Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Békeidőben: “…rövid időn belül hazánk elvesztett
  2015-06-15 08:49:45, hétfő
 
   
  Békeidőben: “...rövid időn belül hazánk elvesztette a légierő egyhetedét"

Posted on 2015/06/15 Szerző: Admin

A két magyar Gripen balesete után újabb súlyos repülésbiztonsági kockázatok leselkednek a magyar vadászpilótákra a megkésett, s erőltetett baltikumi missziós felkészülés során - tudta meg lapunk. Nem minden feltétel adott ugyanis a vállalt feladat sikeres teljesítéséhez. Ez derül ki a forrásainktól kapott információkból, továbbá Hende Csaba hét végén megjelent, az MTI-nek, a Napi Gazdaságnak és a Magyar Hírlapnak adott interjúiból. A honvédelmi miniszter magyarázataiba ugyanis többször hiba csúszott, illetőleg a tényeket a valóságosnál sokkal kedvezőbb megvilágításba helyezte a Gripen-balesetekkel kapcsolatban. A miniszternek egyébként rendkívüli beszámolót is kell tartania szerdán Orbán Viktor számára a témában, miután rövid időn belül hazánk elvesztette a légierő egyhetedét, három pilóta élete veszélybe került, az anyagi kár pedig optimista becslések alapján is elérheti a húszmilliárd forintot.

Látsz valami problémát Csabikám?
Nem látok semmi aggasztót Viktorom!



Információink szerint nem igaz például az, hogy a múlt heti balesetben jól működött a katapultülés, hiszen annak ilyen nehéz körülmények között (nulla magasság, oldalsó csúszás) is hibátlanul kellene menteni a pilótát. A tökéletesen le nem vált ülés nyolcvankilós pluszteher volt az ejtőernyőn, amely közvetlenül a pilóta alatt himbálódzott, és a csigolyatörések előidézője is ez lehetett. Úgy tudjuk, ha a pilóta a futómű-meghibásodás miatt nem a kényszerleszállást választja, hanem nagyobb magasságban katapultál, ez a meghibásodás akár tragédiába is torkollhatott volna.

Pezsgőt a pilóták megmenekülésére!


A mintegy kétszeres teherrel sülylyedő ejtőernyő ugyanis olyan függőleges sebességre is felgyorsulhatott volna, ami becsapódáskor az emberi szervezet számára már nem viselhető el. A brit gyártó katapultülései ugyan a legelterjedtebbek a világon, de kisebb-nagyobb hibák, tökéletlen működések előfordulhatnak, például karbantartási hiányosságok miatt. Értesülésünk szerint a mentési folyamat nem volt százszázalékos a csehországi eset két katapultált pilótája közül egyik esetében sem.
De van egy hírhedtebb eset is a Gripen-ülések történetében: 2007-ben egy svéd Gripen azért veszett oda, mert az áttervezett katapultkart egy manőver közben működésbe hozta a pilóta combján felfújódó túlterhelés elleni nadrág. Bár a hibát gyorsan korrigálták, ekkor ragasztotta rá a svéd sajtó a Gripenre, hogy ,,néha megszabadul pilótájától". A magyar eseteknél pedig azt sem szabad elfelejteni, hogy maguk az ülések nem új beszerzésként kerültek a honvédséghez 2006-2007-ben. Eredetileg ugyanis azokhoz a Gripenekhez vette őket a gyártó, melyeket a kilencvenes évek második felében adtak át a svéd légierőnek. Ezeket átépítve készültek el aztán a magyar ,,öszvér" Gripenek, melyekben régebbi fődarabokat is felhasználtak, például a katapultüléseket is. Így fordulhat elő, hogy a magyar gépek mentőrendszere közel húszéves, miközben a gépek hivatalosan csak most érik el a tízéves kort.
Nagy a bizonytalanság a hazai Gripen-pilótaközösségben
A lapunknak nyilatkozók közül többen azt is kifogásolták, hogy amikor a baráti médiumoknak a tárcavezető az érintett pilóták tapasztaltságát hangsúlyozta, nem tért ki arra, hogy ez abszolút és nem aktuális értelemben értendő. A repülésben ez utóbbi számít, azaz akármennyi össztapasztalata legyen is egy pilótának, a lényeg az, hogy egy adott időszakon belül mennyit repült, és a tudása naprakész. Ez a kérdés különböző okok miatt ugyan, de mind a caslavi, mind a kecskeméti eseményekben fontos szempont lehet. Arról sem esett szó Hende Csaba nyilatkozataiban, hogy a versenyképtelen anyagi és alacsony szakmai megbecsültség miatt nagy a bizonytalanság a hazai Gripen-pilótaközösségben. Mint azt korábban megírtuk, körülbelül egyharmaduk tervezi a kiválást a civil repülésbe, ahol például fapados légitársaságoknál többszörös fizetést kaphatnak. A morált a vezetői beosztásokban lévőknél az utóbbi időben különösen lerontották a szakmailag nem kompetens, repülőszakmában nem járatos elöljárókkal folytatott szélmalomharcok is.
A miniszter a panaszok jogosságát kisebbítendő, a pilóták és a repülőműszakiak átlag bruttó fizetéseivel is előhozakodott, ám információink szerint nem a meglévő személyi állomány illetményeinek átlagát, hanem a kategóriaátlagot közölte, ami jóval több a valóságosnál. Hende hétvégi nyilatkozataiban felvillantotta azt is, hogy javaslatára biztosították a munkaerő-piaci pótlék kifizetésének lehetőségét is, ám országgyűlési forrásból úgy tudjuk, ezt egészen a balesetekig csak minimális mértékben kívánták érvényesíteni a repülők számára. Ez az eszköz hozzáértők szerint csak akkor veheti elejét a kecskeméti repülőműszakiak elvándorlásának, ha önmagában eléri a havi nettó százezer forintos nagyságrendet a júliustól megígért alapilletmény-növelésen felül. Ha ez elmarad, újabb szakemberek cserélhetik fel a Gripen-üzemeltetést erőművi gázturbinák vagy autók gyártására, szélerőművek telepítésére jól menő multicégeknél, amint az az elmúlt évek meghatározó jelensége volt Kecskeméten. Nem véletlen, hogy az érintett műszaki alakulatnál kritikus szintet ér el a létszámhiány.
Mindez - a korlátozott üzemanyag-biztosítással együtt - az elmúlt években a legfőbb akadálya volt, hogy ledolgozzák a repülési órákban a szocialista kormányok alatt felhalmozott tetemes lemaradást. Ahhoz, hogy Magyarország hozzájusson a Gripen-bérletre eddig kifizetett pénzének (közel kétszázmilliárd forint) időarányos repült óra ellenértékéhez, a 2012-es szerződésmódosítás után évente 2400 órát kellett volna repülni a gépekkel. Interjúiban Hende Csaba ehhez képest büszkén említette 1800 órát meghaladó teljesítményével a 2013-as és 2014-es éveket.
Nem csak a pénz számít
Arról pedig a miniszter nyilatkozataiban egyáltalán nem esett szó, hogy a megtartó erő nem csak pénzkérdés. A honvédségben ma szakmai-morális téren egyszerűen nincs elismerve, hogy békeidőben a repülőszakmára nehezedik a legnagyobb felelősség: egy apró hibán életek és tízmilliárdos technika elvesztése múlhat. 2011 óta az a filozófia érvényesül, hogy ,,a katona az katona", ami tökéletesen ellentétes a modern technológia megkívánta szakmai elmélyültséggel, ami a modern haderőknek mindig is jellemzőjük volt.
Az interjúkban még számos olyan eredményt is magáénak tulajdonít a honvédelmi tárca vezetője, amelyek nem, vagy csak részben igazak, illetve a tények túlzóan pozitív beállítása. Ilyen az a mondat, hogy az elmúlt negyven (!) évben a magyar vadászpilótáknak nem volt lehetőségük levegő-levegő éleslövészetre (a valóságban több tucat ilyen alkalom volt), vagy hogy a térségben csak nekünk vannak a harci gépek és helikopterek számára a földön célokat kijelölő úgynevezett előretolt repülésirányítóink (JTAC), miközben ez lényegében minden környező országban létezik.
A Gripen-pilóták sisakjainak ellátása éjjellátó szemüvegekkel (NVG) még nem történt meg, a biztonságos használatukhoz szükséges kiképzés pedig (ami a szeptembertől kezdődő baltikumi misszió, a BAP egyik feltétele) behozhatatlannak tűnő késésben van. Forrásaink rámutattak: ez nemcsak harci képességbeli kérdés (éjjel ezekkel kellene azonosítani a NATO-légteret megközelítő-megsértő orosz gépeket), hanem repülésbiztonsági is. Félő, hogy presztízsokokból úgy küldik ki a magyar pilótákat Litvániába, hogy erőltetett ütemben, frissen megszerzett tudásukat azonnal éles riasztások során, idegen közegben, közismerten rossz őszi-téli időjárási viszonyok között kell alkalmazniuk. A kockázat rendkívüli, hiszen a készültségi kötelékrepüléseknél, elfogásoknál fokozott az ütközésveszély, az NVG-vel pedig nagyban leszűkül a pilóták látómezeje.
Hende Csaba a Napi Gazdaságban azt is közölte, hogy a kormány 3,5 milliárd forintot biztosított ,,föld-levegő precíziós bombákra", ami sem tartalmában, sem az alkalmazott terminológiájában nem helyes kijelentés. Helyes szóhasználattal élve a levegő-föld fegyverzethez tartozó irányított bombákról van szó, amelyeket eddig sem a szocialista, sem a Fidesz-kormányoknak nem sikerült beszereznie, annak ellenére, hogy a szerződést 2003-ban részben azért módosították, s azért került sor a már említett ,,öszvér" átépítésre, hogy gépeink képessé váljanak ezek hordozására. A kormány valóban adott tavaly a honvédelemnek többletfinanszírozást, hogy a Gripenek elláthassák a visegrádi harccsoport közeli légi támogatási feladatait (V4 EUBG CAS) 2016 első fél évében, ám ennek csak egy részét fordíthatják a bombákra. Ennél sokkal fontosabb, hogy a beszerzés információink szerint még mindig nem történt meg. Ezt az is alátámasztja, hogy vonatkozó kérdéseinkre tavaly ősz óta nem válaszol a Honvédelmi Minisztérium, s egyszer a kabinetfőnök megüzente, hogy ,,ez nem aktuális téma, viszont lenne más, amiről írni kellene". A repülőkiképzésben járatos forrásaink szerint abszurd, hogy alig fél évvel a misszió kezdete előtt még mindig nincsenek itt a bombák, és nem kezdődött el a kiképzés velük, következésképp nem is dobhatnak ilyet a Gripen-pilóták a gyakorlótéren. Mivel csak amerikai gyártmányú eszközökről (GBU-12 lézeres, és GBU-49-es lézeres és GPS-irányítású bombákról) lehet szó, megkérdeztünk amerikai forrásokat is, de ők sem tudnak arról, hogy az üzlet megköttetett volna.
Mindez megerősíti azokat a bennfentes véleményeket, miszerint valójában csak presztízskérdés volt a feladat elvállalása visegrádi és amerikai partnereink felé, nem tudatos képességépítés, illetve egy súlyos mulasztás pótlása, amire a szakmai előterjesztés eredetileg törekedett. Eszerint a döntéshozó úgy gondolkodik, hogy elég lesz ,,alibiből" néhány tucat bombát vásárolni, mivel ,,úgyse fogják lehívni a felajánlásunkat". Ha pedig - eddig példátlan módon - mégis bevetnék a 2016 első fél évében készültségben álló uniós harccsoportot, a kormány még mindig bevezethet olyan ,,nemzeti korlátozásokat", melyek elejét veszik annak, hogy a Gripeneket éles helyzetben a szövetségesek rendelkezésére bocsássuk.
Forrásaink mindazonáltal úgy vélik: a miniszter által adott nyilatkozatok tartalmi tévedései nem minden esetben tekinthetők tudatos, önigazolást szolgáló kommunikációs lépéseknek. Többször inkább azt tükrözik, hogy a szigorú hierarchia által kötött alárendeltek egzisztenciális félelemtől vezérelve tartózkodnak az őszinte jelentéstételtől. Ez a honvédség működését hosszú évtizedek óta kísérő jelenség - mondták beszélgetőpartnereink.
(Forrás: mno)
Bal-Rad komm: “...a szigorú hierarchia által kötött alárendeltek egzisztenciális félelemtől vezérelve tartózkodnak az őszinte jelentéstételtől..."
-Hát bizony! A “szolgálati" lakás(ok), a kiváló mennyiségi és minőségi abrakolás, a zabrálás további lehetősége komoly “visszatartó erő"!
Megér az néhány pilótaéletet! Akik-különben is-arra esküsznek fel, hogy ha kell, akár életüket is feláldozzák! Ami-mint látjuk-korántsem a haza védelme érdekében kell hogy bekövetkezzen! (A hazát ugyanis külső ellenség NEM-vagy legalábbis nem a DEKLARÁLT IRÁNYBÓL-FENYEGETI!) És persze korántsem a “szakmai átlagbérért"! Attól lényegesen kevesebbért. A földi kiszolgálószemélyzettel együtt!

https://balrad.wordpress.com/2015/06/15/bekeidoben-rovid-idon-belul-hazank-elvesz tette-a-legiero-egyhetedet/
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: presztízsokokból, kategóriaátlagot, össztapasztalata, nyilatkozataiban, teljesítményével, katapultüléseket, behozhatatlannak, vadászpilótáknak, jelentéstételtől, felgyorsulhatott, kétszázmilliárd, egzisztenciális, elmélyültséggel, felajánlásunkat, repülőműszakiak, presztízskérdés, megmenekülésére, versenyképtelen, repülőszakmában, szélmalomharcok, szóhasználattal, elvándorlásának, csigolyatörések, előfordulhatnak, vadászpilótákra, tapasztaltságát, rendelkezésére, repülőszakmára, magyarázataiba, megvilágításba, következésképp, képességépítés, katapultülései, ütközésveszély, felvillantotta, teljesítéséhez, légierő egyhetedét”, magyar vadászpilótákra, vállalt feladat, forrásainktól kapott, honvédelmi miniszter, valóságosnál sokkal, miniszternek egyébként, légierő egyhetedét, húszmilliárd forintot, múlt heti, pilóta alatt, csigolyatörések előidézője, meghibásodás akár, pilóták megmenekülésére, mintegy kétszeres, emberi szervezet, Hende Csaba, Napi Gazdaságnak, Magyar Hírlapnak, Orbán Viktor, Interjúiban Hende Csaba, Napi Gazdaságban, EUBG CAS, Honvédelmi Minisztérium, DEKLARÁLT IRÁNYBÓL-FENYEGETI,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Véleményezd!
05.26. 21:53 Költségvetés - Pénzügyminisztérium: a fővárosnak is hozzá kell járulnia az ...
05.26. 21:33 A játékra és a vidámságra épülő tematikával készül az új évadra az egri Gár...
05.26. 21:33 Koronavírus - Tízezer alatt a brit kórházakban ápoltak száma, Észak-Írorszá...
05.26. 21:23 Koronavírus - Péntektől újra nyitva a büki gyógy- és termálfürdő
05.26. 20:54 Koronavírus - Szijjártó: Szlovákia oda-vissza átengedi területén a magyarok...
05.26. 20:53 Az Egyesült Államok több tagállamában emelkedett a fertőzöttek száma
05.26. 20:53 Koronavírus - Kétéves kor alatt nem ajánlják a maszkviselést japán orvosok
05.26. 20:53 Koronavírus - New Yorkban újra megnyitották a tőzsdeparkettet
05.26. 20:53 Ismét látogathatók a pompeji ásatások, és hétfőn a Colosseum is kinyit
05.26. 20:34 Koronavírus - A járvány áldozatai kétharmadának halálát nem a Covid-19 bete...
Tudjátok ?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
Káros az alkohol ? Ha igen akkor mennyire ?
még több kérdés
Blog Címkék
Png virág  Facebookon kaptam Cs ildikótól  Facebookon kaptam  Gif virágok  Pillangó  Jó reggelt kedves látogatóimna...  Jézus a tengeren  Facebookon kaptam  Aki győz, örökségül nyer minde...  Gif virágok  Dsida Jenő: Pünkösd  Facebookon kaptam Cs ildikótól  Facebookon kaptam Mírjam bará...  Imádkozzunk együtt hétfőn dél...  Útravaló – 2020. május 2...  Csokor kancsóban  Valakinek bele kellett volna n...  Ápolók imája  Pio atya szentmiséje  Kereszt a szakadék felett  Facebookon kaptam  Szép napot  Illés Judit versei  Png rózsa  Facebookon kaptam  Hittan óra Csaba testvérrel- K...  Szép napot kívánok!  Facebookon kaptam  Miért pünkösd az Egyház szület...  Margaretták  Tavaszi kép  A kereszt híd lehet életed sza...  Szép napot kedves barátaim ! ....  A kereszt híd lehet életed sza...  Szép napot kívánok!  Mindennek megvan a maga ideje  Facebookon kaptam Krisztina b...  Facebookon kaptam Krisztina ba...  Fényben  Kurkuma és méz gyógyhatásairól  Útravaló – 2020. május 2...  Imádkozzunk együtt hétfőn dél...  Margaretták  A szentlélek kíséretében Imádk...  Amikor szerelemes vagy  Illés Judit versei  Hittan óra Csaba testvérrel- H...  Útravaló – 2020. május 2...  Maci szívvel  Ápolók imája  Csokor kancsóban  A Szentírás üzenete - 2020.05....  Jézus és a Föld  Szent Borbála  Legyen ez a nap egy csodálatos...  A vörös veszedelemmel 1919-ben...  Köszönöm  A tudatlan  Facebookon kaptam Krisztina ba...  Eucharisztikus Kongresszus 19...  Hit...  Isten csodásan működik - tanm...  Png kislány  Harmónia......  A magas vérnyomás és egy ásván...  Maci szívvel  Facebookon kaptam Cs ildikótól  Facebookon kaptam  A kereszt híd lehet életed sza...  Mától csak Trianon  Mai napi bölcsességek  Valakinek bele kellett volna n...  Egyszer tudnék hazamenni . . ...  Kurkuma és méz gyógyhatásairól  Napról napra kopik  Facebookon kaptam  Útravaló – 2020. május 2...  Amikor szerelemes vagy  Természetes antibiotikumok  Harmónia......  Békés estét - továbbá szép jó ...  A Lélek megszomorítása  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Imádkozzunk együtt hétfőn dél...  Ágota köszönő levele  Facebookon kaptam  Egyszer tudnék hazamenni . . ...  Harmónia......  A féltékenység kórtörténetébő...  A pünkösd története Kivonulás...  Jöjj, Szentlélek Úristen - Pü...  A Szentírás üzenete - 2020.05....  Pipacsok  Facebookon kaptam  Az igazi áldás  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Png nő  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
légierő egyhetedét&#8221, magyar vadászpilótákra, vállalt feladat, forrásainktól kapott, honvédelmi miniszter, valóságosnál sokkal, miniszternek egyébként, légierő egyhetedét, húszmilliárd forintot, múlt heti, pilóta alatt, csigolyatörések előidézője, meghibásodás akár, pilóták megmenekülésére, mintegy kétszeres, emberi szervezet, brit gyártó, mentési folyamat, csehországi eset, hírhedtebb eset, svéd Gripen, áttervezett katapultkart, manőver közben, pilóta combján, hibát gyorsan, svéd sajtó, magyar eseteknél, honvédséghez 2006&#8211, kilencvenes évek, svéd légierőnek, magyar &#8222, magyar gépek, gépek hivatalosan, tízéves kort, lapunknak nyilatkozók, baráti médiumoknak, érintett pilóták, adott időszakon, tudása naprakész, kérdés különböző, kecskeméti eseményekben, versenyképtelen anyagi, civil repülésbe, vezetői beosztásokban, utóbbi időben, panaszok jogosságát, repülőműszakiak átlag, meglévő személyi, kategóriaátlagot közölte, munkaerő-piaci pótlék, balesetekig csak, repülők számára, eszköz hozzáértők, kecskeméti repülőműszakiak, havi nettó, júliustól megígért, érintett műszaki, elmúlt években, legfőbb akadálya, repülési órákban, szocialista kormányok, pénz számít, miniszter nyilatkozataiban, repülőszakmára nehezedik, legnagyobb felelősség, apró hibán, modern technológia, modern haderőknek, honvédelmi tárca, tények túlzóan, elmúlt negyven, magyar vadászpilótáknak, valóságban több, térségben csak, harci gépek, földön célokat, biztonságos használatukhoz, szeptembertől kezdődő, magyar pilótákat, kockázat rendkívüli, pilóták látómezeje, alkalmazott terminológiájában, levegő-föld fegyverzethez, szerződést 2003-ban, kormány valóban, visegrádi harccsoport, részét fordíthatják, beszerzés információink, kabinetfőnök megüzente, repülőkiképzésben járatos, misszió kezdete, kiképzés velük, üzlet megköttetett, bennfentes véleményeket, feladat elvállalása, súlyos mulasztás, szakmai előterjesztés, 2016 első, szövetségesek rendelkezésére, miniszter által, szigorú hierarchia, , ,
2020.04 2020. Május 2020.06
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64001 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 69
  • e Hét: 1449
  • e Hónap: 67419
  • e Év: 354310
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2020 TVN.HU Kft.