menusgabor.blog.xfree.hu
"A világ pocsolya, igyekezzünk megmaradni a magaslatokon." / Honoré de Balzac / Menus Gábor
1940.08.11
Offline
Dél - Tirol II.
  2014-06-05 19:30:07, csütörtök

DÉL - TIROL II. // MÁSODIK RÉSZ

Ha lemaradtál a blogbejegyzés első részéről, itt elolvashatod:

Link

A képek jobb klikkel képernyő méretben is láthatók!

Trauttmansdorff kastély - botanikus kert

STERZING

Sterzing Dél-Tirol legészakibb települése, az egyik legbájosabb Dél-Tiroli kisváros. Aki a Brenner-hágó felől érkezik, annak ez az első komolyabb település. Az óvárosa tulajdonképpen egy hosszú főutca, két oldalán bűbájos házakkal. Az utca végét a város jelképének számító kaputorony, a ,,Tizenkettes" torony zárja le.

Puster-völgy

Rainbach patak - Vízesések

A mindössze 45 km hosszú Taufer-völgyben haladva közelítettük meg a vizeséseket. A vízeséseket felülről és alulról is egy turistaösvényen lehet megközelíteni. Mi a felső részről indultunk, egyrészt a busz addig felvitt bennünket, másrészt pedig - figyelembe véve, hogy lényegében nyugdíjas csapatról lévén szó - ez az eléggé fárasztó és megerőltető túra, így felülről is komoly feladat volt mindenkinek. Ez Dél-Tirol legnagyobb, legjelentősebb vízesése. Három lépcsőben zúdul le a hegyoldalban, és mivel lényegében hóolvadás után voltunk, nagy volt a vízbőség. Óriási robajjal zúdult le a hegyről a roppant víztömeg. Csodálatos látvány volt, kár lett volna kihagyni.

Dél-Tiroli Tartományi Néprajzi Múzeum, Dietenheim

Sand in Taufers - Taufer vár

A mindössze 45 km hosszú Taufer völgy központja Sand in Taufers. A falu fölött magasodó lovagvár (Burg Taufer) Dél- Tirol egyik legjelentősebb és legszebb vára. Utban a vár felé már messziről is megcsodálhattuk Taufer várát, háttérben a hófödte hegyekkel.

St. Ulrich

St Ulrich a fafaragóiról híres ladinok lakta Grödner-völgy legszebb települése, ahonnan már szépen látszik a 3181 méter magas Langkofel. Ajándékboltjaikban a fafaragásokat a vevők előtt, a helyszínen készítik. Nagyon érdekes volt, de az árak sajnos elég borsosak voltak.

Dolomitok

Az alábbi képek homályossága nem képhiba. Sajnos az aznapi programunkat megzavarták a nem várt időjárás viszonyok, a már St. Ulrichban eleredt eső, ráadásul a képek zöme a busz ablakán keresztül készült. A 2200 m magasa Pordoi hágónál így a felvonó sem működött, igy a tervezett 3000 méteres csúcsra sem juthattunk fel. Helyette a Karer-tó körül hosszabb sétára nyílt lehetőség.

Talán kedvezőbb idő esetén csodálatos panoráma képek készülhettek volna a közel 3000 méteres magasságban. Csak összehasonlításképpen a 2008-as turánk képeiből néhány kép a Dolomitok másik oldaláról A képek mindennél jobban beszélnek!

Bolzano

Bolzano a legélhetőbb olasz város, az alpessi Bolzanóban lehet a legjobban élni - állapította meg egy gazdasági napilapnak az olaszországi városok kínálta életminőségről végzett 2012 évi felmérése. A százhét megyeszékhelyen évről évre megismételt vizsgálat a városlakók életszínvonalát, a helyi munkapiacot, a közszolgáltatások minőségét, az egészségügyet, a környezetvédelmet, a közbiztonságot és a szabadidős lehetőségeket hasonlítja össze. A közel 150.000 lakosu Bolzane az előző évi első helyezett Bolognát váltotta le, mely egy év alatt a tizedik helyre esett vissza. Bolzanót csupa északolaszországi megyeszékhely követi az első tiz helyen. Bolzano 1995 óta harmadszorra nyerte el a legélhetőbb olasz város címét!

Sokak előtt ismert, hogy 1991-ben hegymászó házaspár talált rá - 3210 m magasságban - az Ötzi gleccser múmiára. Feltárása során nem gondolták, hogy ősi leletet találtak, nem voltak elég körültekintőek, még a kezét is eltörték. A lelet megtalálásának helyszíne sokáig vitatott volt a szomszédos országok között, mivel a "leletet" mindenki magának szerette volna tudni. Végül Olaszország területét jelölték ki a megtalálás helyéül a szakemberek, mindösszesen 92 méterre Ausztria határától! Konzerváltsága igen jó minőségű volt, Kr.e. 4000 évvel ezelőtt élhetett. Rézcsákány volt nála, kb. 42-45 éves lehetett, fogazata elhasználódott, ízületei elkoptak és ciszták voltak a gerincvelőjében. 11 bordája volt a 12 helyett. Ruháit bőrből és növényi rostokból készítette. Alpesi édesfűből készült 91 cm-es köpenye volt az eső ellen, cipői vastag bőrből készültek és szénával voltak kitömve. Elsőként az Innsbrucki Egyetemen állították ki, majd 1998-ban a Bolzanói régészeti múzeumba szállították. A múzeum négyszintes, Dél-Tirol történetét mutatja be. Ötzi - mert így nevezték el a múmiát is - hűtőkamrában van elhelyezve, ahol 100%-os a páratartalom, -6 oC a hőmérséklet, 15 Lux világítás mellett. Érdekesség, hogy havonta egyszer laborvizsgálat alá vetik.

Feldthurns - szálláshelyünk szőlősgazda pincészete

Brixen

Dél-Tirol 3. legnagyobb városa. Már a rómaiak Brixina néven katonai tábort alapítanak itt az I. században, s aztán ebből alakult ki a 10. századra a mai városmag alapja egy erődítmény és egy katedrális, majd fejlődik a továbbiakban rangos középkori kereskedővárossá, egyházi központtá.

Pragser Wildsee

A hazautazás napján a hosszú hazaút előtt még túráztunk egyet. Körbesétáltuk az 1496 m tengerszint feletti magasságon található Pragser Wildsee-t, ami UNESCO világörökségi védelem alatt áll. Csodálatos a fekvése, festőien szép, különösen, mikor a mögötte magasodó dolomit hegy, a 2810 m magas Seekofel visszatükröződik a tó smaragdzöld vizében. Csodás látvány, a környezet elragadó. A tó vízszintje olvadás után, júniusban a legmagasabb, márciusban akár 3-4 méterrel is alacsonyabb lehet. Hivatalosan fürdőtó, hiszen nyáron akár 14-15 °C-ra is felmelegszik a vize, és már májusban elolvad róla a jég. Persze úszkálni senkit sem láttunk!

Képgaléria /összes kép/

A képtár az első képre kattintva indul, utána egyesével váltható, vagy a jobb felső részben a Vetítés jellel automatikus

Gulyás László: Az ismeretlen Dél-Tirol /Dél Tirolról még több érdekesség/

Olaszország - Dolomitok

0 komment , kategória:  Világjárók
Címkék: kereskedővárossá, visszatükröződik, életszínvonalát, megcsodálhattuk, gerincvelőjében, trauttmansdorff, turistaösvényen, megyeszékhelyen, legjelentősebb, konzerváltsága, laborvizsgálat, szálláshelyünk, elhasználódott, körültekintőek, közbiztonságot, tulajdonképpen, életminőségről, megtalálásának, fafaragásokat, megközelíteni, blogbejegyzés, lehetőségeket, egészségügyet, körbesétáltuk, megyeszékhely, világörökségi, olaszországi, hegyoldalban, készülhettek, közelítettük, harmadszorra, felmelegszik, páratartalom, továbbiakban, hűtőkamrában, szállították, blogbejegyzés első, képek jobb, egyik legbájosabb, első komolyabb, óvárosa tulajdonképpen, hosszú főutca, utca végét, város jelképének, vízeséseket felülről, turistaösvényen lehet, felső részről, busz addig, eléggé fárasztó, roppant víztömeg, falu fölött, hófödte hegyekkel, Tirol II, TIROL II, MÁSODIK RÉSZ, Sterzing Dél-Tirol, Dél-Tiroli Tartományi Néprajzi Múzeum, Burg Taufer, Dél- Tirol, Végül Olaszország, Innsbrucki Egyetemen, Pragser Wildsee, Pragser Wildsee-t, Gulyás László,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:

Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika

Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Erdőn  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Kiss Éva - Amerre a ház lelke ...  Akarat  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 19  A tömeg, a Mester, a módszer, ...  Png ház  Facebookon kaptam  Szívem  Jónás Tamás – Végtelen b...  A Megváltó szolgálatában  Png fotel  Paul David Tripp Április 20  A boldog családok mind hasonló...  Fekete-erdő desszert  Garai Gábor - Takarítás  Irgalom és ítélet  Zilahy Lajos gondolata  Popper Péter szavai  Albert Einsteinről  A televizió nem a kultúrát kép...  Tóth Ágnes - Szervusz pad  Facebookon kaptam  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  Facebookon kaptam Annuska bar...  Facebookon kaptam  Varga János Veniam - Fontos sz...  Gonosz démon-álarc  Akarat  s immár én is felragyogva, ért...  Facebookon kaptam  Reggel van  Kellemes délutánt kívánok  Szabolcska Mihály – Ákác...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Nagyi telefonál  A tömeg, a Mester, a módszer, ...  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 20  Facebookon kaptam  Bertolt Brecht -től idézet  Adakozás  Kellemes délutánt kívánok  Mi lenne ha  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Png lepke  Hiányzik  Png csokor  Nem számIt  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  Facebookon kaptam  Egy hatékony szolga  Facebookon kaptam  Őrizkednünk kell...  Mit beszél, nem értem, hogy m...  Png virág  Miért nem menti meg Jézus a jó...  Kerüld el az evangélium örömén...  Esti kép  Kaffka_Margit  Illyés Gyula - Milyen hamar.  Alázat  Fekete-erdő desszert  Facebookon kaptam Annuska bar...  Fekete-erdő desszert  Nevem  Png nő  Nagyon különös  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Irgalom és ítélet  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Németh László tollából  Facebookon kaptam  Az a nap, amelyik nevetés nélk...  Akarat  Facebookon kaptam  Soha ne kedvezz...  Paul David Tripp Április 20  Tavaszi kép  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Julian Brass gondolata  Facebookon kaptam  Aki nem dolgozik, ne is egyék  Nagyi telefonál  képre írva  Facebookon kaptam  George Byron - Ahogy itt jár -...  Áprily Lajos - Gyümölcsoltó  Facebookon kaptam  Egy hatékony szolga
Bejegyzés Címkék
blogbejegyzés első, képek jobb, egyik legbájosabb, első komolyabb, óvárosa tulajdonképpen, hosszú főutca, utca végét, város jelképének, vízeséseket felülről, turistaösvényen lehet, felső részről, busz addig, eléggé fárasztó, roppant víztömeg, falu fölött, hófödte hegyekkel, fafaragóiról híres, 3181 méter, vevők előtt, helyszínen készítik, árak sajnos, alábbi képek, aznapi programunkat, képek zöme, busz ablakán, tervezett 3000, közel 3000, 2008-as turánk, képek mindennél, legélhetőbb olasz, alpessi Bolzanóban, legjobban élni, gazdasági napilapnak, olaszországi városok, százhét megyeszékhelyen, városlakók életszínvonalát, helyi munkapiacot, közszolgáltatások minőségét, szabadidős lehetőségeket, tizedik helyre, lelet megtalálásának, szomszédos országok, megtalálás helyéül, múzeum négyszintes, rómaiak Brixina, továbbiakban rangos, hazautazás napján, hosszú hazaút, mögötte magasodó, környezet elragadó, első képre, jobb felső, ismeretlen Dél-Tirol, kereskedővárossá, visszatükröződik, életszínvonalát, megcsodálhattuk, gerincvelőjében, trauttmansdorff, turistaösvényen, megyeszékhelyen, legjelentősebb, konzerváltsága, laborvizsgálat, szálláshelyünk, elhasználódott, körültekintőek, közbiztonságot, tulajdonképpen, életminőségről, megtalálásának, fafaragásokat, megközelíteni, blogbejegyzés, lehetőségeket, egészségügyet, körbesétáltuk, megyeszékhely, világörökségi, olaszországi, hegyoldalban, készülhettek, közelítettük, harmadszorra, felmelegszik, páratartalom, továbbiakban, hűtőkamrában, szállították, programunkat, mindösszesen, elolvashatod, fafaragóiról, homályossága, szőlősgazda, mindenkinek, szakemberek, munkapiacot, tengerszint, megzavarták, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
15161718192021

• e Hónap: 45299
  • e Év: 223174

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,