2019-03-09 12:45:39, szombat
|
|
|
AZ "UTOLSÓ IGAZI TÉL"
Hogy melyik volt az?
Idősebbek és fiatalabbak azonnal rávágják a választ, ha fölmerül a kérdés. Természetesen mindenki az 1987-es januári nagy havazásra gondol. Akár kisgyerek volt, akár felnőtt a válaszoló, nosztalgiával emlékszik vissza azokra a napokra. Akkor átélni azt a havazást és következményeit, azonban nem csupán öröm és boldogság volt.
Az utolsó igazi tél Foto MTI
Link
Tél - képek MTI
Link
Budapest, 1987. január 12. Lángszórós, M62-es, Szergej bevenevű mozdonyok melegítik a váltókat a Déli pályaudvaron, ahol - a napok óta tartó rendkívüli havazás miatt - nagy erőkkel dolgoznak a vágányok megtisztításán
Debrecen, 1987. január 14. A havazást követő ónoseső tovább nehezítette a MÁV dolgozóinak munkáját.
Soproni határőrkerület, 1988. március 3. Lovas járőrök szolgálatban. Naponta több kilométert megtéve, gyalog, lóháton, kutyát vezetve őrzik a nyugati országhatárt a téli havazásban, néhol magas hóban járva határőreink.
Soproni határőrkerület, 1988. március 3. Kutyával járőröző határőrök éjszakai szolgálatban. Naponta több kilométert megtéve, gyalog, lóháton, kutyát vezetve őrzik a nyugati országhatárt a téli havazásban, néhol magas hóban járva határőreink.
Budapest, 1987. január 14. Egy férfi havat lapátol az utcán hajnalban. Az intenzív havazás miatt az utcán parkoló autókat belepte a hó, a kenyérellátás akadozik.
Budapest, 1987. január 12. Személyautók a hó fogságában egy fővárosi utcán. Budapest útjait 30-50 centiméteres hó fedi, többnyire csak a főbb útvonalak járhatók.
Budapest, 1987. január 12. A napok óta tartó rendkívüli havazás igencsak próbára teszi a főváros mintegy 2 millió lakosát is. Budapest útjait 30-50 cm-es hó fedi, többnyire csak a főbb útvonalak járhatók, a bekötőutakon vastag hólepel áll, a gépkocsik többsége is a hó fogságába került. Gépek és emberek teljes erővel dolgoznak az utak megtisztításán
Budapest, 1987. január 12. Nők gyermekeiket fölemelve haladnak a csúszós, 30-50 cm-es hóval betakart járdán a fővárosban.
Budapest, 1987. január 15. Gyalogosok a Ferenc körúton egy gyalogátkelőn, ember magasságig érő hótorlaszok között kelnek át a körúton.
Budapest, 1987. január 12. 30-50 cm-es hó fedi a főváros egyik főútját, szélén egy Skoda személygépkocsi parkol félig behavazva.
Budapest, 1987. január 12. Az utcai hőmérő -17 Celsius-fokot mutat a 30-50 cm-es hóval betakart Marx (1990-től Nyugati) téren. Jobbra, a Nyugati pályaudvar épületének a részlete.
Budapest, 1987. január 12. Az utcai hőmérő -17 Celsius-fokot mutat a 30-50 cm-es hóval betakart Marx (1990-től Nyugati) téren. Jobbra, a Nyugati pályaudvar épületének a részlete.
Budapest, 1987. január 15. Takarítják a havat a Rákóczi úton, ahol a csaknem embermagasságig érő hókupacok között nehéz gyalogosan közlekedni.
Budapest, 1987. január 12. Lapátolják a havat a lakók, hogy a hó fogságába esett személyautókat kiszabadítsák. Budapest útjait 30-50 centiméteres hó fedi, többnyire csak a főbb útvonalak járhatók.
Budapest, 1987. január 12. Az utcai hőmérő -17 Celsius-fokot mutat a 30-50 cm-es hóval betakart Marx (1990-től Nyugati) téren. Jobbra, a Nyugati pályaudvar épületének a részlete.
Tél fényei... /Magic Moments - Judyesther/
Link
|
|
|
0 komment
, kategória: Évszakok |
|
Címkék: személygépkocsi, következményeit, embermagasságig, határőrkerület, személyautókat, megtisztításán, gyalogátkelőn, kiszabadítsák, nosztalgiával, kenyérellátás, természetesen, országhatárt, személyautók, pályaudvaron, centiméteres, szolgálatban, gyermekeiket, bekötőutakon, dolgozóinak, határőreink, hótorlaszok, fiatalabbak, nehezítette, rendkívüli, fővárosban, gyalogosok, pályaudvar, épületének, fogságában, lángszórós, magasságig, közlekedni, gyalogosan, lapátolják, kilométert, takarítják, 1987-es januári, utolsó igazi, vágányok megtisztításán, havazást követő, nyugati országhatárt, téli havazásban, férfi havat, utcán hajnalban, intenzív havazás, utcán parkoló, kenyérellátás akadozik, fővárosi utcán, főbb útvonalak, főváros mintegy, bekötőutakon vastag, gépkocsik többsége, UTOLSÓ IGAZI TÉL, Foto MTI, Magic Moments,
|
|