Belépés
suzymama.blog.xfree.hu
Aki szeretetet vet boldogságot arat!! Suzy Mama
1901.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Könnyen elvégezhető, otthoni tornagyakorlatok időseknek
  2017-11-29 19:14:19, szerda
 
   
  Köztudott, hogy a rendszeres testmozgás nagyon egészséges. De szabad-e edzeni 65 éves kor felett is? Biztonságos, és szükséges-e? A válasz egyértelműen igen. Ebben a cikkben 5 olyan gyakorlatot mutatunk be, amelyeket kifejezetten 65 év felettieknek ajánlunk, ráadásul otthon, ülve is elvégezhetőek!


Mennyit kell idős korban mozogni?


Az ajánlott testmozgás mennyisége idősek esetében is ugyanannyi, mint fiataloknál: heti 150 perc. Természetesen az intenzitást csökkenteni kell az életkor előrehaladtával. Fontos, hogy ne vigyük túlzásba: osszuk el arányosan a 150 perc edzést a hét során. Az egyensúlyjavító, erősítő, nyújtó és kardió mozgást vegyesen végezzük.
Az alábbi 5 gyakorlatot otthon, egy székben ülve el lehet végezni, minden nap. Ezeket a lehetőségeinkhez mérten egészítsük ki pl. sétával, nyújtó gyakorlatokkal, jógával, könnyű súlyzós edzéssel, kerékpározással (akár szobakerékpárral), úszással, stb.

1. Karemelés oldalra.

Ülj egyenesen a székben. A karjaid legyenek leeresztve melletted, befelé fordított tenyérrel. Emeld fel oldalra a karjaidat, olyan magasra, amennyire csak tudod, majd szép lassan ereszd vissza őket a kiinduló helyzetbe. Végezz 10 ismétlést!

2. Vállvonogatás

Emeld a válladat egyenesen felfelé, mintha a füledet szeretnéd megérinteni. Ne hajlítsd be a könyöködet. Lassan ereszd vissza a válladat. Végezz 10 ismétlést a gyakorlatból!

3. Törzsfordítás

Ülj egyenesen, talpak a földön. Tedd a karjaid keresztbe a mellkasod előtt, úgy, hogy a kezeidet az ellentétes vállaidra helyezed. A csípőd maradjon egyenesen, és így fordítsd el a felsőtestedet balra, annyira, ameddig csak kényelmesen tudod. Tartsd ki a mozdulatot 5 másodpercig. Ismételd meg a jobboldalon is. Végezz mindkét oldalból 8-10 ismétlést!

4. Lábnyújtás

Mindkét kezeddel kapaszkodj meg a szék ülésében. Lassan nyújtsd ki a jobb lábadat, és emeld fel magad előtt. Tartsd ki a pozíciót 5-10 másodpercig (ameddig tudod), majd szép lassan ereszd vissza a lábadat. Ismételd meg ugyanezt a bal lábaddal is. Végezz mindkét oldalból 10 ismétlést!

5. Sarok- és lábfej emelés

Ülj le egy székre, a combod legyen párhuzamos a talajjal, mindkét talp a földön. Emeld fel a sarkaidat a földről, majd engedd vissza őket. Végezz 10-15 ismétlést ebből. Ezután a sarkaidat hagyd a földön és emeld fel az elülső lábfejed, majd engedd vissza. Ebből is végezz 10-15 ismétlést.
Az ismétlések száma idővel emelhető, sőt, a gyakorlatsorozat bővíthető egyéb feladatokkal is, amelyekhez akár már fitneszszalagot is igénybe vehetsz.



És hogy miért éri meg idősebb korban is fizikailag aktívnak maradni?

A rendszeres mozgás az alábbi területeken fejt ki pozitív hatást:

Az egészséges és erős szervezet sokkal könnyebben és gyorsabban le tudja küzdeni a fertőzéseket és betegségeket. A rendszeres testmozgásnak köszönhetően egy betegség leküzdése sokkal kevésbé lesz megterhelő a szervezet számára.

Szív-érrendszeri és légzőszervi funkció.
A gyakori fizikai aktivitás csökkenti a szívbetegség és a magas vérnyomás kockázatát. Ha valakinél már , a testmozgás nála is hatékonyan képes csökkenteni magas vérnyomást diagnosztizáltak a testmozgás nála is hatékonyan képes csökkenteni a vérnyomást.

Csontsűrűség és csontritkulás kockázata.
Tanulmányok sora bizonyította, hogy a testedzés védelmet nyújt a csontsűrűség csökkenésével szemben. A jobb csontsűrűség csökkenti a csontritkulás kockázatát, csökkenti az esések kockázatát és megelőzi a csonttörést. A posztmenopauzás nők csontsűrűsége akár évente 2 százalékkal csökkenhet. Az amerikai Tufts Egyetem kutatása kimutatta, hogy mozgással ez a csontvesztés drámaian visszafogható.

Emésztőrendszer működése.A rendszeres edzés segít felpörgetni az anyagcserét, elősegíti a salakanyagok hatékonyabb kiürülését és javítja az emésztőrendszer egészségét.

Krónikus betegségek és rák.
A fizikai aktivitás bizonyítottan képes csökkenteni olyan komoly betegségek kockázatát, mint az Alzheimer-kór, a demenci, a cukorbetegség, az elhízás, a szívbetegség, a csontritkulás és a végbélrák - csak hogy néhányat említsünk. Emellett segít a magas koleszterin és az ízületi fájdalmak kezelésében is.

Mindezek mellett a rendszeres testedzés javítja az egyensúlyt, így segít megelőzni az eséseket, jelentősen javíthatja a közérzetet, növeli az önbizalmat, és önálló életvitelt tesz lehetővé (nem szorulunk mások segítségére).

Egyértelmű tehát, hogy ha nem mozgunk eleget, akkor nagyon sok jóból maradunk ki. A fenti példagyakorlatok is jól mutatják, hogy soha nem késő elkezdeni, és bármely életkorban megtalálhatjuk a számunkra ideális gyakorlatokat. Úgyhogy hajrá!


Link
 
 
0 komment , kategória:  Egészség,életmód  
Címkék: diagnosztizáltak, szobakerékpárral, lehetőségeinkhez, gyakorlatsorozat, példagyakorlatok, fitneszszalagot, kerékpározással, emésztőrendszer, posztmenopauzás, egyensúlyjavító, előrehaladtával, megtalálhatjuk, gyakorlatokkal, vállvonogatás, elvégezhetőek, visszafogható, természetesen, törzsfordítás, csontritkulás, bizonyítottan, csontsűrűsége, felsőtestedet, testmozgásnak, csökkenésével, gyakorlatokat, cukorbetegség, csontsűrűség, fertőzéseket, köszönhetően, csontvesztés, szívbetegség, bizonyította, betegségeket, salakanyagok, feladatokkal, gyakorlatból, rendszeres testmozgás, válasz egyértelműen, ajánlott testmozgás, intenzitást csökkenteni, életkor előrehaladtával, székben ülve, lehetőségeinkhez mérten, karjaid legyenek, kiinduló helyzetbe, válladat egyenesen, füledet szeretnéd, karjaid keresztbe, mellkasod előtt, ellentétes vállaidra, csípőd maradjon, felsőtestedet balra, Tufts Egyetem,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Véleményezd!
04.02. 09:11 BUX: 32 375,83 pont, +0,04 százalék a nyitáskor
04.02. 09:01 BÉT - Továbbra is várhatók nagyobb árfolyammozgások a tőzsdén
04.02. 09:00 ITM: internetes tudásmegosztó portál segíti a digitális átállást a szakképz...
04.02. 08:41 ITTF: később hozzák nyilvánosságra a világranglistát, majd befagyasztják
04.02. 08:21 Devizapiac - Gyengült a forint csütörtök reggelre
04.02. 08:11 Koronavírus - Elhunyt egy újabb beteg Magyarországon
04.02. 08:11 A veszélyhelyzet alatt is bekapcsolja az E.ON a háztartási napelemrendszere...
04.02. 08:11 Tőzsde - Vegyes kezdés várható az európai tőzsdéken
04.02. 07:50 Megöltek egy embert Gödöllőn
04.02. 07:30 Koronavírus - 585-re emelkedett a fertőzöttek száma Magyarországon
Tudjátok ?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
Káros az alkohol ? Ha igen akkor mennyire ?
még több kérdés
Blog Címkék
5. nagyböjti hét szerda 04.01  Isten hozott virágos Április!  Április bolondja az, akit álta...  Az élet igéje – 2020. áp...  Minyó Ferencné: Április.... F...  Márk Miklós, Lelked gyönyörű s...  Az élet igéje – 2020. áp...  Aranyosi Ervin: A gondolat ere...  Egy Fülöp-szigeteki nővér is a...  ÁPRILIS 1. - BOLONDOK NAPJA R...  Jó reggelt  Útravaló – 2020. április...  Gyerekeink itt Déván megint al...  Szèp estét kedves látogat...  Jó reggelt kedves látogatóimna...  Gerberák  Ragyogó rügyre ült le most a n...  Március vége  Facebookon kaptam  Egy kis mosoly is  Facebookon kaptam  Kellemes délutáni pihenést  Avilai Szent Teréz minden erej...  Facebookon kaptam  4. Titkok, melyeket nem vihete...  Jézus egyetlen vigasza a keres...  Áprilisi tréfálkozás  Bohócruhában  Gyümölcsoltó Boldogasszony ünn...  Imádság  Kórházzá alakították az Euroví...  Tavaszi kép  Virágos csendélet  Március vége  Áprilisi tréfálkozás  Az ember teremtetésének célja  Kibomlott a cipőfűződ, meg ne ...  Szuhanics Albert Ne félj!  Édes képek - kiscicák  A szívünk mélyén keressük az U...  Tavaszi kép  Békés estét - jó éjszakát kív...  Csigi Péter: Meghallom-e, amit...  Narancsbőrgyilkos táplálékok  A Szentírás üzenete - 2020. áp...  Kislány cicával  525 főre nőtt a beazonosított ...  Az élet igéje – 2020. áp...  Kislány cicával  Kislány csokorral  Facebookon kaptam  Elmélkedés az önkéntes karanté...  Tibeti tanítások  Kellemes teázást!  Gerberák  Ave, égi király híve,  Gyerekeink itt Déván megint al...  Tulipánok  Szèp estét kedves látogat...  Naplemente  Facebookon kaptam  Vízcseppes rózsa  San Giovanni Rotondo harangsz...  Tavaszi kép  Az ember teremtetésének célja  Facebookon kaptam Mírjam barát...  Kislány macik  Szuhanics Albert Ne félj!  Pio atya Teljes film magyarul  Áprilisi tréfálkozás  Isten megszegte a kijárási til...  Jó reggelt  Pio atya Teljes film magyarul  Áprilisi tréfálkozás  Narancsbőrgyilkos táplálékok  Tanmese a kitartásról...  Április Esőt érlelő  Szebenyi Judit - Április bolon...  Olaszországban már több mint 3...  Facebookon kaptam  Harmónia......  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Hosszú életet biztosító gyümöl...  Ferenc pápa a hétfő reggeli sz...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Sexy nők  Székely János: Gyöngyöspatai i...  Beoltott gyümölcsfa  Narancsbőrgyilkos táplálékok  Gerberák  Viszlát március  Facebookon kaptam  4. Titkok, melyeket nem vihete...  Vízcseppes rózsa  Fürtös gyöngyike virág  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
rendszeres testmozgás, válasz egyértelműen, ajánlott testmozgás, intenzitást csökkenteni, életkor előrehaladtával, székben ülve, lehetőségeinkhez mérten, karjaid legyenek, kiinduló helyzetbe, válladat egyenesen, füledet szeretnéd, karjaid keresztbe, mellkasod előtt, ellentétes vállaidra, csípőd maradjon, felsőtestedet balra, szék ülésében, jobb lábadat, pozíciót 5-10, combod legyen, sarkaidat hagyd, elülső lábfejed, ismétlések száma, gyakorlatsorozat bővíthető, rendszeres mozgás, alábbi területeken, rendszeres testmozgásnak, betegség leküzdése, szervezet számára, gyakori fizikai, magas vérnyomás, testmozgás nála, testedzés védelmet, csontsűrűség csökkenésével, jobb csontsűrűség, csontritkulás kockázatát, esések kockázatát, amerikai Tufts, csontvesztés drámaian, rendszeres edzés, salakanyagok hatékonyabb, emésztőrendszer egészségét, fizikai aktivitás, végbélrák &#8211, magas koleszterin, ízületi fájdalmak, rendszeres testedzés, fenti példagyakorlatok, számunkra ideális, diagnosztizáltak, szobakerékpárral, lehetőségeinkhez, gyakorlatsorozat, példagyakorlatok, fitneszszalagot, kerékpározással, emésztőrendszer, posztmenopauzás, egyensúlyjavító, előrehaladtával, megtalálhatjuk, gyakorlatokkal, vállvonogatás, elvégezhetőek, visszafogható, természetesen, törzsfordítás, csontritkulás, bizonyítottan, csontsűrűsége, felsőtestedet, testmozgásnak, csökkenésével, gyakorlatokat, cukorbetegség, csontsűrűség, fertőzéseket, köszönhetően, csontvesztés, szívbetegség, bizonyította, betegségeket, salakanyagok, feladatokkal, gyakorlatból, felettieknek, kifejezetten, egyértelműen, csökkenteni, anyagcserét, másodpercig, segítségére, érrendszeri, légzőszervi, , ,
2020.03 2020. április 2020.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 42 db bejegyzés
Összes: 8169 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 221
  • e Hét: 2502
  • e Hónap: 699
  • e Év: 77445
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2020 TVN.HU Kft.