Regisztráció  Belépés
lambert.blog.xfree.hu
Bár úgy tűnik ma, mintha csak a hamisak, a gazok és gonoszok számára gyümölcsözne az élet; ne irigyeld őket! Összeomlik alattuk a csalásra épült világ. A jövend... Ballán Mária
2006.07.04
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 10 
Böjte Csaba : Ablak a végtelenre - részletek a könyvből
  2013-06-11 07:20:00, kedd
 
 




Isten Fiának tanítása

Isten Fiának tanításában hiszek, és nem az Ő prófétájának tanaiban.

Hiszem, hogy a hitet nem tűzzel és vassal, hanem szívvel és lélekkel lehet terjeszteni. Hiszem, hogy az ember bűnbánatot tarthat ezen a földön, és a kétezer éves Egyház tanítása szerint hiszem, hogy a papoknak van hatalmuk, hogy feloldozzák a bűnös embert... Mindez nem fordít a többiek ellen, de meggyőződésem, hogy szélesebb alapokon áll a Katolikus Egyház tanítása, tágabb, nagyobb, gazdagabb, mint az övék.







Link
 
 
0 komment , kategória:  Böjte Csaba:Ablak a végtelenre  
Árvizi mentés
  2013-06-11 07:17:00, kedd
 
  Magyar Hucul Ménes árvizi mentés


Link


Az 1965-ös árvíz


Link
 
 
0 komment , kategória:  Filmek, videók  
Pintér Sándor belügyminiszternek nincs tudomása az ujgur
  2013-06-11 07:04:06, kedd
 
  Pintér Sándor belügyminiszternek nincs tudomása az ujgur vezető kitoloncolásáról!

Június 3-án tartotta 2012. évi beszámolóját az Országgyűlés Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottsága előtt Pintér Sándor belügyminiszter. Ez alkalomból dr. Gaudi-Nagy Tamás képviselő, a Jobbik frakció tagja több kérdést intézett hozzá. Miután dr. Gaudi-Nagy Tamás a Magyarok Világszövetsége Fővárosi Szervezete elnökségének tagja, kérdései közül nem hiányozhatott az Ujgur Világkongresszus Ifjúsági Tagozata budapesti ülésének meghiúsítása, és a rendezvény főszervezőjének Ümit Hamit alelnöknek Magyarországról történt kitoloncolása.

Gaudi-Nagy Tamás képviselő kérdései és Pintér Sándor belügyminiszter válaszai megtekinthetők az Alfahír hírportálon közzétett videón.



Link


Gaudi-Nagy Tamás kérdése: 9'40" - 11'15".

Pintér Sándor válasza: 19'40" - 19'59"


Gaudi-Nagy Tamás második kérdése: 21'15" - 22'15"

Pintér Sándor második válasza: 25'57" - 26'21"


Nagy meglepetésre Pintér Sándor belügyminiszter kijelentette, majd megismételte, hogy az ügyről nincs tudomása.

(,,Nem tudom, hogy itt mi történt.")


Ezek után marad a kérdés:

Ha a belügyminiszternek nincs tudomása arról, hogy Magyarországról - valós nemzetbiztonsági kockázatra való hivatkozással - kitoloncolnak valakit, akkor kinek kell levonnia a következtetéseket a rokon ujgur nép magyarországi megalázásáért?



MVSZ Sajtószolgálat
 
 
0 komment , kategória:  MVSZ közlemények  
Bogár László: Trianon gondolatok - Az igazság sohasem késő
  2013-06-11 06:57:46, kedd
 
 



Justice for Hungary, vagyis Igazságot Magyarországnak! A mondat a trianoni igazságtalanság orvoslásának igényével született, és azért angolul, hogy a globális térben is keresni próbálja Magyarország igazát. Ebben az írásomban a Trianon 93. évfordulójáról való megemlékezésnek egy sajátos formáját választottam.

A közelmúltban mutatták be ugyanis Jelenczki István újabb megrázó dokumentumfilmjét, amely Az igazság soha sem késő címet viseli. És most e film kapcsán próbálnék eltöprengeni mindarról, amit Trianon szomorú emléke felszínre hoz bennünk.

Jelenczki István most már több mint egy évtizede szelíd, ám konok kitartással halad a maga által kijelölt úton, és járja végig életművének a történelmi traumáink, illetve azok elfojtásának okait kutató ösvényét. Már a Háború a nemzet ellen című, 2009-ben készült dokumentumfilmje is jelezte, a magyar nemzet nevű emberi közösség lejtőn való lefelé sodródásának alapvető oka, hogy egyre inkább híján vagyunk az olyan alapvető erényeknek, mint a tudás, a bátorság, a kitartás. Ebben a mostani filmjében a szovjet birodalmi megszállás és függés évtizedei során elkövetett embertelen igazságtalanságok mindmáig hiába várt jóvátételének elmaradásáról, annak okairól vallanak a film szereplői, történészek, jogászok, szociológusok, pszichológusok. Joggal merül fel a kérdés: miként kapcsolódik mindez Trianonhoz? Nos úgy, hogy amint azt lassan megértjük, Trianon (akárcsak Mohács) nem önmagában álló esemény, hanem történelmi folyamat. Bizonyosnak látszik, hogy az 1849 és 1919 között eltelt hetven év során minden évben mások mellett mi magunk is újabb és újabb szegeket vertünk bele a magyar nemzet koporsójába. Sajnos az elmúlt 93 év sem bizonyult elégségesnek ahhoz, hogy egyáltalán nekikezdjünk e jelenség feldolgozásához, megértéséhez. És sajnos azt kell tapasztalnunk, hogy Trianon az 1920 óta eltelt közel egy évszázad során ugyanúgy - csak rejtettebb, következésképp veszélyesebb módon - pusztít mindnyájunkat. A szovjet birodalmi megszállás nem éppen azért következhetett be, mert nemcsak a Trianonhoz vezető utat nem elemeztük, de azt sem, hogy mit és hogyan kellene tenni azért, hogy az ne ismétlődhessék meg. A tudás, bátorság, kitartás fokozódó hiánya 1947-48-ban egyértelmű volt. Ezért aztán Bibó István joggal írhatta le az Eltorzult magyar alkat, zsákutcás magyar történelem című dolgozatában: ha egy emberi közösség a hazugságok olyan zsákutcájába beleszorul, ahol a dolgokat nevükön nevezni nem lehet és nem is szabad, akkor ez előbb vagy utóbb elkerülhetetlenül vezet az egész emberi közösség általános értelmi és erkölcsi lezülléséhez.

Jelenczki István filmje tehát nemcsak a szovjet birodalmi megszállás bűntettei feltáratlanságának okait kutatja, hanem arra a sokkal mélyebb és fontosabb kérdésre is keresi a választ, hogy miért válunk most már ötszáz éve folyamatosan egyre pusztítóbb birodalmi függések és kifosztások áldozatává, és persze miért marad el mindig az igazságtétel. Mert az igazságtétel természetesen az előző birodalmak összeomlása után is elmaradt, sőt, ami ennél is rosszabb, leginkább csak esztelen és brutális megtorlások mentek végbe, amelyek nemhogy közelebb vittek volna az igazsághoz, de egyértelműen távolítottak attól. (A filmben például felmerül az a módfelett kényes kérdés is, hogy ha a hitleri birodalom bukása után megtörtént a nürnbergi számonkérés, akkor a sztálini birodalom bukása után miért nem történt meg, s miért nem történt meg azóta sem. Arról már nem is beszélve, hogy Nürnberg a cinikus győztesek ócska színjátéka volt csupán, amely minden eddiginél távolabb vitt minket a történelmi létigazság megértésétől és feldolgozásától.)

Legyünk őszinték, már maga az igazságtétel kérdése is zavarba ejtő. Merthogy miért is kell az igazságot tenni? Hiszen az igazság ,,csak úgy" van, azt nem kell tenni. Ahogy Jézus mondja, én vagyok az út, az élet, az igazság. Az isten szerint való élet az egyetlen igazság, de erről az útról már több ezer éve letért az emberiség. A szakrális létmód évezredei alatt nem kellett igazságot tenni, mert az magától érvényesült. A nyugatias modernitás és deszakrális pusztítás hiába álcázza magát demokráciának, erre az érvényesítésre nem képes. A magyar társadalmat az elmúlt öt évszázad során, a mostanit is beleértve, öt birodalom tartotta és tartja függésben. Ezek a birodalmak - a magyar társadalom eredményesebb kifosztása érdekében - a kollaboráns elitek egész rendszerét hozták létre, és a filmben tárgyalt bűncselekményeket is ezek követték el. Az elmúlt ötszáz év valójában folyamatos konfliktusok láncolata, ahol szuperkurucok és ultralabancok vívják a jelek szerint soha véget nem érő csatájukat. Mindegyikük a maga igazát hajtogatja. Ferenc József, Horthy és Kádár ugyanúgy birodalmi rendet akart az esztelen lázadókkal szemben, akik a pusztulást képviselték szerintük, és azért tiport lábbal minden jogot, hogy ezeket az esztelen lázadókat megállítsa. A jog tehát a győztesek fegyvere, az erkölcs pedig ilyenkor hallgat. A történelem során az állandóan kavargó konfliktustenger feletti szabályozó erő szerepét az erkölcsi és a jogi rend volt hivatott betölteni, de a jelek szerint erre éppen akkor képes a legkevésbé, amikor a legnagyobb szükség volna rá.

A mai magyar társadalom kritikus történelmi elágazási ponthoz közeledik. Vagy képes lesz helyreállítani szakrális igazságának talapzatát, vagy gyorsuló hanyatlási pályán írja ki magát a történelemből.

Magyar Hírlap


Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Készül a "magyar zsidó-keresztény együttélés múzeuma"
  2013-06-11 06:51:03, kedd
 
  Készül a "magyar zsidó-keresztény együttélés múzeuma" - fideszes kezdeményezés Gyöngyösön

A borsodi megyeszékhelyről már elzavarták a miskolciak a "roma kulturális központot", a "Világsátor" ötletével - a sárospataki kitérő után - most Ózdon agitálnak narancsék, az ott lakók nem kis ellenállását kiváltva. Viszont a jelek szerint a nemzeti ügyek iránt maximálisan elkötelezett Fidesz nem hagy fel az ötleteléssel. Legújabb terveik szerint a "magyar zsidó-keresztény együttélés múzeumát" hoznák létre a gyöngyösi zsinagógában "széles körű politikai összefogással". Így tájékoztatta Balázs József (Fidesz), Gyöngyös országgyűlési képviselője, a projekt kezdeményezője hétfőn az MTI-t. Azt gondoltuk, a világputris besülés elég nagy pofon volt nekik, de sajnos tévednünk kellett.

A projekt megvalósításának támogatásáról szóló szándéknyilatkozatot vasárnap Balázs József mellett egy igazán prominens banda látta el kézjegyével: Weisz Péter, a KDNP Barankovics István Alapítványa Izraelita Műhelyének vezetője, Fodor Gábor, a Liberálisok gyöngyösi születésű elnöke, Bozsik István, Gyöngyös alpolgármestere és Hiesz György, az MSZP gyöngyösi elnöke.
A közlemény szerint azzal számolnak, hogy egyházi, illetve kulturális alapok segítségével, izraeli és magyar állami támogatással előteremtik a szükséges forrásokat. Annál is inkább, mert jövőre lesz a magyarországi holokauszt 70. évfordulója - tette hozzá a politikus.





A gyöngyösi zsinagóga ma bútorboltként üzemel

Emlékeztetett arra, hogy a város az ország egyik legjelentősebb zsidó kulturális örökségével rendelkezik, ám az 1929 és 1931 között épült zsinagóga és a temető állapota egyaránt aggasztó.
A tervek szerint a ma bútorboltként működő, városközponti épület, a Baumhorn Lipót által tervezett zsinagóga a közép-európai zsidó és keresztény vallású magyar polgárok több évszázados együttműködését mutatja majd be.




A gyöngyösi zsinagóga belülről

Véleménye szerint a múzeum előmozdíthatja a magyarországi és nemzetközi "zsidó-keresztény párbeszédet", és "oldhatja az előítéleteket". Ugyanakkor a ma méltatlan állapotban lévő zsidó vallási-kulturális-művészeti hagyaték hasznosítása jelentős turisztikai és kulturális előrelépést hozhat Gyöngyösnek és térségének.
A szándéknyilatkozat szerint az örökség egyedülálló adottság, az egységes gyöngyösi kulturális hagyaték része, amelynek megtöltése új tartalommal mindenképpen előnyös lehet a város és a térség számára - tudatta a fideszes Balázs József.




A gyöngyösiek 2010-ben már véleményt nyilvánítottak a bútorboltként üzemelő zsinagóga mögött található - ténylegesen imaházként működő - épület falán

A településen a XV. század óta éltek zsidó kereskedők, majd a 19. században a város a Heves megyei zsidóság kulturális és gazdasági központjává vált.
A gettóba zárásról szóló 1944 áprilisi rendelet a város 1824 lakosát érintette, Gyöngyös akkori lakosságának csaknem 10 százalékát, valamint a járás területéről további 174 embert. Július 8-án kezdődött meg a teljes zsidó lakosság deportálása. A "vészkorszakot" a legenda szerint csak a töredékük élte túl.

(Kuruc.info - MTI nyomán)



Link
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Akikről csak ritkán szólnak a hírek: hétköznapi hősök
  2013-06-11 06:45:06, kedd
 
  Akikről csak ritkán szólnak a hírek: hétköznapi hősök a gátakon

Jobbikosok, gárdisták, jó szándékú emberek, egyszóval igazi hazafiak ezrei vették ki részüket önzetlenül az előző napokban az árvízvédelmi munkálatokból. Bár a baj még nem ért véget, bemutatunk néhány - híradókban, a fősodratú médiában visszaköszönni biztosan nem fogó - felvételt, melyeket a bajban egymás kezét megtaláló lelkes, segítőkész bajtársainktól kaptunk az ország minden részéből.


Ők a hétköznapok igazi hősei, akikről soha nem szólnak a híradások, annak ellenére, hogy ők azok, akik nap mint nap kitartóan helytállnak munkában, családban, akik ha kell, egy országot mentenek meg a katasztrófától. Mint azt láthattuk, újra és újra. Szóljon most róluk a híradás, mert ők érdemlik meg igazán.
Természetesen a teljesség igénye nélkül válogattunk, ugyanis a fényképek, videofelvételek tetemes részét megosztottuk olvasóinkkal a védelmi munkálatokat bemutató írásainkban. (Ezeknek a hivatkozásait a cikk alatt össze is gyűjtöttük.)

A TELJES CIKK AZ ALÁBBI LINKEN OLVASHATÓ:


Link




 
 
0 komment , kategória:  TÖRTÉNETEK,ÍRÁSOK,HÍREK  
Az árvíztől megvédjük a földet, de a külföldiektől nem
  2013-06-11 06:39:55, kedd
 
  Az árvíztől megvédjük a földet, de a külföldiektől nem tudjuk: hazaárulásra készül a Fidesz

Kapóra jött a kormánynak, hogy a közfigyelem az árvízre összpontosul, miközben a magyar földet eladhatóvá teszik külföldieknek. Nem csoda, hogy hallani sem akartak a Jobbik javaslatáról, miszerint el kéne halasztani a plenáris ülést. A hétfő esti zárószavazáson ugyanis így talán fű alatt vihetik keresztül a hazaárulást. Az árvíz elvonul, de a földtörvény itt marad.


Miközben az ország az árvíztől próbálja megvédeni földünket, nagyobb veszélyek is leselkednek rá: ,,magyar" oligarchák, s ami tán még súlyosabb: külföldiek.
A 2010-es választások előtt 11 nappal Orbán Viktor ezt hazudta: ,,Önök biztosak lehetnek abban, hogy amíg a Fidesz kormányon lesz, és abban az én munkám is ott lesz, addig Magyarországon külföldiek - akármit döntenek Brüsszelben - itt soha termőföldet nem fognak vásárolni." Meg is tekinthetjük a szép szavakat:

Orbán Viktor (Fidesz) nyilatkozata a magyar föld védelméről 2010. március 31-én


Link


Miután azonban lesöpörték főként Ángyán József módosító javaslatait, félmilliárdnál is több uniós állampolgár előtt szabad a vásár. Június 10-én, hétfőn már csak frakciónként 5 perc jut e történelmi fontosságú záróvitára, az is csak annak köszönhető, hogy Szabó Rebeka néhai LMP-s képviselő nyújtott be a ma déli határidőig ún. zárószavazás előtti módosító javaslatot (más nem tartotta szükségesnek azt, ezáltal a záróvitát sem). A Jobbik várhatóan név szerinti szavazást kér, így megismétlődhet a magyar föld alkotmányos védelmének teátrális leszavazásakor megtapasztalt hazaárulás, konkrétan Orbán Viktor megnyilvánulása is, melyet ez a frappáns összeállítás tartalmaz:

Orbán Viktor Hazaárulása / Teljes videó nem vágott

Link


Mellesleg a kormánypártok sunyiságára jellemző, hogy kivételesen inkább nem is szabnak ki bírságot Novák Elődre, aki a legutóbbi ülésen Kövér Lászlót is hazaárulónak titulálta ,,a magyar föld külföldi kézre játszása miatt", csak hogy ne is legyen nagyobb ügy belőle.
Hétfőn este a jelen lévő képviselők kétharmadával döntenek a magyar föld idegeneknek való eladhatóságáról, ami azt jelenti, hogy még egy gyáva fideszes is sokat segíthetne, ha ,,beteget jelentve" akár csak távol marad a szavazástól. Persze joggal várhatnak határozott ellenszavazatot a Fidesz szavazói is. ,,Nem túlzás tehát azt mondani, hogy a vétóhoz való viszony fehéren-feketén megmutatja majd, hogy ki az, aki nemcsak üres közhelyekben, de a tettekben is hűséges a nemzetéhez és a hazájához. És ki az, aki beszéljen bármilyen tudálékosan vagy mézesmázosan, tulajdonképpen csak egy ócska nemzetáruló" írta a ,,Vezénylő Tábornok Úrról" még Orbán talán legfőbb bértollnoka is.

(Kuruc.info)


Frissítés: A hazaárulásra készülő Fidesz törvényjavaslata szerint minden európai uniós állampolgár "magyarnak" számít


A kormány földtörvénytervezete szerint külföldi az, aki “nem tagállami állampolgár". Tehát a Fidesz javaslata szerint például egy osztrák gazda nem számít külföldinek, amennyiben földet kíván vásárolni Magyarországon. Orbán Viktor három éve nem ezt ígérte.
Menekültek a kérdést firtató riporter elől a fülkeforradalmi hazafiak - a Nol TV összeállítása.

A fidesznek mást jelent a "külföldi" - Készülőben a második Trianon!


Link


2. frissítés: Az Országgyűlés az árvízveszélyre hivatkozva elhalasztotta a földtörvény zárószavazást

Magyar Zoltán felszólalása a földtörvény kapcsán:


Magyar Zoltán vs Fazekas Sándor: "Vonják vissza a földtörvényt" (2013-06-10)


Link



(Kuruc.info)


Link
 
 
0 komment , kategória:  POLITIKA  
Gazdagyűlésének egyhangú határozata, Izsák, 2013. június 8.
  2013-06-11 06:31:05, kedd
 
  12 pont arról, hogy miért nem védi meg a magyar földet a készülő földforgalmi törvény
avagy "milyen jogintézményeket hoz létre a földforgalmi törvénytervezet (Fftv) parlamenti jóváhagyása?"

1. mivel fenntartja, megszilárdítja a nagybirtokrendszer nyomasztó túlsúlyát. új kiváltságai a nagyüzem cégtulajdonosait a bérelt föld tulajdonához juttatják
2. mivel bevezeti a tagállami állampolgárok és az EU területén székhellyel rendelkező cégek tulajdonosainak földtulajdonszerzését, új uniós cég tulajdonosa külön kiváltságot élvez.
3. mivel a földhasználat átengedési tilalmát az Fftv két jogcímen is feloldja a nagyüzemi integrátor javára.
4. mivel korlátozza és útját állja, hogy az állam élhessen az elővásárlási jogával.
5. mivel egyház és jogi személye korlátlan mértékben szerezhet földtulajdont, a földhasznosítási kötelezettség, a földhasználat átengedésének és földkivonás tilalma alól mentes.
6. mivel a fiktív ajándékozási szerződés melegágya lehet a törvényt kijátszó és a közérdekbe ütköző jogügyleteknek.
7. mivel óriási arányban növeli a nagyüzem megengedett mértékét,
8. mivel a nagyüzemet mentesíti a minimális foglalkoztatási kötelezettség alól, a nagybirtok urainak csak jogai vannak sem kötelességük, sem felelősségük nincs a vidék életminőségének javításában.
9. mivel az elővásárlási és az elő-haszonbérleti jog rangsor kizárja a helyi gazdák földhöz jutási esélyét, jogsértő kivételt tesz a mezőgazdasági termelőszervezet javára.
10. mivel a helyi földbizottságnak semmilyen beleszólása nem lehet a kényszerhasznosításba
11. mivel a helyi földbizottság nem gazdatanács, helyi gazdák önszerveződésének nincs önálló képviselete, érdekérvényesítő lehetősége és döntési súlya, kizárja, hogy véleményt nyilváníthasson a földhasználatról, a gazdatársadalom nem szólhat bele a helyi földkészlet tőkés elsajátításába.
12. mivel az Fftv lemond arról, hogy az érvénytelen "zsebszerződéseket" - közel egy millió ha - a magánjog eszköztárával orvosolja és meggátolja azok telekkönyvi bejegyzését .
 
 
0 komment , kategória:  POLITIKA  
A Gazdatanácsok Szövetsége nyílt levele
  2013-06-11 06:30:13, kedd
 
  A Gazdatanácsok Szövetsége nyílt levele az országgyűlési képviselőkhöz és 12 pontos állásfoglalása





Tisztelt Országgyűlési Képviselők!
Tisztelt Szerkesztőség!

Több okkal is elmondható, hogy "örömmel az ürömben" fogadtuk a hírt, hogy a mai parlamenti ülésszakon úgy döntöttek, elhalasztják a végszavazást a földforgalmi törvénytervezetről.


http://index.hu/belfold/2013/06/10/schiffer_elhalasztjak_a_foltorveny_szavazasat/

A kérdés továbbra is az, hogy valójában miért is? Kiknek és Miknek az érdekében?

Csatolva megismételjük a Gazdatanácsok Szövetsége - korábban már Önökhöz eljuttatott - 2013. június 8-án, Izsákon tartott Gazdagyűlésének nyílt levelét és 12 pontos állásfoglalását.
(A korábbi titkársági - a Gazdagyűlés által megerősített - "Nyílt levél a vidékfejlesztési miniszterhez és Magyarország Kormányához" letölthető formában megtalálható e levél végén, az aláírás felett.)

Egyúttal felhívjuk figyelmüket a 2012 május 5-én rendezett V. TAHSZ Országos Értekezlet Közindítványában megfogalmazottakra; idézzük:
"A honi Alaptörvény értelmében kezdeményezzük, hogy az Országgyűlés a földtörvény közérdekű előkészítésének során (az érdemi társadalmi vita előmozdítására) tartson parlamenti vitanapot a készítendő földtörvényről. E parlamenti vitanapon az Országgyűlés biztosítsa a magyar gazdatársadalom hiteles képviselőinek, szövetségeseinek érdemi részvételét!", amelynek lényege, hogy az Országgyűlés sorozatos mulasztást követ el, mikor széleskörű szakmai-társadalmi vita nélkül kíván törvényt elfogadni a magyar nép létfeltételeit hosszú távra meghatározó és a magyar nemzet sorsát döntően befolyásoló kérdésről, a magyar nemzettérről, a magyar földről.

A Gazdatanácsok Szövetsége megerősíti, hogy "NYÍLT PARLAMENTI VITANAP" szükséges ahhoz, hogy a magyar föld kérdésében végletekig megfeszített társadalom - különösen a családi, kis és közepes gazdaságokat működtető gazdatársadalom - széleskörű képviseletének álláspontját megérthessék és a földvédelem, az üzemszabályozás és szövetkezés feltételeinek tisztázása mellett elfogadható földforgalmi törvénytervezetet nyújtsanak megvitatásra és végszavazásra az országgyűlési képviselők elé.
Amennyiben ezt elmulasztják, végzetesen kiélezik a társadalmi feszültséget az országban.

Sürgősen tárgyalásokat javaslunk erről minden képviselőnek, az illetékeseknek - különösen Font Sándornak, akinek már a TAHSZ Közindítvány kézhezvételekor is meg kellett volna ezt lépnie - a Gazdatanácsok Szövetsége képviselőivel, szakértőivel!
Kitartóan várjuk együttműködő jelentkezésüket!

Letölthető változatok:

Nyílt levél a parlamenterekhez:


Link


12 pont:

Link


12 pont bővített:

Link


Nyílt levél a kormányzathoz:


Link

Közindítvány:


Link


Tisztelettel:
Dr. Boór Ferenc
a Gazdatanácsok Szövetsége titkára
a Történelmi Alkotmányunkat Helyreállító Szövetség és a Fejér Szövetség szóvivője


**************


Gazdatanácsok Szövetsége
nyílt levele a parlamenterekhez, Izsák, 2013. június 8.


Tisztelt Képviselő Hölgyek és Urak!

Tudják Önök, hogy mit cselekszenek, ha a földforgalmi törvényt beleegyezésünk nélkül fogadják el? Tudják-e a képviselői székekben a hölgyek és urak, hogy semmis lesz erkölcsileg, alkotmányosan, ha olyasmit nem vesznek figyelembe, hogy a föld a nemzeté, hogy a képviselők a munkájukról, döntéseikről végső soron a nemzetnek tartoznak elszámolni, hogy a föld tőke nem lehet, sem másként indokolva szabad forgalmú áru a nemzetközi viszonylatokban, mert ez fogalmi képtelenség? Az is fogalmi képtelenség, hogy szembemennek az ENSZ "A Gazdasági, Szociális és Kulturális Jogok Nemzetközi Egyezség okmányával" (1976), amelyből idézzük:

"I. RÉSZ
(1) Minden népnek joga van az önrendelkezésre. E jog értelmében a népek szabadon határozzák meg politikai rendszerüket és szabadon biztosítják gazdasági, társadalmi és kulturális fejlődésüket. ...
(2) Céljai elérése érdekében minden nép - a kölcsönös előnyök elvén alapuló nemzetközi gazdasági együttmuködésből és a nemzetközi jogból eredő kötelezettségeinek a tiszteletben tartásával - szabadon rendelkezik természeti kincseivel és erőforrásaival. Semmilyen körülmények között sem fosztható meg valamely nép a létfenntartásához szükséges eszközeitől....

5. cikk
(1) Az Egyezségokmány egyetlen rendelkezését sem lehet úgy értelmezni, hogy az jogot adna bármely államnak, csoportnak vagy személynek olyan tevékenység kifejtésére, vagy olyan cselekedetre, amely az Egyezségokmányban elismert jogok és szabadságok bármelyikének megsemmisítésére vagy azoknak az Egyezségokmányban meghatározottnál nagyobb mértékben való korlátozására irányul.
(2) A valamely országban törvény, egyezmény, rendelet vagy szokás által elismert vagy annak alapján hatályban levő egyetlen alapvető emberi jog korlátozása vagy csorbítása sem engedhető meg azzal az ürüggyel, hogy az Egyezségokmány az ilyen jogokat nem vagy csak kisebb mértékben ismeri el."

Mint Önök is tudják, a magyar alkotmány úgynevezett íratlan, szokásjogi alkotmány, amely kifejezés éppen az ilyen alapvető kérdésekre vonatkozik, amikor is a természetjogi evidenciákra való szóbeli hivatkozás még az itt idézett ENSZ egyezségokmány szerint is felülír bármely írott és hatalommal szankcionált jogszabályt, előírást (hozták azt a múltban akárkik, vagy hozzák azt a jövőben akárkik).

De mit beszélünk itt Önöknek, akik - de facto - régen kiléptek az ENSZ-ből uniójukkal együtt, felmondva egyebek közt az 1976-os egyezségokmányt, amit megtehetnek (mert úgymond a tőkeérdek megtilthatja a terhére eső jogalkotást?!). Száguldozhat az esztelen erőszak forgószélként amerre neki tetszik, ne feledjék, éppen csak legitimitást nem markolhat fel mellé (mert az emberi személy és az élő közösségek szuverenitása, felelős szabadsága terhére, azaz sérelmére legitim módon semmiféle jogalkotás nem működhet). Ne feledjék, az erőszak útjára készülnek lépni, éppenséggel a szóval-döntéssel megvalósuló, a képviseltek érdekét semmibe vevő, tőlük idegen érdeket szolgáló - de minden alkotmányos legitimitás nélküli erőszak útjára. Képletesen, amitől az árvíz fenyegette országház mennyezete omolhatna magukra. Nem elég az árvíz? Miért tetézni a bajt sokkal nagyobb és rosszabb döntésekkel (mint az árvizeket generáló elhibázott gátak további magasítása)?

A Gazdatanácsok Szövetsége Izsáki Gazdagyűlése nevében:
Fáy Árpád, Tamási Béláné, Dr. Boór Ferenc

 
 
0 komment , kategória:  POLITIKA  
Miért elfogadhatatlan az új földtörvény?
  2013-06-11 06:21:50, kedd
 
  Ma szavazott volna az Országgyűlés a tavaly nyáron benyújtott, a jelenlegi földtörvényt alapjaiban átíró tervezetről (ezt az árvízhelyzet miatt végül elnapolták). A jogszabályt az ellenzéki pártokon kívül Bencsik János és Ángyán József fideszes képviselők is bírálták, utóbbi frakcióból való kilépését is kilátásba helyezte. Összegyűjtöttük a legdurvább húzásokat.





1. Korlátlan birtokméret

A tervezet az eddigi 300-ról 1200 hektárra növeli az egy magánszemély által hasznosítható földterület nagyságát, miközben eltörli a családi összeszámítást. Vagyis egy több ezer hektáros területet nyugodtan szét lehet dobni a házastársak, gyerekek között, de még a szeretetotthonban fekvő nagymamának is lehet pár száz hektár szántója és gyümölcsöse. (Ebbe ráadásul a társas gazdálkodásoknak nem kell beszámítani a tagjaiktól bérelt földet, valamint a kényszerhasznosítást.)

Gazdasági társaságok a korábbi 1200 helyett 1800 hektárnyi földet birtokolhatnak, hasonló jogi kiskapuk mellett. Emellett az állam bármikor dönthet úgy, hogy a nem megfelelően hasznosított földet másnak adja, méghozzá pályáztatás nélkül, a nyilvánosság kizárásával.

Összehasonlításként Európában a nagybirtok (!) átlagos mérete 2011-es adatok szerint: Svájc 54, Hollandia 135, Belgium 150, Lengyelország 250, Franciaország 274 hektár.

2. Tőkés társaságoknak való kiszolgáltatottság

A korábbi években nagy port kavart, hogy a Nemzeti Földalap (NFA) által kiírt bérleti szerződéseket a helyi gazdálkodók elől nagybirtokosok és tőkés társaságok happolták el. Ez várhatóan a jövőben is így lesz, mivel a mintegy kétmillió hektárnyi állami földek esetében jogi kiskaput nyitnak az NFA-nak a külön rendelkezésre.

A nonprofit szövetkezeti forma támogatása helyett ráadásul a kormány úgynevezett ,,integrátorokat" támogat, amelyek révén a tőkeérdekeltségek koncessziós formában régiónként maguk alá gyűrhetik a mezőgazdaságot, és kiszipolyozhatják a hasznot. (A profitot ezek után remekül át lehet mosni egy Seychelles-szigeteki offshore cégen keresztül.)

Becslések szerint a hazai termőföldek közel 80 százaléka jelenleg 180 nagytőkés csoport kezében van.

3. Hátrányban a helybeliek

A kritikusok szerint indokolatlanul széles az a húsz kilométer sugarú kör, amelyen belül a törvénytervezet szerint még ,,helybelinek" számít az illető. A jogszabály ráadásul elég rugalmasan kezeli az üzemközpont fogalmát. Egy gazdaságnak ugyanis lehet székhelye, valamint több telephelye, és papíron szinte bármelyik telephelyet később központtá lehet nyilvánítani, így a cég könnyedén megszerezheti a kiszemelt földet a helyeik elől. (Erre számos példa volt a földbérleti pályázatok során is.)

4. Hoppon maradt kisgazdák

Az új törvény semmilyen formában nem biztosítja a kis és közepes gazdaságok ígért előnybe hozását. A nagybirtokosok és tőkés társaságok 15-20 év múlva lejáró bérleti szerződéseket köthetnek, melyekre ráadásul azok lejárta után is előbérleti joguk lesz. A korábbi törvénytervezetből kikerült az is, hogy egy család településenként nem birtokolhat többet az összes földterület 25 százalékánál. Ezzel gyakorlatilag bebetonozzák a mostani, igazságtalan földbirtokszerkezetet.

Egy jogi kiskapu azt is lehetővé teszi, hogy az állattartó telepek felülírják az elővásárlási és 20 kilométeres szabályt.

5. Korlátozott beleszólás

A tervezet korlátozott beleszólást biztosít a helyi földbizottságoknak, ám végső döntést nem hozhatnak. Az állami hatóság bármikor úgy dönthet, hogy ,,ésszerűtlen birtokszerkezet" kialakulása miatt másnak adja a használati jogot. A jogszabály azonban nem részletezi, hogy mi és kinek a nézőpontjából számít ,,ésszerűtlennek". (A földbérleti pályázatok során ,,üzleti terv nem kellő megalapozottságára" hivatkozva utasították el több helybeli pályázatát)

6. Mellőzött munkahelyteremtés

Miközben mindenki a föld megtartó képességéről beszél, az új törvénytervezet nem kötelezi a földbérlőt, hogy helyben adjon munkát az embereknek. Időközben szintén elsikkadt a Fidesz választásokkor beígért ,,demográfiai földprogramja" is, amely fiatal letelepedő pároknak biztosított volna kedvezményeket, amennyiben vállalják, hogy a földet megművelik, és legalább két gyermeket felnevelnek.

7. Külföldiek szabad rablása

A kormány két éve azzal utasította el a Jobbik javaslatát a termőföld és az ivóvíz alkotmányos védelméről, hogy majd a vonatkozó törvény rendezi a kérdést. A hazai zöldbárók helyzetbe hozását szintén a külföldi spekulánsok elleni harccal magyarázták az illetékesek. Ehhez képest a törvény - amennyiben mostani formájában szavazzák meg - csupán az Európai Unión kívüli állampolgárokat tekinti ,,külföldinek", és bár helyben lakáshoz és tulajdonhoz köti az uniós polgárok földhöz jutását, az utóbbi évek-évtizedek bizonyították, hogy ezek zsebszerződések útján könnyen kijátszhatóak.

A 2011-ben három évvel meghosszabbított földmoratórium 2014. május 1-jén, vagyis pontosan tíz évvel uniós csatlakozásunk után fog lejárni.

Videó: Orbán Viktor- amikor még...


Link


B.J.

alfahir.hu



Link
 
 
0 komment , kategória:  POLITIKA  
     1/2 oldal   Bejegyzések száma: 10 
2013.05 2013. Június 2013.07
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 281 db bejegyzés
e év: 1866 db bejegyzés
Összes: 23828 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1215
  • e Hét: 15908
  • e Hónap: 92081
  • e Év: 1377036
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.