Belépés
yaskane.blog.xfree.hu
EZ AZ ÉV AZ ÉN ÉVEM. AMIRE VÁGYOM, AZT ELÉREM. SIKERES ÉS BOLDOG VAGYOK. A CSODÁK ÚTJÁN HALADOK. yaskane :)
2008.10.16
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
Még 1 nap: töröljük Google és Youtube keresési előzményeket
  2012-02-28 20:58:42, kedd
 
  Még 1 nap: töröljük Google és Youtube keresési előzményeinket

Március elsejétől megváltoznak a keresőóriás adatvédelmi irányelvei. Általa tárolt kereséseinket néhány kattintással eltávolíthatjuk. Link
 
 
0 komment , kategória:  Érdekes-hír-tudomány-ezotéria  
Lehet élni tej nélkül?
  2012-02-28 09:00:00, kedd
 
  A laktózérzékenység, tejallergia esetén sokan kerülnek szembe a problémával: hogyan jut a szervezet elegendő kalciumhoz? Hiszen a tejtermékeknek magas a kalciumtartalmuk, rendszeres fogyasztásukkal fedezhető a szükséges napi mennyiség. Ha le kell róluk mondani, mi lesz a csontokkal, a fogakkal, az izmokkal, az idegrendszerrel?

A kalciumnak nagyon fontos szerep jut a csontok, fogak épségének fenntartásában, hozzájárul az idegrendszer megfelelő működéséhez, segíti az izmok összehúzódását, ráadásul az enzimek működéséhez és a megfelelő mértékű véralvadáshoz is szükség van rá. Mivel a felszívódási aránya nem túl jó - átlagosan 20-40 százalék -, folyamatos pótlása alapvető feladat.

A legkönnyebben a tejtermékekből szívódik fel, ezek hiányában egyéb forrásokról kell gondoskodni.
A szójatejben rengeteg a kalcium. Használható krémlevesekhez, főzelékekhez, burgonyapüréhez.
A tofu semleges íze miatt számtalan módon ízesíthető, így változatos ételek készülhetnek belőle.
Kelkáposztából, borsóból és tarkababból ízletes leveseket főzhetünk. Ha a főzeléket szójatejjel habarjuk, még gazdagabb kalciumforráshoz jutunk.

A kínai kel is remek kalciumforrás. Salátának elkészítve tökéletes: adjunk hozzá még legalább kétféle zöldséget, locsoljuk meg extraszűz olívaolajjal, s szórjuk meg mandulával. Ez utóbbi is sok kalciumot tartalmaz, ezért kétnaponta tanácsos elrágcsálni belőle egy-egy marékkal akár natúr állapotban, akár pirítva.

Mit tehet még?

Használja kevesebbszer a sószórót, ez segíthet abban, hogy csontjai erősek maradjanak. Minél több só kerül a vérbe, a szervezet annál több kalciumot von el a csontokból a megfelelő egyensúly fenntartásáért.

Egyen minél több friss zöldséget, a legtöbbnek ugyanis magas a káliumtartalma. A kálium segíti a kalcium kiválasztását és felszívódását, így több hasznosul a bevitt mennyiségből.

Ne vigye túlzásba a fehérjefogyasztást. A sóhoz hasonlóan a túl sok fehérje is kalciumot von el a csontokból. Ha magas fehérjetartalmú diétán van, emelje meg a bevitt kalcium mennyiségét.

Mozogjon! A szabad levegőn való séta, kocogás, túrázás erősíti a csontokat, így segít megelőzni a csontritkulást.

A kalciumhiány különösen veszélyes a gyerekek esetében. A korai kalciumhiány akadályozza
a csontok fejlődését, de idegrendszeri vagy mentális zavarokat is okozhat. Felnőttek esetében a hiánya izomgörcshöz, csontritkuláshoz vezethet, a csontok törékenyebbé válhatnak. 19-60 év között naponta 1000 mg kalcium szükséges, ez a mennyiség 60 éves kor felett 1300 mg-ra emelkedik. Szintén növekszik a kalciumszükséglet a terhesség és a menopauza idején.

A D-vitamin megfelelő mennyiségű bevitele rendkívül fontos, mivel segíti a kalcium felszívódását. Javasolt hetente kétszer 10-15 percet a napon tölteni, hiszen a napfény a legjobb természetes D-vitamin-forrás. Ha nincs lehetőségünk napozni, fogyasszunk csukamájolajat, lazacot, makrélát vagy tonhalat.



Link
 
 
0 komment , kategória:  EGÉSZSÉG, életmód, filozófia  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2012.01 2012. Február 2012.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 58 db bejegyzés
e év: 794 db bejegyzés
Összes: 8092 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 0
  • e Hét: 2344
  • e Hónap: 7220
  • e Év: 676672
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.