|
1/1 oldal
|
Bejegyzések száma: 8
|
|
|
|
2014-11-19 15:00:09, szerda
|
|
|
1949-ben történt, az Edwards-légitámaszponton, a kaliforniai Murocban, a Légierők MX981 számú kutatási programja során, amikor is J. P. Stapp ezredes vezetésével becsapódási kísérletek folytak az északi támaszponton. A Wright Field-i légi-orvostudományi laboratórium megbízásából a kísérletek anyagszükségletét a Northrop-repülőgépgyár szállította, amelynek akkor én kutatási igazgatója voltam.
A törvény Ed Murphy századosról, a labor fejlesztési mérnökéről nyerte a nevét.
Egy rezgésátalakító kengyel sehogy sem akart szuperálni, mert a terhelésmérő áthidalásokat hibásan huzalozták. A százados kifakadt:
- Ha el lehet szúrni, holtbiztos, hogy elszúrja -
ti. az a szerelő, aki az áthidalásokat huzalozta a laborban.
A kijelentésre és változataira én ragasztottam
a Murphy-törvény elnevezést.
A "keresztelő" után néhány héttel Stapp ezredes egy sajtókonferencián elmondotta, hogy a több éve folyó színlelt becsapódási kísérletek azért lehettek oly kivételesen biztonságosak, mert konokul hisznek a Murphy-féle törvényben, vagyis mindent megtesznek, hogy a kikerülhetetlennel is szembeszálljanak.
A törvényre azután, csupán néhány hónap elteltével, tömegesen kezdtek hivatkozni a gyártó cégek hirdetései -
a Murphy-törvény így indult el világhódító útjára
.
Kiváló tisztelettel:
George E. Nichols
Minőségi és Megbízhatósági
Igazgatóság Viking Kutatás
Lökhajtásos Labor
NASA
|
|
|
0 komment
, kategória: Belső kör |
|
|
|
|
|
1/1 oldal
|
Bejegyzések száma: 8
|
|
|
|
2014. November
| | |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
612 db bejegyzés |
e év: |
7638 db bejegyzés |
Összes: |
70103 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 621
- e Hét: 8435
- e Hónap: 14818
- e Év: 136691
|
|
|