Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/41 oldal   Bejegyzések száma: 407 
Zuhanyzó
  2010-01-31 21:33:41, vasárnap
 
 



 
 
0 komment , kategória:  A kreativitás gyűjteménye.  
Vegyes viccek:
  2010-01-31 20:10:23, vasárnap
 
  - Itt volt a barátod, kislányom?
- Igen.
- Megkínáltad egy kis üdítővel?
- Igen, meg.
- És kétszersülttel?
- Nem, háromszor.




A kiskatona alkalmi partnert keres:
- Mi a foglakozása, kisasszony?
- Nem látja? Szexbomba vagyok!
- Az első vagy a második világháborúból?




Azoknak, akik nem találják ki, lejjebb a válasz.
Ugyanabban az időpontban két fiatal srác a világ különböző pontjain:
Az egyik épp két felhőkarcoló közé kifeszített kötélen igyekszik átsétálni.
A másikat egy 85 éves nő elégíti ki orálisan.
Mindkettőjüknek egyszerre ugyanaz a gondolat fut át az agyán.
Melyik? . .

Nem szabad lenézni !!!




A fiú nővére megkérdezi az anyját:
- Anyu, hányféle pénisz van?
A mama boldog, hogy végre lehetősége van kifejteni az álláspontját a témáról:
- A férfiak ugyancsak három fázison mennek keresztül.
A húszéveseké olyan mint egy tölgy, kemény és hatalmas.
A harminc és negyveneseké olyan mint a nyírfa, hajlékony de még mindig
megbízható.
Ötvenen felül olyan mint a karácsonyfa.
- Karácsonyfa?
- Igen. Ki van száradva és a diók már csak dísznek vannak rajta.




Hogyha a "mama" szó betűi közül egyet elvesztek, hármat meg
megváltoztattok, akkor azt kapjátok, hogy: "sör"?




"Miért nem hangoskodnak a vegetáriánus nők orgazmus közben?
Mert nem akarják elismerni, hogy egy darab hús ekkora örömet okozhat."




A gyorsan kérdező ember találkozik a szűkszavú kislánnyal:
- Hogy hívnak, hova mész, mi van a kosaradban?
- ESZTERGOMBA.




Mikor a vitában már elbizonytalanodtál a saját igazadban, akkor ne
mondj semmit. Csak üss!




A tűzoltóságon a laktanyaparancsnok kényelmesen lesétál a
beosztottaihoz, leül, iszik egy kávét, majd megszólal:
- No, fiúk, lassan lehet szedelődzködni. Ég az APEH...




Két finn beszélget:
- Milyen volt a nyarad?
- Nem emlékszem, mind a két napon tök részeg voltam.
 
 
0 komment , kategória:  Viccek vegyesen..  
F1: Jyrki Juhani Järvilehto
  2010-01-31 19:55:01, vasárnap
 
  Jyrki Juhani Järvilehto, ismertebb nevén JJ Lehto (Espoo, 1966. január 31. - ) finn autóversenyző, volt Formula-1-es pilóta. Két alkalommal nyerte meg a Le Mans-i 24 órás autóversenyt. 1986-ra már Európa-bajnok, skandináv bajnok, és finn bajnok volt a Formula Ford 1600-as kategóriában. 1987-ben kimagaslóan szerepelt a brit és az európai Formula Ford 2000-es mezőnyben. 1988-ban éles harc után győzött a brit Formula-3-as bajnokságon is. A Formula 3000-es kategóriában nem bizonyult ennyire sikeresnek. A Formula-1-ben 1989 és 1993 között az Onyx, a Dallara és a Sauber színeiben indult és biztos pontja lett a mezőnynek. Legjobb eredménye az 1991-es szezonban a San Marinó-i Nagydíjon elért harmadik helyzése volt. Ebben az évben 12. lett összetettben. 1994-ben megkapta élete nagy lehetőségét a Benetton csapattól. Az idény kezdete előtt tesztelés közben súlyos nyaksérülést szenvedett. A felgyógyulása utáni első versenyen majdnem olyan jó időt autózott, mint csapattársa, a későbbi világbajnok Michael Schumacher. 1995-ben és 1996-ben a német túrakocsi bajnokságban szerepelt. 1997-ben ő vezette a McLaren GT csapatát, de 1998-ban az Indycar versenyekre váltott.




JJ Lehto

Állampolgárság Finnország finn
Formula-1-es pályafutása
Aktív évei 1989 - 1994
Csapata(i) Onyx, Scuderia Italia, Sauber, Benetton
Nagydíjak száma 70 (62 rajt)
Világbajnoki címek 0
Győzelmek 0
Dobogós helyezések 1
Első rajtkockák 0
Leggyorsabb körök 0
Világbajnoki pontok 10
Első nagydíj Portugália 1989-es Portugál Nagydíj
Első győzelem -
Utolsó győzelem -
Utolsó nagydíj Ausztrália 1994-es Ausztrál Nagydíj



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Wilhelm Gustloff hajó
  2010-01-31 19:36:24, vasárnap
 
  A Wilhelm Gustloff személyszállító hajó volt a Harmadik Birodalom idején, amelyet 1945. január 30-án süllyesztett el a szovjet S-13-as tengeralattjáró, megközelítőleg 10 000, jórészt ártatlan ember halálát okozva. Ez hatszor annyi áldozatot jelent, mint a világhírű Titanic-tragédia, így ez lett a világtörténelem legnagyobb hajókatasztrófája.




A hajó

Nevét a német-svájci Wilhelm Gustloff nemzetiszocialista politikusról kapta, akit 1936-ban lőtt agyon a zsidó származású David Frankfurter Svájcban, így a Harmadik Birodalom mártírjává vált. A tengerjárót a Kraft durch Freude (Örömben az Erő) nevű szervezet, a Német Munkafront alapszervezete építette meg a hamburgi Blohm & Voss hajógyárban. 1937-re készült el, osztályok nélkül, így tömegek üdültetését szolgálta. 208 méter hosszú és csaknem 24 méter széles volt, mozival és úszómedencével a fedélzetén. Így akkoriban a világ addigi legnagyobb kirándulóhajója volt. Több csoportot vitt a norvég fjordokhoz, valamint az Északi-tengeren a sarki fényhez. A második világháború kitörésekor, csakúgy, mint a többi Kdf-hajót is, ezt is a haditengerészet, a Kriegsmarine foglalta le hadicélokra. Kórházhajónak építették át, de mivel a kihasználtsága nem volt megfelelő, a 2. tengeralattjáró-tanhadosztály úszó kaszárnyájává, kiképzőhajójává alakították. Ebben a minőségben éveken át horgonyzott Gotenhafen (ma: Gdynia, Lengyelország) partjainál. A hajó átvészelte a szövetséges bombatámadásokat, és a szovjetek Balti Flottája sem zaklatta.

A németek számára 1944-ben már egyre rosszabbul alakult a Keleti Front helyzete. A Bagratyion hadművelet keretében a Vörös Hadsereg szétzúzta a német Közép-Hadseregcsoportot (Heeresgruppe Mitte), így az év végére kijutott Kelet-Poroszország határára. A németek korábbi kegyetlenkedéseire válaszul a szovjetek is készültek a megtorlásra. Főleg Ilja Ehrenburg zsidó származású szovjet író hírhedt versei, amelyben a német civilek megölésére, a német nők megerőszakolására biztatta a vöröskatonákat, váltottak ki szörnyű rémületet a civil lakosság körében. Ehrenburg később azzal védekezett, hogy nagyon felháborította a németek zsidókkal szembeni elkövetett tevékenységei, így válasznak tekinthetők versei. A rohamosan közeledő front miatt Hitler a keleti területeken lévő nagyvárosokat, így Kelet-Poroszország fővárosát, Königsberget is erőddé (Festung) nyilvánította. Mivel nyilvánvaló volt, hogy a Vörös Hadsereg brutálisan fog bánni a civilekkel, így 1945. január 21-én Karl Dönitz német admirális kiadta a parancsot a Hannibal hadműveletre, Kelet-Poroszország evakuálására. A Luftwaffe, a Wehrmacht és a Kriegsmarine mindent megtett, emberfeletti erőfeszítésekkel a folyamatos támadások dacára egészen elképesztő módon 2,2 millió civilt, öreget, nőt és gyereket menekítettek ki. A férfiaknak a parancs szerint az utolsó töltényig harcolni kellett. Ezzel a világtörténelem legnagyobb evakuálását hajtották végre télen, háborús körülmények között. Ennek ellenére több ezer keletporosz menekült gyalogszerrel nyugat felé. Számukra az utolsó esély Danzig és Gotenhafen kikötője volt, ahol a Kriegsmarine egyik legnagyobb támaszpontja volt. Így a Gustloffra is egyre több menekült áramlott. Kezdetben míg számolták a menekülőket, később a tömeg áttörte a korlátokat és a fedélzetre áramlott. Így a mai napig nincs pontos adat, a becslések 8000 és 10 000 között ingadoznak. Amikor Gotenhafenból elindult végzetes útjára 1945. január 30-án, fedélzetén 1100 főnyi katonai és hajós személyzet volt, 73 súlyosan sebesült katona, 373 fiatal nő a női tengerészeti segélyszemélyzetből, és több, mint 6000 kétségbeesett menekülő, többségükben nők és gyerekek.




A ,,Gustloff" 1945. január 30-án kora hajnalban hajózott ki Gotenhafenből, hogy onnan a fedélzetén tartózkodókat Kielbe szállítsa. Kezdetben vele tartott a Hansa személyszállító hajó is, de problémák léptek fel, és nem tudta folytatni az utat, így magára hagyta a Wilhelm Gustloffot egy romboló kísérettel, a Löwevel. Indulása után lassan haladt, sebességét egy tengeralattjáró is tartani tudta. A fedélzetén összesen négy kapitány tartózkodott, ebből három civil, egy katona. A kapitányok nem tudtak megegyezni melyik utat válasszák, a part mentit, vagy a parttól távol lévő mély vizeket. Wilhelm Zahn hadnagy (tengeralattjáró-parancsnok, aki a part melletti, kivilágítatlan hajózást javasolta) tanácsa ellenére Friedrich Petersen kapitány a mély vizek felé vette az irányt. Ez ugyanis aknamentesített volt - azonban ott már tengeralattjárók is lehettek. Amikor rádión arról értesült, hogy egy német aknamentesítő konvoj közeledik, felkapcsoltatta a hajó piros-zöld navigációs fényeit, hogy elkerülje a velük való ütközést. Ezzel, az éjszakai sötétségben nagyon könnyen, és távolról észlelhetővé tette a hajót. Stolpmünde (ma a lengyelországi Ustka) magasságában, egy közelben tartózkodó, eddig eredménytelenül vadászó, a Balti Flotta kötelékébe tartozó S-13 jelű szovjet tengeralattjáró - mely ironikus módon német tervek alapján holland hajógyárban készült, - három torpedót lőtt ki a megvilágított hajóra. A hajó felszerelései közé légvédelmi fegyverek is tartoztak, és nem volt kórházhajóként feltüntetve. Katonákat is szállított, így nem volt semmiféle védettsége, ennek feltételeit ugyanis nemzetközi egyezmények szabályozzák.

A tengeralattjáró parancsnoka Alekszandr Marinyeszko volt, egy részegeskedő, korábban büntetőtáborban is ülő, nem túl tehetséges parancsnoka a Balti Flottának. A parancsnoknak kedvezett, hogy a nagy hideg miatt a kísérő romboló, a Löwe radarja elromlott, így az nem érzékelte a közelben megbúvott támadót. Az első torpedó a hajó orrát találta telibe a vízvonal alatt, a második az E fedélzeten robbant, a harmadik a gépházat találta el. A három találatot kapott utasszállító a bal oldalára dőlt, fedélzetén kitört a pánik. Az évnek abban a szakaszában megszokott -4 °C helyett, rettenetes, -15 °C-os hideg volt, ezért minden teljesen el volt jegesedve, a csörlők, daruk üzemképtelenek voltak. A Wilhelm Gustloff kevesebb mint 45 perc alatt süllyedt el a 44 méter mély vízbe. A német mentőegységeknek arányaiban kevés túlélőt sikerült kimenteniük, A T-36-os torpedónaszád megmentett 564 embert; a Löwe rombolónak 472 embert sikerült kimenteni; az M387 aknanaszádnak 98-at; az M375 aknanaszádnak 43-at; az M341 aknanaszádnak 37-et; a Gottingen gőzhajónak 28-at; a TF19 torpedónaszádnak hetet; a Gotland teherhajónak kettőt; és a V1703-as jelzésű őrnaszád is megmentett egy kisgyermeket. Ezek az adatok Heinz Schön kutatásaiból származnak, aki ezek által a teljes veszteséget amit a torpedók és a hajó elsüllyedése okozott összesen 9343 főre teszi. A többiek, szinte az összes gyermek és csecsemő a tengerbe veszett. A hajón tartózkodók számáról nincs pontos, és mindenki által elfogadott adat. A "Sea Classics" magazin egyik cikkében, Irwin Kappes megemlíti, hogy "Több mint 6000 utas volt a fedélzeten". Leírja azt is, hogy a Löwe kísérőhajó 15 percig a süllyedő Gustloff mellett tartózkodott, és annyi embert vett fel a fedélzetére, amennyit csak el tudott szállítani. De amikor Heningst kapitány, az Admiral Hipper nehézcirkáló, ami 1500 menekültet szállított parancsnoka jelentést kapott a torpedótámadásról, a saját helyzetére való rossz kilátások miatt nem állt meg túlélőket felvenni. Kappes a katasztrófa során elhunytak számát 5348-ra teszi. Ez a szám Heinz Schön német könyvéből a "Die Gustloff Katastrophe"ból származik, Schön azonban később revideálta a számot.




Heinz Schön az eltérő eredményre egy újabb kutatási módszer segítségével jutott. A Discovery Channel Megoldatlan rejtély című sorozatában is bemutatták azt a számítógépes szimulációt (a maritime EXODUS szoftvert használták) a süllyedésről, ami a teljes létszám 85%-ára, nagyjából 9400-ra teszi a halottak számát. (A fedélzeten eszerint 10600-an tartózkodtak.) Ez az analízis figyelembe veszi a hajó terheltségét, a szemtanúk elmondásait, és a süllyedés közbeni menekülési útvonalak szimulációin alapul.

Akármelyik számot is nézzük, a világtörténelem legsúlyosabb hajókatasztrófája történt, amiről azonban évtizedekig hallgatott mind a német, mind a győztes hatalmak történetírása. Az egykori NDK-ban és a keleti blokk országaiban a téma tabu volt, arról tilos volt beszélni. Ezért a haditettéért Marinyeszko 1967-es halála után bő 23 évvel, a Szovjetunió szétesésének hajnalán, 1990-ben kapta meg a legmagasabb katonai kitüntetést, a Szovjetunió Hőse emlékérmet.

Ugyanaz a szovjet tengeralattjáró február 9 éjszakáján elsüllyesztette a General von Steuben kórházhajót. A fedélzeten tartózkodó kb. 5000 menekültből csak alig hatszázat tudtak kimenteni a jéghideg vízből. Április 16-án a Goya motoros hajót torpedózták meg a szovjetek, az azon menekülő 6220 emberből 165 élte túl a támadást. Ez utóbbi támadás már a háború legvégén történt, az áldozatok száma azért volt olyan óriási, mert a Goya eredetileg teherszállítónak épült, így nem voltak benne vízválasztó rekeszfalak. Emiatt percek alatt elsüllyedt. A német haditengerészet mintegy 350 hajóval 2,2 millió embert szállított a kelet- és nyugat-poroszországi, valamint pomerániai kikötőkből Schleswig-Holsteinbe és Dániába. A három elsüllyedt hajó vesztesége összesen kb. 20 ezer fő, tehát 1% volt, szemben a szárazföldi menekülési útvonalakkal, ahol minden hatodik ember elpusztult a bombázások, tüzérségi és szárazföldi támadások, valamint az éhség és hideg miatt.

* Günter Grass írt a tragédiáról világhírű regényt 2002-ben, Ráklépésben (Im Krebsgang), megtörve ezzel a hallgatás hosszú falát.
* 1990-ben Marinyeszko kapitány a Gustloff és a Steuben elsüllyesztésért posztumusz megkapta a Szovjetunió Hőse aranycsillagát
 
 
0 komment , kategória:  Hajók:  
Búvár uszony nőknek
  2010-01-31 19:32:19, vasárnap
 
 

 
 
0 komment , kategória:  A kreativitás gyűjteménye.  
Praktikus pizza vágó olló
  2010-01-31 19:29:32, vasárnap
 
 

 
 
0 komment , kategória:  A kreativitás gyűjteménye.  
Idézetek
  2010-01-31 17:39:57, vasárnap
 
  Márai Sándor
magyar író
1900. április 11. — 1989. február 21.

Mert a gyerek a legnagyobb csoda, az élet egyetlen értelme, de ugyanakkor ne csaljuk magunkat, soha és semmiben, s ezért rögtön megmondom neked azt is, nem hiszek benne, hogy a gyerek megoldja két ember között azt, ami lappangó feszültség, elintézhetetlen bonyodalom. De erről kár beszélni.




A szentek életének egyik legfőbb értelme, hogy a szentség egy napon elviselhetetlen erővel kezd sugározni lényükből, s ezért az emberek megfőzik vagy megsütik őket. Ez az erő, mely a szenteket arra kényszeríti, hogy elhagyják otthonukat, s ellenálljanak az embereknek, leküzdhetetlen. Nagyon ritkán esik meg, hogy egy szentet karosszékben ábrázolnak, amint kilencven évesen, a pátriárkák korában, ősz hajzattal, nyájasan üldögél dédunokái körében, és képes újságot olvas. A szent mindig harcol.




Kétféle lustaság van: vízszintes és függőleges. Van ember, aki csak élete nagy távlataiban lusta; a tervekben; abban, hogy elodázza elhatározásait, döntéseit; lustán építi fel élete munkáját, mindent az időbe épít, a nagy messzeségbe. Aztán van a másik, a függőleges lustaság, mikor a nagy pillanat előtt maradunk lusták, mikor nem gondoljuk, mondjuk vagy cselekedjük azt, amit abban a pillanatban lehetne. Nem nyújtjuk ki kezünket valami után, amit megszerezhetnénk, különösebb fáradság nélkül, s később talán csak nagy áldozatokkal tudunk megszerezni, nem megyünk a telefonhoz, nem írjuk meg azt a levelet, vagy nem jegyezzük fel azt a gondolatot, rögtön, akkor, abban a pillanatban. Ez utóbbi fajta lustaság a veszedelmesebb. Ilyen elmulasztott, lustán elhanyagolt pillanatokon múlik az élet.




Isten álarcát viseled, mert ember vagy.




Legtöbbet és legkegyetlenebbül a hiúságtól szenvedtél? Mindig be akartad bizonyítani magad? Értelmed, szellemed vagy más, gyanúsabb és nevetségesebb képességeid, társas biztonságod, fellépésed vagy az emberi dolgok ismeretében való jártasságod? Forgolódtál a világi piacon, s oly nevetséges voltál, mint a clown a cirkusz fűrészporos porondján, mikor utánozza az állatszelídítők és erőművészek veszélyes mutatványait. S miért nem gondoltál soha arra, hogy a tetszés, melyet így arathatsz, egy unatkozó, kaján és gyermekes tömeg alkalmi tetszése csak? (...) Egyetlen mozdulata az alázatnak nagyobb hőstett, mint minden mohó produkció, melyet az emberek megtapsolnak. Gondolj erre, míg nem késő.




Ember módra élsz, ha igazságosan élsz. Ha minden cselekedeted és szavad alján a szándék van: nem ártani az embereknek.




Meg van még minden egyben: te meg én.
Mi átfutottunk sok-sok emberen
míg egyen lettünk: te meg én,
mondd mi ez a titkos megoldás,
egyedül vagyunk, sose volt más
ember a földkerekén.




A titkomat nem kérdezed,
magyarázat a két kezed,
ki léteddel a létet magyarázod,
egyszerre hallgatsz és felelsz:
szeretem benned a világot!




Van egy ilyen szelíd nyári világ, málnaszörppel, aludttejjel, citromos vízzel. Aztán van egy másfajta, tűzvésszel, vérrel, kéjgyilkossággal. Valahol a két világ között élek, málnaszörpöt szopogatok, s közben várom a tűzoltókat vagy a detektíveket.




Hűs hajadon árnyát húzza az alkony,
emlékeinket lassan összehajtom,
mint pásztor nyáját. Köszönöm a földet,
a létet, téged, s hogy vagyok.
 
 
0 komment , kategória:  Még egy kis humor:  
Vegyes viccek:
  2010-01-31 17:34:27, vasárnap
 
  Két barátnő beszélget:
- Mondd, mit tegyek? Tegnap lekurváztak egy társaságban.
- Ne menj olyan helyre, ahol ismernek!




A kis Zsuzsi a bátyjával együtt fürdik, és megkérdezi
anyukájától:
- Anyu, nekem miért nincs olyan a lábam között, mint a bátyámnak?
- Türelem, kislányom, majd lesz.




Két kisfiú arról beszélget, melyikük apja a gyávább.
- Az én apukám annyira félős, hogy amikor villámlik, bebújik az ágy alá - mondja az első.
- Az semmi - kontráz a második. - Az apukám olyan gyáva, hogy mindig a szomszéd néninél alszik, ha anyu éjszakás a munkahelyén!




Az egyik kórházban egy csinos, fiatal nővér a borotválós.. Műtét előtt fogja a férfinak borotválás közben a farkát, nehogy megvágja. Kis idő múlva megszólal a férfi:
- Köszönöm, most már elengedheti, megáll magától is!




Kovács a Rákóczi téren már éppen megegyezik egy kurvával, amikor megjelenik a felesége, leken a férjének két pofont, aztán beülnek a közelben várakozó taxiba,
hogy hazamenjenek. Útközben az asszony folyamatosan ordítozik a férjével, elmondja őt mindenféle gazembernek, stricinek. Egy idő után a sofőr hátraszól:
- Uram, ha rám hallgat ezt a nőt kirakjuk, és visszamegyünk egy másikért.




Lány:
- Te, olyan érzésem van, mintha meg akarnál dugni.
Fiú:
- Á, dehogy...
Lány:
- Nem baj, akkor is dugjál meg. Meg akarok szabadulni ettől az érzéstől.




Két régi cimbora beszélget.
Egyikük megkérdi a másiktól:
- Te, ha én elmennék hozzátok, és teherbe ejteném a feleséged, miközben te horgászol, akkor utána ellenségek lennénk?
A másik elgondolkozva vakarja a fejét:
- Hát azt nem tudom, hogy ellenségek lennénk-e, de hogy kvittek, az biztos.




- Na, hogy van a lányod?
- Nagyon jól. Szuper állása van, egy nagy cégnél dolgozik közvetlenül a főnöknek, sokszor elkíséri a külföldi útjaira is, és olyan jól dolgozik, hogy rendszeresen kap céges ajándékokat: ékszerek, meg ilyesmi. Céges kocsija is lesz. És a tied?
- Az is kurva.




Három férj verseng egymással, hogy kinek hülyébb a felesége. Így az első:
- Az én feleségem olyan hülye, hogy két héttel ezelőtt vett egy autót magának, pedig nincs is jogosítványa.
- Uuuu, tényleg elég hülye - jött a válasz a másik kettőtől .
A második férj:
- Az én feleségem olyan hülye, hogy a múlt héten vett egy repülőgépet, pedig, se hangárunk, se repülőt vezetni nem tudunk!
- Bakker, a te feleséged tényleg hülyébb - állapították meg a többiek.
Végül a harmadik férj következett:
- Az én feleségem annyira hülye, hogy elment két hétre nyaralni, vitt magával két doboz óvszert, pedig nincs is farka!




Négy férfi elment golfozni az egyik délután. Miután végeztek, az egyik elindult, hogy rendezze a számlát. A másik három elkezdett beszélgetni a fiaikról.
- Az én fiam építkezési vállalkozó. Olyan sikeres, hogy az egyik barátjának adott egy házat ajándékba. - mondta az első.
- Az enyém autóügynök. Már 3 városban van ügynöksége. Annyira megy neki,
hogy a múltkor adott az egyik barátjának két Mercédeszt.
- A fiam bróker - mondta a harmadik. - annyira sikeres, hogy egy hatalmas
részvénycsomagot adott az egyik barátjának.
Mikor a negyedik férfi s csatlakozott hozzájuk, őt is megkérdezték, mit
csinál a fia.
- Az én fiam homoszexuális. Nem vagyok túl boldog emiatt, de biztos jó
lehet, mert a három legutolsó barátja adott neki egy házat, két autót és egy
hatalmas részvénycsomagot.
 
 
0 komment , kategória:  Viccek vegyesen..  
Drágul a szerencse.
  2010-01-31 17:30:09, vasárnap
 
  Februártól 25 forinttal drágább, 225 forint lesz az ötös, a hatos és a skandináv lottó, de a heti ötös lottónál első alkalommal a február 7-i, a hatos lottónál a február 8-i, a skandináv lottónál pedig a február 11-i játéknál kell 25 forinttal többet fizetni.

A Szerencsejáték Zrt. korábban a gyártási és működési költségek növekedésével indokolta az áremelést. Az öthetes játékoknál a februári hetekre már a megemelt díjat alkalmazták: az ötös lottón január 10-től, a hatos lottón január 11-től, a skandináv lottón pedig január 14-től. A lottóárak emelésével nőnek a nyeremények is: az előzetes becslések szerint például az ötös lottó kéttalálatosai 100-150 forinttal, a háromtalálatosok akár 1000 forinttal többet fizethetnek az eddigi nyereményeknél.

Az előzetes adatok szerint a Szerencsejáték Zrt. kicsit több mint 150 milliárd forint bevétellel és 5-6 milliárd forint adózás előtti nyereséggel zárta 2009-et, míg a terv 140 milliárd forint bevétel és 2,4 milliárd adózás előtti nyereség volt - tájékoztatta Somorai László, a Szerencsejáték Zrt. szóvivője az MTI-t még a múlt év végén. Elmondta: a költségvetési befizetés az előzetes adatok szerint elérte az 52 milliárd forintot, ez valamivel elmarad a 2008. évi közel 60 milliárd forinttól.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Holnaptól emel a BKV
  2010-01-31 17:29:08, vasárnap
 
  Többe kerül hétfőtől (Február 1.) az utazás a BKV-val - átlagosan 4 százalékkal emelkednek a tarifák. A havi bérlet 9800 forintba kerül majd, a vonaljegyeknél viszont az átlagosnál nagyobb a drágulás: egy jegyért az eddigi 300 helyett 320 forintot kell majd fizetni.

Drágul a parkolás is a fővárosban, mivel a díj a BKV-jegy árához kötött. A legtöbbet továbbra is a Margitszigeten, illetve a budai Várban és a Citadellán kell fizetni, ahol a parkolási díj holnaptól 640 forint lesz óránként.

Hétfőtől drasztikusan drágul a vasúti- és a buszközlekedés is. A MÁV-Start, a GYSEV és a Volán-társaságok bérleteinek ára átlagosan 10 százalékkal emelkedik, a menetjegyek viszont 15 százalékkal drágulnak.

Jön a regisztrációs jegy is

Az áremelés csak a január 31-ig, azaz vasárnapig elővételben megvásárolt menetjegyek árát nem érinti. Február elsejével megkezdődik a regisztrációs jegy fokozatos bevezetése is - március elsejétől kötelező ezt kiváltaniuk az ingyenes utazásra jogosultaknak. Június végéig nem büntetik a mulasztókat, július elsejétől azonban már 500 forintos pótdíjat kell fizetni azoknak, akik nem váltottak regisztrációs jegyet.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
     1/41 oldal   Bejegyzések száma: 407 
2009.12 2010. Január 2010.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 407 db bejegyzés
e év: 4750 db bejegyzés
Összes: 36972 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 6497
  • e Hét: 108396
  • e Hónap: 279567
  • e Év: 4680408
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.