menusgabor.blog.xfree.hu
"A világ pocsolya, igyekezzünk megmaradni a magaslatokon." / Honoré de Balzac / Menus Gábor
1940.08.11
Offline
Duna-Dráva Nemzeti Park
  2019-09-03 20:30:09, kedd

DUNA-DRÁVA NEMZETI PARK

A nemzeti park a Duna Sió-torkolata és az országhatár, valamint a Dráva mentén helyezkedik el. A Duna-Dráva Nemzeti Park 1996-ban jött létre, több, már korábban is védetté nyilvánított terület beolvasztásával. Kiterjedése mintegy 50 000 ha. A nemzeti parkért is felelős Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóság működési területe kiterjed Baranya és Tolna megye teljes területére, Somogy megyére a Balaton déli partja kivételével valamint kisebb részben Fejér és Bács-Kiskun megyére is.

A Duna Dráva Nemzeti Park és környéke olyan lehetőségeket kínált tájvédelmi körzeteinek, valamint számos további természeti és kulturális értékének a megismerésére, amihez több nap szükségeltetik /korábban 2014-ben jártunk más részein is/, amihez egy-egy ilyen kirándulás természetesen nem elegendő, azonban sikerült most is megtalálnunk a számunkra legmegfelelőbbeket, olyan programok, látnivalók részesei lehettünk, amelyek emlékezetessé tették az itt eltöltött időt. Lehetőségünk nyilt megismerni a Duna-Dráva Nemzeti Park más, egyes egyedülálló természeti és kultúrtörténeti értékeit. Újabb felejthetetlen élményekkel gazdagodva tértünk vissza megszokott mindennapjainkhoz. Csak ajánlani tudjuk Mindenkinek.

DRÁVASZENTES - DRÁVA KAPU BEMUTATÓKÖZPONT

Drávaszentes közigazgatásilag Barcs része, a Dráva Kapu Bemutatóközpont számos lehetőséget kínál a Dráva-menti védett területek természeti és kultúrtörténeti értékeivel való ismerkedésre. A Bemutatóközpontban levetített filmen megismertük a környék vízivilágát, a Dráva természeti értékeit bemutató kiállításon az ártéri élővilág sokszínűségét tekinthettük meg. A Dráva folyó természeti értékei" kiállítás élményszerűen mutatja be a Dráva térségének legfontosabb élőhelyeit és az ott élő védett állatokat. A központból induló Üde Rétek tanösvény bejárása során a rétek, legelők élővilágával, ill. ezen élőhelyek kezelésével lehet megismerkedni.

Képgaléria

Jobb klikk esetén bármely lenti kép KÉPERNYŐ MÉRETBEN, NAGYSÁGBAN is megtekinthető!!!

BARCS

A 10.500 lakosú település Somogyország déli részén a 6-os és 68-as utak kereszteződésében, az 1996-ban megalakult Duna-Dráva Nemzeti Park szívében. Az ország egyik legjelentősebb déli kapuja, határátkelőhely: a Drávát a szomszédos Horvátországgal közúti híd köti össze. A Dráván kialakított hajókikötő a sétahajózás, a szabad strand homokos partja a fürdőzés, a folyóban és holtágaiban található halállomány a horgászat kedvelőinek nyújthat élményt.

A várost az 1990-es rendszerváltozást követően a gazdasági szerkezetváltás, a nagyvállalatok szétesése, az ipar jelentős leépülése, a piacvesztés és a privatizáció válságjelenségei erősen sújtották. Horvátország európai uniós csatlakozásával Barcs határmentisége oldódott, újból egyre jobban ki tudja használni a kapu helyzetét. Így van ez az idegenforgalomban is, amely elsősorban a Duna-Dráva Nemzeti Parkra és a fürdőre támaszkodva egyre jelentősebb szerepet tölt be a város gazdasági életében.

Happy Barcs - Videó

Link

SZULOK

Dél-somogyi 600 fős sváb település, amely féltve őrzi régi hagyományait. Meleg vizes fürdővel rendelkezik. Nemcsak lakóinak száma gyarapodott, de az itt működő ipar is fejlődött: a 20. század elején Szulok a dohánytermesztés egyik hazai fellegvára volt. A 690 fős település jól megközelíthető, a térségben fejlett az infrastruktúra annak ellenére, hogy a vasútvonal évtizedekkel ezelőtt megszűnt itt is.

Csoportunkat Hengerics József polgármester fogadta a Faluházban. A program itt is ebéddel kezdődött, megkóstoltuk a szegények eledelét, a bablevest és a babos tésztát, hozzá otelló és noha (nova) bort is kaptunk. Megnéztük templomukat, megtapsoltuk a sváb (cepedli), és a horvát (kolo) táncokat bemutató falusi fiatalok előadását. A település a falu polgármestere sokat tesz a faluért, a helyi értékek mellett egyben a történelem izgalmát, szépségét és az utókorra mért felelősségét, a nemzet szeretetét is tudatosan ápolja, a közös hagyományok megőrzése, a közös jövő biztosításának szándékát elsőrendű feladatként kezeli ebben a csöppnyi közösségben is.

Nagy öröm a település számára, hogy a fős falut egy ilyen polgármester irányítja, akivel a település lakói igen elégedettek. Csodás, színes programokkal teli órákat töltöttünk el mi is. Köszönjük a kedves vendéglátást, a finom ebédet, az érdekes, tartalmas és színes programokat, a táncbemutatót és azt a sok kedvességet, amivel találkoztunk. Nagyon jól éreztük magunkat ebben a szép kis "ékszerdoboz"-ban, vendégszeretetük valamennyiünknek felejthetetlen emlék marad.

Szulok község bemutatkozik - videó

Link

Ízőrzők - Szulok - Videó

0 komment , kategória:  OMNYE
Címkék: közigazgatásilag, válságjelenségei, valamennyiünknek, vendégszeretetük, dohánytermesztés, határátkelőhely, kultúrtörténeti, beolvasztásával, bemutatóközpont, szerkezetváltás, horvátországgal, csatlakozásával, legjelentősebb, infrastruktúra, megközelíthető, határmentisége, nagyvállalatok, felejthetetlen, biztosításának, szükségeltetik, megismerésére, megtekinthető, sokszínűségét, táncbemutatót, természetesen, élményszerűen, emlékezetessé, polgármestere, lehetőségeket, megismerkedni, drávaszentes, élővilágával, somogyország, tekinthettük, legfontosabb, nyilvánított, nemzeti park, nemzeti parkért, környék vízivilágát, ártéri élővilág, központból induló, 1996-ban megalakult, ország egyik, szomszédos Horvátországgal, szabad strand, horgászat kedvelőinek, 1990-es rendszerváltozást, gazdasági szerkezetváltás, nagyvállalatok szétesése, ipar jelentős, privatizáció válságjelenségei, kapu helyzetét, Duna-Dráva Nemzeti Park, DUNA-DRÁVA NEMZETI PARK, Duna Sió-torkolata, Dráva Nemzeti Park, Dráva Nemzeti Park Igazgatóság, Duna Dráva Nemzeti Park, DRÁVA KAPU BEMUTATÓKÖZPONT, Dráva Kapu Bemutatóközpont, KÉPERNYŐ MÉRETBEN, Duna-Dráva Nemzeti Parkra, Happy Barcs, Csoportunkat Hengerics József,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:

Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika

Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  Szép álmokat!  Kellemes délutánt kívánok  Egy lelki imádság  Weöres Sándor - A hársfa mind ...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  A televizió nem a kultúrát kép...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Csak a fogyatkozás látható  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  A másik dolog,  A sors  Még csak most kezdődik a nap  Facebookon kaptam  Esti kép  Az a nap, amelyik nevetés nélk...  Németh László tollából  Facebookon kaptam Annuska bar...  Alázat  Facebookon kaptam  Png nő  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Akarat  Reménység és erő Krisztustól e...  Tóth Ágnes - Szervusz pad  A tömeg, a Mester, a módszer, ...  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Miért nem menti meg Jézus a jó...  Png ház  Png férfi  Adakozás  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Facebookon kaptam  Kaffka_Margit  Jó reggelt, jó napot mindenkin...  A nemzeti hovatartozás kulturá...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Alázat  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  A sors  Adakozás  Facebookon kaptam  Őrizkednünk kell...  Rátalálsz  Ne kapaszkodj magasabbra,  Szívem  Ágai Ágnes – Csendélet  Radikális szeretet  Mi lenne ha  Szép álmokat!  A televizió nem a kultúrát kép...  George Gordon Lord Byron: Inez...  Albert Einsteinről  Facebookon kaptam  Png lepke  Amikor Jézus rátapos a lábadra  Nagyi telefonál  Facebookon kaptam  Alázat  Nevem  Mi lenne ha  A másik dolog,  Facebookon kaptam  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  Kellemes délutánt kívánok  Idő  Fehér virág  Akarat  Fekete István - Akác  Hogyan lehet Jézust szenvedély...  Nem tudhatod  Garai Gábor - Takarítás  Őrizkednünk kell...  Facebookon kaptam  Akarat  Facebookon kaptam  Rátalálsz  Nem számIt  Facebookon kaptam  Garai Gábor - Takarítás  Facebookon kaptam  Bertolt Brecht -től idézet  Facebookon kaptam  Leonardo da Vinci gondolata  Mit beszél, nem értem, hogy m...  Facebookon kaptam  A másik dolog,  Facebookon kaptam  Miért kiabálunk amikor dühösek...  Kerüld el az evangélium örömén...  Régi emberek, akikre máig büsz...  Facebookon kaptam Annuska bar...  Szép estét  Nem számIt
Bejegyzés Címkék
nemzeti park, nemzeti parkért, környék vízivilágát, ártéri élővilág, központból induló, 1996-ban megalakult, ország egyik, szomszédos Horvátországgal, szabad strand, horgászat kedvelőinek, 1990-es rendszerváltozást, gazdasági szerkezetváltás, nagyvállalatok szétesése, ipar jelentős, privatizáció válságjelenségei, kapu helyzetét, fürdőre támaszkodva, város gazdasági, dohánytermesztés egyik, térségben fejlett, infrastruktúra annak, vasútvonal évtizedekkel, szegények eledelét, babos tésztát, falu polgármestere, helyi értékek, történelem izgalmát, utókorra mért, nemzet szeretetét, közös hagyományok, közös jövő, csöppnyi közösségben, település számára, ilyen polgármester, település lakói, kedves vendéglátást, finom ebédet, közigazgatásilag, válságjelenségei, valamennyiünknek, vendégszeretetük, dohánytermesztés, határátkelőhely, kultúrtörténeti, beolvasztásával, bemutatóközpont, szerkezetváltás, horvátországgal, csatlakozásával, legjelentősebb, infrastruktúra, megközelíthető, határmentisége, nagyvállalatok, felejthetetlen, biztosításának, szükségeltetik, megismerésére, megtekinthető, sokszínűségét, táncbemutatót, természetesen, élményszerűen, emlékezetessé, polgármestere, lehetőségeket, megismerkedni, drávaszentes, élővilágával, somogyország, tekinthettük, legfontosabb, nyilvánított, felelősségét, megtapsoltuk, találkoztunk, lehetőségünk, polgármester, megtalálnunk, vendéglátást, programokkal, megkóstoltuk, bemutatkozik, horvátország, privatizáció, ismerkedésre, hagyományait, csoportunkat, évtizedekkel, lehetőséget, egyedülálló, élményekkel, mindenkinek, piacvesztés, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
15161718192021

• e Hónap: 48771
  • e Év: 226646

Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,