Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/23 oldal   Bejegyzések száma: 222 
A legvidámabb házak.
  2016-02-29 22:49:22, hétfő
 
  Braunchweig németországi város egyik nevezetessége a "Happy Rizzi House" néven ismert színes házak. A vidám házakat alkotójukról, James Rizziről nevezték el. James Rizzi amerikai művész 2011 decemberében hunyt el, neve a grafikusok, művészek között világszerte ismert. Ezek a házak jelentik a határvonalat a történelmi és a 21.századi városrészek között. A vidám épületeket 17 évvel ezelőtt kezdték el építeni a város egyik legrégebbi negyedében. Sokan tiltakoztak a rajzfilmbe illő házak ellen, mert úgy gondolták, hogy nem való Braunchweig városképébe. Az épületek irodaházként üzemelnek. A "legvidámabb" házaknak is nevezik őket, az arra járók arcára biztosan mosolyt csalnak.















 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
Három kromoszóma-rendellenességgel élő lány.
  2016-02-29 22:48:34, hétfő
 
  Az Angliában élő 7 éves Olivia Farnsworth édesanyja már egészen kiskorban tapasztalt szokatlan dolgokat, például sosem sírt, kilenc hónaposan már egyáltalán nem aludt napközben, később pedig alig akadt valami, amit hajlandó volt megenni, előfordult, hogy hónapokon át csak tejturmixot vagy éppen vajas kenyeret fogyasztott. A betegségre azonban csak évekkel később derült fény, amikor Oliviát elgázolta egy autó. Amint arról az édesanyja beszámolt, a kislányt több méteren keresztül tolta maga előtt a jármű, ő maga és a testvérek teljes sokkban voltak, ám Olivia közölte, hogy nem fáj semmije, és saját lábát hazasétált. Noha a teste tele volt sérülésekkel, az orvosok szerint éppen az mentette meg az életét, hogy - mivel nem érzett fájdalmat - végig nyugodt maradt. Olivia betegsége nagy veszélyekkel jár, hiszen egyáltalán nem alakult ki benne félelemérzet, és előfordul, hogy napokon keresztül egy percet sem alszik és alig eszik. Mindez azonban nem azt jelenti, hogy a szervezetének nem lenne szükségre alvásra vagy evésre, csupán nem jelzi ezt számára. A világon nagyjából 15 000 kromoszóma-rendellenességgel élő ember van, ezek közül összesen száznak van Oliviához hasonló gondja, ám rajta kívül nincs még egy ember a földön, akinél mind a három tünet - vagyis a fájdalom, az éhség és az álmosság hiánya - egyszerre lenne jelen. Olivia jelenleg altatókat kap, hogy eleget aludjon, és szülei igyekeznek számára teljesen normális életet biztosítani.









 
 
0 komment , kategória:  Orvosi esetek:  
Szobakerékpár hajtotta mosógép.
  2016-02-29 22:47:25, hétfő
 
  A modern nők álma, szobabiciklin ülve kardióedzés közben a szennyesruhát is kimoshatják. A BikeWashingMachine, azaz a BIWA a kínai Dalian Nemzetiségi Egyetemre járó diákok legújabb fejlesztése. Miközben fitnesszedzünk, a pedál tekerése nemcsak a mosódobot forgatja, de elektromos áramot is generál. Ráadásul a mosás közben fel nem használt többletenergiát későbbi felhasználásra is eltartalékolja a szerkezet.











 
 
0 komment , kategória:  A kreativitás gyűjteménye.  
23 gyerek, aki a szülei hasonmása.
  2016-02-29 22:44:02, hétfő
 
  Ahogy egy csecsemő megszületik, a rokonok egyből elkezdik hasonlítgatni egyik vagy másik szülőjéhez, ugyan kire ütött ez a gyerek? Néha azonban teljes az egyetértés: ezek azok az esetek, amikor a kicsi kiköpött mása anyának vagy apának, és ez az idő múlásával még hangsúlyosabb és szembetűnőbb lesz. A következő képpárok is éppen ezt bizonyítják. A fotók elkészülte és a modellek között van jó néhány évtized különbség, de az arcok, a tekintetek ugyanazok.















































 
 
0 komment , kategória:  Általános  
A híres indiai vasútközlekedés.
  2016-02-29 22:23:46, hétfő
 
  Az indiai vasút története 1853-ban kezdődött, ekkor 34 kilométer pálya készült el. 1900-ra már 38 ezer kilométeres hálózat épült ki Indiában. A közel 3,3 millió km2 területű országot ma 63 974 km-nyi vasútvonal hálózza be. A hálózaton csaknem 6900 állomás, megállóhely található. A több mint egymilliárd lakosú Indiában a vonatok a közlekedés és a szállítás legfőbb eszközei. Több, mint 1,6, millió embert foglalkoztat és minden nap több, mint 12 millió embert utaztat. A híres indiai vasútközlekedés árnyékos oldala a balesetek sűrű előfordulása, ezért a legveszélyesebb vasutak közé tartozik a világon. A megszokott, mindennapos utazás mellett India hagyományokra épülő kultúrája megkívánja, hogy az a sok millió ember, aki távol él a rokonaitól, rendszeresen útra keljen, hogy részt vegyen a családi összejöveteleken.





















































 
 
0 komment , kategória:  Vasút - Metró:  
Sikerfilmek szereplői akkor és most.
  2016-02-29 22:14:08, hétfő
 
  Juni Cortez - Kémkölykök (2001)




Daryl Sabara




Mauser - Rendőrakadémia filmek




Art Metrano




Debbie Callahan - Rendőrakadémia filmek




Leslie Easterbrook




Kathleen Kirkland - Rendőrakadémia filmek




Colleen Camp




Stifler Brother - Amerikai Pite




Eli Marienthal




Kis Forrest - Forrest Gump (1994)




Michael Conner Humphreys




Heather Donahue - Ideglelés - The Blair Witch Project (1999)




Heather Donahue




Max - Hanta boy (1997)




Justin Cooper




Dennis - Dennis, a komisz (1993)




Mason Gamble




Junior - Talpig zűrben filmek




Michael Oliver




Connie - Csúcsfejek (1993)




Michelle Berkey




William Miller - Majdnem híres (2000)




Patrick Fugit




Mutáns lány - Az emlékmás (1990)




Sasha Rionda




Lucius - Gladiátor (2000)




Spencer Treat Clark




Empress - Végtelen történet (1984)




Tami Stronach




Atreya - Végtelen történet (1984)




Noah Hathaway




Romada - Nagy durranás (1991)




Valeria Golino




Marcus - Egy fiúról (2002)




Nicholas Hoult



 
 
0 komment , kategória:  Sztárvilág, mozi:  
Aranyos fantasy lények.
  2016-02-28 22:03:56, vasárnap
 
  Katarzyna és Jacek Anyszkiewicz lengyel művész házaspár, Katyushka Art Dolls márkanéven készit varázslatos fantasy lényeket.

























































 
 
0 komment , kategória:  Művészet:  
A P-38 Lightning vadászrepülőgép.
  2016-02-28 21:36:28, vasárnap
 
  A P-38 Lightning (= villám) a második világháború elején kifejlesztett legnehezebb együléses amerikai vadászrepülőgép, amelyet a United States Army Air Corps igényeinek megfelelően terveztek a Lockheed mérnökei. Felépítése meglehetősen rendhagyó, ugyanis két, függőleges vezérsíkkal rendelkező törzs közé középre építették be a pilótakabint és a fedélzeti fegyvereket magába foglaló gondolát, ezeket a szárny kötötte össze.




Két motor hajtotta, melyek forgatónyomaték-problémáit ellentétes irányban forgó légcsavarjaikkal oldották meg. Az elsősorban nagy hatótávolságú kísérővadász feladatkörre kifejlesztett típusnak több eltérő feladatkörű változata is készült, melyek képesek voltak zuhanóbombázó, alacsonyan támadó és fotófelderítő (F-4 és F-5) bevetéseket is végrehajtani, a világháború vége felé már rádiólokátort is építettek egyes változataiba.




A P-47 Thunderbolt szolgálatba állásáig a legnagyobb teljesítményű, többfeladatú vadászrepülőgép-típusa volt az amerikai repülőcsapatoknak.




Sok elsőség fűződik a nevéhez. Az első amerikai vadászrepülőgép típus, amely német repülőgépet lőtt le (1942), az első, amelyik Berlin fölé repült (1944), az első, amelyik leszállt Japánban (1945).




A gép tervezése 1937-ben kezdődött egy előző évi kiírás alapján, s az XP-38 prototípus 1939. január 27-én repült először, majd két héttel később leszálláskor összetört. A szerencsétlen kezdet ellenére 13 db-os YP-38 kísérleti sorozatot rendeltek 1150 LE-s Allison motorokkal és javított fegyverzettel. A P-38 az egyetlen amerikai vadászgép, amelyik aktívan szolgálta végig a háborút a Pearl Harbor-i támadástól kezdve a háború befejezéséig.




A RAF pilótái adták a "Lightning" becenevet a típusnak, a németek ,,villás farkú ördög"nek, a magyar pilóták csak "létrának"nak nevezték.




Típusváltozatok:

Az E változat előttiek olyan komoly problémákkal küszködtek, hogy nagyszámú sorozatgyártásra nem kerültek és a légierő helyettesítő típust keresett. Ezért került kipróbálásra a P-47 is mint kísérővadász.

P-38D és E, - az első sorozatban gyártott altípus a D változat, amelybe öntömítő üzemanyagtartályokat és páncélzatot építettek. Azt a néhány kísérleti és nullsorozatpéldányt amelyek ezt megelőzték, oktató, vagy teszetrepülőgépeknek használták. Ez az alváltozat is átesett időközi modernizálásokon, a fejlesztések hatására.

Az E változatban továbbfejlesztették a D elektronikai, hidraulikai berendezéseit és javítottak a műszerezettségén. Fotófelderítő változata az F-4. A bonyolultan és lassan gyártható Hamilton Standard Hydromatic üreges acél légcsavarlapátjai helyett duralumínium Curtiss Electric légcsavarokkal szerelték fel. Kialakították a végleges beépített fegyverzetet is az orrban: 4 darab 12,7 mm-es Browning M2 nehézgéppuska, javadalmazása csövenként 500 darab lőszer, és 1 darab 20 mm-es Hispano-gépágyú, 150 darab lőszerrel. Utóbbi az Oldsmobile 37 mm-es gépágyúját váltotta fel, amelyet a D-kben teszteltek, sikertelenül.

Mivel a D-kben szimmetrikusan elhelyezett fegyverek gyakran elakadtak, az E-kben már lépcsőzetesen kerültek kialakítva a géppuskák és a gépágyú, hogy a nagy túlterhelésű manőverek során a lőszerhevederek egymást ne akadályozzák. Ezt az elrendezést később a többi altípusban is meghagyták, nem módosították.

Az altípus 1941 novemberében jött ki a gyárból. A moszkvai csata fejleményeit szem előtt tartva, látva a típus előnyeit elkészítették a fotófelderítő változatát, amelybe a beépített fegyverzet helyére 4 darab fényképezőgépet szereltek. Noha a legtöbb korai F-4-et a légierő megtartotta honi kiképző repülőgépnek, mégis ez volt a típus első, harci körülmények között bevetett változata.

P-38F, - a gyártás 1942 tavaszán kezdődött. Márciusban jelent meg a csendes-óceáni, az év közepén az európai, majd novemberben az észak-afrikai harcterek felett. 527 darabot gyártottak belőle.

P-38G, - ebből a típusból 1082 db készült, mely az első 1943-ban állt szolgálatba a Csendes-óceánon.

P-38H, - a gyárakat 601 db hagyta el. A géptípus erősebb sárkánnyal és motorral készült.

P-38J, - a család egyik legelterjedtebb és legeredményesebb tagja, 1943 augusztusában állították hadrendbe, és 2970 példányt gyártottak belőle.

P-38L, - a legtöbbet ebből a típusból gyártottak 3810 darabot.

P-38M, - a világháború alatt jött létre az utolsó változat, a P-38M jelű éjszakai vadászgép, amely a szárny alatti antennákról és az orr alá helyezett radartartályról volt felismerhető.

forrás: wikipédia
 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Pavlics Ferenc a holdjáró jármű tervezője.
  2016-02-28 21:35:24, vasárnap
 
  Pavlics Ferenc (Balozsameggyes, 1928. február 3.) gépészmérnök, kutató, az 1971-ben a Hold felszínét kutató holdjáró jármű (Lunar Rover) tervezője.




Szülei tanítók voltak. A szombathelyi Faludi Ferenc Reálgimnáziumban érettségizett, majd a Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett gépészmérnöki diplomát 1950-ben.

1956-ban elhagyta az országot. 1957-ben a General Motors (GM) kutató részlegén, Detroitban kezdődött el amerikai mérnöki pályafutása, kezdetben nagy mozgékonyságú terepjáró járművek kifejlesztésével foglalkozott a US Army Tank Automotive Command számára. Közben a Michigani Egyetemen posztgraduális tanulmányokat folytatott.

1961-ben a GM Santa Barbara-i kutatóintézetébe helyezték át, ahol vezető mérnökként vett részt bolygók felszínén közlekedő távirányítású és ember vezette terepjárók tervezésével, fejlesztésével kapcsolatos kutatómunkákban. Később a NASA JPL és a Boeing Aerospace Corparation megbízására a GM szerződéses munkáinak keretében a holdbázisú terepjáró kocsi kifejlesztését irányította.




Műszaki igazgatóként felelős volt az Apollo-programban megvalósult holdjármű (Lunar Roving Vehicle) tervezéséért és kivitelezéséért. A világ első Földön kívüli járműve, a holdi talajviszonyokra tervezett különleges kerekének köszönhetően, három napig sikeresen működött a Holdon 1971-ben, az Apollo-15 űrhajó holdra szállása alkalmával, majd másik két példánya 1972-ben az Apollo-16 és az Apollo-17 űrhajók járműveként is. Mindhárom jármű a Holdon maradt.

A holdautó, melynek tervezésében Pavlics Ferenc is részt vett. Az autó kerekének a szerkezete az ő szabadalma.




1971-ben NASA-díjat kapott az Apollo-program sikeréért.

Később a hibrid hajtású és üzemanyagcellás járművek kutatása felé fordult. Részt vett a Santa Barbara-i elektromos meghajtású autóbusz-hálózat kifejlesztésében.




Rendszeres kapcsolatot tart Magyarországgal. 2000-ben aranydiplomát, 2010-ben gyémántdiplomát kapott a Műegyetemen, 2005-ben a magyar autógyártás 100. évfordulóján a Műegyetemen megtartott ünnepség díszvendége volt. 2008. március 15-e alkalmából megkapta a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztje (polgári tagozat) kitüntetést. 2010-ben a Magyar Mérnöki Kamara tiszteletbeli tagjává választották, a szervezet Gépészeti Tagozata pedig Botka Imre-díjjal ismerte el munkásságát.

Az Apollo-17 űrhajósai a Pavlics Ferenc által tervezett holdjáró tartalékpéldányán az indításra kész rakéta előtt (Forrás: NASA/nasaimages.org)





forrás: wikipédia
 
 
0 komment , kategória:  Feltalálók  
Pentelényi János a "Pente" autó feltalálója.
  2016-02-28 21:34:13, vasárnap
 
  Pentelényi János (1911 - 1996) mérnök, a "Pente" autó feltalálója.




A soproni származású Pentelényi János (szülei: Ritter Elza és Pentelényi János, soproni törvényszéki bíró) műszaki érdeklődésének megfelelően a helyi Széchenyi István Reáliskolában végezte középiskolai tanulmányait, ahol 1929-ben érettségizett. Ugyanebben az évben a budapesti József Nádor Műszaki Egyetem hallgatója lett, ill. a Műszaki Egyetemi Sportrepülők Köréhez is csatlakozott. Mivel érdeklődési köre a motorok felé hajlott, 1930-ban Weimarban az autó- és repülőgép szakra iratkozott be és ott szerzett kitűnő minősítésű oklevelet 1933-ban. Tanulmányait befejezve hazatért Magyarországra és megnősült (felesége: Buranits Paula).

Kitüntetéses német diplomája sok ajtót nyitott meg számára itthon. Csepelen a Weiss Manfréd Acél- és Fémművek Szerkesztési Osztályán Jurek Antal főmérnöknél helyezkedett el, ahol autó- és repülőgépmotorokat, motoralkatrészeket szerkesztettek a Jupiter Üzem részére.

A második világháború után 1946-47-ben Pentelényi János megszerkesztette, és rövidesen fel is építették a "Pente 500" típusú autót. Egy évvel később ezt továbbfejlesztve megjelent a "Pente 600" próbakocsija is. Ezekkel gyermekkori álmát, a magyar négyszemélyes kisautót valósította meg az akkori időszak korszerű követelményeinek megfelelően.

Pentelényi János által tervezett Pente 600-as elnevezésű négyszemélyes, 15-16 lóerős, kéthengeres, kétütemű motorral hajtott kisautó, amely gyártása a csepeli Weiss Manfrédban kezdődött el.




Korabeli újságcikkekből pontos beszámolót kaphatunk az autó adatairól. Mindössze 470 kg és alig fogyaszt többet, mint egy motorkerékpár. Az első nyilvános bemutatáskor (1947. év elején) a motor könnyen ,,beugrott", vajpuhán indult és a harmadik fokozatban pillanatok alatt elérte a 60 km/h-s sebességet. A jármű karosszériája áramvonalas kialakításban készült. A legegyszerűbben és legolcsóbban gyártható konstrukciót, kétütemű-kéthengeres-léghűtéses farmotort használtak a gépkocsihoz. Pentelényi elgondolásának helyességét mutatja, hogy egy évtizeddel később, ugyanolyan műszaki paraméterekkel hosszú évtizedekig sikeres volt a Trabant.

Pentelényi János a próbakocsikat maga vezette, az akkori autógyártás irányítóit, Jendrassik és Magasházy igazgatókat is gyakran szállította, akik nagy elismeréssel nyilatkoztak a konstrukciókról. A tervezett sorozatgyártásra azonban nem került sor, mert a KGST politikai és gazdasági irányítói ezt elvetették. Így az egyetlen ,,Pente 600" próbakocsi 100 000 kilométer sikeres lefutása után raktárba került.

1949-ben a világháborúban lebombázott Csepel Repülőgyár helyén felépített Csepel Autógyárba került főkonstruktőrként, ahol az 52 mérnököt foglalkoztató tervezői intézetet vezette. Itt készültek a híres Csepel teherautók, motorkerékpárok, Ikarus autóbuszok motorjai, majd később számos különleges jármű az egész KGST részére. Ezek tervezőjeként széles körű tárgyalásokat folytatott Kínával, Tibettel, Egyiptommal, versenymotorjai pedig Angliában nyertek aranyérmet.

Pentelényi János szakmai és tudományos munkájának csúcsát a magyar autógyártás főkonstruktőri irányításával a Csepel Autógyárban érte el.

forrás: wikipédia
 
 
0 komment , kategória:  Feltalálók  
     1/23 oldal   Bejegyzések száma: 222 
2016.01 2016. Február 2016.03
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 4 db bejegyzés
e hónap: 222 db bejegyzés
e év: 2520 db bejegyzés
Összes: 36696 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 11978
  • e Hét: 47773
  • e Hónap: 283496
  • e Év: 3741724
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.