Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
Hoffmann Rózsa: Eltúlzottak a siránkozások
  2016-11-24 16:34:54, csütörtök
 
   
  Hoffmann Rózsa: Eltúlzottak a siránkozások


Hutter Marianna, 2016. november 23., szerda 14:1


Hoffmann Rózsa államtitkárként nem volt népszerű az egyetemisták, főiskolások és a pedagógusok körében

Fotó: Soós Lajos / MTI
Sok szakmai kérdésre megnyugtató választ adott a köznevelési kerek­asztal, és jó esély van arra, hogy az új intézményfenntartó megfelelően fog működni - egyebek között erről beszélt lapunknak adott interjújában Hoffmann Rózsa. A KDNP országgyűlési képviselőjét annak apropóján kérdeztük a Parlament folyosóján, hogy a jövő héten köznevelési vitanapot tart az Országgyűlés.

- Februárban a pedagógustiltakozások fellángolásakor a köznevelés problémáira azt a hasonlatot alkalmazta, hogy ,,ha egy ujj fájdalmas, az egész szervezetet betegnek érezzük". Azóta a kormánynak sikerült gyógyszert találnia?
- Minden jel arra mutat, hogy lényegesen sikerült enyhíteni a fájdalmat. A köznevelési kerekasztal tárgyalásai sok szakmai kérdésre megnyugtató választ adtak.

- A kritikusok szerint a kerekasztal döntései nem kötelezik semmire a kormányt, annak háttere sincs jogilag szabályozva.
- Több megállapodást már jogszabályba öntöttek. Továbbá ha egy államtitkár vezetésével zajlik egy egyeztetés, és ott megállapodás születik, annak komoly erkölcsi ereje van. Valamint nem is kell mindjárt mindent törvénybe foglalni, a törvényalkotáshoz megfontoltság, sok egyeztetés és idő kell. Úgyhogy ez mondvacsinált probléma.

- A tanárok terheinek csökkentését ígérte a kormány, ezért sok nyugdíj előtt álló pedagógust automatikusan felminősítettek az életpályamodellben. Ugyanakkor ezerháromszáz embert ebből kihagytak a korábbi sikertelen minősítésük miatt. Ez mennyire méltányos?
- Ez a szabályozásnak egy olyan részkérdése, amelyben nem vagyok teljesen otthon. Inkább arról szólnék, hogy a túlterhelés állandó hangoztatása veszélyes terep egy olyan világban, ahol minden a versenyről szól, és nyilvánvaló, hogy csak akkor lehet előrelépni, ha még megfeszítettebben dolgozunk. Mind a diákok, mind a pedagógusok túlterhelését higgadtan és alaposan meg kell vizsgálni, hogy nehogy ellenkezőleg, a lazaság irányába menjünk el.

- Amíg ön volt az államtitkár, a pedagóguséletpálya-modell béreit a minimálbér­hez kötötték, amiről úgy fogalmazott, hogy gondoskodik a fizetések értékállóságáról. Ezt viszont később eltörölték, ami miatt a jövő évi nagyobb mértékű minimálbér-emelés után fennáll a veszély, hogy elértéktelenedik az eddigi emelés.
- Ne állítsuk be a kérdést úgy, hogy ez az én személyes tettem volt, mert erről szó sincs! Nem ismerem pontosan, mi volt az eltörlés oka, akkor már nem voltam a kormány tagja. Nem örültem neki, de elfogadtam, mert azt látni kell, hogy a pedagógusok reálbére azóta is növekszik. Kétségtelenül nem akkora mértékben, mint amikor a minimálbérhez kötöttük, de ez elfogadható kompromisszum.

- Hogyan értékeli szakmailag a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) átszervezését? Korábban arról beszélt, fontos, hogy ne uralkodjék el a túlzott bürokrácia, ne alakuljanak ki ,,helyi kiskirályságok".
- Egy szervezet működhet jól, de rosszul is akkor, ha strukturális hibákkal épül fel. Én nem látok most olyan alap­hibát, amely a jó működést gátolná. Ilyen egyébként a korábbi Klikben sem volt, csak menet közben úgy alakult, hogy valóban túlzottan centralizált lett a mindennapi működés. Tehát jó esélyt látok arra, hogy az új Klik jól működjék. De hangsúlyoznám: ez az emberi tényezőn és a munkaszervezésen múlik. Márpedig a szereplők hozzáállása pozitív, ezt megtapasztaltam. Ha nem így volna, már összeomlóban lenne az iskolarendszer. Holott erről szó sincs. Én egyetlen gyerekkel sem találkoztam az elmúlt öt-hat évben, aki azt mondta volna, hogy egy összeomló iskolába jár, de olyan szülővel sem, aki ezt érezné. Eltúlzottak a siránkozások az iskolarendszer körül.

- Az átszervezéssel egy időben az iskolák működtetését is átveszik. Ez nem hordozza magában azt a veszélyt, hogy az önkormányzatoknak nem marad motivá­ciójuk az iskolákkal foglalkozni?
- Nekem mindig az volt a véleményem, hogy egy önkormányzat nem azért motivált, mert ő a megnevezett fenntartó. Működik egy olyan erkölcsi-politikai felelősség és érzelmi kapocs az iskolák és az önkormányzatok között, ami sokkal fontosabb annál, mint hogy a jogszabályok milyen szerepet osztanak az önkormányzatokra.

- A kis településeknek nagyon nagy segítség volt az állami fenntartás megjelenése, de ahol képesek rá az önkormányzatok, miért ne lehetnének egyaránt fenntartói és működtetői az iskoláknak? Erre az egyházaknak és az alapítványoknak van lehetőségük.
- Nagyon veszélyes játék volna azt mondani, hogy a jó önkormányzat kapja meg az iskolákat, a rossz meg nem. Ki az, aki eldönthetné, hogy melyik a jó önkormányzat, és milyen kritériumok alapján határoznák meg ezt? Abból sokkal több probléma származna. A fenntartás kérdése viszont már eldőlt pár évvel ezelőtt, és ez a szerep az államé.

- Akkor már nincs visszaút?
- Jelen pillanatban nincs, és indok sincs rá. Hiszen a régi önkormányzati fenntartású rendszer súlyos különbségeket okozott az iskolák között, amit nem tolerálhat a minden egyes gyermek fejlődéséért felelősséget viselő állam. Amelynek éppen az a dolga, hogy az egységesség érdekében tegyen lépéseket, hogy ezáltal esélyt adjon minden fiatalnak. Meglátásom szerint jó az irány.

- E felé az egységesítés felé tett lépés a kötelező gimnáziumi felvételi terve?
- Az helyes cél, hogy a gimnáziumba való bejutást valamilyen minőségi kritériumhoz kössék. A gimnázium feladata ugyanis az, hogy továbbtanulásra, értelmiségi pályákra készítsen elő. Azoknak a gyerekeknek van jó helyük a gimnáziu­mokban, akik szenvedés nélkül képesek megélni, hogy a tanulás nem teher, hanem kaland, a világ megismerésének és továbbfejlesztésének útja. Az erre való alkalmasságot nehéz pontosan mérni, így helytelen, ha csak tanulmányi átlaghoz vagy egy egyszeri vizsgához kötjük a felvételt.

- Hosszú távon az oktatás nem érdemelne saját minisztériumot?
- Igen is meg nem is. Ne a szervezet, hanem a tényleges hatáskör oldaláról vizsgáljuk meg a kérdést! Ha az oktatást irányító állami vezető - miniszter vagy államtitkár - részese a fontos folyamatoknak, van tekintélye és érvényesíteni képes a köznevelés szempontjait a mindenkori döntésekben, akkor mindegy, hogy van-e önálló minisztérium.

- Nem hiányzik, hogy nagyobb beleszólása legyen az oktatáspolitika alakításába?
- Egész életemet az oktatás szolgálatában töltöttem, de nem én kerestem magamnak sem a képviselői, sem az államtitkári szerepet. Mindkettőre felkértek, amit örömmel és fegyelmezetten elfogadtam, mert ennek a kormánynak és ennek a politikának régóta híve vagyok. Megjegyzem, hogy az államtitkári tevékenység befejezéséről magam döntöttem, hiszen az alapok lerakásával elkészültünk 2014-re. Figyelve az azóta bekövetkezett változásokat, látom, hogy ezek az alapok nem sérültek az­óta sem. Az például, hogy elvették a pedagógusi bérek minimálbérhez kötöttségét, nem befolyásolta a lényeget: a pedagógusok életszínvonala jelentősen emelkedett. Utóbbi nekem életcélom volt azóta, hogy megéltem, tanár édesanyám hogyan nyomorog három lányával a kis fizetéséből. Egyébként jelenleg is foglalkozom oktatási kérdésekkel az Országgyűlésben és nemzetközi szervezetekben. Ez egy új szerep, amelybe elég jól belejöttem, és örömmel csinálom. Sokan talán tévesen azt hiszik, hogy nyaralok vagy kedvtelésből utazgatok sokat, holott nem is szeretek utazni. Komoly munkát végzek a strasbourgi Európa Tanács parlamentjében vagy a frankofón parlamenti közgyűlésben.


http://mno.hu/belfold/hoffmann-rozsa-eltulzottak-a-sirankozasok-1372924
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: értékállóságáról, munkaszervezésen, önkormányzatokra, elértéktelenedik, oktatáspolitika, országgyűlésben, továbbtanulásra, alapítványoknak, felminősítettek, megtapasztaltam, fellángolásakor, államtitkárként, átszervezéssel, kiskirályságok, önkormányzatok, iskolarendszer, szabályozásnak, életszínvonala, megismerésének, fegyelmezetten, minisztériumot, szervezetekben, településeknek, parlamentjében, különbségeket, megfontoltság, befejezéséről, szolgálatában, mondvacsinált, önkormányzati, automatikusan, ezerháromszáz, országgyűlési, bekövetkezett, hangsúlyoznám, érvényesíteni, pedagógusok körében, köznevelési kerek­asztal, jövő héten, köznevelés problémáira, hasonlatot alkalmazta, egész szervezetet, kormánynak sikerült, köznevelési kerekasztal, kritikusok szerint, kerekasztal döntései, államtitkár vezetésével, törvényalkotáshoz megfontoltság, tanárok terheinek, korábbi sikertelen, olyan részkérdése, túlterhelés állandó, Hoffmann Rózsa, Hutter Marianna, Soós Lajos, Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, Európa Tanács,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Véleményezd!
02.17. 11:22 Három magyar birkózó három érmet nyert a kubai kötöttfogású versenyen
02.17. 11:21 A munkaerőpiaci reformprogramról tanácskoztak Veszprémben
02.17. 11:11 Férfi kosárlabda Eb-selejtező - Ivkovics: mindkét februári meccsen nyerni a...
02.17. 11:11 Több mint száz nemzetközi esemény az idei hazai sportnaptárban
02.17. 11:01 Két kilónyi amfetamint szállított autójában egy férfi Vas megyében
02.17. 11:01 Évértékelő - Dömötör Csaba: éles a választóvonal a klímavédelemről való gon...
02.17. 10:31 Koronavírus - Peking a március elejére tervezett parlamenti ülésszak elhala...
02.17. 10:21 Szíria - Tömegsírra bukkantak Kelet-Gútánál
02.17. 10:01 Újra használható a viharban megrongálódott sportcsarnok Törökszentmiklóson
02.17. 10:01 Idén is élőben követhető a gemenci fekete gólyák élete
Tudjátok ?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
Hogyan lehet megszabadulni a kuponoldalak és a maikupon hírlevéltől ?
Kívánhatok, Boldog Új Évet, minden megmaradt Csatilakónak?
Káros az alkohol ? Ha igen akkor mennyire ?
még több kérdés
Blog Címkék
Kellemes kávézást!  Havas fák  A szép ékszer, öltöztet  Levendula csokor  A mostani NAT-tal kapcsolatban...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Harmónia......  Petőfi Sándor - Pacsirtaszót H...  Facebookon kaptam  Betty Boop  Szeretni jöttem  Vidám téli napokat!  Az én gyönyörű, virágos Balato...  Útravaló – 2020. február...  Facebookon kaptam  Ne félj!  Gondmentes szép napot!  Kislány kutyussal  Petőfi Sándor - Pacsirtaszót H...  Facebookon kaptam  Nő rózsával  6. évközi hét csütörtök 02.20  Levendula csokor  Rózsa csokor  Facebookon kaptam  Jó reggelt kedves látogatóimna...  Facebookon kaptam  Az apró örömöt keresni kell &#...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Sokan a cigány szót negatív ki...  Ferenc pápa katekézise: A szel...  Szent Marto Jácinta és Ferenc,...  Facebookon kaptam  Esti kép  Facebookon kaptam Krisztina...  Facebookon kaptam  Csokiból  Fehér szegfűk  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Kellemes kávézást!  Hajléktalan Jézus  Menj, és szeress valakit!  Kellemes kávézást!  Cicák rózsákkal  Rózsa csokor  Facebookon kaptam  Vízcseppes rózsa  Jó éjszakát  Szuhanics Albert Farsangoló  Dr. Gyökössy Endre : Boldogok  Rózsa csokor  Erdő Péter megerősítette Feren...  Aranyosi Ervin: Időbeosztás  Facebookon kaptam  Kislány madárral  Fodor Ákostól idézek  Rózsa csokor  Zsuzsanna napra  Facebookon kaptam  Hűha  Rózsa csokor  Facebookon kaptam  Rózsaszín rózsák  Hajléktalan Jézus  Három meccs, ötmillió forint: ...  Szèp napot kívánok  Esti kép  Sárközi György versei  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Szeresd a holnapot  Facebookon kaptam  Png rózsa  Játék a falevéllel  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Vízcseppes rózsa  Esti kép  Tanmese  Tanmese  Facebookon kaptam  Kellemes teázást  Nő rózsával  Facebookon kaptam  Naplemente  Olló  Facebookon kaptam  Hóvirágok  Hajléktalan Jézus  Csokiból  Dr. Gyökössy Endre : Boldogok  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Nasi délutánra  Kellemes kávézást!  Facebookon kaptam 
Bejegyzés Címkék
pedagógusok körében, köznevelési kerek­asztal, jövő héten, köznevelés problémáira, hasonlatot alkalmazta, egész szervezetet, kormánynak sikerült, köznevelési kerekasztal, kritikusok szerint, kerekasztal döntései, államtitkár vezetésével, törvényalkotáshoz megfontoltság, tanárok terheinek, korábbi sikertelen, olyan részkérdése, túlterhelés állandó, olyan világban, versenyről szól, pedagógusok túlterhelését, lazaság irányába, minimálbér­hez kötötték, fizetések értékállóságáról, eddigi emelés, kormány tagja, pedagógusok reálbére, minimálbérhez kötöttük, túlzott bürokrácia, szervezet működhet, korábbi Klikben, mindennapi működés, emberi tényezőn, munkaszervezésen múlik, szereplők hozzáállása, elmúlt öt-hat, összeomló iskolába, iskolarendszer körül, iskolák működtetését, iskolákkal foglalkozni, megnevezett fenntartó, önkormányzatok között, jogszabályok milyen, állami fenntartás, fenntartás kérdése, régi önkormányzati, iskolák között, minden egyes, egységesség érdekében, egységesítés felé, kötelező gimnáziumi, gimnáziumba való, gimnázium feladata, világ megismerésének, erre való, egyszeri vizsgához, tényleges hatáskör, oktatást irányító, fontos folyamatoknak, köznevelés szempontjait, mindenkori döntésekben, oktatáspolitika alakításába, oktatás szolgálatában, államtitkári szerepet, politikának régóta, államtitkári tevékenység, alapok lerakásával, azóta bekövetkezett, pedagógusi bérek, pedagógusok életszínvonala, strasbourgi Európa, frankofón parlamenti, értékállóságáról, munkaszervezésen, önkormányzatokra, elértéktelenedik, oktatáspolitika, országgyűlésben, továbbtanulásra, alapítványoknak, felminősítettek, megtapasztaltam, fellángolásakor, államtitkárként, átszervezéssel, kiskirályságok, önkormányzatok, iskolarendszer, szabályozásnak, életszínvonala, megismerésének, fegyelmezetten, minisztériumot, szervezetekben, településeknek, parlamentjében, különbségeket, megfontoltság, befejezéséről, szolgálatában, mondvacsinált, , ,
2020.01 2020. Február 2020.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64001 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 616
  • e Hét: 16468
  • e Hónap: 55561
  • e Év: 157915
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2020 TVN.HU Kft.