Belépés
tripike.blog.xfree.hu
Kell a föld, hogy legyen élet, Kell a Nap, hogy legyenek fények, Kell a határ, hogy ne legyen végtelen, Kellesz Te, hogy boldog legyen életem Tripolszki Zoltánné
1959.11.27
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
Kókuszolaj
  2016-09-07 18:18:53, szerda
 
  Használjunk kókuszolajat, ha egészségesebbek, karcsúbbak és fiatalosabbak akarunk lenni. A kókuszolaj könnyen emészthető és rendkívül egészsége. Az olyan diétákba is beilleszthető, mint a zsírszegény diéta, a cukorbeteg diéta és a Candida diéta. a gyomorbetegségek és a pajzsmirigy problémák is kezelhetőek vele.

A kókuszolaj még bőrünket, hajunkat is ápolja, valamint komoly fogyasztó tulajdonsággal rendelkezik. Próbáljuk ki, nem fogunk csalódni!

A pajzsmirigy betegség is kezelhető kókuszolajjal

Egyre több ember tapasztal magán olyan tüneteket, mint a hideg végtagok, állandó hideg érzés és fázékonyság, fejfájás, álmatlanság, száraz bőr, duzzadt szemek, ízületi fájdalmak, fáradékonyság, székrekedés és súlygyarapodás. Sajnos ezek a tünetek sokszor uralhatatlanok és nem is sejtjük, hogy a pajzsmirigy rendellenes működése áll a háttérben. Pedig a pajzsmirigy alul működése nem játék, hanem igenis komoly probléma. érdemes lenne tisztázni, hogy miről is van pontosan szó.

A pajzsmirigy és annak működése

A pajzsmirigy a légcső, illetve a gége előtt elhelyezkedő szerv, mely egy olyan belső elválasztású mirigy, ami lebenyekből épül fel. A pajzsmirigy két hormont termel a trijód-tironint és a tiroxint. Ezek általános hatású, a test egészére ható hormonok, melyek fő feladata a mitokondriumok működésének fokozása. Vagyis ezek a hormonok növelik az energiatermelést és az oxigénfogyasztást. A T3 és T4 hormonok - így is nevezik őket - elengedhetetlenek a normális egyedfejlődéshez, különösen az idegrendszer megfelelő működéséhez és kialakulásához. (A fiatalkori tiroxinhiány súlyos szellemi-testi visszamaradottsághoz kreténizmushoz vezet.)

Pajzsmirigy-alul működés esetén a pajzsmirigy hormonjainak termelődés elégtelen. És mivel ezek a hormonok gyakorlatilag minden szervrendszerre hatnak, ezért igen szerte ágazó tünettana van e betegségnek. Mivel a pajzsmirigy az anyagcseréért is felelős, ezért alul működése az anyagcsere lelassulását eredményezi, melynek tünete a székrekedés, a fáradékonyság, az ingerlékenység stb. E betegség az esetek többségében lappangva jelentkezik és igen nehéz felismerni, mivel tünetei nem jellegzetesek: kezdetben csak egyszerűen rossz közérzetet tapasztal a páciens. A többi tünet fokozatosan, egyénenként változó sorrendben alakul ki. A pajzsmirigy-alul működéstől szenvedő beteg hirtelen súlygyarapodást tapasztal magán. A kutatások arra a tényre utalnak, hogy ma az alul működő pajzsmirigy lehet a súlyproblémák első számú oka, különösen a nők körében. (Az amerikai népesség 65 százaléka túlsúlyos, 30 százaléka klinikailag elhízott.)

A pajzsmirigy betegségnek az általános tünetei a következők: száraz bőr, hideg végtagok, test szerte jelentkező duzzanatok (főleg az arc és szem körül), folytonos hidegérzet, fázékonyság, testszőrzet ritkulása, hajhullás, kopaszság, szellemi működés hanyatlása, memória romlása, libidó csökkenése, székrekedés, rossz étvágy, elhízás, rekedt hang, lassú szívverés, hallásromlás, koleszterinszint-emelkedés. Persze nem minden tünet jelentkezik minden betegnél, éppen ezért nehéz diagnosztizálni.

Azonban ha a diagnózis már megvan, akkor a betegséget kezelni kell. A kezelés pedig élethosszig tartó hormonpótlással történik. Azonban van más megoldás is: a kókuszolaj. Erről a természetes anyagról hamarosan szót ejtünk.

Egyre több a pajzsmirigyes megbetegedés... Mi ennek az oka?

Több kutatás igazolta, hogy a pajzsmirigy működése és a táplálkozás szoros kapcsolatban áll egymással. A pajzsmirigy csak úgy képes előállítani a megfelelő mennyiségű T3 és T4 hormonokat, ha táplálékunk jódtartalma elegendő. A pajzsmirigy a jódot kiszűri a véráramból és ezután ebből tiroxint és trijód-tironint állít elő. Azonban ha nincs jód, akkor nincsenek hormonok sem. Évtizedek óta ismert, hogy az alacsony jódbevitel csökkent pajzsmirigy működéshez és végül golyvához vezet. Kezdetben a jódozott sót szánták e probléma megoldásának, de nem ez volt a teljes válasz, ugyanis jó néhány olyan élelmiszert ismerünk, amely golyvát okoz azáltal, hogy blokkolja a jódfelvételt. Két ilyen meglehetősen gyakori az amerikaiak étrendjében — a mogyoró és a mogyoróvaj, valamint a - leginkább félkész ételekben, mint szerkezeti növényi protein alkalmazott - szójabab és a szójaolaj.

De nemcsak ez a négy élelmiszer gátolja a a pajzsmirigy normális működését. sajnos az iparosodás óta folyamatosan változnak étkezési szokásaink. Egyre több feldolgozott ételt fogyasztunk: hidrogénezett tejet, finomított cukrot, finomított lisztet, félkész és készételeket. Ezek az ételek nagyon kimerítők a pajzsmirigy számára, és mi nagy mennyiségben fogyasztjuk őket.

De nemcsak az agyonkezelt élelmiszerek jelentenek komoly gondot a pajzsmirigyünk számára, hanem a környezeti ártalmak is: egyre több a kémiai szennyezőanyag, rovarirtók, higany, fluor világunkban. A fluor például a fogainkat ugyan kifehéríti, viszont pajzsmirigyünket alacsony működési fokozatba kényszeríti. Emellett a higany is csökkentheti a pajzsmirigyfunkciót, mert kiszorítja a szeléniumot, ami nyomelemként a T4 hormon T3-má alakulásában tölt be fontos szerepet.

És még az étkezési olajok és zsiradékok nem megfelelő használata is nagyban akadályozhatja a pajzsmirigy helyes működését. Erre a kérdésre érdemes egy kicsit részletesebben kitérnünk.

Az igazság a zsírokról és az olajokról

Mára már tényként áll előttünk, ami néhány éve még csak találgatás és feltételezés volt: sok étkezési olaj képes negatívan hatni a pajzsmirigy működésére. Ezeket az anyagokat mindennap használjuk anélkül, hogy különösebben elgondolkoznánk azok egészségre gyakorolt hatásairól. A múlt században váltak divatossá a növényi étolajok, melyek nagyrészt telítetlen zsírsavakat tartalmaznak. Sajnos mára kiderült, hogy ezek a pajzsmirigynek leginkább ártó olajok.

Ezek az olajok jórészt omega-3-6-9 zsírsavakat tartalmaznak, melyek valóban nagyon egészségesek hidegen, de sütés után darabjaira esnek szét, mivel szerkezetük nem stabil, így a pajzsmirigyet is képesek gyengíteni. ezek az olajak - napraforgó, olíva - már 50 Celsius-fok felett elveszítik jó tulajdonságaikat és káros anyagokkal gyengítik a szervezetet és csökkentik a pajzsmirigy működését.

Emellett van még egy olyan élelmiszer, mely igen veszélyes a pajzsmirigyre: ez pedig a szójabab, melyet a második világháború után kezdtek el nagy arányban termeszteni az Egyesült Államokban. Nem is gondolnánk, hogy milyen sokszor találkozunk ezzel az anyaggal: szinte az összes hidrogénezett olaj, mint például a margarin és a főzővaj is szójaolajból készül. Manapság már csaknem lehetetlen étteremben olyan ételt enni vagy olyan előrecsomagolt készételt vásárolni, amelynek összetevői között ne szerepelne a szójaolaj. A címkén gyakran csak ez áll: ,,növényi olaj".

Dr. Ray Peat, egy hormonokkal foglalkozó fiziológus azt állítja, hogy az egyszeresen és a többszörösen telítetlen zsírsavak gyors betörése az étkezési kultúrába sok hormonális változást is hozott magával. Így szól ezekről a zsírsavakról: “ A [többszörösen telítetlen olajok] legjobban megértett hatása az, ahogyan beleavatkoznak a pajzsmirigy működésébe. A telítetlen olajok gátolják a pajzsmirigy hormonkiválasztását, azok mozgását a keringési rendszerben, valamint a szöveti válaszreakciót ezekre a hormonokra. Amikor a pajzsmirigyhormonok szintje elégtelen, a test általában kiszolgáltatott a magas ösztrogénszintnek. A pajzsmirigy hormonjai alapvetők a progeszteron és a pregnenolon ,,védőhormonok" termelődésében, így ezek szintje lecsökkent, ha bármi is gátolja a pajzsmirigy működését. A pajzsmirigyhormonok szükségesek a koleszterin felhasználásához és lebontásához is, így ha bármi akadályozza a pajzsmirigy normális funkcióját, nagy valószínűséggel a koleszterinszint is megemelkedik."

De a telített zsírsavak is ugyanilyen károsak a pajzsmirigyre. Például a 40-es években divatba jövő disznózsír nagyon megterheli az emésztőszervrendszert, növeli a koleszterinszintet és érelmeszesedést valamint más szív- és érrendszeri gondokat is okoz. De akkor mégis mi a megoldás?

A megoldás: kókuszolaj

A kókuszolaj 92%-ban telített zsírsavakat tartalmaz, mégis egészséges. És a pajzsmirigy-alul működést is hatékonyan lehet vele kezelni. Közepesen hosszú szénláncokból épül fel, melyekről fontos tudni, hogy fokozzák az anyagcserét és így elősegítik a fogyást. Ezenkívül az anyagcsere fokozásával ahhoz is hozzájárul, hogy testhőmérsékletünk újra elérje a normális intervallumot.

És miért előnyös a közepesen hosszú szénlánc? A növényi olajokban hosszú láncú zsírsavak találhatóak, melyek igen könnyen oxidálódnak és avassá válnak. Ezért van az, hogy az élelmiszergyártók finomítják ezeket az olajokat (hidrogénezés), hogy tovább megőrizzék a minőségüket. Azonban ezzel az eljárással az a gond, hogy rengeteg transz-zsír képződik a folyamat során. A transz-zsírok pedig különösen károsak a szövetekre és a pajzsmirigy működését is negatívan befolyásolják. Azonban a kókuszolajnál minden máshogyan van: a rövid szénláncú zsírsavak stabilak és ellenállnak az oxidációnak, ezért NEM KÁROSAK AZ EGÉSZSÉGRE.

Más oldalakon is szóltak a kókuszolaj egészségre gyakorolt jótékony hatásairól:

Az http://www.otvenentul.hu/egeszseg/48533 internetes oldal arról számol be, hogy ezek a közepes láncú zsírsavak akár 30 százalékkal is képesek megnövelni a máj anyagcseréjének sebességét. ennek következtében a telítettségérzetet hosszú ideig fenntartja, így nem fogunk vágyakozni a nassolás után. De itt írnak arról is, hogy a kókuszolaj a pajzsmirigy működését is serkenti. Az http://antalvali.com/hirek/pajzsmirigy-problemak-az-ayurveda-szemszogebol.html oldalon azt olvashatjuk, hogy a kókuszolaj képes a pajzsmirigy sejtjeinek a regenerálására is. Szintén a kókuszolaj jótékony hatásairól beszél a http://egyesulet.network.hu/blog/pajzsmirigy-betegek-egyesulete-hirei/gyogyito-et olajok site is. Ezt írják: “A kókuszzsírt a kókuszdió szárított húsából sajtolják. Fehér vagy sárgás színű, mandulaillatú. Nagy előnye, hogy feldolgozásához nem kell emésztőenzim, ezért károsodott felszívófelület mellett is képes hasznosulni, így többek között hasnyálmirigy-gyulladás és gyulladásos bélbetegségek esetén is felhasználható."

Dr. Ray Peat összefoglalja a kókuszolaj pajzsmirigy-fokozó hatását:

A fiziológus azt állítja, hogy a kókuszolaj egyedülálló képessége, hogy az anyagcsere serkentésével megelőzi a súlygyarapodást és csökkenti az elhízást. Gyorsan metabolizálódik és valamiképpen antioxidánsként is működik.

A kókuszolaj telített és nagyon stabil, ezért testünkben nem képes oxidálódni, nem vonzza magához a szabad gyököket és nem képez transz-zsírokat, mint más étolajok. A kókuszolaj feldolgozásához a szervezetnek nincs szüksége enzimekre, így nem terheli meg az emésztő szervrendszert sem. Megvédi a T4/T3 hormon átalakítást, nemcsak azért, mert stabil olajféleség, hanem azért is, mert másféleképpen dolgozza fel a szervezet és ehhez nem szükséges a hosszú láncú zsírsavak enzimektől függő lebontási eljárása. Ezenkívül védi a májat is, mivel éppen a máj az, ami a leginkább károsodik az oxidálódott és avas olajok sejtmembránt roncsoló hatása miatt, ezenkívül a májban alakul át a T4 T3-má, vagyis a hosszú láncú zsírsavak kihagyása az étrendből és a kókuszolajban található közepes láncúakkal való helyettesítése idővel képes újjáépíteni a sejtmembránokat és növelni az enzimek előállítását, ami segíti a pajzsmirigyhormonok átalakulását.

Egy pajzsmirigy problémával szenvedő, aki már kipróbálta a kókuszolajat.

“51 éves vagyok. 10 éve hogy az orvosom pajzsmirigy-alul működést diagnosztizált nálam. Hormonpótlást javasolt: vagyis egész életemben gyógyszert kell szednem, hogy tünetmentes maradjak. Ráadásul ez a gyógyszer komoly súlygyarapodással is jár: nekem már az első időkben sikerült 15 kilogrammal “megnehezítenem" az életem. A hízás miatt elkeseredtem, mert már nem tartottam magam olyan vonzónak, mint amilyen voltam. Egy évvel ezelőtt radikális fogyókúrába kezdtem: káposztalevessel kínoztam magam. A gyomrom folyamatosan korgott, éheztem, viszont a kilók nem akartak eltűnni. És ezután találkoztam a kókuszolajjal. Folyamatosan böngésztem az interneten, külföldi cikkeket olvastam a kókuszban rejlő csodáról, szakembereket kerestem meg. Mindenhol csak meggyőző véleményekkel találkoztam, így én is rászántam magam a kókuszolaj használatára. mindössze két-három hónapnak kellett eltelnie, hogy már látványosan karcsúbbnak mutatkozzam. arról nem is beszélve, hogy a hormontabletta mennyiségét is a negyedére csökkenthettem. Most 20 kilogrammal vagyok kevesebb, mint tavaly télen. Naponta háromszor fogyasztom a kókuszolajat, diónyi mennyiségben, pirítóssal. Nagyon fontos, hogy azért az étkezésre odafigyeljek. Sok gyümölcsöt eszem, és kevés húsos ételt. Én nagyon boldog vagyok, hogy nálam, működik. Teljesen, életem részévé vált."
K. Csilla

Mégis hogyan használjam a kókuszolajat?

A kókuszolaj használata nem ördöngősség. használhatjuk egyaránt sütéshez és főzéshez. Nyugodtan kombinálhatjuk a növényi olajokkal: sütéshez használjuk a kókuszolajat, minden más esetben - amikor nincs szükség hevítésre - a növényi olajok a megfelelőek. Keverjük össze őket: az étel 30-50%-a legyen kókuszolaj. De használható vaj vagy margarin helyett is, ha szendvicseket akarunk készíteni. Nem kell hűtőszekrényben tartani, mert szoba hőmérsékleten is szilárd állapotú. Naponta legalább 15 grammot használjunk belőle, így megőrizhetjük az egészségünket. NINCS MELLÉKHATÁSA!

Hogyan használja a kókuszolajat?

Egyszerűen csak használja sütéshez, főzéshez stb. Keverje a főzésnél a két olajt össze A zsírhasználat az ételhez 30-50%- ban legyen kókuszzsír. Használható vaj vagy margarin helyett szendvicsek készítésénél. Stabil szerkezete miatt jól használható sütéshez. Nem kell hűtőszekrényben tartani. Egyes betegségeknél csak a kókuszzsír használata ajánlott! Erről pontos információt a weboldalon talál. Különleges receptek diétához letölthetők az első oldalról regisztrálás után.

Fontos hogy az egészség megőrzéséhez naponta legalább 15 gr zsír bekerüljön a szervezetbe betegség esetén bátran növelhető az adag, mert nincs káros mellékhatása. A szükséges mennyiséget a csecsemők által átlagosan elfogyasztott anyatejben található laurinsav mennyiség alapján számolták ki.

Pajzsmirigy alul működés

Pajzsmirigy alul működés esetén a pajzsmirigy hormonjainak - a thyroxin (T4) és a trijód-tironin (T3) - termelődése elégtelen. A pajzsmirigy hormonok gyakorlatilag minden szervrendszerre hatnak, így a betegség tünettana is szerteágazó. A tünetek függnek a betegség súlyosságától.

A pajzsmirigy hormonok hatása a szervezet anyagcseréjére rendszerint serkentő, így hiányuk csökkent anyagcsere formájában jelentkezhet. Az alul működés oka leggyakrabban magának a pajzsmirigynek a megbetegedése, bár ritkán egyéb belső elválasztású mirigyek megbetegedéséhez is társulhat. A pajzsmirigy-alul működés kezelése a kiváltó októl függetlenül a hormonpótlás és a kókuszolaj fogyasztása.





 
 
0 komment , kategória:  Egészség   
Lelki zavarok
  2016-09-05 06:14:57, hétfő
 
  Egy fontos idegsejthálózat a mellkasban, a szív alatt és a gyomor mögött helyezkedik el. A taoisták (kínai filozófia, amely az ,,arany középút" tanát vallja a szerk.) ezt plexus solarisnak, vagyis altesti agynak nevezték el. Ez működteti és tartja egyensúlyban a belső szervek funkcióit. Ha lelki zavarok hatására felborul az egyensúly, akkor álmatlanság, magas vérnyomás, ér- és szívbetegségek, szorulás, hasmenés és a panaszok számtalan változata következhet be.

A régi taoisták szerint a túlzott izgalom árt a vékonybélnek, a nemi szerveknek, a szívnek és a véredényeknek. A harag megzavarja az idegrendszert, a májat és az epét. A nyugtalanság vagy a túlzott lelkiismeretesség az izom, a gyomor, a lép és a hasnyálmirigy működésében okoz egyensúlytalanságot. A túl sok bánat a tüdőre, a vastagbélre, a bőrre és a hajra hat kedvezőtlenül. A nagy félelem a csontrendszerben, a vesében és a hólyagban okozhat károsodást.

Amikor jól működik a plexus solaris, a belső szervek túlteszik magukat az izgalmakon és továbbra is jól funkcionálnak. Az indulatok elfojtásával azonban elősegíthetjük a testi és lelki problémák megjelenését. Ki kell tornázni magunkból a negatív érzelmeket, s kifejleszteni az altesti agyat, hogy nagyobb érzelmi sokkot is képesek legyünk elviselni. Ez az egyszerű gyakorlat természetes módon képes csökkenteni a stresszt, a feszültséget. Különösen akkor kezdjük el haladéktalanul végezni, mikor a baj előjelei: fejfájás, nyakmerevedés, feledékenység már megjelentek. A gyakorlat bárhol és bármikor végezhető, ülve vagy állva.





 
 
0 komment , kategória:  Lélekmorzsák 4.  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 2 
2016.08 2016. Szeptember 2016.10
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 2 db bejegyzés
e év: 275 db bejegyzés
Összes: 19268 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 45
  • e Hét: 5338
  • e Hónap: 10856
  • e Év: 548270
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2018 TVN.HU Kft.