Regisztráció  Belépés
lambert.blog.xfree.hu
Bár úgy tűnik ma, mintha csak a hamisak, a gazok és gonoszok számára gyümölcsözne az élet; ne irigyeld őket! Összeomlik alattuk a csalásra épült világ. A jövend... Ballán Mária
2006.07.04
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/19 oldal   Bejegyzések száma: 185 
Igaz történet
  2012-03-30 07:59:56, péntek
 
  Igaz történet

Ez a fiú 25 éves korában belekerült egy, az uralkodó elleni lázadásba a középkori Franciaországban. Az összeesküvésben tíz fiatalember volt.
A lázadást leleplezték és mind a tíz fiatalembert guillotine általi halálra ítélték. A guillotine egy hatalmas bárd, akit elítéltek, annak oda kellett tennie a fejét, a guillotine leszaladt, a fejet levágta.
Az utolsó estén a fiatalemberünk ott ül kilenc társával. Azon gondolkozik - mégis csak szeretett engem az apám, mert nem akarta, hogy idejussak. Ha még egyszer hazamehetnék, bocsánatot kérnék tőle. De késő, reggel kivégeznek.
Jön a hajnal, kivezetik a tíz embert, akinek a nevét mondja a hóhér az odalép, a guillotine leszalad, a fej a porba esik. Ez a fiatalember is hallja a nevét, már mozdul is, de valaki más lép ki a sorból. Úgy látszik rosszul hallottam. Aztán vége a kivégzésnek, tíz név a papíron, tíz fej a porban. A hóhérok körülnéznek, úgy látszik többet tartóztattunk le. A maga neve nincs itt. Elmehet!
A fiatalember azonnal futni kezd. Nagyon jól tudta, hogy benne volt. Az első dolga, most, most megyek haza az apámhoz, és bocsánatot kérek. Tíz év után nehéz végigmenni a régi utcán. Nehéz rátenni kezét a kilincsre, végig járni a szobákat. Minden üres. Leül az apja íróasztala elé. Itt ült mindig, innen nézett rám olyan szigorúan. Most már tudom, hogy azért, mert szeretett. A tekintete leesik az íróasztalra - egy levél - fiamnak. Reszkető kézzel bontja, mit ír nekem az apám tíz év után. Fiam, ma reggel azt olvastam az újságban, hogy holnap hajnalban kivégeznek. Én annyira szeretlek téged, hogy megpróbálok odaállni helyetted, hátha sikerül. Gyermekem gondolj arra, hogy így szeret minket Isten, hogy amikor a kárhozatunkról volt szó, Ő maga lépett oda. Lejött emberi testben, és odalépett a helyedbe, helyünkbe - elvégeztetett.
A fiú leborult az asztalra és sokáig sírt. Amikor fölkelt onnan, egészen más ember lett. Az ő szívében is elvégeztetett, új emberré lett. A fiú szíve válaszolt az édesapa áldozatára.

***********************
Gyógyíts meg engem Uram!

Uram, hiszem, hogy Te teremtettél, és hiszem, hogy ma is szeretsz engem. Egészen átjár, és körülvesz a Te teremtő energiád, erőd, és szereteted, a jóság és a szépség hatalma. Jöjj a Te gyógyító erőddel és ajándékozz meg testem és lelkem egészségével! Néha a gyermekkor zavaraitól szenvedek: a hiányos odaadás, a kevés szeretet, de saját hibáim és kudarcaim miatt is. De hiszem, hogy Te mindent meg tudsz bocsátani és mindent képes vagy meggyógyítani. Segíts, hogy ne szenvedjek többé a keserű érzésektől és élményektől! Szabadíts meg engem Szentlelked által minden negatív tapasztalattól és rossz emléktől! Adj nekem új jövőt, az öröm és a biztonság új érzetét, új kapcsolatot Veled és felebarátaimmal! Engedd, hogy átéljem gyógyításod valóságát és teljességét! Uram, bízom segítségedben. Gyógyíts meg és fordíts magad felé engem! Ámen!




 
 
0 komment , kategória:  Lélekemelő írások,gondolatok  
Mihályfalvi János legújabb videói
  2012-03-30 07:50:02, péntek
 
  VOLT APÁM, VOLT ANYÁM - KOLTAY - KORMORÁN - MIHI


Link


FELSZÁLLOTT A PÁVA - SZKÍTIA - MIHI


Link


FOGOLYDAL - MIKLÓSA ERIKA - MIHI


Link


BABITS MIHÁLY - MIATYÁNK - MIHI


Link


VÁRJ REÁM - Konsztantyin Szimonov- Darvas Iván - MIHI - FELESÉGEMNEK IRÉNKÉNEK


Link


DOCTOR ZHIVAGO - MAURICE JARRE - MIHI


Link







Kedves Barátaim és Látogatóim!

Köszönöm látogatásaikat és leveleiket. Kívánok mindenkinek Istentől megáldott, békés hétvégét, erőt, egészséget, örömteli élményeket. Lelkükbe életöröm és béke költözzön,éljék nyugalomban és
szeretetben napjaikat. Legközelebb kedden reggel jelentkezem blogbejegyzéssel. Vigyázzanak magukra és egymásra.



 
 
0 komment , kategória:  MIHÁLYFALVI JÁNOS, MIHI  
Film : Ősi idegenek - Megmagyarázatlan építmények
  2012-03-30 07:37:02, péntek
 
  Dokumentumfilm : Ősi idegenek - Megmagyarázatlan építmények

ÉRDEMES A SOROZAT TÖBBI RÉSZÉT IS MEGNÉZNI!



Link




 
 
0 komment , kategória:  Filmek, videók  
Interjú Dr. Surján Lászlóval: A Megbékélés Chartája
  2012-03-30 07:26:41, péntek
 
 



Már megszoktuk, hogy a sajtóban a politikai pártok, ha nem éppen egymást támadják, folyamatosan csak a sikerekről beszélnek, miközben a valóság sanyarú arcával kell szembesülnünk nap, mint nap. Talán ennek a felismerésnek a hatására jöttek létre civil szervezetek, kezdeményezések, hogy amit a politika képtelen kezelni, azt a maguk módján valahogy megpróbálják helyrehozni. Egy ilyen kezdeményezés a Charta XXI mozgalom, melynek megalakulásáról és céljairól Surján Lászlóval, a KDNP EU parlamenti képviselőjével beszélgetek.

- Mikor és milyen célokkal indult a mozgalom?
- Első nyilvános fellépésünk a nagymegyeri konferencia volt 2010. október 24-én. A résztvevők egyhangúan elfogadták a mozgalom alapító-okiratba foglalt elveit, amelyet Charta XXI-nek neveztünk el. Célunk egy olyan civil mozgalom, amely kinyilvánítja a térségünkben élők egymásrautaltságát, és tudatosítja, hogy sokan élnek itt, akik békét, összefogást, együttműködést szeretnének. A Mozgalom tagja lehet bárki, aki tudja, hogy szülőföldje számára csak előnyös, ha a térséget mások is szeretik, nyitott más nemzetek értékeinek felismerésére és tiszteletére, elutasít minden gyűlölködést, kész a szomszéd népek történelmének, kultúrájának, esetenként nyelvének megismerésére. Annak az uniós elvnek Közép-Európában való megvalósításáról van szó, amelyet Jean Monnet úgy fogalmazott: nem országokat, hanem embereket egyesítünk.

- Azt tapasztaltam, hogy sokan nem is értesültek a Charta XXI megalakulásáról. Mi ennek az oka? Érdektelenség, egyszerűen csak elmentek mellette, vagy pusztán csak kommunikációs hibáról beszélhetünk?
- Kommunikációs hibára mindig lehet, de ritkán érdemes hivatkozni. Tény, hogy információs özönben élünk, s a nagy zajban nem könnyű valamit meghallani. Televízió műsorok, napi és hetilapok, internetes portálok foglalkoztak velünk, rádióműsorok is viszonylag gyakran. Ez türelmet és kitartást igénylő munka.

- Ebben a jelenlegi politikai környezetben, a szomszédos országokban egyre jobban erősödő nacionalista törekvések mellett milyen esélyei vannak a Megbékélés Chartájának? Milyen volt a visszhangja a kezdeményezésnek, milyen fogadtatásra talált?
- 2011. februárja óta él tíznyelvű honlapunk, amelynek címe beszédes: chartaxxi.eu.

Link

Charta, mert ez a szó érthető a térség valamennyi nyelvén. XXI, mert XXI. századi megoldást kínál egy régi problémára, és a kiterjesztés EU, részben mert valóban uniós a gondolat, részben, mert így egyetlen országot sem emelünk ki a többi felé. E honlapon egy év alatt háromezer ember regisztrált, ami nem lelkesítően nagy szám, de nem is kell szégyenkezni miatta. Mivel a magyar sajtó lényegesen többet foglalkozott velünk, mint a szlovák, román vagy szerb, a nem magyar ajkúak kevesebben vannak, de számuk növekszik. A nemzeti kérdésben túlzásokba eső emberek mindenütt vannak. Nálunk is. Mondanivaló hiányában sokan a gyűlöletre építenek és ellenségképet gyártanak. De a többség ezt elveti. A szlovák nacionalizmus egyik tűzfészke Zsolna volt. Mégis meghívtak oda előadást tartani és sokan alá is írták a Chartát.
Mi megbékélést, összefogást, együttműködést hirdetünk. Ez vonzóbb, mint a gyűlöletre és félelemre építkezés. A nacionalista handabandázás mintha megkönnyítené, hogy az emberek letegyék a voksukat a megbékélés mellé.

- Lehet-e ennek valamilyen hatása az autonómia törekvésekre?
- Az autonómiát alaptalan félelmek teszik elfogadhatatlanná a többségi nemzetek számára. Ha a Mozgalom elterjed, e félelmek legalábbis a lakosságban csökkennek vagy elmúlnak. Hogy hat-e ez a politikára, nehezen jósolható. Távlatosan azonban biztosan.

- Mik az eddigi tapasztalatok, létezik-e egyáltalán valamiféle remény a történelmi megbékélésre, lehet-e feledtetni Trianon gyászos örökét?
- A múltat sem feledni, sem eltörölni nem kell, nem is szabad. A jövőt azonban építeni kell, s a jövő nem a konfrontáció. Az Unió biztosítja a mozgás szabadságát, személyeknek és vállalkozásoknak egyaránt. Valaha egy nagy ország több nyelven beszélő polgárai voltunk, és békében éltünk egymással, illetve együtt védtük közös hazánkat. Ezt a gondolkodást kell visszahozni, de nem a múltba révedve, hanem előre tekintve.

- A charta szellemiségének kiteljesedése bizonyos értelemben védelmet, egyfajta biztonságot is jelentene a kisebbségek, a szórványban élők számára. Adott-e ehhez bármilyen politikai, kormányzati, vagy akár társadalmi támogatás Magyarországon, vagy akár az EU-n belül?
- Szavakban persze minden szinten szinte minden megvan. De a mi mozgalmunk hangsúlyozottan civil. Azt a bizonyos biztonságot a nyílt tekintet, a baráti kézfogás adja meg. Az nem helyes, ha a kisebbség bezárkózik, külön világot épít, büszke arra, hogy nem ismeri, vagy nem jól ismeri a többség nyelvét. Nyitni kell, s ember-ember kapcsolatokat építeni. Fájdalmasan érint, ha azt hallom, hogy a két közösség között nincs érdemi kapcsolat.

- Ha már az EU-nál tartunk, milyen nehézségekkel néznek szembe a tagországok a bevándorlási politikát illetően, hiszen már ma is sokmilliósra tehető az Ázsiából és Afrikából betelepült kisebbségek lélekszáma.
- Ez egy egészen más kérdés, kívül esik a Charta gondolat világán. Európa, bár sok szempontból hanyatlik, még mindig gazdag a világ többi országához viszonyítva. A szegényeken segítenie kötelesség. A tömeges bevándorlás, mint afféle új népvándorlás, kényes kérdéseket felvető probléma. Ha abból indulunk ki, hogy megoldja-e a bevándorlók problémáját az áttelepülés, a feleletem az, hogy csak ideig-óráig. Mert a beilleszkedés, főleg a második generáció számára nem könnyű. Elítélem, hogy az európaiak egy része bizonyos munkákat nem hajlandó elvégezni, vendégmunkásokat alkalmaz, majd ezeket idegennek tekinti és ellenük hangulatot kelt, olykor erőszakhoz is folyamodik. De elítélem a bevándoroltak szeparatizmusát és az olykor tapasztalt erőszakos cselekményeket is. A cél itt is az kellene legyen, hogy mindenki emberhez méltó életet élhessen a szülőföldjén.

- A Megbékélési Mozgalom milyen feladatokat ró az azt aláírókra? Milyen programokat kínál a célokban meghatározottak eléréséhez?
- Feladatot semmit, az aláírás elvi nyilatkozat. Programok vannak és egyre több akció, amelyről a honlapon lehet tájékozódni, illetve esetenként az érintettek emailben kapnak értesítést. Csapatunk részt vett bográcsfőző versenyen, disznóölésen, Mikulás ünnepségen. Konferenciáink során hitet tettek előadóink az összefogás szükségességén. Ősztől Budapesten rendszeresen tartunk összejöveteleket, előadásokkal akarjuk bővíteni a szomszédainkra vonatkozó ismereteket. Számítunk a tagság spontán akcióira is. Nagymegyeren például művészeti tábor keretében foglalkoznak a Charta gondolatával.

Abban a hitben állok fel az asztaltól, hogy egyszer majd átlépve kormányokon, pártokon, napi politikán, a Kárpát - medencei népek önnön kezükbe veszik saját sorsuk alakulását...

- Botz Domonkos - Pólus Média -


Link


A megbékélés chartája

ÍRJÁK ALÁ MINÉL TÖBBEN!!!!!!!!!!!!!!!






Mi, a Kárpátok ölelte térben élő közép-európaiak, az elmúlt évezredben gyakran változó országhatárok közé szorultunk. Történelmünk viszontagságai közepette megtapasztaltuk az összetartozás és a közös munka örömét, de a megosztottság és a viszály keserveit is. A XX. század végén e térségen hét állam osztozott, közülük Magyarország, Románia, Szlovákia és Szlovénia már az Európai Unió tagjai, s önazonosságuk megtartásával megkezdték a köztük lévő határok felszámolását.

Miközben térségünk államai között általában folyamatosan javuló kapcsolatról beszélhetünk, nem tagadjuk, hogy időről-időre komoly feszültségek gerjednek közöttünk. A kölcsönös megértést nehezíti, hogy nem ismerjük egymás kultúráját, történelmét. A közeledés gátja az is, hogy több országban léteznek szélsőséges, és a szomszéd népek elleni hangulatkeltéstől szavazatokat remélő pártok. Sikerük a múlt mély sebeiből fakad. A XXI. század mást kíván.

Észrevéve, hogy nemzeti érdekeinket sokkal hatékonyabban tudjuk elérni, ha egymást segítjük, mintha egymás ellen fordulunk,
tudva, hogy különösen az Európai Unión belül egymásra vagyunk utalva,
megtapasztalva, hogy egy ilyen közeledést a pártok egy része határozottan ellenez,
belátva, hogy a kormányok a jószomszédi kapcsolatok kialakításában csekély sikert értek el,

felismertük, hogy a nemzeteink közötti, a XXI. században oly igen fontos kiengesztelődés megvalósítása elsősorban magánemberektől, civil szervezetektől illetve az egyházaktól várható.

E felismeréstől vezettetve ezennel egy Megbékélési Mozgalom létrehozását kezdeményezzük. E mozgalomhoz csatlakozhat bárki, aki

tudja, hogy szülőföldje számára csak előnyös, ha a térséget mások is szeretik,
nyitott más nemzetek értékeinek felismerésére és tiszteletére,
elutasít minden gyűlölködést,
kész a szomszéd népek történelmének, kultúrájának, esetenként nyelvének megismerésére.

A Megbékélési Mozgalom elsősorban magatartási forma és életmód, nem szervezet. Csatlakozni hozzá e nyilatkozat aláírásával lehet.

Mi, a Megbékélési Mozgalom hét országból származó kezdeményezői, tudatában vagyunk a jövendő nemzedékek iránti felelősségünknek, ezért az egymás iránti ellenségeskedés helyett a megbékélés útját választottuk. Ragaszkodunk anyanyelvünkhöz, történelmünkhöz, kultúránkhoz. Nem megszüntetni, hanem elfogadni akarjuk különbözőségeinket. Azt reméljük, hogy egyre többen felismerik: egymást támogatva megerősödünk, egymással tusakodva Európa peremére szorulunk.

Kelt Nagymegyeren, 2010. október 24-én

ALÁÍROM:



Link

Link
 
 
0 komment , kategória:  TÖRTÉNETEK,ÍRÁSOK,HÍREK  
Száraz György : A változás magyar látszata
  2012-03-30 07:21:08, péntek
 
  Változik-e a dolgok lényege társadalmunkban? Valóban van-e számottevő és kiértékelhető változás az életünkben vagy csak a változás látszata? Érdekében áll-e a mindenkori hatalomnak a változás? Ha nem, miért nem? Miért hitetjük el magunkkal, hogy az ,,új" feltétlenül jobb is? Az elégedetlenség kultúrátlanságáig fajulnak a dolgaink?





Miről szól a civilizáció? Gyorsan rávághatnánk, hogy a változásokról. De ez csak a felszín, a mély azonban hallgat. Kicsit olyan érzésem volt, amikor jobban utánagondoltam az életünknek - és nem csak a tünetek szintjén, hanem a lényegét tekintve -, hogy tulajdonképpen hatalmas ellentmondáshalmaz húzódik meg az életünk koreográfiája mögött.

Arra a felismerésre jutottam, hogy a változás egy szlogenné, egyfajta propagandisztikus fogássá vált, egy retorikai elemmé züllött, amelyet bármikor be lehet vetni. Úgy hívják, hogy ,,reform". De nevezhetjük: megújulásnak, jólétnek, szebb jövőnek, üdvnek, tanulásnak, választásnak, szavazásnak stb. Dunát lehetne rekeszteni a változásra vonatkozó üres lózungokkal, merthogy azok a legtöbb esetben nem valódiak! Ezek szerint becsapnak minket.

Kb. ilyen tipizálható kérdések ötlöttek fel bennem, s szerintem másokban is:

- Az elhízott emberek hány esetben szedik vissza fáradságos munkával leadott kilóikat?
- Az egyik testi betegség után nem jön-e a másik? (Gyógyszer-biznisz.)
- A lelkünket meg tudjuk-e valóban gyógyítani vagy csak a tüneteket kezeljük?
- Jobb lett-e az életünk az elmúlt 120 évben a folyamatos garnitúra-váltásokkal? Valódi történelmet tanítanak-e az iskoláinkban?
- Boldogabb-e a magyar ember?
- Csalunk-e/korrumpálódunk-e, ha lehetőségünk nyílik rá? A könnyebbik utat választjuk, vagy a nehezebbet?
- Jó-e a párkapcsolatunk ennyi év után is? Van-e a szívünkben önzetlen szeretet?
- A munkánk mellett jut-e elég időnk gondtalanul élni, foglalkozni a családunkkal, a barátainkkal és önmagunkkal?
- Mindent meg tudunk-e adni a gyermekeinknek, amit szeretnénk: egzisztenciától az erkölcsi nevelésen át a valódi individualizációig (spirituális beteljesedésig)?
- Milyen egyedi és maradandó értékeket teremtettünk az eddig eltelt életidőnkben?





Én csak szerényen teszem fel ezeket a kérdéseket, mert meg vagyok győződve arról, hogy ezeken és a hasonlókon le lehet mérni, hogy hol tartunk jelenleg.





A média azt szajkózza, hogy változzunk, ámde cseberből-vederbe juttat. Sokszor hamis és korrupt módszerekkel befolyásol bennünket, mert a nemes célokat csak elhiteti, sugalmazza, de ígéretei sok tekintetben semmitmondóak és függőségbe taszítanak. Valójában a fogyasztói szokásainkat irányítják, de eszük ágában sincs változtatni az életünkön. Mi lenne, ha minden ember egészséges volna? Ha boldogan és elégedetten hajtaná a fejét a kispárnájára? Ha békében tudna egymás mellett élni minden szomszéd és valamennyi állam?

A nagy hal megette a kishalat. - Ezt látom ma az életünkben. Mindenki törleszkedni próbál és vannak, akik nem szégyellnek a másik kárán meggazdagodni. De nem sorolom, bizonyára világos, hogy mire célzok.

Ezek fényében a helyzetet meg kellene oldanunk. Ebben segíthet a múlt megismerése és az örök értékekkel való kapcsolatfelvétel. Ugyanis aki azt sem tudja, hogy mi az állandó princípiumok és a változó dolgok közötti lényegi különbség, annak esélye sincs helyes döntést hozni. Az állandó, időtlen, transzcendens énünket nem tudja az emberi véleményalkotás, de még a gondolkodás sem megváltoztatni. A spirituális énünkre nincs hatással a változó, tárgyiasult világ: a dolgok, a javak, a pénzért megvehető dolgok, aminek a hiányával küszködünk. Ami állandó, az nem lehet dolog, nem lehet megfogható, csak attól finomabb lehet. Itt szokták a mai tömegoktatásban részesülők elveszíteni a fonalat, mivel nem értik, hogy miért nem megfogható valami. Nos, azért, mert a változás mindig a felszínt érintő dologgá vált a társadalmunkban, s nem is ismerjük milyen a valódi változás. A valódi változás belső és nem külső.





A belső változások pedig egyetlen célt szolgálnak: eljutni azon értékekig, amelyek önmaguknál fogva jók és megkérdőjelezhetetlenek. Mivel mi alapvetően kétkedőknek lettünk nevelve, imádunk kritizálni és nyafogni, ebből következik, hogy nem szeretjük a megkérdőjelezhetetlen értékeket. Pedig ha úgy hívnám őket, hogy erények, tudás, béke, bölcsesség..., akkor mindenki értené. De szerintem ez ma nem sikk. Mert minden úgy van beállítva, hogy csak a változás a jó, a követendő trend.

S miközben a birkaszelleművé nevelt fogyasztó követi a változásokat, elterelődik a figyelme a változatlanról. Ez egy csapda. Attól, hogy sok lehetőséget kapunk - például a médiától -, még egyáltalán nem leszünk bölcsebbek a választáskor. Attól, hogy meggazdagszunk, még nem feltétlenül lesz kifinomult az ízlésünk.

Azt tapasztalom, hogy a változásokba szó szerint belehajszolják az embereket. A kissé hisztérikussá és stresszessé tett emberek pedig roppant jól irányíthatók. Pedig a változás a legtöbb esetben csupán mítosz, egy lufi, amit jó nagyra fújnak, miközben a legrosszabb csíráját plántálják az emberbe: az elégedetlenséget. Az elégedetlen ember pedig ritkán tud megállni a kultúrátlanság lejtőjén. (Vajon hányan tudják, hogy mit jelent a kultúra?) De ez már egy másik történet.

Konklúzióként leszűrhetjük, hogy a változás látszata nem magyar találmány, de mi valahogy mindenre vevők vagyunk. Azt ajánlom, hogy ne dőljünk be minden ,,újításnak", sokkal inkább legyünk résen és éberen figyeljük a változások mögötti valóságszinteket, az örökérvényű értékeket, amelyek csak nagyon ritkán változnak, vagy sosem!



Boldog napot!

Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Száraz György : A magyar nép ősi vallásának újraírása
  2012-03-30 07:11:24, péntek
 
  A történelemkönyveinkből hiányzik a valódi magyar őskor és ókor. Eddig nem volt szabad olyan szavakat kiejtenünk, mint szakrális fejedelemség vagy királyság, esetleg magyar szentírás, vagy a magyar nyelv magasrendűsége. Miért? Talán mert ez visszavezetne a magyarság eredetéhez, ami pedig világossá tenné, hogy kik vagyunk és miért élünk ezen a planétán.





Figyeljük meg azokat a történelmi tévképzeteket, amelyek az ősi vallásunk elrejtéséhez és megtagadásához vezettek. Az egyik ilyen eszme a materializmus. Ha ma valaki elolvasná az összes vallástörténettel foglalkozó könyvet, de azt csak egyetlen aspektusból, az anyagelvűség síkján értelmezné, akkor képtelen lenne megérteni a vallások lényegét. A vallások attól és csak addig vallások, amíg valódi utat kínálják fel a Legfelső Tudathoz. Amint elveszítik a magasabb dimenzióikat, ellentettjükbe fordulnak át. Mivel a magyar tradíciókat a materializmus korában megfosztották az egyetemességüktől és a transzcendenciájuktól, ezért elveszítették a lényegüket, a kvintesszenciájukat. Azaz aki hallott róla, az kapásból csak téves következtetéseket vonhatott le róla. Pl.: a szakrális királyaink jogköreit és feladatait könnyen összetévesztették a földi királyok hasonló nevű, de alapvetően eltérő funkcióival.





A másik tipikus tévedés és hamisítás a magyar ősvallás sámán-központúságát firtatja mondván, mily primitív hiedelem a magyar hitvilágban és hitéletben, hogy holmi sámánok, hovatovább sámánnak öltözött bohócok és csalók, irányítják egy nép vallásos életét. Azzal próbálták lejáratni a magyar táltos hagyományt, hogy a mai ezotéria önjelölt prófétáival és kétségtelenül visszataszító ezo-marketingjével vontak párhuzamot, sugallván, hogy ehhez kell hasonlítani a magyar ősvallást. Nem szeretnék senkit megsérteni, de a mai Magyarországon olyan a helyzet a táltosi hagyományokkal kapcsolatban is, mint a focival: mindenki azt hiszi, hogy ért hozzá, de valahogy nem látszik az önzetlen, önfeláldozó és szent tettek sokasága. (Megint csak tisztelet a kivételeknek.) Van viszont marketing, ami még inkább azok malmára hajtja a vizet, akik nevetségessé akarják tenni ezt a gyönyörű és egyedülálló hagyományt, tudniillik, a magyarok spirituális örökségét őrző lelkek munkáját. Ergo nem a táltossággal, nem a beavatásokkal, nem a tradíciókkal, hanem az azokat csak részben vagy rosszabb esetben csak látszólag birtokló és közvetítő réteggel van a baj a meglátásom szerint.





A harmadik tabu, hogy ha egyszer a Bibliában nem szerepel a magyarság, akkor nem lehet sem ősi, sem hiteles a vallása. Továbbá ha a magyarság Istene nem azonos az Ószövetség istenével, akkor istentagadó, bálványimádó és maga az álruhába bujtatott Sátán. Röviden így foglalhatnám össze ezeket az állításokat. Nos, nem itt és most fejtem ki, de valóban igaznak tartom és egyetértek azzal, hogy a magyar nép származása messze túlmutat a mai Biblia keretein, ezért nem baj, ha kevés utalást találunk a magyarokra az emberek által kanonizált és átírt Könyvek Könyvében. Amúgy pedig az, hogy kinek ki az istene, avagy ki milyen urat szolgál, az világosan látszik a történelemből. Ne felejtsük el, hogy mi csak teremtmények vagyunk: isteni idea és egy kis hamu. Mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy hova tartozik: az Őseredeti Fényhez vagy a másképpen megnyilvánult Fényhez, és ha döntött, akkor a szerint kellene élnie.

A következő pont lehetne az a ,,mítosz", amelyet a fejlődésnek hívnak. A 21. századi polgár úgy lett felnevelve, hogy kapásból egyenlőség jelet tegyen a múlt és az ,,elavult, dohos, lejárt, lecserélendő, eldobandó, nevetséges" szavak közé. Nem vagy trendi, nem haladsz a korral, lemaradsz, ha a múltba nézel. Közlöm, hogy a múltba nem nézni szoktak, hanem megismerni azt. Az emberi test is a múlt terméke. Mutass nekem egy olyan dolgot a fizikai világban, ami nem a múltból jött elő. Viszolyogni a múlttól egyenlő a halálfélelemmel. A mi kultúrán ezért is a halál kultúrája, vagy inkább csak kultusza. S mi ezeket a halálkultuszokat hívjuk fejlődésnek. Az emberi elmét és lelket gúzsba kötő termékeket és eszméket hívjuk haladásnak. Példákat is mondok. Az ipari módszerekkel előállított termékekben egyre kevesebb a valódi természetes összetevő, s egyre több a szintetikus, mesterséges adalék. Akkor az elfogyasztott táplálék most az életet szolgálja vagy a halált? Előre félünk a testünk levételétől, mintha azzal valami végérvényesen lezárulna és megsemmisülne, s fel sem merül bennünk a kozmikus Renddel, az isteni törvényekkel való összhang és az öröklétbe való visszatérés lehetőségének teljes belső átélése ilyenkor.





Vagy vegyük a halálfélelem másfajta arcát! Amikor a legtöbb ember mindent megtesz az öregedése ellen - a reklámok is erre hajaznak -, akkor az a minőségi, szakrális életet szolgálja, vagy a pusztulást? Szerintem menekülünk az idő elől. Időzavarban élünk, s iszonyadunk mindentől, ami a felbomlásról szól. Egy szakrális vallásban ilyen elképzelhetetlen lenne.

Szóval a múltban sokkal fejlettebb vallások és kultúrák virágoztak a Földön, s hozzájuk képest nem fejlődtünk, hanem visszafejlődtünk. Ez egy tudati degeneráció, elbutulás és antispiritualizálódás. A magyar nép ősi vallása tudatszinteket összekapcsoló, transzcendens, kultúrateremtő, metafizikával rendelkező, a Teremtővel összekapcsoló, kinyilatkoztatásokon alapuló és univerzális, s ebből fakadóan toleráns vallás. Miért kellett lecserélni?

Aki pedig veszi a fáradságot, hogy megismerje a múltunkat, az beláthatja ezen állítások igazságtartalmát. Sokat fogok írni ilyen és ehhez hasonló témákról, hogy hozzájáruljak a magyar szellemiség újjáéledéséhez. Meglátásom szerint megérett az idő, hogy lépésről-lépésre megközelítsük a magyarság Isten-hitét. Ennek érdekében elkerülhetetlen érintenünk a legkényesebbnek tűnő kérdéseket is. Tabuk nélkül kell beszélnünk olyan kérdésekről, mint a metafizika, a magyarság ősvallása, mitológiája, eredete, szelleme és lelke, kiválasztottsága, szakrális királysága, nyelve, hagyatéka, beavatásai, küldetése és hogy mivé teheti magát népünk, ha képes rá.


Boldog napot!



Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
Száraz György : Hová tűnt a magyarság őstörténete?
  2012-03-30 07:03:57, péntek
 
  Történelmünket tanulmányozva két alapvető jelenséggel kerül szembe minden magyar ember. Egyfelől olyan érzése van az embernek, mintha a földkerekség egyik legősibb, legspirituálisabb és legígéretesebb jövőjével rendelkező népével ismerkedne meg, másfelől pedig azt tapasztalja, hogy ezt a magyar emberek viselkedése, életstílusa és életminősége nem tükrözi vissza. Vajon miért?





A jelen az én filozófiám szerint a múlt eredményeképpen születik a fizikai síkon, más síkok azonban nem hogy beleszólhatnak, de tudatosan bele is avatkozhatnak a jelenünkbe. Isten mindig fenntartja magának a változtatás jogát. Ezzel együtt a magyarság múltja tömény homály, amely meggyőződésem és kutatásaim alapján nem isteni intervenció hatására jött létre, hacsak a szabad akaratot nem tekintjük annak, amellyel megáldottak minket. A magyarságnak éppen Istennel való kapcsolata szakadt meg a fizikai síkon. Azért csak az anyagi síkon, mert a transzcendentális-spirituális síkokon nem tud megszakadni ez a kapcsolat. Ahol viszont a beszűkült emberi elme megjelenik, ott transzcendenciáról aligha beszélhetünk. Így marad a hit, s annak alacsonyabb fokozatai: a remény, a vakhit és a spekulációk, no és persze az ezeken alapuló vallások, amiket inkább neveznék hiedelemrendszereknek és babonavilágnak, mint valódi vallásoknak.

Összességében azt szűrtem le, hogy a magyarság múltja finom szólva nem stimmel. Sőt, bizonyos történelmi időpontok környékén tudatos - nem isteni - ráhatásra megváltoztatták, módosították azt. Így viszont már nem igaz. Akkor pedig bármilyen szép jelent és jövőt szeretnénk teremtetni, az olyan volna, mint egy ingoványra épített ház, vagy a Pisai Ferde Torony: azaz elferdült, torz, instabil és lakhatatlan.





A magyarságra ősi történelmét bizonyára sokan jobban ismerik nálam. Nem is szeretnék én tüzet adni a sárkánynak, de azért mint magyar lelkületű ember a magam szintjén a nemzet tagjaként ki óhajtom fejezni szavak formájában az intuícióimon alapuló tudásomat. Tekintsen mindenki erre úgy, mint a prizma által megtört fény egyik színére. Reményeim szerint aki velem együtt gondolkodik, eljuthat a prizmáig, amiből a többi frekvenciatartományba tartozó színek sokasága kiindul, sőt még talán azon is túlra, felfelé, az anyagtalan, időtlen és tér nélküli lét felé. De induljunk ki abból, amit ismerünk, illetve abból, amit sajnálatos módon nem ismerünk!

A népünk múltját szerintem nem ismerjük, de ami nagyobb baj, hogy a vallását sem, s ami még nagyobb, hogy az eredeti tudását sem. Ami a történelmet illeti, ha csak az elmúlt 500 évre tekintek vissza - egyelőre évszámok nélkül, nem elveszve a részletekben -, akkor azt láthatjuk, hogy a magyarság idegen uralom (vagy annak befolyása) alá került és bizonyos értelemben ez a folyamat a mai napig tart.





Az egyes ideológiáknak soha nem állt érdekükben, hogy ez az elnyomott, kihasznált és orránál fogva vezetett nép összefogjon, összekovácsolódjon egy cél - például a szabadság - érdekében, hiszen az alapjaiban veszélyezteti az uralkodó elit hatalomgyakorlását. Ennek megakadályozása érdekében az egyik legfőbb stratégiai lépés a mindenkori oktatási-nevelési rendszer felhasználása. Ez minden korszakra érvényes. Ha olyan szellemi elitet nevel ki, vagy állít a katedrára a mindenkori hatalom, amely őt kiszolgálja - s ez elemi érdeke -, akkor az nagymértékben támogathatja őt, s hosszú távra megalapozhatja a uralmát.

Vetítsük ezt a magyar történetírásra, illetve történelemkitalációra! Felépítettek körülöttünk egy olyan históriát, amely nélkülözi az őstörténelmet, illetve annak jelentős részét. Konkrétan minden olyan tényt elutasítanak és hiteltelenítenek, amely nem igazodik decensen a ,,hivatalos" paradigmákhoz. Ha valaki ellentmond a tudományosságnak, akkor azt előbb-utóbb kitolják, kifúrják, vagy akár kizárják a belső körökből. Ilyen értelemben a magyarság történelmét az elmúlt 500 évben átszövi a hagyományrombolás és hazaárulás. Olyan érzésem van, mintha egyes vezető beosztású személyek nem hagyják érvényesülni és hatni a szakrális történelmünket. Helyette legyártanak egy nem túl színvonalas és több sebből vérző történelemféleséget, amelynek van ugyan köze a múlthoz, de nélkülözi a lényeget. Azt az az esszenciát, amiből erőt meríthetne a mai magyar ember, azt a múltat, amiben a jelenünk gyökerezhetne. Ezáltal tulajdonképpen elveszik a jövőnket is. Hangsúlyozom, én nem valamiféle szélsőséges ideológia nevében írom, amit írok, hanem a normalitás nevében. Más népeknél ugyanis azt látom, hogy büszkék a múltjukra és képesek erőt meríteni belőle. A magyarságnál ezt alig-alig tapasztalom, tisztelet a kivételnek. De nem ez a jellemző.







Ma úgy tanítanak a múltunkról, mintha nem lenne olyan őstörténetünk, amire büszkék lehetnénk. Mintha barbároktól, primitív nomád hordáktól származnánk, akik tettei miatt szégyellnünk kellene magunkat. Mintha mi valamiféle kultúra- és hagyományromboló, másokat leigázó és megsarcoló, kegyetlenségünkről és istentagadásunkról híres népek lettünk volna nagyjából I. István uralkodásáig.

Ezen feltételezéseknek és rágalmaknak nyugodt szívvel ellentmondhatunk, mert nem felelnek meg a valóságnak. A mérvadó történész álláspontok enyhén szólva is tévednek. Tegyünk kísérletet arra, hogy visszaállítsuk az ősi magyar szakrális hagyományokat, mert ez a szükségszerűséget szolgálja! Igaz, ez sok idegen szívűnek nem fog tetszeni, de így legalább mindenki leleplezi valódi szándékait.


Boldog napot!




Link
 
 
0 komment , kategória:  Boldog napot  
MVSZ programok 2012 áprilisában
  2012-03-30 06:53:16, péntek
 
  2012. április -- Szelek hava

A hónap jeles vendégei:

Aradi Éva, Barlay Ö. Szabolcs, Bottyán Zoltán, Drábik János, Kiss Dénes, Obrusánszky Borbála,
Pápai Szabó György, Rácz Sándor

2. hétfő

17.00 Bartók-terem -- Herman Ottó Társaság — MIKOR VESSZÜK KOMOLYAN A ZÖLDENERGIA BIZTONSÁGÁT? MEDDIG LESZ MÉG A NAGYMAROSI VÍZLÉPCSŐ A RENDSZERVÁLTÁS SZIMBÓLUMA? Filmvetítéses előadás Előadó: Huszár László mérnök-közgazdász

18.00 Széchenyi-terem ­-- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- III. Nemzeti történelmünk sorsfordulatai -- Rácz Sándor, az MVSZ tiszteletbeli elnöke, a Nagy-Budapesti Központi Munkástanács elnöke előadása, 2. rész: A forradalom fegyveres harcai

3. kedd

17.00 Bartók-terem -- GYÓGYÍTÁS -- A Gyógyító Baráti Kör programja

18.00 Széchenyi-terem ­-- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- III. Nemzeti történelmünk sorsfordulatai -- Rácz Sándor, az MVSZ tiszteletbeli elnöke, a Nagy-Budapesti Központi Munkástanács elnöke előadása, 3. rész: A forradalom politikai harcai

4. szerda

17:00 Bartók terem - Szellemi úton történő gyógyulás Bruno Gröning tanítása által, orvosilag bizonyítható módon A Bruno Gröning Baráti Kör szervezésében - Új érdeklődők tájékoztatása előzetes bejelentkezés szerint - 20-480-1770 - www.bruno-groering.org

17.00 Csontváry-terem -- Rákóczi klub -- VÁLASZTÁSOK UTÁN A FELVIDÉKEN -- A március 10-i parlamenti választás eredményének értékelése. Előadó: Tokár Géza felvidéki politológus

18.00 Széchenyi-terem ­-- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- V. Magyarország a globalizmus örvényében -- KIÉ MAGYARORSZÁG? -- Mit kell tennünk a magyar nemzet megmaradásáért és Magyarország megtartásáért ? Dr. Drábik János jogász, újságíró és publicista előadás-sorozata 3. rész

5. csütörtök

17.00 II. emelet, 219-es szoba -- Kovács Imre Társaság -- BANKVILÁG ÉS MAGÁNCSŐD.

Előadó: Körmendi Gyula gépészmérnök, válságmenedzser

18.00 Arany János-terem -- A SPACEHARMONY EGÉSZSÉG ÉS SUGÁRVÉDELMI RENDSZERÉNEK ISMERTETÉSE -- Egy forradalmian új magyar találmány bemutatása, egészségvédelem, minden káros sugárzás átalakítása által. Az Élet és Energia Kft. valamint a Fény és Szeretet Kft. szervezésében Szeretettel és meglepetésekkel várjuk az érdeklődőket!

10. kedd

16.30 Arany János-terem - MAG - A MAGYAR NYELV ŐSI TITKAI Előadó: Kiss Dénes

18.00 Bartók-terem - SZT. LÁSZLÓ-MTA - A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- III. Nemzeti történelmünk sorsfordulatai -- Rácz Sándor, az MVSZ tiszteletbeli elnöke, a Nagy-Budapesti Központi Munkástanács elnöke előadása, 4. rész: A forradalom katona-politikai jelentősége

12. csütörtök

16.00 Bartók-terem-- NÉPI ÍRÓK BARÁTI TÁRSASÁGA -- Gondolatok Veres Péter ,,Mit ér az ember ha magyar" című könyvből Előadó: Dr. Neszményi Károly c. egyetemi tanár, a Népi Írók Baráti Társasága társelnöke

13. péntek

18.00 Bartók-terem -- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI -- I. Őstörténetünk keleti gyökerei -- Pápai Szabó György református lelkész előadása, 3. rész: Szkíta eleink a magyar nemzettudatban

14. szombat

10.00 Széchenyi-terem -- "CoD TM GYÓGYULTAK KLUBJA" - "Kezedben tartod az életed" - segítség RÁK esetén - az egészség megőrzésére az őserdő ereje, az életerő forrása" -- Előadók: Prof. mag. Dr. Dávid Tamás elnök, tudományos főigazgató, az osztrák becsület-rend tulajdonosa és Dr. Várady Tamás onkológus

15.00 Széchenyi-terem ­-- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI -- I. Őstörténetünk keleti gyökerei -- Dr. Aradi Éva magyarság-eredet kutató előadása, 2. rész: Indo-pártusok. A hsziung-nuk Kínától a Kárpát-medencéig és Atilláig. Kusánok, Heftaliták és utódaik Indiában. Összegzés: Jövőnk Ázsia!

16. hétfő

17.00 Bartók-terem - Herman Ottó Társaság - A SPORT SZEREPE AZ IFJÚSÁG ÉLETÉBEN- Filmvetítéses előadás Előadó: Dr. Géczi István a Testnevelési Egyetem tanára

18.00 Arany János-terem -- A SPACEHARMONY EGÉSZSÉG ÉS SUGÁRVÉDELMI RENDSZERÉNEK ISMERTETÉSE -- Egy forradalmian új magyar találmány bemutatása, egészségvédelem minden káros sugárzás átalakítása által. Az Élet és Energia Kft. valamint a Fény és Szeretet Kft. szervezésében Szeretettel és meglepetésekkel várjuk az érdeklődőket!

17. kedd

16.30 Arany János-terem - MAG - A SAJTÓ ÉS HAZUGSÁGAINK Előadó: Kondor Katalin

17.00 Bartók-terem -- GYÓGYÍTÁS -- A Gyógyító Baráti Kör programja

18.00 Széchenyi-terem - SZT.LÁSZLÓ-MTA - A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­-- VI. Költőink az Isten- és hazaszeretet mérlegén (Psychoanalysis Christiana)IRODALMI SAROK -- Barlay Ö. Szabolcs zenés-irodalmi estjei, 4. rész József Attila-est

Előadó: Barlay Ödön Szabolcs vasmisés paptanár, irodalom- és egyháztörténész, a Magyar Tudományos Akadémia doktora

Az előadások után Barlay Ö. Szabolcs könyvei 50% kedvezménnyel megvásárolhatók.

18. szerda

17.00 Arany János galéria (II. emelet) -- Szabadi Sándorné Sinkó Ilona aranyhímzéses tűfestő művésznő CÍMERKIÁLLÍTÁS-át megnyitja: Dr. Hargitay András olimpiai bajnok

18.00 Széchenyi-terem ­-- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- V. Magyarország a globalizmus örvényében -- KIÉ MAGYARORSZÁG? -- Mit kell tennünk a magyar nemzet megmaradásáért és Magyarország megtartásáért ? Dr. Drábik János jogász, újságíró és publicista előadás-sorozata 4. rész

19. csütörtök

17.00 - II. emelet, 219-es szoba -- Kovács Imre Társaság -- AZ IDA PROGRAM. /Nemzetközi Duna Akció/ Előadó: Dr. Berényi György gépész és építőmérnök

18.00 Széchenyi-terem ­-- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- I. Őstörténetünk keleti gyökerei -- Pápai Szabó György református lelkész előadása, 4. rész: A szkíta-hun-magyar erkölcs és jellem keresztyén szemmel

20. péntek

18.00 Széchenyi-terem ­-- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- III. Nemzeti történelmünk sorsfordulatai -- Bottyán Zoltán kutató előadása: Igazságot Magyarországnak! A Trianoni Diktátum kicsikarására és igazolására koholt és elterjesztett vádak és a valóság

21. szombat

10.00 Bartók-terem -- "CoD TM GYÓGYULTAK KLUBJA" - "Kezedben tartod az életed" - segítség RÁK esetén - az egészség megőrzésére az őserdő ereje, az életerő forrása" -- Előadók: Prof. mag. Dr. Dávid Tamás elnök, tudományos főigazgató, az osztrák becsület-rend tulajdonosa és Dr. Várady Tamás onkológus

15.00 Széchenyi-terem ­-- SZT.LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI -- I. Őstörténetünk keleti gyökerei -- Dr. Aradi Éva magyarság-eredetkutató előadása, 2. rész: Indo-pártusok. A hsziung-nuk Kínától a Kárpát-medencéig és Atilláig. Kusánok, Heftaliták és utódaik Indiában. Összegzés: Jövőnk Ázsia!

23. hétfő

17.00 Széchenyi-terem - Élő '56 Előadó: Rácz Sándor az MVSZ tiszteletbeli elnöke

17.00 Bartók-terem -- Herman Ottó Társaság — VÍZÖZÖN ÉS A GILGAMES! A VÍZÖZÖN LEGENDÁK NEM RÉSZE A GILGAMES EPOSZNAK Filmvetítéses előadás, belépődíjas! Előadó: Marton Veronika sumerológus, kutató

24. kedd

.30 Arany János-terem - MAG- EGY ELHALLGATOTT SZABÓ LŐRINC VERS

Előadó: Kiss István

18.00 Széchenyi-terem - SZT. LÁSZLÓ-MTA - A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- III. Nemzeti történelmünk sorsfordulatai -- Rácz Sándor, az MVSZ tiszteletbeli elnöke, a Nagy-Budapesti Központi Munkástanács elnöke előadása, 5. rész: A forradalom utóélete

25. szerda

17:00 Bartók terem - Szellemi úton történő gyógyulás Bruno Gröning tanítása által, orvosilag bizonyítható módon A Bruno Gröning Baráti Kör szervezésében - Új érdeklődők tájékoztatása előzetes bejelentkezés szerint - 20-480-1770 - www.bruno-groering.org

18.00 Széchenyi terem -- SZT.LÁSZLÓ-MTA — A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­-- VI. Költőink az Isten- és hazaszeretet mérlegén (Psychoanalysis Christiana) Dr. Hegedűs Loránt ny. református püspök előadása: A MAGYAR NEMZETI PATRIÓTA ADY

26. csütörtök

17.00 - II. emelet, 219-es szoba -- Kovács Imre Társaság -- KISFILMEK AZ 1950-ES ÉS 1960-AS ÉVEK MEZŐGAZDASÁGÁRÓL. Filmvetítés. Előadó: Mulvai János villamosmérnök

16.00 Bartók-terem-- NÉPI ÍRÓK BARÁTI TÁRSASÁGA -- Veres Péter ,,Magyar megmaradás" időszerűsége Előadó: Dr. Dobszay Károly ny. docens, a Népi Írók Baráti Társasága elnöke

27. péntek

17.00 Széchenyi-terem -- HAGYOMÁNYŐRZŐ DALEST -- Vendégművészek: Dévai Nagy Kamilla és tanítványai, Pálinkás Gyöngyi operaénekesnő, Belvárosi Vegyeskar Művészeti és Kulturális Egyesület Vezényel: Szabó Zoltán karnagy Közreműködnek: Sárközi Lajos, Törőcsik Márta, Oláh Katalin, Kiss Gusztáv, Léka Klári, Király Vali, Kovács János és a KARIZMA TÁNCCSOPORT, vezetőjük: Csontos Ibolya VERS: Szirmainé Piroska Zenélnek: Lakatos Ferenc és cigányzenekara. Műsorvezető: Lőrinczy Márta Műsor után tánc, zenét szolgáltatja: Kaszab Sándor Helyfoglalás az érkezés sorrendjében történik, jegyek a helyszínen válthatók. Információ: 267-4510/201, 06-30-273-1020, Zenei támogatás: 1000 Ft.

18.00 Arany János-terem -- ŐSEINK ÉS ÁRPÁD RENDJÉNEK ISTENHITE, majd kötetlen beszélgetés Előadó: Bognár József Árpád Rend Tanító

18.00 Bartók-terem -SZT. LÁSZLÓ-MTA -- A MAGYARSÁGTUDOMÁNYOK ALAPJAI ­ -- I. Nemzeti történelmünk sorsfordulatai -- Bottyán Zoltán kutató előadása, 3. rész: Igazságot Európának, igazságot a világnak, igazságot az embereknek! Igazságot. "Lutter contre l'historiquement correct" (J.Sevilla)

30. hétfő

17.00 Bartók-terem -- Herman Ottó Társaság-A GÖRÖG MITOLÓGIA SZKÍTA ELEMEI Filmvetítéses előadás Előadó: Dr. Obrusánszky Borbála hun kutató, egyetemi tanár


Májusi előzetes:

Gyógyulások az előadások közben ma is történnek!

BRUNO GRÖNING életét és gyógyításait bemutató magyarországi orvosi információs előadás-sorozatának budapesti állomása --

2012. május 5-én, 10 órakor a Magyarok Háza Széchenyi-termében.

Előadó: Dr. med. Heschl-Koller és Dr. med. J. Varga

Belépődíj nincs, adományt köszönettel elfogadnak.

Bővebb információ: http:/www.bruno-groenin.org/magyar/

Telefon: 06/30-749-2101



Minden kedden 19 órától a Kossuth-teremben KÖZÉPKORI VÍVÓ EDZÉS -- Szent István király VARÉG-gárdájának emlékét idéző vívó és alaki edzés. Komoly érdeklődők jelentkezését várjuk, érdeklődni a www.nordegard.hu címen lehet.

Minden csütörtökön 10 órától a Bolyai-teremben MERIDIÁN TORNA Tegyünk együtt a fájdalommentes életünkért -- Kulcs az egészséghez! Érdeklődni a www.312.hu, www.egeszsegbiztonsag.hu és a helyszínen lehet.

Minden hétfőn és csütörtökön 19.30 órától a Kossuth-teremben TÁRSASTÁNC (klasszikus és latin táncok) Érdeklődni lehet a helyszínen.

Minden szombaton 19 órától a Kossuth-teremben Party Dance Band zártkörű, táncos klubrendezvény. A klubtagságról érdeklődni lehet Gönczy Lászlónál a helyszínen, vagy a gönczylaci@freemail.hu címen.

Minden kedden 18.00 órakor és pénteken 17.00 órakor a Bolyai-teremben ZUMBA foglalkozás -- A Zumba a vérpezsdítő, minden testrészt megmozgató, forró latin ritmusokkal, széles körű világtáncokkal tarkított fitness program.

Minden csütörtökön 17.00 órakor a Nyirő-teremben SZAKRÁLIS KÖRTÁNC -- A szakrális körtánc egy táncterápiás módszer, amelyben az önismeret és a lélek -gyógyítás/gyógyulás kap szerepet.

A Zumba és Körtánc foglalkozásokról Farkasné Erzsébet telefonszámán lehet érdeklődni: 30/9964166, valamint a farkasn.erzsi@gmail.com e-mail címen. Információ: www.kineziologia1.hu, www.zumba-gold.5mp.eu, www.szakraliskortanc.gportal.hu


Szeretne fájdalom nélkül élni? Ha igen, várjuk telefonon történő (+36-30-940-6494 vagy +36-30-218-9508) bejelentkezés alapján a Magyarok Házában működő KIROTEEK Orvos-Manuálterapeuta (Csontkovács) Rendelőnkben.

Állapotfelmérés Salvia technikával, és Öngyógyítási tanácsok. Kínai vizsga, és tapasztalatok alapján. Csajbók Margit; meridián dr. terapeuta 06 70/2984398, 06 1/3372663, 06 30/4761117


KIÁLLÍTÁSOK



Csontváry-terem

április 1-től MAGYAR MÚLTUNK SZÜLETÉSE Szalóky József

építészmérnök, Szolgai István grafikusművész és Nyers Csaba Károly

rézlemez-domborító kiállítás



Arany János-galéria

április 18-tól CÍMERKIÁLLÍTÁS

Szabadi Sándorné Sinkó Ilona aranyhímzéses tűfestő művésznő


A kiállítások hétköznap délután 2-től 6-ig tekinthetők meg!

A műsorváltozás jogát fenntartjuk!



Tisztelt Hölgyem! Tisztelt Uram! Kedves Fiatal Barátom!
2012. április 18-án, szerdán délután 5 órára
jó szívvel várjuk a Magyarok Világszövetsége székházába,
(1052 Budapest, Semmelweis u. 1-3.), az II. emeleti Arany János galériába,

Szabadi Sándorné Sinkó Ilona
aranyhímzéses tűfestő művésznő

CÍMERKIÁLLÍTÁSÁRA

A tárlatot megnyitja:
Dr. Hargitay András
olimpiai bajnok

A kiállítás megtekinthető
2012. április 18-tól május 11-ig, délután 2-től 6-ig

 
 
0 komment , kategória:  Előadások,rendezvények  
A Károlyi család nem felejt
  2012-03-30 06:33:50, péntek
 
  Egyetért a vörös gróf szobrának eltávolításával rokona, Károlyi László




Károlyi László otthonában, a család egykori fóti kastélyában, ahol a kárpótlás furcsaságai miatt ma csak ,,albérletben" lakhat a feleségével (Fotó: Horváth Péter Gyula)

,,Nem tagadom meg! Nem felejtem el! De sohasem fogok neki megbocsátani!" Ezt Károlyi László mondta tegnap a Magyar Hírlapnak rokonáról, Károlyi Mihályról. Mindebből egyenesen következik, hogy Károlyi Lászlónak mint a Ká­rolyi család tagjának esze ágában sincs tiltakozni a Fővárosi Közgyűlés minapi határozata ellen, amelyben a grémium Károlyi Mihály szobrának eltávolításáról rendelkezett. Sőt! Károlyi László egyenesen abszurdnak érzi, hogy Ká­rolyi Mihály szobra az ezeréves magyar államiságot jelképező Parlament szomszédságába került annak idején. ,,Na ott végképp nincs helye, miután súlyos felelősség terheli a történelmi Magyarország szétdarabolásáért! - tette hozzá a most nyolcvanegy éves férfi. Károlyi Mihály Károlyi László édesapjának első unokatestvére volt. Rokon. Ám különös rokon. Károlyi László szerint a család tagjai sohasem lelkesedtek a politikus Károlyi Mihályért, hiszen amit tett, s az a szerep, amelyet vállalt, szemben állt a Károlyiak gazdag, hazát és nemzetet szerető hagyományaival.

Károlyi Lászlónak egyébként nem ez az első markáns fellépése Károlyi Mihály mesterségesen bearanyozott emlékével szemben. A férfi és felesége, Erzsébet asszony 1995-ben települt haza Magyarországra a Nyugatról, s úgy döntöttek, hogy a család egykori fóti kastélyában rendezkednek be. Meglepve látták azonban, hogy e kastély falát egy Károlyi Mihály tiszteletére avatott dombormű díszíti. Rögtön eldöntötték, hogy ez semmiképpen sem maradhat a helyén. Még akkor sem, ha a Károlyi- szoborhoz hasonlóan ezt is szép művészi munkának tartotta Ká­rolyi László. Nem ment olyan egyszerűen azonban a dombormű levétele. Tizenkét éven át harcolt az engedélyező hatóságokkal és különféle szervekkel, hivatalokkal a férfi és felesége. Szavaikból kitűnik, hogy az ellenállást a pártállami rendszer örökségének tekintik, hiszen a szocializmus messzemenően felértékelte Károlyi Mihály, a földjét osztó vörös gróf, az első magyar (nép)köztársasági elnök személyét és szerepét. Károlyi Mihály a szocialista történetírás szerint az úri Magyarországgal való végső leszámolás és a polgári átalakulás emblematikus figurája volt. Modern gondolkodású politikus, aki arisztokrata létére a baloldal felé orientálódott, megértette a baloldaliság lényegét, ennek következtében tehát messze kora előtt járt.

Károlyi László azonban úgy véli, hogy a család sokkal árnyaltabb képet őrzött a híres rokonról. Sohasem feledve például, hogy Károlyi Mihálynak esze ágában sem volt lemondani párizsi nagyköveti posztjáról akkor, amikor a Rákosi-rendszer koncepciós perbe fogta Mindszenty József hercegprímást. Pedig a Károlyiak mindig is a kereszténység és a magyarság szellemi gömbjében éltek. A kommunista Rajk László letartóztatásának hírére azonban rögtön lemondott Károlyi Mihály!

Azt a bizonyos fóti domborművet egyébként egy másik Károlyi, történetesen Károlyi István domborművére cserélték 2007. augusztus 20-án. Károlyi Istvánról nyilván elegendő lesz annyit mondani, hogy majdnem ő lett a magyar szabadságharc tizennegyedik aradi vértanúja... Tehát minden tekintetben a későbbi rokon, Károlyi Mihály felett állt. Az új dombormű avatásán egyébként kemény beszéddel lepte meg hallgatóságát Károlyi László a Fóti Károlyiak Alapítványának nevében. ,,Határozottan elítéljük cselekedeteit mint államfőnek, hisz hozzájárult ezeréves hazánk széteséséhez, majd a rákövetkező ötven év véres történetéhez. Szégyelljük sajnálatos magatartását az emigrációban, majd undorító szerepét a népköztársaságban."

Károlyi László természetesen pontosan tudja, hogy többről van itt szó, mint Károlyi Mihály szobráról. A szobor ügyét csak egy régóta húzódó politikai - ha úgy tetszik, világnézeti - harc újabb megnyilvánulásának tartja. Ahogy annak tartotta a tizenkét évig húzódó domborműcsere engedélyezési procedúráját is. Épp ennek fényében mondja azt, hogy vigyék onnan Károlyi Mihály szobrát, ahová akarják, de semmiképpen se maradjon a magyar Parlament közelében.

Sinkovics Ferenc



Link
 
 
0 komment , kategória:  MAGYAR TÖRTÉNELEM  
MTF-16 - kapható az MVSZ székházában és az újságárusoknál is
  2012-03-30 06:24:19, péntek
 
  Az MTF-16 a világhálón is megrendelhető az alábbi linkre kattintva :


Link


A könyv szerzője, Dr. Nagy Sándor :







Az előző részeket itt olvashatják:


Link


V. A DUNA-MEDENCE ŐSTELEPESEI

Rámutattam már arra a vitathatatlan tényre, hogy a Duna-medence az árja rajzásnál feltétlenül előbb települt be, mert különben az is árja kézre került volna. Vagy az árja rajzás idején ott már egy számbelileg is erős turáni telepes népnek kellett lennie. Az útirányt sem nehéz megállapítani, mert az árja és sémi népek között Mezopotámiában, a Tigris és az Eufrates (Eufrátesz) folyók alsó folyásánál élt egy sötéthajú, rövid, kerekfejű. részben szigetelő, részben ragozó nyelvet beszélő ősnép, amely külsejére nézve is különbözött a szomszédos hosszúfejű sémi és árja népektől. De különbözött a nyelve is azokétól. Ennyit erről a népről minden tárgyilagos szaktudós megállapít az eddigi ásatásokból előkerült és cserépre írt leletek alapján. Ez a nép a sumir volt, amely Kr. e. már az V. és a VI. évezredben, Mezopotámiában lakott, és ott olyan magas fokú mezőgazdasági és szellemi műveltséget fejlesztett ki, amely kihatásaiban felülmúlta az összes ókori népeket, s amely nemcsak a szomszédos Armenia, Asszíria, Babilónia, Fönícia, Elam, Káldea, Media, Egyiptom, Palesztina és Szíria fejlődésére, hanem az ember fejlődésére, haladására is döntő befolyással volt. Például az emberi hangot először a sumiroknak sikerült lerajzolni, leírni betűk alakjában, s ezt az írásmódot a babiloniak tőlük vették át és adták tovább a feniciaiaknak (föníciaiaknak). Ezektől jutott el a görögökhöz s tőlük a latinokhoz, ezektől pedig Európa összes népeihez.

A kenyérgabona azelőtt vadnövény volt. tehát bizonytalan emberi táplálék annál is inkább, mert esőtlen, száraz volt az éghajlatuk. Az égi esőre nem számíthattak, rákényszerültek tehát az öntözéses termelési módra. A nép élelmezése, a mindennapi kenyér biztosítva lett. Így lett a vadgabona az emberi élet legnagyobb ajándéka. Folyóik az Eufrates, sumirul Puratu, és a Tigris, sumirul Diglat, március közepétől szeptemberig áradtak, míg az örmény hegyekben a hóolvadás tartott. Ezáltal elárasztó öntözési módon az áradó folyók szintjénél alacsonyabban fekvő területeket könnyű volt állandóan öntözni és mezőgazdasági művelés alá venni. Így kétszeres termést is takarítottak be. Olyan volt ez a föld, mint egy zöldellő, virágzó, nagy kert. Nem ok nélkül fejlődött tehát ki ott az Édenkertről, a Paradicsomról szóló ősmonda.
Különben ez a sumir szó "éden", képzésben és jelentésben megfelel a magyar nyelv törvényeinek. "Éd" a tő, "n" a rag és "e" a kötőhangzó. Az "n", vagy lágyítva "ny" rag valamikor ősi nyelvünkben gyakori volt, amit igazol, hogy 413 község nevünkben ma is benne van. Pld. Sásony (Moson megye), annyit jelent, mint Sáson, Lapány (Zala megye) lapos. Turony (Baranya megye) túros, Gyümölcsény (Baranya megye) gyümölcsös, Hangony (Borsod megye) hangos, Eszeny (Ung megye) eszes, Ludány (Nógrád megye) ludas. Az ősi "n" ragból idővel "os", "es", "ös" rag lett. Éden tehát ma magyarul annyit jelent, mint édes, kellemes, gyönyörű, az édesanya fogalomban is ez a szó maradt meg. A sumir nyelvben is ilyenfélét jelentett.

Minden műveltségnek gazdasági alapja van. Ahol az ember minden erőfeszítésének gyümölcsét a gyomor foglalja le, ott kultúra nem fejlődhetik, mert ez abból a többletből táplálkozik, amit a gyomor meghagy. Azért minden kultúra a barázda nyomán indult el és haladt előre. Először az ősidőben is a földet kellett műveltté tenni, utána kerülhetett művelés alá a lélek. Hogy a sumirok mennyire előrehaladottak voltak nemcsak a földművelésben, hanem az iparban is, arra elég megemlíteni azt a tényt, hogy 1500 évvel előbb használták a bronzot és 1000 évvel előbb ismerték a vasat, mint az európaiak. Magyar tudósok, sajnos, ezt a népet és nyelvet teljesen elhanyagolták, mert Hunfalvi, Szinnyei és Budenz idején csak a vogulisták számára termett babér és kenyér. Az emberek pedig általában a kenyér, az állás mellé a sikert is kívánják megszerezni. E sorok írója a sumir nyelvvel és a keleti nyelvekkel egyetemi hallgató korában behatóan foglalkozott. Az utóbbiakból doktori szigorlatot is szerzett, de eredeti sumir írásokhoz nem juthatott, mert ilyenek nálunk akkor nem voltak. Amint nem volt tanszéke a sumir tudománynak és műveltségnek sem, ellenben volt a sumir műveltségből származott és táplálkozó asszír tudományoknak. Azon kívül volt tanszéke a finnugor összehasonlító nyelvészetnek is. Ennek a következménye lett ez után az, hogy a magyar történelemkutatás teljesen hamis vágányra tévedt. Nyelvészeink pedig a vogulgyökök magyarázatába bonyolódtak bele, és kisütötték, hogy a magyar nép ezektől a szegény sors üldözte és az emberi nyomorúság legmélyén küszködő voguloktól származik. Pedig, aki az emberi fejlődés nagy összeköttetéseit, kapcsolatait és egymásra hatását nem ismeri meg, vagy figyelembe nem veszi, az a történelmet igazán sohasem fogja megismerni, s aki hamis tudománnyal lett telítve, az, csak azt adhatja tovább az utókornak. Pedig a hamis tudomány nagyon nehezen irtható ki a tudományvilágból, mert az ember a hamis tudományhoz is tud görcsösen ragaszkodni, már csak hiúságból is. Babilont az akkádoktól a Kr. e. a III. évezred végén a szemita amoriták foglalták el. Ezektől a sémi asszírok hatalmába jutott, végül pedig a káldeusok szerezték meg Kr. e. 621-ben. Az akkád és sumir népnek ez időtájban már csak az emléke élt Mezopotámiában, politikai hatalma és népi mivolta is megszűnt. A lakosság egy része kivándorolt, a rabul ejtettek pedig később felszívódtak. Félévezred múlva az európai történelem színpadán megjelent egy nép, amelynek nevét quadnak írták a római írók és turáni fajta volt, a Csallóközben és Mátyusföldön lakott és sokat harcolt a Pannoniát elfoglaló rómaiakkal. Marcus Aurelius római császár, amikor a quadokat és a mai Csehország területén lakó germán markomannokat leverte, egy Markomannia és egy Szarmacia tartományt akart ott helyettük megszervezni. A quadok tehát - a hódító rómaiak tudatában is - turáni nép voltak. Szauromata görög eredetű szó, magyarul szarvasmarha tenyésztőt jelent. Velük szemben a szkíták nagyobb része tisztán lótenyésztő nép volt. Ezért a megkülönböztetés, de Herodotos a szarmatákat is a szkítákhoz számította. Ennek alapján indokoltan következtethetek az akkádok és quadok azonosságára, annál is inkább, mert e két szó hangszármazásilag is tökéletesen megegyezik.

Bejártam Csallóközt és Mátyusföldet keresztül-kasul, fel Trencsénig, kerestem nyomaikat. Bényen találtam egy teljesen ép háromgyűrűs földvárat a Garam vize mellett. Talán ez volt a központjuk. De találtam egy nagyon érdekes nyomot Trencsén nevében. Ez e két szóból tevődött össze már az ősidőben: "tren" és "cson". Az első a "tren" a gall, vagy kelta nyelvekben hármast jelent, a "cso" pedig a sumirban és a későbbi magyarban vizet. Így Trencsén nevének jelentése: hármasvizű hely. Hogy e szófejtésem és magyarázatom helyes, bizonyítja az a három forrásvíz, amely a trencséni várhegyen buggyan elő, még pedig ma is. Egy van a hegy tetején, ez látta el egykor vízzel a vár népét, most pedig csendesen folydogál le a hegy oldalán. A második vízforrás a hegy derekán van, a Pöstyén felőli oldalon, a harmadik pedig a hegy lábánál. A természet bizonyítéka pedig erősebb még a nyelvi bizonyítéknál is. De Csallóköz neve is a sumir "cso" szóból származik, mert csolu, annyit jelent, mint vizes hely, csoluköz, tehát vízköz.

Elgondolkoztató, hogy ez a quad nép még a római birodalommal is szembe mert szállni. 375-ben Kr. u. egy quád követség Ószőnyben tárgyalt az akkori római császárral, I. Valentinianus-sal, és oly keményen visszautasította a császár kívánságait, hogy azt dühében megütötte a guta. Ugyanez évben keltek át a hunok a Volgán és néhány év múlva a Rajnától a Volgáig minden nép őket vallotta urának, a quadok is. A hunok, avarok után pedig magyar alattvalók lettek és soha még, mint külön nemzetség sem szerepeltek Magyarországon. Miért? Mert nyelvileg ők is azok közé a sumir fajú őstelepesek közé tartoztak, akiknek nyelve később magába olvasztotta az összes reá települő hódító nép nyelvét, Árpád hódító népének nyelvét is.

(folytatjuk)



VI. AZ ŐSTELEPÜLÉS ÉRDEKESSÉGEI


Már eddig is sok olyan megállapítást közöltem olvasóimmal, amilyeneket másoktól nem hallottak, ezért talán szokatlanul is hatottak s egy kis kétkedést is kiváltottak. Ennek oka az, hogy nem azt írom le, amit mások már megírtak, hanem 50 esztendős igazságokat mondok el. Az ilyen tudományos szűréshez nagy óvatosság és idő kell. Még kezdő koromban összeírtam egy nagyobb történelmi munkát. De nem találtam rá kiadót. Sohasem bántam meg, mert minél jobban elmélyedtem a tanulmányaimban, annál inkább eltávolodtam a régi álláspontomtól. A történetírónak sokáig kell keresni az igazságot, amíg megtalálja. Most is újat fogok mondani, sőt még statisztikát is mellékelek a mondanivalóim megvilágosítására. Most a falvak neveit veszem tüzetesebb vizsgálat alá. Ezek közül is a "d", "n" és az "ny" képzőkkel alakított helyneveket. Ezek nagyon régiek. mert "d" és "n" képzők még a sumir nyelvből valók. Tehát azokat még a sumir őstelepesek nevezték el. Ma azonban a fenti képzők már a mi nyelvünkben nincsenek használatban, helyüket az "os", "es", "ös" képzők foglalták el.

Tanulmányaim alapján azt is meg tudtam állapítani, hogy az utóbbi képzők mikor kerültek használatba. Mária királyné, IV. Béla királyunk felesége, 1269-ben egy Benedek nevű hű emberének adományozta az Esztergom megyei Mogyoród (Munerod) nevű falut. Erről az oklevél (Fej. IV. 3. 522.) azt mondja, hogy másképp Mogyorós (Muneros) néven is hívják. Vagy Kézai Simon mester elmondja, hogy 1047-ben Szent Gellért és két püspöktársa Fehérvárról Endre herceg elé menvén, a Tétény melletti Diód faluban éjszakáztak. Ebből később Diósd lett, ma is ez a neve. Diós és Mogyorós tehát fiatalabb Diódnál és Mogyoródnál. Vagy Ludas nevű község van Heves megyében, Ludány található Vas, Békés és Nógrád megyékben, Libád van Esztergom megyében és Ludad van Békés és Vas megyében. Ludad, Libád, Ludány nagyon régiek lehetnek. Ludas azonban a XIII. század körül kaphatta nevét. Aba nevű község van Fejér megyében, ez maga is régi keletű név lehet, mert még abból az időből származik, amikor a mai apát még abának nevezték. A mai apa szó a sumir nyelvben aba, az akkád nyelvben meg abu alakban szerepel. De az aba azért fiatalabb az abunál, mert ahhoz is idő kellett, míg az aba apává változott. 1046-ban Aba Sámuel király, Szent István sógora, még ,,Aba" névre hallgatott, 200 év múlva, 1244-ben IV. Béla király már Apa-fia Mihályt jutalmazta meg érdemeiért (HO. 1. 22.) Abád falu van Szolnok megyében a Tisza mellett, de az ott volt már akkor is, amikor Árpád hadai ott átkeltek a Tiszán, s ahol Szent István elevenen temettette el Tonuzabát. Abod nevű falu van Udvarhely megyében, Abony található Pest és Heves megyében. Abás pedig ugyancsak Udvarhely megyében lelhető fel. Ez utóbbi mindenesetre fiatalabb a többinél a Szatmár megyei Apa községgel együtt. Ahol tehát "d", "n" és "ny" képzős helynevek sűrűbben fordulnak elő, ott az őstelepülés nagyobb arányú volt, mint ahol az ilyenek ritkán fordulnak elő. Vagyis, az ősi helynevekből meg lehet állapítani az őstelepülés arányát és irányát is. Az alábbi összeállításban kimutathatom, hogy az egyes megyékben hány olyan község van, amelynek képzője az ősi "d", "n", vagy "ny". Forrásom egy 1944-ben kiadott helységnévtár. Ez az ideiglenesen visszajött községeket is tartalmazza. Sajnos, a régi Nagymagyarországról nincs helységnévtáram.



Mit mondanak, és mit bizonyítanak a fenti adatok? Elsősorban azt, hogy Magyarország egész területére, szóval az egész Kárpát-medencére kiterjedt egy ősi és ugyanazt a nyelvet beszélő nép települése már akkor, amikor még Klió, a történelem istenasszonya sem írt arról a földről és arról a népről, amely nevet adott apró telephelyeinek s e nevében megőrizte ősi nyelvét és elhagyott hazájának emlékét. Csak olyan neveket adhatott az új telephelyeinek, amelyek ősi nyelvkincsében is megvoltak. Tehát ezek a nevek ősi nyelvből származnak. Nem fényes hadsereggel ment új hazát foglalni, hanem kisebb rajokban a munkaszerszámaival akart magának megélhetést biztosítani olyan földön, amelyet előtte más népek még nem törtek fel s nem fogtak művelés alá. Így kezdődött a magyar nép dolgozó, alsó osztályának élete a Kárpát-medencében. Nagyobb rajok akkor vetődtek oda, amikor a szemiták Kr.e. a II. évezredben egymás után foglalták el a sumir városállamokat és az akkádok, a hurriták és a szubareusok területeit.

Baranya megye a 102 ősi nevű községével azt bizonyítja, hogy a Duna és Dráva szöglete volt a védhető kis zug, ahol az ősi nyelvüket beszélő egyik népraj meg tudta vetni a lábát, és itt idővel elbokrosodva terjeszkedett azután tovább. Az adatokból azt is meg lehet állapítani, hogy a terjeszkedés iránya elsősorban a Duna vonala volt, mert Tolna és Fejér megye felé gyérebbek az ősi nyomok, kevesebb a "d" és "ny" képzős helynév, mint északnyugatra, Somogy, Zala, Vas és Sopron felé. Szóval a hegyek vonulata irányában vonult előre a népi település is, mert úgy látszik, veszély esetén a hegység, erődjével együtt nagyobb biztonságot nyújtott, mint a víz. Ugyanezt igazolják a másik felvonulási irány adatai is. A vonulási irány itt az Al-Dunától, a Vaskapu felől az Alföld és a hegyvidék érintkezési területén, Szilágy, Bihar, Szabolcs és Szatmár felé mutat. Innen terjedt el a település azután az "Erdélyi Medence" és a Felvidék felé. Külön érdekes a székely település. Először is igazolva van az az állításom, hogy a székelyek jóval a honfoglalás előtt már Erdélyben voltak, mert ha Szent László és utódai idején kerültek volna oda, ahogyan a vogulisták állítják, akkor Maros-Torda nem lenne sorrendben a negyedik őstelepülési vármegyénk, hanem mint Csík megye, hátul kullogna. Maros-Torda települési adatai azt bizonyítják, hogy azon a területen már az ősidőben az a nép lakott, amely a Kárpát-medence többi alkalmas helyét is megszállta. Viszont Csík megye akkor népesült be már, amikor a falvak a templom védszentjének nevét kezdték felvenni és már az "os", "es", "ös" képzők vették át a helynévalkotás szerepét. Pld. Békás, Tölgyes, Verebes, Rákos, Hódos stb. Az egész Csíkban Tusnád az egyetlen "d" képzős helynév, de itt a "d" a nád szónak a képzője és nem a helységé. Tusnád összetett szó: tus annyi, mint kő és nád - kőnád, vagyis kemény nád.

Az alföldi megyék adatai pontosan azt igazolják. hogy az őstelepülés ezt a földet csak szórványosan érte. Még Pest megye területét sem választhatjuk el a többitől, mert ha az őstelepülésű községeinek a számát elosztjuk a járások számával, pontosan két ősi község jut egy járásra, a baranyai tizenhattal szemben. Ennek a magyarázata az, hogy az Alföldet, mint a nagy Szarmata síkság folytatását, már Kr. e. a VII. században a szkíták lovasnomád törzsei lakták. Ezek elől az őslakosság a hegyek felé húzódott a nagyobb biztonság okáért. A rómaiak idején a jazigok laktak a Duna-Tisza közén. Ezek területe egy külön körülkerített ország volt. Nyugatról, délről a Duna védte, keletről az erdélyi hegyek erdőségei. északkeletre a Sárrét, északról pedig egy mesterséges védősánc, a Csörsz-árka. Ez a hatalmas védőmű Káposztásmegyertől kiindulva, Árokszálláson, Viszneken át Ároktőig terjedt, összekötve a Dunát és a Tiszát. Ároktőtől pedig a Tisza másik oldalától, Ördögárok néven beletorkollott a Sárrét mocsaraiba.

Annakidején végigjártam ezt az egész terepet és ott a helyszínen állapítottam meg a Csörsz-árka rendeltetését. Nem volt nehéz, mert az ároknak csak a déli oldalán van töltés, az északi oldalon van a vízmeder, amelybe belevezették egy sereg patak vizét. Viszneknél még ma is benne folydogál a Nagypatak és a Gyandaér vize, Zsadánynál pedig a Torna ömlik bele. Ároktőnél még ma is a régi magasságban van meg a töltés, amelyet annakidején fagerendákkal is magasítottak végig a vonalon. Tehát ez egy vizesárokkal védett sáncvonulat, vagyis erődítmény volt. Mint Borsod, Bars, Nógrád, Zemplén stb. felvidéki megyék adatai igazolják, azon a területen is minden alkalmas földet birtokba vettek az őstelepesek. Az ősidőben egyedül csak a keltákkal osztozkodtak némely részén a Kárpát-medencének. A szlávok akkor még ősi tenyésztelepeiken álmodoztak a melegebb éghajlatú, boldog mezőkről. Az, amit itt letagadhatatlan tények alapján megírtam, kézzelfogható bizonyítéka annak az igazságnak, hogy az az ősnép, amely lakótelepeinek nevet adott déli irányból terjeszkedett észak felé, és nem fordítva: a Vereckei-szorostól dél felé, és ez nem Árpád honfoglaló népe volt, hanem azt a több ezer évvel megelőző őstelepes nép. Ez a terjeszkedés a dolog természete szerint lassan, évezredekig tartott olyan arányban, amilyenben az őstelepes nép szaporodott, vagyis a létszáma növekedett.

Azután az a Csörsz-árkának nevezett védőmű is tud beszélni, csak meg kell tudni szólaltatni, mert ugyebár egy körülbelül 150 km hosszú védősáncot kedvtelésből nem építenek? Ez olyan nagyfokú munkabefektetés volt az ősi időben, hogy ellenértékének is igen nagynak kellett lenni. Sőt, az elérendő célnak még fontosabbnak, becsesebbnek kellett lenni, mint a hozott áldozatnak, mert különben nem csinálták volna meg. Ez a nagy érték pedig csak ettől a sáncvonulattól délre élő népnek a léte és biztonsága lehetett. Ebből pedig következik, hogy a Kárpát-medencének még ezen a nehezen védhető síki részén is olyan nagyszámú és erős nép élt, amelyik ilyen nagy munkát véghez tudott vinni. De az a nép sem állhatott néhány szegénylegényből, amely ellen ilyen erős védőművet kellett emelni. Most pedig ítéljen az olvasó azoknak a magyar historikusoknak a tudományáról és lelkiismeretéről, akik azt hirdették, hogy a legalább ezer évvel későbbi honfoglaláskor Árpád népe csak gyér létszámú szláv-avar néptöredékeket talált a Kárpát-medencében.

Mikor létesülhetett ez a védőmű? Feltétlenül a vaskorszakban, mert oly temérdek föld kiemeléséhez már alkalmas vasszerszámok kellettek. De jóval a római hódítás előtt létesült már e mű, mert ilyen rendkívüli munkáról feltétlenül értesültek volna a római határőri szervek, s valamelyik római író annak történetét is feljegyezte volna. Mindenesetre a Kr. előtti évezred valamelyik szakaszában létesült, mert az árják már kezdtek dél felé húzódni. A Mátra hegy neve árjanyelvű népet feltételez azon a környéken. Trencsén, Liptó és Lipcse félig magyar, félig gall nevű szavak bizonysága szerint, a Felvidéken a sumir őstelepes nép utódaival vegyesen gallok, vagyis kelták is laktak, akik az árja népcsaládhoz tartoztak.

(folytatjuk)

MVSZ Sajtószolgálat





 
 
0 komment , kategória:  Magyarságtudományi Intézet  
     1/19 oldal   Bejegyzések száma: 185 
2012.02 2012. Március 2012.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 185 db bejegyzés
e év: 2101 db bejegyzés
Összes: 24062 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1649
  • e Hét: 19885
  • e Hónap: 100631
  • e Év: 1691612
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.