Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Mindent fontossági sorrendben :)
  2014-04-20 08:54:34, vasárnap
 
  A nagy stadionlázban leállósávba kerültek az autópálya-fejlesztések
2014. április 20. 06:08


A korábbi kormányciklusok egyik legnagyobb slágere az autópálya-építés volt. 1998 és 2010 között gyakorlatilag nem telt el egy év sem nagy szalagvágó ceremónia nélkül. 2010 óta egyre inkább úgy tűnik, hogy a stadion az új autópálya, a hálózat azonban csendben, de most is folyamatosan épül tovább. Autópálya-körképünk harmadik részében megnéztük, hogyan fejlődhetnek tovább a hazai sztrádák.

A cikksorozat első részét itt olvashatja:
2014.04.14 15:10 Alagút mosómedvéknek - Mi ássa alá az olcsó autópályaépítést?
2014.04.17 14:46 Az autópályák hozták el az autógyárakat?

Nem csak a legkisebb vállalkozásoknak fontos a pénzügyi tervezés: segítünk a választásban!
hirdetés

Bár az utóbbi években relatíve kevés autópálya épült, a második Orbán-kormány nem feledkezett meg teljesen az előző évtized legfontosabb kormányzati termékéről. Március 21-én azt nyilatkozta Lázár János, hogy a kormány által tárgyalt nemzeti közlekedési stratégia alapján az Európai Unió támogatásával 2014 és 2020 között az autópályákat el kell vinni a határig. A miniszterelnökséget vezető államtitkár hozzátette azt is, hogy a stratégia fontos eleme, hogy 2020-ra minden megyei jogú városnak autópálya-összeköttetéssel kell majd rendelkeznie. A beruházások közül Lázár a Békéscsabát Kecskeméttel összekapcsoló M44-es építésének megkezdését emelte ki.

A nagy stadionlázban leállósávba kerültek az autópálya-fejlesztések

A jelenleg meglévő autópályák közül egyedül az M1-es és az M7-es tekinthető befejezettnek, mindkettő és leágazásaik is elérik az országhatárt, ahonnan a szomszédos országokban szintén autópályán utazhatunk tovább. Hasonló a helyzet az M5-ösön, annak a leágazása azonban még nem készült el teljesen.

Az M43-as a tervek szerint idén szeptemberben éri el a román határt. A szomszédos Romániában azonban csak szigetüzemszerűen működnek autópályák, így belátható időn belül nem lehet majd 130 km/h-val száguldani Bukarestig. Ráadásul annak ellenére, hogy a 2011-ben elkezdett Nagylak és Arad közötti szakasz már közel 80%-ban kész van, azt az elkövetkezendő két évben biztosan nem adják át, elsősorban a korábbi kivitelező körüli botrányok miatt. Így nem meglepő, hogy jelenlegi információink szerint az új M43-as szakaszhoz nem kapcsolódnak jelentősebb beruházások.

Az M3-as autópálya és leágazásai sem érik el az országhatárt, Románia és Ukrajna felől pedig belátható időn belül nem is számíthatunk csatlakozó sztrádára. Ennek ellenére jelenleg folyik az M3-as továbbépítése, mintegy 12 km hosszan Vásárosnaményig. Onnan a 22 km-re elhelyezkedő ukrán határig autóútként folytatódik majd az M3-as, valamint M34-es néven Záhonyig is terveznek egy új autóutat. Ezeknek a beruházásoknak azonban egyelőre ismeretlen a dátuma. Hasonló módon, először autóútként tervezik az M49-est a csengeri román határig. A környék az ország egyik legelmaradottabb és az egyik legmagasabb munkanélküliségi rátával rendelkező régiója. Emiatt tavaly egy állami beruházás keretében bejelentették egy új adatfeldolgozó felépítését Vásárosnaményban, a magánszektort azonban, úgy tűnik, egyelőre nem ösztönözte beruházásokra az új szakasz építése.

Az M3-ashoz kapcsolódó, Miskolcot kiszolgáló M30-as jelenleg szintén nem éri el az országhatárt és nem ismert a továbbépítés dátuma, pedig Szlovákiában már elkészült a kapcsolódó R4-es autóút. Heves megye kiszolgálása érdekében egyébként még egy elágazást terveznek, M25-ös néven Eger felé.

Az Alföldön tervezik az M4-es autópálya megépítését, mely egy darabon a mai 4-es út mentén, Debrecen elérése nélkül jutna el a román határig. Jelenleg csak néhány elkerülőszakasz épült meg a tervezett nyomvonalból, ezen kívül 2016-ra ígérik a Szolnokot elkerülő Abony-Fegyvernek szakaszt, mely a tervek szerint mintegy 29 km-en 110 milliárd forintból készül el. Ez kilométerenként 3,8 milliárd forintot jelent, ami magasnak mondható, annak ellenére, hogy a szakasz két új hidat (a Tisza és a Zagyva felett) is tartalmaz. Szintén növelte a költséget az uniós források lehívása miatti szűkös határidő.

Északon a jelenleg autóútként funkcionáló és még csak Vácig megépült M2-es út érné él a tervek szerint a szlovák határt, ezzel jobban bekapcsolva Nógrád megyét az ország vérkeringésébe.

A Dunántúlon az alacsony forgalmú M6-os autópályához kapcsolódó M60-asnak készül el várhatóan idén egy rövid, kevesebb, mint 2 km-es meghosszabbítása. Ez a pécsi utak forgalmát hivatott enyhíteni. Az M6-os Mohácsnál úgy ér végét, hogy alig 20 km-re van a horvát határ, a továbbépítést eredetileg 2025 után tervezték, azonban 2012-ben kiemeltté nyilvánította a kormány a fejlesztést. Konkrét dátum azonban így sem ismert, ebben közrejátszhat az is, hogy a kapcsolódó horvát A5-ös határig történő továbbépítésének átadási idejét is többször eltolták.

Régóta tervben van még az M8-as és az M9-es autópálya, melyekből lényegében még csak egy-egy Duna-híd készült el. Ha megvalósul a két sztráda megépítésére, azok új, a fővárost messzire elkerülő kapcsolatot biztosítanának a nyugati és a keleti, délkeleti országhatárok között.

A jelenleg folyó projektek finanszírozását is veszélyezteti, hogy idén januári értesülések szerint az Európai Bizottság visszatarthat mintegy 170 milliárd forintnyi támogatást az autópálya-építések körüli szabálytalanságok miatt. 2007 óta van Magyarországon érvényben az a gyakorlat, mely szerint útépítési beruházások kivitelezésére csak olyan építőipari cégek pályázhatnak, melyeknek van aszfaltkeverő gyáregységük az adott útszakasz 50 km-es körzetében vagy az adott megyében. Ez az EB szerint sérti az uniós versenyjogi előírásokat.

2014.01.23 14:21 Magyar útépítésekre szállt rá Brüsszel

Magyarország autópálya-hálózata bár európai viszonyban fejlettnek mondható, még korántsem teljes. Fontos lenne, hogy minden autópálya elérje az országhatárt, igaz ehhez az is kell, hogy a túloldalon is legyen kapcsolódó útfejlesztés. Az elkövetkezendő két évben ugyan várhatóan csak kisebb, regionálisan jelentős autópálya-beruházásokra kerül sor, reméljük, hogy idővel kiteljesedik a hálózat.

http://www.portfolio.hu/ingatlan/a_nagy_stadionlazban_leallosavba_kerultek_az_aut opalya-fejlesztesek.197328.html?utm_source=hirstart&utm_medium=portfolio_link ek&utm_campaign=hiraggregator
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: vásárosnaményban, összeköttetéssel, meghosszabbítása, autópályaépítést, vállalkozásoknak, továbbépítésének, legelmaradottabb, munkanélküliségi, kormányciklusok, finanszírozását, kilométerenként, elkerülőszakasz, vásárosnaményig, magyarországon, vérkeringésébe, adatfeldolgozó, biztosítanának, kivitelezésére, beruházásoknak, elkövetkezendő, bejelentették, információink, stadionlázban, beruházásokra, hiraggregator, magánszektort, támogatásával, stadionlazban, aszfaltkeverő, továbbépítést, szeptemberben, mosómedvéknek, továbbépítése, nyilvánította, országhatárok, gyakorlatilag, nagy stadionlázban, korábbi kormányciklusok, autópálya-építés volt, hálózat azonban, hazai sztrádák, cikksorozat első, olcsó autópályaépítést, autópályák hozták, legkisebb vállalkozásoknak, pénzügyi tervezés, utóbbi években, második Orbán-kormány, előző évtized, kormány által, stratégia fontos, beruházások közül, Lázár János, Európai Unió, Békéscsabát Kecskeméttel, M6-os Mohácsnál, Európai Bizottság,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Szép estét  Egy tavasz  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Facebookon kaptam  Hegedüs Géza: Magyar költészet  Facebookon kaptam  Paul David Tripp Április 15  Facebookon kaptam  Előfordul, hogy  képre írva  Tavaszi este  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Jean de La Fontaine 1621 júliu...  Facebookon kaptam  Anyámról való emlékek  Facebookon kaptam  Jó éjszakát  Bársony székben  Van néhány kérdés, amin gondol...  Dóró Sándor: Embernek maradni  Facebookon kaptam  Már Gárdonyi Géza is méltatta  Facebookon kaptam  Szép álmokat!  képre írva  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Szép estét  Esterházy Péterre emlékezünk  Mit ünnepelnek a görögök márci...  A felvilágosodás...  Segíts neki dicsérni Téged  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Esterházy Péterre emlékezünk  Facebookon kaptam  Hegedüs Géza: Magyar költészet  Gebhardt Nóra versei II.  Emlékezz  Martin Buber, A haszidim meséi  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Krisztina b...  Vannak emberek  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Már Gárdonyi Géza is méltatta  Facebookon kaptam  Zilahy Lajos mondta  Töröld le  Facebookon kaptam  A sorsod  Walter Chrysler mondta  Egy párkányon  Robin Wight pitypang szobra  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Bársony székben  Paul Éluard - És egy mosoly  Jánosházy György: Fogd a kezem  Tanácsok egy pszichológustól  Ismeretlen: Ikarusz monda  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Baranyi Ferenc - N i n c s  Facebookon kaptam  Otthon  Martin Buber, A haszidim meséi  Az egyik legalapvetőbb tézis a...  A pitypang legendája  Facebookon kaptam  Szabó T. Anna - Pitypang  Szép estét  Az ember emlékekből áll  Tanácsok egy pszichológustól  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Jan Twardowski - Siessünk  Szép estét kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Esterházy Péterre emlékezünk  Robert Merle tollából  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Egyszerű  Nagy és kis csodák  jó reggelt  Facebookon kaptam  Egy gondolat  Horváth Szilvia tollából  Facebookon kaptam  Annyira tisztelem a szabadságo...  képre írva  Müller Péter tollából  Kubinyi Anna gobelintervező, t...  Facebookon kaptam  Ismeretlen: Ikarusz monda 
Bejegyzés Címkék
nagy stadionlázban, korábbi kormányciklusok, autópálya-építés volt, hálózat azonban, hazai sztrádák, cikksorozat első, olcsó autópályaépítést, autópályák hozták, legkisebb vállalkozásoknak, pénzügyi tervezés, utóbbi években, második Orbán-kormány, előző évtized, kormány által, stratégia fontos, beruházások közül, jelenleg meglévő, szomszédos országokban, leágazása azonban, tervek szerint, román határt, szomszédos Romániában, 2011-ben elkezdett, korábbi kivitelező, beruházásoknak azonban, csengeri román, ország egyik, egyik legmagasabb, állami beruházás, magánszektort azonban, továbbépítés dátuma, kapcsolódó R4-es, elágazást terveznek, román határig, tervezett nyomvonalból, uniós források, jelenleg autóútként, szlovák határt, ország vérkeringésébe, alacsony forgalmú, pécsi utak, horvát határ, továbbépítést eredetileg, kapcsolódó horvát, fővárost messzire, jelenleg folyó, adott útszakasz, adott megyében, uniós versenyjogi, vásárosnaményban, összeköttetéssel, meghosszabbítása, autópályaépítést, vállalkozásoknak, továbbépítésének, legelmaradottabb, munkanélküliségi, kormányciklusok, finanszírozását, kilométerenként, elkerülőszakasz, vásárosnaményig, magyarországon, vérkeringésébe, adatfeldolgozó, biztosítanának, kivitelezésére, beruházásoknak, elkövetkezendő, bejelentették, információink, stadionlázban, beruházásokra, hiraggregator, magánszektort, támogatásával, stadionlazban, aszfaltkeverő, továbbépítést, szeptemberben, mosómedvéknek, továbbépítése, nyilvánította, országhatárok, gyakorlatilag, közrejátszhat, visszatarthat, befejezettnek, összekapcsoló, veszélyezteti, autópályához, regionálisan, kiszolgálása, kecskeméttel, pályázhatnak, országhatárt, gyáregységük, elhelyezkedő, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1117
  • e Hét: 4881
  • e Hónap: 8626
  • e Év: 162122
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.