|
2015-03-27 20:58:53, péntek
|
|
|
Kikértük a részletezését a Miniszterelnökségtől, jó nagy számot kaptunk
2015-03-27
Írta ErdélyiK
475 millió forintból hirdette a kormány, hogy Magyarország erősödik
Szinte még le sem zárult az előző, a hazánkba érkező nagy mennyiségű Európai Uniós támogatásnak örvendező reklámkampány, decemberben máris elindult az újabb kormányzati sikerpropaganda: “Magyarország erősödik!". Kikértük a részletezését a Miniszterelnökségtől, jó nagy számot kaptunk.
Novemberben két bejegyzésben is foglalkoztunk azzal, hogy az önkormányzati választás idején futó, a hazánkba áramló nagy mennyiségű EU-s pénzt ünneplő kormányzati sikerpropaganda (“Több pénz a gazdaságba!" / “Több pénz az önkormányzatoknak!") összesen 605 millió forintba került, az összegből pedig közel 12 millió jutott a PestiSrácoknak is.
Rövid szünet után, december végén máris indult a következő kormányzati reklámkampány a nyomtatott újságokban és online hírportálokon, TV-kben és rádiókban is: “Magyarország erősödik!" (plusz van egy ilyen roppant informatív honlap is hozzá). Megint közadatigényléssel fordultunk a Miniszterelnökéghez, hogy megtudjuk a hirdetések költségeit és megoszlását az egyes sajtótermékek között.
Nem volt olyan könnyű dolgunk, mint korábban, a Miniszterelnökség először azt közölte, hogy a kampány január 31-ig tart, addig nem tudnak adatokat szolgáltatni. Február közepén azt írták, hogy még nem zárult le a kampány pénzügyi elszámolása, így továbbra sem áll módjukban megküldeni az adatokat.
Most viszont végre érdemi választ kaptunk a Miniszterelnökségtől. Igaz, hogy a korábbi gyakorlatukkal ellentétben nem küldték meg, hogy melyik újságban/tévében/rádióban mennyi hirdetés futott mekkora összegért, de a reklámkampány összköltségét és a hirdetési helyek típusa szerinti bontást megküldték. Eszerint:
- a kampány összköltsége 475 millió Ft volt
- nyomtatott lapokban 191 hirdetés jelent meg 220,26 millió forintért
- online felületeken 2 hónapig futott a kampány 29,9 millió forintért
- 4268 tv-spot jelent meg 128 millió forintért
- 2620 rádió-spot volt 96,8 millió forintért
- közterületi megjelenés (óriásplakát, citylight, oszlopreklám) nem volt, tehát Simicska nem kapott egy vasat sem
Bár kértük, nem küldte meg a Miniszterelnökség a kampány részletezését, vagyis azt, hogy pontosan hol jelentek meg ezek a reklámok, de az biztos, hogy a Fidesz-frakció kifizetési listáján 2013-ban és 2014-ben is szereplő, kormányközeli PestSrácoknak most is jutott a kondérból: háttérbannerként futott náluk a szóbanforgó állami hirdetés.
ps2
Majd a január 31-i kampányzárás után visszatértek a korábbi “Több pénz!"-szlogenű reklámhoz. Többek között a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Magyar Nemzet meghatározó munkatársainak távozásával kapcsolatos cikkükben is ilyen banner volt látható - talán a lelkiismereti okok egyfajta értelmezéseként.
http://blog.atlatszo.hu/2015/03/475-millio-forintbol-hirdette-a-kormany-hogy-magy arorszag-erosodik/ |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: háttérbannerként, sikerpropaganda, értelmezéseként, gyakorlatukkal, munkatársainak, pestisrácoknak, érdekeltségébe, foglalkoztunk, reklámkampány, összköltségét, lelkiismereti, önkormányzati, részletezését, hírportálokon, sajtótermékek, kormányközeli, pestsrácoknak, magyarország, összköltsége, magyarorszag, oszlopreklám, szolgáltatni, kampányzárás, támogatásnak, bejegyzésben, visszatértek, novemberben, kapcsolatos, óriásplakát, meghatározó, ellentétben, távozásával, kormányzati, megoszlását, közterületi, szóbanforgó, hazánkba érkező, újabb kormányzati, önkormányzati választás, hazánkba áramló, összegből pedig, következő kormányzati, nyomtatott újságokban, ilyen roppant, hirdetések költségeit, egyes sajtótermékek, kampány január, kampány pénzügyi, korábbi gyakorlatukkal, reklámkampány összköltségét, hirdetési helyek, kampány összköltsége, Írta ErdélyiK, Európai Uniós, Simicska Lajos, Magyar Nemzet,
|
|
|
|
hazánkba érkező, újabb kormányzati, önkormányzati választás, hazánkba áramló, összegből pedig, következő kormányzati, nyomtatott újságokban, ilyen roppant, hirdetések költségeit, egyes sajtótermékek, kampány január, kampány pénzügyi, korábbi gyakorlatukkal, reklámkampány összköltségét, hirdetési helyek, kampány összköltsége, kampány részletezését, szóbanforgó állami, január 31-i, korábbi “, lelkiismereti okok, háttérbannerként, sikerpropaganda, értelmezéseként, gyakorlatukkal, munkatársainak, pestisrácoknak, érdekeltségébe, foglalkoztunk, reklámkampány, összköltségét, lelkiismereti, önkormányzati, részletezését, hírportálokon, sajtótermékek, kormányközeli, pestsrácoknak, magyarország, összköltsége, magyarorszag, oszlopreklám, szolgáltatni, kampányzárás, támogatásnak, bejegyzésben, visszatértek, novemberben, kapcsolatos, óriásplakát, meghatározó, ellentétben, távozásával, kormányzati, megoszlását, közterületi, szóbanforgó, decemberben, elszámolása, felületeken, hirdetések, informatív, nyomtatott, gazdaságba, újságokban, költségeit, mennyiségű, fordultunk, megküldeni, megküldték, kifizetési, megjelenés, forintért, következő, citylight, reklámhoz, összegből, forintbol, cikkükben, megtudjuk, összegért, hirdetési, kondérból, rádiókban, módjukban, örvendező, forintból, , ,
|
|
|
|
2024. Március
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
| 1 | 2 | 3 | |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 71
- e Hét: 1729
- e Hónap: 18522
- e Év: 151439
|
|
|