Regisztráció  Belépés
roanna.blog.xfree.hu
Drága kincs a hit: Tűrni és remélni megtanít. /Arany/ Kovács Emilné Anna
2009.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
10 fűszer az agyműködés fellendítésére:
  2013-12-25 23:50:33, szerda
 
  10 fűszer az agyműködés fellendítésére:

1, Kurkuma

Ha kurkumával fűszerezzük az ételeinket, élesebben vág majd az eszünk! A kurkumában van egy kurkumin nevű vegyület, amely csökkenti a lerakódásokat az agyban, amelyek az Alzheimer-kór egyik okozói. A kurkuma lelassítja a már kialakult Alzheimer-kór előrehaladását is a benne lévő hatékony antioxidánsok segítségével.

A kurkuma ezen kívül javítja a memóriát és antidepresszáns hatása is van. Egy nem rég publikált indiai tanulmány kimutatta, hogy a kurkumin védelmet nyújt az alkoholfogyasztás okozta agysérülések ellen is.

2, Kakukkfű

A kakukkfű is kiváló támogatója az agy egészségének. Több tanulmányban felfedezték, hogy a növényben lévő illóolajak növelik az omega-3 zsírsavak szintjét az agyban, különösen a dokozahexaénsavét (DHA).

Az omega-3 zsírsavak azért fontosak, mert védik az agyat az időskori kognitív romlástól és az elmezavartól, valamint fejlesztik a tanulási készségeket és a memóriát.

Ezen kívül a DHA elősegíti az agysejtek megfelelő működését és fejlődését. A kakukkfű flavonoidokat is tartalmaz, amelyek pedig növelik az agy antioxidáns-kapacitását.

3, Oregánó

Az oregánó rendkívül hatékonyan semlegesíti a szabadgyököket a magas antioxidáns-tartalma miatt. A British Journal of Nutrition folyóirat egy tanulmánya szerint az oregánó leveleiből készült kivonat javítja a mentális jólétet és szabályozza a hangulatot is.

A tanulmány megmutatta, hogy a növényben lévő vegyületek akadályozzák a monoamin neurotranszmitterek visszavételét és degradációját, amelyek hozzájárulnak a hangulat, a szorongás, az észlelés, az alvás és az étvágy szabályozásához. Ezért az oregánó csökkentheti a szorongást és fejleszti a tanulási és koncentrációs készségeket.
Amellett, hogy fűszerezhetjük vele az ételeinket, az oregánót illóolaj formájában is felhasználhatjuk aromaterápiához a stressz feloldására és az idegek nyugtatására.

4, Rozmaring

Az antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásai segítségével a rozmaring is felveszi a harcot a szabadgyökökkel és az általuk okozott károsodásokkal az agyban. A benne lévő fitokemikália, a karnozinsav különösen hatásos védelmet nyújt az idegrendszeri betegségek, például az Alzheimer-kór, és a stroke ellen.

Emellett serkenti az idegnövekedési faktor szintézisét, ezzel segítve a sejtek károsodásain. Ráadásul javítja a vérkeringést az agyban, ezzel pedig magát az agyműködést is.

5, Zsálya

A zsálya kitűnően fejleszti az agyi funkciókat és javítja a memóriát. Ez a növény is tartalmaz karnozinsavat, amely megakadályozza a szabadgyökök káros tevékenységeit az agyban.

Emellett serkenti a glutation nevű öregedés elleni antioxidáns termelődését, amellyel több idegrendszeri betegséget kezelnek, többek között az Alzheimer-kórt és az autizmust.

A zsálya összetevői megelőzik az acetilkolin nevű neurotranszmitter lebomlását. Ez az anyag szintén szükséges a memóriához és a tanuláshoz.

A terpenoid tartalmú zsályakivonatok bizonyítottan javítják a kognitív funkciókat. Tehát az agyműködés fellendítéséhez mindenképp adjunk több zsályát a levesekhez, ragukhoz, salátaöntetekhez, vagy fogyasszunk zsályateát!

6, Feketebors

A feketebors (és a borsfélék családjába tartozó többi növény is) tartalmaz egy csípős összetevőt, a piperint, amely növeli az agyban található béta-endorfinok számát és fellendíti a kognitív működést. A béta-endorfinoknak neurotranszmitter tulajdonságaik vannak, amelyekkel javítják a hangulatot és elősegítik a nyugodt érzéseket.

Ez az aktív hatóanyag blokkolja azt az enzimet, amely a szerotonin lebontásáért felelős, ezért a feketebors jó kedélyjavító. Kutatók szerint a feketebors a Parkinson-kór megelőzésében és kezelésében is segít, mert a piperin meggátolja a dopamin degradációját okozó enzim termelését.

7, Fahéj

Egy a Journal of Alzheimer's Disease folyóiratban közölt tanulmány szerint a fahéjban olyan összetevők vannak, amelyek segítenek megelőzni az Alzheimer-kórt.

Ezek a vegyületek (a cinnamaldehid és az epikatekin) meggátolják a tau-fehérjék felhalmozódását. A tau-fehérjék fontos szerepet játszanak a mikrotubulusok stabilizálásában. Amikor nem működnek rendesen, elmezavar vagy Alzheimer-kór alakulhat ki.

Az Amerikai Mezőgazdasági Minisztérium egy kutatása szerint a fahéjkivonatban lévő összetevők védelmet nyújtanak az agysejtek feldagadása ellen, ezzel csökkentik a traumás agysérülések és a stroke komplikációit.

Ezek mellett a fahéj nátrium-benzoáttá bomlik, amely a chicagói Rush Orvosi Egyetem kutatói szerint pozitív hatással van az agy működésére. Ha fahéjat eszünk, azzal tehát elkerülhetünk számos korral járó idegrendszeri problémát. Már a fahéj illata is javítja a kognitív funkciót.

8, Szerecsendió

A szerecsendió a benne lévő miriszticin nevű vegyület segítségével fellendíti az agy működését. Javítja a memóriát és blokkol egy enzimet, amely hozzájárul az Alzheimer-kór kialakulásához.

A szerecsendió csökkenti a stresszt és a fáradtságot is. Az olaja frissen tartja az elmét és oldja a stresszt. Ezt a fűszert azonban mértékkel kell fogyasztani (frissen őrölt szerecsendióból 1-2 csipetnyit naponta), mert hányingert, hányást, erős eufóriaérzetet, remegést és hallucinációkat okozhat.

9, Szegfűszeg

Ez az illatos fűszer szellemi élénkítőként működik, valamint csökkenti az oxidatív stresszt az antioxidáns-tartalma miatt. Ezen kívül fenolokat is tartalmaz, amelyek segítenek eltávolítani a méreganyagokat és elősegítik a sejtek egészségét.

A szegfűszegolajat aromaterápiához is használhatjuk, mert élénkíti az agyműködést, emiatt több energiát nyerünk, és jobban tudunk koncentrálni. Ez az olaj jól keveredik más olajakkal, mint például a borsmenta, a rozmaring, a bazsalikom, a levendula és a narancs olaja.

A szegfűszegolaj mindemellett képes visszafordítani a memóriával és tanulással kapcsolatos problémákat, ráadásul távol tartja a rovarokat és a szúnyogokat is.



10, Szent bazsalikom

A szent bazsalikomból nyert illóolaj kámfort, eugenolt, nerolt, valamint több terpént és flavonoidot tartalmaz.
Állatokon végzett tanulmányok igazolják, hogy a bazsalikom metanolos kivonata csökkenti az agykárosodást, amelyet csökkent agyi vérkeringés okozott.

Ezen felül, mivel egy adaptogén növény, amely segít a testnek jobban reagálni a stresszre, elősegíti a stresszoldást is. A bazsalikom olaját is használhatjuk aromaterápiához a memória és a koncentráció növelésére.

 
 
0 komment , kategória:  Egészség javítás, megőrzés  
A szépséges fahéj..
  2013-12-05 18:13:22, csütörtök
 
  Telt ajak

A méregdrága (és gyakran veszélyes vegyszereket tartalmazó) ajaknövelő szájfények helyett használj inkább 100 százalék tisztaságú fahéj illóolajat. Ez növeli az ajak vérellátását, így vörösebb és teltebb lesz. Keverd össze sheavajjal, ezáltal még gazdagabb textúrájú, tápláló ajakszépítőd lesz.

Arcmaszk aknéra

Ha pattanásos a bőröd, remek arctisztító maszkot keverhetsz 3 evőkanál mézből és 1 teáskanál fahéjból. A sűrű krém elpusztítja az aknét okozó baktériumokat, a méz csökkenti az arcpírt, és hidratál. Hagyd fent 10 percig (ha esetleg csípne, azonnal mosd le!), majd öblítsd le.

Hajnövesztő pakolás

A hajhullástól mindenki megijed, akármi legyen is a hátterében. A fejbőrt és így a hajnövekedést úgy stimulálhatod, ha hetente fahéjas pakolást raksz a hajadra. Ha érzékeny a bőröd, legyél elővigyázatos. Két evőkanál fahéjat és ugyanannyi mézet keverj össze fél csésze meleg olívaolajjal. Hogy sűrűbb legyen, adj hozzá egy tojást. Fésűvel vidd fel a nedves hajra, hagyd állni 10-15 percig. Samponnal mosd ki.

Leheletfrissítő

Megszabadulhatsz a kellemetlen szájszagtól, ha fahéjrudacskát rágcsálsz, vagy öblögess meleg, fahéjas vízzel.

Bőrradír száraz bőrre

Senki nem szereti, ha pikkelyes a bőre, mint a krokodilnak. A tengeri sóból, mandulaolajból, olívaolajból, mézből és őrölt fahéjból kevert házi bőrradírral ezen segíthetsz.



 
 
0 komment , kategória:  Egészség javítás, megőrzés  
Sós lábfürdő méregtelenítésre
  2013-12-01 17:47:27, vasárnap
 
  Régi praktikák egyike téli estéken a lábak áztatása sós vízben. Évente két kúra, kúránként 8-10 alkalom, heti 3-szor, alkalmanként 30 percen keresztül.
labfurdo2Edénytől függően 3-4 liter 40 C fokos 10%-os sós vizet készítsünk.

Este, vacsora után legalább két órával, tegyük lábainkat a tálba, a víz érjen a bokákig, és hagyjuk, hogy jól melegedjünk át, táguljanak a talp pórusai.
A szervezet nagytakarításával felérő terápiának mellékhatásairól nincsenek ismereteink, 6 - 7 alkalom után a pozitív hatások jelentkeznek.

A lábfürdő vizének színe a kezelés alatt megváltozik, attól függően, hogy melyik szervünk méregtelenítése aktivizálódott:

- ha citromsárgás, akkor a vese, húgyhólyag,
- ha narancssárga, köszvény, reuma vagy ízületi bajok,
- barna színeződés esetén a májfunkciókra kell tekintettel lenni,
- a zöldes szín az epe, szív, ér- és emésztőrendszer hibáira utal,
- sötét szín esetén pedig a nehézfémek, cukorbetegség jelei mutathatók ki.
Az anyagcserezavarok, a magas vérnyomás, az emésztőrendszeri gondok, a gyulladásos folyamatok tünetei 7-8 alkalom után érezhetően mérséklődnek.
Az ülő foglalkozást végző személyek ödémáit gyakorlatilag eltünteti a kezelés.

Mint sok minden más természetes gyógymód ez is a csodával felér, aki teheti, próbálja ki és nem fog csalódni benne.

Fontos, hogy a só természetes, adalékmentes legyen, és a víz is lehetőség szerint tiszta forrásból származzon. Ha tudsz, szerezz parajdi vagy dézsi sót, azt használd a kúrára is, és csak azzal főzz, csak azt használd étkezésre!
Mostanában elit szépségszalonok is alkalmazzák a technikát, és erre a célra kifejlesztett elektromos lábáztatókat is vásárolhatunk. Bizonyára ezek a módszerek is jók, de ne feledjük: az igazi pozitív hatást a tiszta víz és a natúr só jelenti.

 
 
0 komment , kategória:  Egészség javítás, megőrzés  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2013.11 2013. December 2014.01
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 3 db bejegyzés
e év: 99 db bejegyzés
Összes: 1419 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 30
  • e Hét: 258
  • e Hónap: 1222
  • e Év: 45678
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.