Belépés
pacsakute.blog.xfree.hu
A szeretet ellen nincs fegyver. Czeizel Ilona
1954.01.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A fáradtság leküzdésére - természetesesen
  2020-10-22 16:50:38, csütörtök
 
   
  Számos életmódbeli tényező, egészségügyi és pszichés probléma befolyásolhatja ezt. Az életmódbeli tényezők közé tartozik a túlzott alkohol vagy koffeinfogyasztás, a túlzott fizikai aktivitás, a mozgáshiány, az alváshiány és az egészségtelen étkezési szokások.

A fáradtságot mentális problémák is okozhatják, mint a szorongás, a depresszió, a gyász és a stressz. Bizonyos egészségügyi problémák is fáradékonyabbá teszik a személyt, ilyen a májelégtelenség, a vérszegénység, a rákbetegség, a vesebetegségek, a szívbetegségek, a pajzsmirigy rendellenességek, a túlsúlyosság, az alvási apnea (légszomj) és a diabétesz.

Az Amerikai Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézetének adatai szerint ötből egy amerikai fáradékony, olyan mértékben, amely befolyásolja a mindennapi életét. Ez a tünet együttes a nőket jobban érinti, mint a férfiakat.

A fáradékonyság fő tünete a kimerültség, főként fizikai vagy mentális tevékenység végzése után. Ennek jele lehet még az izomfájdalom, a motiváció hiánya, a koncentrációs nehézségek, a zavartság, a fejfájás, az ingerlékenység, az étvágytalanság, a hangulatingadozás és az energiátlanság.

Függetlenül attól, hogy a fáradékonyság fizikai, mentális vagy érzelmi okokra vezethető vissza, pár hasznos étel sokat segíthet. Ezek a kulcsfontosságú termékek ellátják a szervezetet esszenciális tápanyagokkal, fehérjékkel, zsírokkal, komplex szénhidrátokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Ezeknek köszönhetően a szervezet megfelelően tud működni és le tudja küzdeni a fáradékonyság tüneteit.

1. Banán
A banán káliumban gazdag, amely a szervezetben a cukor energiává alakításához szükséges. Emellett számos más tápanyagban is gazdag, mint a B-vitaminok, a C-vitamin, az omega-3-zsírsavak, az omega-6-zsírsavak, a rost és a szénhidrát, amelyek legyőzik a fáradtságot és a dehidratációt illetve a fáradékonyság egyéb tüneteit.

Ezen felül a banánban található természetes cukor, a fruktóz, a szacharóz és a glükóz is gyorsan juttatják energiához a szervezetet.

Fogyasszon naponta egy-két banánt. A banános shake vagy smoothie is jót tesz a szervezetnek, hidratáltan tartja és energiával tölti fel testét.

2. Zöldtea
A zöldtea is csökkenti a fáradékonyságot, főként a stresszből vagy munkából származó fáradtságot. A zöldtea polifenoljai csökkentik a stresszt, energiát adnak és serkentik a koncentrációt.

A zöldtea egy komponense serkenti az anyagcserét és megvéd a fáradékonyság káros hatásaitól.

Egy csésze zöldtea elkészítéséhez áztasson be egy kávéskanál zöldtea levelet forró vízbe öt percre. Szűrje le és ízesítse mézzel, naponta kétszer-háromszor fogyassza ezt. A zöldtea levelek helyett filteres zöld teát is használhat.

3. Sütőtök mag
A sütőtök mag ideális fáradtság elleni rágcsálnivaló. Kiváló minőségű fehérjékben, egészséges omega-3-zsírsavakban, B1-, B2-, B5- és B6-vitaminokban gazdag, valamint fontos ásványi anyagokban, mint a magnézium, a mangán, a foszfor és a réz. Ezek a tápanyagok együttesen serkentik az immunrendszer működését, energiát adnak és leküzdik a fáradékonyság tüneteit.

Ezen felül a sütőtök magban található triptofán segít az érzelmi fáradtság leküzdésében és elősegíti a jó alvást, amely enyhíti a fizikai fáradtságot.

Már egy maroknyi sütőtök mag azonnal energiával tölti fel és enyhíti a fáradékonyságot. Rágcsálnivalónak fogyasszon pirított tökmagot. Az anyagcsere serkentése érdekében használjon tökmag vajat főzéskor.

4. Zabpehely
A zabpehely remekül leküzdi a fáradtságot. Minőségi szénhidrátokat tartalmaz, amelyek glikogénként tárolódnak a szervezetben és energiát biztosítanak az agy és az izom számára egész nap.

Ezen felül sok értékes tápanyagot tartalmaz, fehérjét, magnéziumot, foszfort és B1-vitamint, amelyek energiával töltik fel.

A zabpehely az emésztésnek is jót tesz magas rosttartalmának köszönhetően. Cukorbetegek is fogyaszthatják, ugyanis segít a vércukorszint szabályozásában.

Egy tál zabpehely remek reggeli. Ahhoz, hogy még egészségesebbé tegye adjon hozzá friss gyümölcsöket és magvakat.

5. Joghurt
A joghurtban található nagy mennyiségű fehérje, szénhidrát és a belek számára fontos probiotikum segít a fáradtság leküzdésében. A szervezet gyorsabban dolgozza fel a joghurtot, mint a szilárd ételeket, így gyorsan szolgáltat energiát, amikor szükség van rá.

A joghurtban található probiotikumok a krónikus fáradékonyság tüneteit is enyhítik. Emellett az emésztőrendszer egészségének fenntartásában is kulcsfontosságú szerepet játszanak.

Joghurtot bármely napszakban fogyaszthat. Egyen naponta legalább egy pohár zsírszegény joghurtot. Amennyiben nem szereti a natúr joghurtot, adjon hozzá fagyasztott erdei gyümölcsöket, vagy más gyümölcsöket és magvakat illetve készítsen belőle smoothie-t.

6. Görögdinnye
Ha szomjas egy forró nyári napon edzés után, visszanyerheti energiáját egy szelet görögdinnye elfogyasztásával. A görögdinnye vízben és elektrolitekben gazdag, ezáltal megelőzve a dehidratációt és enyhítve a fáradtság tüneteit.
Emellett olyan fáradékonyság elleni anyagokban is gazdag, mint a kálium, a C-vitamin, a likopin, a béta-karotin és a vas.

Legközelebb, ha fáradt és energiára van szüksége, egyen egy szelet görögdinnyét. Görögdinnyéből egészséges italt is készíthet egy kis méz, citromlé és víz hozzáadásával. Fogyassza ezt az italt edzés után a fáradtság tüneteinek megelőzése céljából.

7. Dió
Egy másik népszerű fáradtság elleni étel a dió. Omega-3-zsírsavakban gazdag, amelyek könnyen enyhítik a tüneteket. Az enyhe depresszió tüneteit is csökkentik ezen felül.

Sőt, a dió fehérjét és rostot is tartalmaz, amelyek energiát adnak edzés után. A dióban mangán, magnézium, foszfor, vas, réz és vitaminok si találhatóak.

Építsen be 1/4 csészényi diót a napi étrendjébe. Pirított diót is fogyaszthat tízóraiként és uzsonnaként. Vágott dióval érdemes megszórnia a müzlit, a shakeket, smoothie-kat leveseket és salátákat is.

8. Babfélék
A babféléknek számos jótékony hatása van és a fáradékonyság leküzdésében is hasznos lehet.

Rostban, szénhidrátban, fehérjékben és számos ásványi anyagban gazdag (kálium, magnézium, foszfor, réz, vas). Ez az egyedülálló kombinációhosszú időn át energiával látja el a szervezetet, ezáltal megelőzve a fáradtságot.
A legtöbb babféle alacsony glikémiás indexű, így nyugodtan fogyaszthatóak, nem kell hirtelen vércukorszint ugrástól tartani, illetve az ezt követő energiacsökkenéstől sem.

Különféle babokat különféle formában fogyaszthat a nap bármely szakában. Például a forral szójabab remek reggeli, míg a feketebab saláta vagy leves ebéd vagy vacsora lehet. Babfélékből készített egytálételeket is kipróbálhat.

9. Kaliforniai paprika
A kaliforniai paprika az egyik legjobb természetes C-vitaminforrás. Ez az antioxidáns nem csak az immunrendszert serkenti, de a kortizol nevű stressz hormon szintjét is csökkenti, ezáltal enyhítve a fáradékonyságot.

A C-vitamin elengedhetetlenül fontos a mellékvese rendszer egészségének megőrzésében, amely megelőzi a fizikai vagy érzelmi stresszből származó fáradékonyságot. Kutatások kimutatták, hogy a C-vitamin hiány fáradékonnyá tesz. A piros kaliforniai paprika A-, B6- és C-vitaminokban, folsavban és rostban gazdag.

Már napi egy csészényi felaprított piros kaliforniai paprika több mint elegendő az energia szint magasan tartásához és az anyagcsere folyamatok megfelelő működéséhez. Építse be a piros kaliforniai paprikát az étrendjébe nyers, főtt, pirított, grillezett és töltött formában is.

10. Spenót
A spenót a piacon könnyedén megtalálható fáradtság leküzdő növény. A spenót az egyik vasban leggazdagabb étel, amely segíti a vér oxigénszállítását a sejtekhez. Ez segíti az energiatermelést és leküzdi a fáradtságot és a fáradékonyság tüneteit.

A spenót magnéziumban, káliumban, C- és B-vitaminban gazdag, amelyek segítenek az anyagcsere serkentésében és energiával töltik fel a szervezetet.

Adjon spenót leveleket szendvicshez, leveshez vagy egyéb egészséges ételekhez. Húsos szószokhoz, casserolekhoz és smoothie-khoz is adható az alap íz megváltoztatása nélkül. Egy pohár spenótlével szintén hatásosan leküzdhető a fáradtság.
Forrás : Link
 
 
0 komment , kategória:  Natúr kezelések  
Címkék: rendellenességek, kombinációhosszú, energiatermelést, elfogyasztásával, rágcsálnivalónak, befolyásolhatja, fáradékonyságot, rosttartalmának, elektrolitekben, megváltoztatása, emésztőrendszer, májelégtelenség, szabályozásában, kulcsfontosságú, szénhidrátokkal, immunrendszert, szívbetegségek, elkészítéséhez, vesebetegségek, görögdinnyéből, fáradékonyabbá, visszanyerheti, fenntartásában, egészségesebbé, energiátlanság, fogyaszthatják, szénhidrátokat, fogyaszthatóak, ingerlékenység, egytálételeket, étvágytalanság, fáradékonyság, vércukorszint, probiotikumok, koncentrációs, dehidratációt, életmódbeli tényezők, túlzott alkohol, túlzott fizikai, egészségtelen étkezési, fáradtságot mentális, pajzsmirigy rendellenességek, alvási apnea, amerikai fáradékony, mindennapi életét, tünet együttes, nőket jobban, motiváció hiánya, koncentrációs nehézségek, fáradékonyság fizikai, kulcsfontosságú termékek, szervezetet esszenciális, Amerikai Egyesült Államok Nemzeti Egészségügyi Intézetének,
Új komment
Név:
E-mail cím: ( csak a blog tulajdonosa látja )
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
még több kérdés
Blog Címkék
Png csokor  Szép volt  Budapesten is vörös fénybe ölt...  Útravaló – 2020. novembe...  Facebookon kaptam  Bizalom  Facebookon kaptam  Png nő  A dal ereje  A bűnügyi igazságszolgáltatás  Pongyola pitypang  Facebookon kaptam  Földi szeder  Széleslevelű utifű  Facebookon kaptam  Eljön a pillanat  Facebookon kaptam  Kellemes napot kívánok  Százszorszép  Tavaszi hérics  További szép napot  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Poser tube  Mire vágyunk adventben?  Őszi kép  Boldog szülinapot a ma ünneplő...  Kövér porcsin  Katalin nap  Budapesten is vörös fénybe ölt...  Facebookon kaptam  Széleslevelű utifű  Facebookon kaptam  Fehér libatop  Facebookon kaptam  Osztrák pozdor  Urai Annamari gondolatai a jár...  Zászlós csűdfű  Búzavirágok  Hosszú Katinka: Sokkal motivál...  Földi szeder  Útravaló – 2020. novembe...  Kempis Tamás: imája az angyalo...  Facebookon kaptam  Eljön a pillanat  A Szűzanya 2020. november 25-i...  Boldog szülinapot a ma ünneplő...  Esernyő  Png rózsa csokor  Mai harmónia kártyám  Hóesésben  Aranka növény  Mezei sóska  Szeretettel köszöntöm a Katali...  Szeretettel köszöntöm a Katali...  Földi szeder  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Őszi kép  Talentumok Mt25,14-30  Mezei katáng  Png sütőtök  Maradj még, ne menj!  A cukorbetegség megelőzése  Fehér libatop  Seprű és rózsa – Utcasep...  Elhunyt Diego Maradona  Harmónia......  Maradj még, ne menj!  Facebookon kaptam  Kempis Tamás: imája az angyalo...  Mezei virágok  Búzavirágok  Őszi kép  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Decemberben jelenik meg Ferenc...  Összhang riport műsör - 2020.0...  Őszi kép  Százszorszép  Aranyvesszőfű  Facebookon kaptam  A dal ereje  Katalin napjához számos szokás...  Tavaszi keresztfű  Boldog szülinapot a ma ünneplő...  Tavaszi hérics  Ölelés  Ölelés  Amikor sem a múltat, sem a jöv...  Mezei virágok  Tengerparton  Szeretettel Mindenkinek !  Szedheted te a világ legdrágáb...  Png virág  Facebookon kaptam  Bükköny  A Szűzanya 2020. november 25-i...  Fekete ruha arany cipő  Png rózsa  Buborcs boglárka  Összhang riport műsör - 2020.0... 
Bejegyzés Címkék
életmódbeli tényezők, túlzott alkohol, túlzott fizikai, egészségtelen étkezési, fáradtságot mentális, pajzsmirigy rendellenességek, alvási apnea, amerikai fáradékony, mindennapi életét, tünet együttes, nőket jobban, motiváció hiánya, koncentrációs nehézségek, fáradékonyság fizikai, kulcsfontosságú termékek, szervezetet esszenciális, szervezet megfelelően, fáradékonyság tüneteit, banán káliumban, cukor energiává, dehidratációt illetve, fáradékonyság egyéb, banánban található, banános shake, stresszből vagy, zöldtea polifenoljai, komponense serkenti, fáradékonyság káros, csésze zöldtea, kávéskanál zöldtea, zöldtea levelek, tápanyagok együttesen, immunrendszer működését, sütőtök magban, érzelmi fáradtság, fizikai fáradtságot, maroknyi sütőtök, anyagcsere serkentése, zabpehely remekül, izom számára, vércukorszint szabályozásában, joghurtban található, belek számára, fáradtság leküzdésében, szervezet gyorsabban, szilárd ételeket, krónikus fáradékonyság, emésztőrendszer egészségének, pohár zsírszegény, natúr joghurtot, forró nyári, szelet görögdinnye, görögdinnye vízben, fáradtság tüneteit, szelet görögdinnyét, italt edzés, fáradtság tüneteinek, másik népszerű, enyhe depresszió, dióban mangán, napi étrendjébe, babféléknek számos, fáradékonyság leküzdésében, egyedülálló kombinációhosszú, legtöbb babféle, forral szójabab, feketebab saláta, kaliforniai paprika, egyik legjobb, immunrendszert serkenti, kortizol nevű, mellékvese rendszer, fizikai vagy, piros kaliforniai, csészényi felaprított, energia szint, anyagcsere folyamatok, étrendjébe nyers, piacon könnyedén, egyik vasban, spenót magnéziumban, anyagcsere serkentésében, pohár spenótlével, rendellenességek, kombinációhosszú, energiatermelést, elfogyasztásával, rágcsálnivalónak, befolyásolhatja, fáradékonyságot, rosttartalmának, elektrolitekben, megváltoztatása, emésztőrendszer, májelégtelenség, szabályozásában, kulcsfontosságú, , ,
2020.10 2020. November 2020.12
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 8 db bejegyzés
e hónap: 577 db bejegyzés
e év: 2726 db bejegyzés
Összes: 40078 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 2461
  • e Hét: 19122
  • e Hónap: 85885
  • e Év: 888143
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2020 TVN.HU Kft.