Regisztráció  Belépés
roanna.blog.xfree.hu
Drága kincs a hit: Tűrni és remélni megtanít. /Arany/ Kovács Emilné Anna
2009.01.01
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
Az egészség 13 pontja..
  2013-08-11 12:04:04, vasárnap
 
  Az egészség 13 pontja


Pár napja jelent meg az amerikai Diet Heart News internetes szaklapban egy rövid összefoglaló arról, hogy mik is manapság az egészséges életmód alapjai.
Az összefoglaló néhány megállapításával ugyan vitatkozom, illetve szerintem mai magyar viszonyok közt nem alkalmazhatóak, de ennek ellenére a teljes anyagot közreadom.




1/ Fogyasszon vajat!

Azonnal hagyjon fel a margarin fogyasztással! A legeltetett tehén vaja sokkal gazdagabb forrása a fertőzéseket megelőző természetes A vitaminnak, mint a mesterséges úton előállított margarin.
Ne fogyasszon hidrogénezett növényi olajokat!
A szabadban tartott disznó (mangalica) zsírja gazdag A, és D vitaminforrás.
Ugyanez a legkevésbé sem mondható el a "szívbarát" margarinokról.
A zsírban oldódó A és D vitamin, egymással együttműködve segíti az immunrendszert a fertőzések leküzdésében, és fokozza szervezetünkben az ásványi anyagok felszívódását.

2/ Óvakodjon az olajban sütött ételektől!

A leggyakrabban használt finomított növény olajok hő hatására oxidálódnak, és mérgező transz zsírokká alakulnak.
"Hőálló" zsírokat olajokat használjunk inkább, például kókuszolajat, disznózsírt, olivaolajat.
Transz, vagy nem transz....van más gond is a finomított olajokkal: hatalmas mennyiségben tartalmazzák az akár tömeggyilkosnak is nevezhető "rossz zsírt", az omega-6 csoportba tartozó linolsavat.

3/ Egyen meg egy narancsot, de ne igyon narancslevet!

Ahogy azt mondani szokták: A cukor, az cukor!
Lehet ebben valami! Három deci narancslében hat-nyolc narancs cukortartalmát találjuk, amely a rostok nélkül azonnal bezúdul szervezetünkbe, és ott maradandó károsodásokhoz, például cukorbetegséghez vezet.
A szőlőcukor és a gyümölcscukor túlzott mennyisége ragadós "forgalmi dugókat" okoz a májban. és végső soron a máj zsíros degenerációjához vezet.
Ez a jelenség egyre nagyobb arányban fordul elő "egészséges" fiatalokban.

4/Legyen a reggelijében friss tojás!

Legtöbbünk szervezete 30 gramm fehérjét igényel déli 12 óra előtt.
A fehérjében gazdag (jó minőségű) tojás, építőanyagot biztosít szervezetünk struktúrájához, illetve az energiaellátást is egyenletessé teszi, ellentétben a cukrokkal, melyek csak átmeneti energiát adnak.

5/ Kerülje a szárított tojás, és tejporral készült, bedobozolt készételeket.

A készételekben található szárított tojás, és tejpor oxidált koleszterint tartalmaz, mely a koleszterin egyetlen káros fajtája, és feltétlenül fel kéne rá hívni a figyelmet a készételek dobozán, azonban ez sajnos nem történik meg.
Fogyasszon friss, lehetőleg organikus tojást, és kistermelőktől vásárolt ellenőrzött minőségű nyers tejet.
Kerülje a szárított, porított "tartós", erősen feldolgozott, pasztőrizált termékeket, mert ezek a sejtek fokozott "rozsdásodását" okozzák.

6/ Ne használjon finomított növényi olajokat!

Ezek közül legismertebb a repce, szója és a napraforgó olaj. Még, ha a génmódosított alapanyagból készült termékek nem is zavarják Önt (ezek elvileg nem is léteznek Magyarországon), a túlzott omega-6 mennyiség, a gyártás során alkalmazott hevítés, magas nyomás, és a szagtalanítás során keletkező gyilkos transz zsírok mégis gondolkodóba kellene, hogy ejtsenek mindannyiunkat. A hidegen sajtolt olajok, vagy a disznózsír előállítása során nem kell extrém körülményeket teremteni, ezért ezek nem is károsak az egészségre.



7/Igyon vizet! (a kóla, üdítő bármilyen drága is nem víz!)

Nincs egységes előírás arra, hogy kinek mennyi víz szükséges. Mindannyian egyéniek vagyunk, mások az igényeink.
Igyunk annyit, hogy a szervezetünk ne száradjon ki, de ne is terheljük túl a veséket és a vérkeringést a mértéktelen vízfogyasztással.

8/ Ha ásványi kiegészítőt választ - akkor válassza a magnéziumot!
Kattintson ide!

9/ Fogyasszon erjesztett zöldségeket, és csont-erőlevest!

A tradicionális ételkészítési technikák ismerete elengedhetetlen a jó egészséghez.
Az erjesztett zöldségek, például a savanyúkáposzta rendszeres fogyasztása nélkülözhetetlen a gyomor-bélrendszer, és ezáltal az immunrendszer egészséges működésének fenntartásában.
Sajnos az üzletekben, vagy akár a piacokon kapható "házi" savanyúkáposzta értéke megkérdőjelezhető, hiszen kénnel elölnek benne minden élő enzimet, baktériumot, csak azért, hogy szép fehér legyen. Csak a magunk által erjesztett káposzta, egyéb zöldség a hasznos, a bolti itt is értéktelen.
A csontleves olcsó, ásványi anyagokban gazdag elixír.
A fentiek rendszeres fogyasztása kulcsfontosságú az egészség, megőrzésében, és abban, hogy hosszú, aktív életet élhessünk.

10/ Sétáljon-ne fusson!

Ha szeretne ürügyet a sétára, vegyen egy kutyát.
Ne heverésszen a TV előtt chipset rágcsálva, de ne is vigye túlzásba a sportot.
Az előbbi káros hatásait nem kell ecsetelni, az utóbbi, hatalmas mértékű szabadgyök felszabadulással, ezáltal gyorsult öregedéssel, vagy akár szívmegnagyobbodással is járhat.
A maratonisták között a leggyakoribb halálok szíveredetű.

11/ Egyen vörös húst, vagy zsíros disznóhúst (mangalicát)!

A birka és a legeltetett marha az L-carnitine leggazdagabb forrásai.
(A magyarországi, üzletekben kapható istállóban tartott, hormonnal, antibiotikummal hízlalt, ki tudja mivel etetett, kivénhedt tejmarhából előállított marhahúsra ez természetesen nem igaz.
Meg merem kockáztatni, hogy hazánkban, üzletben nem lehet olyan minőségű húst kapni, ami az egészség fenntartását segítené.
Ilyet legfeljebb kéz alatt "szerezni" lehet. A.D.)
A marha, sertés, és csirkemáj hatalmas mennyiségű A vitaminnal és B vitaminnal lát el bennünket.
(Előbbi megjegyzésem most fokozottan igaz, hiszen a májban rengeteg méreganyag halmozódhat fel. A.D.)

12/ Fogynia kellene?

Vásárolja meg Dr Atkins valamelyik könyvét!
(Anélkül, hogy belemennék a részletekbe, a magyar viszonyok közt beszerezhető alapanyagok semmiképpen sem garantálják az egészség fenntartását.
Teszkós tejföl, trappista sajt, homogénezett tejszín, rossz minőségű felvágott, vagy hús, vegyszeres saláta: nem egyenlő az Atkins diétával! A.D.)

13/ Ne feledkezzen meg a gyógynövényekről sem, melyek kivonatait, hatóanyagait jó minőségű étrend kiegészítők formájában érdemes fogyasztania.
 
 
0 komment , kategória:  Egészség javítás, megőrzés  
Kamilla ..gyógyhatásai...
  2013-08-08 12:59:03, csütörtök
 
  Hogyan gyűjtsük?

A májustól a nyár közepéig virítanak. Csak virágfejeket tépjük le! Felhasználhatjuk azon frissiben, vagy szétterítve a friss levegőn megszáradni. Ezután felhasználásra készen elraktározhatjuk.Száraz, hűvös, fénytől védett helyen jó tartani. A kamilla legfontosabb gyógyító tulajdonsága a gyulladáscsökkentő hatás.

Már a régi egyiptomiak is értékelték a kamillát : lázcsillapító hatása miatt a "napisten virágjá"-nak nevezték. Dioszkoridész, görög orvos és Plinius, római természettudós a kamillát fejfájás, vese-, máj- és hólyagpanaszok gyógyítására ajánlotta. Kamillaolajat már az ókorban is használtak.

Mi mindenre jó?

A kamilla nagyszerű nyugtató és idegerősítő szer. Enyhe nyugtató hatása van, a testet ellazítja, ezáltal könnyebbé teszi az elalvást.
A kamillás fürdők és lemosások nyugtatóak, egyáltalán az egész idegrendszerre nagyon jó hatással vannak.
Belső nyugalmat ad! Betegségből való felépülés vagy kimerültség után jó közérzetet biztosít.

Így használhatjuk fel:

Teakészítés: 1 púpozott teáskanál kamillát adunk '/4 liter vízhez, csak forraljuk, rövid ideig állni hagyjuk. A teát már csecsemőkorban is adhatjuk. Felnőttek részére 1 kanál kamilla virágot tegyünk, egy csészébe majd öntsük le 2 dl forrásban levő vízzel, és hagyjuk állni 10 percig. A teát kúraszerűen érdemes fogyasztani naponta két csészével, majd egy hónap után szünete kell hagyni. Ihatjuk gyomorrontás esetén, megfázásnál, torokgyulladásnál, fogíny betegségnél, és székrekedésnél is.
A kamillateát azonban hashajtó hatása miatt egy hónapnál tovább ne igyuk kúraszerűen, mert szárító hatása túlzott lehet. Minden hónap után tartsunk legalább kétheti szünetet.

Fürdőadalék: kádfürdőhöz két összemarok kamillát veszünk, arcfürdőhöz és hajmo­sáshoz mindig egy-egy maréknyi kamillavirágot, leforrázzuk és állni hagyjuk.

Borogatás: 1/4 liter forrásban lévő tejbe púpozott evőkanál kamillát öntünk, rövid ideig állni hagyjuk, leszűrjük és meleg borogatásra használjuk. Borogatásként alkalmazhatjuk ekcémás bőrproblémáknál, szemgyulladásra, rovarcsípésre is.
Kamillás gőzölés: Külsőleg inhalálásnál jelent nagy segítséget. Megfázás esetén egy edénybe öntsük bele a kamilla virágból főzött igen erős teát, hajoljunk fölé, takarjuk le a fejünket és jó mélyen szívjuk be a gőzt. Ügyeljünk, hogy nehogy megégessük magunkat!

Külsőleg is hasznos:

Szépségápolóként sem szabad megfeledkezni róla! Ápolja a zsíros bőrt., pattanások ellen csodafegyver! A kamillás főzet segít megtisztítani a bőrt a mindennapos szennyeződésektől, amelyek beivódnak a kisebb ráncokba és a mélyebb rétegeikbe.

Ápolja és táplálja a viszkető bőrt, a hajat és a fejbőrt is. A szőkéknek ajánlott kamillafőzettel öblíteni a hajukat, ugyanis kiemeli a színét, és csodás árnyalatot ad. Kamillás hajmosás után a haj illatos és csillogó lesz.

Mi magunk is boldogulunk! Kamillás olaj és kenőcs házilag:

Kamillaolaj: egy üveget megtöltünk friss kamillavirággal, majd olívaolajjal öntjük tele, hogy az olaj ellepje a növényt. Az üveget jól lezárva két hétig a napon tartjuk. Hűtőszekrényben tároljuk!

Kamillás kenőcs: 250 gramm disznózsírt felforrósítunk, ebbe jó kétmaréknyi friss kamillavirágot dobunk. Egyet tottyanjon, közben keverjük. Lefedve hűvös helyre tegyük. Másnap még egyszer fel kell melegíteni, aztán vászonkendőn átnyomkodni. A kenőcsöt azután egyenletesen elkeverjük és tiszta tégelyekbe vagy üvegekbe töltjük. Biztosak lehetünk benne, hogy nincs benne semmi nem odavaló.
Tánczos Erzsébet írása
Forrás:
 
 
0 komment , kategória:  gyógyhatású növények,  
Így készíts házilag tusfürdőt
  2013-08-07 12:57:29, szerda
 
 


Van, amit nagyon könnyű előállítani házilag, és kiváló, de van, ami inkább olyan vagy-vagy kategória. A házi készítésű tusfürdő az utóbbihoz tartozik.
Ám nem kell megijedni: a tusfürdő abszolút használható,s mindenképp természetes, semmi ,,csúnyaságot" nem tartalmazó fürdőkellék lesz, ami tökéletes egy-egy ,,mókus-zuhihoz". Ugyanakkor ezekkel az összetevőkkel nem produkálható az a sűrű, selymes tusfürdő feeling, amit sokan úgy szeretnek. Amolyan folyékony szappan-tusfürdő közötti állapot jön létre.!

Hozzávalók: tökmag- vagy mandulaolaj, szódabikarbóna, szappan, glicerin, 100%-os illóolaj

Elkészítése: melegíts fel 2 dl vizet (desztillált az igazán jó - gyógyszertárban kapható), majd reszelj le egy szappant egy kis lyukú reszelőn. Szórd a reszeléket a vízbe, keverd össze, hogy a szappan felolvadjon.
Ezt követően keverj hozzá 1 kávéskanál olajat, 1 evőkanál glicerint, 1 teáskanál szódabikarbónát, 5-10 csepp illóolajat. Ne ijedj meg, habos lesz, de majd ,,lenyugszik". Töltsd ki üvegekbe és már kész is!

Én két különböző szappanból reszeltem bele, ez akár korábban már használt, maradék szappanokkal is megoldható. Olajból használj olyat, ami a bőrödnek megfelelő, illóolajból pedig olyat, aminek tetszik az illata vagy jótékony hatású.
Miután elkészült, hagyd teljesen kihülni. Ezalatt besűrűsödik valamennyire, de ne várd, hogy krém állagú lesz, inkább a folyékony szappanhoz hasonlít. Ha mégis túl hígnak találod, keverj hozzá még tetszőlegesen szappant és. még egy kis szódabikarbónát

Amit csak lehet, cseréld házi készítésűre, mert így biztos lehetsz benne, hogy mit tartalmaz! Emellett sokszor olcsóbb is, így duplán jól jársz!
Fontos tudni: a házi kencék és cuccok összetevőinek bármelyikére ugyanúgy allergiás lehetsz, hiába természetes anyagok. Ha nem tudod, akkor először csak egy kis bőrfelületen teszteld.

...még nem próbáltam ki, azért hoztam ide, mert kiakarom próbálni ! ....
 
 
0 komment , kategória:  Egészség javítás, megőrzés  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 3 
2013.07 2013. Augusztus 2013.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 3 db bejegyzés
e év: 99 db bejegyzés
Összes: 1419 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 30
  • e Hét: 258
  • e Hónap: 1222
  • e Év: 45678
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.