Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Online
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Az egészség titkai azoktól, akik sosem betegek
  2020-10-07 00:47:57, szerda
 
   
  Íme az egészséges élet titkai:

1. Testmozgás
Bizonyították, hogy azok, akik naponta legalább fél óra testmozgást végeznek, kevesebbszer betegednek meg, mint azok, akik nem végeznek testmozgást, vagy napi fél óránál kevesebbet mozognak. A testmozgás segíti az immunrendszer megfelelő működését, és rengeteg jótékony egészségügyi hatása van. Ha nincsen ideje vagy pénze edzőterembe járásra, akkor próbálja ki a napi fél óra gyaloglást, futást, kocogást, vagy kerékpározást.

Csupán néhány dolgot kell észben tartania szervezete egyensúlya érdekében, amely ezt egészséggel fogja meghálálni.

A jobb egészség érdekében az aerobic mozgásformák a leghatékonyabbak, hiszen gyorsítja a szívritmust, amely által több tápanyagban gazdag vér áramlik át a szervezetén. Emellett segíti a gyulladásos megbetegedéseket és ezáltal gyengébb immunrendszert okozó molekulák számának csökkentését.

Tanulmányok igazolják, hogy a rendszeres testmozgás csökkenti az olyan megbetegedések kialakulásának kockázatát, mint a rák, a szívproblémák, a 2-es típusú cukorbetegség, a stroke, az elbutulás, és a depresszió. A testmozgás emellett az öregedést is lassítja.

2. Friss gyümölcsök és zöldségek
Az egészséges étrend egyik legfontosabb alapja a sokféle természetes, nyers zöldség és gyümölcs fogyasztása. Az élénk színű gyümölcsök és zöldségek remek vitamin és ásványi anyag források, emellett antioxidánsokat is tartalmaznak, amelyek segítik az immunrendszer megfelelő működését, ezáltal az ellenállóképességet és a megfelelő fittséget is.

Próbáljon meg minél több ételt feldolgozásmentes állapotban fogyasztani, illetve igyekezzen organikus és bio ételeket vásárolni, amelyeket önhöz közel, az évszaknak megfelelő időpontban termesztettek.

Néhány gyümölcs és zöldség, amelyet természetes állapotában fogyaszthat a káposzta, az alma, a sárga és a piros paprika, a papaya, a spenót, és a paradicsom, csak hogy néhányat említsünk.

3. Pozitív hozzáállás
Az egészséges élet titka a pozitív hozzáállás életéhez, körülmlnyeihez, és a különféle helyzetekhez, amelyekkel szembe kell néznie élete során. A pozitív hozzáállás segít abban, hogy boldogabb, lelkesebb, és nyugodtabb legyen.

A Carnegie Mellon egyetemen végzett kutatások szerint a pozitív életszemléletűek kevésbé könnyen betegednek meg, és ellenállóbbak a felső légúti megbetegedésekkel szemben. Ezzel szemben a negatív életszemléletűek és felfogásúak több stressztől szenvednek és feszültebbek.

A túl sok feszültség és stressz sokféle életveszélyes állapotot okozhat, mint a magas vérnyomás, a cukorbetegség, vagy a szívproblémák.

4. Megfelelő higiénia
A Járványügyi- és megelőzési központ (Centers for Disease Control and Prevention) állítása szerint a megfelelő kézmosás az egyik legegyszerűbb módja a betegség megelőzésének.

Igyekezzen meleg vízzel és szappannal, legalább 20 másodpercen át kezetmosni. Ez az egyszerű szokás csökkenti a komoly megfázások és az influenza kialakulásának esélyeit.

Naponta zuhanyozzon és megfelelően tisztítsa meg minden testrészét. Rendszeresen ellenőrizze körmeit és távolítsa el a szennyeződéseket. Emellett pedig tartsa otthonát és környezetét tisztán és kórokozómentesen.

5. Aktív szociális élet
Kutatások bizonyítják, hogy az aktív szociális életet élők immunrendszere erősebb, és kisebb eséllyel szenvednek fertőző betegségektől. A Harvard egyetem 2008-as kutatása alapján a pozitív szociális kapcsolatok védelmet nyújthatnak a memóriavesztés és egyéb kognitív problémák ellen.

Emellett azok, akiknek kevés barátjuk van, nagyobb eséllyel szenvednek szívproblémáktól, depressziótól, vagy szorongástól. Tehát egészsége érdekében mindenképpen szakítson időt szeretteire és barátaira. Ha barátai távol laknak öntől, a telefon vagy chat is megfelelő.

6. Kiegyensúlyozott pH-szint
A szervezete akkor működik megfelelően, ha se nem túl savas se nem túl lúgos, hanem épp félúton van, kiegyensúlyozott pH-szinten.

Ha a pH-szintje a megfelelő alá esik, szervezete elsavasodik, amely kimerültséget, gyors légzést, és gyomorproblémákat okoz. Ez főképp olyankor fordul elő, ha sok húst és cukrot fogyaszt, a lúgosító hatású zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával ellensúlyozhatja a felborult egyensúlyt.

Fogyasszon sok sötétzöld levelű zöldséget, zöldbabot, spárgát, sárgarépát, kókuszt és avokádót. Emellett igyekezzen kerülni a feldolgozott ételek fogyasztását.

7. Stressz
A boldog emberek könnyebben kezelik a stresszt és ritkábban betegednek meg. A Duke egyetemen végzett kutatások kimutatták, hogy a stressz károsítja az immunrendszert és a szívet is.

Egyéb tanulmányok sugallják, hogy a túl sok stressz növeli a bakteriális fertőzések kialakulásának esélyeit, mint például a tuberkolózis. Emiatt már kisgyermekkortól elengedhetetlen a helyes relaxációs technikák elsajátítása és a stressz leghatékonyabb kezelésének gyakorlata.

Bármikor stresszesnek vagy feszültnek érzi magát, gyalogoljon gyors tempóban fél órát. Ez segíti abban, hogy megnyugodjon. A zöldségekben és gyümölcsökben gazdag étrend és a napi 7-8 óra alvás szintén nagy segítség. Emellett pedig a nevetés segíti az endorfinok felszabadulását, amelyek természetes módon szüntetik meg a stresszes állapotot.

8. Megfelelő pihenés és alvás
A megfelelő pihenés és alvás csodákat tehet szervezetéért. Ha naponta legalább nyolc óra nyugodt alvást bizosít szervezetének, teste azt harmonikus egyensúllyal és a lehető legjobb teljesítőképességgel fogja meghálálni. A megfelelő alvás és pihenés az első lépés az egészséges élet felé. Ezzel szemben az alvásmegvonás degeneratív hatással lehet szellemi és fizikai egészségére is.

A napi 6-8 óra pihentető alvás biztosítja a nap folyamán a jobb stressztűrőképességet, a jobb memóriát, a megfelelő vérnyomást és koleszterinszintet, emellett csökkenti a gyulladásokat, megelőzi a depressziót, és segíti az egészséges testsúly fenntartását, csak hogy néhányat említsünk. Nem utolsó sorban javítja az immunrendszer működését, így sikeresebben védekezik a betegségeket okozó vírusok és baktériumok ellen.

9. Hidratálás
Mivel az emberi szervezet 60%-a víz, igaz az, hogy a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása nagymértékben csökkenti a rendszeres betegségek kialakulását.

Megfelelő hidratálással szervezete képes a sejtfunkciók fenntartására, amely kulcsfontosságú a tápanyagok szervezeten belüli szállításakor. Emellett segíti a felhalmozódott mégeranyagok eltávolítását a szervezetből a póruokon és a véráramon keresztül.

A legegyszerűbb módja a szervezet megfelelő hidratáltságának a napi elegendő víz fogyasztása. Igyekezzen 10-12 pohár vizet meginni a nap folyamán.

Emellett egyen elegendő, magas víztartalmú gyümölcsöt és zöldséget. A szakemberek azt javasolják, hogy alkoholfogyasztását csökkentse, hiszen az alkohol nem csak dehidratációt okozhat, de az immunrendszert is gyengíti.

10. Kiegyensúlyozott étrend
A megfelelően megtervezett étrend csökkenti a gyakori megbetegedés kialakulásának kockázatát. Az ételek olyan tápanyagokat és hozzávalókat biztosítanak, amelyek erősen és egészségesen tartják szervezetét. Fogyasszon magas tápanyagtartalmú ételeket, mint például az A-vitamin, C-vitamin, fehérje, szénhidrátok, vas, esszenciális zsírsavak, és a többi. Egyen évszaknak megfelelő friss gyümölcsöket és zöldségeket, és kerülje a feldolgozott ételeket.

Kutatások azt is javasolják, hogy a hagymafélék, a fokhagyma, a gyömbér, és a méz antimikrobiális és vírusölő hatású, amely szintén megakadályozhatja a betegségek kialakulását.

Emellett napi kalóriabevitelének csökkentése is segítheti egészsége megőrzését és az öregedéssel járó betegségek, mint a keringési zavarok, a cukorbetegség, vagy akár az Alzheimer kór kialakulását is.

A fenti tippek követésével hatalmas változást érzékelhet és rengeteget tehet szervezete egészségéért. Nagyon könnyedén beépíthetőek életvitelébe az egészségesebb és betegségmentes élet érdekében.
Forrás : Link

 
 
0 komment , kategória:  Natúr kezelések  
Címkék: szívproblémáktól, életszemléletűek, kisgyermekkortól, szennyeződéseket, hidratáltságának, tápanyagtartalmú, kiegyensúlyozott, ellensúlyozhatja, kórokozómentesen, megbetegedéseket, leghatékonyabbak, elengedhetetlen, kulcsfontosságú, felszabadulását, antimikrobiális, antioxidánsokat, immunrendszert, kialakulásának, körülmlnyeihez, betegségmentes, memóriavesztés, megbetegedések, leghatékonyabb, felhalmozódott, fogyasztásával, immunrendszere, betegségektől, cukorbetegség, szívproblémák, dehidratációt, életveszélyes, gyümölcsökben, immunrendszer, kimerültséget, kerékpározást, szervezetéért, egészséges élet, testmozgás segíti, immunrendszer megfelelő, jobb egészség, aerobic mozgásformák, gyulladásos megbetegedéseket, rendszeres testmozgás, olyan megbetegedések, 2-es típusú, testmozgás emellett, egészséges étrend, sokféle természetes, élénk színű, megfelelő fittséget, évszaknak megfelelő, piros paprika, Carnegie Mellon, Disease Control,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
még több kérdés
Blog Címkék
Mocsári gólyahír  Sóvirág  Advent első vasárnapján  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Szép estét, jó éjt!  Minden jó, ha a vége jó  Facebookon kaptam  Adventi koszorú: egy szerény b...  Farkas Paor Anna Adventi meren...  Pietrelcinai Szent Pio Emlékol...  Tavaszi kikerics  Adventi várakozásban  Oly jó néha odabújni hozzád . ...  Mai harmónia kártyám  Kellemes délutánt!  Sziki pozdoe virág  Kávéillatos szép reggelt!  Facebookon kaptam  Ne taposs el  Nyilfű  Pio atya bölcs mondatai  Jó reggelt szép napot  Sárga nőszirom  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Kellemes délutánt!  Facebookon kaptam Mírjam barát...  X. Béke bajnok Szent Miklós 1...  Kellemes délutánt!  Rence virág  Virtuosos V4+ első elődöntő 20...  Rorate caeli desuper - Harmato...  Nagy viziboglárka  Macskahere virág  Advent 1  Facebookon kaptam  Rorate caeli desuper - Harmato...  Parlament esti fényben  Útravaló – 2020. novembe...  Jó éjszakát kívánok Mindenkine...  34. évközi hét szombat (2020)...  Rézi füzény  Széleslevelű gyékény  A kollagén jelentősége  Facebookon kaptam  Pietrelcinai Szent Pio Emlékol...  Adventi ráhangoló: Tényleg vár...  Facebookon kaptam  Gitár virággal  Vizitök  Advent 1. vasárnapja 11.29  Vidám, szép napot!  Advent 1. vasárnapja Igenaptár...  Tavaszi kikerics  Izületi fájdalmakra  A BÓR szerepe a rák megelőzésé...  Facebookon kaptam  Az otthon ünnepi hangulata  Macskahere virág  Advent 1 vasárnapján Déváról 1...  Png nő  Facebookon kaptam  Kellemes délutánt!  Boldog Advent várakozást.  Lizinka virág  Advent kezdete - Veszprémi Érs...  Szép reggelt, kellemes napot!  Útravaló – 2020. novembe...  A készülődés elkezdődött  Advent - (Várakozás)  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Karácsonyi hangulat a Parlamen...  Üdvözöllek szeretettel!  Png virág  Facebookon kaptam  Ünnepi készület Horváth Árpád ...  Elkezdődött az advent - Vízi J...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztinától  Facebookon kaptam  ADVENT első vasárnapja  Parlament esti fényben  Ágakat ringat a Novemberi szel...  Facebookon kaptam  Széleslevelű nöszőfű  Facebookon kaptam  Szívedben  Facebookon kaptam  Kun Magdolna Advent első gyert...  Üdvözöllek szeretettel!  Őszi kép  Karácsonyi hangulat a Parlamen...  Üdvözöllek szeretettel!  Facebookon kaptam  Minden jó, ha a vége jó  A készülődés elkezdődött  Parlament esti fényben 
Bejegyzés Címkék
egészséges élet, testmozgás segíti, immunrendszer megfelelő, jobb egészség, aerobic mozgásformák, gyulladásos megbetegedéseket, rendszeres testmozgás, olyan megbetegedések, 2-es típusú, testmozgás emellett, egészséges étrend, sokféle természetes, élénk színű, megfelelő fittséget, évszaknak megfelelő, piros paprika, pozitív hozzáállás, különféle helyzetekhez, pozitív életszemléletűek, felső légúti, negatív életszemléletűek, magas vérnyomás, megfelelő kézmosás, egyik legegyszerűbb, betegség megelőzésének, egyszerű szokás, komoly megfázások, influenza kialakulásának, aktív szociális, pozitív szociális, telefon vagy, szervezete akkor, lúgosító hatású, felborult egyensúlyt, feldolgozott ételek, boldog emberek, stressz károsítja, bakteriális fertőzések, helyes relaxációs, stressz leghatékonyabb, nevetés segíti, endorfinok felszabadulását, stresszes állapotot, megfelelő pihenés, lehető legjobb, megfelelő alvás, első lépés, alvásmegvonás degeneratív, jobb memóriát, megfelelő vérnyomást, egészséges testsúly, immunrendszer működését, betegségeket okozó, emberi szervezet, megfelelő mennyiségű, rendszeres betegségek, sejtfunkciók fenntartására, tápanyagok szervezeten, felhalmozódott mégeranyagok, véráramon keresztül, legegyszerűbb módja, szervezet megfelelő, napi elegendő, megfelelően megtervezett, gyakori megbetegedés, ételek olyan, feldolgozott ételeket, betegségek kialakulását, öregedéssel járó, keringési zavarok, fenti tippek, szívproblémáktól, életszemléletűek, kisgyermekkortól, szennyeződéseket, hidratáltságának, tápanyagtartalmú, kiegyensúlyozott, ellensúlyozhatja, kórokozómentesen, megbetegedéseket, leghatékonyabbak, elengedhetetlen, kulcsfontosságú, felszabadulását, antimikrobiális, antioxidánsokat, immunrendszert, kialakulásának, körülmlnyeihez, betegségmentes, memóriavesztés, megbetegedések, leghatékonyabb, felhalmozódott, fogyasztásával, , ,
2020.10 2020. November 2020.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 20 db bejegyzés
e hónap: 683 db bejegyzés
e év: 2832 db bejegyzés
Összes: 40184 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 3104
  • e Hét: 6406
  • e Hónap: 96802
  • e Év: 899060
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2020 TVN.HU Kft.