|
2021-01-28 14:40:31, csütörtök
|
|
|
|
|
|
Tegnap vágányzár volt Kimle és Moson között a jobb vágányon. Estére piszkosul elfáradtam szellemileg. Nagyon kell ilyenkor figyelni és többszöröse az adminisztráció a szokásosnál.
Azzal kezdődik a dolog, hogy 2-3 héttel korábban kapunk egy Vágányzári Utasítást, mely eltér a hagyományos forgalomtól és engedélyeznek vagy tiltanak benne dolgokat, jellemzően a munkagépek közlekedésére vonatkozóan, de ennek is vannak szabályai, egyszerre több munkagép csak nappal dolgozhat, ha a területek nincsenek elhatárolva egymástól. Az ember elolvassa az Utasítást, megjelöli a lényeges dolgokat benne.
A vágányzár napján lepróbáljuk a nem lezárt vágányon a menetirány fordítást, ezt előjegyezzük. Megkérjük a menetirányító engedélyét, ha ezek megvannak, és megérkezik a vágányzár egyszemélyi felelőse, akkor a szomszéd állomással közösen engedélyezzük a vágányzár megkezdését, de ennek is egy szép neve van: Pályaműködtetői kapacitásigény feljasználás. Ezt beírják a naplónkba, illetve lediktáljuk a szomszédnak. Innentől az elzárt vágányon nem közlekedhet vonat, illetve a vonatok értesítve vannak a vágányzárról. Elsőként a sorompók érzékelését az elzárt vágányon kikapcsolják, ezeket naplózzuk, majd kiadom a munkavonatnak az írásbeli rendelkezést, szép hosszú, több oldal. Ebben arról tájékoztatom a személyzetet, hogy a jelzőket kezelem, nem kezelem, mit tegyen az útátjárókban, hova tér be, mikor tér be, hogyan haladhat be.
Közben a felsővezetéket áramtalanítják, földelik, ezt mind-mind elő kell jegyezni.
Közben a forgalom halad. Vonatot kell fogadni, engedélyt kérni és adni, naplózni.
Aztán megkérem a munkavonat engedélyét, azt szó szerint kell leírni. Majd felhatalmazom a munkavonatot indulásra.
Közben dolgozok, csak egy vágányom van, azon kell a normál forgalmat átpréselni, számolom a menetidőket, utastájékoztatást adok.
A munkavonat folyamatosan kér dolgokat, visszatol. Kikapcsolták az állomás jobb áramköreit. Ezeket naplózom. Feljár a pályára az Unimog, nyírja a növényzetet, figyelem a két járművet, az elzárt vágányon nem véd a biztosító berendezés. Nekem kell a mozgásokat irányítani én felelek értük.
Innentől kezd nyugalom lenni, csak a forgalomra kell koncentrálni.
Aztán az Unimog végez, visszakapom az állomás jobbot. Tudok ebédelni. Elindul a délutáni sűrítés, torlódás van, a bejáraton három vonat áll egymás után. Hegyeshalomnak kellene a kimlei oldalban lévő két vonat. Térközre indítom a vonatokat. Ott állok a berendezés mellet, amint szabad az állomásköz kérem az irányt, nyomom az utzastájékoztatást, naplozók itt is ott is. Kezelem a berendezést. Az alállomási motor beér Kimlére, visszajelentik. A pálya mellett még dolgoznak.
Áram alá helyezik a vonalat. Naplozók. A felelős jelenti, hogy a pálya szabad, visszakötik a sorompókat, naplózom, végre lepróbáljuk a berendezést. Minden rendben, napló, napló.
Megírom az e-mailt, a vonatindító és rendelkező állomásoknak, hogy időben vége a vágányzárnak.
Közeleg a vége, hív a felelős, lemondja telelfonon. Közlöm a szomszéddal, közben elküldöm az e-maileket. Hívom a menetirányt, neki is elmondom, hogy vége, Már csak 30 perc a műszakból. Jön a váltás, átadom a szolgálatot és jövök. A 12 óra alatt, kb. 3 szolgálatnyit dolgoztam.
Baleset nélkül lement a nap! |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: pályaműködtetői, felsővezetéket, visszajelentik, kapacitásigény, áramtalanítják, hegyeshalomnak, adminisztráció, munkavonatnak, engedélyeznek, közlekedésére, menetirányító, felhatalmazom, engedélyezzük, szolgálatnyit, személyzetet, útátjárókban, előjegyezzük, tájékoztatom, folyamatosan, kikapcsolták, rendelkezést, vágányzárról, munkavonatot, vágányzárnak, feljasználás, koncentrálni, állomásoknak, kikapcsolják, vonatindító, növényzetet, menetirányt, visszakötik, érzékelését, szellemileg, vonatkozóan, lepróbáljuk, jobb vágányon, hagyományos forgalomtól, munkagépek közlekedésére, területek nincsenek, ember elolvassa, lényeges dolgokat, vágányzár napján, menetirány fordítást, menetirányító engedélyét, vágányzár egyszemélyi, szomszéd állomással, vágányzár megkezdését, szép neve, elzárt vágányon, vonatok értesítve, sorompók érzékelését, Vágányzári Utasítást,
|
|
|
|
Facebookon kaptam Cs Ildikótól 210 éve született a SZÓZAT meg... Facebookon kaptam Mindig jusson idő nevetni Facebookon kaptam Segítsük barátainkat, hogy meg... Nem tudhatod A tömeg, a Mester, a módszer, ... Áprily Lajos - Gyümölcsoltó Facebookon kaptam Nevem Albert Einsteinről Facebookon kaptam Zsolnay Vilmos világhírű kera... Png férfi Idő Radikális szeretet Zilahy Lajos gondolata A tömeg, a Mester, a módszer, ... Facebookon kaptam Cs Ildikótó... Facebookon kaptam Facebookon kaptam Jó éjszakát Png kutya Alázat Sose bánj semmit Akarat Kaffka_Margit Facebookon kaptam Szép álmokat! Facebookon kaptam Még csak most kezdődik a nap Paul David Tripp Április 21 Szabolcska Mihály – Ákác... Facebookon kaptam képre írva Ágai Ágnes – Csendélet Kövesd a cowboyt! Fekete-erdő desszert A nemzeti hovatartozás kulturá... Fekete-erdő desszert Németh László tollából Kövesd a cowboyt! Facebookon kaptam Facebookon kaptam Régi emberek, akikre máig büsz... Facebookon kaptam Krisztinától Tanuld meg ezt a versemet s immár én is felragyogva, ért... Facebookon kaptam Akarat Erdőn Alázat Zsolnay Vilmos világhírű kera... Akarat Facebookon kaptam Szívem tiéd Sose bánj semmit A tömeg, a Mester, a módszer, ... Facebookon kaptam Png nő Fekete István - Akác Facebookon kaptam Krisztinától Kellemes délutánt kívánok Facebookon kaptam Facebookon kaptam Cs Ildikótól Facebookon kaptam Hogy lehet megtartani Akarat Miért nem menti meg Jézus a jó... Popper Péter szavai George Byron - Ahogy itt jár -... Szabolcska Mihály – Ákác... Facebookon kaptam Miért kiabálunk amikor dühösek... Elköszönt Lóhere Png kislány Facebookon kaptam Facebookon kaptam Osváth Erzsébet - Gólya a réte... Png telefon Zilahy Lajos gondolata Nem méltó hozzád Fekete István - Akác Adakozás Facebookon kaptam Bertolt Brecht -től idézet Éretlen vers Mai harmónia kártyám Nem számIt Png cica Facebookon kaptam Adakozás Facebookon kaptam Régi emberek, akikre máig büsz... Tanuld meg ezt a versemet 210 éve született a SZÓZAT meg... Facebookon kaptam Akarat
|
|
|
|
jobb vágányon, hagyományos forgalomtól, munkagépek közlekedésére, területek nincsenek, ember elolvassa, lényeges dolgokat, vágányzár napján, menetirány fordítást, menetirányító engedélyét, vágányzár egyszemélyi, szomszéd állomással, vágányzár megkezdését, szép neve, elzárt vágányon, vonatok értesítve, sorompók érzékelését, írásbeli rendelkezést, jelzőket kezelem, felsővezetéket áramtalanítják, forgalom halad, munkavonat engedélyét, munkavonatot indulásra, normál forgalmat, munkavonat folyamatosan, állomás jobb, biztosító berendezés, mozgásokat irányítani, forgalomra kell, állomás jobbot, délutáni sűrítés, bejáraton három, kimlei oldalban, berendezés mellet, állomásköz kérem, alállomási motor, pálya mellett, felelős jelenti, pálya szabad, pályaműködtetői, felsővezetéket, visszajelentik, kapacitásigény, áramtalanítják, hegyeshalomnak, adminisztráció, munkavonatnak, engedélyeznek, közlekedésére, menetirányító, felhatalmazom, engedélyezzük, szolgálatnyit, személyzetet, útátjárókban, előjegyezzük, tájékoztatom, folyamatosan, kikapcsolták, rendelkezést, vágányzárról, munkavonatot, vágányzárnak, feljasználás, koncentrálni, állomásoknak, kikapcsolják, vonatindító, növényzetet, menetirányt, visszakötik, érzékelését, szellemileg, vonatkozóan, lepróbáljuk, egyszemélyi, elhatárolva, menetidőket, visszakapom, megkezdését, szolgálatot, szokásosnál, berendezést, szomszédnak, közlekedhet, szomszéddal, többszöröse, forgalomtól, hagyományos, lediktáljuk, engedélyét, sorompókat, munkavonat, áramköreit, megérkezik, mozgásokat, telelfonon, menetirány, átpréselni, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
3902 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 181
- e Hét: 1021
- e Hónap: 10916
- e Év: 36228
|
|
|