Belépés
bubszi.blog.xfree.hu
"A mosollyal fizetni lehet.A mosollyal kárpótolni lehet.A mosollyal életet lehet adni.És van mosoly, melyért meghal az ember." Antoine de Saint-Exupé... Babóthné Bátki Ildikó
1968.05.15
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
❤A páratlan magyar paprika❤
  2013-03-18 19:57:59, hétfő
 
  Sokat tudunk róla és mégis olyan keveset. Európába Kolumbusz Kristóf hozta, de nem a Santa Marián, mert az elsüllyedt a hosszú úton, hanem egyik kísérő hajóján. Olcsó borspótlónak szánták, de hamar kiderült, azért annál sokkal több. Napjainkban már kb. kétezer fajtáját ismerjük. A csípősségét a kapszaicinnek köszönheti. Ez a paprika középső részétől egészen a csutkájáig egyre növekvő koncentrációban van jelen.

A csípősség meghatározásához a Scoville-skálát használjuk. Ennek lényege, hogy cukorszirupban keverik el a paprika különböző hígításait, és addig hígítják, amíg érezhető a paprika csípőssége. A skála 0-tól egészen 350 ezerig tart.

Az édes paprikákat 0 és 100 közé teszik, míg a Habanero értéke 350 ezer is lehet, de inkább közelebb van a 100 ezerhez. Az észak-indiai Naga Jolokia alighanem az egyik csúcstartó, de mi sem szégyenkezhetünk a cseresznye paprikáinkkal.

A meleget és a napot szereti, ezért nálunk Kalocsa és Szeged környéke a legjobb termőhely. Hagyják pirosra érni, majd leszedik és megszárítják. Ezt követően paprikamalomban finom porrá őrlik a magjaival együtt! Itt van az a különbség, ami a magyar paprikát a többi fölé emeli. Meleg máshol is van, de ahhoz gyakran társul párás levegő, ami kedvez a mikroszkopikus gombák elszaporodásának a száradó növényben. Ez nagyon káros. A magyar paprikában azonban ezek a gombák sokkal kisebb mennyiségben fordulnak elő, mint pl. a spanyol, a dél-amerikai, stb. paprikákban.

A mi piros paprikánk sokkal tisztább, mint az agyon sztárolt chili. Ez utóbbit ugyanis úgy készítik, hogy a megőrölt paprikát liszttel keverik össze és kemény tésztát készítenek belőle, amit újra megszárítanak, majd ezt a tésztát ismét megőrlik. A chili tehát tésztás paprika.

A paprika azonban kiemelkedő C-vitamin forrás is. Nobel-díjas tudósunk, Szent-Györgyi Albert nem szerette a paprikát. C vitaminja, amit akkor ő még hexuronsavnak nevezett, csak néhány mg volt, amit kísérleti állatok mellékveséjéből kristályosított ki (az állatok többsége képes a C-vitamin szintézisére, de a tengeri malac és az ember nem).

Egy uzsonna alkalmával, nem ette meg a paprikát, azzal az ürüggyel, hogy leviszi a laborjába megvizsgálni. Megdöbbenésére a C-vitamin valóságos kincses tárát találta meg benne (de jó lenne, ha mindenkit Nobel-díjhoz juttatna egy általa nem kedvelt zöldség vagy gyümölcs).

Nemsokára már kiló számra rendelkezett az addig ritka kincsként számon tartott hexuron savval.

Minél zöldebb a paprika, annál magasabb a C-vitamin tartalma. Egy zöld paprikában 250 mg C-vitamin is lehet, míg a sárga húsú paprikában ,,csak" 70mg. Ezzel persze valamennyi déli gyümölcsöt maga mögé utasít.

Szép színeit a benne lévő luteinnek és a zeaxantinnak köszönheti.

Ha a csípős paprika fogyasztását nem visszük túlzásba, jótékony hatásait élvezhetjük. Csökkenti a vérnyomást, javítja az étvágyat, elősegíti a jó emésztést. Ha a kapszaicint kenőcsbe keverjük, akkor a cukorbetegség okozta neuropátia legjobb ellenszereként a lábakat talptól a térdig bekenve csökkennek a fájdalmak, a bizsergések, feszülések a lábainkban.

A fájós ízületeket is ezzel célszerű napjában kétszer vékonyan bekenni.

Az övsömör sokszor alig tűrhető fájdalmait is hatékonyan csökkenti. A paprika és a magyar konyha elválaszthatatlanok. Pedig nálunk csak háromszáz éve ismerik. Új hazát talált itt, mint ahogy a citrom esetében is ez történt (őshazája India, de mára Olaszország vált az otthonává).
 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
❤A csípős paprika elősegíti a fogyást?❤
  2013-03-18 19:54:10, hétfő
 
  A csípős paprika az elmúlt években az sokak figyelmének középpontjába került egészségmegőrző és fogyást elősegítő tulajdonságai miatt. A benne lévő természetes vegyület, a kapszaicin többféleképpen is képes felgyorsítani a súlyvesztés folyamatát, az egészség veszélyeztetése nélkül. Nézzük, milyen előnyös hatásai vannak.

Elősegíti az anyagcserét. A kapszaicin serkenti a szervezet energia felszabadítását, különösen edzés előtt fogyasztva. A gyorsabb lipid anyagcserének köszönhetően nyugalmi állapotban is több kalóriát éget el vele a szervezet.

Hatékonyan nyomja el az étvágyat. Ez a vegyület radikálisan befolyásolja a pajzsmirigy hormon termelését, ami az étvágyat befolyásoló adrenalin és dopamin szabályozásáért felelős. Minden étkezéshez hozzáadva a csípős paprika felére csökkenti az étvágyat, ami elegendő az egészséges táplálkozáshoz és megakadályozza a túlevést.

Fokozza az energiát és éberséget. Állatkísérletek során megfigyelték, hogy a termogén hatásának köszönhetően megnöveli a tesztalanyok energia szintjét.

Elősegíti az emésztést. Az erős paprikát évszázadok óta használják emésztési zavarok és gyomor-bél betegségek kezelésére. Az emésztőenzimek termelésének ösztönzésével lehetővé teszi a tápanyagok hatékonyabb felszívódását.

Szabályozza a szénhidrát feldolgozását. Egy kutatás kimutatta, hogy a kapszaicin képes irányítani a szénhidrát lebontását a hatékonyabb kalória felhasználás és energiatermelés érdekében. További vizsgálatok azt a kérdést kívánják megválaszolni, hogy a kapszaicin vajon hatásos-e az elhízás kezelésében.

Fokozza a zsír oxidációját. Tanulmányok bizonyítják, hogy elegendő mennyiségű kapszaicin képes megállítani a zsír felhalmozódását a májban, mivel felgyorsítja a lipidek lebontását és energiává alakítását.

Növeli az állóképességet. Klinikai eredmények szerint a kapszaicinben gazdag ételek segítenek hosszabb ideig edzeni és felgyorsítják a megerőltető fizikai aktivitás kipihenését. Ezt a szervezet oxigénbevitelének akár 7,5 százalékos növelésével teszi lehetővé, ami erősebbé teszi a tüdőt és megnöveli a vér oxigén szintjét.

Védi a sejteket. A csípős paprika jelentős mennyiségű fitokemikáliát tartalmaz karotinoidok és flavonoidok formájában. Ez a két antioxidáns csoport képes felvenni a harcot a szabad gyökök ellen, ami a rák kialakulásának egyik fő oka.

Vitaminforrás. A csípős paprika gazdag A- és C-vitaminforrás, így segít a betegségek elleni harcban és az immunrendszer megerősítésében. Ezek a vitaminok továbbá nagyon hatásos antioxidánsok, melyek az öregedés folyamatát is képesek lelassítani.

Segít leküzdeni a torkosságot. A csípős ízek kevésbé élvezetessé teszik az evést, mivel zsibbasztják a nyelvet. Már enyhén csípős ételek fogyasztásakor is megfigyelhető, hogy kevesebb fogy belőle, mint ha nem kevernénk az ételünkbe.
 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
❤PIKKELYSÖMÖR gyógyítása❤
  2013-03-18 05:51:17, hétfő
 
  A psoriasis egy rendkívül kellemetlen bőrbetegség, mely főleg a bőrt, az ízületeket, a körmöket és ritkán a nyálkahártyát is érinti. Pikkelysömör során piros, réteges, kérges foltok jelennek meg a bőrön, melyeket ezüstszínű pikkelyek fednek. A betegség általában 11 és 45 éves kor között jelenik meg. Jelenleg nem ismerjük a pikkelysömör pontos okát, így az akadémiai orvoslás szerint ez a bizonyos autoimmun betegség nem gyógyítható, csak kezelhető.

 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
❤7 lúgosító, májtisztító étel❤
  2013-03-18 05:27:14, hétfő
 
  Hét lúgosító ital, mely tisztítja májunkat: fokhagyma, grapefruit, zöld füvek, zöld színű zöldségek, avokádó, dió és kurkuma. Májunk minden egyes nap kemény munkát végez azért, hogy megvédje szervezetünket a méreganyagoktól és az anyagcsere során keletkező káros savaktól.
Vérünk folyamatos szűrésével védi szervezetünket az emésztőrendszeren, bőrön és légzés során testünkbe kerülő mérgező anyagoktól.

A következő 7 közismert étel segítségével természetes úton tisztíthatjuk májunkat, elősegítve ezzel működését.


1, Fokhagyma, hagyma

A fokhagyma számos kéntartalmú vegyületet, míg a hagyma allicint és szelént tartalmaz. Ezek a vegyületek védik májunkat a káros savaktól és segítik a máj méregtelenítő munkáját.

2, Grapefruit

A grapefruit gyümölcs antioxidáns C-vitaminban rendkívül gazdag, emellett naringenin nevű flavonoidot tartalmaz, mely képes megkötni a szervezetben keletkező savakat.

3, Zöld füvek

Az árpafű és más zöld füvek és növények a lúgosító klorofill legkiválóbb forrásai, mely méregteleníti a májat és a vékonybeleket.

4, Zöld színű zöldségek

A spenóthoz, kelhez, fehér mustárhoz hasonló zöld színű, leveles zöldségek számos olyan aktív vegyületet tartalmaznak, melyek tisztítják szervezetünket, segítenek eltávolítani a nehéz fémeket, növényvédőszereket, stb. testünkből.

5, Avokádó

Az avokádó glutation-termelő vegyületekben gazdag. Néhány kutató szerint heti 1-2 avokádó rendszeres fogyasztása jelentősen javíthat a károsodott máj működésén.

6, Dió

A dió rendkívül gazdag l-argininben, glutationban és omega 3 zsírsavakban, segít eltávolítani az ammóniát a májból.

7, Kurkuma

A kurkuma elősegíti az epe termelődését, javítja az epehólyag funkcióját és szintén erőteljesen segíti a máj méregtelenítő tevékenységét.


 
 
0 komment , kategória:  Belső kör  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
2013.02 2013. Március 2013.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 277 db bejegyzés
e év: 1376 db bejegyzés
Összes: 105468 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 320
  • e Hét: 3347
  • e Hónap: 8594
  • e Év: 1153144
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.