Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Vitaminok az idegrendszer javítására
  2018-02-20 21:27:18, kedd
 
   
 



Néhány bioanyag az idegek és az agy számára

Agyunk és idegrendszerünk megfelelő működéséhez szükség van vitaminokra és bioanyagokra. Az A-vitamin biztosítja, hogy nyugodtak legyünk és az ellazulásunkat is segíteni tudja. Miben található? A sárgarépában, a spenótban, a brokkoliban, a sütőtökben, a sárgabarackban, a sárgadinnyében, a céklában, a cukkiniben, a gabonacsírákban, a tejben, a tejtermékekben, a tengeri halakban, a petrezselyemben, a tojássárgájában, a kukoricában, a paprikában.

A B1-vitamin szintén kedvező hatással van az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre, az idegrendszer energiaellátását is biztosítja. B1-vitamin-források: teljes kiőrlésű gabonafélék, gabonacsírák, élesztő, hüvelyesek, dió- és mogyorófélék, tej, tojás, petrezselyem, fokhagyma, húsfélék, kagylók, burgonya, máj.

Stresszes állapotban megnő a B2-vitamin-szükségletünk. B2-vitaminban gazdag táplálékok: tej, tejtermékek, belsőségek, húsok, hal, élesztő, diófélék, gomba, tojás, gabonafélék.

Az idegrendszer helyes működéséhez B3-vitaminra is szükség van, és ez a vitamin a migrénes fejfájást is csillapítja. B3-vitamin-források: teljes kiőrlésű gabonák, belsőségek, hal, tojás, élesztő, hüvelyesek, zöldségfélék, mogyoró, lencse.

A B5-vitamin a központi idegrendszer fejlődésében játszik szerepet, és általa védelmet élvezhetünk a fárdatsággal szemben. B5-vitamin-tartalmú táplálékok: búzacsíra, sörélesztő, dió, teljes kiőrlésű gabonák, halak, szárnyasok, zöldségfélék.

Az idegrendszer erősítése a B6-vitamin feladata. Milyen táplálékokban található? A tojásban, az élesztőben, a húsban, a májban, a banánban, a tejben, a teljes kiőrlésű gabonákban, a rizsben, a fokhagymában, a zabban, a céklában és a zöldségfélékben.

A B12-vitamin serkenti az idegrendszer működését. Hiányában idegrendszeri megbetegedések és depresszió is felléphet. Megtalálható az állati eredetű táplálékokban, tehát húsokban, tojásban, tejben, de a vitaminnal dúsított élelmiszerekben is.

Idegnyúlványok kinagyított képe.
Agyunk és idegrendszerünk megfelelő működéséhez szükség van vitaminokra és bioanyagokra. Az A-vitamin biztosítja, hogy nyugodtak legyünk és az ellazulásunkat is segíteni tudja. Miben található? A sárgarépában, a spenótban, a brokkoliban, a sütőtökben, a sárgabarackban, a sárgadinnyében, a céklában, a cukkiniben, a gabonacsírákban, a tejben, a tejtermékekben, a tengeri halakban, a petrezselyemben, a tojássárgájában, a kukoricában, a paprikában.

A B1-vitamin szintén kedvező hatással van az idegrendszerre és a szellemi teljesítményre, az idegrendszer energiaellátását is biztosítja. B1-vitamin-források: teljes kiőrlésű gabonafélék, gabonacsírák, élesztő, hüvelyesek, dió- és mogyorófélék, tej, tojás, petrezselyem, fokhagyma, húsfélék, kagylók, burgonya, máj.

Stresszes állapotban megnő a B2-vitamin-szükségletünk. B2-vitaminban gazdag táplálékok: tej, tejtermékek, belsőségek, húsok, hal, élesztő, diófélék, gomba, tojás, gabonafélék.

Az idegrendszer helyes működéséhez B3-vitaminra is szükség van, és ez a vitamin a migrénes fejfájást is csillapítja. B3-vitamin-források: teljes kiőrlésű gabonák, belsőségek, hal, tojás, élesztő, hüvelyesek, zöldségfélék, mogyoró, lencse.

A B5-vitamin a központi idegrendszer fejlődésében játszik szerepet, és általa védelmet élvezhetünk a fárdatsággal szemben. B5-vitamin-tartalmú táplálékok: búzacsíra, sörélesztő, dió, teljes kiőrlésű gabonák, halak, szárnyasok, zöldségfélék.

Az idegrendszer erősítése a B6-vitamin feladata. Milyen táplálékokban található? A tojásban, az élesztőben, a húsban, a májban, a banánban, a tejben, a teljes kiőrlésű gabonákban, a rizsben, a fokhagymában, a zabban, a céklában és a zöldségfélékben.

A B12-vitamin serkenti az idegrendszer működését. Hiányában idegrendszeri megbetegedések és depresszió is felléphet. Megtalálható az állati eredetű táplálékokban, tehát húsokban, tojásban, tejben, de a vitaminnal dúsított élelmiszerekben is.



A C-vitamin a vénás rögök gyakoriságát csökkenti. Magas C-vitamin-tartalmú élelmek: citrusfélék, paradicsom, paprika, káposzta, salátafélék, petrezselyem, sóska, homoktövis, csipkebogyó, cseresznye, bogyós gyümölcsök.

Az E-vitamin segít megelőzni a vérrögök kialakulását és értágító hatása is van. Emellett lassítja az öregedési folyamatokat. Miben található ez a vitamin? A növényi olajokban, a búzacsírában, a gabonacsírákban, a zöld növényekben, a húsban, a májban, a tejben és a tojássárgájában.

Kalciumra is szüksége van idegrendszerünknek, hiszen elősegíti, hogy boldogok és optimisták legyünk és azok is maradjunk. Kalciumforrások: tej és tejtermékek.

A magnézium az idegrendszer normális működéséhez járul hozzá. Hiányában idegességet, ingerlékenységet, szorongást és fáradtságérzetet tapasztalhatunk. Magnéziumtartalmú táplálékok: zöldségfélék, hüvelyesek, gabonafélék, gyümölcsök, tejtermékek, hal.

Az idegrendszer egészséges működését a foszfor és a jód is elősegíti. Szinte minden táplálékban van foszfor, így hiányállapot miatt nem is kell aggódni. Jódban gazdag táplálékok pedig a tengeri kagyló, a tengeri halak és a tengeri só.

Az idegrendszeri ingerületek átvitelénél van kiemelkedő szerepe a nátriumnak, amely szintén megtalálható valamennyi élelmiszerben.

A kolin az agyi funkciókat és az emlékezőképességet fejleszti. Miben található? A májban, a sörélesztőben, a búzacsírában és a tojássárgájában.

Az inozit nyugtatja az idegeket. Hiányában szorongásos állapot és ideggyengeség alakul ki. Inozittartalmú táplálékok: teljes kiőrlésű gabonák, citrusfélék, sörélesztő.

A triptofán a hangulatunkat és a szervezet stresszválaszát képes befolyásolni. A triptofán enyhíti a szorongást és a feszültséget. Triptofában gazdag táplálékok: hal, tej, túró, sajt, zabpehely, napraforgómag, szezámmag, tökmag, földimogyoró, datolya, csokoládé.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Gyógyító táplálékok  
Címkék: fáradtságérzetet, energiaellátását, ingerlékenységet, gabonacsírákban, tapasztalhatunk, idegrendszerünk, kalciumforrások, élelmiszerekben, tojássárgájában, petrezselyemben, zöldségfélékben, stresszválaszát, tejtermékekben, inozittartalmú, sárgabarackban, sárgadinnyében, teljesítményre, idegrendszerre, idegnyúlványok, megbetegedések, ellazulásunkat, idegrendszeri, táplálékokban, élelmiszerben, szükségletünk, hangulatunkat, ideggyengeség, sörélesztőben, napraforgómag, mogyorófélék, idegrendszer, sárgarépában, gyakoriságát, gabonacsírák, megtalálható, petrezselyem, tengeri halakban, szellemi teljesítményre, idegrendszer energiaellátását, idegrendszer helyes, migrénes fejfájást, központi idegrendszer, fárdatsággal szemben, idegrendszer erősítése, teljes kiőrlésű, idegrendszer működését, állati eredetű, vitaminnal dúsított, vénás rögök, vérrögök kialakulását, öregedési folyamatokat, növényi olajokban, Magas C-vitamin-tartalmú,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Régen a házak sárból voltak  Te mit tennél ember ? ......  Facebookon kaptam  A természet csodái.......  Szép estét, jó éjt!  Az élet naponta részesít bennü...  Facebookon kaptam  Júdásfa......  A múltból  Facebookon kaptam  Te látod...  Facebookon kaptam  Hintázzunk együtt......  Kellemes délutánt kívánok  A természet szépsége......  Rossz döntés született  Casiterita ásvány  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Álmos hold  Ima  Az adaptogen gyógynövényekról  A természet csodái.......  Imádság  Természetes vesetisztító étele...  Lila eritrit kristály  Png kutya  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Kaktusz szív  Facebookon kaptam  Védőoltások - hasznos linkek  Ady Endre: A tavaszi szív Kali...  Almaecet és a bélflóra egészsé...  Isten nem hangulat kérdése  Zongora rózsákkal  Sorsunk minden fordulata  Az erős ember nem bánt másokat  Facebookon kaptam  Png csokor  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Sorsunk minden fordulata  Isten nem hangulat kérdése  Tulipánok  Isten nem hangulat kérdése  Fabergé tojás  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Halhatatlanság Ekkortájt a sír...  Facebookon kaptam  Szép napot kívánok !.......  Facebookon kaptam  Szökőkút........  Jó kívánságom !  Színes gyümölcsök  Galenit ásvány  Facebookon kaptam  Kellemes kàvėzást  Png nő  Facebookon kaptam  Harmónia......  Váltakozó virág.......  Kellemes délutánt!  Png nő  A Hold  Van egy kicsi házikó......  Szelíd éjszaka  Régen a házak sárból voltak  Kaktusz szív  Naplemente  Sorsunk minden fordulata  Kellemes, szép napot!  Facebookon kaptam Krisztinától  Kellemes délutánt!  Facebookon kaptam  A biotáplálkozás előnyei  Az Úr áldja , és védje a jóság...  Ha könnyezel . . .  Van egy kicsi házikó......  Kellemes, szép napot!  Régi ház  A természet csodái.......  Szép estét kedves látogatóimna...  Természetes vesetisztító étele...  Kellemes délutánt!  Facebookon kaptam  Az élet naponta részesít bennü...  Tavaszi kép  A biotáplálkozás előnyei  Kellemes délutánt!  Kellemes délutánt!  Sorsunk minden fordulata  Hintázzunk együtt......  Álmos hold  Több száz ember veszett oda a ...  Facebookon kaptam  Imádság  A szeretetnek és békességnek I... 
Bejegyzés Címkék
tengeri halakban, szellemi teljesítményre, idegrendszer energiaellátását, idegrendszer helyes, migrénes fejfájást, központi idegrendszer, fárdatsággal szemben, idegrendszer erősítése, teljes kiőrlésű, idegrendszer működését, állati eredetű, vitaminnal dúsított, vénás rögök, vérrögök kialakulását, öregedési folyamatokat, növényi olajokban, zöld növényekben, idegrendszer normális, idegrendszer egészséges, tengeri kagyló, tengeri halak, idegrendszeri ingerületek, agyi funkciókat, inozit nyugtatja, szervezet stresszválaszát, triptofán enyhíti, fáradtságérzetet, energiaellátását, ingerlékenységet, gabonacsírákban, tapasztalhatunk, idegrendszerünk, kalciumforrások, élelmiszerekben, tojássárgájában, petrezselyemben, zöldségfélékben, stresszválaszát, tejtermékekben, inozittartalmú, sárgabarackban, sárgadinnyében, teljesítményre, idegrendszerre, idegnyúlványok, megbetegedések, ellazulásunkat, idegrendszeri, táplálékokban, élelmiszerben, szükségletünk, hangulatunkat, ideggyengeség, sörélesztőben, napraforgómag, mogyorófélék, idegrendszer, sárgarépában, gyakoriságát, gabonacsírák, megtalálható, petrezselyem, fejlődésében, fárdatsággal, zöldségfélék, bioanyagokra, fokhagymában, , ,
2021.03 2021. április 2021.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 57 db bejegyzés
e év: 1218 db bejegyzés
Összes: 42176 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 8476
  • e Hét: 13350
  • e Hónap: 16583
  • e Év: 251107
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.