Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
Nepjida Mianmar fővárosa
  2017-08-17 21:17:40, csütörtök
 
  Nepjida Mianmar fővárosa 2005. november 6. óta. Nepjida a Rangun ( a régi főváros) és Mandalaj, Mianmar második legnagyobb városa között fekszik félúton. A kereskedő várost hegyek és sűrű erdők veszik körül. Az új fővárost a ranguni junta több mint három évvel ezelőtt kezdte építeni, előzetes nyilvános bejelentés nélkül. A megtervezésekor egy élénk nagyvárosnak szánták, amelybe majd rengetegen költöznek, csak éppen a mai napig alig költözött oda valaki. A város útjai, utcái az ürességtől konganak, az itt lakók zöme városszéli nyomornegyedekben él, az új óriási épületekbe pedig csak időnként néhány külföldi delegáció, továbbá a helyi katonai junta emberei járnak.













































 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
Érdekes cuccok - 449. (18 kép).
  2017-08-17 21:07:13, csütörtök
 
 



































 
 
0 komment , kategória:  A kreativitás gyűjteménye.  
A Ferrari
  2017-08-17 20:51:35, csütörtök
 
  A Ferrari S.p.A. versenyautókat és nagy teljesítményű sportautókat készítő olaszországi autógyár. A cég központja Maranellóban található. A gyárat Enzo Ferrari alapította 1929-ben Scuderia Ferrari (Ferrari versenyistálló) néven.

Ferrari 125 S, 1947




Az 1929-ben alapított céget amatőr versenyzők szponzorálására hozta létre Enzo Ferrari Modenában. Sok sikeres versenyzőt készítettek fel és versenyeztettek Alfa Romeókban, egészen 1938-ig. Ekkor Enzo Ferrarit az Alfa Romeo saját versenyrészlege élére nevezte ki.

Ferrari Dino 246 GT, 1969




1940-ben, amikor Enzo Ferrari felismerte, hogy szeretett csapatát, a Scuderiát az Alfa Romeo be akarja olvasztani, kilépett az Alfától és visszatért csapatához. Mivel jó ideig távol kellett maradnia a versenyektől, repülőgép-alkatrészeket és egyéb gépészeti termékeket gyártottak. A versenyeket a II. világháború is lehetetlenné tette. A gyár 1943-ban Maranellóba költözött, de 1944-ben lebombázták, és csak 1946-ra hozták helyre.

Ferrari 288 GTO, 1984




Az első közúti Ferrari, az 1,5 literes V12-es motorral szerelt 125S jelzésű modell 1947-ben készült el. A cél az volt, hogy a bevételből Enzo a versenyistállót támogassa. Az utcai autók is hamarosan népszerűek lettek. Ehhez hozzájárult az is, hogy a Ferrarik karosszériáján olyan híres formatervező cégek dolgoztak, mint a Pininfarina, a Bertone, a Ghia és a Touring. A Ferrari kultuszautó lett a fiatal multimilliomosok körében, a kis példányszámú szériákat a hosszú várakozási idő ellenére is elkapkodták.

Ferrari Testarossa, 1984




A Ferrarikat jellemzően kis hengerűrtartalmú V8 és V12-es motorokkal szerelték, leginkább középmotoros elrendezésben.

Ferrari F40, 1987




A Ferrari jelenleg a Fiat csoporthoz tartozik a Maseratival, az Alfa Romeóval és a Lanciával együtt.

Ferrari F50, 1995




1988-ban Enzo Ferrari felügyelte a Ferrari F40 bemutatását. Ez volt az utolsó autó, melyet az ugyanebben az évben bekövetkezett halála előtt bemutattak.

Ferrari 360 Modena, 1999




A Ferrari alapítójának, Enzo Ferrarinak szenvedélye volt az autóversenyzés. A gyár története azóta is szorosan összefonódik a Formula-1-gyel. A Ferrari a világ legsikeresebb és legnagyobb tradíciókkal rendelkező Formula-1-es csapata és az egyetlen jelenleg is létező versenyistálló, amely már az első Formula-1-es idényben is elindult, 1950. május 21-én, a Monacói Nagydíjon.

Ferrari Enzo, 2003




Ferrari F430, 2004




Ferrari 599 GTO, 2010




Ferrari 458 Italia, 2012




LaFerrari, 2014




Ferrari 812 Superfast, 2017



 
 
0 komment , kategória:  Autó-Motor  
10 túlélő náci épület akkor és most.
  2017-08-17 20:48:48, csütörtök
 
  A második világháború idején német tudósok és mérnökök nevéhez olyan korukat megelőző alkotások fűződnek, melyek túlélték a háborút, majd más országok fejlesztői is kiindulási alapként használták.

Az Olympiastadion stadion Berlinben, melyet az 1936-os nyári olimpiára építettek. Azóta egyszer átépítették, a 2006-os futball világbajnokságra pedig felújították. A második világháborúban alig szenvedett károkat, bár 1945 májusában a birtoklásáért nagy harc folyt a Vörös Hadsereg és a németek közt, amelyben a gyerekkatonákból verbuvált Hitlerjugend 2000 tagja halt meg.

Das Olympia-Stadion Berlinben 1936-ban.




Az Olimpiai Stadion 2010-ben




Az 1936-os olimpia résztvevőinek épített olimpiai falu. Az eseményre 49 ország 4 ezer sportolója érkezett Berlinbe. Az ő elszállásolásukra a Berlintől 10 kilométerre nyugatra fekvő Wustermarkban építették meg az olimpiai falut. Az olimpiai stadiont is megálmodó Werner és Walter March által tervezett faluban a házak helyét úgy jelölték ki, hogy azok Németország térképét adják ki, az egyes házakat pedig ennek megfelelően német városokról nevezték el. A harmincas években épült komplexum mai szemmel is modernnek számít, ami ingatlanfejlesztésre alkalmas területté teszi az egykori olimpiai falut. Egy befektető most rendbe hozná a házakat, és lakóparkká alakítaná a területet.

Az olimpiai falu 1936-ban




Az olimpiai falu 2014-ben




A világ legnagyobb szállodája a Prora Hotel Rügen szigetén, a Balti-tenger partján Németországban. A közel öt kilométer hosszan elnyúló hotel tízezer tengerre néző szobáját azonban turista soha nem lakta. A hotelt 1936 és 1939 között Németország legnagyobb építővállalatai emelték fel, s ki-lencezer ember dolgozott rajta. Csakhogy mire felépült volna, kitört a háború az építése leállt. Mostani tulajdonosa luxusapartmanokat épít ki a területen, igaz, a meglévő tízezer szoba helyett csak ezret, de lesznek kisvendéglők, sportcsarnokok és medencék is.

Prora Hotel 2011-ben




A Kolosszus - így nevezik a helyiek




A flaktorony földfelszín feletti, nagyméretű, vasbetonból épült légvédelmi torony. A flaktornyok a második világháború során német és osztrák nagyvárosokban létesültek, ahol a sűrű beépítés nem tette lehetővé a légvédelmi lövegek szabad területen való elhelyezését. A több méteres falvastagságuk ellenállt a szövetségesek bombázásának. A légvédelmi funkció mellett mintegy harmicezer ember számára légoltalmi bunkerként is szolgált, illetve a tűzvezetés irányítását is ezekből a létesítményekből látták el. A berlini Flak tornyokat a háború után nagyrészt felrobbantották, a hamburgi Flak tornyokat átalakították, csak a bécsi Flak tornyok maradtak meg gyakorlatilag változtatás nélkül, itt ugyanis a bontás vagy robbantás a lakóházak közelsége miatt abban az időben nem volt lehetséges, mára pedig műemlékvédelem alá kerültek.

Az L-torony Bécsben.




A Flakturm IV G-torony Hamburgban.




A Reichsparteitagsgelände (magyarul ~Birodalmi Pártnapok Területe) Nürnberg délkeleti előterében található, 16,5 km2-re kiterjedő nagyméretű terület, amelyen 1933 és 1938 között a Nemzetiszocialista Párt tartotta éves tömegrendezvényét, a Birodalmi Pártnapokat. A hatalmas terület különböző létesítményeit Albert Speer tervezte, legtöbbjük a második világháború kitörése miatt nem készült el. A befejezett épületek egy része napjainkban már romos, mások a város lakóit szolgáló közösségi funkciókat töltenek be.

Reichsparteitagsgelände 1935




A fő tribün 2004 decemberében




A Haus der Kunst (Művészetek Háza), a neoklasszicista stílusú hatalmas vasbeton épület 1937-ben készült el Hitler egyik kedvenc építésze, Ludwig Troost tervei alapján, és a háború végéig A Német Művészetek Háza néven működött. A bajor főváros központjában álló épületben tartották meg 1944-ig minden évben az úgynevezett Nagy Német Művészeti Kiállítást, a nemzetiszocialista kultúrpolitika legnagyobb szabású rendezvényét. A háború után a Bajorországot felszabadító amerikai hadsereg közigazgatási központot rendezett be az oszlopcsarnokkal díszített palotában, amely 1949-től ismét kiállítóhelyként működött, és hamar nemzetközi rangra tett szert.

Haus der Kunst, 1937-ben




Haus der Kunst 2014-ben




Detlev-Rohwedder Haus (Repülésügyi minisztérium) a legnagyobb irodaterület nolt a világon 1936-ban. A 112.000 m2 alapterületű hét emeletes épület, 2800 szobával, 7 km folyosóval, több mint 4000 ablakkal, 17 lépcsősorral rendelkezik. Az épületben ma a Német Szövetségi Pénzügyminisztérium található.

A repülésügyi minisztérium, december 1938-ban




A Pénzügyminisztérium 213-ban




A Keroman tengeralattjáró bázis a legendás U-boatok rendkívül hatékony támadóeszközök voltak a nácik kezében. Védett kikötőkre azonban nekik is szükségük volt - a német mérnökök hatalmas víz alatti hangárokat építettek, olyan vastag és erős, bombaálló falakkal és födémekkel, melyek még ma is állnak.

A Keroman III




A Keroman tengeralattjáró bázis 2005 augusztusában




Egy U-37 száraz dokkolása 1940-ben




Ordensburg 1934-1936 között három képzési központ Vogelsang, Krössinsee, Sonthofen a jövőbeni vezetői állomány részére. Az iskola táplálta az elit státuszt, hiszen csak 25-30 éves korú, tiszta és fizikailag megfelelő "tiszta vért" jelölteket vett fel, akik valamilyen náci szervezethez tartoztak, legyen az SS, Hitler Ifjúság vagy a Náci Párt. Ma a Krossinsee még mindig katonai célokat szolgál a lengyel hadsereg 2. zászlóaljának a központja. A másik két kastély turisztikai látványosság.

Vogelsang




Sonthofen




Krössinsee




A Sasfészek (németül: Adlerhorst ma:Kehlsteinhaus) Németország Bajorország tartományában, a Berchtesgadeni-Alpokban található hegyvidéki nyaralóház, amely a német diktátor, Adolf Hitler kedvenc tartózkodási helye volt 1938 és 1945 között. Hitler 50. születésnapjára kapta ajándékba Martin Bormanntól. Jelen állapotában szinte csak turisztikai jellege van, éttermet alakítottak ki benne.

A Sasfészek 1942-ben




A Sasfészek 2011-ben



 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 4 
2017.07 2017. Augusztus 2017.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 144 db bejegyzés
e év: 1722 db bejegyzés
Összes: 36979 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 1999
  • e Hét: 1999
  • e Hónap: 295353
  • e Év: 4696194
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.