Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A netadó után a reklámadóból is kihátrálhat a kormány
  2014-11-06 16:54:30, csütörtök
 
  A netadó után a reklámadóból is kihátrálhat a kormány

2014. november 06., csütörtök, 06:30 Utolsó frissítés: 32 perccel ezelőtt

Szerző: M. László Ferenc

Nem ért célt a reklámadóval a kormány: az RTL nem hátrált és Brüsszel segítségét kérte, a kormánykritikus híradója pedig egyre népszerűbb. A Google és a Facebook tesz a magyar törvényekre, viszont a magyar ügyfeleik belefulladnak a papírmunkába. Ráadásul felgyorsult a reklámok áramlása a két multinacionális óriás felé, aminek a hazai médiacégek isszák meg a levét. Már a kabinet is felismerte, hogy elrontotta a törvényt, ezért a hvg.hu információi szerint vissza akar táncolni a reklámadóból. Jövőre a korábban tervezettnél egyébként is kevesebb pénzre számít a médiaadóból.

Jövőre 4 milliárddal kevesebb bevételre számít a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a nagy port felvert, már a nyáron kivetett reklámadóból. Iparági források szerint az NGM felismerte, hogy a reklámadó nem elég hatékony, rosszul hat a piacra, ezért tárgyalásokba kezdtek a Magyar Reklámszövetséggel (MRSZ) a törvény esetleges átdolgozásáról. Bár a Fidesz és a kormány már szeptember elején szondázta a piacot, a mostani egyeztetéseket az MRSZ kezdeményezte.

A kormány október 30-án terjesztette a parlament elé a 2015-ös költségvetés tervezetét, amelyből kiderül, hogy a kabinet jövőre 6 milliárd forint bevételre számít az augusztusban bevezetett új adófajtából. Pedig a kabinet ennél eredetileg többre számított: az Átlátszó.hu által kikért, az adó bevezetéséhez készített NGM-es hatástanulmány még 8-10 milliárd forint minimális bevétellel számolt. A költségvetési törvény indoklásában az NGM nem magyarázta meg, miért lesz kevesebb az eredetileg tervezettnél a bevétel, így a hvg.hu szerdán magyarázatot kért a minisztériumtól a változásról.
Az NGM nem ismeri a törvényt?

"A reklámadóról szóló törvényjavaslathoz készült hatástanulmány (...) még nem tartalmazta a parlamenti módosító javaslatok hatását, mint például az elhatárolt veszteség levonhatóságának lehetőségét" - csütörtök reggel cikkünk megjelenése után ezt a rövid választ kaptuk az NGM-től, hogy miért számolnak csak 6 milliárddal, míg korábban 8-10 milliárdról írtak a hatástanulmányban. Az L. Simon László által beterjesztett törvénytervezetet valóban módosították a parlamenti tárgyalása során, így beillesztették azt, hogy az elhatárolt veszteséget le lehet írni (majd miután kiderült, hogy az RTL-nek is volt elhatárolt vesztesége, újabb módosítás következett, mely a német tulajdonú tévétársaságot kizárta a kedvezményezettek köréből, a TV2 viszont maradt).

Csakhogy az NGM mostani érvelése nem ad magyarázatot a 2-4 milliárdos csökkenésre: ugyanis ezt a kiskaput a törvény csakis a 2014-es adóévre nyítja meg, tehát a jövő évre nem számolhatna vele a minisztérium. Ezért újabb kérdéseket küldtünk a minisztériumnak, hogy tervezik-e kiterjeszteni az ellenzék által csak lex-TV2-ként emlegetett veszteségelhatárolást 2015-re is. Vagy csak arról van szó, hogy a tárca választ megfogalmazó munkatársai nem ismerik a reklámadó-törvényt?

Elefánt a porcelánboltban

,,Megváltozhat a reklámadó mértéke, számításának módja" - ezt még Lázár János mondta szeptember 21-én a Hír Tv-nek. Arra viszont a Miniszterelnökséget vezető miniszter nem tért ki, hogy nőni vagy csökkeni fog a reklámadó, ráadásul a HVG szeptember közepén kormányzati forrásokra hivatkozva arról írt, épp hogy emelést tervez a kabinet, hiszen már augusztusban is jóval kevesebb pénz folyt be belőle, mint azt remélték.

Odacsaptak az RTL-nek - hiába?

Fotó: RTL Klub

A júniusban megszavazott törvény szerint ugyanis a médiacégeknek már idén be kellett fizetniük az adóelőleget két részletben: az elsőt augusztusban, a másodikat novemberben. Az augusztusi adatok szerint összesen 1,3 milliárdot fizettek be a cégek, ráadásul egyes becslések szerint az idei bevétel még a 3 milliárdot sem éri majd el. Csakhogy ez az összeg fél évnél is rövidebb intervallumra, csak az augusztus 15-e és a december 31-e közti időszakra vonatkozik, tehát ha ezt vesszük alapul, akkor - az idén életbe léptetett szabályok változatlanul hagyása esetén - a kormány a következő évre a 6 milliárdnál többel kalkulálhatott volna.

Már egyeztetett Pankucsi Zoltánnal, az adózásért felelős helyettes államtitkárral, és a napokban lesz újabb egyeztetés - ezzel ismerte el hvg.hu-nak az MRSZ elnöke, Urbán Zsolt, hogy folynak tárgyalások a szakma egyik szervezete és a kormány között a reklámadótörvény átdolgozásáról. Urbán szerint már az augusztusi adóelőleg-befizetések is azt mutatták, hogy igazán nagy bevétel nem származik a reklámadóból, viszont a 2008 óta egyébként is évről évre zsugorodó médiapiacnak túl nagy károkat okoz. Szerinte a kabinet azt sem vette figyelembe, hogy számos újságnál, hetilapnál a bevétel mindössze 30 százaléka származik reklámból, a többi a terjesztési díjakból, előfizetésekből keletkezik, azaz a kormány sokkal nagyobb adóalappal kalkulált, mint ami a kiadóknak a válság miatt valóságban rendelkezésére áll.
Az NGM szereti a reklámadót - az MRSZ nem

Cikkünk megjelenése után az NGM kiadott egy kétsoros közleményt, amiben ezt írták: "A reklámadó beváltotta a hozzáfűzött reményeket, ezért hasonlóan más országokhoz, a jövőben is lesz reklámadó hazánkban. 2014. augusztus 21-ig több mint 700 adózótól érkezett bevallás a NAV-hoz, a befolyt bevételek a kormány előzetes várakozásának megfelelnek". Azt nem cáfolták, amit cikkünkben is írtunk, hogy folynak a tárgyalások a reklámadó átalakításáról, és arra sem adtak meggyőző magyarázatot (lásd előző keretes írásunkat), hogy miért számolnak jövőre jóval kevesebb bevétellel.

Az MRSZ is kiadott egy közleményt csütörtökön: "A szövetség üdvözölte a (kormány felőli - a szerk.) nyitottságot, ám határozottan kifejezte, hogy az iparág számára az egyetlen és legfontosabb cél a törvény rövidtávú kivezetése. A tárgyaláson részt vevő Urbán Zsolt fokozottan felhívta a figyelmet a hazai tartalomszolgáltatók védelmére és lépéseket sürgetett ezen a téren is.".

Több piaci forrás egybehangzó véleménye szerint a kormány túl sok szereplőt haragított magára ahhoz képest, hogy a reklámadót elsősorban az RTL-re szabták. Bár ezt eleinte a kormánypolitikusok tagadták - így nyilatkozott a beterjesztő, L. Simon László államtitkár is -, Lázár János az ATV október 5-i műsorában elismerte: a reklámadó mögött az áll, hogy az RTL Klub ,,évek óta nem fizet tisztességesen adót Magyarországon", ,,kiviszi" a profitját. (Az augusztusi 1,3 milliárdos bevétel 80 százalékát, 1,05 milliárdot az RTL fizette be az államkincstárba).

Ugyanakkor olyanoknak is kellett bevallást készíteniük pár millió forintról, akik semmilyen médiaszolgáltatást nem végeznek. Így az élelmiszerláncok gyakran adnak ki és ingyen terjesztenek olyan újságokat, ahol akciós termékeiket reklámozzák - nemcsak a Tesco vagy az Auchan, hanem például a magyar tulajdonú CBA is ad ki ilyen lapokat. A reklámadótörvény szerint a saját reklám is reklám, be kell vallani. Ráadásul az akciós termékek beszállítóitól ,,marketing-hozzájárulásként" ellenértéket is kapnak az áruházak, így két jogcímen is képződhet a reklámadó alapja - figyelmeztetett egy másik csapdára még októberben Békés Balázs, a Ryan amerikai adótanácsadó cég régiós vezetője.

Az októberi Internet Hungaryn a több tucat részvevő hosszan sorolta, ki mindenkinek milyen nyilatkozatot kell kiadnia a reklámadó miatt, hogyan növekedtek a hazai cégek adminisztrációs terhei, miközben alig van az államnak bevétele belőle.

Magyar magyarnak farkasa

Kormányzati források, de maga a miniszterelnök is tett korábban arra utalásokat, hogy szeretné ,,elősegíteni" a kabinet, a hazai média több mint 50 százaléka kerüljön magyar tulajdonba. Az utóbbi években több külföldi tulajdonos kivonult a magyar piacról: többek közt eladta a TV2-t a német Pro7Sat1, lapjait a finn Sanoma, illetve eladta részesedését a HVG Zrt. többségi német tulajdonosa, a Funke is.

A lapok tiltakozása a reklámadó ellen júniusban

Fotó: hvg.hu

Csakhogy a reklámadó sérti azon magyar befektetők érdekeit is, akik vásároltak vagy fejlesztettek a hazai piacon. Urbán szerint a reklámadó hatásának is köszönhető, hogy a hirdetési pénzek fokozatosan tolódnak el a Google és a Facebook irányába: az MRSZ elnöke szerint 1,2-1,8 milliárd forintról van szó, ráadásul ezek után a kincstár az áfát is elbukja. Így pont az ellenkezőjét érték el a reklámadótörvénnyel: azon magyar médiavállalatok, internetes tartalomszolgáltatók bevételei csökkennek, melyek évek óta egyébként is azzal küszködnek, hogy a két nagy letarolja az online piacot - tehát a profit még nagyobb arányban vonul külföldre.

Ugyan a reklámadóról szóló törvény ezt a két nagy céget is célba vette, az alacsony adókulcsú Írországban adózó óriásvállalkozások egyáltalán nem is reagáltak a magyarországi törvény előírásaira, nem nyilatkoznak a reklámbevételeikről - hangsúlyozta három hete több adószakértő is az Internet Hungaryn. A törvény szerint viszont ebben az esetben a hirdetés feladójának kell reklámadót fizetnie: tehát a hazai kisvállalkozások, melyek a Google-ön és a Facebookon hirdetnek. Az eredeti törvény kidolgozói erre sem figyeltek, így utólag módosítani kellett a jogszabályt, hogy beilleszthessék: mentesül a reklámadó alól az, aki havi 2,5 millió forintnál kevesebbet hirdet. Mint kiderült, az eredeti törvény beterjesztője, L. Simon László nem is tudott arról, hogy pontosan mi van a szövegben a Google-ra és a Facebookra vonatkozóan.

RTL vs. kormány: ki veszít?

,,A kormányban többen belátták, hogy a jelenlegi feszült bel- és külpolitikai helyzetben felesleges túl sokáig az RTL-lel is fenntartani egy frontot" - mondta egy, a piaci szereplők és a kormány közti egyeztetésekre rálátó forrás, milyen más, politikai jellegű motivációi is vannak a kabinetnek. Azt a hvg.hu-nak egy magas rangú fideszes forrás elismerte, nem számítottak arra, hogy az RTL Híradójának ennyire jó lesz a nézettsége.

Fotó: Stiller Ákos

Márpedig az RTL felvette a kesztyűt és nemcsak a Híradó megerősítésével: októberben a médiavállalat hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál (EB). Érvelésük szerint míg a piaci részesedésük 13,5 százalék, addig a cég fizeti az új adó több mint 50 százalékát, ezért az RTL szerint a reklámadó diszkriminatív, torzítja a hazai versenyt. Az EB elismerte, folyik vizsgálat a reklámadó ügyében, többször is adatokat kértek be a magyar kormánytól.

Két, a hirdetési piacon meghatározó szereppel bíró cég vezetője is azt mondta a hvg.hu-nak, már szeptember elején puhatolóztak náluk a kormány emberei azzal kapcsolatban, hogy milyen törvényi módosítást tartanának fontosnak. Azt forrásaink szerint tárgyalóik elismerték, hogy túl nagyok lettek a vállalkozások adminisztrációs terhei, túl sok nyilatkozatot kell kitölteni. Forrásaink szerint a focit a miniszterelnök hobbija miatt annyira támogató kabinetben azt is felismerték, hogy nem jó ötlet reklámadót követelni a mezeken látható reklámfeliratok, szponzoráció után.

,,Biztos vagyok benne, hogy nem fogják egyik napról a másikra eltörölni, mint a netadót, de a tárgyalások során világossá vált, hogy a kabinet is érzi, hogy foglalkozni kell a kérdéssel, mert túl nagy kárt okoz a teljes magyar gazdaság számára, így nem lehet más szenárió, mint kivezetni a jogszabályt" - mondta egy piaci forrás, milyen benyomásai vannak a kormány tárgyalókészségéről. Urbán Zsolt a hvg.hu-nak azt mondta, az MRSZ megrendelt egy elemzést az Ernst&Young adótanácsadó cégtől a reklámadó várható hatásairól. A szövetség elnöke szerint a vizsgálat heteken belül elkészül, a kormányból pedig jelezték az MRSZ-nek, ők is kíváncsiak a dokumentumra.

Volt olyan médiapiaci szakember, aki úgy vélte, ha a kormány valóban enged, és kiveszi a törvényből az élelmiszerláncokat, a sport szponzorait, és enyhít a szigoron, akkor a reklámadó valóban átminősül RTL-adóvá, pontosabban tévéadóvá (ugyanis jövőre már a TV2 kezdeménye is megszűnik, az adó őket is érinteni fogja 1,5-1,7 milliárd értékben). Ebben az esetben forrásunk szerint már nehéz lesz bizonyítani az EB előtt, hogy nem diszkriminatív, ami elvezethet a reklámadó ,,halálához".


http://hvg.hu/itthon/20141106_A_netado_utan_a_reklamadorol_is_lehatralh#utm_sourc e=hvg_daily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter2014_11_06&type-i d=HvgDaily&user-id=572662BE&utm_content=normal
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: reklámadótörvény, levonhatóságának, élelmiszerláncok, hozzájárulásként, kisvállalkozások, adminisztrációs, államkincstárba, médiavállalatok, beilleszthessék, minisztériumnak, minisztériumtól, multinacionális, nemzetgazdasági, reklámfeliratok, porcelánboltban, kormánykritikus, előfizetésekből, figyelmeztetett, megerősítésével, átdolgozásáról, államtitkárral, beszállítóitól, hatástanulmány, tisztességesen, miniszterelnök, diszkriminatív, kalkulálhatott, átalakításáról, tévétársaságot, magyarországon, egyeztetéseket, rendelkezésére, egyeztetésekre, beillesztették, médiavállalat, kezdeményezte, netadó után, kormánykritikus híradója, magyar törvényekre, magyar ügyfeleik, reklámok áramlása, hazai médiacégek, korábban tervezettnél, nagy port, nyáron kivetett, törvény esetleges, mostani egyeztetéseket, kormány október, 2015-ös költségvetés, kabinet jövőre, augusztusban bevezetett, kabinet ennél, László Ferenc, Nemzetgazdasági Minisztérium, Magyar Reklámszövetséggel, Simon László, Lázár János, Pankucsi Zoltánnal, Urbán Zsolt, Békés Balázs, Internet Hungaryn, Stiller Ákos, Európai Bizottságnál,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Facebookon kaptam  A televizió nem a kultúrát kép...  Nem méltó hozzád  Őrizkednünk kell...  Szép estét kedves látogatóimna...  Boldog születésnapot a ma ünne...  Facebookon kaptam  Egy bizonyos határt  Idő  Alázat  Hogyan éljünk boldogan, amíg m...  Őrizkednünk kell...  Akarat  Facebookon kaptam  Png cica  Varga János Veniam - Fontos sz...  Amikor Jézus rátapos a lábadra  Adakozás  Facebookon kaptam  Alázat  Az engedelmesség miért nem vál...  Varga János Veniam - Fontos sz...  Jó éjszakát  Paul David Tripp Április 19  Miért nem menti meg Jézus a jó...  Png fotel  Facebookon kaptam  Fekete István - Akác  A kételkedés kezelése  Facebookon kaptam  Egy maradéktalanul uralt világ  Facebookon kaptam  Egy hatékony szolga  Illyés Gyula - Milyen hamar.  Jó reggelt, jó napot mindenkin...  Png virág  Facebookon kaptam  Kerüld el az evangélium örömén...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Gyerekként sokat küzdöttünk az...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Facebookon kaptam Krisztinától  Facebookon kaptam  Png kislány  Még csak most kezdődik a nap  Gyerekként sokat küzdöttünk az...  Facebookon kaptam  Lóhere  Reggel van  Jónás Tamás – Végtelen b...  Idő  Szép estét  Facebookon kaptam  Akarat  Png virág  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Facebookon kaptam  Osváth Erzsébet - Gólya a réte...  Csak a fogyatkozás látható  Az a nap, amelyik nevetés nélk...  Nagyon különös  Facebookon kaptam  Png kutya  Facebookon kaptam  Fekete-erdő desszert  Png rózsa csokor  Adakozás  Idő  Aki nem dolgozik, ne is egyék  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Kellemes délutánt kívánok  Facebookon kaptam  Png telefon  Tavaszi kép  Lóhere  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Amikor Jézus rátapos a lábadra  Minden harmadik...  Albert Einstein gondolata  Facebookon kaptam  Régi emberek, akikre máig büsz...  Szép napot kívánok  Ami embereknek lehetetlen, az...  Szép napot kívánok  Rátalálsz  Fekete-erdő desszert  s immár én is felragyogva, ért...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Png ház  Segítsük barátainkat, hogy meg...  Egy bizonyos határt  Szívem tiéd  Egy lelki imádság  Akarat  Tóth Ágnes - Szervusz pad  A boldog családok mind hasonló... 
Bejegyzés Címkék
netadó után, kormánykritikus híradója, magyar törvényekre, magyar ügyfeleik, reklámok áramlása, hazai médiacégek, korábban tervezettnél, nagy port, nyáron kivetett, törvény esetleges, mostani egyeztetéseket, kormány október, 2015-ös költségvetés, kabinet jövőre, augusztusban bevezetett, kabinet ennél, költségvetési törvény, eredetileg tervezettnél, reklámadóról szóló, parlamenti módosító, elhatárolt veszteség, rövid választ, parlamenti tárgyalása, elhatárolt veszteséget, német tulajdonú, kedvezményezettek köréből, törvény csakis, 2014-es adóévre, jövő évre, ellenzék által, tárca választ, reklámadó mértéke, júniusban megszavazott, elsőt augusztusban, másodikat novemberben, augusztusi adatok, idei bevétel, augusztus 15-e, december 31-e, idén életbe, következő évre, adózásért felelős, napokban lesz, szakma egyik, kormány között, reklámadótörvény átdolgozásáról, bevétel mindössze, terjesztési díjakból, kormány sokkal, válság miatt, kétsoros közleményt, reklámadó beváltotta, hozzáfűzött reményeket, befolyt bevételek, kormány előzetes, reklámadó átalakításáról, közleményt csütörtökön, szövetség üdvözölte, iparág számára, törvény rövidtávú, tárgyaláson részt, reklámadót elsősorban, reklámadó mögött, élelmiszerláncok gyakran, magyar tulajdonú, reklámadótörvény szerint, saját reklám, akciós termékek, reklámadó alapja, másik csapdára, októberi Internet, több tucat, reklámadó miatt, hazai cégek, államnak bevétele, hazai média, utóbbi években, magyar piacról, német Pro7Sat1, finn Sanoma, lapok tiltakozása, reklámadó ellen, reklámadó sérti, hazai piacon, reklámadó hatásának, hirdetési pénzek, ellenkezőjét érték, online piacot, alacsony adókulcsú, magyarországi törvény, törvény szerint, hirdetés feladójának, hazai kisvállalkozások, eredeti törvény, reklámadó alól, kormányban többen, jelenlegi feszült, piaci szereplők, kormány közti, magas rangú, médiavállalat hivatalos, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1615
  • e Hét: 3102
  • e Hónap: 14213
  • e Év: 167709
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.