|
2012-01-22 15:12:24, vasárnap
|
|
|
Figyelem, politikai marketing
2012.01.05. 11:22
Fontos információt ajánlok pártok, politikusok, civilek figyelmébe. Azoknak, akik manipulálnak és azoknak, akiket manipulálnak. A régi motorosoknak és az új, formálódó, alakuló, fejlődő, változó mozgalmaknak, szakszervezeteknek, társadalmi szervezeteknek, politikai pártoknak.
Bevezetőként még annyit, hogy ez a blogbejegyzés a politikai marketing, politikai kommunikáció, politikai márkaépítés, illetve a marketing pszichológia, manipulációs technikák, csalárd érvelés és hasonló rokonterületek felszínét sem karcolja. Nem átfogó tanulmány, nem disszertáció, nem elemzés. Csak a figyelmet szeretném felébreszteni azokban, akiket érint. Azokét, akik manipulálnak, és azokét, akiket manipulálnak.
Orbán Viktor kommunikációs zseni.
Olyasmiről lesz szó, amiben Orbán Viktor ösztönös tehetség, valószínűleg tudatosan is képzett, rendkívül gyakorlott, röviden zseniális. Pártjára, a Fideszre is igaz, hogy a politikai versenytársaknál sokkal magasabb szinten, szervezettebben, tudatosabban űzi az ipart. A Fidesz politikai marketingben úgy megmossa a konkurenciát, ahogy a Coca-Cola a Szobi szörpöt, Real Madrid a Szolnoki MÁV FC-t. A Fidesz és versenytársai ebben a játékban nincsenek egy ligában. Aki eddig eljutott az olvasásban, most valószínűleg kissé fel van dúlva. Pihentetőül általános marketinggel folytatom.
Csak marketing.
Nincs ebben az égadta világon semmi titok. Az erős, hatékony politikai kommunikáció alapja semmi más, mint marketing. Nem kell feltalálni semmit, csak alkalmazni ugyanazt, amit a világcégek, világmárkák. Marketing 101.
Azért sem kell tankönyvet, disszertációt, akadémiai székfoglalót írnom erről, mert már réges-régen, a hetvenes évek óta slágertéma ez, tele van vele a könyvesbolt, az internet. Csak el kell olvasni, hogy kell. Márkaépítés, üzenet, 4P, piackutatás, hatáselemzés, médiavásárlás és a többi és a többi. Az igazság az, hogy nem is a Fidesz olyan nagyon jó, hanem a többi csapnivaló, konkrétan kutyaütő. Mintha a legalapvetőbb dolgokkal sem lennének tisztában.
Bizonyos külsőségeket persze mindenki lekövet. Hoppá, kéne egy embléma. Benne kell lenni a tévében, az is szokás. Kell honlap is, az manapság mindenkinek van. Kéne flyer. Facebook, most az a menő. Na, az ilyen színvonalú marketing az, amivel ma már nem lehet labdába rúgni, még akkor sem, ha maga a termék nem csak értékes, de egyenesen világmegváltó. Ez ma már kevés.
A politikai marketing is - mint minden más marketing - magasabb szinten igen komoly szakértelmet, tudatosságot, tervezettséget, szervezettséget igényel. Tudatosságot. Azt, hogy a politikai marketingért felelős személy vagy személyek ne kutyaütők legyenek, hanem pontosan tudják, hogy mit csinálnak. Profizmus kell. Gyakorlott, eleve profi marketingeseknek továbbképezni magukat Amerikában, aztán követni a Journal of Political Marketinget, alaposan tanulmányozni az élenjáró politikai marketing munkát az egész világon, bevált ötleteket adaptálni és így tovább. Ahogy egy profi.
Egyedül a Fidesz olyan párt, ahol ilyen jellegű profizmust látok megnyilvánulni.
Mondok konkrét példát. Léteznek egységes üzeneteik, amelyeket gyakran ismételnek. Ugyanazt az üzenetet ismétli meg minden fideszes, világítja meg újabb és újabb módon, közelíti meg ilyen és olyan szempontból, rövid és hosszú terjedelemben. Mindez tudatos tervezés eredménye. Előre tudják, ezzel milyen hatást gyakorolnak. Tudatos stratégiát követnek és azt következetesen (mint a papagáj) gyakorolják.
Ellenszenves? Csak marketing. Lehet ellenszenves, de értsétek meg, hogy működik. Valójában persze nem is a marketing az, ami ellenszenves, hanem, amit mondanak és akik mondják és ahogy mondják. És még az sem mindenkinek ellenszenves. Ez csak marketing, semmi több, csak marketing, viszont professzionális marketing. Olyan alapvető dolgokat kell csak tudni, hogy az üzenetet sulykolni kell. Tudni valamit, elmondani valamit semmi. Nulla. Ismételni, ismételni, ismételni. Nem kell ellenszenvesnek lenni, nyugodtan lehet normális dolgot mondani, de azt ismételni kell és ismételni, ismételni, ismételni.
Kicsit hülyén is érzem magam, hogy ennyire alapvető dolgokat mondok, amit minden márka tökéletesen tud és ennek megfelelően reklámozik. Egy reklámfilmet nem elég egyszer leadni, ezt mindenki tudja. Ismételni kell, éveken keresztül, rengetegszer. Többrétegű, súlyozott üzenetekkel. Az egész üzenet bizonyos elemeit állandóan mondani kell, bizonyos részeit lehet változtatni. Ugyanazt mondani így, úgy és amúgy is. És ismétlem, nem elég valamit egyszer mondani. A reklámfilm sincs azzal elintézve, hogy egyszer lement.
A többi pártban is látni ilyesmire valamiféle nagyon kezdetleges, gyenge törekvést. Valamiféle stratégia nyomát. De semmi arculat. Az egyik politikusuk ilyen, a másik meg olyan olyan és az egyik ezt mondja, a másik meg azt. Alig valami stratégia, valami egységesség, alig összehangolt arculat. Amatőr.
Manipuláció.
Használhattam volna másik szót az elején, például "befolyásol", "hatást gyakorol". Direkt, tudatosan, sőt céltudatosan választottam pont a "manipulálnak" kifejezést. Tudom, hogy érzelmi hatást gyakoroltam vele.
Pedig a manipuláció teljesen természetes. Manipulál a gyerek, nő és férfi, manipulálnak a reklámok, hatást gyakorolnak ránk a politikusok is. Manipulálok én is. Manipulál mindenki mindenkit. Befolyásolni akarunk, hatást gyakorolni.
Az érzelmi hatásról.
Ebben látszik tökéletesen, hogy a Fidesz és versenytársai nincsenek egy ligában. Egyedül a Fidesz tudja kőkeményen pontosan, hogy igazi hatást mindig érzelmek kiváltásával lehet csak gyakorolni. Nincs de. Ez biológia.
Az agy nem jegyzi meg az információt, ami nem váltott ki érzelmet. Az információ bejut a fülön, nem vált ki érzelmet, és távozik a másik fülön anélkül, hogy az agyban tartós emléknyomot hagyna.
Ezt minden kreatív szakember, reklámfilmrendező tökéletesen tudja. Margarint sem, semmit sem lehet úgy eladni, hogy itt van, ez van benne, ezt és azt tudja. Ez semmi. Minden az, hogy mindez milyen érzelmeket vált ki a háziasszonyban.
És a háziasszony - no matter what - a margarinok közül azt veszi el a polcról, amelyikhez pozitív érzelmek fűzik. Minden egyébnek semmi jelentősége, nulla jelentősége van. Az információ maga is kizárólag csak ezért számít. Milyen érzelmet vált ki? Marketingesnek ezt kell néznie.
Rosszabbul élünk, mint 4 éve.
Aki nem hisz abban, hogy a Fidesz elsősorban az érzelmekre kíván tudatosan hatást gyakorolni, emlékezzen vissza az előző választási kampányára. Elrontották, de most nem ez a lényeg. Most csak az a lényeg, hogy érzelmeket akartak kiváltani. Fekete-fehér, lehangoló képekkel és negatív üzenetekkel elérni, hogy úgy érezzük, rosszabbul élünk, mint 4 éve. Azt akarta a kampány elérni, hogy érezzünk úgy. Majd jött a kampány második fázisa, ami viszont azt a célt szolgálta volna, hogy a Fideszhez színes képekkel, boldog arcú emberekkel, pozitív üzenetekkel kössön bennünket, érzelmileg. A kampány kudarcot vallott, de vitathatatlanul tudatosan, egyértelműen és közvetlenül az érzelmeinket akarta szándékosan befolyásolni.
A dolog és a hatása.
Orbán Viktor - ebben 100% biztos vagyok - tökéletesen jól tudja ezt. Ezért is mondtam, hogy kommunikációs zseni, pedig előre, pontosan tudtam, hogy milyen érzelmeket váltok ki vele. Tudtam, hogy felháborító.
Az egyik azért tiltakozik, mert nehogy már ez a kishitler, pszichopata, zsebnáci, őrült, satöbbi, satöbbi zseni legyen. Még azt is előre tudni lehet, mit fog gondolni, aki így érez. De hiszen miféle zseni az, aki annyi választást elbukott? Nem zseni az, egy év kormányzás alatt megint megbukott, neki máris vége. Nem zseni, hanem őrült.
A másik meg Orbán Viktor démonizálása ellen tiltakozik. Ugyan már, nehogy már valaki azt mondja, hogy manipulál, nehogy már ő legyen maga az ördög. Mikor hazudott? Soha. Igazat mond, őszinte. Jót akar. Csak az látja ilyennek, aki rosszat akar neki, be akarja feketíteni satöbbi, satöbbi, szóval ilyesmi.
Az érzelem és a cselekedet.
Még azt is pontosan előre meg lehet jósolni, hogyan cselekszik valaki, aki valamilyen érzelmi állapotban van. Halvány gőzünk sincs a "véleményéről", azzal nem megyünk semmire. Azt tudjuk, mit csinál valaki, aki dühös, haragszik valakire. Ehhez nem is kell hatalmas jóstehetség. Ha tudom, hogy több millió ember gyűlöletet, haragot, undort és utálatot érez Gyurcsány Ferenc iránt, tök könnyű kikövetkeztetni, mit fognak mondani, mit fognak gondolni, mit fognak tenni.
Azt lehet tudni, mit tesz az olvasó, ha egy írás idegesíti, bosszantja, untatja. Ez előre megjósolható, sőt kikövetkeztethető, előre tudható. Orbán azért kommunikációs zseni, mert az ilyesmit pontosan tudja. Direkt olyan szavakat használ, amikkel tudja, hogy érzelmeket fog kiváltani és azt is tudja, hogy az majd milyen cselekedetekhez vezet.
Ettől művészet a politika.
Ha valaki nem hisz nekem, hát nézze meg azt a nyilatkozatát, amikor az ütemérzékről beszélt. Tudatosan, aktívan gondolkodik ilyesmin. Mikor, mit mondok és teszek, az kikből milyen érzelmet vált ki, és akkor mit cselekszenek. Az ütemérzékéről mondta, hogy ha korán avatkozik be, akkor kik lesznek idegesek. Ha későn avatkozik be, akkor meg kik lesznek idegesek. És mikor kell cselekednie ahhoz, hogy a döntő többség úgy érezze, így van Orbán, de jó, hogy beavatkoztál. Mindez nála tudatos tervezés eredménye. Orbán úgy fogalmazta, hogy ez a művészet a politikában. Én meg így: Orbán egy con artist.
Ebben önmagában nincs semmi ördögi.
Ugyanezt teszi minden professzionális marketing tevékenységet folytató világmárka. Így érik el nálunk, hogy megvegyük a parfümöt, fogkrémet, sörmárkát, mindent. Ebben a versenyben, a marketingversenyben csak olyan rúghat labdába, szerezhet komoly piacot, aki mindezt jól és tudatosan, profin gyakorolja.
Demagógia és populizmus.
Ha csak ennyi lenne, azt gondolnám, hát hajrá. Győz a jobbik. Ilyen a verseny. Csakhogy a Fidesz az értelmiség íratlan szabályai szerint szigorúan tiltott fegyvereket is bevet, annak biztos tudatában, hogy az átlagembernek halvány lila gőze sincs az ilyesmiről. Annak biztos tudatában, hogy az átlagember akkor is szarik rá, ha felhívják a figyelmét. Annak biztos tudatában, hogy az átlagember alig tud olvasni. A betűket ismeri, de a szöveget nem is érti. Azt sem tudja, hogy melyik szó mit jelent. Annak biztos tudatában tehát, hogy teljesen védteleneket támadhatnak nukleáris csapásokkal.
Az átlagos fideszes persze szintén tudattalan zombiként. Ők ugyanolyan védtelenek, mint majdnem mindenki más. Észre sem veszik, fogalmuk sincsen, hogy mit művelnek valójában, miben hisznek, mit is követnek olyan vakon. Ők maguk is áldozatai egy oltári fallacy építménynek. Védekezni ilyesmi ellen - talán - lehetséges. De anélkül, hogy valaki ezt a területet tudatosan és komolyan tanulmányozza és a védekezésre tudatosan felkészüljön és a védekezést begyakorolja, lehetetlen. Esélytelen. Arra van esély, hogy azok, akiknek dolga, feladata, szerepe mozgalomban, civil szervezetben, pártban emberek tömegét manipulálni, kitanulják ezeket a fortélyokat és felvértezzék magukat ellenük. Arra van esély, hogy aki tudatosan akar védekezni ellene, hogy rosszindulatú manipuláció áldozata legyen, sok-sok munkával megtanuljon védekezni ellene. Itt lehet kezdeni a téma tanulmányozását. Aztán persze, sok-sok órát tölteni gyakorlással. Olvasgatni Fidesz anyagokat, és pirossal aláhúzni, beazonosítani, melyikről van szó. Nem szabad lenézni a dolgot, ezt ugyanolyan nehéz megtanulni, mint egy idegen nyelvet. Évekbe telik, mire az ember megtanulja folyékonyan, gyorsan értelmezni, megérteni és azt is tudja, hogyan lehet rá válaszolni. Ez egy igen fejlett hazugságnyelv és aki nem beszéli, az mind áldozata, vagy áldozata lesz. Orbánnak koránt sincs vége. A java még el sem kezdődött. A java csak a bukása után kezdődik. Aki komolyan veszi magát, ideje belevetnie magát a hazugságnyelv szorgalmas tanulmányozásába.
http://jakabandor.blog.hu/2012/01/05/figyelem_politikai_marketing |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: marketingeseknek, tanulmányozásába, versenytársaknál, szervezettséget, szervezettebben, kikövetkeztetni, cselekedetekhez, professzionális, vitathatatlanul, ellenszenvesnek, tanulmányozását, rokonterületek, következetesen, háziasszonyban, szervezeteknek, marketingesnek, tervezettséget, megnyilvánulni, ütemérzékéről, használhattam, kommunikációs, blogbejegyzés, világmegváltó, versenytársai, tevékenységet, tanulmányozni, átlagembernek, beazonosítani, disszertációt, továbbképezni, nyilatkozatát, médiavásárlás, legalapvetőbb, rosszindulatú, hazugságnyelv, tanulmányozza, régi motorosoknak, politikai marketing, marketing pszichológia, figyelmet szeretném, politikai versenytársaknál, játékban nincsenek, égadta világon, hetvenes évek, többi csapnivaló, legalapvetőbb dolgokkal, manapság mindenkinek, ilyen színvonalú, politikai marketingért, élenjáró politikai, egész világon, üzenetet ismétli, Orbán Viktor, Real Madrid, Szolnoki MÁV FC-t, Political Marketinget, Gyurcsány Ferenc, Olvasgatni Fidesz,
|
|
|
|
A boldog családok mind hasonló... képre írva Png férfi képre írva Németh László tollából Gyerekként sokat küzdöttünk az... Facebookon kaptam Mírjam barát... Aki nem dolgozik, ne is egyék Facebookon kaptam Adakozás Őrizkednünk kell... Szép estét Facebookon kaptam Éretlen vers A tömeg, a Mester, a módszer, ... Png rózsa csokor Facebookon kaptam Akarat Facebookon kaptam Szívem tiéd Egy maradéktalanul uralt világ Akarat Sose bánj semmit Szép napot kívánok Zsolnay Vilmos világhírű kera... Facebookon kaptam Facebookon kaptam Az igazi szeretetért rendszeri... Png cica Facebookon kaptam Alázat A sors Kellemes délutánt kívánok Örülök, hogy látlak! Aki nem dolgozik, ne is egyék Png kislány Az engedelmesség miért nem vál... Leonardo da Vinci gondolata Gyökössy Endre - Virágok virág... Adakozás Amikor Jézus rátapos a lábadra Adakozás Png csokor Régi emberek, akikre máig büsz... Elköszönt Kövesd a cowboyt! Facebookon kaptam Facebookon kaptam Szívem Bounty krémes Png férfi Jó éjszakát Varga János Veniam - Fontos sz... Facebookon kaptam Hiányzik Paul David Tripp Április 21 Png fotel Facebookon kaptam Cs Ildikótó... Png csokor Facebookon kaptam Mindig jusson idő nevetni Mit beszél, nem értem, hogy m... Nem számIt Hogyan éljünk boldogan, amíg m... Jó éjszakát Hiányzik Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Krisztinától Facebookon kaptam Boldog születésnapot a ma ünne... Facebookon kaptam Éretlen vers Facebookon kaptam Albert Einsteinről Hazára minden embernek szükség... Adakozás Szívem tiéd Kövesd a cowboyt! Png virág Próbálj meg ... Albert Einsteinről Facebookon kaptam képre írva Facebookon kaptam Facebookon kaptam Nagyi telefonál Kiss Éva - Amerre a ház lelke ... Nagyon különös Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Facebookon kaptam Akarat Facebookon kaptam Mírjam barát... Idő Albert Einsteinről s immár én is felragyogva, ért... Facebookon kaptam Cs Ildikótó... Jó éjszakát
|
|
|
|
régi motorosoknak, politikai marketing, marketing pszichológia, figyelmet szeretném, politikai versenytársaknál, játékban nincsenek, égadta világon, hetvenes évek, többi csapnivaló, legalapvetőbb dolgokkal, manapság mindenkinek, ilyen színvonalú, politikai marketingért, élenjáró politikai, egész világon, üzenetet ismétli, üzenetet sulykolni, egész üzenet, reklámfilm sincs, többi pártban, egyik politikusuk, manipuláció teljesen, érzelmi hatásról, információ bejut, másik fülön, agyban tartós, margarinok közül, információ maga, érzelmekre kíván, előző választási, kampány elérni, kampány második, célt szolgálta, kampány kudarcot, érzelmeinket akarta, egyik azért, látja ilyennek, írás idegesíti, ilyesmit pontosan, majd milyen, ütemérzékről beszélt, kikből milyen, ütemérzékéről mondta, döntő többség, értelmiség íratlan, átlagembernek halvány, átlagember akkor, átlagember alig, betűket ismeri, átlagos fideszes, oltári fallacy, területet tudatosan, védekezésre tudatosan, védekezést begyakorolja, téma tanulmányozását, idegen nyelvet, ember megtanulja, igen fejlett, mind áldozata, java csak, bukása után, hazugságnyelv szorgalmas, marketingeseknek, tanulmányozásába, versenytársaknál, szervezettséget, szervezettebben, kikövetkeztetni, cselekedetekhez, professzionális, vitathatatlanul, ellenszenvesnek, tanulmányozását, rokonterületek, következetesen, háziasszonyban, szervezeteknek, marketingesnek, tervezettséget, megnyilvánulni, ütemérzékéről, használhattam, kommunikációs, blogbejegyzés, világmegváltó, versenytársai, tevékenységet, tanulmányozni, átlagembernek, beazonosítani, disszertációt, továbbképezni, nyilatkozatát, médiavásárlás, legalapvetőbb, rosszindulatú, hazugságnyelv, tanulmányozza, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1469
- e Hét: 2956
- e Hónap: 14067
- e Év: 167563
|
|
|