Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Otthoni gyógymódok csontritkulásra (oszteoporózisra)
  2020-05-21 23:03:10, csütörtök
 
   
  A csontritkulás a kor előrehaladtával egyre súlyosbodik, a csontszövet újratermelődése lelassul, és a csontszövet sűrűsége lecsökken vagy azért, mert túl sok csontszövet rész pusztul el, vagy azért mert kevés új keletkezik, vagy a kettő együtt.

A csontritkulás a férfiakat és a nőket egyaránt érinti, azonban a menopauza után lévő nők körében a leggyakoribb a szervezet ösztrogénszint csökkenésének következtében. Emellett az ázsiai és a kaukázusi ember a leghajlamosabb erre a betegségre.

Az (Amerikai) Nemzeti Egészségügyi Intézet adatai szerint több mint 40 millió ember szenved csontritkulásban vagy az alacsony csonttömeggel kapcsolatos betegségekben. Nincs okunk feltételezni, hogy nálunk jobb lenne ez az arány.

Fontos kockázatot növelő tényező még a nem megfelelő étkezés, a mozgáshiány, a dohányzás, bizonyos orvosságok, az alacsony testtömeg, a vékony csontozat és az örökletes faktorok. A pajzsmirigy a mellékpajzsmirigy, illetve az adrenalin mirigyek túlműködése is köthető a csontritkuláshoz. Sőt a nem megfelelő kalciumbevitel és egyéb táplálkozási hiányok, mint a D-, K- vitamin, a magnézium, a mangán, a cink, a réz és a bór hiány is nagy szerepet játszanak ennek kialakulásában.

Az Amerikai Nemzeti Csontritkulási Alapítvány ,,néma betegségnek" híja, ugyanis a korai szakaszban szinte semmilyen tünete nincs. Fő következmény a csonttörés kockázatának jelentős növekedése. A csontok törékennyé válnak, így már egy kisebb esés is komoly töréshez vezethet, például a medence, a csukló és a gerinc területén. A későbbi szakaszokban egyéb tünetek is felléphetnek, mint a hátfájás, a magasságvesztés, a görnyedt testtartás és a korlátozott mozgásképesség.

Amennyiben csontritkulással diagnosztizálták, vagy nagy ennek a kockázata, szigorú étrendet és egészséges életmódot érdemes követnie, hogy ezáltal elhárítsa, vagy legalább lelassítsa a folyamatot. Emellett pár otthoni gyógymódot is kipróbálhat, amely segít csontjai egészségének és erejének megőrzésében.

1. Aszalt szilva
Az aszalt szilva napi fogyasztása jót tesz a csontoknak és kevésbé törékennyé teszi őket, amint azt egy 2011-ben a Florida Állami Egyetem kutatói által a Brit Táplálkozási Folyóiratban közölt tanulmány kimutatta. Az aszalt szilva polifenolokban és antioxidánsban gazdag, amelyek jót tesznek a csontoknak. Emellett található benne bór és a réz két, a csontképzés szempontjából rendkívül fontos ásványi anyag.

Bármilyen korosztály számára ajánlott napi egy-két aszalt szilva fogyasztása. Ezt az adagot fokozatosan felemelheti napi 6-10-re, hogy ezáltal is megelőzze a csontritkulást.

2. Alma
Az almában található különleges antioxidáns kombináció (polifenolok és flavonoidok) az almát rendkívül fontossá teszik a csontritkulás kezelésében. Francia kutatók kimutatták, hogy a phloridzin nevű flavonoid megelőzi a csontritkulás kialakulását a posztmenopauza korban lévő nőknél, a gyulladásjelölők serkentésével és a csontsűrűség növelésével.

Az alma emellett bórban is gazdag, ez az ásványi anyag segíti a szervezetet a kalcium megőrzésében. A kalcium a csontok és izmok építő anyaga. Ahhoz, hogy az alma csonttal kapcsolatos jótékony hatásait észlelje, héjastul fogyassza azt. Válasszon organikus (bio) almát ha lehet, kerülje a rovarirtóval és mesterséges viasszal kezelt almákat.

3. Kókuszolaj
Egy új kutatás azt sugallja, hogy az étrend szűz kókuszolajjal való kiegészítése visszafordíthatja az ösztrogénhiány hatásait, ezek közt a csont sűrűségének csökkenését is. A kókuszolaj antioxidáns tartalma segít megőrizni a csontszerkezetet és megelőzi a hormonális okokra visszavezethető csontvesztést. Ezen felül a kókuszolaj serkenti a kalcium és a magnézium felszívódását is, ez két kulcsfontosságú ásványi anyag a csontok fejlődésében és megtartásában.

- Fogyasszon naponta három evőkanálnyi kókuszolajat a megelőzés, és napi öt kanállal a csontritkulás visszafordításának érdekében.
- Külsőleg is alkalmazható a kókuszolaj az egész testre, masszírozza ezt be gyengéden pár percen keresztül majd vegyen forró fürdőt. Ha ezt rendszeresen megismétli, pozitív változásokat észlelhet.
- Főzéshez is használjon szűz kókuszolajat.

4. Mandulatej
A mandulaolaj rengeteg kalciumot tartalmaz. Flavonoidokban is gazdag, amely csökkenti a szervezetben található szabad gyökök számát. Ezen felül magnéziumban, mangánban és káliumban is gazdag, ezek elengedhetetlenek az erős csontozat kialakításában és megtartásában.

- Áztasson be egy csésze mandulát éjszakára. Másnap hámozza meg majd helyezze robotgépbe 2-2,5 csésze vízzel. A géppel keverje őket krémessé, majd adjon hozzá fahéjat és mézet. A kapott keveréket szűrje le egy csomagolóvászon segítségével. Fogyassza ezt a mandulatejet naponta. A mandulatejet kész formában is megvásárolhatja.
- Áztasson be 10 mandulát éjszakára, majd hámozza meg és robotgépben keverje el egy csésze meleg tejjel (lehetőleg kecsketejjel). Adjon hozzá egy csipetnyi sáfrányt, kardamomot és őrölt gyömbért, majd naponta kétszer fogyassza reggeli és elalvás előtt.

5. Szezámmag
Az ayurvédikus orvoslásban a szezámmag a csontritkulás hatásos ellenszere. A szezámmag kalciumban, magnéziumban, mangánban, rézben, cinkben, foszforban és D- és K-vitaminban gazdag.

- Reggelente ropogtasson el egy maroknyi pirított szezámmagot.
- Keverjen el egy kávéskanálnyi őrölt pirított szezámmagot egy csésze meleg tejben. Ezt naponta kétszer fogyassza.
- Sütés-főzés során is használjon pirított szezámmagot.

6. Halolaj
A halolaj és ennek kiegészítő formája omega-3 zsírsavakban és D-vitaminban gazdag. Egy, a NASA által finanszírozott kutatás, amely a Csont Ásványi Anyag Kutatás című folyóiratban jelent meg, kimutatta, hogy a halolajban található omega-3 zsírsavak meggátolják egyes kockázati tényezők aktivizálódását, amelyek csont- és izomvesztéshez vezetnének.

- A legegyszerűbb megoldás a napi egyszeri 1000mg-os halolaj kiegészítő étkezés közbeni bevétele.
- Folyami halakat is fogyaszthat, mint a lazac, hogy ezzel is több esszenciális zsírsavat vigyen be.

Megjegyzés: A vérhígítóval kezelt betegek mindenképp konzultáljanak orvosukkal mielőtt elkezdenék a kúrát.

7. Ananász
Az ananász mangánban gazdag. A mangánhiány kapcsolatba hozható a csont deformációjával és a csontvesztéssel, amely csontritkuláshoz vezet.

- Fogyasszon naponta egy csésze friss ananászt szeletelve étkezés előtt. Ez a napi mangánszükséglet 75%-át fedezi.
- Fogyasszon naponta egy csésze ananászlevet.

8. Koriander
A koriander levél és a koriander mag is gazdag kalciumban, káliumban, mangánban és vasban. Ezek az idősebb nők körében előforduló gerinci csontvesztést is megelőzhetik.

- Keverjen el két kávéskanál koriander magot egy csésze forró vízben. Fedje le és hagyja ázni 10 percre majd szűrje le és ízesítse mézzel. Napi kétszer fogyassza ezt.
- Használjon több koriander levelet és magvat főzés során.

9. Élvezze a napsütést
Az egészséges és erős csontozat megtartásához D-vitaminra van szükség. Ez elengedhetetlen a kalcium felszívódásához és így a csontritkulás megelőzéséhez is. A D-vitamin legjobb természetes forrása a napsugárzás.
Napozzon főként a reggeli órákban, legalább napi 10-15 percet, ez segíti a szervezet D-vitamin termelését. Azonban kerülje a túlzott napozást és ne felejtse el a napvédő krémek használatát se.

10. Rendszeres testmozgás
A rendszeres testmozgás a legfontosabb módszer a csontritkulás megelőzésében. Csökkenti a csontvesztést, növeli a csontszövet sűrűségét és egészségesebbé teszi azt. Néhány hasznos gyakorlat:

- Saját testsúllyal végzett gyakorlatok, mint a séta, az alacsony intenzitású aerobic vagy a tenisz.
- Ellenállással végzett gyakorlatok, mint a szabadsúlyos és a gumiszalagos gyakorlatok.
- Hajlékonysági és egyensúly gyakorlatok.

Naponta legalább 30 percen keresztül végezze ezeket a gyakorlatokat, vagy legalább hetente háromszor. Amennyiben nincs edzéshez szokva, dolgozzon személyi edzővel, aki kialakítja majd edzésprogramját.

Egyéb tanácsok:
- Fogyasszon kalciumban gazadag ételeket minden nap. A magnézium, a K- és a D-vitamin, a mangán és az esszenciális zsírsavak is fontosak.
- Csökkentse az alkoholfogyasztást.
- Ne dohányozzon, mivel ez felgyorsítja a csontszövetvesztést.
- Előzze meg az esésekből adódó sérüléseket.
- Kövesse figyelemmel gyógyszereit, mivel egyes kortikoszteroidok, vizelethajtók és pajzsmirigy hormon gyógyszerek növelhetik a csontvesztés mértékét.
- Csökkentse a stresszt, amely növeli a kortizon szintet, amely egyes ásványok csontból való kiválását eredményezi.
- Fogyasszon kevesebb colat és koffeint, mivel ez növeli a kalciumvesztést.
- Amennyiben étrendje nem tartalmaz elegendő kalciumot és D-vitamint, az orvossal való konzultáció után fogyassza ezeket kiegészítő formájában.
- Kerülje az előrecsomagolt ételeket, a fehérjeporokat és az erjesztett szója ételeket. Csökkentse a húsbevitelt is, mivel a hús is csökkenti a csontok kalciumtartalmát.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Csontritkulás...  
Címkék: csontritkulással, mangánszükséglet, csontszerkezetet, csontritkulásban, diagnosztizálták, gyulladásjelölők, kalciumtartalmát, csontritkuláshoz, csomagolóvászon, kalciumvesztést, megvásárolhatja, csontvesztéssel, felszívódásához, visszavezethető, deformációjával, edzésprogramját, elengedhetetlen, aktivizálódását, kulcsfontosságú, újratermelődése, előrehaladtával, magasságvesztés, mozgásképesség, csontritkulási, fehérjeporokat, egészségesebbé, konzultáljanak, ösztrogénszint, posztmenopauza, finanszírozott, kialakulásában, csontritkulást, leghajlamosabb, izomvesztéshez, kalciumbevitel, előrecsomagolt, csontszövet újratermelődése, csontszövet sűrűsége, kettő együtt, nőket egyaránt, menopauza után, szervezet ösztrogénszint, kaukázusi ember, leghajlamosabb erre, alacsony csonttömeggel, alacsony testtömeg, vékony csontozat, örökletes faktorok, adrenalin mirigyek, korai szakaszban, csonttörés kockázatának, csontok törékennyé, Nemzeti Egészségügyi Intézet, Amerikai Nemzeti Csontritkulási Alapítvány, Florida Állami Egyetem, Brit Táplálkozási Folyóiratban, Csont Ásványi Anyag Kutatás,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
még több kérdés
Blog Címkék
Rózsa csokor  Ha figyeled a madarak dalát  Facebookon kaptam  Madarak és fák napja  Facebookon kaptam  Boldog születésnapot a ma ünne...  Szép estét, jó éjt!  Kellemes, szép napot!  Szent Ágoston szavaival kíváno...  Png virág  Kellemes délutáni kikapcsolódá...  Jó napot kívánok!  Kellemes, szép napot!  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  677 az új fertőzött, elhunyt 9...  Facebookon kaptam  Madarak és fák napja – m...  Változás hegyek  Facebookon kaptam  Kellemes délutánt!  Ratkó József versei  Facebookon kaptam  “Alaszka és Hawaii-Túl ...  Aranyosi Ervin: A fák és madar...  Facebookon kaptam  Mai harmónia kártyám  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  Anyák napjára!  Tavaszi kép  Naplemente  Orgona pillangóval  Png virág  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Png rózsa csokor  Facebookon kaptam  Madarak és fák napja  Benedek Elek: Gólya, gólya, gó...  Aranyosi Ervin: Mesekönyv aján...  Kellemes délutáni kikapcsolódá...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Kislány cicával  Madarak és fák napja  Szép estét, jó éjt!  Anyák napjára!  Kellemes, szép napot!  Facebookon kaptam  Kellemes, szép napot!  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Cica virágokkal  Naplemente  Facebookon kaptam  Te lettél az életemnek legfélt...  A szabadság  Facebookon kaptam  Add hát  Egy falat barátság  Lazurit  Naplemente  Tiéd a szívem  Nő kalapban  Tavaszi kép  Jó kívánságom !  Jókai Mór : Ültess fát!  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Aranyosi Ervin: A fák és madar...  A férfiaknak több pihenésre v...  Hajnalkák  Cica vázában  Ratkó József versei  Kellemes kávézást  Facebookon kaptam  Visszaadom a kékhajú reggelt  Boldog születésnapot a ma ünne...  Reményről  Kellemes hetet kívánok!  Madarak és fák napja  Szép új hetet.......  Facebookon kaptam  Jókai Mór : Ültess fát!  Facebookon kaptam  Szép estét, jó éjt!  Madarak és fák napja  Madarak és fák napja  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Madarak és fák napja  Facebookon kaptam Krisztinától  Szép estét, jó éjt!  Pataky Attila: Magányosan akar...  Kellemes, szép napot!  Facebookon kaptam  Kellemes délutánt!  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
csontszövet újratermelődése, csontszövet sűrűsége, kettő együtt, nőket egyaránt, menopauza után, szervezet ösztrogénszint, kaukázusi ember, leghajlamosabb erre, alacsony csonttömeggel, alacsony testtömeg, vékony csontozat, örökletes faktorok, adrenalin mirigyek, korai szakaszban, csonttörés kockázatának, csontok törékennyé, kisebb esés, gerinc területén, későbbi szakaszokban, görnyedt testtartás, korlátozott mozgásképesség, aszalt szilva, csontképzés szempontjából, adagot fokozatosan, almában található, almát rendkívül, csontritkulás kezelésében, phloridzin nevű, csontritkulás kialakulását, posztmenopauza korban, gyulladásjelölők serkentésével, csontsűrűség növelésével, alma emellett, ásványi anyag, kalcium megőrzésében, alma csonttal, étrend szűz, ösztrogénhiány hatásait, csont sűrűségének, kókuszolaj antioxidáns, hormonális okokra, kókuszolaj serkenti, magnézium felszívódását, csontok fejlődésében, egész testre, mandulaolaj rengeteg, szervezetben található, erős csontozat, csésze mandulát, géppel keverje, kapott keveréket, csomagolóvászon segítségével, mandulatejet naponta, mandulatejet kész, csésze meleg, csipetnyi sáfrányt, ayurvédikus orvoslásban, csontritkulás hatásos, szezámmag kalciumban, maroknyi pirított, kávéskanálnyi őrölt, halolajban található, legegyszerűbb megoldás, napi egyszeri, vérhígítóval kezelt, ananász mangánban, mangánhiány kapcsolatba, csont deformációjával, csésze friss, napi mangánszükséglet, csésze ananászlevet, koriander levél, csésze forró, kalcium felszívódásához, csontritkulás megelőzéséhez, reggeli órákban, szervezet D-vitamin, túlzott napozást, napvédő krémek, rendszeres testmozgás, legfontosabb módszer, csontritkulás megelőzésében, csontszövet sűrűségét, alacsony intenzitású, gumiszalagos gyakorlatok, esszenciális zsírsavak, esésekből adódó, csontvesztés mértékét, kortizon szintet, orvossal való, előrecsomagolt ételeket, erjesztett szója, csontok kalciumtartalmát, csontritkulással, mangánszükséglet, csontszerkezetet, csontritkulásban, diagnosztizálták, gyulladásjelölők, kalciumtartalmát, csontritkuláshoz, , ,
2021.04 2021. Május 2021.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 124 db bejegyzés
e év: 1481 db bejegyzés
Összes: 42439 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 27
  • e Hét: 2686
  • e Hónap: 12674
  • e Év: 361861
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2021 TVN.HU Kft.