Regisztráció  Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A Budapest-Belgrád hazaárulás
  2018-01-07 23:06:05, vasárnap
 
   
  A Budapest-Belgrád hazaárulás

2017. május 17. 09:53 - Pataki Márton


Eljött az a nap, amikor Orbán Viktor és kormánya az Oroszországi Föderáció mellett már a Kínai Népköztársaság érdekeit is Magyarország elé helyezi. A Budapest-Belgrád vasútvonal tervezett fejlesztése csak akkor érné meg, ha a kínaiak vissza nem térítendő támogatásából épülne. Erről azonban szó nincs: az első fillértől az utolsóig a magyar adófizetőket terheli. Egy olyan közlekedési beruházás, amely már tervezett célja szerint sem Magyarországról vinne, vagy Magyarországra hozna árukat. Figyelemre méltó, hogy a kormány által készíttetett félmilliárd forintos tanulmányt 10 évre titkosították, miközben ezeknek az a funkciója, ahogyan a PwC olimpiai vagy a Rothschild Paks 2 tanulmányánál láttuk, hogy jó pénzért védjék a védhetetlent. Valószínűleg itt nem sikerült, és nem is lett volna könnyű dolguk, mert ezer sebből vérzik a koncepció.


http://m.blog.hu/pa/patakimarton/image/budapest-belgrade.jpg


Nézzük tételesen, hogy miért értelmetlen ez a beruházás:

1. Megtérülés: szakértői becslés alapján napi 4,4 szerelvényre lehet számítani a vonalon, az ezektől beszedett pályadíj alapján történelmi, 2400 éves !!! távlatba vész a beruházás megtérülése. Ha a becslésben nagyságrendi tévedés történt, és csak 240 évről van szó, akkor sem vagyunk sokkal beljebb. A pályadíjon túl semmilyen más közvetlen bevételre nem számíthat Magyarország, hiszen például hiába Magyarország területén lépnének be az áruk az Európai Unió területére (ami nem is igaz, hiszen Görögországból , a pireuszi kikötőből indulnának a szerelvények), a vám az Unió közvetlen bevétele.

2. Logisztikai központ: a kormány állításai szerint azért előnyös ez a beruházás, mert majd Magyarország lehet az elosztóbázis a kínai áruk számára Európában. Ez az elképzelés józan paraszti ésszel beláthatóan is naiv elképzelés. Képzeljük el, mondjuk Sanghajból a szuezi csatornán keresztül 14.500 kilométert megtéve, bő két hét alatt érkezik egy konténerszállító hajó Pireuszba. Itt jó esetben 12 óra alatt átteszik vasútra a konténereket. Majd kb. 1500 kilométert a szupergyors új vasútvonalakon bő kilenc órát vonatozik Budapestig, ahol ismét lerakodnak...de miért is? Miért ne vigyék el még 700 kilométert Münchenig? A budapesti elosztóbázisnak sok értelme nincs, vagy megoldják a kikötőben, vagy közelebb a célpiacokhoz. Ha ránézünk a szállítási időre, akkor az egész projekt értelme megkérdőjeleződik, hiszen ha a tehervonatok 160 km/h helyett csak 30 km/h-val haladnának, az szállítási idő a Sanghaj-Budapest viszonylatban kb. 10 százalékkal lenne csak hosszabb.

3. Közlekedés javítása: természetesen igaz, hogy a kínai árukon kívül a magyar személy- és áruszállítás is fejlődne Szerbia irányába, csak éppen nincs ilyen igény, ennyi pénzért. A Budapest-Kelebia vonalon jelenleg összesen napi 4000 ember utazik. A jó esetben (ez csak becsült érték, és jelenleg az a megfigyelés, hogy a közbeszerzéseken a legjobb ajánlatok is érdemben magasabbak) 550 milliárd forintos fejlesztés azt jelenti, hogy mindannyiukra 137,5 millió forintot költenénk, miközben a kisebb hibák kijavítására, amelyek miatt engedélyezettnél az ország jelentős részében lényegesen lassabban haladhatnak csak a vonatok, nincs pénz. A magyar termelők tengeri áruszállítási igényeinek kiszolgálására pedig hagyományosan megfelelőek az adriai kikötők, Trieszt, Koper, Rijeka.

4. Finanszírozás: a kormány igyekszik rendkívül kedvezően, szinte ingyen pénzként bemutatni a kínai 20 éves, dolláralapú, 2,5 százalékos kamattal bíró hitelt, de egyáltalán nem az. Ma a magyar 3 éves lejáratú, forintalapú adósság kamata 1 százalék körül van. A 10 éves forintalapon 3 százalék. A 20 éves amerikai államkötvény kamata 2,74 százalék. A Kínai Népköztársaság áldozatvállalása (nem realizált nyeresége) nagyságrendileg 15 milliárd, a magyar adófizetőké legkevesebb 700 milliárd...
Összességében tehát gyakorlatilag tisztán magyar teherviseléssel építünk valamit, amiből elsősorban a kínaiaknak lesz hasznuk, miközben minden kockázat is minket terhel. Ugyanis semmiféle garancia nincs arra nézve, hogy milyen forgalom lesz a vonalon, fogják-e ténylegesen használni. Mennyivel elfogadhatóbb lenne, ha kínaiak a saját költségükön megépíthetnék, üzemeltethetnék mondjuk harminc évig, a MÁV pedig fizetné nekik használati díjakat...ha Magyarországnak olyan kormánya lenne, amelyiknek számítanak a nemzeti érdekek, akkor más konstrukció nem is nagyon merülhetne fel. Milyen megfontolások vezethetik akkor a Fideszt? Természetesen adódik az egyszerű korrupció, hogy Orbán Viktort egyszerűen megvették. Ennél talán eggyel még rosszabb, ha az egész csak arról szólna, hogy magyarok kárára kötött üzletekért cserébe a keleti diktátorok körében úgy tesznek mintha komolyan vennék, a Lukasenkók, Putyinok, Erdoganok között fotózkodva nemzetközileg fontos embernek gondolhatja magát. A Budapest-Belgrád vasúti projekt még egy ok, hogy 2018-ban le kell váltani Orbán Viktor kormányát, mert akkor még le lehet majd állítani az építkezést, fel lehet mondani a szerződést, míg 4 évvel később az okozott kárt már nem lehet majd helyreállítani.



http://patakimarton.blog.hu/2017/05/17/a_budapest-belgrad_hazaarulas
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: áldozatvállalása, engedélyezettnél, konténerszállító, közbeszerzéseken, magyarországról, üzemeltethetnék, teherviseléssel, nagyságrendileg, elosztóbázisnak, magyarországnak, görögországból, népköztársaság, kiszolgálására, helyreállítani, vasútvonalakon, magyarországra, nemzetközileg, titkosították, áruszállítási, viszonylatban, hagyományosan, természetesen, finanszírozás, mindannyiukra, támogatásából, tanulmányánál, megfontolások, gyakorlatilag, összességében, elfogadhatóbb, megépíthetnék, adófizetőket, magyarország, valószínűleg, készíttetett, patakimarton, kínaiak vissza, első fillértől, magyar adófizetőket, olyan közlekedési, kormány által, ezektől beszedett, beruházás megtérülése, becslésben nagyságrendi, pireuszi kikötőből, kormány állításai, kínai áruk, elképzelés józan, szuezi csatornán, konténerszállító hajó, budapesti elosztóbázisnak, szállítási időre, Pataki Márton, Orbán Viktor, Oroszországi Föderáció, Kínai Népköztársaság, Rothschild Paks, Európai Unió, Orbán Viktort,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Grillezett hal sajtos salátával
Lazac steak
Fokhagymás hal ropogós bundában
Citrommal sült hal zöldséges körettel
Zöldséges hal
Gyümölcskenyér
Hurkával töltött krumpli
RAKOTT HURKA
Rácponty diétásan
Paradicsomos halas tészta
még több recept
Véleményezd!
01.24. 09:01 BÉT - Emelkedésre számítanak az elemzők a tőzsdén
01.24. 08:51 Illegális bevándorlás - Szakértő: milliók várakoznak Líbiában
01.24. 08:41 Újpesti címervita - A cégbíróság is az anyaegyesületnek adott igazat
01.24. 08:00 Devizapiac - Vegyesen alakult a forintárfolyam
01.24. 07:51 Élő tv-sportközvetítések - Szerda, csütörtök
01.24. 07:30 Emberölés Mezőnyárádon
01.24. 07:05 Trump magas importvámokról rendelkezett, újabb hasonló döntések várhatók
01.24. 07:05 Az amerikai szenátus megszavazta Donald Trump jelöltjét a jegybank élére
01.24. 07:05 Rákóczi Szövetség: Kárpát-medencei utazási lehetőség magyarországi középisk...
01.24. 07:05 Donald Trump állami látogatásra hívta meg a francia elnököt
Tudjátok ?
Csehországban Korona, vagy Euró van?
Hova lett az országunk aranytartaléka?
Miért lett ilyen drága a tojás?
Tényleg muszáj volt megtiltani az étel osztást?
Tényleg minden tanár és diák sors bérenc mert elégedetlenek a jobbos kormánnyal?
még több kérdés
Blog Címkék
Szép gondolatok...  Ma lenne 75 éves CSEH TAMÁS K...  Az eljövetel napján  Sárközi György:Téli éj  Frászt Luiza: Inséggel küzd . ...  Oláh Gabriella  Hétfő  Deli Enikő: Kezek  elfogyott  Áldott, békés napot Mindenkine...  Arany János – Poéta és p...  Míg nem volt Facebook!  H.Kohut Katalin: Tudták, mit t...  2018.01.21 szentmise és koncer...  Köszönöm,hogy itt jártál !  A magyar kultúra napja  Test-Vérek  Moldován Vilmos: Értéked a jel...  Téli kép!  Némethné Médi  Csak magyarul tudóknak..  Lackó Katalin: Jézus ígérete.  Kajtorné Gitka  Életrajz  Lake Kawaguchi & Mount Fuji, S...  Cseppely Zsuzsanna: Feltámadvá...  Laczkó Katalin: Angyalok királ...  Weöres Sándor  "Ott kezdődik a nagyemberség.....  Tallóztam  Rónay György: Itélet.  Január 22. - A magyar kultúra ...  Esti gondolat  Az élet olyan  Lackó Katalin: Jézus ígérete.  Arany János – A két madá...  Érdemes megszivlelni!  Levél 22  2018.01.21 szentmise és koncer...  Barsiné Nusika  Szép gondolatok...  Az élet olyan  Gyönyörű téli kép...  Téli napkelte...  Gyönyörű téli kép...  Cseppely Zsuzsanna: Feltámadvá...  Megigazulás  A buddhistáknak van egy jó kis...  Laczkó Katalin: Angyalok királ...  Tizenkét Apostol - Ausztrália  Horoszkóp  Lépcsőn ülve, csendben ülve  Teljen kellemesen az egész het...  Képes idézetek  "Ott kezdődik a nagyemberség.....  Sárközi György: Öregség  Tél  Téli kép!  Szép napot mindenkinek!  Győzelem a sötétség felett  Arany János – Poéta és p...  H.Kohut Katalin: Haiku formák  Teljen kellemesen az egész het...  Téli kép!  Laczkó Katalin: Angyalok királ...  Kodály Zoltán "Lehet élni zen...  Ugyanaz a  Minden nap kapsz elég időt.......  elfogyott  Téli kép!  Kellemes új hetet kívánok!  A keserűség  Birtalan Ferenc  Képes idézetek  Szép jó reggelt, Ébredj vidáma...  Téli napkelte...  Szép napot mindenkinek!  "Minden emberért!"  Kajtorné Gitka  Képes idézetek  BirdseyeGGB  Ma lenne 75 éves CSEH TAMÁS K...  Uram, én jó akartam lenni, de ...  Szent Vince diakónus és vértan...  Jakos Kata: Ajtó  Január 22. A MAGYAR KULTÚRA N...  Tallóztam  Sík Sándor  Frászt Luiza: Inséggel küzd . ...  Anga Mária  Szép jó reggelt, kellemes hete...  Arany János – Cynismus  A mai napra való  Bükkösy Bea  Arany János – Az élclapo...  Kellemes napot kívánok!  Január 22.  Január 22. Saint Vincent  Krisztus műve  Isten szeretet 
Bejegyzés Címkék
kínaiak vissza, első fillértől, magyar adófizetőket, olyan közlekedési, kormány által, ezektől beszedett, beruházás megtérülése, becslésben nagyságrendi, pireuszi kikötőből, kormány állításai, kínai áruk, elképzelés józan, szuezi csatornán, konténerszállító hajó, budapesti elosztóbázisnak, szállítási időre, egész projekt, kínai árukon, magyar személy-, legjobb ajánlatok, kisebb hibák, ország jelentős, magyar termelők, adriai kikötők, kormány igyekszik, magyar adófizetőké, kínaiaknak lesz, saját költségükön, nemzeti érdekek, egyszerű korrupció, egész csak, keleti diktátorok, okozott kárt, áldozatvállalása, engedélyezettnél, konténerszállító, közbeszerzéseken, magyarországról, üzemeltethetnék, teherviseléssel, nagyságrendileg, elosztóbázisnak, magyarországnak, görögországból, népköztársaság, kiszolgálására, helyreállítani, vasútvonalakon, magyarországra, nemzetközileg, titkosították, áruszállítási, viszonylatban, hagyományosan, természetesen, finanszírozás, mindannyiukra, támogatásából, tanulmányánál, megfontolások, gyakorlatilag, összességében, elfogadhatóbb, megépíthetnék, adófizetőket, magyarország, valószínűleg, készíttetett, patakimarton, elosztóbázis, konténereket, szerelvények, védhetetlent, célpiacokhoz, tehervonatok, áruszállítás, nagyságrendi, szerelvényre, kijavítására, forintalapon, államkötvény, oroszországi, ténylegesen, félmilliárd, logisztikai, fejlesztése, költségükön, dolláralapú, szupergyors, megfelelőek, megtérülése, gondolhatja, közlekedési, százalékkal, legkevesebb, , ,
2017.12 2018. Január 2018.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 223 db bejegyzés
e év: 223 db bejegyzés
Összes: 62643 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 3394
  • e Hét: 39270
  • e Hónap: 234144
  • e Év: 234144
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.