2020-09-15 16:05:24, kedd
|
|
|
Levelezése gazdag emberileg megdöbbentő kifejezésekben, amelyek szerelméről tanúskodnak. 1912. szeptember 20-án írja: "Nem vágyom a kereszt megvilágosítására, mert a Jézussal való szenvedés kedves számomra, és hogy Jézus vállán szemléljem a keresztet, mindig megerősödve és sértődve érzem magam a szent örömben".
A San Giovanni Rotondo kolostor árnyékában élni Padre Pio számára a kereszt árnyékában való életet jelentette, mert ideális esetben mintha a megpróbáltatás kolostorába költözött volna. Padre Pio minden nap, minden pillanatban felajánlotta magát a megnyilvánulás áldozatának, nem csak örvendetes, hanem nagylelkű is a világ Krisztussal való megváltásáért. Ezért Padre Pio mindenekelőtt a fájdalom embere volt, Krisztussal együtt a fájdalom embere, Krisztussal együtt egy par excellence feszület.
Pio atya számára is Krisztus keresztje volt dicsekvés, és semmi mást nem akartak dicsőíteni, mint Krisztus keresztjét. hogy testében szemlélje, mi hiányzik Krisztus szenvedélyéből. Mint sok más szent, ő is több, mint sok más szent, ő is őrülten szerelmes volt a keresztbe.
Pio-i bánat Krisztusnak való megfelelés sötétben kezdődött a gyermekkor első éveiben, amikor édesanyja felfedezte, hogy vasláncokkal csapkodja magát, Pio atya lefegyverző egyszerűséggel válaszolt, hogy ki akarja juttatni a vért, mint amikor A zsidók megverték Jézust. A kereszt Pio atya számára szenvedélye volt, de egyben dicsősége is: addig ereszkedett le, amíg féregként nem volt összezúzva, ezért az Úr annyira felmagasztalta.
Ahogy Krisztus, miután a kereszten feltámadt, mindent és mindenkit együtt vonz, ugyanúgy Pio, atya miután Krisztussal együtt feltámasztották a kereszten, sok-sok lelket magához vonz, hogy Isten elé vigye őket.
*
- IO ATYA ÉLETÉT KITÖRÖLHETETLENÜL A KERESZT JELÖLTE MEG
Nem érthetjük kivételes szellemi termetét anélkül, hogy arra a szeptember 20-ra hivatkoznánk, amikor - mint az apostol mondja: "Keresztre feszített Krisztus képviseltette magát előtte" (vö. Gal. 3: 1), egészen addig a pontig, hogy a test a szenvedély jeleit, látható és vérző. Krisztus Keresztjének embere, keresztre feszített szeretetének tanúja, üdvösség és megbocsátás evangéliumát hirdeti , Padre Pio életét és küldetését Jézus életének és küldetésének folytatásaként érti: mint az isteni Mester, Padre Pio is úgy érzi, meg kell ismételnie: " Ételem az Atya akaratának teljesítése"aki valójában az akaratának a végéig való teljesítésére küldött engem. És ismét Jézushoz hasonlóan el is mondhatja igazsággal: "Számukra, vagyis testvéreimért szentelem magam" (Jn 17, 17-19). Így kell értelmezni azt, amit Padre Pio saját "nagy küldetésének" nevez: "szenteld meg magad és szenteld meg". Ez a két szó annak a szintézise, ​​ami Padre Pio számára Krisztus létét jelentette, mivel Krisztus Isten Istentől származik. Isten valóban minden Padre Pio életében. Létezése belsőleg Istenbe kerül . Intenzív és folyamatos imája erről tanúskodik; a tüzes kifejezések, amelyeket írásaiban találunk, azt mondják; lélegezték és ma is a hozzá érkező lelkek lélegzik be.
Néhány hónappal a stigmák kézhezvétele előtt ezt írja: ,,Ó, Istenem, ennek a szívnek a mélyén érzem magam! Nincs hova tenni. Legalább elégedett tudtam lenni azzal, hogy könnyekkel elengedtem ezt az intenzív vértanúságomat. De mondd meg nekem, ó Jézus, mi ez a meghitt hang, amelyet folyamatosan hallok: Hol van a te Istened? amelyen a hazugságtól való félelem miatt nem vagyok képes választ adni? " A válasz erre a fájdalmas hívogatásra napok múlva, Jézus beszélgetéseinek megismétlésével érkezik; a feszület, az oltár, a sátor, a gyóntatószöveg, a rettenetes hosszú testi, erkölcsi és lelki próbák megmondják neki. Így Padre Pio megnyilvánította Krisztust, ő vitte Krisztust, ő adta Krisztust. Élete Krisztus tökéletes képe volt.
*
- Jézusnak szüksége van arra, aki vele együtt szenved az emberi kegyetlenség miatt. Ezért vezet a fájdalom útján. Áldott legyen azonban az ő szeretete, mely meg tudja édesíteni a keserűt is, és örök jutalmat ad az élet időleges kínjaiért, fáradozásaiért. Ne félj tehát, hanem tartsd a legszerencsésebbnek magad, hogy méltónak találtattál részt venni az Istenember fájdalmaiban. Ez nem önfeladás, hanem szeretet, amellyel Isten közeledik feléd. Nem büntetés volt, hanem szeretet, a legmagasabb rendű. Áldjad ezért az Urat, és nyugodtan igyál a Getszemáni kert szenvedésének kelyhéből.Szent Pió atya
*
- Istenünk, Országod nincs messze. Részesíts bennünket dicsőségedben itt a földön, hogy Országod lakói lehessünk a mennyben. Add meg, hogy szereteted áldozatának bizonyságképpen példaadással és tettekkel hirdethessük isteni királyságodat. Légy szíveink Ura most, hogy Ura légy az örökkévalóságban. Sohase vonhassuk ki magunkat királyi hatalmad alól, se az élet, se a halál ne tudjon elszakítani Tőled. Az életet mindig Belőled, a Te szeretetedből merítsük, hogy szétáradjon az emberek között. Hallhassuk meg minden pillanatban, hogy csak belőled éljünk és Te áradhass szét szívünkben.
Forrás: Facebook - Szent Pio atya emlékoldal |
|
|
0 komment
, kategória: Pio atya és szent Charber |
|
Címkék: megnyilvánította, örökkévalóságban, beszélgetéseinek, megismétlésével, bizonyságképpen, feltámasztották, megnyilvánulás, megpróbáltatás, folytatásaként, gyóntatószöveg, kifejezésekben, vértanúságomat, szenvedélyéből, fáradozásaiért, felmagasztalta, egyszerűséggel, testvéreimért, képviseltette, szenvedésének, királyságodat, dicsőségedben, teljesítésére, mindenekelőtt, megváltásáért, szeretetedből, evangéliumát, szeretetének, kegyetlenség, felajánlotta, küldetésének, hirdethessük, keresztjének, hivatkoznánk, fájdalmaiban, vasláncokkal, példaadással, kereszt megvilágosítására, szent örömben, kereszt árnyékában, megpróbáltatás kolostorába, megnyilvánulás áldozatának, világ Krisztussal, fájdalom embere, gyermekkor első, zsidók megverték, kereszten feltámadt, szeptember 20-ra, apostol mondja, szenvedély jeleit, isteni Mester, végéig való, tüzes kifejezések, Giovanni Rotondo, Padre Pio, Ezért Padre Pio, Ahogy Krisztus, ATYA ÉLETÉT KITÖRÖLHETETLENÜL KERESZT JELÖLTE MEG, Krisztus Keresztjének, Krisztus Isten Istentől, Élete Krisztus, Szent Pió, Szent Pio,
|
|