Regisztráció  Belépés
furaila.blog.xfree.hu
"Nem az a fontos, hogy milyen iskolákat végeztél, hogy mit dolgozol, hanem hogy milyen EMBER vagy!" BMI ******
2005.10.25
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/20 oldal   Bejegyzések száma: 195 
Kelet összes gáza és olaja
  2008-02-29 22:22:35, péntek
 
  A megegyezés után most már tényleg nincs akadálya annak, hogy tavasszal markolók szántsák fel Magyarországot, és itt folyjon össze a kelet összes gáza és olaja egy bazi nagy reaktor alatt.


A közelmúltban az ,,Energiamezők"-ben olvastam arról, hogy mi mindent terveznek Magyarországon létrehozni. Reménykedtem, hogy mindaz csak meddő riogatás, aminek nem kellene felülnünk és miatta kétségbeesnünk.

Közelmúltban azonban, Hódmezővásárhelyről hallottam a Kossuth Rádióban egy hosszú interjút, ahol többek között arról beszélt a hódmezővásárhelyi lokálpatrióta, hogy bizony óriási, földalatti, gáztározó építését kezdték meg. Ősi, jó termő földeket sajátítottak ki bagóért...
Hát, én azóta azon töprengek, hogyan is írjam le ,,röviden" az ezzel a témával kapcsolatos gondolataimat.
Először is kezdeném azzal, hogy egy érdekes előadásról szóló tudósítást olvastam hetekkel ezelőtt. A hazai szénhidrogéniparban "meddőnek" (használhatatlannak) minősített
mélyfúrási kutjainak sorsáról tartandó előadást - egy ezzel a témával foglalkozó - okl. olajmérnök tartotta.

,,Az előadó bevezetőjében a geotermikus energia hasznosításáról adott áttekintést. Ezután elmondta, hogy a magánosítás megkezdésekor az ország területén 3093 darab szénhidrogén célú fúrólyukat tartották nyilván. Ezek közül a MOL Rt megalapításakor mintegy 400 kutat
apportáltak a Részvénytársaságba (tehát bevitt vagyonként).. A megmaradó közelítőleg 2600 kút a Kincstári Vagyonkezelő Igazgatóság kezelésébe került, mint a Magyar Állam tulajdona. Az elhatározás szerint ezeket a szénhidrogén szempontjából ,,meddő"-nek minősülő kutakat 2014-ig fel kellett számolni és helyüket rekultiválni, helyreállítani a környezetüket. Mindezen munkák becsült költsége 60-80 milliárd forintra tehető, ami a költségvetést terhelné. Erre a
munkára azonban évi cca. 300 mFt áll rendelkezésre. 200 kút sorsa ismeretlen, mintegy 2300 kút került a BVH.Kht kezelésébe. Ezek között található volt 38 bar kútfej nyomású olajkút és 120 bar kút-fej nyomású gázkút is.
A kutak zömének helyzete (tulajdonjoga, telekkönyvi bejegyzése stb.) rendezetlen, a Bányakapitányságnál sincs nyilvántartás a felszámolt kutakról. Sokat használnak termálvíz kinyerésére, elsősorban Önkormányzatok, de más szervezetek (például: Üdülők.) A kutak fele (papíron) kútfej szerelvénnyel el van látva. El kell készíteni a kutak kataszterét, amit a SZÉSZEK-en keresztül a Kincstári Vagyonigazgatóság közbejöttével az állami költségvetés finanszíroz, ,,bányakár" címén. A kataszter elkészítése folyamatban van, de már most belátható, hogy a felszámolásra, rekultivációra biztosított határidő nem tartható.
A felszámoláshoz a kút helyzetétől függően 25-30 hatóság, intézmény hozzájárulása és véleménye szükséges, ami nagyon lelassítja a folyamatot.
Ez év végéig a Magyar Geológiai Szolgálat 600 kút vízügyi értékelését készíti el. Mintegy 80 kút értékesítésére van érdeklődő magánszemély és cég, de ezen érdeklődők főként a kutak által szolgáltatott információk megszerzésében érdekelt, de ezek a hiányos dokumentáltság miatt érdektelenségbe fulladnak."

Ebben az írásban arra hívnám fel a figyelmet, amit a geotermikus kutakról nem ír le a tudósító. Nem írja le, hogy mekkora lehetőség rejlik benne a jövőben!

Akkor, amikor már mindenki tudja, hogy a világ szénhidrogén készletei 30 év múlva kimerülnek!!!
A hazánk területén eddig is voltak Oroszországból Európába tartó kőolaj- és
gázvezetékek. Ezt még bővíteni, majd egy "bazi nagy atómerőművet" telepíteni
NEMZETGYILKOSSÁG. Miért is?

Talán azért, ,,Mert senki nem számol azzal, hogy ,,az olcsó energia milyen sokféleképpen hat majd az életre és a megélhetési módokra a légkondicionálás, a televízió és a földrészeket áthidaló sugárhajtású repülőgépek megjelenésével.

A tudósok nem látták előre, hogy egy napon a meg nem újuló energiahordozókat olyan mértékben fogjuk használni, hogy emiatt emelkedni kezd a tengerek szintje, károsodnak az ökológiai rendszerek, vagy növekszik a hőhullámok, az aszályok és az árvizek megjelenése."

(Christopher Flavin- Set Dunn : Az energiarendszer újrateremtése)
Lásd a legutóbbi témába vágó Al Gore könyvet is!


Csakhogy, Magyarország a föld mélyében akkora vízkészletekkel, geotermikus energia-készletekkel rendelkezik, hogy NAGYHATALOM LEHETNÉNK!!!!
Lásd az írás végét, ami az adatok megszerzéséről szól!!!!
Ha az ENERGIAMEZŐKben leírtak alapján, erre mindazt rátelepítjük, amit a szerző ír, akkor lehetetlenség lesz majd kitermelni a föld mélyében lévő vízkészletet, aminek az a csodálatos volta, hogy megújuló!
Vannak egyébként próbálkozások a víz hasznosítására, pl. a vízüzemű autókísérletek (Spanyol Zoltán). De, a Műszaki Egyetem akt. tanszékén évek óta gépész hallgatóknak oktatják azon szerkezeteket, gépeket, melyeket a vízből nyert energiával lehet működtetni.


A másik, az atomerőművek működtetésével járó környezetszennyezési kockázatok... Vegyük példaként azt a tényt, hogy a csernobili reaktorrobbanással Magyarországon megnőtt az akkori serdülők körében a fehérvérűségben szenvedő gyerekek száma. A budapesti szent László Kórházban külön osztályokat kellett megnyitni. Sok volt a nyirokrendszeri megbetegedés is: a nagyon súlyos esetektől az átmeneti tünetekig. Ismertem egy fiút, akit 13x operáltak kóros nyirokcsomó-duzzanata miatt. Sajnos, a különböző csontelváltozásoknak is kiugróan megnőtt a száma..
Albert Schweitzer a béke Nobel-díjas teológus, organaművész és a
hires afrikai orvos egyszemélyben, azt mondta erről, hogy:
"... akkor fog az emberiség kétségbeesni, ha majd minden családban sorra
fognak születni a nyáladzó idióták...de akkor már későn lesz".


Úgy tudom, hogy a mostani atomerőművünk is rossz helyzetben van, mert a 2-es blokk még most sem biztonságos a hűtővízben rekedt kapszulák miatt. Arról nem is beszélve, hogy már milyen rég keresik az elhasznált, de még évszázadokig sugárzó kapszuláknak a helyet, hogy
eltemessék. A népszavazások során sorra utasítják el az emberek, hogy pont az ő közelükben alakítsák ki ezt a temetőt...
Egy ilyen temető megfertőzheti az egész Kárpát medence vízkészletét és geotermikus kútjait!!!
Sajnos, egyenlőre olyan érdekcsoportok irányítják hazánkat, akiknek a jelen, személyes gazdagságuk számít. Hogy mi lesz a gyerekeinkkel, az unokáinkkal azzal nem törődnek!

Ja, és katonai, stratégiai szempontból is önállóbbak lehetnénk, v. maradhatnánk, ha nem engednénk gyurcsányéknak tálcán fölkínálni az országot külföldi érdekcsoportoknak és energialobbiknak, globalizátoroknak!

2.)

Az Amerikai Sajtószövetség az 1893-as chicagói világkiállítás előestéjén összehívta az ország legjobb elméit, és megkérte őket, hogy vessenek egy pillantást egy századdal előre. Ekkor az ország útjain lovas kocsik közlekedtek, és gázlámpák világítottak éjszaka, amit akkor még csúcsteljesítménynek tekintettek. A szénről pedig- melynek részesedése a kereskedelmi energiafogyasztásból az 1850-es 9%-os szintről 1890-re több mint 60%-ra nőtt- úgy vélték, hogy hosszú ideig megtartja uralkodó szerepét.
Előre jelezték, hogy a villamos energia felhasználás általános lesz, a gőzt és minden másfajta energiát kiszorít. Egyesek óránként 160 km-t megtevő vonatokról, mozgójárdákról álmodtak. Azt azonban senki sem jelezte előre, hogy a kőolaj ilyen pályát fog befutni. Mint ahogy azt sem, hogy az elővárosok és bevásárlóközpontok ilyen mértékben elszaporodnak.
A jóslatokból az is kimaradt, hogy az olcsó energia milyen sokféleképpen hat majd az életre és a megélhetési módokra a légkondicionálás, a televízió és a földrészeket áthidaló sugárhajtású repülőgépek megjelenésével.
A tudósok nem látták előre, hogy egy napon a meg nem újuló energiahordozókat olyan mértékben fogjuk használni, hogy emiatt emelkedni kezd a tengerek szintje, károsodnak az ökológiai rendszerek, vagy növekszik a hőhullámok, az aszályok és az árvizek megjelenése.
(Christopher Flavin- Set Dunn : Az energiarendszer újrateremtése)

3.)

Energiamezők Magyarországon
forrás: http://matula.hu/index.php?section=article&rel=50&id=615
Homoki-Szabó Attila
A mostani morális, politikai és alkotmányos válság leglényege mindeddig
ismeretlen volt a magyar nép előtt.
Itt az ideje, hogy elmondjuk, mi történt.

Magyarország valójában a világ közepe lett az utóbbi hónapokban, ha
azt
vesszük, hogy a nagyhatalmak vezetői melyik államra tekintettek a
legtöbbször világtérképüket fürkészve.
Valami nagy atom-gáz-olaj tároló épül itt nekünk hamarosan.

(Folytatás linkre kattintva.)

Bóna Mária Ilona
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Hazugságkampányolnak
  2008-02-29 21:37:46, péntek
 
  Erre van pénzük:
>
> http://ad.adverticum.net/html.prm?zona=38723&ord=80526288
>
> BB


http://video.hirado.hu/videok/szolas_szabadsaga/20060924/szolas_felelosseg_060924 .wmv

Ezen a linken, az 1990-ben, az első "szabadon választott" párt (MDF) mai vezetője szerint, az elmúlt 16 évben "kiépültek a demokrácia intézményei".
Igaza lenne, csakhogy ezekben az intézményekben régi-új kompetensék gyakorolják a szocializmusban megszokott, demokráciának hazudott - valójában kontraszelektív - bürokráciát!

Ezzel a fajta hatalom-gyakorlással kettős uralom alakult ki Magyarországon.

Ezt a kettős nyomást már nem sokáig bírja a magyarság elviselni.

Mi célt szolgál az egyik ill. a másik nyomásgyakorlás?

Mindkét irányultságú hatalomnak addig van "létjogosultsága", legitimitása, míg vannak, akik rájuk szavaznak. Ezért követnek el mindent a parlamenti pártok, hogy meggyőzzék választópolgáraikat arról, hogy egyedül ők érdemlegesek az ő képviseletükre.

Csakhogy, egyik sem tud mást nyújtani, csak, mi lényege.

1.) A baloldalnak nevezett, de már réges-régen nem az, hanem a volt bolsevik, új burzsuj hatalom a régi módszereivel másodszor is teljes gazdasági csődbe vitte az országot. (Lásd: az MSZMP KB 1989-es jegyzőkönyveinek szövegeit!)
http://furaila.blog.xfree.hu

2006-10-23, 04:12:21, 4. oldal

2.) A jobboldalnak mondott, de néppárti szövetséggé bővült politikai oldalon is vannak öncélú politikusok, de a fő irányvonal a polgári középosztályon nyugvó polgári demokrácia megvalósítása, ami abban a bizonyos, csontig lejáratott Horthy -korszakban már egyszer megvalósult. 1945 után a polgár szitokszóvá vált ezért, nagyon nehéz modellizálni, vagyis másolni az akkor kiépült oktatási, egészségügyi, kulturális intézményrendszerét! Nem azt mondom, hogy át kell venni az összes negatívumával, kritika nélkül mindent, hanem meg kell nézni mi az, ami ,,magyar" módon működhet a mai viszonyok között is?

3.) A harmadik probléma az, amit külső nyomásnak nevezünk és az első hatalmi elitet segíti a nyomásgyakorlásban. Mert úgy tűnik, hogy sem Kelet Európának, sem a nyugatinak egyáltalán nem érdeke egy, a saját lábán is megállni tudó, vagyis, gazdaságilag és politikailag önálló magyar nemzetállam létrejötte! Ezért aztán, mi: akik ezt szeretnénk, szemben találjuk magunkat a külső érdekcsoportokat kiszolgáló politikusokkal és az őket támogató média-birodalommal, valamint az általuk, együttes erővel megdolgozott szavazókkal, szimpatizánsaikkal.
A modern, lélektani hadviselés módszerével - ennek a külső érdekcsoportnak/oknak nagyon kényelmes megoldás lenne, ha sikerülne bennünket olymértékben egymás ellen hangolni, uszítani, hogy szépen, de biztosan kinyírjuk egymást.
Az effajta népirtó technikák ellen nem lehet semmilyen nemzetközi bírósághoz fordulni...még fegyverre is csak minimálisra van szükség...a gumilövedék is megteszi?!

Jó lenne tudni, hogy él-e még a családokban olyan idős ember, aki emlékezhetne arra a közigazgatási "reformra", amit Apró Antal épített ki 1951-től, bolsevik mintára. Nahát, ezt vette elő a veje-miniszterelnök Gyurcsány Ferenc, és egy- az egyben ezt kényszeríti rá az országra. Csakhogy, az is megbukott 1956-ban...
Ennek sem jósolok sok sikert. Mert pont azok lesznek ennek a "reformnak" hazudott átalakításnak a legnagyobb vesztesei, akik szavazatát most még meg tudják szerezni.

Akkor, ha ők hamarosan kihalnak, mit fognak gyurcsányék csinálni?
A kipusztult magyarok helyére betelepítik a kínaiakat, akiktől nem kell tartania a mostani parlamentáris diktatúrát gyakorló képviselőknek attól, hogy elszámoltatják őket!

Azután, pedig boldogan élnek, majd a külföldi érdekcsoportokkal teljes összhangban, mint modern ,,gyarmattartók".

Azt gondolom, hogy ebbe nem szabad beletörődni! Sőt, minden eszközzel meg kell akadályozni! Mint pl. ezt a több-biztosítós rendszer bevezetését is!

Miért létkérdés ennek megakadályozása?

Azért, mert a társadalombiztosítási (egészségügyi biztosítás, meg nyugdíjjárulék) alapba a befizetések az elmúlt évtizedekben, de főleg az 1970-1980-as években csak munka-jogviszony után járt a munkát végzőknek.

Azért volt oly fontos, hogy legyen ÁLLAMI CÉGNÉL (termelőszövetkezetnél, illetve vállalatnál) munkaviszonya minden aktív korú munkavállalónak - munkásnak és parasztnak - mert a betegbiztosítást és a nyugdíjjárulékot az a cég fizette utánuk.

Ebből következik az a NAGYON FONTOS TÉNYÁLLÁS, hogy ez a korosztály, melynek tagjai az 1960-as években vált munkavállalóvá és arra kényszerült, hogy a 2. illetve a 3. gazdaságban dolgozva keresse meg a MAEGÉLHETÉSRE VALÓT, ez után a munkája után nem fizethetett sem egészségügyi biztosítást, sem nyugdíjjárulékot!

Következésképpen, ez a korosztály - 2008-tól kezdődően nyugdíjba vonulva - ha ilyen (ön)kizsákmányoló életvitel után még megélte ezt a kort, minimál-nyugdíjra lesz ítélve!

Vagy még arra sem, mert teljességgel kiürítette a Gyurcsány-kormány a nyugdíjalap kasszáját is. Azért is olyan sürgős nekik az egészségügy gyors átalakítása, hátha a tömegesen ellátatlanul maradók meghalnak közben és ,,megoldódik" a fizetésképtelenség problémája...

BMI

Bp. 2007. 11.01.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Vigyázzatok!
  2008-02-29 17:35:48, péntek
 
  A 2008.03.09-i népszavazáson 3 féle színű szavazócédula lesz: zöld,
fehér és lila.
DE az egyes szinekhez nicsenek hivatalosan hozzárendelve a kérdések!!!
Ez azt jelenti, hogy előfordulhat, hogy pl. 2 különböző színű
szavazócédulán ugyanaz a kérdés fog
állni, vagy akár mindhárom cédulán is!!

Ezért ELLENÕRIZNI KELL, hogy
1. mindhárom színből kapjunk szavazócédulát szavazáskor
ÉS
2. Mindhárom kérdésből kapjunk szavazó cédulát!
3. Ha valamelyik nem stimmel, azonnal jelezzük ott helyben, még
mielőtt a fülkébe vittük volna a
szavazólapokat!

Ha csak gépiesen az "IGEN"-eket x-elgetjük, és nem nézzük meg, hogy
mire adjuk a voksunkat,
könnyen értékes szavazatokat veszíthetünk el!

ADJÁTOK EZT TOVÁBB!!!!!!

TERJESSZÉTEK!!!!!!!!!!!
vv@
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Érdekes jelentés Brüsszelből
  2008-02-29 17:26:54, péntek
 
  A most napvilágot látott brüsszeli jelentés alapján több lap is azt állítja, hogy Pécs áll a legjobban az előkészületeket illetően, az Európa kulturális fővárosa címet 2010-re elnyert három város közül. Ez azt jelentené, hogy Pécs Essent és Istanbult utasította maga mögé, ami azért beláthatóan nem feltétlenül tükrözi a realitásokat. A jelentés a Beüsszelben bemutatott prezentációk alapján készült.
hirdetés




A pécsi delegáció november 21-én járt Brüsszelben, hogy a másik két város képviselőivel egyetemben számot adjon az előkészületekről az Európai Bizottság előtt. A monitoring bizottság első ízben ült össze a három város munkáját ellenőrizni, és a későbbiekben még egy ilyen találkozóra fognak sort keríteni. A városoknak két alkalommal kell ugyanis beszámolni az előkészületekről. Egyszer körülbelül két esztendővel a céldátum előtt, majd később fél évvel a programok tényleges kezdete előtt.



A jelentés angol nyelvű változatát illetően érdemes megjegyezni, hogy az sokféleképpen értelmezhető, és meglehetősen szűkszavú, melyből kár lenne hosszú távú következtetéseket levonni. Emlékezetes: Az öt kulcsprojekt közül egyet már lefújtak, melynek háttere meglehetősen zavaros.



A nagy kiállítótér építését egyik pillanatról a másikra fújták le, pedig talán az egyik legjobban előkészített, és legbiztosabb fedezettel rendelkező komplexum lett volna. A bejelentés előtti napokban lapunk Hargitai Jánossal, a megyei közgyűlés kereszténydemokrata elnökével folytatott beszélgetést, melyből az derült ki, hogy ez a létesítmény a program egyik sikertörténete lehetett volna, nem utolsó sorban a megye közreműködése miatt. Ennek ellenére verték szét ezt a projektet, melynek vélhetően némi politikai célzata is volt, mondván a többi szenvedő projekt mellett, nehogy egy ellenzéki sikertörténet lehessen elkönyvelhető.



Tényként kezelhető, hogy fordult a városvezetés kommunikációja, mely hosszabb távon az ellenzéket is új politizálásra késztetheti. Az elmúlt egy esztendő egyfajta mélypontnak tekinthető, melyet súlyos, A Fidesz-KDNP által hellyel-közzel jól kihasznált problémák jellemeztek. A sok anomáliának köszönhetően a városban mára általános apátia alakult ki a programot illetően, és az emberek nagyobbik része már nem hiszi, hogy ebből a tespedésből megmenthető a 2010-es program.



A városvezetés most a hasonló bejelentésekkel vélhetően igyekszik rácáfolni az ellenzéki kritikákra, ám az majd csak később fog kiderülni, hogy mekkora sikerrel.



Kérdés, hogy valójában mekkora bajban van a program?



A brüsszeli jelentésből a Mészáros András vezette stáb egyértelműen azt a következtetést vonta le, hogy nincs semmi gond, minden a legnagyobb rendben, továbbá a bizottság egyéb javaslatait természetesen beépítik munkájukba. Ez a szakmai körök és a szélesebb közvélemény számára nyilván azonban nem lesz elegendő.



Ezt tudván, vélhetően a korábbi botrányokat túlélni szándékozó városvezetés sok információt, és pozitív bejelentést mostanra, és a következő két esztendőre tartalékolt.



Például most jelentették be legalább három szálloda építését, melyre egyébként ténylegesen szüksége van a városnak. Ezeket a beruházásokat zömében külföldi befektetők, általában hitelből kívánják finanszírozni, a megállapodások pedig megszülettek. Ebből egyértelműen levonható néhány következtetés, többek között az, hogy egyik befektető sem jön vakra, pláne hitelből, tehát valamire számítanak.



A városvezetés bejelentette továbbá, hogy három újabb belvárosi csomópontot újítanak fel, melynek fejezetét az operatív programokon keresztül rendelkezésre álló pályázati forrásokból kívánják fedezni. Persze itt még be sem adták a pályázatokat, de az elbírálásoknál folyó mutyizásokból ítélve vélhetően hozzá fognak jutni a forrásokhoz. Pláne az elvtársi szeretet és baráti segítség égisze alatt, hiszen mindenki látja, hogy most aztán nagy segítségre lesz szükségük, hogy megmentsék egyik fővárosukat. Persze, aki tudja hogy a legutóbbi körforgalom körül micsoda bénázás volt, az lehet hogy azt gondolja: Ha a szocialisták valamit csinálnak, az csak árthat nekik...



A sikerpropaganda cunami következő eleme az volt, hogy 400 ezer négyzetméter köztér rekonstrukcióját jelentették be, ami egy Pécs méretű város esetében igen jelentős területet jelent. Ehhez bizony nem is kellett nagy merészség, hiszen jelen helyzetben tudható: ezek azok az elemek, melyek viszonylagos egyszerűségük miatt - hacsak el nem szerencsétlenkedik - 2010-re biztosan kivitelezhetőek. Többek közt a szocialista szavazóbázis jelentős részét tömörítő Uránváros, Kertváros (panelrengeteg), illetve a meszesi külváros is jelentősen megszépülhet a céldátumra, mely az ott élő kiábrándult szocialisták jelentős részénél hangulatjavulást idézhet majd elő 2010-re.



Érdemes még megemlíteni az ominózus tanulmányt is, melyet az egyik ellenzéki képviselő kissé elhamarkodottan szándékolt a nagyérdemű elé tárni. Több sajtóorgánum tudni véli a tanulmányt illetően, hogy az nem tartalmaz mást, minthogy a nagy létesítmények zöme csak 2010 közepére valósulhat meg. Nos ez is csak azoknak a ,,huhogóknak" jelenthet problémát, akik valami európai szintű, országhatárokat áttörő kulturális expanziót várnak ettől a programtól.



Nos ezeket az embereket nem akarjuk elkeseríteni, de ez egy picikét a jól megszokott hamburger reklámhoz hasonlítható, ahol a 8 szintes termék helyett a kiszolgáló egységben csupán egy összeaszott műanyagzsömlét kap a pénzért.



Komoly gondot jelent továbbá az is, hogy 2010-re valószínűleg ideér az autópálya, autóút, gyorsforgalmi út (nem tudjuk melyik, mert a GKM honlapján is egy 5 soros mondatban mindhárom kifejezés szerepel), melyhez nyilván ismét hatalmas sikerpropaganda fog párosulni, azt kifelejtve, hogy ez milyen rossz konstrukcióban épül, és normális esetben mennyit lehetett volna rajta spórolni, a nyomvonalról nem is beszélve.



Persze a Pécsi honpolgárnak azt sem fogják elmondani, hogy Dunaújváros és Szekszárd között nem lesz addigra meg az említett közlekedési folyosó, mivel gondok vannak a koncessziós eljárások vonatkozásában, de ezt igazából a pécsiek nagyobbik része észre sem fogja venni, mert nem fog ezen az autópályán Budapestre közlekedni.

Nagy András



2008. február 29. 10:28
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Ki a Paprika Jancsi?
  2008-02-28 16:01:26, csütörtök
 
  Gyurcsány beszólt Orbánnak, avagy a Paprika Jancsi védelme



Gyurcsány Ferenc a kapcsolat.hu-nak adott videóinterjújában először arról beszél, mi lesz március 9-e után. Március 10-e - mondja -, az ellenzék legfeljebb egy vereséggel felérő győzelmet arathat, mert a kormány megbuktatása, ami a népszavazás eredeti célja volt, nem jöhet össze.
hirdetés



A kormányfő ezután azt fejtegeti, hogy aki szerint egy 300 forintos kérdésben ragadható meg a nemzet problémája, az olcsó politikát csinál, ami olcsó politikusoknak való. Széchenyi - akiről az Orbán-kormány idején nagy állami támogatással készült film - forog a sírjában ezt látva. Neki a nemzetről volt víziója, miközben az ellenzék vezérének 300 forintról, egy fél doboz cigaretta áráról van ,,víziója." Gyurcsány sajnálkozásának adott hangot emiatt. El lehet dönteni ki a paprikajancsi és a ki az államférfi - tette hozzá.

Gyurcsány Ferenc szerint Orbán Viktor paprikajancsi, Ő pedig államférfi. Tudja, hiszen Debreczeni József is megírta. A hivatalban lévő miniszterelnök nem olcsó politikus. Elég sokba kerül. Nekem meg másoknak is. Az országnak is. Biztosan állíthatom, hogy a ,,legigazabb magyarnak" (Gy. F.) nem volt a történelem a kedvenc tantárgya.

A miniszterelnök gyakran hivatkozik a történelmünkre. Széchenyire , Kossuthra, Deákra. Igen, akkor reformkor volt. Nem reform-kór, mint most. E hírportálon már foglalkoztam Kossuth kétes pénzügyeivel. Aztán előbb Kossuth mellől elmaradt Széchenyi, majd Deák is. Apropó, milyen is volt hazánk helyzete abban a reformkorban? Mi történt a jobbágyoktól beszedett magas adókkal?

Magyarország Európa legelmaradottabb országa volt. Közlekedés, úthálózat, ipar nélkül. Úgy látszik, hogy akkor sem volt ingyen ebéd. Vajon ki volt érte felelős? A jobbágyság, vagy az akkori elit? Széchenyi tényleg forog a sírjában, mert ő a saját jövedelméből építtette a Tudományos Akadémiát. Sajnos nem az történt, hogy az államférfi, vagy az igen KISZ-i liberális párt elnöke akár egyéves jövedelmét is felajánlotta volna mondjuk a Kormányzati Negyedre.

De az államférfiúság diszkrét humora amikor február 23-án- az MSZP választmányi ülésén- a miniszterelnök azt mondta: ,,úgy látja és úgy hallja, hogy ebben a kampányban hazudnak. ( Népszavazási kampányra gondolt!) Aki egy kampányban hazudik, az nem szolgálhatja saját, nemesnek mondott céljait." Nagy a távolság Őszödtől a szombati választmányi ülésig.

Mert akkor egy paprikajancsi azt mondta, hogy lesz vizitdíj, meg tandíj. Az államférfi tagadta. Mára kiderült, hogy a paprika mellé paradicsom is van. Nagy lecsóban van az ország, a gazdaság. Az is meglepő és mulatságos amikor az államférfi pénzügyminisztere felháborodva tagadja, hogy az MSZP szavazatokat szokott vásárolni. Nem is tételezünk fel ilyesmit.

De a szegényeknek osztogatott lejárt szavatosságú tészta, egy két konzerv, egy tál étel nem is szavazat vásárlás. Á dehogy. A márciusi népszavazás esetében a ,,nem"-re vagy az otthon maradásra való buzdítás is ,,államférfiúi" cselekedet. Nem is a mély szegénységben élők befolyásolása. A manapság divatos koalíciós szlogen szerint nem törvénytelen, de etikátlan. Azért mert éppen a legszegényebbeket próbálják egy-két vizitdíjat érő ,,adománnyal" rávenni, hogy saját, jól felfogott érdekeik ellen szavazzanak.
Milyen is az államférfi által irányított Magyarország? A törvényeket az országgyűlés alkotja és változtatja meg közvetlenül az alkotás után nagyon gyorsan, még az öt évre tervezettet is. A törvényeket betartatását az államigazgatási szervek, a bíróság és Juszt László, a nép ügyvédje felügyelik.

Aki bűncselekményt követ el, azt elítélik de bűncselekményt elkövetni néha lehet büntetlenül is. Csak sokat kell lopni, és majdnem mindenkinek lehet volt igazságügyi miniszter az ügyvédje. A hivatalos fizetőeszköz a forint, meg a haver. Egy haver sok milliárd forintot ér vissza nem térítendő támogatásokból, pláne ha barát. Meg tud párttagokat beszervezni.

Az orvosi ellátás eredményessége jó, mert ,,jól képzett" keletről bevándorolt orvosaink vannak. A mieink Angliába mennek dolgozni... és egyelőre még több a beteg,mint az orvos!

Az iskolarendszer fejlett volt, de már magyaros bálintos virtussal dolgozunk a visszabontásán a gyenge-átlagos szintre. Magyarország első helyen áll népe lezüllesztése és agymosása terén. Melyből a kereskedelmi televízióink, rádióink is kiveszik a részüket, választások előtt erre egyes pártok is rásegítenek !
Hazánkat az EU eteti! Mert mi minden evők vagyunk. A romlott húsokkal, a takarmány zöldségekkel, az osztrák téliszalámival az íztelen francia, spanyol gyümölcsökkel, amit ott senkinek nem tudnak eladni. Ebben nagyszerű partnereink a ,,hazánkra ideiglenesen települt" nagy multi élelmiszer plázák! Még jó, hogy a gumiabroncsot nem tudjuk megenni.

Ezért meg is szüntettük a mezőgazdaságot, Európa éléskamráját, és az élelmiszer feldolgozó ipart is, ugyanezen megfontolásból. Ezen eredmények már valóban majdnem államférfiúiak. De csak majdnem.

Mit csinál közben a paprikajancsi? Járja az országot Nyíregyházától Veszprémig. Sehol egy demokráciát erősítő kordon, sehol a rendőrség. Sehol egy EU-s pénzből vett vízágyú! Nincsenek lezárva a belvárosok, az utak. Az emberek közé vegyül. (Az államférfi is szokott, de előtte vegytelenítik a népet.)

Március 9-én a paprikajancsi által kezdeményezett népszavazáson én háromszor fogok Igennel szavazni. Valahogy Neki jobban hiszek!

Lőrincz Miklós



2008. február 27. 16:50

 
 
1 komment , kategória:  Általános  
Rosszulléti állam?
  2008-02-28 09:15:17, csütörtök
 
  Heti Válasz - Látókör egy kattintásraROSSZULLÉTI ÁLLAM?
(Heti Válasz hírlevél - 2008.02.28)

Rosszulléti állam?

A Heti Válasz moziba hívta az egykori SZDSZ-es gazdasági miniszter Csillag
Istvánt és Lányi Andrást,
az Élőlánc Magyarországért ökopárt elnökségi tagját.
A nagy kiárusítás című német dokumentumfilmre ültünk be.
Az alkotás Angliában a vasút, Dél-Afrikában az áramszolgáltatás,
Bolíviában a víz magánosításának következményeit mutatja be,
valamint a Fülöp-szigeteki fizetős egészségügyet.
A film után a liberális közgazdász és az ökopolitikus író egy bioteázóban
vitázott a tanulságokról.

Azért a víz az úr
Nem közömbös, hogy hányan voksolnak a népszavazáson: az elsöprő részvétel
elsöprő
következményekkel járhat - mondja lapunknak Orbán Viktor.
A Fidesz elnöke kijelenti: ha az egészségbiztosítási törvény életbe lép,
a következő jobboldali kormánynak első dolga lesz hatályon kívül helyezni a
jogszabályt.

Klinikai eset
Soron kívül jutott engedélyhez Somody Imre új lombikbébiközpontja, noha az
üzletember tulajdonostársa
korábban egy olyan kórházi osztályt vezetett,
melynek ügyében csalás gyanújával folytat nyomozást a rendőrség.
A minisztérium szerint mindennek semmi köze ahhoz, hogy Somody a tárca
kabinetfőnökének cégtársa volt.
A Heti Válasz szerint van.

Részletek a Heti Válasz 2008. február 28-án megjelenő, 9. heti számában.


Kósa Lajos a Heti Válasz-esten Itthon
A Heti Válasz-est vendége Kósa Lajos, Debrecen polgármestere volt, akivel
Borókai Gábor,
a Heti Válasz főszerkesztője beszélgetett.
Az Andante Borpatikában rögzített beszélgetés 40 perces összefoglalója most
megtekinthető.
http://www.hetivalasz.hu/cikk/0802/kosa_lajos_a_heti_valasz_esten

Két tanács tízmillióért
Remélem, szó sincs arról, hogy az aranytojást tojó csak haveroknak tojik
- ilyet nem is mernék feltételezni.
http://www.hetivalasz.hu/cikk/0802/ket_tanacs_tizmillioert

Kóka után Daróczi is megbukott
Már megint az történt, hogy tagadtak körmük szakadtáig, aztán csak
bekövetkezett.
http://www.hetivalasz.hu/cikk/0802/koka_utan_daroczi_is_megbukott
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Felháborító változásokat ...
  2008-02-28 08:37:34, csütörtök
 
  Kedves Címzettek!

Most jöttem a könyvvizsgálói továbbképzésről, ahol a társadalombiztosítás 2008-as változásáról tartottak előadást.
FELHÁBORÍTÓ VÁLTOZÁSOIKAT HAJTOTT VÉGRE A KORMÁNY!

A nyugdíjjárulék és egészségügyi járulék az alábbiak szerint változik:
Munkaadók által befizetett járulék: nyugdíjkasszába a mostani 18 %-ot 24%-ra.
emelik, egészségügyi kasszába 11 %-ot 5%-ra csökkentik.
Munkavállalók járulékai: nyugdíjjárulék 8,8 %-ról 9,5%-ra nő, egészségügyi
járadék 7 %-ról 6 %-ra csökken.

Mit jelent mindez?????
Lerázza kormány magáról az egészségügyet, az elvonást átterelik a szintén
hiányos nyugdíjkasszába. Majd megemeli a járulékot a privatizált EÜ kassza!
Ezért már őt fogják szidni! Kérdés, hogy lesz-e egy 7%-kal csökkentett bevétel mellett is jelentkező? EZ UGYEBÁR, HA JÓL SZÁMOLOM MINIMUM TOVÁBBI 120 MILLIÁRD Ft kivonást jelent az egészségügyből.
Kérdésem, hol a parlamentből az ellenzék?
Miért nem hangos a sajtó az övön aluli ütéstől?
MI LESZ VELÜNK, VÁLASZTÓPOLGÁROKBÓL, HA BETEGEK LESZÜNK?
HÁNY ORVOST FOGNAK ELBOCSÁTANI
ÉS HÁNY ÚJABB KÓRHÁZAT ZÁRNAK BE?
Kérem továbbadni, mert végső soron a mi bőrünkre megy a minden mértéket meghaladó aljasságuk!
A több-biztosítós törvénytervezet diszkrét bája:
Azt eddig is gyaníthatta mindenki, hogy az idősebb, krónikus betegség(ek)ben szenvedő ügyfelekért nem fognak kapkodni a profitorientált magánbiztosítók!
(a mellékelt cikk szerint Hollandiában 'Arany Kézfogással' - egy nagyobb
összeggel - veszik őket rá, hogy feladják a biztosításukat. Ezzel az erővel akár el is altathatnák őket...), de nehogy az képzelje bárki is, hogy az aktív korosztály sorsa nem lesz ugyanígy megpecsételve. A cikk szerint nyilvánosságra került törvénytervezet szerint a magánbiztosítók csak természetbeni betegellátást fognak finanszírozni, táppénzt nem fizetnek. Ezt lovagiasan áthárítják a munkáltatókra!
Vagyis a táppénzt, amit eddig a társadalombiztosítás fizetett a szép, új szadeszes világban a munkáltatónak kell fizetnie.
(Csak halkan kérdezem: - akkor mi a fenének kellenek a magánbiztosítók?)
Gondoljátok meg, proletárok, mi következik ebből! Egy olyan országban, ahol a munkavállalók többségét a magánszektor foglalkoztatja?
Meddig is foglalkoztatja? Amíg egészséges!
A lehetséges következményeket mindenkinek a fantáziájára bízom.
A magánbiztosítók extraprofitját tehát a munkáltatók fogják megtermelni.
Képzeljük csak el, mi történik egy kis vagy közepes vállalkozásban egy kiadósabb influenzajárvány idején? Nem elég, hogy kiesik az a bevétel, amit a lebetegedett alkalmazottak nem tudnak megtermelni, és ebből a negatív bevételből még táppénzt is fizessen nekik. Munkahelyi balesetről, tartós betegségről már ne is beszéljünk. És vajon milyen létbizonytalanságba taszítja ez a tervezet azt a rengeteg magánvállalkozót, aki önmagát foglalkoztatja? Ez a réteg eddig kapott táppénzt, ha lebetegedett, ezentúl majd magának fizet. Miből is? És egyáltalán akkor miért is fizetünk TB-t?
Ez az egyik olyan Achilles-sarka a magánbiztosítós rendszernek, ahol a legsikeresebben lehetne megtámadni. Ez a megoldás ugyanis csak maguknak a biztosítóknak lenne bomba üzlet, magánemberként még a legdoktrinérebb
liberálisoknak sem lehet érdeke, az MSZP sakkban tartott képviselőiről nem is beszélve. Őket leszámítva lényegében az egész társadalom véd- és dacszövetségbe állhatna, hiszen végre volna egy olyan kérdés, amiben a munkaadók és a munkavállalók is egy oldalra kerülnének.
A rendszer ajándéka - legtöbb, mi adható - a totális létbizonytalanság az egész társadalomnak. Ez bizony a szolidaritáson alapuló társadalombiztosítás halálos ítélete. Nem érdemli meg a homo sapiens nevet az, aki ezt az embertelen, ördögi tervet kieszelte: nem hiszem, hogy anya szülhet ilyen kreatúrát, csak a sátán klónozhatta azokat, akik az emberi kiszolgáltatottságból akarnak profitot termelni. Csináljon a Szabad Demokrata Romboló Páholy saját tagjainak olyan magánbiztosító rendszert, amilyet akar, de nekünk nem kellenek sem ők, sem embertelen rendszerük. Ideje lenne őket véglegesen leszázalékolni! Terjesszétek, proletárok! Már nemcsak a láncaitokat veszíthetitek! Az Életetekről van szó!
Alkotmányellenes biztosítási reform az SZDSZ az általa a holland rendszer mintájára megvalósítani szándékozott egészségbiztosítási reformot már részben végrehajtatta az MSZP-t képviselő pártelnök-kormányfővel és egészségügyi tanácsadóival, akik szintén inkább liberális, semmint szociális beállítottságúak. A kormányfő és a kisebbik koalíciós párt által elképzelt társadalombiztosítási reform kórházi kezeléshez kötött egészségügyi szolgáltatásokat érintő kórházreformot a kórháztörvény módosításával még a nyáron a társadalom és az egészségügyi szakma, valamint érdekvédelmi szerveik megkérdezése nélkül oldották meg. Mára egyértelművé vált, hogy rosszul. Az egészségjog sérül. Kórházakat zártak be vagy a korábbi gyógyító jellegüket elvonva elfekvő intézményekké alakították át, ahelyett hogy a gyógyító intézmények változatlan fenntartása mellett csak a felesleges ágykapacitást vonták volna el, és így a kórházbezárásokkal kialakuló új körzetbeosztás miatt a betegek túlnyomó többségét messziről kell a körzetének megfelelő kórházba szállítani. Az ezzel járó hosszabb szállítási idő a beteg állapotának rosszabbra fordulását okozhatja, sőt életét is veszélyeztetheti.
Részben a kórházak és a kórházi ágyak csökkentése és az egészségügyi személyzet radikális leépítése miatt nemcsak a késedelmes kórházba kerülés veszélyeztetheti a beteg életét és egészségét, hanem a műtéti várólisták idejének jelentős meghosszabbodása is.
Mindez egyértelműen sérti az alkotmány 70/D. paragrafusába foglalt, az egészséghez való jogot.
Ugyanez a helyzet a szűkebb értelemben vett egészségbiztosítás terén is.
Azzal, hogy a kormány az SZDSZ nyomására a társadalmi szolidaritás és kockázatközösség elvén nyugvó állami egészségbiztosítási rendszert - holland és szlovák mintára - profitorientált egészségbiztosítássá akarja átalakítani,
ugyancsak durván sérül a szövegében már gyökeresen módosított, valamint az EU-
konform magyar alkotmány előbb már hivatkozott szakasza.


Nézzük, mi történt Hollandiában!
Egy rókáról két bőrt Hollandiában azzal, hogy 2006-ban megszüntették a szolidaritás elvén alapuló kétpilléres - államilag szervezett, de az állam, a munkáltatói és a munkavállalói, valamint biztosítotti oldal részvételével önkormányzati alapon működő - egészségbiztosítást, átadva azt a nyereségorientált magánbiztosítóknak, a korábbi harminc euró összegű havi
biztosítási járulék száz euróra emelkedett. Korábban a harminceurós járulék fizetése a munkáltató és a biztosított munkavállaló között feles arányban oszlott meg.
Most a munkáltató a járulékfizetésben nem vesz részt.
Ezért a Munkavállaló és a vállalkozó egyaránt száz euró hozzájárulást fizet.
Az új rendszerben a biztosítótársaságok betegségi és szülési segélyt, azaz táppénzt nem fizetnek. Ezt a munkáltatók kénytelenek fizetni maximum két éven át, az összeg az átlagkereset hetven százaléka. A táppénz kifizetése alól a munkáltató csak akkor mentesül, ha erre biztosítási szerződést köt. A magán biztosítótársaságok így egy rókáról két bőrt húznak le. A rendszer bevezetése után a biztosítótársaságok közölték, hogy a felemelt járulékfizetés ellenére sem rentábilis nekik a betegbiztosítás. Ezért állami hozzájárulást is igényeltek.
Ugyanakkor a járulékösszegek több mint háromszoros emelése miatt mintegy
háromszázezren maradtak ki a biztosításból. Ezért az állam rászorultság
igazolása ellenében átvállalja tőlük a járulékfizetés egy részét. Az állam tehát duplán terhelődik. Hollandiában sem az állam versenyez a biztosítottakért.
ŰŰA magánbiztosító csak az egészségeseket fogadja szívesen, míg az instabil
egészségi állapotúakat igyekszik távol tartani magától. Sőt az öregeket és a krónikus betegeket egy nagyobb összeg kifizetésével, úgynevezett 'arany kézfogással' veszik rá biztosításuk megszüntetésére. Ugyanezt teszik a szlovák magánbiztosítók is.
Nem véletlen, hogy az új szlovák kormány a régi, szolidaritási alapú biztosítás visszaállítására törekszik.
Titkos tárgyalások
Az egészségbiztosítás tervezett magyar reformja csak annyiban különbözik
ettől, hogy a felállítandó biztosítótársaságokban 51 százalék lesz az állami
és 49 százalék a magántulajdon aránya. Ez azonban csak porhintés, mivel a
tulajdonosi arány ellenére az irányítási jogosítványok a magántulajdonosi
szférába csúsznak át. A helyzet így ugyanaz, mint Hollandiában vagy Szlovákiában.
Sőt a kormány titkos tárgyalásokat folytatott már a magánbiztosítókkal, amelyek a kiszivárgott hírek szerint 'megdöbbentően' magas követelésekkel álltak elő - a kormányváltás esetére is - a működésbiztonsági igényen felül. Ezzel a reformmal nálunk is megszűnne a szolidaritási alapú egészségbiztosítás, és a hollandhoz és a szlovákiaihoz hasonló antiszociális vonások jelennének meg. Ez szintén sérti az alkotmány 70/D. paragrafusát. Mindezt alátámasztja a közzétett törvénytervezet, mely szerint az új pénztárak Zrt.-ként működnének, és csak természetbeni betegellátást finanszíroznának, 'táppénzt' viszont nem. Ennek fizetését a kormány nálunk is a munkáltatókra hárítaná. Ezért, ha a tervezetből netán ebben a formában törvény lenne, azt az egészségügy átszervezésével kapcsolatos előírásokkal együtt az Alkotmánybíróság elé kell vinni.

Dr. Prugberger Tamás, egyetemi tanár, (jogi tudományok nagydoktora)
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Másként nevezzük el a dolgokat
  2008-02-27 14:47:43, szerda
 
  TOVÁBBÍTOTT LEVÉL, TÁJÉKOZTATÁSUL, (ELGONDOLKODTATÁSUL):



Tisztelt ......, Kedves Barátaim!

Itt az ideje, hogy valami nagyot tegyünk. A hazugság, mint a levegőből rád szálló por, mindent belep, behatol szinte a bőröd alá is, s ha nem találsz rá az ellenszerére, a végén megszokod. Az embernek nyugodt lelkiismeretre van szüksége, különben fészkelődik, kínosan érzi magát, mint aki úgy jár, hogy kavics van a cipőjében. A kavicsot ki kell venni, a lelkiismeretet pedig meg kell nyugtatni. Ekként lehet és kell állandóan hangoztatni, hogy a hazugság nemhogy nem bűn, hanem természetes.



Az agymosás és az önagymosás lényege, hogy másként nevezzük el a dolgokat. Valaha a hazudozást pártosságnak nevezték, ekként feladatnak tekintették, még iskolai tétel is lett belőle, bonyolult eszmefuttatások az irodalom pártosságáról. Ahol a lírának is pártosnak kell lennie, mit várhatunk az újságírástól?



Ahogy változtak az idők, a pártosság fogalma is megfakult, s egy jó ideje nem is illik beszélni róla. Ma kampánynak nevezik, s bizonyos fokig a politikusok privilégiumának tartják.



A siker receptje ma a következő:



1. Hazudj akkorát, hogy arról józanul gondolkodó ember úgy vélje, ekkorát nem is lehet hazudni.



2. Ha az ellenfeled megszólal, azonnal támadd meg, hogy hazudik.



3. Ha úgy véled, hogy rád bizonyulhat, hogy nem mondtál igazat, támadj vissza, s hozzad döntetlenre a dolgot: mindenki hazudik, hiszen kampány van.



A döntetlenre játszás kiváló szakértői élnek közöttünk. A minap az egyik televízió riportere dohányzáson kapta a parlamentben Katona Bélát. Amikor a riporter megkérdezte, miért dohányzik itt, ahol ez tilos, szemrebbenés nélkül azt mondta: nem is dohányoztam. De hiszen láttam, így a riporter. Na és? Egy állítás, egy tagadás ez volt a válasz.



Hazugság ügyben ezt a döntetlent boldogabb országokban egyébként maga a sajtó intézi el, a független sajtó.



Nekünk ez nem adatott meg. A média nem tudta levetkőzni a pártosságot, ami lerakódott rá (is), mint a guanó. Most viszont mi magunk kerülünk döntési helyzetbe. Március 9-e a hamisságról és a tűrésről szól. Kiderül: tűrjünk-e még, vagy megálljt parancsolunk. Módunkban van nem tűrni tovább. Talán megfakultak azok az emlékek, amelyekkel öt évtizede megtörtek bennünket. Talán felemelhetjük végre a fejünk, s egy békés, demokratikus módon kimondhatjuk: eddig és ne tovább. Ha innen nézzük: forradalmi tett lesz az igenek győzelme. Vértelen megmozdulás. Tankok helyett szavazófülkék állnak rendelkezésre a hatalmi gőg megfékezésére. Így leszünk méltók a Filep Istvánok emlékéhez.
Ugye felnövünk a feladathoz?



Barátsággal köszönt:
Surján László



Utóirat: Körlevelünknek tegnap óta 802 megrendelője van. Szeretettel köszöntjük az újakat, remélve, hogy március 9-e után is velünk maradnak.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Programajánló márc. 7-re
  2008-02-27 14:32:56, szerda
 
  Kedves Barátom!

Ismét egy nagy érdeklődésre számot tartó alkalomra hívunk, várunk mindenkit.

A következő TF Est vendége, előadója Szörényi Levente.

Előadásának címe: Ki adja vissza az őseinket?

( Honfoglalástól-honfelajánlásig)





Időpont: 2008. márc. 7. péntek 18.óra

TF Aula, Bp. Alkotás u. 44.

A belépés díjtalan.

Mindenkit szeretettel hívunk és várunk

Schulek Ágoston és Edith
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Teszi ezt sodró lendülettel
  2008-02-27 08:39:50, szerda
 
  A levél rámutat arra az ellentmondásra, hogy míg a rendőrség akadályozza a másfél évvel ezelőtti, október 23-i rendőrterror kivizsgálását és az áldozatok kárpótlását, addig Draskovics - olajügyben érintett? - belügyminiszter a Magyar Gárda elleni, soron kívüli bírósági eljárást eszközölt ki az Országos Igazságszolgáltatási Tanácsban.
E levélben ismét megcsillan Morvai Krisztina tehetsége, az a dramaturgiai érzéke ahogy összeköti-szembeállítja egymással a közvetlenül nem összefüggő, de rendszerében mégis csak összefüggő ügyeket. Teszi ezt sodró lendülettel és plasztikusan.
Bárcsak kibékülnének az Október 23-a Bizottságban!



Tisztelt Draskovics Tibor Igazságügyi és Rendészeti Miniszter!


Elődje, Takács Albert egyik pillanatról a másikra, megalázó módon történt menesztésének, majd az Ön kinevezésének hírére megkezdődött a találgatás: miért tartotta szükségesnek Gyurcsány Ferenc ezt a hirtelen lépést. Sokan gyanakodtak arra, hogy Takács miniszter úr nem volt elég ,,keménykezű", nem segédkezett a miniszterelnöknek és a kormánynak teljes odaadással a demokrácia és a jogállamiság szétverésében.

Az Ön első intézkedései komoly aggodalomra adnak okot mindazoknak, akik még reménykednek abban, hogy Magyarország demokratikus jogállam lehet. Ennek fontos fogalmi eleme ugyanis a hatalmi ágak megosztásának elve és gyakorlata, tehát egyebek között az, hogy a kormány (embere) nem utasítgathatja a bíróságot, az igazságszolgáltatást. S persze az is, hogy az igazságszolgáltatás az ilyen utasítgatásra, nyomásgyakorlásra határozott nemet mond - ahogy első ,,körben" tette Lomnici Zoltán az Országos Igazságszolgáltatási Tanács Elnöke, amikor ön a Magyar Gárda ügy tárgyalásának soron kívüli elbírálását kérte.

A nyomás azonban igen erős lehetett. Az Országos Igazságszolgáltatási Tanács végül mégis igent mondott a kormány tagjának - önnek - a ,,javaslatára", s elrendelte a soronkívüliséget, március 12. napjára tűzve az egyesület feloszlatására irányuló ügy tárgyalását.

Miért ilyen sietős, miniszter úr? Miért pont ez az ügy ilyen sietős? Ön nem hallott más olyan ügyről Magyarországon, ahol a soronkívüliség ennél sokkal indokoltabb lenne? Akkor látogasson el, kérem, a www.nefeljetek.hu

internetes oldalra, és ismerkedjen meg néhány olyan magyar állampolgár történetével (a többszázból), akiknek a testét, az életét az ön kormányfője által ,,példamutatónak" ítélt módon - gumilövedékekkel, könnygázgránáttal - roncsolta össze a magyar rendőrség, 2006. őszén. Van közöttük többgyermekes tanárember, aki agysérülése folytán 67%-os rokkant lett. Van hivatását elhagyni kényszerült vendéglátóipari főiskolás, akinek két ujját szakította le a gránát. S szerepelnek ott néhányan a tizennégy szemsérült közül. Néhányan vannak csak, ,,mutatóban" a sok száz sérült közül. Az önök kormányának áldozatai közül.

Remélem, nem ezt az őrjöngést kívánják megismételni idén március 15-én, miniszter úr! Remélem nem azért volt olyan sürgős néhány nappal az elkeseredett, megtaposott magyar nép ünnepnapja elé tenni a Magyar Gárda (önök által nyilván biztosra vett) feloszlatását, mert azt remélik, így akadálytalanul fitogtathatja erejét az adóforintjainkból fenntartott, azóta sem átvilágított, meg nem tisztult magyar rendőrség. Azt remélem, nem akarják ismét lovasrohammal, kardlapozással, lövöldözéssel szétkergetni az ünneplőket. Ugye nem erre célzott, miniszter úr, amikor kemény fellépést ígért ,,a rendbontókkal" szemben március 15-re? (Ez volt a Magyar Gárda feloszlatása ügyében történt sürgetése mellett a másik ,,fontos bejelentése" a megválasztását követően.) Az ön kormányfője és társai még mindig nem kértek bocsánatot, amiért másfél éve rendbontónak mertek nevezni ártatlan embereket, akiket földre vittek, összevertek, összerúgtak, börtönbevetettek, megkínoztak. A rendbontó szót használták mindenkire, aki a saját országában, a saját fővárosában, a saját nemzeti ünnepén ki mert menni az utcára. Most is ki fogunk menni, most is ünnepelni fogunk. S megkérem, hogy ne intézzenek ellenünk lovasrohamot, ne kardlapozzanak, ne lődözzenek gumilövedékkel, ne hajigáljanak könnygázgránátokat közénk. Mert jogunk van az utcán lenni, jogunk van ünnepelni, s ha jónak látjuk jogunk van tiltakozni az önök kormányának hazugságai, csalásai és országromboló intézkedései ellen. Ez ugyanis a mi hazánk. Ennyit erről.

S most visszatérnék a bírósági eljárások soronkívüliségének kérdésére. Ön tehát minden más eljárásnál fontosabbnak tartotta a soronkívüliséget a Magyar Gárda feloszlatásának ügyében. S mit szól ahhoz, illetékes miniszterként, hogy a kilőtt szemű, megcsonkított, félig agyonvert, megkínzott emberek ügyében másfél éve alig haladtak előre valamit az eljárások? Az ön irányítása alatt álló rendőrség ma már mindenki által tudottan nyíltan akadályozza a bűnelkövetők parancsnokok és alárendeltjeik bűnösségének megállapítását, a tárgyalásokra, az ítéletekre beláthatatlannak tűnő ideig kell várni, soronkívüliségről szó sincs. Mint ahogy nincs szó soronkívüliségről az áldozatok kártérítési ügyeiben sem. Az ön által irányított rendőrség cinikus módon megtagadja a peren kívüli egyezségek kötését a kilőtt szemű, a félig agyonvert, a megcsonkított, a teljesen vagy részlegesen munkaképtelenné vált áldozatokkal. Noha a rendőrségi brutalitás ténye, azaz a jogalap vitathatatlan ezekben az ügyekben, arra kényszerítik az áldozatokat, hogy bírósághoz forduljanak, s ott újra és újra idézzék fel a lidérces perceket, órákat, mondják el, mitől is olyan nehéz fél szemmel, nyolc ujjal, károsodott beszéddel, vagy másként megrokkanva élni. Az első egy-két ilyen ügyben most, másfél év elteltével születtek elsőfokú ítéletek, amelyek írásbafoglalás alatt állnak, így a fellebbezés, a másodfokú eljárás, még odébb van, jogerős ítélet aligha lesz a véres hétfő második évfordulója előtt. Azaz: a rendőr-terror hihetetlen testi és lelki szenvedéseket megélt áldozatai mind a mai napig egyetlen fillér kártérítést nem kaptak, ki tudja miből és hogyan élnek.

NEM EZEKBEN AZ ÜGYEKBEN KELLENE ÖNNEK SORONKÍVÜLISÉGET KÖVETELNIE, MINISZTER ÚR? ESETLEG NEM KELLENE - ELEGET TÉVE AZ ENSZ KÍNZÁS ELLENI BIZOTTSÁGA TÖBB MINT EGY ÉVVEL EZELŐTTI FELSZÓLÍTÁSÁNAK - PEREN KÍVÜLI EGYEZSÉGEKET KÖTNI HAZUGSÁGBAN FOGANT, SZEMKILÖVETŐ KORMÁNYUK ÁLDOZATAIVAL? Felszólítom Önt, miniszter úr, szíveskedjen a nyilvánosság előtt bocsánatot kérni a tavalyelőtti tömeges emberi jogi jogsértések áldozataitól, s azonnal intézkedni a peren kívüli egyezségkötések, illetve a soronkívüliség iránt kártérítési ügyeikben s a bűnelkövető rendőrök és felbújtóik felelősségrevonása ügyében! Felszólítom, adjon magyarázatot a nyilvánosság előtt arra, miért tartotta fontosabbnak a Magyar Gárda feloszlatásának ügyében a soronkívüliséget, mint a 2006. őszi tömeges brutalitásokkal összefüggő ügyekben, különös tekintettel az áldozatok kártérítési ügyeire? Hány szemet lőtt ki, hány ujjat szaggatott le, hány embert kardlapozott a Magyar Gárda? Kötődik -e a a Magyar Gárda nevéhez akár egyetlen pofon, egyetlen szemenköpés?

S azzal összefüggésben, hogy a Gárdát szükségesnek tartották még március 15. előtt feloszlatni, továbbá arra utalva, hogy ön ,,kemény fellépést" ígért a nemzeti ünnepre: megkérem, szíveskedjék tájékoztatni a nyilvánosságot - válaszlevelét haladéktalanul továbbítom, így ideértve természetesen a külföldi nyilvánosságot, az Európai Uniót, a külföldi hírügynökségeket és diplomáciai testületeket is- milyen stratégiával készül a kormány és a rendőrség a március 15-i ünnepre? S milyen stratégiával készül a március 9-i népszavazás napjára meghírdetett, majd esetlegesen azt követő tömeggyűlésekre, demonstrációkra? Hogyan óhajtják biztosítani a magyar embereknek azon - Alkotmányban és nemzetközi egyezményekben - biztosított jogát, hogy politikai véleményüket, másokkal együtt, tömegesen, szabadon kinyilvánítsák? Bár az Önök kormánya rendszeresen úgy beszél a véleménynyilvánítási jogukat és gyülekezési jogukat gyakorló tüntetőkről, mint ,,zavargókról"vagy ,,randalírozókról", bizonyára tudja, hogy az Alkotmány nem ezen emberi jogok elfojtását, hanem ellenkezőleg, e jogok gyakorlásának BIZTOSÍTÁSÁT teszi az állam - így adott esetben a kormány, illetve a rendőrség - feladatává. Ne fenyegetőzzön tehát ,,kemény fellépéssel", hanem - úgy is mint igazságügyi miniszter - gondoskodjon arról, hogy 2008-ban egy európai uniós tagállamban az emberek fenyegetettség érzés nélkül ünnepelhessenek és/vagy demonstrálhassanak.

Miniszter Úr! Önre ma Magyarországon igen fontos feladatok várnak. Ideje, hogy az erőszakos és vagyon elleni bűnözés hihetetlen elharapózása miatt rettegésben, félelemben élő lakosságot a rendőrség szakszerű és határozott fellépéssel megvédje a bűnözőktől, mégpedig azok etnikai hovatartozásától függetlenül. Vezessenek be valódi bűnmegelőzést, és valódi bűnüldözést. Bűn felderítetlenül és büntetlenül ne maradjon. A magyar rendőrség adjon végre biztonságérzetet az embereknek, azoknak, akik ma - különösen a városokon kívül élők tömegei - vagyonuk, vagy akár életük elvesztésétől rettegnek. Ha majd a kormánya és ön által irányított rendőrség a bűnmegelőzést és a bűnüldözést komolyan veszi, akkor az emberek, a lakosság a biztonságérzetet nem a Magyar Gárdától fogják várni, hanem az államtól, a rendőrségtől. Itt van a helye a keménységnek, kedves miniszter úr, nem az ünneplő tömeggel, vagy az országrombolás ellen demonstrálókkal szemben!

Vegye fel a munkát, miniszter úr és vegye fel a munkát a magyar rendőrség! Vegye fel ott és úgy, ahol feladata van. Az erőszakos bűncselekmények, a vagyon elleni bűnözés megfékezése terén! Az életét, a vagyonát féltő falusi ember félelmének, rettegésének megszűntetése terén. És hagyják abba a fenyegetőzést, a keménykedést ott, ahol eddig szükségesnek tartották. Az eddigi ,,keménykedéseikért", a szemkilövésekért, a megcsonkításokért, a kínzásokért, pedig haladéktalanul kérjenek végre bocsánatot, és fizessenek kártérítést - a kártérítési alapokba bevonva a vérengzésekért felelős politikusok és főrendőrök magánvagyonát is. Tegyék EZT soron kívül, miniszter úr!

Mindez most az Ön feladata, tekintettel arra, hogy a törvény alapján a kormány a rendőrséget a rendészeti miniszter útján IRÁNYÍTJA.

Munkájához jó egyészséget kívánok a nyilvánosság előtti válaszát várva


Morvai Krisztina


2008 Feb 26

 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/20 oldal   Bejegyzések száma: 195 
2008.01 2008. Február 2008.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 195 db bejegyzés
e év: 2154 db bejegyzés
Összes: 7246 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 0
  • e Hét: 0
  • e Hónap: 25136
  • e Év: 380446
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.