Regisztráció  Belépés
yaskane.blog.xfree.hu
EZ AZ ÉV AZ ÉN ÉVEM. AMIRE VÁGYOM, AZT ELÉREM. SIKERES ÉS BOLDOG VAGYOK. A CSODÁK ÚTJÁN HALADOK. yaskane :)
2008.10.16
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 1 
Nyaktorna
  2011-02-07 08:44:24, hétfő
 
  Nyaktorna

A nyaktorna nemcsak az izmokat lazítja, nyújtja, hanem az agyi vérkeringést is fokozza. A gyakorlatokat lassan kell végezni, folyamatosan tudatosan lélegezni kell közben, nehogy szédülést váltsanak ki.

1. Egyenes háttal üljünk, karok a test mellett leengedve. Lazán fordítsuk el a fejünket jobbra, majd balra és ismételjük 8-szor!

2. Karunk lazán a test mellett leengedve. Továbbra is egyenes háttal üljünk, majd fejünket egészen lazán hajtsuk előre, majd hátra és ismételjük 8-szor.

3. A karok a test mellett lógnak. A bal vállat emeljük fel a fülhöz, majd egészen lazán ejtsük vissza. Majd a jobb vállal is végezzük, váltakozva ismételjük 8-szor.

4. Karunk a test mellett lógnak. Mind a két vállat egyszerre fülhöz emeljük, és lassan visszaengedjük. Ismételjük 8-szor.

5. Karjainkat a magasba emeljük a fejünk fölé, nyújtott könyökkel. Nyújtózzunk felfelé felváltva a jobb és bal karunkkal. Fejünkkel kövessük a karunk mozgását. Ismételjük oldalanként 8-szor.

6. Mind a két karunkat behajlítjuk, fogjuk meg vállunkat. Körözzünk könyökünkkel egyszerre a levegőben, próbáljunk nagy köröket leírni. Ügyeljünk rá, hogy vállunk és lapockánk jól hátrazárjuk körzés közben.

7. A karok a test mellett lógnak. Mind a két vállunkat emeljük fel fülhöz, innen húzzuk hátra, lapockánkat jól zárjuk hátra, majd lazán engedjük le a vállakat, így körözzünk 8-szor.

8. Karok a test mellett nyújtva. Fejünket fordítsuk el erősen a jobb vállunk felé, úgy hogy fejünk ne hajoljon hátra, és a törzs is egyenes marad. Próbáljunk meg fordulás közben a jobb váll mögé nézni. A gyakorlatot mindkét oldalra ismételjük meg 8-szor.

9. Karunk maradjon a test mellett nyújtva. Lazán ráhatjuk a fejünket a jobb, majd a bal vállunkra; ismételjük 8-szor.

10. A karok még mindig nyújtva. Lazán körözzünk a fejünkkel 4-szer jobbra, 4-szer balra.

11. A karokat emeljük oldalra nyújtott könyökkel vállmagasságig, tenyereket támasszuk fel, és mintha el akarnánk tolni valamit a tenyerünkkel. Nyújtózzunk 8-szor mindkét irányba.

12. A karokat nyújtva tartva mind a két vállunkat hátrahúzzuk, jól hátrazárjuk a lapockánkat, majd a karokat lazán visszaengedjük előre; 8-szor ismételjük.

(Szerző: Lampért Zsófia)



 
 
1 komment , kategória:  EGÉSZSÉG, életmód, filozófia  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 1 
2011.01 2011. Február 2011.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 83 db bejegyzés
e év: 1060 db bejegyzés
Összes: 8090 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 332
  • e Hét: 3783
  • e Hónap: 63005
  • e Év: 575123
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.