|
2016-02-11 14:05:04, csütörtök
|
|
|
Érettségi matekfeladat:
kedves gyerekek!
Ha az Állami Árambolt hirdetését (Áramot az Áramboltból!) tízszer annyiért egy olyan tévébe teszik, amit viszont ötödannyian néznek, mint a tízszer olcsóbb versenytársát, akkor ugyanazt az összeget pontosan hányszor lopták el?
Nagyon fontos az, amiért a tanárok tüntetni fognak szombaton.
S nagyon fontos nekünk is ott lennünk, azért, mert a cikkben felsorolt dolgok megtörténhetnek az országban.
Számolatlanul tömik a milliardokat a saját es a barátaik zsebébe.
Ki kell mennünk. Mert jó lenne, ha egy picit, csak egy pár óra erejéig azt éreznék odafent, hogy mégsem tehetnek meg mindent büntetlenül.
S hogy tudják, vannak még olyanok, akiket nem tudnak megvezetni semmiféle plakátkampánnyal.
Kezdem azt gondolni, hogy ebben az apátiába süllyedt országban hagyni kéne, hogy azt a terroros dolgot végigcsinálják azok a balfékek.
Hirtelen mindenki a fejéhez kapna, ha szigorúan ellenőrzött vonatok lennének; ha Margit néni nem mehetne ki csak úgy a fiához Londonba; ha este nyolc után a Józsi nem mehetne be a kedvenc kocsmájába.
Na akkor lenne az, hogy akinek eddig semmi nem fájt, megemelnék a seggüket. És csak akkor lenne lehetőség itt bármit is tisztára söpörni.
*****************
Megállás nélkül önti a százmilliókat a TV2-be a kormány
Rényi Pál Dániel
Média
ma 12:14
Tavaly nyár eleje óta egyik kormányzati kampány a másikat éri: a ,,Ha Magyarországra jössz..." felütésű plakátok és reklámok megjelenése óta egymást követik az újabb és újabb propagandaüzenetek a nyilvánosságban. Alig nyolc hónap alatt több milliárd forint közpénz folyt el ezekre a nagyon fontos kampányokra.
600 millióért értesülhettünk arról, milyen jól működnek a magyar reformok.
A ,,Ha Magyarország jössz..." bevándorlásellenes kampányra 380 millió forintot költött az ország.
A ,,Magyar reformok működnek" kampányra további 600 millió forintot utalt ki a kabinet.
Tavaly szeptemberben 381 millió forintot költöttek arra a kampányra, amely ,,Az embereket meg kell védeni!" szlogenre épült.
Közben a Nemzeti Kommunikációs Hivatal részére 1 milliárd forintot szavazott meg bevándorlásellenes kampányokra a kormány. Az uniós kvóta elleni kampány már ebből a pénzből indult el.
1,6 milliárd értékű kampány indult a kormányablakok népszerűsítésére.
Januártól a kormány elindította ,,családbarát ország" szlogenre épülő kampányát.
Csetényi Csaba (akit a sajtóban többnyire Rogán Antal szomszédjaként emlegetnek) cégei közvetítették ki a hirdetéseket a bevándorlásellenes-, és a kormányablak-kampányra is, így annyira nem meglepő, hogy ezek a hirdetések többnyire kormánybarát csatornákon futottak. A kormány egyelőre nem adta ki a pontos adatokat, hogy hol, mennyiért hirdetett. Az atlatszo.hu hasonló okból jelenleg is perben áll a Miniszterelnökséggel.
TV2
Nyomtatott és online lapok, rádiók, óriásplakátok is helyet adtak ezeknek a reklámoknak, de a legértékesebb felületek a televíziós piacon vannak. A TV2 nem közölt nekünk adatokat, megszereztük viszont az AGB Nielsen televíziós közönségméréseit. Ez alapján nagyjából rekonstruálni lehet a tévés kampányok költségeit. Az összesítés alapján a kormány által megrendelt tavalyi tévés kampányok decemberig
kizárólag a TV2 csoporton és a közmédián futottak.
Sok százmillió forintnyi megrendelés ez. A bevándorlásellenes kampány idején volt, hogy listaáron napi 25 millió forint értékű állami reklám ment a TV2-tévéknek. A csatornacsoporton a magyar reformok működéséről szóló 2 szpot két hónap alatt 1500-szor ment le, azaz
napi átlag 25-ször vetítették ezeket a reklámokat, miközben egyetlen más piaci tévé sem adta őket.
Összességében a kampánysorozat kezdete, azaz nyár eleje óta év végéig egyetlen nap sem telt el, hogy a TV2 ne tolt volna le legalább 20 kormányzati klipet.
Az összegek listaárként értendőek. A valós költés ennél alacsonyabb lehet.
A fentiek összegek listaárak, azaz a valós költés ennél alacsonyabb lehet. Támpontot jelenthet a működő reformokról szóló kampány, amiről a Miniszterelnöki Kabinetiroda egyedüliként adott pontos tájékoztatást. Az derült ki, hogy 1500 szpot levetítéséért cserébe kábé 100 millió forintot perkált ki a kormány a TV2 cégeinek, ami a fentiek szerint listaáron 406 milliónak felel meg. Ebből kiindulva
tavaly, fél év alatt a kormány legalább 400 millió forintot kampányolt el a TV2-nél, miközben egyetlen fillért sem költött más piaci csatornán,
és ez még csak az évközi kormányzati propagandából érkező bevétel becslése - a nagy állami vállalatok - Szerencsejáték Zrt., Magyar Posta, MVM és a többi - költései, és az egyéb, egyes tárcák vagy más állami szervek (péládul Turizmus Zrt.) által megrendelt kampányok (Széchenyi 2020, Vállalkozz itthon...) kampányok nincsenek is benne.
Közmédia
A közmédiánál elköltött pénz és idő a fentiekhez képest már-már visszafogottnak tűnik, de ott is jelentős volt a forgalom.
Az M1 új arculata és műsorstruktúrája tavaly márciusban került a nézők elé. A hírcsatornává alakult egyes katasztrofálisan kezdett, technikai és szerkesztési bakijain hetekig röhögött a fél ország, addig sem túl nagy nézettsége meredeken zuhant. Nyárra azonban - a kormány szempontjából legalábbis - kezdett megmutatkozni a drága átalakítás értelme: elkezdődött a menekültválság, és az M1 valóságos migránscsatornává vált. Szeptemberben, a válság súlyosbodásával már valamivel többen nézték az M1 híradóit - a csúcs 380 ezer volt -, a drámai képek és terroristavadász szakértők pedig szépen támogatták a kormány kommunikációját.
És jöttek a kormányreklámok is. A listárak itt is meghaladják a valós költekezést, de valószínűleg sokkal kisebb arányban, mint a TV2 esetében. A krízis csillapodásával a híradó nézettsége visszaesett 200 ezres magasságba, de ez nem befolyásolta a kiadásokat - jutott novemberre és decemberre is reklám bőven.
Az összegek itt is listaárként értendőek, de ezek közelebb járnak a valós költésekhez.
Itt is fontos hangsúlyozni, hogy ezek a pénzek csak a kormányzati kommunikációt támogató kampányokra vonatkoznak, más állami cégekre nem. Csak a paksi atomerőmű "népszerűsítésére" az MVM által elköltött 379 millióból - aminek harmada Habony-közeli cégeknél landolt - 73 millió ment az MTVA-nak.
Decemberben kezdtek más csatornák is kvótaellenes szpotokat közölni - érdekes, hogy elsőként a baloldaliként számon tartott ATV-n jelentek meg ezek a filmek. Januárra valamelyest visszaestek a megrendelések: a TV2-csoport listaáron 24, az MTVA közel 64 milliót szedett még össze abból a néhány száz reklámszpotból, ami a betelepítési kvóták ellen folytatott kampányból megmaradt, miközben a családbarát kormányt népszerűsítő kampányt más - elsősorban online - médiacsatornákra irányították át. Azóta viszont újra beindult a reklámgyár: a TV2-n ismét pörögnek az új családtámogatási rendszert népszerűsítő ,,Magyar reformok működnek" szpotok.
Megduplázza árait a TV2
Márciustól még nagyobb sebességre kapcsol a TV2 reklámgépezete, legalábbis ezt vetítik előre a TV2 reklámfelületeit újabban értékesítő Atmedia általános szerződési feltételeinek változásai, amit február elején adott közre honlapján a médiaügynökség.
A TV2 március 1-től forintra pontosan megduplázzák listaárait,
pedig ezt önmagában piaci folyamatok nem igazán igazolják, mivel a csatorna nézettsége az utóbbi időben nem emelkedett. A 2016-os eredeti terv szerint például márciusban egy csúcsidőben - 18 és 20 óra között - leadott 30 másodperces reklámszpot listaáron 2,5 millió forintba került. Ez a februárban bevezetett, tavasztól érvényes számítás szerint már 5 millió forintba fog fájni a megrendelőnek.
20 és 22 óra között 4,3 millió forintot kérnek majd listaáron egy ekkora blokkért, a korábbi 2,15 millió helyett. Megnéztük a piacvezető RTL Klub listaárait - amelynek nézettsége a legfrekventáltabb idősávokban több százezer nézővel meghaladja a TV2-jét -, és kiderült, hogy ennek töredékéért árulják reklámidejüket a piaci ügyfeleknek. Az RTL Klubon a 20 és 22 közötti sávban márciusban 1,2 millió kérnek egy fél perces hirdetésért, ami majdhogynem a negyede a TV2 árainak.
A Vajna-Habony páros felügyelete alatt működő kertévé valószínűleg nem az árak duplázásával akarja magához csábítani a piaci hirdetőket, sokkal életszerűbb, hogy továbbra is a kormányzati kampányok adják majd a bevételek jelentős részét. Ha valóban indul nemzeti konzultáció a terrorvészhelyzettel összefüggő alkotmánymódosítás miatt, alighanem újabb kampányt indul, és a TV2 valószínűleg jelentős szeletet kap az új csomagból is.
http://444.hu/2016/02/11/megallas-nelkul-onti-a-szazmilliokat-a-tv2-be-a-kormany |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: terroristavadász, családtámogatási, médiacsatornákra, népszerűsítésére, közönségméréseit, reklámfelületeit, plakátkampánnyal, műsorstruktúrája, katasztrofálisan, megtörténhetnek, visszafogottnak, nyilvánosságban, miniszterelnöki, kommunikációját, kormányreklámok, csillapodásával, súlyosbodásával, menekültválság, kampánysorozat, reklámszpotból, reklámgépezete, végigcsinálják, magyarországra, reklámidejüket, médiaügynökség, kormányablakok, szomszédjaként, értesülhettünk, szerencsejáték, versenytársát, szeptemberben, hírcsatornává, propagandából, baloldaliként, rekonstruálni, levetítéséért, olyan tévébe, tízszer olcsóbb, összeget pontosan, tanárok tüntetni, cikkben felsorolt, barátaik zsebébe, apátiába süllyedt, terroros dolgot, fejéhez kapna, fiához Londonba, kedvenc kocsmájába, nagyon fontos, magyar reformok, uniós kvóta, pénzből indult, kormányablakok népszerűsítésére, Állami Árambolt, Rényi Pál Dániel, Nemzeti Kommunikációs Hivatal, Csetényi Csaba, Rogán Antal, Miniszterelnöki Kabinetiroda, Szerencsejáték Zrt, Magyar Posta, Turizmus Zrt,
|
|
|
|
olyan tévébe, tízszer olcsóbb, összeget pontosan, tanárok tüntetni, cikkben felsorolt, barátaik zsebébe, apátiába süllyedt, terroros dolgot, fejéhez kapna, fiához Londonba, kedvenc kocsmájába, nagyon fontos, magyar reformok, uniós kvóta, pénzből indult, kormányablakok népszerűsítésére, kormány elindította, sajtóban többnyire, hirdetések többnyire, kormány egyelőre, pontos adatokat, legértékesebb felületek, televíziós piacon, tévés kampányok, összesítés alapján, kormány által, közmédián futottak, kampánysorozat kezdete, összegek listaárként, valós költés, fentiek összegek, működő reformokról, fentiek szerint, kormány legalább, évközi kormányzati, nagy állami, többi –, közmédiánál elköltött, fentiekhez képest, hírcsatornává alakult, kormány szempontjából, drága átalakítás, válság súlyosbodásával, drámai képek, kormány kommunikációját, valós költekezést, krízis csillapodásával, híradó nézettsége, valós költésekhez, pénzek csak, kormányzati kommunikációt, paksi atomerőmű, baloldaliként számon, néhány száz, betelepítési kvóták, családbarát kormányt, csatorna nézettsége, utóbbi időben, 2016-os eredeti, februárban bevezetett, ekkora blokkért, legfrekventáltabb idősávokban, piaci ügyfeleknek, árak duplázásával, piaci hirdetőket, kormányzati kampányok, bevételek jelentős, terroristavadász, családtámogatási, médiacsatornákra, népszerűsítésére, közönségméréseit, reklámfelületeit, plakátkampánnyal, műsorstruktúrája, katasztrofálisan, megtörténhetnek, visszafogottnak, nyilvánosságban, miniszterelnöki, kommunikációját, kormányreklámok, csillapodásával, súlyosbodásával, menekültválság, kampánysorozat, reklámszpotból, reklámgépezete, végigcsinálják, magyarországra, reklámidejüket, médiaügynökség, kormányablakok, szomszédjaként, értesülhettünk, szerencsejáték, versenytársát, szeptemberben, hírcsatornává, propagandából, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 736
- e Hét: 4500
- e Hónap: 8245
- e Év: 161741
|
|
|