Regisztráció  Belépés
bulac57.blog.xfree.hu
A tegnap történelem, a mai nap ajándék, a holnap pedig meglepetés! Bús László
1957.05.14
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 14 
Fűszeres csicseriborsó
  2007-01-04 00:47:37, csütörtök
 
  Hozzávalók:

20 dkg csicseriborsó, 2 evőkanál vaj, 1 fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 2 teáskanál kurkuma, 1 teáskanál őrölt gyömbér, 1 teáskanál őrölt római kömény, 1 csokor friss korianderlevél, 2 db paradicsom, 2 szál zellerszár, chili paprika, 1 teáskanál citromlé, 3-4 db babérlevél, só, darált bors.

Elkészítése:

Mossuk meg alaposan a csicseriborsót, majd tegyük egy tálba és öntsünk rá annyi langyos vizet, hogy bőven ellepje, és hagyjuk ázni egy éjszakán keresztül. Forrósítsuk fel a vajat egy lábasban, adjuk hozzá a finomra összevágott vöröshagymát és a fokhagymát. Pároljuk addig, míg üveges nem lesz, majd szórjuk rá a kurkumát és az őrölt római köményt. Forrósítsuk jól össze, hogy a zsiradékban feloldódjanak a fűszerek, majd tegyük hozzá a beáztatott csicseriborsót. Öntsük fel annyi vízzel, hogy ellepje, majd fűszerezzük őrölt gyömbérrel, darált borssal, chili paprikával, babérlevéllel és összevágott zellerszárral. Lefedve addig főzzük, míg a borsó megpuhul, ha szükséges a pároló levét pótoljuk vízzel. Mielőtt levennénk a tűzről, forraljuk hozzá a felkockázott paradicsomokat, és pár csepp citromlével tegyük még pikánsabbá. Önállóan is fogyaszthatjuk párolt rizzsel, de remek körítés grillezett halak és bárányból készült ételek mellé.
 
 
0 komment , kategória:  Receptek  
Tanulni a szünidőben? Érdemes!
  2007-01-04 00:46:08, csütörtök
 
  A játék és a pihenés szünetében a tanulással töltött órák nemcsak az unalom leküzdésében segítenek

Az olvasás is lehet szórakoztató, a gyermekpszichológus szerint kimondottan előnyös, ha a gyermekek a szünidőben nem csak a kikapcsolódásra koncentrálnak

,,A pihenésre feltétlenül szüksége van a gyereknek, de ha az iskolában vannak lemaradásai, és ezért a szünidőben is szán egy-két órát a tanulásra, csak magának segít vele - magyarázza Hadas Katalin pszichológus, a kassai pedagógiai-pszichológiai tanácsadó munkatársa. - Az az említett, nem több mint egy-két óra foglalkozás a tananyaggal nem jelenthet túlzott megterhelést a vakációzó diáknak. A szünidő nemcsak az által válhat kellemessé, ha csakis pihenéssel töltjük, ha kizárólag az ejtőzéssel vagyunk elfoglalva."

Attól meg nem megy gallyra a szünidő, ha tanulunk is egy keveset közben. A szünidő a pihenésé, de nem a semmittevésé. ĺgy tehát, akár tanulni is érdemes a pihenőnapokon, már csak azért is, mert még mindig jobb, mint unatkozni, unatkozni pedig senki sem szeret, még a vakációzó gyerekek sem.

Megnyugtatja a lelkiismeretet

A játék, a szórakozás és a pihenés szüneteiben a tanulással töltött órák persze nemcsak az unalom leküzdésében segítenek, a diák lelkiismeretét is megnyugtatják. ,,Ha a diák a másfél-kéthetes téli szünidő alatt is előveszi néhanap a tankönyveit, gyakorol, és megpróbálja behozni esetleges lemaradásait, nyugodtabban folytathatja a sulit januártól" - fűzte hozzá a gyermekpszichológus. Ismereteinek gyarapodásával jobb eredményeket érhet el, mint annak előtte, és ez megnyugtatóan, bátorítólag hathat számára.

,,Szoktam is ajánlani a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek szüleinek, hogy hétvégéken is szenteljenek közösen egy kis időt a tanulásra, nézzék át a heti tananyagrészt, hogy a tanultak valóban rögzüljenek a gyermek fejében. ĺgy csemetéjük nemcsak arra az egy tanítási órára, addig az egy felelet erejéig lesz felkészült. Tudása ez által ugyanis tartóssá és folyamatosan bővíthetővé válik" - tájékoztatott Hadas. Hosszabb szünidő esetén az egész éves tananyagot érdemes átismételni, megéri átnézni az addig tanultakat. Ilyenkor a szülőnek tanulságos lehet megfigyelnie, mi az, amit csemetéje megjegyzett, és mi az, amit elfelejtett időközben az átvett tananyagból.

Ha a gyermek viszonylagos gyakorisággal, időben átismétli a tanultakat, könnyebben és rövidebb időn belül sajátítja el tartósan. Az ismeret így hamarabb és jobban bevésődik a gyermek fejébe. Úgyis jönnek a félévi felmérők, úgyis számot kell adni a tanulóknak addig szerzett tudásukról... Ha a diák időben megkezdi a felkészülést a megmérettetésre, elkerülheti a stresszt, ami általában az idő hiányából fakad. A gyermekre nyomasztóan hat, vajon sikerül-e a rendelkezésére álló szűkös időben mindent átnéznie.

A megoldás a helyes időbeosztás

,,Úgysem lehet játszani egész nap, úgysem lehet állandóan a tévé előtt ülni - figyelmeztet a pszichológus. - Nagyon rosszul teszi az a szülő, aki csak ilyen szórakozást biztosít a gyermekének. Olvasni és tanulni is kell időnként. Fontos ugyanakkor, hogy ez nem történhet kényszer hatására." A kierőszakolt tanulás stresszt okozhat a gyermekben. A kulcs a helyes időbeosztásban rejlik. Előre meg kell tervezi a napi időbeosztást, így elkerülhető az idegeskedés és az unatkozás is. Tisztázni kell, mikor és mennyi időt tölthet a gyermek kint a szabadban, mivel foglalkozzon, ha éppen nem tévét néz vagy pihen. Egy-egy félóra mindig keríthető a tanulásra, és ez igazán nem okozhat leküzdhetetlen nehézséget a csemete életében. A tanulásba még nem halt bele senki, tartja a mondás. A tanulás így kevésbé hat kényszerítő feladatnak, és stresszel, nyomasztó érzéssel sem jár.

A kötelesség kis adagokban könnyebben adagolható. A szülőnek minden körülmények között a szabadidő tartalmas eltöltésére, a szórakozás és a kötelesség összehangolására kell késztetnie a gyermekét. Rá kell vezetnie, ha a szünidőben sem feledkezik meg teljes mértékben a tanulásról, később, az iskolapadba visszatérve egész egyszerűen könnyebb lesz a dolga. A szünidő nem lehet indok a felejtésre. Ugyanakkor a jól megérdemelt pihenőnapok nem telhetnek reggeltől estig tanulással, ez felesleges, sőt helytelen volna.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Az optimizmus tanítható
  2007-01-04 00:44:29, csütörtök
 
  A szülők talán maguk sem hiszik el, hogy a biztatás, a gyerek önképének erősítése csodákat tehet

A depresszió ellen bizonyos értelemben már gyerekkorban védelmet szerezhet az, aki optimista lelki beállítottsággal rendelkezik.

A gyermekkor első éveiben alakul ki az elvárások és feltételezések bonyolult hálózata, amelyek alapján egész életünkben el fogjuk dönteni, hogy a dolgok jó vagy rossz kimenetelében bízzunk. Az optimista beállítottságú emberek ugyanabból az alaphelyzetből bizakodó következtetésre jutnak, a pesszimisták többnyire a rosszabb forgatókönyvvel számolnak.

Valóságos traumák

A depresszió természetesen nem azonos az optimizmussal vagy pesszimizmussal, de tény, hogy bizakodó világszemlélet mellett kisebb esélye van annak, hogy felüti a fejét a hangulatbetegség. Egyébként számos tényező, pl. genetikai okok, az életben elszenvedett valóságos traumák is szerepet játszanak a depresszió kialakulásában, ám a betegség lefolyása, a gyógyulási idő hossza, a visszaesés gyakorisága nagyon különböző lehet az egyes betegeknél.

Tanácsok szülők számára

ĺme néhány megszívlelendő tanács szülők számára a pozitív életszemlélet erősítéséhez. A kisgyerek számára különösen fontos, hogy folyamatosan biztassuk: próbálja és újra próbálja, meg azt, ami még nem sikerül neki.

Mi felnőttként pontosan tudjuk, hogy az élet tele van sikertelenségekkel, de azt is tudjuk, ha sokszor nekifutunk egy olyan feladatnak, aminek a megvalósítása nem eleve lehetetlen, az előbb-utóbb sikerül. Szülőként azonban sokszor beleesünk abba a hibába, hogy sürgetjük a gyereket, és ha valamiben nem bizonyul olyan ügyesnek, mint a szomszéd csemetéje, csalódottak leszünk, vagy feleslegesen aggódni kezdünk. A szülők talán maguk sem hiszik el, hogy a biztatás, a gyerek önképének erősítése tényleg csodákat tehet.

Segítsünk a kisgyermeknek abban, hogy sikeres legyen, sikeresnek érezze magát. De nem a siker külsődleges jeleinek felmagasztalásáról van szó, sokkal inkább arról a készségről, hogy ne rémüljön meg az életében adódó kihívásoktól.

Segítsünk neki abban, hogy az életről és az élet minden eseményéről képes legyen pozitívan gondolkozni. Ha hibákat követ el, ha átmenetileg megreked a fejlődésben, a saját bizalmunk révén erősítsük az ő önbizalmát. A depresszió talán legfájdalmasabb érzése épp az önértékelés elvesztése. A lelki egészség szempontjából az a jó, ha a kisgyermek sokszor megtapasztalja: amikor a dolgok rosszul mennek a családban, akkor is a jövőbeni újrakezdésre koncentrálnak a szülei, nem az önvádra. Tudnak tréfálkozni a nehézségeken, és nem ragaszkodnak túlságosan az amúgy is mulandó külsőségekhez.

Személyes példánkkal tanítsuk meg a kisgyermeknek, hogy az átmeneti sikertelenség, stagnálás időszakában sem borul be körülöttünk egészen az ég. Az életnek akkor is van napos oldala, amikor egyébként súlyos gondokkal küzdünk. Nyilván mindezeket a készségeket csak akkor tudjuk hitelesen kifejleszteni a gyermekünkben, ha saját magunk is rendelkezünk velük. De érdemes törekedni ennek a nevelési célnak az elérésére, hiszen ezzel amolyan védőoltást adunk neki a depresszió ellen. Igaz a védettség nem százszázalékos, de adott esetben biztosan enyhíti a betegség súlyosságát.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
A fiatalok körültekintőek
  2007-01-04 00:43:03, csütörtök
 
  Sokan isznak, dohányoznak, drogoznak

A Cornell Egyetem pszichológusai szerint szó nincs figyelmetlenségről, elhamarkodott döntésekről a kamaszok viselkedésében. Csak a rossz társaság késztet veszélyes akciókra. A kamaszok számos őrültséget követnek el, amelyek igen veszélyessé is válhatnak: sokan isznak, dohányoznak, drogoznak, élnek védekezés nélkül nemi életet, vezetnek részegen, és még sorolhatnánk. Az általános vélemény szerint azért teszik ezeket a vad dolgokat, mert nem gondolják végig a lehetséges következményeket, csak az adott pillanatra összpontosítanak. Mint azt a Cornell Egyetem két kutatója, Valerie Reyna és Frank Farey megállapították, a kamaszok alaposabban átgondolják döntéseiket, mint a felnőttek. Átlagosan 170 ezredmásodperccel hosszabb ideig mérlegelik egy adott cselekedet előnyeit és hátrányait, mint egy felnőtt. Maguk elé képzelik a lehetséges kimeneteleket, míg egy rutinosabb döntéshozó felnőtt általában kevesebbet agyal, homályosabb, a megszokás elvén alapuló módszerrel választ. A fiatalok az őrültségekre azért vállalkoznak, mert kortársaik véleménye hatalmas súllyal bír, képesek az életüket is kockára tenni a többiek elismeréséért.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Kacagj a vizsgaidőszakon!
  2007-01-04 00:41:35, csütörtök
 
  Mosolyra akarják fakasztani a diákokat

Egy kínai egyetemen a közelmúltban alakult egy nevetés-brigád. Mosolyra akarják fakasztani a túlterhelt diákokat. Visszatekintve sokan az élet legszebb évei között tartják számon az egyetemista létet, de a hallgatók két vizsga között biztosan nem így gondolkodnak. Idegeskednek, éjszakákon át tanulnak és stresszelnek. Őket akarja kisegíteni az a ,,Nevetés Csoport“, mely néhány hónappal ezelőtt kezdte meg működését egy nankingi egyetemen. Lazításként olyan eseményeket szerveznek a diákoknak (például álarcosbált), ahol a hallgatók jól kinevethetik magukat, így gyógyítva és erősítve magukat.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Vége a gyereknyúzásnak
  2007-01-04 00:39:56, csütörtök
 
  Az okos korlátokat ma már szinte tanulnunk kell, pedig a nevelési könyvek a túlzott elfogadásra tanítanak

Az okos korlátokat ma már szinte tanulnunk kell, miközben a nevelési könyvek többsége még mindig inkább a túlzott elfogadásra tanít. Érthető, a gyereknyúzó nevelés, a bántalmazás évszázadok bevett szokása volt, ez ellen tiltakozni kell - ez, nagyon helyesen, meg is történt. Ugyanakkor látni kéne, hogy a mai kor általános problémája már nem ez.

Tisztelet

Az első időszakban csak minimális korlátozás szükséges. Amikor már másfél-három éves a baba, szükségessé válnak a korlátok. Minél hamarabb és minél következetesebben szoktatjuk rá őket, hogy léteznek bizonyos szabályok, később annál kevesebb ilyen irányú konfliktussal kell majd szembenéznünk. A gyerekek semmilyen körülmények között nem üthetik meg szüleiket, nem húzhatják hajukat, nem harapdálhatják, rugdoshatják őket. Ha ilyesmit megengedünk, a kölcsönös szeretet és tisztelet alapjait zúzzuk szét.

A szavak hatalma

Van még néhány fontos alaptétel, például hogy a gyerek nem használhat csúnya szavakat szüleire. Eleinte, amikor még a kicsi csak tanulja a szavakat, sok felnőttnek viccesnek tűnik, amikor káromkodik. Pedig inkább visszataszító, a szülőket minősítő viselkedés, mint jópofa. Mit tehetek? Üssek a szájára? Verjem meg? - kérdi ilyenkor a tehetetlen szülő. Ne tegye. Nagy valószínűséggel ennek az lesz az eredménye, hogy a gyerek hangosabban és többször is megismétli a csúnya szót, amit anyjára vagy apjára mondott - hiszen dühös. Szinte várja, sőt provokálja, hogy még nagyobbat üssünk, mert akkor mérgében még hangosabban kiabálhat (hogy lehetőleg mindenki meghallja). Akkor mondjuk azt, hogy ha ilyen szavakat használ, nem fogjuk szeretni őt? Ez sem igazán jó megoldás.

Szeretetmegvonással ne próbálkozzunk - ez mindenkinek árthat, és nem is lennénk hitelesek. A gyerekek érzik a szeretetet. Inkább magyarázzuk el, hogy szavakkal is lehet bántani, és ha ilyen szavakat használ, megbánt minket, szomorúak leszünk tőle. El kell hinnünk, hogy az egészséges gyerek jó szeretne lenni, meg szeretne felelni nekünk. Valószínűleg ez a jelenet is megismétlődik néhányszor, hiszen a gyermeknevelésben is az ismétlés jelenti a dolgok lényegét, de ha ugyanazt a reakciót látja a kicsi, megtanulhatja - akár egy életre -, hogy a szavaknak hatalmuk van.

Szófogadó gyerekek

Ha lehet, kevés utasítást használjunk, és ne tegyünk fel feleslegesen kérdéseket. Ne kérdezzük például, hogy ,,szeretnél ebédelni?". Helyette inkább mondjuk azt: ,,gyere, most ebédelni fogunk". A gyerekek mindenben segíteni szeretnének - ha ezt a lehetőségekhez mérten hagyjuk, sikerélményt jelent. A ,,jóság" elnyeri méltó jutalmát, a szülő megbecsülését. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy szófogadó gyermeket neveljünk.

Ha meg akarunk tiltani valamit egyszer s mindenkorra, akkor az a legjobb, ha résen vagyunk, és megakadályozzuk, hogy rosszat tegyen - éppúgy, mint a verekedésnél. Fogjuk meg a kezét, és mondjuk, hogy ,,nem szabad". Nem kell feltétlenül mindent megmagyaráznunk. Néha elég, ha annyit mondunk: veszélyes vagy forró. Természetesen nem lehetünk mindig a gyerek sarkában - bár jobb, ha erre törekszünk a balesetveszély miatt. Ebben a korban a gyerekek már könnyedén elérnek dolgokat, felmásznak helyekre, viszont a veszélyérzetük még nem alakult ki.

Legyünk őszinték

Ha a szülő szeretete, határozottsága és következetessége ellenére nehezen kezelhető a gyerek, nem árt elgondolkodnunk annak okain. Ha őszinték merünk lenni magunkhoz, jobban ismerhetjük az okokat, mint egy szakember, aki semmit sem tud rólunk.

A pszichológus abban tud a legtöbbet segíteni, hogy merjünk őszinték lenni magunkhoz, de nem működik ,,szervizként", aki majd megjavítja a gyerekünket, akit kisebb-nagyobb hibával odaviszünk.

Természetesen abban az esetben, ha nem boldogulunk, jobb, ha igénybe vesszük a szakemberek segítségét - de egy dologban biztosan nem tudnak segíteni. A felelősséget nem tudják levenni a vállunkról.
 
 
0 komment , kategória:  Iskola  
Miért a sebészek a legszebbek?
  2007-01-04 00:38:24, csütörtök
 
  A spanyol kutatók tanulmánya már a megjelenése előtt nagy feltűnést keltett a barcelonai kórházban

A szappanoperákban mindig a sebészek a legszebbek és a legmagasabbak, s spanyol kutatók most kivizsgálták, hogy miért van ez így. Tanulmányukból, amelyet a British Medical Journal című tekintélyes angol orvosi lap közöl, előzetesen a Der Spiegel című német hetilap számolt be online kiadásában.

A tudósok a barcelonai egyetemi klinika előtt szólítottak le 12 sebészt és 12 általános orvost, s kértek tőlük fotókat és életrajzi adatokat is.

A 45 és 59 év közötti férfiak közül egy orvosnőkből és nővérekből álló zsűrinek kellett kiválasztani a legszebb férfiakat. Kontrollcsoportként az orvosokat alakító sztárok fényképei jelentek meg: George Clooney, Harrison Ford, Patrick Dempsey és Hugh Laurie.

A vonzerőt osztályozó hétfokozatú skálán alig meglepő módon a színészek győzedelmeskedtek: tetszési indexük 5,96 százalék volt. A valódi sebészek 4,39 pontos átlagot, míg az általános orvosok csak 3,65 pontos átlagot értek el.

Mivel a sebészek átlagosan 7 centiméterrel magasabbaknak is bizonyultak és kevésbé kopaszodtak orvoskollégáiknál, a kutatók úgy vélik, bebizonyosodott, hogy a sebészek szebbek és magasabbak, mint a többi orvos, mégpedig jelentős mértékben.

A tanulmány készítői mindebből a következő érdekes következtetésre jutottak: a sebészek ,,evolúciós“ okból magasabbak és szebbek, ez így együtt vezéregyéniséggé teszi őket. A vezető sebész normális körülmények között nővérektől, altatóorvosoktól, orvostanhallgatóktól körülvéve dolgozik, és vezetőként felismerhetővé teszi megjelenése és magassága, míg az utóbbi ráadásul jobb áttekintést is biztosít számára.

Ezzel szemben az általános orvosoknál nem szükséges a tekintélyes testmagasság, munkájuk során kevesebb ember veszi körül őket, s ezért nem is kell állandóan vezető szerepben feltűnniük.

A tanulmány már a megjelenése előtt nagy feltűnést keltett a barcelonai kórházban. A Der Spiegel online kiadásában a kutatók rámutattak: ,,Az egyéni eredményeket természetesen nem közöltük, ennek ellenére a legkülönbözőbb pletykák és illegális fogadások keletkeztek a tanulmány nyomán".
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Agysebész az űrből
  2007-01-04 00:37:05, csütörtök
 
  A nevét inkognitóban tartó észlelő részletesen beszámolt csodálatos gyógyulásáról, melyet emlékei szerint az ufonautáknak köszönhetett. Szemtanúnk az egyszerű emberek életét éli a fővárosban. Az általa átélt eseményeket hosszú évtizedekig magában tartotta egészen 2006. augusztus 12-éig, amikor úgy gondolta, itt az ideje megosztani másokkal is nem mindennapi történetét.

Az események 1954-ben kezdődtek Mezőkeresztesen. "Késő őszi nap volt. Aznap édesanyám kiment a szántóföldre kukoricát törni. Anyám nővérének a fiával átmentünk a szomszédba játszani. Az unokaöcsém kezében ácsszerszámok voltak, közöttük egy kalapács. Hétéves voltam, már nem emlékszem rá, hogy min vesztünk össze, de az öcsém felkapta a kalapácsot és fejbe vágott vele. Az ütéstől azonnal eszméletemet vesztettem. Néhány évre rá anyám elmondta, hogy akkor beszakadt a koponyám, és megsérült az agyhártyám.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Pelenkás zsenik
  2007-01-04 00:35:51, csütörtök
 
  Minden szülő rácsodálkozik kisbabájára. Legfőképpen arra, hogy milyen okos. Már karon ülő korában olyan sokat megért, és elég csak egyszer elmondani neki valamit, máris megjegyzi. De vajon hol vannak a kisbabatanítás határai? Mikortól ért meg minket? Hány hónapos korában érdemes tudatosan is tanítani, nemcsak a mindennapok dolgaira, hanem mondjuk olvasni, számolni?
Ezekre az érdekes kérdésekre sok kutatóintézet keresi a választ - hogy miként növelhető az intelligencia, hogyan nevelhetünk okos babát vagy akár pelenkás zsenit. A virginiai The Institutes For The Achievement Of Human Potential - az Emberi Lehetőségek Intézete - több mint negyven éve foglalkozik a gyermeki agy kutatásával, illetve apró gyermekek különleges tanítási programjával.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Pólusváltás
  2007-01-04 00:34:31, csütörtök
 
  Pólusváltás idejében él az emberiség. A műholdmérések gyors gyengülést jeleznek a Földet övező mágneses tér állapotában, sokirányú szakadozott voltát mutatják. Nyolc kilométer nagyságú "atomreaktor" a Föld középpontjában. Az "atomreaktor" a mérések szerint hűl, és gyengébb teljesítménnyel működik. Az elmúlt száz év alatt a mágneses térerő 10-12 százalékkal gyengült. A negatív változások soha nem tapasztalt, szélsőséges időjárási anomáliákat eredményeznek. A Bermuda-háromszög "rejtélyét" is a térségnek időszakosan változó mágneses anomáliája, valamint a metánhidrát-probléma okozza.
A fizikai összefüggések felgyorsult állapotot mutatnak - és megváltoztathatatlanok, visszavonhatatlanok. Úgy tűnik, a Földanya ítélkezik a természet törvényeit minden elképzelhető módon megsértő emberiség sorsa felett.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 14 
2006.12 2007. Január 2007.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 317 db bejegyzés
e év: 3520 db bejegyzés
Összes: 7056 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 271
  • e Hét: 6851
  • e Hónap: 30333
  • e Év: 405149
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.