Belépés
hartvigjoe.blog.xfree.hu
Túrkeve időjárása. HARTVIG JÓZSEF
1951.01.14
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
Eső.
  2012-04-28 05:44:40, szombat
 
  Csapadék legközelebb 02.-án. / szerdán / éjféltől várható.  
 
0 komment , kategória:  Általános  
Tájékoztatás
  2012-04-26 22:13:46, csütörtök
 
  ============


--------------


˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘˘


...... ........... ........... ........... ........... ......


...... .........




Túrkevei adatok:(Kétpercenként frissül)>>> Link<<<


A kistérképen az adatok, percenként frissülnek.(Nyomj F5-öt!)~~~~~~





________________________


Petőfi tér: >>>




Webkamerás képem.(Naponta, több alkalommal cserélem a képet)
Látogass vissza később is !
Nagy kép:Jobb egér katt képre "Kép megjelenítése>katt..)
Előző képek:>>>Link<<<







OMSZ kistérségi szintű időjárási veszélyjelző rendszere:
Forrás:
>>>Link<<<Mezőtúri kistérség >megjelenő képen jelölve.



Európai műholdkép

Link<<<Link








Főoldal - amsz.hu - Meteorológiai adatbázis
>>>Link
AMSZ észlelési adatbázis
>>>Link
Oszágos helyzetkép.
>>>Link<<<Jelenidő.
>>>Link<<<Hőmérséklet.
>>>Link<<<Csapadék.
>>>Link<<<Szél.
>>>Link<<<Légnyomás.
>>>Link<<<Páratartalom.
Előrejelzés:
>>>Link<<<Rövidtávú:(Holnapi)
>>>Link<<<3 napos.
>>>Link<<<8 napos hőmérsékleti




Elérhetőségem: hartvigjoe@gmail.com <<<<<<<<<<



Fotóim:

-Panorámió:>>>Link<<<

-Ország Album:>>> Link<<<

-Webalbumom:>>>Link<<<

TVN.-Képtáram:>>>Link<<<

Fotóalbum:>>>Link<<<


Videóim :

-youtube:>>>Link<<<

-Google:>>> Link<<<Megszünt (Az összes videót a youtubera töltöttem át.)

- Videa:>>> Link<<<

-TVN.-vidótáram:>>>Link<<<

Pontos idő:>Link




A jövő hónapba:
Link




Link



 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Kellett volna az eső, de....
  2012-04-25 11:20:07, szerda
 
  Csak összecsurgott 1mm.


Egy kis szitálás mégis csak lett. Este óta 0.5mm eddig.
12:45h.




Tőlünk délkeletre halad.
11:15h.



Az eső zónák, ismét elkerülték Túrkevét
10:30h.


-


ÍGY VONULT EGÉSZ ÉJSZAKA, A DUNA -TISZA KÖZT
03:45h.



Két zivatargóc kerülte el Túrkevét. (Piros háromszög Túrkeve)
Link



18:08h.>>>>Tőlünk délkeletre egy zivatargóc vonul.(Száraz zivatar nálunk.)


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Eső a láthatáron.
  2012-04-22 17:14:29, vasárnap
 
  Rövid időn belül, esőzóna éri el térségünket.
19:18h.Esni kezdett az eső. A szél feltámadt élénk szél és erős széllökés.


Link

20:12h.Jelenleg szitáló eső. Eddig is változó intenzitással esett.
Eddig, 1mm. eső esett.
20:50h. Ismét jobban eleredt az eső.
22:20h.Már nem esik.
2.5mm. esett ma este.
Az éjszaka folyamán még várható kisebb eső.
04:50h.Közepesen felhős az ég. Az éjszaka összesen 2.5mm. eső esett.
2 percenként frissülő adatok.>>>Link<<<

Esőre a nap folyamán nincs kilátás , viszont estére ismét számíthatunk esőre.(A most mértnél, nagyobb eső valószínű.)
Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
6.7mm.eső, 20.-án. és 21.-én..
  2012-04-21 21:32:30, szombat
 
  Eső után:


 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Vastag felhőzet, eső nélkül.
  2012-04-18 16:11:39, szerda
 
  Ez a műholdkép 18.-án. 15:45h.-kor készült.





Forrás:>>>Link<<<

A magas felhőzet vonulása után, már Romániába intenzív eső látható.>>>Link<<<
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Túrkeve- kisvasút.
  2012-04-17 09:21:11, kedd
 
  A Kisújszállási Gazdasági Vasútról



1947.V.14. ,,Kisújszállás a KM. támogatását kéri, hogy a Pusztatenyőn álló, mintegy 14 km hosszú kincstári tulajdont képező gazdasági vasút sínhálózatát a kuncsorbai út megépítéséig a város kapja meg használatra. A kuncsorbai földút az esőzések alkalmával annyira felázik, hogy a gazdák képtelenek földjeiket megközelíteni. A cukorrépa termés elfuvarozását ez a körülmény csaknem lehetetlenné teszi. Az új gazdák földjei kizárólag ezen a vidéken vannak, a kisvasút megépítése elsősorban rajtuk segítene."

,,Túrkeve város a Túrkeve és Törökszentmiklós között elterülő, mintegy 7 000 kateszteri hold felosztott terület forgalomba való bekapcsolása végett keskeny nyomközű vasút építését vette tervbe. Ezzel a megoldással a vidék gazdáinak termelési és szállítási nehézségeit megoldhatónak véli. A vonal hossza 30 km, várható építési költsége 500 000 Ft."

1947. A Pusztatenyői Lőszerraktár kisvasútja felbontva, ennek pályaanyaga és 60 db kocsija Kisújszállásra elszállítva.

1947.VI. A Kisújszállás-Csorba vonal építésének kezdete.

1948.V.9. A 12 km hosszúságú Kisújszállás-Csorba vasútvonal műszaki átadása a közforgalom számára, majd V.15.-én megindul a korlátozott közforgalom.

1953. A Csorba-Túrkeve vonalszakasz építése és átadása a forgalomnak.

1954.V.1. A Kisújszállási GV vonatainak számozása mától 2101-2200.

1954. ősz. A Danitanyára vezető szárnyvonal építése és átadása a forgalomnak.

1955.III.14. A Szolnoki GVNV Kisújszállási Üzemfőnökségének pályahossza 42 904 vfm.

1958.VI.30. A Kisújszállási GV a GVI 17 számú üzemfőnöksége. Vonatainak számozása 3101-3199. Az egész hálózat a II terhelési szakaszba tartozik, a Kisújszállás-Túrkeve vonalon 7 ezrelék a legnagyobb emelkedés-esés, a Danitanyai szárnyon 8 ezrelék. A legnagyobb tengelynyomás 2.7-5.5 tonna, a legnagyobb pályasebesség 20-25 km/h.

1958. Mezőhegyesről Kisújszállásra 236 vfm. 9.3 kg-os repvágány.

1959.II.20. Közös pályahasználat a Csorbai ÁG.-al, 3600 vfm. pálya, 3 db váltó, valamennyi 14 kg súlyú.

1959.IV.23. Az alábbi 14 kg sínnel épült vágányrészek felbontva (?) :

Túrkeve-Csorba - 169+30 pálya jobb oldalán réparakodó vágány

- 214+00 pálya jobb oldalán réparakodó vágány

- 215+75 pálya bal oldalán réparakodó vágány

- 246+30 pálya bal oldalán Vörös Csillag Tsz. deltavágány

- 259+10 pálya bal oldalán sertésnevelő telepre vezető csonka

Danitanyai szárny - 26+00 pálya jobb oldalán 50-es istállóhoz vezető csonka

1960.I.18. A Vörös Csillag Tsz. a Danitanyai vonalból kiágazást kér az új 100-as istállóhoz trágyaszállítás végett.

1960.IV.1. Megszűnik a GVI, az üzemfőnökséget a MÁV Debreceni Területi Igazgatósága veszi át.

1962-ben a Kisúszállási Tüzép iparvágánya felbontva, vissznyeremény 275 vfm. 7 és 9.3 kg vágány, valamint 1 db 9.3 kg váltó.

1963. A MÁV Kisújszállási GV vonalainak hossza 36.4 km, menetrendi mezőinek száma:

- Kisújszálás-Túrkeve 382

- Túrkeve-Danitanya 382b

1964.II.-ban a MÁV visszaállítja a Kisújszállás-Csorba vonalszakaszon az eredeti 20 km/h sebességet. A 10 km/h órás lassújel indokolatlan volt, mert a felépítmény, bár 9.3 kg súlyú, de a talpfa és betonalj állag igen jó. Ez évben Vekerdy István a GV Üzemfőnöke.

1965-ben a fővonalak javítása miatt az alábbi 14 kg sínnel épült, évek óta forgalmon kívül lévő mellékvágányokat szedik fel:

- Ördögárka mrh.

- Vöröscsillag elágazás

- Csontos tanya mrh.

- 50-es elágazás

- Kisújszállás terményraktár (épült 1952-ben, 266 vfm)

Ugyanebben az évben a GV járműállománya a következő:

- 5 db C50-es motormozdony

- 8 db Ba-Bak kocsi

- 2 db B kocsi

- 2 db D kocsi

- 27 db Ja kocsi

- 5 db J kocsi

- 8 db Ga kocsi

- 3 db G kocsi

- 22 db R kocsi

- 37 db Ubn kocsi

1969.II.1. Megszűnik a forgalom a Danitanyára vezető szárnyvonalon...

1969.IV. A Tömörkényi Alkotmány Tsz. levélben közli a MÁV Debreceni Igazgatóságával, hogy a túrkevei kisvasutat megtekintették és az alábbi szakaszokat kívánják megvenni:

- 6 569 vfm fővonal (Elágazás-Danitanya)

- 4 181 vfm mellékvágány

- 650 vfm betonaljas vágány a túrkevei tárháznál

A Debreceni Igazgatóság 1 méter vágányért 65 forintot kér...

1969.XII.31. Megszűnik a forgalom a 12 km hosszú Túrkeve-Csorba vonalszakaszon...

1970.III-IV. Tömörkényből vasútbontó brigád dolgozik Túrkevén. A Túrkevei Vörös Csillag MgTsz. a Nagymajorban lévő vágányszakasz felbontását megakadályozza, mondván, hogy az az általuk korábban megvásárolt 850 vfm. pályához tartozik.

1970.XII.31. Megszűnik az utolsó, Kisújszállás-Csorba szakaszon is a forgalom...



A mozdony, ami miatt belementünk a témába nem volt túrkevei, Fegyvernekről hozták, gondolom, kiállítási céllal, amiből végül nem lett semmi.


Forrás:>>>Link<<<







Kapcsolódó témák:

482 Kisújszállás-Csorba-Túrkeve>>>Link<<<

482a Túrkeve-Danitanya>>>Link<<<

Mezőtúr-Túrkevei HÉV
1885. október 5.Teljes vonal (16 km) 1975. augusztus 31. Megszüntetését a 1968-as közlekedéspolitikai koncepció rendelte el.

974 Mezőtúr-Túrkeve>>>Link<<<

Mezőtúr-Túrkeve-vasútvonal>>>Link<<<


 
 
1 komment , kategória:  Általános  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 7 
2012.03 2012. április 2012.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 7 db bejegyzés
e év: 63 db bejegyzés
Összes: 652 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 5
  • e Hét: 40
  • e Hónap: 227
  • e Év: 27368
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.