Regisztráció  Belépés
vg999.blog.xfree.hu
Az ÉLET a lényeg! xxx xxx
1901.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/6 oldal   Bejegyzések száma: 52 
Balázs Antal
  2011-01-30 17:26:05, vasárnap
 
  (Pesthidegkút, 1881. okt. 7. - Bp., 1944. dec. 13.)
-vendéglős.
Tanulmányait Bp.-en végezte. Katonai szolgálatát követően 1924-ben vette át a hűvösvölgyi Balázs vendéglőt, melyhez a család üzletei (pl. Jánoshegy, Máriaremete) közül neve legjobban kötődik. E helyen ükapja a XVIII. sz. végén nyitott szerény csárdát, s azt dédapja 1838-ban építtette át vendéglővé.
1900-ban a villamosforgalom megindulása, 1911-ben a növekvő vendégforgalom miatt bővítették. A vendéglőnek saját házi baromfitelepe is volt. Művészek, arisztokraták, polgárok, munkások egyaránt látogatták, Erzsébet királyné is megfordult itt. Az államosításkor fia, Antal vezette az üzletet, amely 1980-ban leégett.
1999 ben újra kinyílt, de 2009 ismét leégett.
Az épület falai jelenleg omladoznak, megközelítése életveszélyes.









 
 
0 komment , kategória:  Híres Magyarok  
Kárpátia - Ugye gondolsz...
  2011-01-30 15:07:56, vasárnap
 
  Ugye gondolsz néha rám?
Csillagfényes éjszakán,
Mikor nyugszik minden szépen, csendesen,
Csak a honvéd nem pihen.

Ugye hallod angyalom?
(Nem nagyon.)
Hozzád száll a sóhajom,
Messzi, távoli széllel néked üzenem,
Te leszel a kedvesem.
Messzi, távoli széllel néked üzenem,
Te leszel a kedvesem.

Várlak vissza, várlak én,
Két karomba zárlak én.
Tudom visszajössz egy nyári szépnapon,
Visszavár a két karom.

Hideg téli éjszakán,
A katona készen áll,
Védi ezt a drága, szép magyar hazát,
Sok ezernyi vészen át.
Védi ezt a drága, szép magyar hazát,
Sok ezernyi vészen át.

HIBÁS VIDEÓ BESZÚRÁS!
 
 
0 komment , kategória:  Zene  
Intrepid repülőgép-hordozó
  2011-01-30 02:16:35, vasárnap
 
 


Az INTREPID (CV-11) az ESSEX osztályú repülőgép-hordozók közé tartozott. Ennek az osztálynak az építését 1940-ben határozták el. Két ütemben 32 repülőgép-hordozót akartak szolgálatba helyezni azzal a célkitűzéssel, hogy az Amerikai Egyesült Államok néhány éven belül több repülőgép-hordozóval rendelkezzen, mint a világ összes többi tengeri hatalma együttesen, ami arra utal, hogy az USA vezető politikusai és katonai vezetői már ekkor számoltak egy új világháború közeledtével. Végül is az ESSEX osztályból csak 24 repülőgép-hordozó készült el. A többiek építését leállították, illetve törölték a csendes-óceáni háború vége felé, mivel a japán flotta túlnyomó része ekkorra már megsemmisült. Kellő előkészítés után az INTREPID építését 1941. december 1-jén kezdték meg, és a hajót 1943. augusztus 16-án helyezték szolgálatba. Mintegy négy hónapos bejáratás és a személyzet kiképzése után, 1944/45-ben tevékeny résztvevőjévé vált a japánok ellen vívott csendes-óceáni háborúnak. A fedélzetről felszálló repülőgépek részt vettek a Leyte-, a Marshall- és Palau-szigeteknél, valamint a Truk, Formosa és Okinawa térségében vívott légi-tengeri harcokban. Az INTREPID a harcok során öt ízben rongálódott meg kisebb-nagyobb mértékben, egy alkalommal egy japán torpedóvető repülőgép torpedója találta el, négy másik alkalommal japán öngyilkos kamikaze repülőgépek okozták a sérüléseket. A vízvonalban és a fedélzeten 102 mm-es páncélzattal védett hajót azonban mindig gyorsan ki tudták javítani. Az INTREPID-et 1951-től 1954-ig felújították és korszerűsítették. Új gőzkatapultokkal látták el, felszállófedélzetét megerősítették, meghosszabbították, és egy ún. szögfedélzettel kiszélesítették, hogy egyrészt a nehéz sugárhajtású repülőgépek fel- és leszállására is alkalmassá tegyék, másrészt lehetővé váljon repülőgépek egyidejű fel- és leszállása. Az átalakítás után vízkiszorítása 30 580 tonnát, teljes hossza pedig 272,7 métert tett ki. 1966-tól 1968-ig részt vett a vietnami háborúban az amerikai 7. flotta tagjaként. 1974-ben 31 évi aktív szolgálat után az tartalékba helyezték, majd 1980-ban törölték a haditengerészet állományából. A hajót 1982-ben egy amerikai múzeumalapítvány vette át és gondoskodott múzeumi célú felhasználásáról. Az első látogatók 1983. augusztus 3-án léphettek fedélzetére. Az INTREPID New Yorkban, a manhattani 46. utca végén, a Hudson-folyón horgonyzik.

Tecnikai adatok:

- Vízrebocsátás: 1943
- Vízkiszorítás: 27 000 t (üresen); 34 550 tonna (harckészen)
- Sebesség: 33 csomó
- Személyzet: 2600 - 2900 fő
- Hajtómű: 4 hajócsavar, 4 gőzturbina - 150 000 hp
- Hatótávolság: 25 000 km
- Hossz: 266,09 m
- Szélesség: 28,35 m
- Merülés: 8,83 m
- Fegyverzet: 12 db 127 mm-es (4×II, 4×I-/38), 32+ db 40 mm-es légvédelmi ágyú, 46+ db 20 mm-es légvédelmi gépágyú; 80-100 db repülőgép
- Páncélzat: övpáncél és a hangárfedélzet 62,5 - 102 mm









 
 
0 komment , kategória:  Hajók, tengeralattjárók  
86 villámcsapás
  2011-01-30 01:36:28, vasárnap
 
  Az Ancestry családkutató oldal újabb bővítése: a legújabb adatbázis frissítésben a búr háborúban résztvevő brit katonák adatlapjait tették mindenki számára elérhetővé. Ebből kiderül: három év során 86 ember halt meg villámcsapások miatt.

A viktoriánus kor végét fémjelező konfliktusban 86 ember halt vagy sebesült meg életveszélyesen villámcsapás következtében - sokkolta olvasóit az Ancestry legújabb bővítése kapcsán felkapott részlettel a The Daily Telegraph. Az Ancestry.co.uk címen bemutatott adatlapokból azt is megtudhatjuk, hogy volt olyan eset, amikor egyszerre két emberbe csapott bele a mennykő.

A neten is elérhető adatok azonban persze jóval szélesebb kört mutatnak be: 55 ezer, az 1899 és 1902 közötti konfliktusban elhunyt, megsebesült, elfogott stb. katona adatlapja között tallózhatunk, akik közül 22 ezren életüket vesztették. A legveszélyesebbek a betegségek voltak: vérhasban, tífuszban és elfertőződött sebesülések miatt legalább 12 ezer katona vesztette életét. Persze vannak különlegességek is: az egyik katonát egy krokodil falta fel az Uszutu folyónál.

A katonák egyébként adatbázisa azért is lényeges, mert ezek a személyek eddig hiányoztak az 1901-es cenzusokról: a népszámlálások idején ugyanis ők épp a világ másik felén küzdöttek.

forrás: (Origo)
 
 
0 komment , kategória:  Történelem  
Gyepükaján - Nagykeszi
  2011-01-30 01:28:56, vasárnap
 
  A községtől kb. 2 kilométerre délkeletre, a Marcal (Nádtó) patak jobb partján található egy kis méretű sáncokkal erősített földvár és tőle kb. 150 méterre délnyugatra az egykori Nagykeszi falu templomának romja. Nagykeszi első írásos említése 1230-ból való, de 1421-től Szentkirálykeszi néven említik. 1548-ban már puszta-községként szerepel.
A földvár központi dombja kb. 20x15 méter nagyságú, szabálytalan alakú. Három oldalról egyenes szakaszokkal, 8-10 méter széles V alakú eredetileg 2,5 méter mély árok határolja. Észak és északnyugat felé a terep természetes lejtése segíti a kimagasodást, itt az árok vonala nem követhető csak a belső domb erős lejtője. Az időszakos kis patak medre is ezen az oldalon húzódik.
Holl Imre és Parádi Nándor 1982-es ásatása során előkerült leletanyag XII-XVI. századi. A kis földvár létesítésének és használatának első periódusa az Árpád-kor második felére a XII. század végére, XIII. század elejére tehető. Ez a kis alapterületű halomvár egy megerősített kisnemesi kúria lehetett, amelynek nagyobb szabású kiépítése megerősítése később sem történt meg.
A hatékonyabb védelmet a helyi nemesek által talán a tatárjárás után felépített, román stílusú kőtemplom nyújtotta. A templom tornya védelmi jellegű, földszintje ablaktalan, a földszinten nem volt bejárata. A torony felsőbb szintjeit lőrés-ablakokkal látták el. A toronyba a kegyúri karzatról, az első emeleten lehetett bejutni. Az alaprajzilag eltolt helyzetű torony a templom nyugati bejáratát is védte. A templom köré egy kb. 30 méter átmérőjű közel kör alakú kerítőfalat építettek.





















 
 
0 komment , kategória:  Magyar várak, kastélyok  
Jagdpanzer IV
  2011-01-30 01:01:26, vasárnap
 
 


A Stug III rohamlöveg felváltása céljából 1944 elejétől kezdték gyártani a Jagdpanzer IV páncélvadászt. Az eredeti elképzelés szerint a Panzer IV alvázára a Panther harckocsik 75 mm-es StuK 42 L/70-es lövegét szerelték volna. Ezt az elképzelést hevesen ellenezte Guderian tábornok, szerinte a tankok gyártása lett volna az elsődleges, ezért az új jármű a Guderian kacsa gúnynevet kapta. A gyártás elején kiderült, hogy a Pantherek lövegét át kell alakítani a beépítéshez, ezért átmenetileg 75 mm-es L/48-as löveggel szerelték a járművet, ami a StuG IV nevet kapta. Ezután ismét egy átmeneti megoldás, a 75 mm-es KwK 40 L/48-as löveg következett, majd a véglegesnek szánt verzió, a néha Panzer IV/70-nek nevezett páncélvadász. (Ennek is volt eltérő futóművű változata.) A sokféle módosítás is jelezte, hogy kissé kapkodva tervezték, de félelmetes fegyvere miatt igen hatékonynak bizonyult, főleg a gyengébb szövetséges tankok ellen vált be. Alacsony felépítésű, de kissé orrnehéz, és a terepen bizonytalan mozgású jármű volt.




Technikai adatok:

- Hossz: 8,65 m
- Szélesség: 3,28 m
- Magasság: 1,96 m
- Súly: 25 800 kg
- Legénység: 5 fő
- Fegyverzet: 1 db 75 mm-es StuK 42 L/70 löveg, 1 db 7,92 mm-es MG 34 géppuska
- Motor: 1 db 12 hengeres Maybach HL 120 TRM; 300 LE
- Sebesség: 40 km/h (úton)
- Hatótáv: 210 km
- Páncélzat: 20-80 mm










Képtár: Link
 
 
0 komment , kategória:  Tűzérség, tankok  
Lamorghini
  2011-01-30 00:23:44, vasárnap
 
  Képtár: Link















 
 
0 komment , kategória:  Képtár ajánló  
Ágyúkkal győzött Arkhimédész
  2011-01-30 00:15:03, vasárnap
 
  Tükrök helyett ágyúkkal győzött Arkhimédész
A legenda szerint Arkhimédész tükrök segítségével gyújtotta fel a Szürakuszait megtámadó római flottát. Egy új kutatás szerint azonban ezek csak elvakították a támadókat, és a görögök gőzágyúkkal illetve lángoló lövedékek végeztek a hajóhaddal.





A tükrökről szóló legenda a középkorban született meg: eszerint a görög zseni ezekkel lobbantotta lángra az ostromló hajóhadat. A kortárs források azonban hallgattak minderről: Plutarkhosz egy pózna-alakú eszközről számolt be, amely menekülésre kényszerítette a rómaiakat, Galénosz pedig egy lángokat kibocsájtó szerkezetről írt.

Cesare Rossi, a Nápolyi Egyetem gépészmérnöke a gőzágyúk mellett teszi le a voksát, amelyeket korábban Leonardo da Vinci rajzairól ismertek, aki azonban szintén az ókori feltalálót hivatkozta forrásként. Az ilyen gőzágyúk agyagból készített, és a görögtűzhöz hasonló gyúlékony, nehezen oltható keverccsel megtöltött lövedékeket lőttek ki. Rossi szerint az ókori fegyver nagyjából 6 kilós golyókat tudott kilőni, 60 m/s sebességgel, és ezek nagyjából egy 150 méteres hatókörön belül voltak bevethetők.

Korábban Joannisz Sztakasz and Evangélosz Sztamatisz görög mérnökök vizsgálták Arkhimédész tükreit, majd 2005-ben újabb demonstrációval kutatták, hogy felgyújthatók-e a hajók egy ilyen megoldással. Ezek azonban nem voltak sikeresek, és az ókori tengerészek nagyon könnyen elolthattak minden tüzet, amit egy esetleges tökéletes tükörrel generálhattak. Rossi felfedezése előtt azonban pár évvel a Discovery Channel is tesztelte a gőzágyút, és Állítólag című műsorukban megvizsgálták, tényleg hatásos lehet-e egy ilyesfajta fegyver.

Rossi korábban több ókori fegyvert is megpróbált rekonstruálni: Flavio Russo és Ferruccio Russo történészek bevonásával készítették el a római hajítófegyverek rekonstrukcióját, míg Feruccio a mérnöki szerkezetek háromdimenziós mását alkotta meg. Rossi emellett az ókori motorok titkát is megpróbálta megfejteni, amelyek általában ellensúlyok bonyolult rendszerével működtek.

Forrás: (Origo)
 
 
0 komment , kategória:  Történelem  
Iron Maiden (kép)
  2011-01-28 23:59:03, péntek
 
 


Képtár: Link
 
 
0 komment , kategória:  Iron Maiden  
Intim részek
  2011-01-28 23:53:17, péntek
 
  (Private Parts, 1997)

Színes, magyarul beszélő, amerikai vígjáték, 109 perc, 1997




A rádiózás királya, minden idők legsikeresebb önéletrajzi könyvének írója - aki előtt semmi és senki sem szent, és senki és semmi sem tabu - ő Howard Stern. A botrányairól elhíresült amerikai rádiózás koronázatlan királya mellett a filmben felbukkan több híres amerikai lemezlovas is. A főszerepet, Howard Sternt ugyan ki más játszaná, mint maga Howard Stern.

Rendezte: Betty Thomas

Szereplők:
Howard Stern (önmaga)
Fred Norris (önmaga)
Robin Quivers (önmaga)
Gary Dell'Abate (önmaga)
Mary McCormack (Alison Stern)
Jackie Martling (önmaga)
Carol Alt (Gloria)
Kelly Bishop (Ray Stern)
Richard Portnow (Ben Stern)
Paul Giamatti (Kenny Rushton)
Henry Goodman (Moti)












 
 
0 komment , kategória:  Filmek, Színészek, Sztárok  
     1/6 oldal   Bejegyzések száma: 52 
2010.12 2011. Január 2011.02
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 52 db bejegyzés
e év: 337 db bejegyzés
Összes: 1801 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 343
  • e Hét: 2390
  • e Hónap: 13042
  • e Év: 134194
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.