Regisztráció  Belépés
schuro.blog.xfree.hu
Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem. schuro ...
2011.11.11
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
Híres emberek ritkán látott képei - 52. (23 kép).
  2017-08-06 21:53:09, vasárnap
 
  Diana hercegnő és Jim Henson




Steven Spielberg és Anne Spielberg




Milla Jovovich és Mathieu Kassovitz




Carrie Fisher és Tracey Eddon




Britney Spears, Kimberly Caldwell, Ryan Goslin és Justin Timberlake




Steven Spielberg és Ana Obregón




Sigourney Weaver




Kiyoshi Yamazaki és Arnold Schwarzenegger




Sarah Michelle Gellar és Rosellen Gellar




David Bowie, Shari Weiser és Jim Henson




Sean Young és Ridley Scott




Tim Burton és Jack Nicholson




Arthur Penn, Dustin Hoffman és Faye Dunaway




Marlon Brando




Franco Columbu és Arnold Schwarzenegger




Frank Sinatra és Jane Powell




Eddie Murphy és Wes Craven




Bill Clinton és Hillary Clinton




Astrid Lindgren




David Prowse és Irvin Kershner




Alyson Hannigan, Sarah Michelle Gellar, Nicholas Brendon és Joss Whedon




Peter Sellers, Stanley Kubrick és James Mason




Leonard Nimoy



 
 
0 komment , kategória:  Történelem:  
Híres emberek ritkán látott képei - 51. (23 kép).
  2017-08-06 21:51:51, vasárnap
 
  Harrison Ford








Harrison Ford, Karen Allen, Dyan Cannon és II. Erzsébet királynő




Steven Spielberg, Melissa Mathison és Harrison Ford




John Belushi, Mick Jagger, Steve Martin és Dan Aykroyd




Tom Cruise




George Lucas és Steven Spielberg




Károly herceg és Alan Alda




Debbie Harry és Lester Bangs




Winston Churchill




Mel Brooks, Woody Allen, Mel Tolkin és Sid Caesar




John Lennon, Ringo Starr, Paul McCartney és George Harrison




Tim Burton, Johnny Depp és Winona Ryder




Paul McCartney és Linda McCartney




Arnold Schwarzenegger, Wilt Chamberlain és Richard Fleischer




Kurt Cobain




Gene Simmons, Paul Stanley és Peter Criss





Paul Newman




Roger Moore






Sherilyn Fenn és David Lynch




Robin Williams



 
 
0 komment , kategória:  Történelem:  
A Jak–15, szovjet vadászrepülőgép.
  2017-08-06 21:23:25, vasárnap
 
  A Jak-15, szovjet vadászrepülőgép az 1940-es évekből, melyet a Jakovlev-tervezőiroda fejlesztett ki. Az első szovjet sugárhajtású vadászgépek közé tartozik, egyike a legkisebb tömegű sugárhajtású vadászgépeknek.




A második világháború idején a Szovjetunió lemaradt a többi katonai hatalom mögött a sugárhajtású repülőgépek fejlesztésében. Nem rendelkezett egyetlen gázturbinás repülőgép-hajtóművel sem, mindössze kevéssé sikeres próbákat folytatott rakétahajtású és vegyes hajtású (dugattyús motorral hajtott kompresszort használó sugárhajtómű) repülőgépekkel. A háború utolsó szakaszában német hajtóműveket és kutatási eredményeket zsákmányolt, melyek alapján a Szovjetunió is megkezdte a sugárhajtású repülőgépek fejlesztését, és röviddel a háború befejezése után megindult a Junkers Jumo 004 és a BMW 003 hajtóművek gyártása is.




A Jakovlev-tervezőiroda már 1945 áprilisában megrendelést kapott egy Jumo 004 hajtóművel hajtott könnyű vadászrepülőgép tervezésére. A gép szokatlan elrendezésű volt, a sugárhajtómű a törzs orrában, a pilótafülke alatt helyezkedett el, az enyhén lefelé irányuló fúvócső pedig a gép törzse alatt kapott helyet (ezt a megoldást már a németek is tanulmányozták).




Ez az elrendezés lehetővé tette, hogy megőrizzék a hagyományos építésű vadászgrepülőgépek szerkezetének egy részét. Jakovlev új gépe, melynek neve eleinte Jak-Jumo volt, a Jak-3 legutolsó, fémszerkezetű sorozatán alapult. Az eredeti géphez képest főként a törzsön változtattak, kisebb módosítások történtek a szárnyon, a pilótafülkén és a kormányfelületeken, de a gép fő jellegzetességeit megőrizték.




1946-ban a repülőgépet átnevezték Jak-15-re és megkezdődtek a próbarepülések. Az első felszállást 1946. április 24-én hajtották végre, néhány órával a MiG-9 első repülése után. A gépet már 1946 szeptemberében bemutatták a tusinói légiparádén.




A repülőgép hátrányi közé tartozott - a szokásos gyerekbetegségek mellett - a rövid hatótávolság és repülési idő, a rendkívül rövid (legfeljebb 25 órás) élettartam, a hajtómű bonyolult indítása és a futóművekkel kapcsolatos fokozódó problémák, melyeket a hagyományos légcsavaros hajtásról a sugárhajtásra való áttérés okozott. Másrészt a gép vezetése egyszerű volt és hasonlított a dugattyús motoros Jak-gépekéhez, ez megkönnyítette a pilóták ismerkedését az új hajtóművel. 1947 áprilisában a Jak-15 állami vizsgálatokon szerepelt sikeresen, melynek eredményeképp megkezdődött a hadrendbe állítása és korlátozott sorozatgyártása átmeneti gyakorló vadászrepülőgépként, amíg jobb konstrukció nem állt rendelkezésre. Egyúttal a Jak-15 az első szovjet sugárhajtású vadászgép is lett. Utasítást adtak a típus továbbfejlesztésére, többek között orrkerekes futómű alkalmazására és kétüléses oktató-gyakorló gép tervezésére is, mely végül a Jak-17 megalkotásához vezetett.




Még 1946 vége előtt megindult a sorozatgyártás, melynek látványos eredményeképp 1947. május 1-jén a díszszemlén 50 Jak-15 vett részt. A legyártott repülőgépeket már szovjet RD-10-es hajtóművek hajtották. Ennek köszönhetően a gépeket vagy nem szerelték fel fegyverzettel, vagy csak egyetlen géppuskával. A Jakovlev-iroda adatai szerint a gyártás befejeztéig (1947-ig) összesen 280 gépet készítettek el, bár lehet, hogy egy részüket már Jak-17-ként fejezték be. A Jak-15-öst nem próbálták ki harci körülmények között.




Adatai:
Jelölés = Jak-15
Személyzet = 1 fő
Elrendezés = Középszárnyas, fémépítésű, behúzható hagyományos futóművel
Első felszállás = 1946. április 24.
Gyártás = 1946-1947
Hajtómű = 1 db RD-10 gázturbinás sugárhajtómű
Tolóerő = 8,83 kN
Fesztáv = 9,20 m
Hossz = 8,70 m
Magasság = 2,27 m
Szárnyfelület = 14,85 m2
Saját tömeg = 1852 kg
Felszálló tömeg = 2742 kg
Max. sebesség = 786 km/h
Magasság = 13 350 m
Hatótáv = 510 km (elméleti) 300 km (gyakorlati)
Fegyverzet = 1 vagy 2 NSZ-23 23 milliméteres gépágyú (60 lőszerrel) a törzs felső részén









 
 
0 komment , kategória:  Repülőgépek:  
Yuriy Abramochkin csodálatos fotói.
  2017-08-06 21:13:31, vasárnap
 
  Válogatás Yuriy Abramochkin (1936. december 11.) orosz fotográfus és fotóriporter csodálatos fotóiból.

Jurij Gagarin, Gagarin város, Oroszország, 1961




A Boney M. együttes a Vörös téren 1978

2
Emberek Konsztantyin Csernyenko temetésén, Moszkva, 1985




Sorban állók a Lenin-mauzóleum előtt, 1987




A Vörös tér takarítása a felvonulás után, 1989




Családi autó javítás.




Csirke és tojás.




Ronald Reagan és Mihail Gorbacsov.




Slava Zaitsev személyi stílustanácsadó.




Edyta Piecha táncdalénekesnő.




Gabonaszállító teherautók.




Női munkások egy építkezésen,Moszkva, 1965




Kerités híres emberek szobraiból.




Téli udvar, 1960




Politikai Bizottság a Lenin mauzóleum tribünjén, Vörös tér, Moszkva, 1962




Forgalomirányító, Vörös tér, Moszkva, 1962




Egy kisgyerek almával, Kustanai régió, 1962




Bevándorlók, 1964




Reggelizés egy építkezésen ,Moszkva, 1965




Költözés, Moszkva ,1969




Lovasok. Dagesztánban, 1968




A három kis hős, 1980




Leonyid Brezsnyev és Dmitri Ustínov a Lenin mauzóleum tribünjén, Vörös tér, Moszkva, 1982. november 7.




Yuriy Abramochkin a Kreml falánál.




Leonyid Brezsnyev úttörők gyűrűjében.




Egy kutya és gazdája nézeget az ablakban.




Mosónők a folyón.




Andrej Tupoljev repülőgéptervező és Szergej Iljusin repülőgéptervező.




Moszkva, 1993




Kész balerina




Halászok




Jamal-félsziget




Yuriy Abramochkin és Jurij Gagarin, 1961




Leonyid Brezsnyev első látogatása Párizsban, 1971




Konsztantyin Csernyenko temetése, Moszkva, 1985. március 10.




Gyerekek játszanak egy bika szobron a Gorky Parkban.



 
 
0 komment , kategória:  Történelem:  
Wes Anderson stílusát sugalló helyszínek.
  2017-08-06 06:43:34, vasárnap
 
  Wes Anderson filmjei többek között egyedülálló képi világuk, izgalmas karaktereik és vizuálisan megragadó helyszíneik miatt váltak a filmrajongók kedvenceivé.

A filmbéli díszletek és helyszínek különleges esztétikuma egyre több rajongót ihlet meg, akik egy-egy fotóval szívesen bizonyítják, hogy a rendező mozijaiban felbukkanó szpotokhoz hasonló csodák nemcsak a filmvásznon, de gyakorlatilag a világ bármelyik részén felfedezhetőek.

A Redditen létre is jött egy gyűjtés, melyben a felhasználók real-life Wes Anderson élményeiket osztják meg, azaz olyan helyeket, épületeket, interior részleteket, melyek akár a rendező valamelyik ikonikus filmjének tereként is funkcionálhatnának.

Moomin ház, Moomin Theme Park, Naantali, Finnország

1
Uszoda, Gotha, Németország




Hotel Belvedere, Obergoms, Svájc




Uszoda, Hamburg, Németország




Metro állomás, Szingapúr




Grand Hotel Misurina, Misurina, Olaszország




Dallas, Amerikai Egyesült Államok




Ház Kijev, Ukrajna




A George Eastman House belülről, Rochester, Amerikai Egyesült Államok




Uszoda, Pozsony, Szlovákia




Hotel Saratoga, Havanna, Kuba




Vonat, Flam, Norvégia




Motel, New Jersey




Kastély, Estoi, Portugália




Spadina Avenue, Toronto, Kanada




Berlin, Németország




Metró kocsi, Brüsszel, Belgium



 
 
0 komment , kategória:  Művészet:  
A Domogyedovói nemzetközi repülőtér.
  2017-08-06 06:42:13, vasárnap
 
  A Domogyedovói nemzetközi repülőtér Moszkvától 30 km-re délkeletre helyezkedik el. Moszkva 5 repülőtere közül ez bonyolítja le a legnagyobb forgalmat. Közvetlen gyorsvasúti kapcsolata van a moszkvai Paveleckij állomással.




A Domogyedevói repülőtér építését 1954-ben határozták el. A repülőteret 1962. április 7-én adták át a forgalomnak. 1963-tól elsősorban postagépeket és teherszállító gépeket indított és fogadott a Domogyedovói repülőtér.




1965-ben készült el a repülőtér fogadóépülete és ekkor indult az első utasszállító repülőgép, egy Il-18 Domogyedovóról Bratszkba.




1977-től Domogyedovo az orosz szuperszonikus utasszállító repülőgépek bázisa. Innen indultak a Tu-144-es szuperszonikus utasszállító gépek Almatiba.




1992-től nemzetközi repülőtér, addig kizárólag belföldi hosszútávú járatokat indított és fogadott Szibériába és Közép-Ázsiába. 1996-ban készült el a nemzetközi járatokat fogadó épülete.




Domogyedovóra közlekednek a Finnair kivételével a oneworld Moszkvába járatot biztosító taglégitársaságai, a Malév mellett az American Airlines, a British Airways, a Royal Jordanian, az Iberia és a Japan Airlines.











 
 
0 komment , kategória:  Épületek, Tájak, Városok  
     1/1 oldal   Bejegyzések száma: 6 
2017.07 2017. Augusztus 2017.09
HétKedSzeCsüPénSzoVas
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 144 db bejegyzés
e év: 1722 db bejegyzés
Összes: 36979 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 15352
  • e Hét: 15352
  • e Hónap: 308706
  • e Év: 4709547
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Online Szerencsekerék, Jövő Pláza, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2016 TVN.HU Kft.