|
2013-11-02 18:56:23, szombat
|
|
|
Letiltva
2013, november 2 - 14:55
Az utóbbi időben alaposan rájár a rúd a Vitézy Dávid vezette BKK-ra. Gondok vannak a villamostenderrel, a Skoda perelni készül, a Futár projekt sehogyan sem akar elindulni, a bérbringa program csak a pénzt szívja, és most már Vitézy Dávidot is letiltották a szereplésről. Győzött Tarlós?
A szép reményekkel induló Budapest Közlekedési Központ, jelentős anyagi, de ami talán még fontosabb, óriási politikai hátszéllel indult (elég csak Vitézy Dávidra gondolni), ennek ellenére képtelen volt megfelelni feladatának. A lassan három éve létező cég által elért eredmények azonban nem állnak arányban a működésével felemészt milliárdokkal.
Áramkimaradás
Az utóbbi hetek és hónapok legfőbb híre volt a fővárosi közlekedés kapcsán az 1-3 villamosvonalak felújítása, új járművek beszerzése. A rekonstrukcióval súlyos problémák vannak, mivel egyáltalán nem biztos, hogy a felújított pályán vadonatúj tuják fogják koptatni a síneket.
Mint ismert, a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) határozata kimondta, hogy a BKK jogsértő módon zárta ki a budapesti villamostenderből az összességében legelőnyösebb ajánlatot benyújtó Ganz-Skoda Zrt.-t. Emiatt nem lehet lezárni a villamosbeszerzést, nem lehet győztest hirdetni, ezzel viszont veszélybe került a projekt uniós támogatása, hiszen 2015 végéig be kell fejezni a felújítást és az utolsó új villamost is üzembe kell helyezni.
A Vitézy vezette központ láthatóan egy elefánt könnyedségével mozog a porcelánboltban: ezt mutatja, hogy a villamostender kapcsán megjelent közleményükben a Közlekedési Központ a Ganz-Skoda Zrt.-t "nem átlátható, offshore hátterű cégnek" nevezte. Nem nehéz utánagondolni, mennyire perképes egy ilyen mondat.
Mivel a Skoda vezérigazgatósága is így gondolta, az állításnak következménye lett. A cég szerint a közlemény alkalmas lehet arra, hogy a Skodának jelentős anyagi kárt okozzon. Ezért felszólították a BKK-t, hogy október 30-án délig vonja vissza a megfogalmazott valótlan állításokat. Mivel ezt nem tették meg, a vállalat bírósághoz
fordult. Amit meg is fog nyerni várhatóan, a BKK pedig fizethet. Vagyis a magyar adófizető.
Ugyanakkor a járműbeszerzés mellett alaposan kiverte a biztosítékot mind a városvezetés, mind az utazóközönség körében a finoman szólva is kaotikusan, szervezetlenül elindult pályafelújítás. Az észak pesti közlekedést káoszba taszító rekonstrukció átgondolatlansága csak a budaörsi úti buszsáv átgondolatlanságához mérhető. Mindkettő jó célt szolgált volna, ám rettenetesen rossz megoldással.
Felesleges presztízsberuházás
Gyakorlatilag a BKK megalakulása óta tart a közbringa-program körüli szerencsétlenkedés. Maga a rendszer nem lenne rossz, jó néhány nyugat-európai városban bevált a rendszer, ugyanakkor a kivitelezés módja roppant magyarosnak tűnik. A Bubiról tudvalevő volt, hogy veszteséges lesz (arra már ki se térjünk, mennyire drága a kiépítése), ezért közszolgáltatás alá vonják be. Vagyis a közbringa-program újabb pénznyelőként a valódi közösségi közlekedéstől von majd el forrást, végső soron így a jelenleginél is kevesebb jut a közösségi közlekedésre.
Csoszogó Futár
Már a BKK megalakulása előtt is tervben volt egy GPS alapú utastájékoztatási rendszer, amely révén legalább az információáramlás terén át lehetett volna lépni a XXI. századba. A FUTÁR (Forgalomirányítási és Utastájékoztatási Rendszer) projekt azonban egyelőre legfeljebb a galambok tájékozódását egyszerűsíti meg, lévén hogy már az első tesztek is megmutatták, a színvonaltalan, gyatra kivitelezés miatt a rendszer finoman szólva sem működőképes. A Futár kapcsán már két éve tart a tökölés, viszont legalább viszi a pénzt: a rendszer körülbelül 6,7 milliárd forintba kerül.
És még sokan mások...
De nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy a BKK nem talált megnyugtató megoldást a hármas metró problémájára, vagy jól ismertek a négyes metró körüli anomáliák is. De idesorolhatnánk a pár éve már nagy botrányt kavaró fonódó villamost, amely jól jelezte Vitézyék megrendülő pozícióját.
A letiltott vezér
A sok, kisebb-nagyobb probléma, szerencsétlenkedés és hiba egyik legfontosabb következménye a Tarlós - Vitézy harc eldőlése. A főpolgármester egyelőre "győzelemre" áll, ami kettejük személyes háborúját illeti.
Hogy a választókért vívott harcban hogyan áll, az már más kérdés. Mindenesetre a fővárosi közlekedés semmivel sem lett jobb a BKK-val, mint előtte.
És a választások közeledtével ez lesz a legfontosabb szempont...
alfahir.hu
http://alfahir.hu/letiltva
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: rekonstrukcióval, villamosvonalak, porcelánboltban, idesorolhatnánk, közszolgáltatás, közleményükben, megfogalmazott, döntőbizottság, járműbeszerzés, villamostender, szervezetlenül, könnyedségével, pályafelújítás, felszólították, főpolgármester, színvonaltalan, tájékozódását, áramkimaradás, milliárdokkal, közbeszerzési, utazóközönség, közlekedéstől, utánagondolni, következménye, legelőnyösebb, összességében, pénznyelőként, gyakorlatilag, rekonstrukció, problémájára, közlekedésre, egyszerűsíti, városvezetés, elfeledkezni, mindenesetre, jelenleginél, utóbbi időben, bérbringa program, pénzt szívja, szép reményekkel, lassan három, működésével felemészt, utóbbi hetek, fővárosi közlekedés, rekonstrukcióval súlyos, felújított pályán, budapesti villamostenderből, összességében legelőnyösebb, projekt uniós, elefánt könnyedségével, villamostender kapcsán, ilyen mondat, Vitézy Dávid, Vitézy Dávidot, Győzött Tarlós, Budapest Közlekedési Központ, Vitézy Dávidra, Közbeszerzési Döntőbizottság, Ganz-Skoda Zrt, Közlekedési Központ, Csoszogó Futár, Utastájékoztatási Rendszer,
|
|
|
|
utóbbi időben, bérbringa program, pénzt szívja, szép reményekkel, lassan három, működésével felemészt, utóbbi hetek, fővárosi közlekedés, rekonstrukcióval súlyos, felújított pályán, budapesti villamostenderből, összességében legelőnyösebb, projekt uniós, elefánt könnyedségével, villamostender kapcsán, ilyen mondat, állításnak következménye, közlemény alkalmas, megfogalmazott valótlan, vállalat bírósághoz, magyar adófizető, járműbeszerzés mellett, biztosítékot mind, utazóközönség körében, finoman szólva, észak pesti, közbringa-program körüli, kivitelezés módja, közbringa-program újabb, valódi közösségi, közösségi közlekedésre, információáramlás terén, galambok tájékozódását, első tesztek, rendszer finoman, rendszer körülbelül, hármas metró, négyes metró, letiltott vezér, főpolgármester egyelőre, választókért vívott, választások közeledtével, legfontosabb szempont, rekonstrukcióval, villamosvonalak, porcelánboltban, idesorolhatnánk, közszolgáltatás, közleményükben, megfogalmazott, döntőbizottság, járműbeszerzés, villamostender, szervezetlenül, könnyedségével, pályafelújítás, felszólították, főpolgármester, színvonaltalan, tájékozódását, áramkimaradás, milliárdokkal, közbeszerzési, utazóközönség, közlekedéstől, utánagondolni, következménye, legelőnyösebb, összességében, pénznyelőként, gyakorlatilag, rekonstrukció, problémájára, közlekedésre, egyszerűsíti, városvezetés, elfeledkezni, mindenesetre, jelenleginél, megalakulása, legfontosabb, biztosítékot, szereplésről, közeledtével, rettenetesen, választókért, veszteséges, megmutatták, állításokat, közlekedési, kivitelezés, megoldással, megnyugtató, működésével, magyarosnak, feladatának, , ,
|
|
|
|
2024. Március
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
| 1 | 2 | 3 | |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 299
- e Hét: 1957
- e Hónap: 18750
- e Év: 151667
|
|
|