Regisztráció  Belépés
lambert.blog.xfree.hu
Bár úgy tűnik ma, mintha csak a hamisak, a gazok és gonoszok számára gyümölcsözne az élet; ne irigyeld őket! Összeomlik alattuk a csalásra épült világ. A jövend... Ballán Mária
2006.07.04
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/14 oldal   Bejegyzések száma: 135 
Virágvasárnap
  2015-03-28 23:27:44, szombat
 
  A nagyhét virágvasárnaptól húsvétvasárnapig tart. Virágvasárnapnak nevezzük azt a napot, amikor a bibliai történet szerint Jézus bevonult Jeruzsálembe, és az emberek pálmaágakat terítettek elé a földre. Virágvasárnap a húsvét előtti vasárnap neve, a nagyhét kezdete a keresztény ünnepkörben. A a római egyház elnevezése szerint Dominica palmarum, azaz pálma-vasárnap. Nevét az e napon szokásos pálmaszentelésről és pálmaágas körmenettől kapta, amit az egyház Jézus jeruzsálemi bevonulásának emlékére rendelt el. Mivel az európai országok többségében nincsenek pálmák, az ünnepléskor a pálmaágakat itt gyakran tiszafa, fűzfa vagy más fák ágaival helyettesítették. Ezért a szertartást nálunk barkaszentelésnek nevezik.







Csoóri Sándor: Virágvasárnap

Valahol most egy tulipán-szájú,
kicsi szamárka ordibál,
hátára odaképzelem magam
s vagyok Jézus király.
Förgeteg-fehér szilvafák közt
máris a borhegyre megyünk,
hozsannázó bokrok fölött
apostol-felhő jön velünk -- --
Jártak itt ólom-zord hadak,
lánctalpukat a sár fedi,
sisakjukon, mint sastojáson,
tapos a kis csacsi --
Gyerünk, csöpp állat, fönn a pincék
homályában bort nyakalunk
s kőből-kihasított fejű
rokonokkal dúdolgatunk:

Szent István, térdepelj közénk,
magyarok térítő királya,
nagyobb király térített minket,
idők vasából koronája.

De itt vagyunk, de megvagyunk,
nézzük, hogy nő a völgyi búza
s a szőlővirág hogy kígyózik
fölrepedt, égő homlokunkra.
Így éneklünk s az ördöglábú
asztal lesz majd a nagydobunk --
parasztok és Jézus király,
egymást karolva mulatunk.






Pilinszky János: Virágvasárnap

Jézus jeruzsálemi bevonulásáról János evangélistánál olvashatjuk a legjelentősebb beszámolót.Szereplői: a lelkes tanítványok serege, az út porába hulló pálmaágak, s az isteni teher alatt szelíden lépkedő "szamaracska". S még valami: a kövek. Jézus még őket is bevonja az ujjongásba: ha nem a nép, hát ők, a "kövek kiáltanának!".Ki ünnepel itt? Mintha a teremtett világ egy-egy képviselője, a kő, a pálma s a szamaracska az egész nagy egyetemet képviselné a bevonulásban. S itt érdemes megemlítenünk, hogy növények és állatok milyen szokatlan hangsúllyal szerepelnek mindig az evangéliumban, főképp a példabeszédekben. De nem a hasonlat, és nem is holmi megszemélyesítés emeli különleges megvilágításba őket, hanem nyilván a Teremtő és teremtmény közötti viszony csodálatos komolysága.Amikor Jézus "dicsőségesen" bevonul Jeruzsálembe, erre a futó ünneplésre futotta a világ erejéből. Azután még az emlékét is elsodorja a pillanat, és belepi az út pora.
Az igazi, a tulajdonképpeni "megdicsőülés" még hátra van. Erről az evangéliumnak talán legcsodálatosabban paradox mondatai következnek, közvetlenül a jeruzsálemi bevonulás után.

"Eljött az óra, hogy az Emberfia megdicsőíttessék. Bizony, bizony mondom nektek, ha csak a gabonaszem a földbe nem esik és meg nem hal, maga marad. . ." "Most az én lelkem megrendült. És mit mondjak? Atyám, szabadíts meg engem ezen órától! De hisz azért jöttem ez órára, Atyám, dicsőítsd meg nevedet!"

És mégis. . . Bármennyire kitérő, csalóka fény volt is Jézus számára a jeruzsálemi bevonulás, a mi ünneplésünk, mégis érez gondosságot, mellyel fogadta, sőt mintegy elébe ment a szegényes fogadtatásnak. Örök időre szóló okulásul szolgálhat számunkra: saját erőnkből csak ilyen szalmaláng lelkesedésre futhatja. S ha jól szemügyre vesszük a történetet, láthatjuk, hogy gyengéd gondoskodással még ezt is Jézus maga készítette elő - miérettünk, ahogy mondotta.

A másik tanulság az isteni szerénység. Jézus példamutatása, hogy milyen szelíd alázattal kell fogadnunk az emberek ünneplését. Igaz, nem tér ki előle, mint ahogy semmi emberi elől nem tér ki -, hogy annál teljesebb tanítást hagyjon örökül számunkra. A jeruzsálemi bevonulás története hányszor játszódik le azóta is bennünk, egy-egy rövid felbuzdulás képében.

Hogy találkozásunk vele hogy válhat tartóssá? Erre felel a következő szakasz. Vállalnunk kell önmagunk "elvesztését", ahogy ő vállalta a földbe hullott gabonaszem sorsát. Akkor valóban egyek leszünk majd vele, s nem a futó, hanem az örök dicsőségben, a jeruzsálemi bevonulás után az örök Jeruzsálembe való bevonulás örömében.
 
 
0 komment , kategória:  HIT  
Enigmák - A polip csápjai között - 2015.03.25.
  2015-03-28 23:11:13, szombat
 
  Enigmák - A polip csápjai között - 2015.03.25.


Link







ENIGMÁK TV:


Link


Száraz György honlapja, a " Boldog napot " :


Link




 
 
0 komment , kategória:  ENIGMA - ENIGMÁK-Ébredések  
Megrázó, gyönyörű magyar videó a hazaszeretetről
  2015-03-28 23:02:42, szombat
 
  A videó "A zene gyógyító ereje" elnevezésű nemzetközi utazó fesztivál Facebook-oldalán jelent meg pár napja.

A Magyar Nemzeti Múzeumban felvett klipben egy vak kisfiú énekel a Budapest Unique Symphonic kíséretében, később pedig becsatlakozik Fodor Beatrix operaénekesnő, Hábetler András operaénekes, Németh Gábor “Nemo" és Aczél Tamás is. Németh Gábor dobon, Benkő László billentyűn, Török Ádám fuvolán, Kerekes Aladár gitáron, Studniczky László pedig basszusgitáron kísér.

Videó : Kóti Jánoska - Magyarország az én hazám


Link


A zene gyógyító ereje fesztivál célja, hogy bebizonyítsák, a zene nem ismer határokat, a zene mindenkit összeköt, érkezzen a világ bármely tájáról, bármilyen faji, etnikai vagy egzisztenciális alapon szerveződő közösségből.


Link










Magyarország az én kedves szép hazám,
Oda fáj csak gyönge szívem igazán
Vígy el, vígy el édes lovam hazámig,
Hogy ne fájjon gyönge szívem sokáig.

Vígy el, vígy el édes lovam messzire,
Hogy ne fájjon gyönge szívem ennyire
Vígy el, vígy el édes lovam hazámig,
Hogy ne fájjon gyönge szívem sokáig.

Elindultam hosszú útra egyedül,
Körülöttem borul az ég nem derül
Én felültem a világ vad lovára,
De zabolát nem tettem a szájába.

Magyarország az én kedves szép hazám,
Oda fáj csak gyönge szívem igazán
Vígy el, vígy el édes lovam hazámig,
Hogy ne fájjon gyönge szívem sokáig.
 
 
0 komment , kategória:  Filmek, videók  
Járás közben születik az út - Kultúrák és vallások létfontos
  2015-03-28 22:47:46, szombat
 
  Járás közben születik az út - Kultúrák és vallások létfontosságú találkozásáról

Napjaink nyugtalanságainak ősforrásai bizonyos értelemben a vallások. Illetve az, ahogyan emberek félremagyarázzák ezeket, visszaélnek a vallásokkal. Szerzett vagy örökölt hitükkel. Pedig valójában a legtöbb vallásban ott van a békesség és a megértés tanítása. Ha a nagy vilgvallások vezetői és hívei nem fognak tudni egymásra találni, akkor a találkozások alsóbb szinten, mondjuk a fegyverek szintjén fognak megtörténni, s ez mindennél veszélyesebb lesz. Ezt próbálja meg Németországban most a Testvériség Hete nevű program.

Világvallások közös házainak építéséről tömegsírok, lövészárkok ásása helyett!
Szemleíró: Dr. Békefy Lajos
Járható közös vagy szétfutó utak? Diabolizálódó utak?






A német reformátusok honlapján (reformiert-info.de) néhány napja megjelent Dr. Klaus Müller professzornak, a Badeni Tartományi Egyház vallások és felekezetek közti párbeszédért felelős megbízottjának elgondolkodtató cikke. Sok gondolatot indított el bennem is. Amire utal, az, hogy az ez évi Testvériség Hetének, amit Pforzheimben nyitottak meg, ez a mottója: Járni. Egy úton járni. Magas követelmény, de életbevágó, történelemformáló feladat. Mert amit most látunk, az éppen sokszor, sok helyen az utak drámai szétfutása. Az utak diabolizálódása. Vagy az utak összekeverése, betemetése, hamis útjelző táblákkal történő ellátása. Az emberek félrevezetése, semmibe, halálba, önrombolásba tájolása. Az ellentétek pusztító kiéleződése Keleten, Nyugaton, Ukrajnában és Szíria-Irakban, de másutt is. Minap Pakisztánban katolikus és protestáns templomot robbantottak szélsőségesek. Fundamentalista hinduk büntetlenül teszik emberéleteket követelő brutalitásaikat. Nem kell ehhez Boko Haram, nem kell ISIS, Iszlám Állam. Vallási elvakultság bőségesen elég muníció ehhez a brutalitáshoz. Igaza lenne S. P. Huntingtonnak, aki már 1993-ban elindította ébresztő gondolatmenetét, s pár év alatt hatalmas irodalommá duzzasztotta a civilizációk 21. századi háborúiról szóló tézisét, melyben a világvallásoknak is komoly szerep jut? Vagy még korábban, nem látta szinte prófétikusan és jól Hans Küng, a félreállított katolikus teológus, hogy a világvallások megbékélése nélkül nem lesz béke a földön? S nem lenne égetően szükséges megkeresni, tanítani világszerte kötelezően az iskolákban a hit-, és erkölcstan keretében, hogy mi a legkisebb közös többszörös a világvallásokban, ami összekötheti őket, s követőiket? Mert vannak közös ösvények! S ezeken közeledni lehetne egymáshoz!

Követés, keskeny ösvény, nem saját magánút





A keresztyének számára a járás naponta ezt jelenti: nem a magam utjait járom, hanem Krisztust követem. A fényes, s nem a sötét középkorban máig érvényes nagyszerű példát adott erről Kempis Tamás Krisztus-követés c. kis könyvecskéjével, amit még utolsó, végzetes repülőútján is fordított svédre az ENSZ második főtitkára, Dag Hammarskjöld? A követés keskeny etikai ösvényének járhatóságát élte elénk halálig vállalva ezt Dietrich Bonhoeffer. Annyi nagy és kis, valós emberi példa, gyülekezetek, presbiterek, egyházi személyek és tudósok ezernyi példája, helytállása bizonyítja, igazolja, példázza, és ösztönzően adja tovább máig, hogy van pozitív, járható út. Még ha keskeny is. De a legnagyobb csúcsokra egyszemélyes utak vezetnek, nem tolongásra, tülekedésre csábító széles mezők! És nem is kitalált utak! Járt utat járatlanért el ne hagyj! - nem véletlen az igei figyelmeztetés. A keresztyén ember a krisztusi keskeny ösvényen jár. És a követés során épül egy út, amiről megállapíthatjuk: ez valóban járható út. Az Ő követésében, s egyedül így vesszük észre vak gyűlölet és antiszemitizmus nélkül, hogy a Názáreti Jézusban van járható út a zsidóság felé is és minden ember felé. Ezért jött létre egyebek mellett a Krisztus-hitű zsidók közössége, akik felismerték ezt, ők azok, akik zsidónak születtek, de megtértek, Krisztus-hitre tértek. Ők Krisztusban ismerték fel és fogadták el a Messiást. Akiket viszont, s ez nagyon fontos, sem Izráelben, sem másutt nem ölnek meg ezért, nem állítanak bíróság elé. Micsoda ellenpélda ez a fundamentalista iszlám országokkal ellentétben! Legalább ennyi toleranciát jó lenne, ha megtanulna a keresztyénség egy része, a pogányságba lassan visszasüllyedő vagy csak formálisan, de áradó előítéletekkel élő, vasárnapi keresztyén magyarság ezen része, és a vakhitben egyre vadabbá vedlő muszlimok jó része. Honnan kaptuk a Tízparancsolatot? Milyen zsoltárokat imádkozott Urunk Jézus földi zarándokútján, egészen a keresztig, ha nem Dávid zsoltárait? És nem a nagy prófétákat idézi? De úgy, hogy szétfeszíti a szemet-szemért, fogat-fogért parancsát az irgalom és a szeretet nagy parancsolatával és kozmikus, planetáris túlélés alapelvvé teszi az egyetlen működési elvet: a szeretet és a megbocsátás örömhírét, távlatosságát!

ISSA, azaz Jézus neve közel 25 helyen a Koránban





Az iszlám szent könyvében, a Koránban olvasunk Issa prófétáról, Isten küldöttéről, aki Isten szavát hozta a földre (kalima min Allah). A Koránban 12 helyen olvashatunk az evangéliumról, amit úgy említett, mint fényt és jogosságra vezetést. A szúrák, Korán versek 19 helyen írnak Jézusnak Mirjamtól való születéséről, aki nem istállóban látta meg a napvilágot, hanem egy csodálatos patakparton a pusztai datolyapálma alatt. És tudósít Jézus csodatételeiről is: gyógyította a vakon születettet, a leprást, bár hozzáteszi: Ez nem más, mint varázslás (Korán 5:110). A feltámadást tagadják, mint ahogyan Jézus megfeszítését is. Nem ismereten, hanem spekuláción alapszik mindez - teszi hozzá a Korán. Nem ölték meg Őt, hanem Allah ragadta fel magához. Viszont azt is tanítják és hiszik a muszlimok, hogy Jézus majd visszatér a földre, aki legyőzi a hamis Messiást (ad-Daddzsal-t), és az emberek az igaz iszlámra térnek, s eljön a béke kora a földre. Majd ezután hal meg Jézus. Láthatjuk e rövid ismertetőből, milyen ellentmondások vannak a Koránban és a muszlim hívőkben Jézust illetően. Valójában nem tudják, mit tegyenek Vele - leírni, lenullázni nem lehet, isteni természetét elismerni Allah egyedüli istensége miatt nem tudják, nem merik. Varázslást, spekulációt húznak rá életére, ugyanakkor az iszlám számára mégis kisajátítják Őt, hiszen Allah ragadja el a földről, mint igazat, majd visszajön a végső békesség helyreállításáért. Csodálkozhatunk, ha az egyszerű híveket is megtéveszti, s ezért manipulálhatja ez az ellentmondásos Jézus-kép?!

Ami a három világvallásban közös





Járás közben születik az út - de milyen út? Mindhárom világvallásban a szegények támogatása ott van - a zsidóknál alamizsnaként, ami megjelenik a Koránban is, Jézusnál pedig Máté 25,35-40-ben az irgalmasság útja: ha megcselekedtétek eggyel is ezt az én legkisebb atyámfiával, velem cselekedtétek meg. Írásértelmezésben soha nem lesz elméleti egyezés a három világvallás és tagjai között, de talán egy közös melegkonyhát a szegényeknek fel tudnak állítani. Ha nem lesz soha közös imakönyvük, de legalább a szolidaritásban kinyújthatják kezüket az elesett, rászoruló ember felé. Nem azért, hogy főbe lőjék, levágják a fejét, baksist vagy életet alternatíva elé állítva őket, mint Irakban vagy Szíriában, s másutt is, ahol pedig a keresztyének a jordániai herceg, Hasszan Ibn Talal szerint is az arab kultúra megalapítói voltak, már jó 600 évvel az iszlám megjelenése előtt. Mi az a keskeny ösvény, amire nem lehet fegyvermarkoló kézzel, gyűlölettől túlfűtött vadászösztönnel rálépni, csak emberi eszközöket elengedő, és imádkozó kézzel, szívvel?

Világvallások közös házai - mikor épülnek ilyenek Európában és másutt?





Ilyen út vezet majd ahhoz a helyhez, a három világvallás berlini találkozóhelyéhez, közös centrumához, ami már épül. Mikor kezdenek épülni, de legalább is a tervezés és a szándék szintjén közbeszédben, egyházi, vallási találkozókon megszületni hasonló tervek Európa más részein is, mondjuk Budapesten vagy Bukarestben, Kijevben vagy Moszkvában? A másik vallásának megismerésére, tiszteletben tartására, a közös vonások kiemelésére, a különbségek türelmes elhordozására, a másiknak emberszámba, nem csak számba vagy dögcédulás tárgyba vételére? Mikor, s ki kezdi el? A türelem és az ismeret házainak építését? A vallási emberség házainak fundálását? Tóra-iskolák, Korán-iskolák, evangéliumi iskolák már léteznek. De mikor épülnek olyan házak, ahol a vallási oskolások egymással is találkoznak?





És megteszik az első lépéseket, elindulnak, s járni kezdenek a közös házba, és akkor majd közös utakat is kitaposnak - egymás felé. Csak az első lépés a nehéz, de ha ez sem történik meg, egészen biztosan lövedékállássá válhatnak az iskolák és a templomok, mecsetek, zsinagógák is. Mint annyiszor a történelemben, s ez csak tömegsírokhoz vezethet... Kezdjünk el közösen gondolkodni, tervezni, építeni, elindulni egymás felé, hogy megépüljenek a jövendő közös vallási házai, s így mentsük meg a jövőt...Annyira nehéz ez? Éppen ezért!


Link
 
 
0 komment , kategória:  HIT  
KERESZTÉNY ALTEMPLOMBÓL mélygarázs?!
  2015-03-28 22:31:52, szombat
 
  KERESZTÉNY ALTEMPLOMBÓL MÉLYGARÁZS?! EZ, TÖBB, MINT SZÉGYEN!





2015- március 3-án, kedden délután az Országgyűlés Városliget átépítéséről szóló vitájában Hegedűs Lórántné, a Jobbik képviselője megkérdezte Hoppál Péter államtitkártól, ,,miért nem építik vissza - a több száz milliárdos beruházás keretén belül - a magyarság egyik történelmi ereklyéjének számító templomot, amit egykoron Rákosi Mátyás robbantatta fel, és a magát nemzetinek és kereszténynek valló kormányzat miért folytatja Rákosi munkáját azzal, hogy mélygarázst(!) tervez a templom emlékhelyének területén."

Az államtitkár válasza: ,,A Regnum Marianum kérdéskörére nem kívánok reagálni. Ezeket a mondatokat, engedjék meg, hogy elegánsan elengedjem a fülem mellett, hogy Rákosi Mátyás örökségét vállalja föl a mostani kormány; ilyen szamárságokra nem kívánok reagálni."(Parlamenti jegyzőkönyv 17.30.)


Vagyis ha a Regnum Marianum végleges eltüntetése egy mélygarázzsal, nem lenne Rákosi örökségének a felvállalása, akkor mi? A ,,múltat végképp eltörölni" hagyomány felvállalása?

Vajon fel tudja fogni egyáltalán az államtitkár úr, hogy a válasza milyen szégyenteljes, kiknek az érdekével és álláspontjával azonos, és milyen mértékű tudatlanságra világít rá? Arról már nem is beszélve, hogy a képviselő kérdésére adott ilyen pimasz és tiszteletlen választ, hogy engedhet meg magának, egy közpénzből fizetett tisztviselő?

Magyarország miniszterelnöke, Orbán Viktor gyakran hangoztatja, hogy hazánk keresztény ország.

Sajátos módon ebben a kereszténynek vallott országban keresztény templomok, emlékhelyek és temetők felújítására nincs sem akarat, sem pénz a kormány és az illetékesek részéről, ellentétben, a kisebbségben lévő, más felekezethez tartozókéval. Vajon miért?!

Amíg zsinagógák, izraelita temetők folyamatos felújítása, új múzeum építése zajlik a központi költségvetésből, addig a magyar történelmi keresztény Regnum Marianum templomnak, netán csak az emlékhelyének a létét még az emberek emlékezetből is ki akarják törölni. Valóban nem arra kell figyelnünk, hogy Orbán Viktor miniszterelnök úr mit mond, hanem arra, hogy mit tesz. Kiket képvisel ebben a jogos elvárásban?

A magyar politikai elit - tisztelet a kevéske kivételnek - botrányosan műveletlen, nem ismeri hazája igaz történelmét. Tudata még a kommunista oktatásügytől fertőzött. Emlékező beszédeik sem mentesek a tárgyi tévedésektől. S bár negyed évszázad eltelt a rendszerváltásnak csúfolt gengszterváltás óta, nem pótolták azt a történelmi és műveltségbeli információ anyagot, amit a tisztesség megkövetelt volna tőlük. Így fordulhat az elő, hogy egy olyan kiemelt magyar történelmi összefogást, mely a Regnum Marianum templomot hálából felépítette, ki akarják törölni a nemzet emlékezetéből.

Tanári mivoltomat soha nem tudtam megtagadni. Ennek jegyében szeretném a döntéshozók ismereteit bővíteni, a templom történetének összefoglalásával, hogy némi fogalmuk legyen arról, amiről a Regnum Marianum templomról illene tudniuk, és legalább egy keresztény emlékhely kialakítását biztosítani egy több százmilliós városligeti múzeumi negyed kialakításakor.

Köztudott, hogy múzeumi negyed kialakítását régóta tervezi a kormány, mely a Hősök terétől az Ajtósi Dürer sorig húzódna. Itt kellene tervezni a lerombolt templom helyreállítását is, mely gyakorlatilag szinte a múzeumi negyed közepén helyezkedne el. Kérdés, hogy az illetékesek miért zárkóznak el a magyar történelem e keresztény templomának még az emlékétől is, miért nincs bennünk hajlandóság a gondolat méltó képviseletéhez, miért akarják a nemzet tudatából kitörölni.

Csete György príma primisszima díjas építész, aki védnökséget vállalt a Regnum Marianum emlékhely kapcsán, egy beszélgetésünk alkalmával a következő, meglepő, hasznos, megszívlelendő kompromisszumos javaslatot tette.

A Regnum Marianum részleges újjáépítése régóta foglalkoztat. A régi templomot eredeti állapotába sajnos, nem lehet felépíteni. Arra gondoltam, mivel az alagsori szintbe betöltötték a felrobbantott templom összes törmelékét, azt kell onnan eltávolítani. A törmeléket rátenni a vaskefének csúfolt kommunista emlékműre, és ott a gyerekeknek egy szánkózó dombot kialakítani.

Az altemplom tökéletes épségben van, a 30-s években épült falak állnak. A falakat kívül a föld támasztja, belül pedig a törmelék. Tehát csak a törmeléket kell kitakarítani.

Ezt követően kell egy kiegyenlítő koszorút csinálni, hogy vízszintest kapjunk.

A koszorúból indítanék egy vasbeton lemez födémet. A födémre rátennék 2 kupolát. Az egyik közismert, mint modell, a Gellért Szálló előtt áll, mint kútház, mely a halásztelki templom modellje, de kőből készült, mert a halásztelki templom ragasztott fatartó.

Az altemplom feltárását a kormányzatnak kéne meghirdetni közmunka programként.

A közmunkát az arra rászoruló emberek végeznék, valamint olyan kommunisták, akik a bűneikből szeretnének valamennyit jóvátenni. Ez a legolcsóbb megoldás, mert a régi falakat használjuk fel, amit a kommunisták nem tudtak felrobbantani, mert azok a föld alatt voltak.

Mivel számomra a Regnum Marianum szívügy, nemrég személyesen felkerestem Baán Lászlót, a Szépművészeti Múzeum igazgatóját. Neki is nagyon tetszett a gondolat. Alakult is egy bizottság, de sajnos nem tudtam a munkában részt venni, mivel az üzenet nem jutott el hozzám - zárta gondolatait Csete György.

Ezek ismeretében tekintsük át ennek a történelmi keresztény emléknek-templomnak dióhéjban a történetét!

Akár tetszik, akár nem, a nemzeti érzést és érdekeket megsemmisíteni akaróknak, itthon és a nagyvilágban, Magyarországnak Égi Királynője van, mivel István király halálos ágyán - 1038.augusztus 15-én - felajánlotta a koronát, az országot alattvalóival az Istenanyának, Jézus Krisztus édesanyjának, kérve vegye oltalmába a magyarokat.Így lett Magyarország égi királynője Mária, s az Istenanya földi királysága a történelmi Magyarország. A Regnum Marianum több, mint ezeréves tény mindig is élt, és él a magyarság tudatában és szívében.


A különböző forrásokban (Érdy-kódex 1526., Hartvik püspök legenda leírása, Kerékgyártó Árpád: Magyarország emléknapjai 1882.) a felajánlás szavai a fordítás és az írói alkatok következtében kicsit eltérnek egymástól. A minimális szöveg eltérés ellenére a leírások mind megegyeznek abban, hogy Szent István király országát és népét a ,,Mennyei királyné", ,,Ég királynője", ,,mennyeknek királné asszona, Istennek szent anyja"-nak bízza oltalmába. Azóta hazánk, és a Szent-korona alá tartozó Kárpát-medence a magyarok Nagyasszonya, ,,Ékes királynénk, szép (Babba), Szűz Mária oltalma alatt áll.

Az Istenanya oltalmában való hit az ősi vallásunkkal (Atya, Anya, Fiú), hagyományainkkal (Boldogasszony) is összefügg. Ennek az oltalomban való hitnek, melyet a magyarság szíve mélyén, évszázadokon/ezredeken át megőrzött, ékes bizonyítéka a magyarság népi himnusza, a Boldogasszony Anyánk, mely Kölcsey Himnusza előtt született. Az Üdvözlégy Mária imádság, melyet mi magyarok másképp kezdünk elmondani. Bizonyítékok az úgynevezett Mária-zászlók, mely alatt hazánk szabadságáért küzdöttek, az 1848/49-es szabadságharcot is beleértve.

Ezt igazolja, hogy az 1919-s vörös terrort leverve, mely trianoni tragédiánkat is elősegítette, hálával, közadakozásból templomot építettek mely a közismert Regnum Marianum nevet kapta. A templom teljes neve Magna Domina Hungarorum, melyet Shovy Lajos plébános által vezetett Magyarok Nagyasszonya plébánia kezdett el építeni. 1921-ben Templomépítő Bizottságot hoztak létre Prohászka Ottokár székesfehérvári püspök javaslatára.

Az indoklása az alapító okiratban így szerepel:

“Emeljük e templomot, hogy maradandóan emlékeztessen mindenkit a vörös rémuralom borzalmaira, melyeket ránk zúdított egyházunkról és hazánkról megfeledkezett hűtlenség, önzés és gyűlölködés. Emeljük e templomot, hogy a megcsonkítás és anyagi romlás közepette fennen hirdesse és szolgálja az ezer éves integer-Magyarország, a történelmi Regnum Marianum gondolatát."

1925. október 10-én volt az ünnepélyes alapkőletétel Csernoch János, bíboros jelenlétében, azonban az építkezést - Kotsis István tervei alapján - csak 1926. augusztus 11 - én kezdődhetett meg. Az építész véleménye szerint a főtemplomnak - mivel a Regnum Marianum gondolata Szent István királyhoz kapcsolódik - román stílusban, a kor hangulatát kell tükröznie. A templom a gazdasági válság ellenére felépült. A templom pontosan a Damjanich utca tengelyében állt, bejáratával az Aréna út felé nézett. 1931-ben Serédi Jusztián hercegprímás szentelte fel. A tervezett 35 méteres harangtorony helyett, azonban csak a legalsó 16 méteres szakasza készült el. A háború alatt az amerikai bombák csodával határos módon elkerülték a templomot, csak a Damjanich utca 50-ben lévő kápolnában tettek kárt.

A háború befejezését követően Csiszár Ferenc atyát, a közösség vezetőjét, egyik napról a másikra az Andrássy út 60-ba vitték, majd elítélték ,,kémkedésért".

1951. szeptember 23-án Mária Országát, azaz a Regnum Marianumot a Sztálin-szobor felállítása okán (Sztálin születésnapjára szánt ajándékként) - Rákosi Mátyás utasítására felrobbantották.

A felrobbantás ellen a hívők élőláncot alkottak a templom körül.

A tömeget az ÁVH tagjai oszlatták fel, majd a Regnum Marianum templomot robbantással döntötték össze. Romjai fölött kialakították a későbbi Felvonulási teret, bár a romokra nem tudták Sztálin szobrát felállítani, azt távolabb helyezték el, a Fasor tengelyénél, melyet az '56-os forradalom kezdetekor a nép ledöntött.

A korábbi nemzeti emlékhelyet és egyházi kegyhelyet megszentségtelenítve itt évtizedekig a kommunista rendszer erőfitogtatása zajlott. Később még a nyomait is igyekezett eltüntetni a kommunista vezetés, fényképeit az építészeti szakirodalomban sem engedték megjelentetni, mintha a templom sohasem létezett volna.

1969-ben a Tanácsköztársaság 50. évfordulóján, a templom helyén a 19-s vörös terror emlékszobrát állították fel, melyet csak a rendszerváltozást követően távolítottak el a szobor-temetőbe.

1993 áprilisában II. János Pál pápa áldásban részesítette a kihallgatáson járt magyar cserkészeket, és a lerombolt templom újjáépítésére buzdított,,,mely egyben elindítója, s jelképe lesz a magyar egyház és a magyar nemzet feltámadásának".

1993 szeptemberében, az Emlékezés Napján a jelenlévő hívek,,elhatározták a templom újjáépítésének elkezdését, közel húszezer aláírással és félezer közéleti személyiség támogatásával. A templom újjáépítésének elindításával akarják magára ébreszteni a mai közömbösségbe kergetett társadalmat" - írja a Regnum Marianum története képekben" elnevezésű, képes füzetecske.

A mozgalomnak Keglevich István katolikus atya állt az élére, aki Kádár börtönében tíz esztendőt töltött rabságban. Sajnálatos módon összeütközésbe került a katolikus egyház kinevezett vezetőivel, akik eltérő véleményt képviseltek, s még a név használatát is megtiltották az atyának. Az amerikai magyarok 300 millió forinttal támogatták a templom újjáépítését, amit az akkori bíboros, érsek atya vett át. De nem az adakozás eredeti céljára, a Regnum Marianum templom újjáépítésére használták fel az adományt, hanem a Zomborhegy téren építettek templomot helyette. (Demokrata 1997.szept.18.) Megint csak felmerül a jogos kérdés: Miért? Kiknek és milyen elvárásoknak akartak megfelelni?

Keglevich István atya saját költségén felállítatta a templom helyén az emlék-keresztet, amit 2000 novemberében négy kommunista neveltetésű gimnazista kidöntött. Azóta mások többször is megrongáltak. Sajnálatos, de az atya már 2000 augusztusában meghalt, s ezzel a mozgalom megroppant. 2001-ben már Mária-szobor felállításában gondolkodtak. Azügy szellemiségéért kiálló Regőczi István atyát szintén félreállították, aki a zaklatások miatt a tervrajzokat is átadta a békesség érdekében Egresy Gábornak, a Regnum Marianum Egyesület új vezetőjének. Ezt követően az emlékhelyen álló keresztek emléktábláin még az eredeti feliratot is megváltoztatták.

2006 márciusában ismét híradás jelent meg a Magyar Demokratában, majd áprilisban A Keresztény Élet c. lapban, melyekben Hajnal György atya plébános kanonok (Zoborhegy) elképzeléseiről nyilatkozik, melyről sem az
ügyben illetékes egyházi főhatóság, az Esztergom-Budapesti Főegyházmegyei Hivatal, sem Egresy Gábor az egyesület elnöke nem nyilatkozott. Nagyon megdöbbentő, de úgy tűnik, hogy a kettős identitású egyházi vezetők valamiért nagyon idegenkednek ettől a gondolattól.

2010-ben ismét erőre kapott a Regnum Marianum gondolat. Staudt Gábor és Hegedűs Tamás a Jobbik politikusai, határozati javaslatot nyújtottak be az Országgyűlésnek, melyben a városligeti a Regnum Marianum templom újjáépítését javasolták a magyar nemzet morális megújulása, a történelmi sebek orvoslása érdekében.

2011. március 16-án az MTI adott hírt, és a HVG-ben jelent meg cikk: Újjáépítenék a Regnum Marianum-templomot a Városligetben címmel.

A következőkről tudósítanak: Három hét alatt több mint 13 ezren fejezték ki egyetértésüket a városligeti Regnum Marianum-templom újbóli felépítését szorgalmazó civil kezdeményezéssel. Az internetes akciót szervező Váralja Szövetség a köztársasági elnökhöz és más közjogi méltóságokhoz fordul, támogatásukat kérve a szándék megvalósulásához - tudatta a szervezet szóvivője Porhajas Gábor:
“Azt szeretnénk elérni, hogy a köztársasági elnök, a nemzeti erőforrás miniszter és más érintett hivatalok álljanak az ügy mögé" -fogalmazott a szóvivő.

A Váralja Szövetség, majd a Magyar Patrióták Közössége minden esztendőben megemlékezést tart a keresztnél.

Sajnálatos módon mellettük csak a Jobbik az, aki igazán szívén viseli ezt a kérdést. Több jobbikos ismert politikussal is gondolatokat cseréltem. Egyértelmű, hogy a Jobbik felvállalja, és küzd legalább a Regnum Marianum emlékhelyért. Sajnálatos módon tapasztalataim alapján ez nem mondható el a magukat nemzetinek valló kormány államtitkárairól, és politikusairól.

Pedig
Orbán Viktor miniszterelnök úr mindenkor Európa keresztény hagyományait hangsúlyozza. A Regnum Marianum templom feltárása, vagy újjáépítése méltó feladat lenne, a miniszterelnök úr számára. Szerencsés lenne, ha keresztény magyar történelmi érdeknek a felvállalása is a nevéhez fűződhetne.

Mert abból a szerencsétlen helyzetből, melybe hazánk mára belesodródott, Isten segítsége nélkül nem tudunk kiszabadulni.

A kormánynak pedig kötelező feladata lenne, hogy:

Az Országgyűlés, a kormánnyal a Magyar Katolikus Egyházzal, a Fővárosi Önkormányzattal, az érintett budapesti kerületi önkormányzatokkal és civil szervezetekkel együttműködve a jelen országgyűlési ciklus végéig tárassa fel, és építtesse újjá a Rákosi Mátyás utasítására leromboltatott templomot."

Államtitkárát pedig vonja felelősségre!


Orbán Éva

rövidített formában megjelent a KAPU márciusi számában

Nemzeti InternetFigyelő (NIF)


Link
 
 
0 komment , kategória:  TÖRTÉNETEK,ÍRÁSOK,HÍREK  
A nagy üzlet - TTIP (Szabadkereskedelmi Egyezmény)
  2015-03-28 22:06:18, szombat
 
  Videó : A nagy üzlet - TTIP (Szabadkereskedelmi Egyezmény)


Link


Kiváló dokumentumfilm a német köztelevízióból, a tervezett EU-USA szabadkereskedelmi egyezményről, melynek rövidítése TTIP - Transatlantic Trade and Investment Partnership.

A tervezett TISA, és CETA egyezmények mellett egy szintén titokban tárgyalt óriási jelentőségű szerződéstervezet, mely ha megvalósul, alapvetően alakítja át az európai jogállamokat, a környezetet, és a gazdaságot.

ITT TILTAKOZHATSZ ELLENE: https://stop-ttip.org/alairas/


Link
 
 
0 komment , kategória:  Filmek, videók  
Több százan tüntettek a NATO ellen és Oroszország mellett
  2015-03-28 21:59:00, szombat
 
  Több százan tüntettek a NATO ellen és Oroszország mellett Pozsonyban

Több száz fős tömeg gyűlt össze csütörtökön este a pozsonyi Hviezdoslav téren - az Amerikai Egyesült Államok nagykövetségének közelében - azon a tüntetésen, amelyet szervezői a NATO-támaszpontok kilátásba helyezett kiépítése elleni tiltakozásul hirdettek meg. A tiltakozó megmozdulás több civil szervet - köztük a szlovák-orosz baráti társaság - rendezésében zajlott, s már a második ilyen tüntetés volt Pozsonyban és a sokadik Szlovákiában két héten belül.


A rendezvénynek a szervezők szerint a meghirdetetten kívül több apropója is volt, részint Szlovákia NATO-csatlakozásának közelgő, valamint Szerbia a NATO általi bombázásának a közelmúltban volt évfordulója. A rendezvényen a szervezők aláírásgyűjtést is elindítottak. mellett

A tiltakozás résztvevői "Nem akarunk NATO-támaszpontokat", illetve "NATO - gyilkosok, megszállók" és hasonló feliratú transzparenseket emeltek a magasba, néhány ember kezében szlovák és orosz nemzeti lobogót is látni lehetett, illetve a szónoki pulpitus közelében néhányan egy Novorosszija (Új Oroszország) zászlót is kifeszítettek.





A tiltakozó megmozdulás során több civil szervezet aktivistája intézett beszédet a tüntetőkhöz. A szónokok rendszerint az észak-atlanti szervezet különböző szerepvállalásait, illetve Szlovákia NATO-tagságát bírálták és elutasították a NATO-támaszpontok esetleges szlovákiai kiépítését.





A tiltakozás egyik résztvevője és szónoka Ján Carnogursky a Kereszténydemokrata Mozgalom (KDH) egykori alapítója, egykori miniszterelnök és igazságügyi miniszter volt. Carnogursky az ukrajnai konfliktust azt "oligarchák háborújának" nevezve, s azt hangsúlyozta: el kell utasítani a NATO-támaszpontok szlovákiai kiépítését, mivel azok közelebb hozzák Szlovákiához a "keleten dúló háborút."


Link
 
 
0 komment , kategória:  POLITIKA  
Bottal piszkáltuk az orosz medvét - Nigel Farage
  2015-03-28 21:52:08, szombat
 
  Videó : Uniós hadsereg az oroszok ellen?


Link




 
 
0 komment , kategória:  Filmek, videók  
Trianon-95 – A választ a jövőben keressük -
  2015-03-28 21:40:48, szombat
 
  Trianon-95 - A választ a jövőben keressük - A párizsi szervezőbizottság felhívása

Tegnap közzétettük a Magyarok Világszövetsége és a Trianon Társaság közös felhívását egy nagy magyar megmozduláson való részvételre, június 4-én, Trianon 95. évfordulójában, Versailles-ban. Kevesen tudják, hogy a Trianon-95 megmozdulás fiatalokból álló, párizsi szervező bizottsága már tavaly novemberében megalakult, Varga Tibor elnök és Pém Anikó alelnök vezetésével. Alább közzétesszük az általuk szerkesztett felhívást.









A Magyarok Világszövetsége és a Trianon Társaság megmozdulást szervez Versailles-ba 2015. június 4-re, a trianoni döntés 95. évfordulójára

Utazzunk együtt, minél nagyobb számban tiltakozva a nemzetünket mai napig sújtó igazságtalanság ellen!
Az alábbi lehetőséget kínáljuk:
Utazás 48 fős Mercedes típusú külön autóbuszokkal

Indulás Budapestről június 2-án este, hazaérkezés június 7-én az esti órákban

1+1 éjszaka a buszon (oda és vissza út)

Szállás: 3 éjszaka párizsi Forma1 szállodákban: három ágyas, mosdós szobákban (zuhany, WC a folyosón), reggelivel

Program:

Június 4.
Versailles Trianon 95. Igazságot Magyarországnak! Igazságot Európának!-ban

Június 5. és 6.
Városnézés Párizsban, az idegenvezetést a Magyarok Világszövetsége helyi csoportjának tagjai ajánlották fel!

Június 6.
Esti hazaindulás, érkezés másnap este.

Részvételi díj: 65.000,- Ft



Jelentkezés 2015. április 15-ig a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.">trianon150604@gmail.com drótposta címen.
Kérjük feltüntetni:
név,

lakcím (megye megjelölésével)

elérhetőségek!!! (lehetőleg telefon és e-mail cím)

A jelentkezés elfogadásának előfeltétele 35.000,- Ft előleg befizetése 2015. április 15-ig alábbi számlaszámra:
Magyarok Világszövetsége
10300002-20102159-70383285
a ,,Közlemény" rovatba kérjük beírni : Trianon95, név, lakcím
A részvételi díj hátralevő összegének (30.000,- Ft) befizetési határideje: 2015. május 10.
Szükség esetén jelentkezni lehet a 06/20-967-28-30 vagy 06/70-659-40-48 telefonszámokon.

Minden jelentkező befizetését visszaigazoljuk!
A szervezés megkönnyítése érdekében kérjük a határidőket betartani!

Trianon Társaság Magyarok Világszövetsége


MVSZ Sajtószolgálat
8584/150327



Link
 
 
0 komment , kategória:  MVSZ közlemények  
Trianon-95 -Magyar az, akinek fáj Trianon - Patrubány Miklós
  2015-03-28 21:36:33, szombat
 
  Trianon-95 - Magyar az, akinek fáj Trianon - Patrubány Miklós és Drábik János közös felhívása









A Magyarok Világszövetsége és a Trianon Társaság megmozdulást szervez Versailles-ba 2015. június 4-re, a trianoni döntés 95. évfordulójára

Utazzunk együtt, minél nagyobb számban tiltakozva a nemzetünket mai napig sújtó igazságtalanság ellen!
Az alábbi lehetőséget kínáljuk:

Utazás 48 fős Mercedes típusú külön autóbuszokkal

Indulás Budapestről június 2-án este, hazaérkezés június 7-én az esti órákban

1+1 éjszaka a buszon (oda és vissza út)

Szállás: 3 éjszaka párizsi Forma1 szállodákban: három ágyas, mosdós szobákban (zuhany, WC a folyosón), reggelivel

Program:

Június 4.
Versailles Trianon 95. Igazságot Magyarországnak! Igazságot Európának!-ban

Június 5. és 6.
Városnézés Párizsban, az idegenvezetést a Magyarok Világszövetsége helyi csoportjának tagjai ajánlották fel!

Június 6.
Esti hazaindulás, érkezés másnap este.

Részvételi díj: 65.000,- Ft



Jelentkezés 2015. április 15-ig a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.">trianon150604@gmail.com drótposta címen.
Kérjük feltüntetni:
név,

lakcím (megye megjelölésével)

elérhetőségek!!! (lehetőleg telefon és e-mail cím)

A jelentkezés elfogadásának előfeltétele 35.000,- Ft előleg befizetése 2015. április 15-ig alábbi számlaszámra:
Magyarok Világszövetsége
10300002-20102159-70383285
a ,,Közlemény" rovatba kérjük beírni : Trianon95, név, lakcím
A részvételi díj hátralevő összegének (30.000,- Ft) befizetési határideje: 2015. május 10.
Szükség esetén jelentkezni lehet a 06/20-967-28-30 vagy 06/70-659-40-48 telefonszámokon.

Minden jelentkező befizetését visszaigazoljuk!
A szervezés megkönnyítése érdekében kérjük a határidőket betartani!

Trianon Társaság Magyarok Világszövetsége


MVSZ Sajtószolgálat
8580/150326



Link
 
 
0 komment , kategória:  MVSZ közlemények  
     1/14 oldal   Bejegyzések száma: 135 
2015.02 2015. Március 2015.04
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 135 db bejegyzés
e év: 1864 db bejegyzés
Összes: 24062 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1459
  • e Hét: 19695
  • e Hónap: 100441
  • e Év: 1691422
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.