hozzá, mint az emberek.
A pusztába érkezve egy barlangot talált, mellette egy forrást és egy pálmafát. Úgy megtetszett neki a hely, hogy elhatározta, ott éli le életét, mert ételt ad neki a pálmafa gyümölcse, italt a forrás, ruhát meg a pálmafa levelei. Pál kilencvennyolc esztendeig élt itt.
Senki ne csodálkozzék ezen -- mondja Szent Jeromos --, mert bizonyságom Jézus Krisztus az ő angyalaival, hogy én két remetét láttam Szíria pusztájában, kik közül az egyik ötven esztendeig volt egy barlangban, és egész idő alatt makkból készített kenyérrel és zavaros vízzel élt. A másik egy régi kútban lakott, s naponta csak öt száraz fügét evett, semmi egyebet.
Abban az időben, amikor Pál a pusztában élt, Szent Antal barát is ott lakott, aki kilencvenesztendős lévén elgondolkozott azon, vajon van-e valaki, aki nála több időt töltött a pusztában. És jelentették neki, hogy van egy nála tökéletesebb, s induljon el keresésére. Mindjárt útnak indult a jó öregember, egy botocskával támogatva megrokkant testét.
Egy egész napig ment, de semmi mást nem talált, csak vadak csapásait. Az éjszaka nagy részét imádságban töltötte, majd másnap megint útnak indult, s hamarosan talált egy barlangot, melynek közelében figyelni kezdett, van-e odabent valaki. Állhatatosan figyelve észrevette, hogy fény van benn a barlang egyik szegletében. Nem tudta a szent ember, mit tegyen: bemenjen-e vagy bekiáltson? Míg így tanakodott magában, egyszerre csak becsukták előtte a barlang ajtaját, és ő kívül maradt.
Akkor Antal megértette, hogy ott van az, akit ő keres. Leborult a földre és alázatosan kérte, nyisson neki ajtót. Így beszélt: ,,Te tudod, ki vagyok én és honnan jövök; és noha nem érdemlem meg, hogy meglássam arcodat, mindaddig el nem megyek innen, amíg nem láttalak. Te befogadod a vadakat, és azok szállást vesznek nálad, miért vetsz meg engem, aki ember vagyok? Szorgalmasan kerestelek, és ó, szerencsémre meg is találtalak. Miért nem akarod, hogy bemenjek hozzád? Ha nem engeded, hogy életben lássalak, tudd meg, hogy halva fogsz találni az ajtód előtt, és fáradoznod kell majd a testem eltemetésével, mivel nem akartál látni engem.''
Nagy sóhajtásokkal mondta e szavakat Szent Antal a vágy miatt, mivel látni kívánta Szent Pált, az Isten szolgáját. Pál az ajtó mögül így felelt neki: ,,Jó atyám fia, én nem tudom, mi a kívánságod, amit könyörgések és könnyhullatások erejével akarsz. Ha meghalni jöttél ide, ne csodáld, hogy nehezen nyitok neked ajtót'' -- és ezt mondva kitárta ajtaját.
Megnézték egymást a szent vének nagy csodálkozással, és aztán összeölelkezve nevükön szólították egymást, mintha már régi ismerősök lennének, és nagy hálát adtak Istennek. Azután leültek a forrás közelében, és Pál szólni kezdett: ,,Íme, itt van, akit a pusztában annyi fáradsággal kerestél. Íme, a már megsenyvedt tagok megőszült szőrrel fedve. Íme, az ember, ki majd porrá lesz. De minthogy a szeretet minden dolgokat elszenved, a fáradságon kívül, melyet keresésem miatt vállaltál, azt akarom, hogy más fáradságod is legyen: mondd el nekem, hogyan folynak most a világ dolgai, ki uralkodik, és vannak-e még bálványozók?
Szent Antal mindent rendben elbeszélt, aztán elmondta a maga életét, hogy miért jött a pusztába, és mennyi időt élt ott. Miközben így beszélgettek, eljött egy holló, leszállt a közeli fára, azután kedvesen hozzájuk repülve letett közéjük egy kenyeret, és elszállt. Akkor Pál azt mondta Antalnak: ,,Áldott legyen az Úristen, ki nekünk eledelt küldött. Tudnod kell, hogy hatvan esztendeje már, hogy ez a holló nekem mindennap fél kenyeret hord, de most a te eljöveteledért az Úr megkettőzte az élelmet.
Mind a ketten hálát adtak az Istennek, azután egy kicsit vetélkedtek azon, ki legyen, aki megtöri a kenyeret. Pál azt mondta, Antalnak kell elosztania, mert ő a vendég. Antal meg azt mondta, hogy Pálnak kell osztania, mert ő az öregebb. Végül megegyeztek abban, hogy közös erővel törik ketté a kenyeret. Miután ettek, ittak a forrás vizéből és hálát adtak az Istennek.
Mikor eljött az éjszaka, annak nagyobbik részét imádságban töltötték. Másnap visszatérve a nyájas beszélgetésre, Pál így szólt Antalhoz: ,,Édes Atyámfia, régóta tudtam én, hogy te e pusztában lakol. És az Úristen megígérte nekem, hogy meglátlak téged halálom előtt. Ezért eljött az idő, melyet oly igen kívántam, melyben az én lelkem eloldódik testem kötelékeitől. Az Isten hozott téged ide, hogy eltemesd az én testemet, földbe temetve a földet.
Mikor Antal ezt megértette, sírni kezdett, és kezdte kérlelni, hogy vigye őt magával arra az útra. Erre Pál így felelt: ,,Antal, nem illik, hogy azt akarjad, ami nem tetszik az Istennek. Jó volna neked a test terhét elhagynod, és a makula nélküli Bárányt, Krisztus Jézust követned, de atyádfiainak hasznáért szükséges, hogy bizonyos ideig még velük maradj, őket tanítsd és jó példát adj nekik. És ha nem restellnéd a fáradságot, megkérnélek, hogy menj el, és hozd el nekem azt a palástot, amit neked Atanáz adott, hogy abba takarva temesd el testemet.
Pál nem azért mondta ezt, mintha gondja lett volna arra, hogy holtteste mibe lesz takarva, hanem hogy Antal ne legyen jelen halálakor, és így kevésbé fájjon neki a halála.
Csodálkozott Szent Antal, hallva, hogy Pál Atanáz palástját kéri, amiről eddig nem volt szó közöttük. Meggondolva azonban, hogy Isten Pál szívében lakik, nem mert neki ellentmondani, ezért sírva megcsókolta kezeit és szemét, majd visszatért a saját klastromába. De oly nagy sietséggel akart járni, hogy ugyancsak megerőltette megrokkant testét. Megérkezve klastromába, meglátta őt két tanítványa, akik vénségében szolgáltak neki, elébe mentek, és így szóltak: ,,Hol voltál, édes Atyánk?'' Ő így válaszolt: ,,Jaj nekem, szegény bűnösnek, ki méltatlanul viseltem a szerzetes nevet. Én láttam Illést, láttam Keresztelő Jánost, mivelhogy láttam Pált a Paradicsomban.'' A szent öregember nem mondott egyebet, hanem a földig lehajtva fejét, mellét verve bement a cellájába, és vette a palástot. Tanítványai kérték, magyarázza meg nekik a dolgot, de ő azt felelte nekik: ,,Ideje van a hallgatásnak, és ideje van a szólásnak.'' Evett egy keveset, és útnak indult. Közben állandóan Pálra gondolt, mivel félt, hogy távollétében meghal.
Két napon át vándorolt, s már nem volt több hátra, mint három óra járásnyi út, mikor látta Pál lelkét olyan fehéren, mint a hó, amint a mennybe ment nagy fényességgel a próféták és apostolok társaságában, s az angyalok nagy sokaságától kísérve. Akkor Antal a földre borult, port szórt a fejére, és mondta: ,,Ó, Pál, miért hagytál el engem? Miért nem búcsúztál el tőlem? Olyan későn ismertelek meg, és ilyen hamar veszítettelek el téged...'' Mikor odaérkezett, látta, hogy Pál térden áll, arcát és kezét az égre emeli, mintha még élne.
Megölelte a szent testet, megcsókolta, és keservesen siratta. Azután karjaira vette, kivitte a barlangból, és elmondta mind a zsoltárokat és dicséreteket, amelyeket a halottakért szoktak mondani a keresztények.
Elvégezve a zsolozsmát gondolkodni kezdett, hogy miként temesse el a szent ember testét: Ha visszamegy a kolostorba szerszámokért, mi lesz a szent testtel, míg visszajön, hiszen három napig tart az út. De azt is fölöslegesnek tartotta, hogy ott maradjon tétlenül. Végül is elhatározta, hogy ott marad, és így szólt az Istenhez: ,,Uram, Istenem, meg akarok halni a szolgád mellett. Itt akarok megpihenni, mert ily módon boldog lesz a lelkem.'' -- Midőn Szent Antal így szólt, egyszer csak két oroszlán jött a sűrű erdőből, kiket Antal meglátva igen megrémült. De szívét Istenhez emelte, és segítséget kért tőle. Látta, hogy az oroszlánok úgy közelítenek hozzá, mint a szelíd bárányok. Megálltak Szent Pál teste mellett, és ordításukkal mutatták, hogy ahogyan tudják, siratják az ő halálát. Aztán kisvártatva körmükkel kaparni kezdték a földet, s hamarosan akkora árkot ástak, amelyben elfért egy ember teste. Elvégezvén munkájukat Szent Antalhoz közeledtek, és fejüket szelíden ingatva nyaldosták a kezét, mintha jutalmat kérnének munkájukért. Antal úgy ítélte, hogy áldást kérnek tőle, ezért szemeit az Úrhoz emelve így szólt: ,,Uram, Istenem, kinek gondviselése nélkül a falevél sem rezdül, és a legkisebb madár sem veszíti életét, add meg ezeknek az állatoknak, kik téged tisztelnek, ami nekik illendő.'' És megáldva azokat, intett a kezével, hogy elmehetnek, s azok úgy is cselekedtek.
Antal ezután fogta a holttestet és a verembe tette, aztán befödte földdel. Előbb azonban betakarta a magával hozott palástba, és magához vette Pál köntösét, amely pálmafalevelekből készült, hogy ez legyen öröksége. Ezután visszatért klastromába, és elbeszélte tanítványainak mind, ami történt. A húsvéti és a pünkösdi nagy ünnepeken ettől kezdve mindig magára öltötte Pál köntösét.
Ennek a dicsőséges Remete Szent Pálnak a halála Krisztus Urunknak 343. esztendejében történt.
________________________________________
Istenünk, ki az első remetét, Szent Pált, aki e világ zűrzavarából visszavonult a pusztai magányba, a mai napon vetted föl az angyalok társaságába, kérünk, közbenjárására tisztíts meg a világ minden szennyétől, és mennyei ajándékoddal szentelj meg minket! (Régi pálos misekönyvből.)
...... ........... .............

 
 
0 komment , kategória:  Férfi szentek  
     1/25 oldal   Bejegyzések száma: 243 
2020.12 2021. Január 2021.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 5 db bejegyzés
e hónap: 243 db bejegyzés
e év: 243 db bejegyzés
Összes: 46964 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2471
  • e Hét: 45572
  • e Hónap: 100106
  • e Év: 100106
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.