|
2018-01-12 12:02:47, péntek
|
|
|
Hadházy: A kínai pénzből épülő vasút nem egyszerű korrupció, hanem hazaárulás
Spirk József
újságíró. 2018. 01. 11. 11:34
Európa országaiban, és különösen a szomszédos államokban a magyar árak töredékéért építenek a kínai pénzből hitelezett Budapest-Kelebia vonalhoz hasonló paraméterű vasúti pályákat. Magyarországon 2,5-4,5 milliárd forint/km az átlagár, Európa más országaiban azonban 200-900 millió forint/km költséggel is remek vasutak épülnek.
Hadházy Ákos az LMP társelnöke a 99. korrupcióinfóján a Jeszenszky Géza, egykori külügyminiszter, az Orbán-kormány volt diplomatája társaságában a képviselői irodaházban beszélt volna a tervezett megaberuházás ügyeiről, de miután Kövér László házelnök nem engedélyezte Jeszenszky számára a belépést, új helyszínt kellett találni.
Az LMP-s politikus egy nemzetközi összehasonlítás alapján állította:
a számok mindenki számára egyértelműen igazolják, hogy ami a kelebiai vasúttal történik, az nem egyszerű korrupció, hanem hazaárulás. A beruházás a klasszikus korrupciós definíciónak is megfelel: extrém drága és extrém felesleges beszerzés.
A tervezett kelebiai - magyar szempontból az egyik legkevésbé fontos - vasútvonal tervezett ára 4,5 milliárd forint/km-es árával sokkal magasabb színvonalú és sebességű szupervasutak beruházási költségeivel vetekszik.
A most átadott Berlin-München ICE vonal 623 km hosszú, 11,8 milliárd euróba került, ami átszámítva kilométerenként nagyjából 5.9 milliárd forintra jön ki. A vonal magában foglal több mint 20 alagutat, 300 vasúti és 170 közúti hidat, valamint 300 km/h-s sebességre alkalmas. Ezzel szemben a Budapest-Belgrád vonal szinte teljesen sík terepen fut, vonatok majdani sebessége maximum 160 km/h lehet, de így is 4,5 milliárd lesz minden kilométere.
A politikus ugyanakkor több olyan külföldi példát említett, amelyek azt bizonyítják, hogy az olyan típusú vonalak, mint a teherszállításra tervezett magyar, sokkal, de sokkal kevesebb pénzből is megépíthetőek. Lengyelországban Zakopáne mellett a Tátrában nemrég 705 millió forintos kilométerenkénti áron készült el egy 44 kilométeres szakasz. De Csehországban a ©umperk-Koutů nad Desnou villamosítása, újjáépítése még ennél is olcsóbbra jött ki, 266 millió forint volt kilométere. Az összeállítás szerint a csehek és a lengyelek egyetlen vasútberuházásánál sem érték el az 1 milliárdos határt, Magyarországon viszont még a Kelenföld-Pusztaszabolcs közötti szakaszért is 3 milliárd fölött számláztak.
Jeszenszky Géza korábbi külügyminiszter arról beszélt, hogy a növekvő kínai-EU kereskedelem lebonyolítására a nemzetközi irodalom szerint valóban a vasút lehet a legalkalmasabb, mert a 10-16 napos út időben jóval kedvezőbb a tengeri útvonalhoz képest. Ezt a szárazföldi kapcsolatot három vasúti útvonal valósíthatja meg: északon a régi transzszibériai vasút, Kína Hszincsiang tartománya - Kazahsztán - Oroszország középen, és a délen Iránon át Törökország. Ez az utóbbi elkerülné Oroszországot, de túl sok határátkelést jelentene.
A kínai kereskedelemmel kapcsolatos nemzetközi irodalomban az interneten még csak utalás sem található a Pireusz-Belgrád-Budapest útvonalra. Nincs ilyen EU közlekedési folyosó sem, különös tekintettel arra, hogy Pireuszból egészen gyenge állapotú vasút vezet Belgrádba. Jeszenszky Géza konklúziója szerint semmiféle gazdasági realitása nincs, hogy a Kína-Európa kereskedelmi forgalom a Belgrád-Budapest vasutat használná majd a jövőben.
https://24.hu/belfold/2018/01/11/hadhazy-a-kinai-penzbol-epulo-vasut-nem-egyszeru -korrupcio-hanem-hazaarulas/ |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: kilométerenkénti, teherszállításra, lengyelországban, korrupcióinfóján, transzszibériai, külügyminiszter, kereskedelemmel, kilométerenként, lebonyolítására, összehasonlítás, pusztaszabolcs, magyarországon, legalkalmasabb, csehországban, megaberuházás, villamosítása, megépíthetőek, szupervasutak, oroszországot, határátkelést, kereskedelem, definíciónak, társaságában, engedélyezte, költségeivel, egyértelműen, összeállítás, kereskedelmi, valósíthatja, újjáépítése, országaiban, bizonyítják, konklúziója, irodaházban, kilométeres, szempontból, kínai pénzből, szomszédos államokban, magyar árak, képviselői irodaházban, tervezett megaberuházás, nemzetközi összehasonlítás, számok mindenki, kelebiai vasúttal, klasszikus korrupciós, tervezett kelebiai, egyik legkevésbé, most átadott, vonal magában, politikus ugyanakkor, olyan típusú, teherszállításra tervezett, Spirk József, Hadházy Ákos, Jeszenszky Géza, Kövér László, Berlin-München ICE, Lengyelországban Zakopáne, Kína Hszincsiang,
|
|
|
|
kínai pénzből, szomszédos államokban, magyar árak, képviselői irodaházban, tervezett megaberuházás, nemzetközi összehasonlítás, számok mindenki, kelebiai vasúttal, klasszikus korrupciós, tervezett kelebiai, egyik legkevésbé, most átadott, vonal magában, politikus ugyanakkor, olyan típusú, teherszállításra tervezett, összeállítás szerint, lengyelek egyetlen, növekvő kínai-EU, nemzetközi irodalom, vasút lehet, 10-16 napos, tengeri útvonalhoz, szárazföldi kapcsolatot, régi transzszibériai, délen Iránon, utóbbi elkerülné, kínai kereskedelemmel, kilométerenkénti, teherszállításra, lengyelországban, korrupcióinfóján, transzszibériai, külügyminiszter, kereskedelemmel, kilométerenként, lebonyolítására, összehasonlítás, pusztaszabolcs, magyarországon, legalkalmasabb, csehországban, megaberuházás, villamosítása, megépíthetőek, szupervasutak, oroszországot, határátkelést, kereskedelem, definíciónak, társaságában, engedélyezte, költségeivel, egyértelműen, összeállítás, kereskedelmi, valósíthatja, újjáépítése, országaiban, bizonyítják, konklúziója, irodaházban, kilométeres, szempontból, közlekedési, hszincsiang, irodalomban, kapcsolatot, diplomatája, oroszország, törökország, tekintettel, töredékéért, szárazföldi, kapcsolatos, klasszikus, korrupciós, legkevésbé, vasútvonal, hazaárulás, felesleges, jeszenszky, nemzetközi, milliárdos, kazahsztán, tartománya, útvonalhoz, interneten, hazaarulas, pireuszból, sebességre, átszámítva, beruházási, kilométere, , ,
|
|
|
|
2024. Március
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
| 1 | 2 | 3 | |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 388
- e Hét: 2648
- e Hónap: 19441
- e Év: 152358
|
|
|